Akut kestävät auton eliniän.
Vuoden 2018 Tesla saavutti 600 .000 kilometrin rajan – tässä kunnossa on nyt auton ajoakku.
Kyseisen Teslan alkuperäinen ajoakku on heikentynyt IS:n näkemien mittausdokumenttien mukaan tässä ajassa 16 prosenttia.
Sitä on ladattu lähes yksinomaan pikalatureilla. Tällainen lataus rasittaa ajoakkua huomattavasti matalatehoisia kotilatureita enemmän. Autoa on muun muassa ladattu kaikkiaan yli 2 600 kertaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009465904.html
Vuoden 2018 Teslan akku on 600.000 ajokilometrin jälkeen lähes uudessa kunnossa.
103
528
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ajoneuvo mitoitetaan vielä maksimitehon mukaan joka on Teslassa huima niin sunnuntaiajelussa kevyllä kaasulla voimansiirto kestää maailman tappiin. Tehoreservistä onkin jotain hyötyä.
- Anonyymi
Tohon Teslaan on tehty 600.00 km aikana vain kolme huoltoa. Onneksi hankkiuduin omasta polttoromustani eroon. Seuraavaksi hommaan varmaankin Teslan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohon Teslaan on tehty 600.00 km aikana vain kolme huoltoa. Onneksi hankkiuduin omasta polttoromustani eroon. Seuraavaksi hommaan varmaankin Teslan.
Säästää ajokustannuksissa ja huolloissa kymppitonneja vs. perinteinen öljykärytin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohon Teslaan on tehty 600.00 km aikana vain kolme huoltoa. Onneksi hankkiuduin omasta polttoromustani eroon. Seuraavaksi hommaan varmaankin Teslan.
SIIS 600.000 km aikana kolme huoltoa...
- Anonyymi
Vain täydellinen idiootti ostaisi enää uuden polttomoottoriauton.
- Anonyymi
Tesla myyjän bqlheet uskomattomat vanha akku kuin lähes uusi
Hehe hehe huh mikä ammatti taito
Niin eihän myyjät korjaqkaan auyoja baanyrityää saad asikaan rahat - Anonyymi
Tuskin on mitoitettu sähkömoottorin mukaan
Kaikki hajoo muutamassa vuodessa
Eihän nykyään mitään tehdä kestämään kuin kolme vuotta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain täydellinen idiootti ostaisi enää uuden polttomoottoriauton.
Kqikila ei ole 8o t e autoon
Eikä sullakqqn muuten ole - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin on mitoitettu sähkömoottorin mukaan
Kaikki hajoo muutamassa vuodessa
Eihän nykyään mitään tehdä kestämään kuin kolme vuottaHyvin noi Teslat on kestäny, kuten tässäkin jutussa nähdään.
- Anonyymi
Joo kyllä näin on . Yhteenkään Teslaan ei ole vielä vaihdettu akkua tai sähkömoottoria . Ne on mitoitettu kestämään maailman tappiin ! Vai miten se nyt oli ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain täydellinen idiootti ostaisi enää uuden polttomoottoriauton.
Täydellinen idiootti on jos yleensä ostaa minkään uuden auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täydellinen idiootti on jos yleensä ostaa minkään uuden auton.
Aika outo lausunto köyhältä. Mistä niitä kätettyjä tulisi jos pystyvämmät ihmiset ei niitä uusia ostaisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SIIS 600.000 km aikana kolme huoltoa...
Vaihdettu alusta, kori ja moottorit kolme kertaa.
- Anonyymi
Tesla kestää muutenkin näköjään paremmin kuin polttoromut. Vasta 460.000 km kohdalla vaihdettiin jarrupalat.
- Anonyymi
Tesla tulee useita kymmeniä tuhansia halvemmaksi jo 10 vuoden aikana kuin vastaava polttomoottoriauto. Eikä polttomoottorinen pärjää luotettavuuden, tehojen tai mukavuudenkaan saralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla tulee useita kymmeniä tuhansia halvemmaksi jo 10 vuoden aikana kuin vastaava polttomoottoriauto. Eikä polttomoottorinen pärjää luotettavuuden, tehojen tai mukavuudenkaan saralla.
Yesloissq tulee besi sisään yakonyista kos avaa luukun
Yeslan takabalot ei toimi edes esittelyvideossa joita Tesla tubettaja tekee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla tulee useita kymmeniä tuhansia halvemmaksi jo 10 vuoden aikana kuin vastaava polttomoottoriauto. Eikä polttomoottorinen pärjää luotettavuuden, tehojen tai mukavuudenkaan saralla.
Minä en edes pistä autoiluuni useita kymmeniä tuhansia kymmenessä vuodessa.
- Anonyymi
Ajoi australian alueella jossa ei koskaan pakkasta
- Anonyymi
Joo, aivan totta. Kylmemmissä lämpötiloissa noi akut kestää vielä paremmin. Australian olosuhteista (yhdistettynä vielä pikalataamiseen!) huolimatta akku kesti jo noin hyvin. Suomessa Teslan akku kestää vielä pitempään.
- Anonyymi
Tesla kannattaa erityisesti hankkia jos asuu Suomessa. Aina lämpimällä autolla liikenteeseen, ei pahvinpalojen teippailua keulalle eikä pelkoa että moottori sanoo kylmässä sopimuksen irti.
Lisäksi vielä bonuksena tuo, että akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kannattaa erityisesti hankkia jos asuu Suomessa. Aina lämpimällä autolla liikenteeseen, ei pahvinpalojen teippailua keulalle eikä pelkoa että moottori sanoo kylmässä sopimuksen irti.
Lisäksi vielä bonuksena tuo, että akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.On vain niin ruma ja laaduton, että ihan muita merkkejä katselen. Oikeastaan vain Tesla ja Toyota ovat pois kuvioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vain niin ruma ja laaduton, että ihan muita merkkejä katselen. Oikeastaan vain Tesla ja Toyota ovat pois kuvioista.
Uli uli röllykkä. Muilla merkeillä on aika paha takamatka. Tesla nyt vain tulee olemaan isoimpia merkkejä Euroopassakin tämän vuosikymmenen loppuun mennessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uli uli röllykkä. Muilla merkeillä on aika paha takamatka. Tesla nyt vain tulee olemaan isoimpia merkkejä Euroopassakin tämän vuosikymmenen loppuun mennessä.
Antaa olla, mutta noin rumaa ja heikkolaatuista autoa en osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaa olla, mutta noin rumaa ja heikkolaatuista autoa en osta.
Sulla varmaan ihan kokemustakin Teslan laaduttomuudesta?
Nyt 128 000 km ajellu vuoden -19 model 3.lla. Kerran jarrut herkistetty ja nesteet tarkastettu, itse vaihtanut raitisilmasuodattimen vuosittain. Latausportti vaihdettu takuuna, korjaaja tuli kotipihaan hoitamaan homman. Katsastus viime viikolla meni moitteitta. Ehdottomasti paras, hauskin ja toimivin auto 23 omistamistani autoista. Edelleen nousee hymy naamalle autolla ajellessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla varmaan ihan kokemustakin Teslan laaduttomuudesta?
Nyt 128 000 km ajellu vuoden -19 model 3.lla. Kerran jarrut herkistetty ja nesteet tarkastettu, itse vaihtanut raitisilmasuodattimen vuosittain. Latausportti vaihdettu takuuna, korjaaja tuli kotipihaan hoitamaan homman. Katsastus viime viikolla meni moitteitta. Ehdottomasti paras, hauskin ja toimivin auto 23 omistamistani autoista. Edelleen nousee hymy naamalle autolla ajellessa.Kaverilla kolmas Tesla menossa. Model S, Model 3 ja Model Y. Kaikessa vikaa koko ajan, tai jos ei aina viaksi laskettavaa, niin heikoksi laaduksi. Kojelauta pitää meteliä, alusta paukkaa, osat on kiinnitetty miten sattuu. Materialit heikkoja ja halpoja. Sitten on vielä noin järkyttävän ruma. Niitä on toimivia hyvännäköisiä sähköautojakin, niin Teslan voi unohtaa heti kättelyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverilla kolmas Tesla menossa. Model S, Model 3 ja Model Y. Kaikessa vikaa koko ajan, tai jos ei aina viaksi laskettavaa, niin heikoksi laaduksi. Kojelauta pitää meteliä, alusta paukkaa, osat on kiinnitetty miten sattuu. Materialit heikkoja ja halpoja. Sitten on vielä noin järkyttävän ruma. Niitä on toimivia hyvännäköisiä sähköautojakin, niin Teslan voi unohtaa heti kättelyssä.
Kaverilla ja kummin kaimallahan on kaikenlaisia autoja jopa kolmin kappalein. Kummallista ettei tuo kaverisi ensimmäisestä, eikä edes toisesta jo oppinut?
Yritä keksiä seuraavalla kerralla uskottavampia juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverilla ja kummin kaimallahan on kaikenlaisia autoja jopa kolmin kappalein. Kummallista ettei tuo kaverisi ensimmäisestä, eikä edes toisesta jo oppinut?
Yritä keksiä seuraavalla kerralla uskottavampia juttuja.Uskoi, että mallia vaihtamalla paranisi, mutta ei parantunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kannattaa erityisesti hankkia jos asuu Suomessa. Aina lämpimällä autolla liikenteeseen, ei pahvinpalojen teippailua keulalle eikä pelkoa että moottori sanoo kylmässä sopimuksen irti.
Lisäksi vielä bonuksena tuo, että akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.Yesla ianataa hankki
Ihankun kirjoittaja oliskin yesla myyjä
Aika onnetinta kun pitää keskutelupalstalla yrittää mainostaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaa olla, mutta noin rumaa ja heikkolaatuista autoa en osta.
Kuulemma maali irtoo sateella ämiai myyjän pitää qinankehu jooamkeskuteluoalstaoilqmkos kerran nin hyvä tuote
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kannattaa erityisesti hankkia jos asuu Suomessa. Aina lämpimällä autolla liikenteeseen, ei pahvinpalojen teippailua keulalle eikä pelkoa että moottori sanoo kylmässä sopimuksen irti.
Lisäksi vielä bonuksena tuo, että akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.Mutta perkule, kun ei tule ikinä olemaan varaa ostaa sitä Teslaa, ja muut sähköautot ei luultavasti pääse lähellekään polttomoottoriautojen keskimääräistä käyttöikää, joka Suomessa on noin 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla kannattaa erityisesti hankkia jos asuu Suomessa. Aina lämpimällä autolla liikenteeseen, ei pahvinpalojen teippailua keulalle eikä pelkoa että moottori sanoo kylmässä sopimuksen irti.
Lisäksi vielä bonuksena tuo, että akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.” akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.”
En tiedä kuinka huonoja ne nykyiset polttomoottorit ollenkaan on, mutta omassa dieselissäni on vielä käyttöikää jäljellä, vaikka 23 vuotta jo takana. Sen tiedän ettei mikään Tesla kestä 5 kertaa yhtä pitkään, ei edes 2 kertaa. Ajokilometrejä on turha tuijottaa jos ne on tulleet heti uutena. On sitä taksimersuillakin ajettu samoja määriä.
Eli puhutaanko nyt käyttöiästä vai käyttömatkasta, ne kun on kaksi eri asiaa ja tässäkin jutussa iloisesti sekoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” akutkin kestää koko kuviteltavissa olevan käyttöiän, joka on helposti 5 kertaa sen mitä polttomoottorit kestää nykyään.”
En tiedä kuinka huonoja ne nykyiset polttomoottorit ollenkaan on, mutta omassa dieselissäni on vielä käyttöikää jäljellä, vaikka 23 vuotta jo takana. Sen tiedän ettei mikään Tesla kestä 5 kertaa yhtä pitkään, ei edes 2 kertaa. Ajokilometrejä on turha tuijottaa jos ne on tulleet heti uutena. On sitä taksimersuillakin ajettu samoja määriä.
Eli puhutaanko nyt käyttöiästä vai käyttömatkasta, ne kun on kaksi eri asiaa ja tässäkin jutussa iloisesti sekoitettu.5 x 20 vuotta olisi jo 100 vuotta.
- Anonyymi
Polttomoottori kestää hyvässä lykyssä 250-300 tkm jos sitä jatkuvasti huolletaan ja vaihdetaan osia, öljyjä, jäähdytysnesteitä jne.
Sähkömoottori kestää 1 000 000 km ilman ihmeempiä huoltoja. Akut kestää saman.- Anonyymi
Sähköautolla 100 km ajaminen tosiaan vain 1-3€ / 100 km. Polttiksella 12-20 €.
Voisi hyvinkin sanoa, että polttis on keskimäärin n. 900% kalliimpi käyttökustannuksiltaan. - Anonyymi
Polttiksen kanssa pitää käydä muutaman tonnin välein vaihtaas öljyt tai jotain tulppia, suodattimia, hihnoja. Sähköautolla voi vaan painaa menemään.
- Anonyymi
Teslassa ehkä, mutta monessa muussa sähköautossa ei ole kestänyt. Monesta on kymmenessä vuodessa akkukapasiteetista kadonnut jopa 40 prosenttia eli auto ei enää ole monellekaan käyttökelpoinen. Ja näillä ei usein ole edes ajettu kuin vasta sata tuhatta. Olen katsellut käytettyjä sähköautoja, mutta Teslaan ei ole varaa ja ne joihin olisi varaa (Leaf, Miev jne) eivät ole polttomoottoriauton väärtejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla 100 km ajaminen tosiaan vain 1-3€ / 100 km. Polttiksella 12-20 €.
Voisi hyvinkin sanoa, että polttis on keskimäärin n. 900% kalliimpi käyttökustannuksiltaan.Autoiluni kulut kaikkineen ovat 130€ kuukaudessa. Ostan sähköauton sitten, kun täysin toimivia käytettyjä sellaisia saa samaan hintaan kuin nyt täysin toimivia polttomoottoriautoja.
Eli en siis varmaan koskaan. - Anonyymi
Polttomoottoriauto kestää huollettuna helposti 25 vuotta, jopa 30. Ne pystyvät pääsääntöisesti vielä samaan kuin uutenakin.
Sähköautojen akut heikkenevät vääjäämättä riippumatta ajokilometrien määrästä. Jos 12-vuotiaasta, vain satatuhatta kilometriä ajetusta sähköautosta on enää 62% kapasiteetista jäljellä, niin toisen samanmoisen ajan jälkeen se tuskin enää liikkuisi lainkaan.
Niin, itse ajan päivittäistä 50 km työmatkaani vm. 1999 diesel-Golfilla. Katsotaan kuinka pitkään vielä kestää.
- Anonyymi
Paljonkohan Austraaliassa pikalaturilla lataaminen maksaa, ja 3 ovenkahvaa 1000e / kpl.
- Anonyymi
Paremminhan toi on päivittäisessä limusiini käytössä kestäny, kun se sun mikälie polttopaske niitä sun 2 x vko kauppareissuja.
- Anonyymi
Ovenkahvan korjaus teslalla maksaa 300—500e. Itse kun korjaa rikkoutunut osa maksaa muutaman kympin. Korjaamiseen menee ekan harjoittelun jälkeen puolisen tuntia.
Miksi sinua kiinnostaa aussien lataamisen hinta, aiotko ehkä mennä sinne ajelemaan teslalla?
- Anonyymi
Pärinäpoika, polttomoottorihönö. Lue aloitus.
- Anonyymi
Ei minulla ole varaa ostaa Teslaa.
- Anonyymi
On siinä jotain pientä ollut matkan varrella: "Nigel kertoo Teslansa olleen muuten ongelmaton, mutta autosta on vaihdettu sen eliniän aikana vetonivelet, ilmastoinnin kompressori, kolme kameramoduulia sekä kolme ovenkahvaa. Lisäksi kuljettajan istuin alkaa olla jo hiljalleen vaihtokunnossa."
Hauskoja nämä yksittäisten tapausten nostot kun toisessa suunnassa on ne Teslat joissa akusto on antautunut pienillä kilometreillä ja juuri takuuajan loputtua ja sitten tuli 30.000 euron akuston vaihto eteen.- Anonyymi
Tuo artikkelin vm. 2018 auto on uudemmalla akustolla joihin on korjattu alkusarjan vm. 2012 - 2016 akuissa olleet kosteusongelmat.
Ei maksa mihinkään teslaan akku 30 000€. Noihin S85 vanhoihin autoihin vaihtoakku maksaa 12032€ Täysin uusi tehokkaampi 90kWh akku 16102€. +työ ehkä tonnin.
https://www.tocn.no/2021/08/hva-vil-det-koste-a-bytte-hovedbatteriet-i-en-tesla/?fbclid=IwAR0fJ1DQoyH_ju1ItdR20loUBdkE4q6UTxQFQ2CfZ8PK3aB8YcpiIjU6E9E
- Anonyymi
Akun kannalta se tärkeä asia on sen nuori ikä eli nelisen vuotta. Akku ei todellakaan kestäisi 30 vuotta 20 tkm/a tai 40 vuotta 15 tkm/a.
- Anonyymi
Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km. Paremmin kestää kuin monivikaiset polttomoottorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km. Paremmin kestää kuin monivikaiset polttomoottorit.
Jos vaihtaa silloin tällöin akkuja ja sähkömoottoreita.
"Von Gemmingen-Hornbergin Tesla ei kuitenkaan ole selvinnyt 1,2 miljoonasta kilometristä ilman akuston ja sähkömoottoreiden vaihtamista. Marraskuussa 2019 hänellä oli menossa kolmas akusto ja neljäs sähkömoottori."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-ykkonen-talla-teslalla-on-ajettu-jo-1-2-miljoonaa-kilometria/7956724 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km. Paremmin kestää kuin monivikaiset polttomoottorit.
"Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km"
Näytä minulle se kannettavan tietokoneen akkupaketti vuodelta 2003 joka on täydessä iskussa edelleen.
Niinpä niin.
Noissa kannettavien akkupaketeissa on ihan samat 18650 kennot käytössä kuin teslan akustoissakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km"
Näytä minulle se kannettavan tietokoneen akkupaketti vuodelta 2003 joka on täydessä iskussa edelleen.
Niinpä niin.
Noissa kannettavien akkupaketeissa on ihan samat 18650 kennot käytössä kuin teslan akustoissakin.No nythän tuli oikein melkoista tuubaa taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vaihtaa silloin tällöin akkuja ja sähkömoottoreita.
"Von Gemmingen-Hornbergin Tesla ei kuitenkaan ole selvinnyt 1,2 miljoonasta kilometristä ilman akuston ja sähkömoottoreiden vaihtamista. Marraskuussa 2019 hänellä oli menossa kolmas akusto ja neljäs sähkömoottori."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-ykkonen-talla-teslalla-on-ajettu-jo-1-2-miljoonaa-kilometria/7956724Ensimmäisten vm 2013 teslojen ja vm. 2018 teslojen akut ovat erilaiset.
Alkusarjan teslojen akuissa oli/on kosteusongelma joka on korjattu uudemmissa autoissa, kuten myös moottoreiden invertterit.
Sähköautot kehittyy valtavasti 5 vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nythän tuli oikein melkoista tuubaa taas.
Eipä ollut mitään tuubaa.
Kun väite on että akut kestää 20 vuotta ja kun ei ole tesloja silloin ollut, on käytettävä vertailukelpoista tuotetta.
Missä on se kannettavan tietokoneen akkupaketti vuodelta 2003 joka on edelleen hengissä?
Ei missään. Niitä ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisten vm 2013 teslojen ja vm. 2018 teslojen akut ovat erilaiset.
Alkusarjan teslojen akuissa oli/on kosteusongelma joka on korjattu uudemmissa autoissa, kuten myös moottoreiden invertterit.
Sähköautot kehittyy valtavasti 5 vuodessa."Sähköautot kehittyy valtavasti 5 vuodessa."
Eli nyt ei kannata ostaa sähköautoa vaan vasta 5 vuoden päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautot kehittyy valtavasti 5 vuodessa."
Eli nyt ei kannata ostaa sähköautoa vaan vasta 5 vuoden päästä.Kyllä kannattaa nyt jo säästää tuhansia vuodessa ajamalla sähköautolla.
Polttoautojen kehitystyö on lakkautettu kokonaan, eikä niillä ole enää kohta mitään arvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kannattaa nyt jo säästää tuhansia vuodessa ajamalla sähköautolla.
Polttoautojen kehitystyö on lakkautettu kokonaan, eikä niillä ole enää kohta mitään arvoa."Polttoautojen kehitystyö on lakkautettu kokonaan, eikä niillä ole enää kohta mitään arvoa."
Aivan loistavaa!!!
Uusien polttomoottotiautojen hinnat tulevat siis laskemaan, koska niihin ei enää kulu minkäänlaisia suunnittelukustannuksia.
Ja aivan mieletön uutinen on tuo, että niitä saa kohta ilmaiseksi.
Köyhä kiittää !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautot kehittyy valtavasti 5 vuodessa."
Eli nyt ei kannata ostaa sähköautoa vaan vasta 5 vuoden päästä.Viiden vuoden kuluttua tilanne on sama, eli et voi ostaa sähköautoa milloinkaan.
Sama tilanne kännyköiden, tietokoneiden kodinkoneiden ym. kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viiden vuoden kuluttua tilanne on sama, eli et voi ostaa sähköautoa milloinkaan.
Sama tilanne kännyköiden, tietokoneiden kodinkoneiden ym. kanssa.Minä tulen 10 vuotta vanhoilla laitteilla hienosti toimeen.
Kun laitteella on 15 vuotta ikää ja sen vaihtaa 10 vuotta vanhaan, on siinä ihan samanlainen teknologiahyppäys kuin ostaisi aina uutta. Pari hyötynäkökohtaa kuitenkin:
-rahankäyttö on minimaalisen pientä
-ne laitteet jotka on vielä 10 vuoden ikäisinä toimintakunnossa, on oikeasti hyviä, eli tulee ostettua vain laatua, uudesta et voi koskaan tietää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne kestää. 15-20 vuotta ja 1 000 000 km. Paremmin kestää kuin monivikaiset polttomoottorit.
Polttomoottoriauto kestää helposti 25 vuotta. Siihen mennessä mittarissa on keskimäärin 300 000 km. Ei normaali ihminen aja autolla miljoonaa kilometriä. Keskiverto suomalainen ajaa autolla 14 000 km vuodessa. Koska sähköauton akku menee ajan funktiona sököksi huolimstta siitä ajaako vähän vai paljon, niin sellaisen joka ajaa hyvin vähän, ei kannata ostaa sähköautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ollut mitään tuubaa.
Kun väite on että akut kestää 20 vuotta ja kun ei ole tesloja silloin ollut, on käytettävä vertailukelpoista tuotetta.
Missä on se kannettavan tietokoneen akkupaketti vuodelta 2003 joka on edelleen hengissä?
Ei missään. Niitä ei ole.Vanhimmat Nissan Leafit on 12-13 vuotiaita. Etsikääs edes yksi, jonka alkuperäinen akusto on vielä täysin kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kannattaa nyt jo säästää tuhansia vuodessa ajamalla sähköautolla.
Polttoautojen kehitystyö on lakkautettu kokonaan, eikä niillä ole enää kohta mitään arvoa.Kerropa miten säästän tuhansia vuodessa hankkimalla pirun kalliin sähköauton, kun minulla ei mene tuhansia vuodessa nykyisen polttiksenikaan kanssa?
Jotain 1500 € saattaa mennä. - Anonyymi
Aivan. Polttomoottoriauto kuitenkin kestää pääsääntöisesti ainakin sen 20 vuotta ja 300 000 km. Näytä minulle sähköauto samoilla luvuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Polttomoottoriauto kuitenkin kestää pääsääntöisesti ainakin sen 20 vuotta ja 300 000 km. Näytä minulle sähköauto samoilla luvuilla.
Mikä tahansa sähköauto kestää pitempään kuin mikään polttopaska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Polttomoottoriauto kuitenkin kestää pääsääntöisesti ainakin sen 20 vuotta ja 300 000 km. Näytä minulle sähköauto samoilla luvuilla.
Kuka tuollaiselle katkeroituneelle umpityhmälle idiootille haluaisi mitään kertoa. Olet niin naurettava aasi että ei ole tosikaan.
- Anonyymi
Suomen olosuhteissa olis jo kertaalleen korjattu akku se on suht varma asia.
- Anonyymi
Suomen olosuhteissa akusta olisi yli 90 % jäljellä.
- Anonyymi
Piika ei ole nainen, Ford ei ole auto, eikä 600.000 ajettu Teslan akku ole enää uutta vastaavassa kunnossa.
- Anonyymi
Kyllä se akku on uudenveroinen. Ai mistä tiedän? Tällä palstalla sanottiin niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se akku on uudenveroinen. Ai mistä tiedän? Tällä palstalla sanottiin niin.
No se on ihan todistetusti uudenveroinen nähden ajomäärään kuten voit lukea uutisesta.
Polttomoottori olisi noilla ajomäärillä vaatinut jo ainakin 30 huoltoa jotka olisivat maksaneet 15.000 €. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on ihan todistetusti uudenveroinen nähden ajomäärään kuten voit lukea uutisesta.
Polttomoottori olisi noilla ajomäärillä vaatinut jo ainakin 30 huoltoa jotka olisivat maksaneet 15.000 €.ei ollut kyse kustannuksista vaan siitä että onko akku uudenveroinen
aivan taatusti, 100% varmuudella se ei ole uudenveroinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on ihan todistetusti uudenveroinen nähden ajomäärään kuten voit lukea uutisesta.
Polttomoottori olisi noilla ajomäärillä vaatinut jo ainakin 30 huoltoa jotka olisivat maksaneet 15.000 €.Hyvin harva ajaa autolla tuollaisia määriä. Sähköauto kestää kilometrejä, mutta ei kestä aikaa. Polttomoottoriauton ajokilometreistä voi yleensä päätellä jotakin auton kunnosta. Sähköautossa ei enää olekaan näin. Voi olla jopa alle sata tuhatta km ajettu sähköauto, jonka akkukapasiteetista enää reilu puolet jäljellä ja päivät normaalissa henkilöautokäytössä luetut. Nettiautosta niitä löytyy.
- Anonyymi
Akkuleissa ei ole mitään mekaanista toimintaa, ne on niinku kivekset ja hormoonit hyrrää?
- Anonyymi
Tesla on jossain vaiheessa päivittänyt ässien venkahvoja kestävämpiin. Ilmeisesti ei ole muuttunut vielä 2018 mallissa kun hajonnut muutaman kerran.
- Anonyymi
Mulla ei oo hajonneet kertaakaan viimeisen 800.000 km aikana. Tosin ei ole ollut Teslaa, eikä tule ikinä olemaan tuota uudelleen kyhättyä Morris Marinaa!!!
- Anonyymi
Joku väitti Teslan akuissa tapahtuneen suurta kehitystä. Kyllä ne on samalla tavalla koottu tuhansista kennoista vieläkin. Uudemmissa on tosin 2170 tyypin kennoja
Esimerkiksi Tesla 3:n Standard Range -versiossa on 2976 kennoa, Long Range versio sisältää 4416 kennoa, energiatiheys 150 Wh/kg.- Anonyymi
Sä et vissiin tajua asiasta mitään. Kennoistahan ne tietysti koostuu. ja bensakin on edelleen märkää. Akkujen valmistaminen käy halvemmaksi, kuivatekniikka jälleen lisää energiatiheyttä jne. Akut on jo nykyisellään erittäin hyviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä et vissiin tajua asiasta mitään. Kennoistahan ne tietysti koostuu. ja bensakin on edelleen märkää. Akkujen valmistaminen käy halvemmaksi, kuivatekniikka jälleen lisää energiatiheyttä jne. Akut on jo nykyisellään erittäin hyviä.
Sen verran elektroniikan luotettavuustekniikkaa olen lukenut, että tuhansista komponenteista koottu laite vikaantuu paljon todennäköisemmin kuin yksi komponentti.
- Anonyymi
Tesla on tulevaisuudessa suurin merkki.
- Anonyymi
Ja sähköllä ajamalla säästää mukavasti rahaa.
- Anonyymi
Oppisivatpa tekemään muutakin kuin akkuja. Talvitestin viimeinen ja ajettavuudesta puhdas nelonen kouluarvosanana.
- Anonyymi
"Tesla on tulevaisuudessa suurin merkki."
Itseasiassa epäilen vahvasti että näin ei tule tapahtumaan. Polttomoottoreilla varustettuja autoja on tehty yli 100 vuotta, ja seuraava kuvio on ollut havaittavissa:
-joku keksii jotain
-toinen firma "apinoi" idean ja keksii miten sen voi toteuttaa halvemmalla
Ehkä Tesla vielä joitakin autoja myy, mutta heidän teknologiansa on ihan helposti kopsattavissa, joten miksei joku suurista polttomoottorivalmistajista voi sitä parantaa ja mennä myyntimäärissä ohitse. - Anonyymi
En oikein usko, koska se on niin kallis ettei voi hirveämmin yleistyä. Teslasta ei ikinä tule samanlaista koko kansan kulkinetta kuin jostain Toyotasta. Johtuu siitä, että Teslalla ei ole halpoja kansanmalleja ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä. Järjen valoa yritetty sumuttaa.
- Anonyymi
Ei kannata vielä puhua auton eliniästä mitään noin uuden auton kohdalla. 2018 mallinen autohan on vasta viisi vuotta vanha, polttomoottoriautot kestävät helposti 25 vuotta!
- Anonyymi
"polttomoottoriautot kestävät helposti 25 vuotta!"
Näin on. 1990-luvulla tehdyt.
2010 ja eteenpäin, niin autoissa alkaa olla niin paljon elektroniikkaa, että on vaikea uskoa että se ei vikaantuisi ja on vaikea uskoa että kukaan sitä pystyisi korjaamaan järkevillä työmäärillä tai kustannuksilla.
Olen itse elektroniikka-ammattilainen ja minäkään en halua autoa itselleni, missä on useampia ohjausyksiköitä ja datayhteyksiä niiden välillä.
- Anonyymi
Noin uusissa autoissa ei pitäisi vikoja paljon ollakkaan itsellä ei ole ollut koskaan
noin uusia autoja. - Anonyymi
Sähkö tulee etkä voi mitään.
- Anonyymi
Tesla kestää isältä pojalle.
- Anonyymi
” Kyseisen Teslan alkuperäinen ajoakku on heikentynyt IS:n näkemien mittausdokumenttien mukaan tässä ajassa 16 prosenttia.”
Niin missä ajassa? Viidessä vuodessa. Eli jos heikkeneminen olisi lineaarista, kymmenessä vuodessa akku olisi heikentynyt 32% ja viidessätoista vuodessa, jonka ikäisenä autoni olen yleensä ostanut koska uudempiin ei ole ollut varaa, kapasiteetista olisi lähtenyt 48% eli auto olisi puolikuntoinen ja jo moneen asiaan kelpaamaton.
Mutta mehän tiedämme etteivät akut heikkene lineaarisesti, vaan kapasiteetin lasku kiihtyy loppua kohti.
Persaukiset perusduunarit eivät koskaan tule ajamaan sähköautoilla vaan pitävät polttomoottoriautoja työmatkakulkineinaan niin kauan kuin niitä suinkin saa. Koska vanhaa ja halpaa, mutta toimivaa sähköautoa ei ole eikä tule. Se vain on nykyisellä tekniikalla mahdotonta. Kun auto olisi ikänsä puolesta sopivan hintainen köyhän kukkarolle, sen akut ovat jo niin loppu ettei sillä tee enää käytännössä mitään. Akkujen uusiminen taas maksaa niin paljon, ettei tavan tallaajalla semmoiseen varaa ole. Siis sähköautot ovat ja pysyvät rahvaan ulottumattomissa.
Millä pienempituloiset mahtavat liikkua tulevaisuudessa, vai onko niin etteivät millään, vaan pysyvät kotona kansalaispalkalla? Ei tässä paljon muitakaan vaihtoehtoja näy. Maaseudulla toki varmaan voidaan ottaa taas hevoset käyttöön. - Anonyymi
Pesee polttopaskat mennen tullen.
- Anonyymi
”lähes uudessa kunnossa”…”16% kapasiteetista haihtunut ilmaan”… Teslan toleranssit, 16% menetetty on lähes uuden veroinen.
- Anonyymi
Kurjahan tuo Teslan romu on.
- Anonyymi
eay ue 5u uiuqe a uiqueia 5 q5uia uq45euiq4
- Anonyymi
Akut kestävät auton koko eliniän, jos auton eliniästä suunnitellaan riittävän lyhyt.
- Anonyymi
Noilla Tesloilla on ajettu keyesti miljoona km.
- Anonyymi
Pah 😁 Akut on evemmän vuosikerta tavaraa kuin kilometri
- Anonyymi
5 vuotta vain ollut käytössä eli ei merkitystä. Katsotaan 15v kuluttua, myös muissa. Kennot vanhenee ja vikojen mahdollisuus nousee. Myös sisäiset hapettumat akussa, muut komponentit.
- Anonyymi
Just näin. 5-vuotias auto on suomalaisella mittapuulla tuliterä ja tuoksuukin vielä uudelle. Täällä ajetaan noin neljä kertaa vanhemmilla.
- Anonyymi
Tesla model 3, 2-3y ikäisistä vain 14.x% ei läpäissyt katsastusta. Huonoin tulos kahtena vuotena putkeen TUV mukaan. Ehkä se akku / moottori voi kestää, mutta muuten noi teslat ei kestä. Jokainen Tesla mitä olen ajanut / ollut kyydissä niin takapää nitisee ja natisee noin vain esimerkkinä. Samoten ainakin model 3 peltien välit on sinnepäin. Johonkin menee puolikas pikkurilli ja joihinkin koko etusormi väliin. Ihan käsittämättömiä laatupoikkeamia noissa.
- Anonyymi
Viherhörhöt eivät välitä ovien ja muiden luukkujen huonoista sovituksista.
- Anonyymi
Polttomoottori olla arvoton.
- Anonyymi
Hieno peli !
Mitä, muuten maksaa akuston vaihto ??- Anonyymi
Ei tarvii vaihtaa akustoa koskaan trolli, akuilla ajaa auton käyttöiän helposti.
- Anonyymi
Kyllä polttopatea taas ketuttaa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3702241- 581661
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1671359Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771199Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67979- 86965
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33933Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-118910Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12886K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8856