Onko todellakin niin että kirkko opettaa että Eedenin paratiisi sijaitsi muka pohjois Amerikan mantereella? Raamatussa kerrotaan suurinpiirtein missä kohden lähi itää se sijaitsi ja mormonikirkko väittää että se sijaitsi kun ihan toisella puolen maailmaa ja tietenkin Amerikassa ... Kuka kristitty tuohon voi kirkkain silmin uskoa.
Siinä yksi syy miksi minusta ei voisi tulla kirkon jäsentä.
Toinen on tämä Smithin oma käännös Raamatusta ja Mooseksen kirjan väärennös. Huhhuh. Miten he voivat uskoa siihen.
Raamatun väärentäminen on vakava rike ja omien sanojen lisääminen siihen on valtava virhe. Perustaja käsittääkseni lisäsi tähän Mooseksen kirjan " käännökseensä" jopa muka profetian itsestään.
Toinen seikka jota harvoin tuodaan esille on se että eihän Joseph kääntänyt mormonin kirjaa vain joissain kymmenissä päivissä. Hän " löysi" levyt nuorena ja hänellä oli vuosia aikaa keksiä mormonin kirjan tarina ennenkuin alkoi vuosien kuluttua kääntää kirjaa. Tämä tulee epäsuorasti esille kirkon dokumentti elokuvasta jossa käsitellään smithiä. Se löytyy ainakin tubesta. Siinä kerrottiin kuinka Joseph sai tietää levyistä hyvin nuorena ja sai kerran vuodessa katsella niitä ja kertoi perheelleen mormonin kirjan tarinaa jo ennen kuin alkoi " kääntää" koko kirjaa.
Josephilla oli vuosia aikaa kehitellä tarinaa
Hämmästyin tutkiessani mormonikirkkoa
23
111
Vastaukset
- Anonyymi
Ja eräs yleinen väite johon olen törmännyt on väite siitä että Joseph oli liian oppimaton tuottaakseen mormonin kirjan omasta päästään. Tämä on täyttä hulluutta. Kirkko siis väittää että ihminen jolla ei ole paljon koulutusta ei voisi kirjoittaa tai sanella monimutkaista kirjaa. Kaikilla ihmisillä on mielikuvitus eikä oppimattomuus tarkoita etteikö ihminen voisi luoda jotain merkittävää kirjaa.
Nykyäänkin on monia kirjailijoita joilla ei ole mitään koulutusta ja silti ovat luoneet kirjoja joissa on monimutkaisia maailmoja ja tarinoita.- Anonyymi
Las Vegasissa sijaitsi !! Siellä hän on vieläkin maailman parhaat ilotalot !!
- Anonyymi
Eedenin paratiisi sijaitsi Tigrisin varrella vähän matkaa Tigrisvirtaa sisämaahan päin Eufratin ja Tigrisin yhtymäkohdasta.
- Anonyymi
Eedenin paratiisi sijaitsi Tigrisin varrella vähän matkaa, enintään 40 km Tigrisvirtaa sisämaahan päin Eufratin ja Tigrisin yhtymäkohdasta.
Tuossa on tietämättömyyttä rutkasti. Tutki paremmin.
Kuinka monta päivää Joseph käänsi ja miten, on varsin tarkkaan dokumentoitu. Eikä olisi voinut keksiä tuollaista autenttista sisältöä, vaikka olisi tiennyt kaikki mitä tuolloin tiedettiin. Ja vaikka olisi ollut kuinka paljon aikaa. Kirja oli hallussa kyllä jo ennen käännöstyön aloittamista, mutteihän käännöstä kokonaan ole, ennenkuin se paperilla on. Hän ei mitenkään voinut tietää koko sisältöä ennenkuin käännös oli valmis.
Sepitteitä olisi voinut keksiä. Niiden olisi pitänyt olla muistissa noin tarkkaan kuin kirja nyt on. Virheitä olisi tullut. Jotka olisi helppo todistaa huijaukseksi. Nyt sellaisia ei ole.
Eden oli siellä idässä, mutta karkoitus Amerikkaan. Jotain sellaista, ei ilmoitus ole tarkka eikä tieto ole tarkkaa. Tutkimus kehittyy ja ilmoitusta tulee lisää. Me uskomme jatkuvaan ilmoitukseen.
Smithin omasta käännöksestä on Heikki Räisänen tehnyt tutkimuksen. Tarkennukset ovat järkeviä. Esim. älkää tuomitko on että älkää tuomitko ja kun tuomisette niin antakaa oikeudenmukainen tuomio. En sananmuotoja muista tarkkaan. Jotkut kohdat ovat opillisesti merkittäviä.
Ne korjaa myös jo Mormonin kirja.
Raamattu on yhtä tärkeä kuin MK, yhdessä ne kertovat mitä oikea raamtullinen kristillisyys on. Usko, parannus, kaste, Pyhän Hengen kaste. Eläminen evankeliumin mukaan. Pysyminen uskossa loppuun asti.
Muiden kirkkojen opit ovat kaikenlaisten perimätietojen vääristämiä. Tämä kirkkomme osaa korjata ne.- Anonyymi
MK on 1800-luvun tuota ja sillä on selviä yhtymäkohtia Ethan Smithin kirjan kanssa. Molemmissa satuporukat tulivat vanhalta mantereelta uudelle mantereelle ja he ovat muka intiaanien esi-isiä. Ethanilla porukka tuli Atlantin yli, Josephilla Tyynen valtameren yli.
Mk on helppo osoittaa huijaukseksi.
Smithin oppi on äärimmäisen kaukana kristinuskon opetuksista. Siitä ei löydy lähimmäisenrakkautta eikä heikomman auttamista. Kymmenyksetkin menevät ökyrikkaan kirkon johdon käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MK on 1800-luvun tuota ja sillä on selviä yhtymäkohtia Ethan Smithin kirjan kanssa. Molemmissa satuporukat tulivat vanhalta mantereelta uudelle mantereelle ja he ovat muka intiaanien esi-isiä. Ethanilla porukka tuli Atlantin yli, Josephilla Tyynen valtameren yli.
Smithin oppi on äärimmäisen kaukana kristinuskon opetuksista. Siitä ei löydy lähimmäisenrakkautta eikä heikomman auttamista. Kymmenyksetkin menevät ökyrikkaan kirkon johdon käyttöön." Kymmenyksetkin menevät ökyrikkaan kirkon johdon käyttöön." kuten Mormoninkirjakin todistaa.
2 Nefi 13:14
Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa, sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne. Anonyymi kirjoitti:
Smithin oppi on äärimmäisen kaukana kristinuskon opetuksista. Siitä ei löydy lähimmäisenrakkautta eikä heikomman auttamista. Kymmenyksetkin menevät ökyrikkaan kirkon johdon käyttöön.Lähimmäisen rakkaus on, heikomman auttaminen on, kymmenykset pitää ollakin. Tässä tapauksessa menevät juuri oikealle Kristuksen Kirkolle.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Lähimmäisen rakkaus on, heikomman auttaminen on, kymmenykset pitää ollakin. Tässä tapauksessa menevät juuri oikealle Kristuksen Kirkolle.
Ei ole lähimmäisenrakkautta ja kymmenykset eivät mene lähimmäisten auttamiseen vaan ökyrikkaan kirkon johdolle, temppeleihin ym. turhuuteen. Jumalalle voi Raamatunkin mukaan antaa VAIN antamalla kärsivälle lähimmäiselle.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Lähimmäisen rakkaus on, heikomman auttaminen on, kymmenykset pitää ollakin. Tässä tapauksessa menevät juuri oikealle Kristuksen Kirkolle.
2 Nefi 13 luku osoittaa miten MAP-kirkossa toimitaan sisällä
4. Ja lapsia minä annan heille ruhtinaiksi ja pienokaiset hallitsevat heitä.
5. Ja kansassa sortaa kukin toistaan ja jokainen lähimmäistään; lapsi rehentelee vanhusta vastaan ja halpa-arvoinen arvollista vastaan.
2 Nefi 13 luku
12. Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 Nefi 13 luku osoittaa miten MAP-kirkossa toimitaan sisällä
4. Ja lapsia minä annan heille ruhtinaiksi ja pienokaiset hallitsevat heitä.
5. Ja kansassa sortaa kukin toistaan ja jokainen lähimmäistään; lapsi rehentelee vanhusta vastaan ja halpa-arvoinen arvollista vastaan.
2 Nefi 13 luku
12. Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä...Jatkoa... Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesj suunnan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole lähimmäisenrakkautta ja kymmenykset eivät mene lähimmäisten auttamiseen vaan ökyrikkaan kirkon johdolle, temppeleihin ym. turhuuteen. Jumalalle voi Raamatunkin mukaan antaa VAIN antamalla kärsivälle lähimmäiselle.
Temppelit eivät ole turhia. Muuten toistat vaan tuota samaa puppuasi.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Jumalakin sanoo Mormonin kirjassa että kirkon kymmenykset menevät MAP-kirkon johtajien taskuihin ja sen ylelliseen elämään.
2 Nefi 13:14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa , sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
Väitätkö sinä Olli että Jumala valhtelee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalakin sanoo Mormonin kirjassa että kirkon kymmenykset menevät MAP-kirkon johtajien taskuihin ja sen ylelliseen elämään.
2 Nefi 13:14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa , sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
Väitätkö sinä Olli että Jumala valhtelee?valehtelee
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Tietysti temppelit ja temppelitoimitukset ovat turhia. Paljon tärkeämpää olisi antaa apua kärsiville lähimmäisille, mutta sitähän kiekko ei tee kymmenyksillä LAINKAAN.
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö sinä Olli että Jumala valhtelee?Ihan tylsä argumentti. Kirkossa rahat menevät juuri sellaisiin tarkoituksiin kuin pitääkin. Se on vain väite, että eivät mene. Toisten mielestä menevät, kirkon uskollisten jäsenten, toisten mielestä eivät mene, kirkon vihamiesten mielestä.
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti temppelit ja temppelitoimitukset ovat turhia. Paljon tärkeämpää olisi antaa apua kärsiville lähimmäisille, mutta sitähän kiekko ei tee kymmenyksillä LAINKAAN.
Joo joo
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Ihan tylsä argumentti. Kirkossa rahat menevät juuri sellaisiin tarkoituksiin kuin pitääkin. Se on vain väite, että eivät mene. Toisten mielestä menevät, kirkon uskollisten jäsenten, toisten mielestä eivät mene, kirkon vihamiesten mielestä.
Raamatun mukaan Jumalalle voi antaa vain antamalla kärsiville lähimmäisille. Se jos mikä on sanottu ilmiselvästi Raamatussa. Mutta Smithin kirkko ei olekaan raamatullinen vaan kerää hirvittävät määrät rahaa kirkon johtajien bisneksiin, ökytemppeleihin ym., joka ei millään tavalla ole raamatullista.
- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Joo joo
Hyvä että tuon myönsit.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumalalle voi antaa vain antamalla kärsiville lähimmäisille. Se jos mikä on sanottu ilmiselvästi Raamatussa. Mutta Smithin kirkko ei olekaan raamatullinen vaan kerää hirvittävät määrät rahaa kirkon johtajien bisneksiin, ökytemppeleihin ym., joka ei millään tavalla ole raamatullista.
Jumalalle voi antaa vain antamalla kirkolle kymmenyksiä. Sen lisäksi jokainen lähimmäinen on kuin Jeesus elämässämme, miten heitä kohtelemme. Avun tarpeessa olevia pitää auttaa. Köyhiä pitää muistaa. Mutta sitä kautta, että muuttuu hyväksi, eikä sitä kautta, että pahana pysyen auttaa pakosta ja väkinäisesti.
Pummien ja rikollisten kanssa olemme kaikki liemessä, kun he vaativat apua, auttaako vai ei? Siinä sitten taas terve järki käteen.- Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Jumalalle voi antaa vain antamalla kirkolle kymmenyksiä. Sen lisäksi jokainen lähimmäinen on kuin Jeesus elämässämme, miten heitä kohtelemme. Avun tarpeessa olevia pitää auttaa. Köyhiä pitää muistaa. Mutta sitä kautta, että muuttuu hyväksi, eikä sitä kautta, että pahana pysyen auttaa pakosta ja väkinäisesti.
Pummien ja rikollisten kanssa olemme kaikki liemessä, kun he vaativat apua, auttaako vai ei? Siinä sitten taas terve järki käteen.Nyt olet Olli lukenut Raamattusi aivan väärin tai sitten et ole lukenut noita tärkeitä kohtia lainkaan. Jumala ei tarvitse ostoskeskuksia, ökytemppeleitä ym. joutavaa.
Höpiset köyhien muistamisesta, et auttamisesta. Pelkkiä korulauseita. Ja maailman nälkää näkevät ja muut apua tarvitsevat ovatkin sinulle pummeja ja rikollisia eivätkä mielestäsi tarvitse apua. Sekin kertoo vakavasta asennevammastasi!
Matt 25:
31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa. Te keräsitte rahaa ökytemppeleihin, ostoskeskuksiin ym. mormonikirkon johtajien bisneksiin.'
44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Anonyymi
santtunen kirjoitti:
Joo joo myönsin
Joskus olet rehellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809