Lääkärin tutkinto

Anonyymi-ap

Onko totta, että lääketieteen lisensiaatin tutkinto koostuu etupäässä n. 15 approbaturista ja että loppu olisi pelkkää tilastojen katsomista?

Eli että kyse olisi oikeasti lähinnä ammattikorkeakoulutasoisesta tutkinnosta?

6

71

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkärin peruskoulutus Suomessa on lääketieteen lisensiaatin tutkinto. Koulutus kestää kuusi vuotta ja sen laajuus on vähintään 360 opintopistettä (250 opintoviikkoa), joka on käytännössä lähes kokonaisuudessaan pakollista opetusta.
      Näin kertoo netti.
      En tiedä mistä repäisit tuon 15 opintoviikkoa. Kun itse opiskelin ihan muuta tutkintoa, yksi approbatum oli 15 ovta. Silloin tuosta sinun kertomasta 15 ovsta tulisi 225 ovtä.

      • Anonyymi

        Tarkoitin vain heittona, että opinnot ovat enimmäkseen perusopintotasoisia hyvin monelta alueelta. Odottaisin yliopistotutkinnolta muutakin kuin perusopetusta, jollaista varten on jo olemassa ammattikorkeakoulu. Yliopiston pitäisi pystyä jotenkin perustelemaan, miksi sen tutkinto on yliopistotutkinto eikä ammattikorkeakoulututkinto. Pelkkä tutkinnon pituus ei ole riittävä perustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin vain heittona, että opinnot ovat enimmäkseen perusopintotasoisia hyvin monelta alueelta. Odottaisin yliopistotutkinnolta muutakin kuin perusopetusta, jollaista varten on jo olemassa ammattikorkeakoulu. Yliopiston pitäisi pystyä jotenkin perustelemaan, miksi sen tutkinto on yliopistotutkinto eikä ammattikorkeakoulututkinto. Pelkkä tutkinnon pituus ei ole riittävä perustelu.

        No ootkos kysynyt perusteluja. Varmaan heillä onkin. Tottakai eroa on ammattikorkeakoulun ja yliopistossa suoritetun tutkinnon välillä. Ylemmässä korkeakoulututkinnossa on erikoistumisjakso perusopintojen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ootkos kysynyt perusteluja. Varmaan heillä onkin. Tottakai eroa on ammattikorkeakoulun ja yliopistossa suoritetun tutkinnon välillä. Ylemmässä korkeakoulututkinnossa on erikoistumisjakso perusopintojen päälle.

        Mun invaliidiksi väsännyt kandi feikkilekuri täysin , ja vapaalla jalalla toistaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ootkos kysynyt perusteluja. Varmaan heillä onkin. Tottakai eroa on ammattikorkeakoulun ja yliopistossa suoritetun tutkinnon välillä. Ylemmässä korkeakoulututkinnossa on erikoistumisjakso perusopintojen päälle.

        Eipä näytä olevan syventymisopintoja kovin paljon verrattuna muihin yliopistotutkintoihin https://opas.peppi.uef.fi/fi/ohjelma/105642?period=2022-2023 Kurssimuotoista opetusta etupäässä niin kuin ammattikorkeakoulussakin.


    • Anonyymi

      Lääkäri opiskeluihin lisättävä palpuloinnin selkään ja kuuntelu ! Huutaako kuin pieni sika vai Ei ! Koska minun feikki lekuri kunnan halpis pelle , Oli jopa kuurokin . Selkä invaliidiksi väsäsi PASKA Porvoossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe