Lyijyn käytölle metsästyksessä, urheiluammunnassa sekä kalastuksessa puuhataan totaalikieltoa. EU-komissio on pyytänyt Euroopan kemikaalivirastoa (ECHA) valmistelemaan rajoitusesitystä.
Valmisteilla oleva uusi rajoitusesitys kieltäisi kosteikkojen lisäksi lyijyn metsästys- ja urheiluammunnassa käytännössä kokonaan.
Arvioiden mukaan EU:n ympäristöön joutuu vuosittain noin 44 000 tonnia lyijyä: 57 prosenttia urheiluammunnasta, 32 prosenttia metsästyksestä ja 11 prosenttia kalastustoiminnasta.
Olisi jo korkea aika lopettaa lyijyn kylväminen luontoon kokonaan.
Totaalikielto lyijylle
Anonyymi-ap
0
153
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036