Keskieurooppalaisella Skodalla menee hyvin

Anonyymi-ap

Skoda on maailman suurimman autonvalmistajan Volkswagen AG -konserniin kuuluva yritys.

Vertailutestivoittoja suorastaan satelee. Vuoden talviautot -titteleitä on tullut. Vuoden Auto -titteleitä myös. Muotoilupalkintoja samoin.
Viime vuonna Skoda Enyaq oli Suomen myydyin sähköauto. Myös tänä vuonna se on ollut myydyin.
Viime vuonna Skoda oli Suomen myydyin yritysauto.
Skodan laatu ja luotettavuus on korkealla tasolla. Skoda on suosittu auto Euroopan varakkaissa valtioissa, mm. Sveitsissä.

221

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        VOLKSSWAGEN EI OLE OLLUT VUOSIIN MAAILMAN SUURIN AUTONVALMISTAJA. Toyota valmisti viime vuonnakin 2,3 miljoonaa autoa enemmän kuin Volkswagen.


    • Anonyymi

      Näin itäautoharrastajana tuollainen disinformaatio maineikkaasta Skodasta tuntuu sielussa asti.

      SKODA ON AITO ITÄAUTO NYT JA AINA, TAJUUTTEKSTE??????

      • Anonyymi

        PS. EIKÄ KOMMUNISTIAATTEESSA TAI JÄYKÄSSÄ TAKA-AKSELISSA OLE MITÄÄN HÄVETTÄVÄÄ!!!


      • Anonyymi

        Skoda on NATO-maan länsiauto. Itäautovalmistajan päämaja on idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. EIKÄ KOMMUNISTIAATTEESSA TAI JÄYKÄSSÄ TAKA-AKSELISSA OLE MITÄÄN HÄVETTÄVÄÄ!!!

        Olet oikeassa, mutta rumpujarrut ovat jo siinä ja siinä. Ei niistä kehtaa jutella muiden kuullen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun minä tarvitsisin auton moneksi vuodeksi. Skodasta ei ole niin pitkään ajoon.

        Skodasta nimenomaan on pitkään ajoon. Skodilla ajetaan paljon, koska ne ovat niin hyviä.


      • Anonyymi

        Tero, ota maitoa ja pullaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun minä tarvitsisin auton moneksi vuodeksi. Skodasta ei ole niin pitkään ajoon.

        Heikkoja on Toyotan omapojan itkut ja potkut. Ota lääkkeet ja rauhotu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoja on Toyotan omapojan itkut ja potkut. Ota lääkkeet ja rauhotu.

        Tero on jälkeen huonossa hapessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoja on Toyotan omapojan itkut ja potkut. Ota lääkkeet ja rauhotu.

        Pentti, ota maitoa ja pullaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun minä tarvitsisin auton moneksi vuodeksi. Skodasta ei ole niin pitkään ajoon.

        Kun ostaa TOYOTA BZ4X sähköauton se kestää pitkään. Toyota tekee kestäviä autoja ja ne eivät ruostu lainkaan. Niissä ei koskaan ole mitään vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta rumpujarrut ovat jo siinä ja siinä. Ei niistä kehtaa jutella muiden kuullen.

        Varmaan 1963 Škodassa, mutta ei enää uudemmissa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun minä tarvitsisin auton moneksi vuodeksi. Skodasta ei ole niin pitkään ajoon.

        Tuo on totta. Siksi skodia näkeekin tosi vähän antiikkiautoina, suurin osa paalataan jo 11-13 vuoden ikäisinä. (vääntyneet ja katkenneet rungot). Länsimerkkejä näkee silloin tällöin todella vanhoina yksilöinä.


      • Anonyymi

        No huhuh,,itäauto on oikeastaan enne 1985 valmistet tai suunnitellut autot, ladaa voidaan pitää aina,,,mutta skoda lähti 1990 luvulla kehitykseen mukaan ja ohitti japanialaisen auton monessa että idän autot on idän autoja mutta skoda on eurooppaa,
        toyota , kia tai honda ei vaikka turkissa,jemenissä tai azerbaitsanissa koottaisiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa TOYOTA BZ4X sähköauton se kestää pitkään. Toyota tekee kestäviä autoja ja ne eivät ruostu lainkaan. Niissä ei koskaan ole mitään vikoja.

        Voi tuokin kestää , kun kovin paljon sillä ei voi ajaa . Lyhyt range , superhidas lataus , kaikki tämä vain 63 000 € . Hinta / laatu/ käytettävyys huonoin kaikista koskaan Suomessa myydyistä sähköautoista . Yli 10 vuotta jäljessä muita valmistajia sähköautoissa


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko Toyota saanut yhtään kansainvälistä muotoilupalkintoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Toyota saanut yhtään kansainvälistä muotoilupalkintoa?

        On - trukkien muotoilusta: https://www.red-dot.org/search?q=Toyota
        Henkilöautot muistuttaa trukkeja, joten niissä ei pärjää!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Skoda on Suomen suosituin työsyhdeauto. Kaikkihan tietävät, että työsyhdeauton saavat pääasiassa vain korkeasti koulutetut, ja työsyhdeauton tärkein kriteeri on varmatoimisuus. Siksi Skoda on suosittu:

      https://www.leaseplan.com/fi-fi/ajankohtaista/auton-hankinta/suosituimmat-tyosuhdeautot-2022/

      • Anonyymi

        Työsyhdeauto on kiva juttu siellä Niuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsyhdeauto on kiva juttu siellä Niuvassa.

        Omapoika asuu Niuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapoika asuu Niuvassa.

        Pentille pullanmuruja maitoon kastettuina.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Skoda on vuoden auto, joskus kahden, mutta ei koskaan kolmen. Tämä vitsi kertoo kaiken oleellisen Skodan laadusta.

        Toyota on vähintään kahdenkymmenen vuoden auto. Monasti kolmenkymmenen vuoden auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on vuoden auto, joskus kahden, mutta ei koskaan kolmen. Tämä vitsi kertoo kaiken oleellisen Skodan laadusta.

        Toyota on vähintään kahdenkymmenen vuoden auto. Monasti kolmenkymmenen vuoden auto.

        Eilen tuli Škodalla taksissa 336500 km täyteen,

        Harvalla pikkuautolla pystyy ajamaan näin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on vuoden auto, joskus kahden, mutta ei koskaan kolmen. Tämä vitsi kertoo kaiken oleellisen Skodan laadusta.

        Toyota on vähintään kahdenkymmenen vuoden auto. Monasti kolmenkymmenen vuoden auto.

        Tojotalla ajoin 1969 ajokortin, kun faija opetti.

        Se oli 1967 Corolla.

        Se kesti 66000 km.

        Sen jälkeen Datsun 100A, sillä paljon enemmän.

        Sitten erilaisilla Volvoilla n.miljoona km.

        Lapset on terveitä kun ne leikkii.


    • Anonyymi

      Lopettakaa se volkkarin maineella ratsastus / kunnian ja laadun nussiminen skoda ei ole hyvää autoa tehnytkään vaan volsu niitä tekee
      teidän hölmöjen skodat on museossa tai paalissa
      harvoin meinaan näke takamoottori skeidoja enää ja se oli viimeinen oikea skoda . nyt vain ihmisten naurun ja pilkankohde kauppojen ja työpaikkojen pihoilla !

      • Anonyymi

        Skoda on erinomainen auto. Toyota on se naurunaihe kun ei kelpaa työsuhdeautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on erinomainen auto. Toyota on se naurunaihe kun ei kelpaa työsuhdeautoksi.

        johan vitsin murjoit 😆


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut vitsi. Toyota ei kelpaa. Ainoat Toyotan "työsuhdeautot" ovat pitsatakseja. Mahtaa harmittaa omapoikaa!

        https://www.leaseplan.com/fi-fi/ajankohtaista/auton-hankinta/suosituimmat-tyosuhdeautot-2022/

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa

        nyky skodat kun ovat vain rumia volsuja !
        tosi juttu taitaa ottaa skeidamiehiä päähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa

        Skoda on suosituin työsuhdeauto, Toyota ei kelpaa kenellekään:

        https://www.leaseplan.com/fi-fi/ajankohtaista/auton-hankinta/suosituimmat-tyosuhdeautot-2022/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyky skodat kun ovat vain rumia volsuja !
        tosi juttu taitaa ottaa skeidamiehiä päähän

        Skodat upeita. Toyotat ovat rumia. Tarvitsetko linkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodat upeita. Toyotat ovat rumia. Tarvitsetko linkin?

        taidat olla sokea mutta se selittää skoda hölmöilysi


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa

        Millä vuosituhannella sää tojotamies elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa

        On taas tainnut välimerkit jäädä persu kouluun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä vuosituhannella sää tojotamies elät?

        paraskin puhuja kun skodasta puhutte ni teidän mieliksi sitä aika kautta milloin skoda oli vielä olemassa nythän sitä ei teidän ikäväksenne enää ole mutta normaali kansalaiselle suuri helpotus
        kun ne romut pois liikenteestä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On taas tainnut välimerkit jäädä persu kouluun!

        jep ja sulla auto tietämys hiekkalaatikolle
        siellä jo kerrotaan automerkit mitä ostetaan ja mitkä jätetään kauppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haha skoda ei ole kelvannut edes pitsa autoksi
        ei oo tuonut takamoottori skoda pitsaa ei eikä tuokkaan eikä niitä kyllä ole työsuhdeautoinakaan eikä takseissa mutta toyotaapas on et sellast ne skodat on museoissa turha niistä on enää mutista
        niitä kun ei uusia enee saa
        selvitä automerkkisi faktat ennen kun puhut täällä paskaa

        Mites,jos opettilisit vähän suomenkielen välimerkit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites,jos opettilisit vähän suomenkielen välimerkit?

        tällä palstalla ihan yks lysti sun välimerkit
        opettele sä historia ja nykyhetki ja tuu sit pätemään


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Skoda on saanut SEV-maiden autonvalmistajien myöntämän Kultaisen Räpylän jo useana vuotena.

        https://www.skeidamagazin.ru/golden-mitt/

        Tojota on saanut Ruosteisin Auto -palkinnon joka vuosi

        www.tojotarust.rysland


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikea slaaviperheen unelma, jota jonotetaan vuosikausia muiden itäautojen tapaan kultaisella 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea slaaviperheen unelma, jota jonotetaan vuosikausia muiden itäautojen tapaan kultaisella 70-luvulla.

        Menestyvien ja koulutettujen ihmisten auto. Etkö tiennyt?


      • Anonyymi

        Ei vaan Japanissa. Tsekeissä tehtiin autoja vielä kun japanilaiset asuivat puissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Japanissa. Tsekeissä tehtiin autoja vielä kun japanilaiset asuivat puissa.

        Skodan laatu on pysynyt samana siitä lähtien, eli oikein huonona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan laatu on pysynyt samana siitä lähtien, eli oikein huonona.

        Skodan laatu on korkea.


    • Anonyymi

      Hyvin menee, mahorkka palaa: Juuri ilmoitti joutuvansa sulkemaan yhden tehtaan, lopettamaan puoli tusinaa automallia ja irtisanomaan tuhansia työntekijöitä.

      • Anonyymi

        Kauan se jo ehti toimiakin. Trabant ja Wartburg ovat lopettaneet viime vuosituhannella?


      • Anonyymi

        Eihän se niin Ilmoittanut. Ja sama koskee muitakin merkkejä, irtisanomisia voi olla tiedossa sähköautojen suuren kysynnän vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se niin Ilmoittanut. Ja sama koskee muitakin merkkejä, irtisanomisia voi olla tiedossa sähköautojen suuren kysynnän vuoksi.

        Skodalta on myös tulossa pienempi sähköauto. Porukka koulutetaan ja siirretään sähköauton tuotantoon. Ketään ei irtisanota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodalta on myös tulossa pienempi sähköauto. Porukka koulutetaan ja siirretään sähköauton tuotantoon. Ketään ei irtisanota.

        Nikkoauton kopion valmistamiseen tarvitaan paljon slaavityövoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikkoauton kopion valmistamiseen tarvitaan paljon slaavityövoimaa.

        Leluauto Bz4x valmistuksessa tarvitaan paljon viirusilmiä ja kaalikeittoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leluauto Bz4x valmistuksessa tarvitaan paljon viirusilmiä ja kaalikeittoa.

        Onko sinulla joku fobia japsiautoista, vai miksi tunget niitä joka väliin?
        Eikö Skoda miellytäkään enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla joku fobia japsiautoista, vai miksi tunget niitä joka väliin?
        Eikö Skoda miellytäkään enää?

        Japsiautot ovat niin huonoja. Kolme on itselläkin ollut, ei tule ensimmäistäkään tähän taloon enää. Skodaa ei vielä ole ollut, mutta saattaapi sellainen joskus tulla taloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japsiautot ovat niin huonoja. Kolme on itselläkin ollut, ei tule ensimmäistäkään tähän taloon enää. Skodaa ei vielä ole ollut, mutta saattaapi sellainen joskus tulla taloon.

        Eipä sinne Niuvan "taloon" tule mitään muitakaan autoja lanssin lisäksi.


    • Anonyymi

      Skodalla on erittäin matala riski jäädä tien päälle.
      Suomalaisia kiinnostaa eniten pienempi keskiluokka, tuossa tulokset vm. 2019 osalta. Tuossa tulokset:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR


      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.


      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Skodahönön harmitukseksi tässä tuore lista luotettavimmista automalleista:

        Luotettavimmat alle 10-vuotiaat autot

        Honda Jazz

        Mazda 2

        Toyota Auris

        Mazda MX-5

        Toyota Aygo

        Kia Ceed

        Kia Rio

        Suzuki Alto

        Hyundai i20

        Peugeot 107

        Lähde: Warrantywise UK

        Itäavtomalleja ei tietenkään näy listassa, mutta se nyt ei yllätä ketään.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009472077.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodahönön harmitukseksi tässä tuore lista luotettavimmista automalleista:

        Luotettavimmat alle 10-vuotiaat autot

        Honda Jazz

        Mazda 2

        Toyota Auris

        Mazda MX-5

        Toyota Aygo

        Kia Ceed

        Kia Rio

        Suzuki Alto

        Hyundai i20

        Peugeot 107

        Lähde: Warrantywise UK

        Itäavtomalleja ei tietenkään näy listassa, mutta se nyt ei yllätä ketään.

        https://www.is.fi/autot/art-2000009472077.html

        Tässä epäluotettavimmat, huomaa että itäauto Tojo on aivan omassa kastissaan huonoudessa:

        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR


        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.


        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Hyvät automerkit tunnistetaan siitä, että niillä ajetaan paljon. Ja Skodalla ajetaan:

      Vm. 2018 eli uusimmat autot, jotka on katsastettu. Octavialla ajetaan keskimäärin 92 % enemmän kuin Corollalla. VW Caddylla ajetaan keskimäärin 3.7 kertaa enemmän kuin Corollalla!

      Skoda Octavia 71 tkm 63 tkm 92% / 80 %
      Toyota Corolla 37 tkm 35 tkm --
      VW Caddy 137 tkm 105 tkm 370 % / 300 %

      Isommat autot

      Superbilla ajetaan 73 % enemmän kuin RAV4:llä keskimäärin.

      Toyota RAV4 55 tkm 51 tkm - -
      Skoda Superb 95 tkm 80 tkm 73%/ 57%

      • Anonyymi

        Tiesitkö, että Venäjällä paljon Skodalla ajamaan joutuneet epäonniset palkitaan kultaisella räpylällä ja työn sankarin arvonimellä?


      • Anonyymi

        Paljon ajetut itäautomallit ovat vanhentuneita ja saastuttavia nokivasaroita. Vuonna 2018 ei ollut lainkaan Corollaa tai Ravia dieseleinä, kun taas itäavtoa myytiin enimmäkseen kolisevilla dieselmoottoreilla.

        Jos verrataan bensa-autoja ja hybridejä, japseilla ajetaan paljon enemmän kuin itäkippanoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon ajetut itäautomallit ovat vanhentuneita ja saastuttavia nokivasaroita. Vuonna 2018 ei ollut lainkaan Corollaa tai Ravia dieseleinä, kun taas itäavtoa myytiin enimmäkseen kolisevilla dieselmoottoreilla.

        Jos verrataan bensa-autoja ja hybridejä, japseilla ajetaan paljon enemmän kuin itäkippanoilla.

        Itäauto Tojota ei osannut koskaan tehdä dieseliä. D4d-moottorit hajosivat erittäin pienillä kilometreillä.

        Corollaattorissa ja RAV4:ssä on surkea 90-luvun tekniikkaa oleva itsehinkkaava hybridi, joka on kuuluisa epäluotettavuudestaan.

        Itäkippana Tojoilla ajetaan erittäin vähän, turha edes yrittää valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauto Tojota ei osannut koskaan tehdä dieseliä. D4d-moottorit hajosivat erittäin pienillä kilometreillä.

        Corollaattorissa ja RAV4:ssä on surkea 90-luvun tekniikkaa oleva itsehinkkaava hybridi, joka on kuuluisa epäluotettavuudestaan.

        Itäkippana Tojoilla ajetaan erittäin vähän, turha edes yrittää valehdella.

        Myöntäisit nyt vaan rehellisesti, että Skoda on
        e r i t t ä i n h u o n o i t ä v a n k k u r i, etkä keksisi järjettömiä satuja muista automerkeistä, jookos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöntäisit nyt vaan rehellisesti, että Skoda on
        e r i t t ä i n h u o n o i t ä v a n k k u r i, etkä keksisi järjettömiä satuja muista automerkeistä, jookos?

        Skodahan on erittäin hyvä, kuten vertailutestit ovat kertoneet.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodahan on erittäin hyvä, kuten vertailutestit ovat kertoneet.

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä Pravdaan on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata uskoa kaikkea, mitä Pravdaan on kirjoitettu.

        Onko se sama kuin Toyotan asiakaslehti?


    • Anonyymi

      Skodilla ajetaan aika vähän jenkeissä ja australiassa mutta tojoilla ajetaan siellä erittäin suuria määriä.

      Ymmärrettkö ollenkaan että autolla ajettu määrä kertoo vain asiassegmentistä ei auton kestävyydestä.

      • Anonyymi

        Skodaa ei myydä jenkeissä. Siellä autossa pitää olla löllöt ja huonot ajo-ominaisuudet. Köyhä kansan siellä ajaa Tojoilla.

        Parhailla autoilla ajetaan paljon. Niissä on hyvät ajo-ominaisuudet, ja ne kestävät.


      • Anonyymi

        Toyotan asiakassegmentti on eläkeläiset.

        Toyota Corolla Cross on Toyotan tapaan eläkeläisille tarkoitettu auto:

        "Suomalainen eläkeläinen kaipaa korkean istuma-asennon taloudellisen Toyotan, jonka muotoilu ei saisi olla liian jännittävä. Juuri sellainen täsmätuote Toyota Corolla Cross on."

        Navigattorikaan ei Toyotan tapaan toimi:

        Valitettavasti navigaattori ei toiminut käytännössä ollenkaan emmekä saaneet sitä toimimaan edes uudelleenkäynnistyksellä tai puhekomennoilla, vaikka itse oire oli sama kuin Toyota bZ4X -koeajossamme.

        Vetoautoksi tästtäkään Toyotasta ei ole:

        "Eikä jarrullista vetomassaa riitä. Se saattaa olla monelle tätä harkitsevalle ongelma."

        Tavaratikakin on pieni:

        "Sen sijaan alle 400 litraa vetävä tavaratila on yllättävän pieni."

        Penkit ovat Toyotan tyyliin huonot:

        " Etuistuinten istuinosa on tosin jo keskimittaiselle suomalaismiehelle lyhyt ja näin ollen reisituki jää laihahkoksi."

        äänieristys on heikko:

        "Sointi ei ole erityisen karkea tai ruma, mutta ei toki miellyttäväkään.

        En muista yhtä voimakasta reaktiota Corollan koeajolta, joten äänieristys voisi olla konehuoneesta kabiiniin parempikin."

        Ohjauskin on huono:

        "Ohjaus on ainakin kitkarenkailla kevyt ja tunnoton"

        Ohjaamon yleisilme on vanhanaikainen:

        "Yleisilme näyttää silti hieman vanhanaikaiselta, joka lienee tavoitellun ostajakunnan mieleen."

        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/d622e5ba-3a5c-4ba8-b30e-f659119b860d


      • Anonyymi

        Omapoika Niuvasta on taas erehtynyt. Toyota on kyllä itäkippana. Sen laseja pitää raappailla sisäpuolelta!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäautojen sarjassa Zastava on lähinnä Skodaan verrattavissa, tosin Skodassa on rumempi muotoilu ja heikompi vaihteisto. Zastavalla myös ajetaan enemmän kuin Skodalla.

        https://keskustelu.skoda.fi/zastava-on-parempi-kuin-skeida/

        Tuntuu harmittavan kun edullisella Dacialla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Toyotalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu harmittavan kun edullisella Dacialla ajetaan huomattavasti enemmän kuin Toyotalla

        Ei harmita. Skodan möhkäle, mikä seisoo parkkipaikalla, harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei harmita. Skodan möhkäle, mikä seisoo parkkipaikalla, harmittaa.

        Skodat seisovat arvoasuntojen talleissa yöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodat seisovat arvoasuntojen talleissa yöt.

        Kuka tollo ne on sinne päästänyt? Itäkippo viihtyy paremmin räntäsateessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tollo ne on sinne päästänyt? Itäkippo viihtyy paremmin räntäsateessa.

        Itäkippo Toyotat todellakin viihtyvät räntäsateessa kaupungin vuokratalojen parkkipaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäkippo Toyotat todellakin viihtyvät räntäsateessa kaupungin vuokratalojen parkkipaikoilla.

        Aina, kun täällä keskustellaan asiallisesti itäautojen ongelmista, joku tolvana käy jaarittelemaan puuta heinää jostain muusta automerkistä, ja yleensä Tojotasta.
        Omituinen höpöttäjä, en muuta sano.


    • Anonyymi

      Miksi ostaa joku itäskooda kun saa länsiautoja?

      • Anonyymi

        Itäskoodia ei saa mistään. Olet ainoa ihminen joka ei tuota tiedä. Eikö teillä ole siellä mitään lehtiä luettavaksi. Ei taida olla virikkeitä muutenkaan.

        Hieno yritysauto palkinto tämäkin. Toyota ei kelpaa yritysautoksi. Todella huonon kuvan saisi firmasta jos Toyotalla ajaisi pihaan. Naurunpurskahduksiakin.

        https://www.skodamagazine.fi/press/škoda-fabia-ja-octavia-voittivat-auto-bild-lehden-yritysautopalkinnot-2022/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäskoodia ei saa mistään. Olet ainoa ihminen joka ei tuota tiedä. Eikö teillä ole siellä mitään lehtiä luettavaksi. Ei taida olla virikkeitä muutenkaan.

        Hieno yritysauto palkinto tämäkin. Toyota ei kelpaa yritysautoksi. Todella huonon kuvan saisi firmasta jos Toyotalla ajaisi pihaan. Naurunpurskahduksiakin.

        https://www.skodamagazine.fi/press/škoda-fabia-ja-octavia-voittivat-auto-bild-lehden-yritysautopalkinnot-2022/

        Hienoa, että Skodaa muistetaan edes jotenkin, vaikka markkinoiden heikkolaatuisin tuote se kiistämättä onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että Skodaa muistetaan edes jotenkin, vaikka markkinoiden heikkolaatuisin tuote se kiistämättä onkin.

        Skoda on laadultaan erittäin korkea. Et ole tainnut lukea testejä? Skodalla myös ajetaan paljon.
        Markkinoiden heikkolaatuisin tuote on varmaankin Toyota. Yleensä aina vertailujen jumbo, eikä lähde talvisin käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on laadultaan erittäin korkea. Et ole tainnut lukea testejä? Skodalla myös ajetaan paljon.
        Markkinoiden heikkolaatuisin tuote on varmaankin Toyota. Yleensä aina vertailujen jumbo, eikä lähde talvisin käyntiin.

        Itäeuroopan köyhille kommareille lanseerattu skoda on sopiva sosialismin saavutuksiin!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta kateellinen trollauksesi. Skodaa myydään Länsi ja Keski-Euroopan vauraissa maissa. Itä-Euroopan köyhät ostavat Toyotia:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17790660/toyota-bulgarian-myydyin-merkki

        Siinä taas yksi jauhopää niuvalainen, ja melko varmasti tämä sama hyypiö vastaa 90 prosenttia palstan disinformaatiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas yksi jauhopää niuvalainen, ja melko varmasti tämä sama hyypiö vastaa 90 prosenttia palstan disinformaatiosta.

        Kyllä omapoika vastaa 100 % palstan disinformaatiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omapoika vastaa 100 % palstan disinformaatiosta.

        Onko omapoika se TRÖÖL-hörhö, vai se änkyrä, joka käy joka käänteessä lässyttämään jostain Tojotasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko omapoika se TRÖÖL-hörhö, vai se änkyrä, joka käy joka käänteessä lässyttämään jostain Tojotasta?

        Että piti se konsernipomokin sellaista mennä tunnustamaan että skoda lanseerataan itäeuroopan tarpeeseen! Tällaista se nyt sitten on kun kansa pilkka ja hymähtalee ja rölli oksentaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on köyhässä Itä-Euroopassa suosittu. Sille et mitään voi. Samoin köyhissä kehitysmaissa. Länsi-Eutoopassa Toyotan kauppa ei käy.

        Jos köyhyys, alkoholismi ja mielenterveysongelmat poistettaisiin maailmasta, Skoda menisi välittömästi konkurssiin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Vuonna 1989 tapahtuneessa samettivallankumouksessa Tšekkoslovakian kommunistihallinto kaatui ja teollisuutta alettiin pian yksityistää. Škodan kohdalla päädyttiin hakemaan vahvaa yhteistyökumppania, joka oli lopulta saksalainen Volkswagen. Vuonna 1991 Škodasta tuli Volkswagen-konsernin neljäs automerkki Volkswagenin, Audin ja SEATin rinnalle.
      siinä oli lastentauteja jotka huononsivat Škodan mainetta. Ongelmia oli alussa erityisesti moottorin voitelussa ja jäähdytyksessä
      Škoda oli viimeistelyltään itäautojen paremmasta päästä, se oli kuitenkin jäänyt jälkeen länsieurooppalaisesta tasosta. Materiaalit olivat heikkoja ja työn laadussakin oli toivomisen varaa
      Auton huomattavasti parantunut laatu oli edelleen jonkin asteinen vitsi Länsi-Euroopassa, mutta siitä tuli erittäin suosittu Tšekkoslovakiassa ja muualla itäblokin maissa.

    • Anonyymi

      "rtyi autoteollisuuteen ja alkoi valmistaa lisenssillä ylellisiä, ranskalaisperäisiä Hispano-Suiza -autoja. Vuonna 1924 Škoda osti toisen autovalmistajan, Laurin & Klementin. Škodat olivat enimmäkseen suurikokoisia ja kalliita luksusvaunuja. 1930-luvun Tšekkoslovakiassa Škoda oli jo eräs huomattavimpia eurooppalaisia raskaan teollisuuden yrityksiä, joka tunnettiin laadukkaista tuotteistaan."

      Skodat olivat laadukkaita luksusvaunuja jo sata vuotta sitten, aivan kuten ovat nytkin.

      • Anonyymi

        Ei mikään palopuhe tee skodasta vielä länsiautoa.
        Jos valmistajan omistajan edustaja itse tulee kertomaann että lanseerataan itäeuroopan tarpeisiin niin ei sitä nyt niin pidä ruveta häpeämään. Tottakai itäauto tyydyttää itäeuroopan tarpeet. Jos kansa pitää skodaa itäautona niin niin mksi pitäisi hävetä? Onhan se itäautoksi ihan käypä peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään palopuhe tee skodasta vielä länsiautoa.
        Jos valmistajan omistajan edustaja itse tulee kertomaann että lanseerataan itäeuroopan tarpeisiin niin ei sitä nyt niin pidä ruveta häpeämään. Tottakai itäauto tyydyttää itäeuroopan tarpeet. Jos kansa pitää skodaa itäautona niin niin mksi pitäisi hävetä? Onhan se itäautoksi ihan käypä peli.

        Skodahan on länsiauto, etkö tiennyt? Skoda on lanseerattu länsieurooppalaisille. Myy erittäin hyvin mm. Sveitsissä. Nukkavieru itäauto Toyota sen sijaan myy hyvin Itä-Euroopassa.

        Tässä hyvää tietoa itäautoista:

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hannutanskanen22600/173939-itaauton-osto-on-epaisanmaallinen-teko/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodahan on länsiauto, etkö tiennyt? Skoda on lanseerattu länsieurooppalaisille. Myy erittäin hyvin mm. Sveitsissä. Nukkavieru itäauto Toyota sen sijaan myy hyvin Itä-Euroopassa.

        Tässä hyvää tietoa itäautoista:

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hannutanskanen22600/173939-itaauton-osto-on-epaisanmaallinen-teko/

        Itse asiassa syyt, miksi Volkkari otti Skodan halpamerkikseen, oli Itä-Euroopan markkinat ja epäkuranttien osien dumppaaminen myyntiin.
        Kuviteltiin, että VWagenia ei pidettäisi enää niin huonona, kun sen alapuolelle lanseerattaisiin vielä laaduttomampi kapine.
        Näin Octaviat ja Superbit saivat alkunsa ja loppu onkin surullista historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa syyt, miksi Volkkari otti Skodan halpamerkikseen, oli Itä-Euroopan markkinat ja epäkuranttien osien dumppaaminen myyntiin.
        Kuviteltiin, että VWagenia ei pidettäisi enää niin huonona, kun sen alapuolelle lanseerattaisiin vielä laaduttomampi kapine.
        Näin Octaviat ja Superbit saivat alkunsa ja loppu onkin surullista historiaa.

        Ahkerasti sinä jaksat käydä yhden "miehen" sotaasi länsiautoja vastaan. Skoda ei ole epäkurantin Toyotan tapaan halpamerkki.

        Skoda on tuottanut surullista historiaa monelle merkille. Esim. Octavia otti kahdessa vuodessa enemmän vertailutestivoittoja kuin koko Toyotan mallisto 50 vuodessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahkerasti sinä jaksat käydä yhden "miehen" sotaasi länsiautoja vastaan. Skoda ei ole epäkurantin Toyotan tapaan halpamerkki.

        Skoda on tuottanut surullista historiaa monelle merkille. Esim. Octavia otti kahdessa vuodessa enemmän vertailutestivoittoja kuin koko Toyotan mallisto 50 vuodessa!

        Hahaa!
        Nyt on jollain väärä lääkitys, tai jääneet kokonaan ottamatta.
        Skoda ei pääse itäautostatuksestaan koskaan irti, eikä siinä olisikaan mitään järkeä. Onko tuo nyt niin ylivoimaista myöntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa!
        Nyt on jollain väärä lääkitys, tai jääneet kokonaan ottamatta.
        Skoda ei pääse itäautostatuksestaan koskaan irti, eikä siinä olisikaan mitään järkeä. Onko tuo nyt niin ylivoimaista myöntää?

        On tämä jankuttaja outo hyypiö. Onkohan vaikka Fiat-palstalla joku samanlainen inttäjä, joka on saanut päähänsä, että Fiat on jenkkiauto, koska se on samaa konsernia Chryslerin kanssa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei ole Skodalla itäautostatusta?

        Luepas vaikka tuosta linkistä, mitkä merkit ovat aitoja itäautoja. Siellä on lueteltu mm. Lada, Wartburg, Mosse ja tadaa... S K O D A !!!!



        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016070321837265

        Ei näkynyt esim. Octaviaa. Skoda on Natomaan länsiauto. Ymmärrän, että huonoilla merkeillä ajavia harmittaa Octavian menestys. Tuollakin jo kymmenes voitto peräkanaa, maailman paras tuontiauto:

        https://www.skodamagazine.fi/press/škoda-octavia-voittoon-best-cars-2022-lukijaäänestyksessä/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näkynyt esim. Octaviaa. Skoda on Natomaan länsiauto. Ymmärrän, että huonoilla merkeillä ajavia harmittaa Octavian menestys. Tuollakin jo kymmenes voitto peräkanaa, maailman paras tuontiauto:

        https://www.skodamagazine.fi/press/škoda-octavia-voittoon-best-cars-2022-lukijaäänestyksessä/

        On jo yhdestoista kerta, kun Octavia voitti maailman paras tuontiauto -tittelin:

        https://www.skodamagazine.fi/press/best-cars-2023-skoda-octavia-ja-fabia-menestyivat-saksalaisen-auto-motor-und-sport-autolehden-lukijaaanestyksessa/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, Octavia on tuontiauto suoraan idästä. Tulihan se sieltä.
        Ei kai tässä enää ole mitään epäselvää?

        Octavia on tuontiauto Tsekeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octavia on tuontiauto Tsekeistä.

        Kyllä, ja Tsekin tasavalta sijaitsee Itä-Euroopassa. Tsekin väestö kuuluu etnisesti slaaveihin, kuten myös esim. Venäjän ja Bulgarian kansalaiset.


    • Anonyymi

      Valitettavasti Tšekki on virallisen määrittelyn mukaan Itä-Euroopan maa. Eiköhän lopeteta vänkäys asiasta.

      "YK määrittelee itäeurooppalaisiksi maiksi seuraavat valtiot: Albania, Armenia, Azerbaidžan, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Georgia, Kroatia, Latvia, Liettua, Pohjois-Makedonia, Moldova, Montenegro, Puola, Romania, Ukraina, Unkari, Serbia, Slovakia, Slovenia, Tšekin tasavalta, Valko-Venäjä, Venäjä ja Viro."
      Skoda on siis kiistämättömästi itä-eurooppalainen tekele.

      • Anonyymi

        Tsekki sijaitsee kiistämättömästi Keski-Euroopassa:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tšekin_luonto

        Eikä silläkään mitään väliä, Tsekki on Suomesta länteen, se ratkaisee. Japani on idässä ja Toyota on itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki sijaitsee kiistämättömästi Keski-Euroopassa:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tšekin_luonto

        Eikä silläkään mitään väliä, Tsekki on Suomesta länteen, se ratkaisee. Japani on idässä ja Toyota on itäauto.

        Putinin trolli ei noudata YK:n määrittelyjä. Surullinen tapaus kertakaikkiaan.


    • Anonyymi

      Skoda ei ole keski -vaan itäeurooppalainen VW:n halpabrändi, luokitellaan alempaan keskiluokkaan ja alimmaiseen sosiaaliluokkaan brändi-imagoltaan. Toki voi leikkiä mielessään skodalla ajaessaan ajavansa esim keskiluokan autolla, rinnakkaistodellisuudessa. Tässä todellisuudessa on kuitenkin kyseessä iljettävä komukka kippana.

      • Anonyymi

        Just näin se menee👍


      • Anonyymi

        Sekopäistä spekulointia. Et taida olla ihan terve.


      • Anonyymi

        Skodan tehtaat sijaitsevat Keski-Euroopassa. Skoda on upea brändi, jonka tuotteet ovat saavuttaneet valtavan paljon enemmän vertailutestivoittoja, kuin halppis itäautoja kyhäävä Toyota. Toyotan päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa! Ostaisitko sellaisen valmistajan autoja, jonka päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa, vaikka itse autot valmistetaan Turkissa? En minäkään.

        Toyota on etäisesti autoa jäljittelevä kulkine, jota pitää karttaa enemmän kuin ruttoa!!!

        Skoda on muuten vauraiden sveitsiläisten suosikkiauto

        https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-enyaq-iv-ist-lieblingsauto-der-schweiz-2022/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan tehtaat sijaitsevat Keski-Euroopassa. Skoda on upea brändi, jonka tuotteet ovat saavuttaneet valtavan paljon enemmän vertailutestivoittoja, kuin halppis itäautoja kyhäävä Toyota. Toyotan päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa! Ostaisitko sellaisen valmistajan autoja, jonka päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa, vaikka itse autot valmistetaan Turkissa? En minäkään.

        Toyota on etäisesti autoa jäljittelevä kulkine, jota pitää karttaa enemmän kuin ruttoa!!!

        Skoda on muuten vauraiden sveitsiläisten suosikkiauto

        https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-enyaq-iv-ist-lieblingsauto-der-schweiz-2022/

        Just näin se menee👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan tehtaat sijaitsevat Keski-Euroopassa. Skoda on upea brändi, jonka tuotteet ovat saavuttaneet valtavan paljon enemmän vertailutestivoittoja, kuin halppis itäautoja kyhäävä Toyota. Toyotan päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa! Ostaisitko sellaisen valmistajan autoja, jonka päämaja sijaitsee Itä-Aasiassa, vaikka itse autot valmistetaan Turkissa? En minäkään.

        Toyota on etäisesti autoa jäljittelevä kulkine, jota pitää karttaa enemmän kuin ruttoa!!!

        Skoda on muuten vauraiden sveitsiläisten suosikkiauto

        https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-enyaq-iv-ist-lieblingsauto-der-schweiz-2022/

        Tsekki kuuluu Itä-Eurooppaan, minkä jo alakoululaiset tietävät. Surullista, että itäautopuuhastelijoiden joukossa on joku vajakki, joka ei ymmärrä maantiedosta eikä autoista sitten yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki kuuluu Itä-Eurooppaan, minkä jo alakoululaiset tietävät. Surullista, että itäautopuuhastelijoiden joukossa on joku vajakki, joka ei ymmärrä maantiedosta eikä autoista sitten yhtään mitään.

        Kyllä ihan alakoulussa opetetaan Tsekin kuuluvan Keski-Eurooppaan. Apukoululainen ei tätäkään tiedä, niinkuin ei autoistakaan ymmärrä mitään:

        https://peda.net/nakkila/ny/opetus/e-opin-oppikirjat/eurooppa/tsekki/nimetön-18cd


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki kuuluu Itä-Eurooppaan, minkä jo alakoululaiset tietävät. Surullista, että itäautopuuhastelijoiden joukossa on joku vajakki, joka ei ymmärrä maantiedosta eikä autoista sitten yhtään mitään.

        Tsekki on keskellä Eurooppaa ja kuuluu läntiseen puolustusliittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tšekki ja Slovakia sijaitsevat Keski-Euroopassa monen valtion ympäröimänä."

        https://peda.net/nakkila/ny/opetus/e-opin-oppikirjat/eurooppa/tsekki/nimetön-18cd

        Eiköhän tämä ole selvä nyt!

        Ollaanpa siellä Nakkilassa sitten kivikautisella tasolla opetuksen laadun suhteen. Voit kertoa kunnan sivistyspäällikölle faktaa, että YK:n määritelmän mukaan Tsekin tasavalta sijaitsee Itä- Euroopassa. Tässä vielä lainaus:

        YK määrittelee itäeurooppalaisiksi maiksi seuraavat valtiot: Albania, Armenia, Azerbaidžan, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Georgia, Kroatia, Latvia, Liettua, Pohjois-Makedonia, Moldova, Montenegro, Puola, Romania, Ukraina, Unkari, Serbia, Slovakia, Slovenia, Tšekin tasavalta, Valko-Venäjä, Venäjä ja Viro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpa siellä Nakkilassa sitten kivikautisella tasolla opetuksen laadun suhteen. Voit kertoa kunnan sivistyspäällikölle faktaa, että YK:n määritelmän mukaan Tsekin tasavalta sijaitsee Itä- Euroopassa. Tässä vielä lainaus:

        YK määrittelee itäeurooppalaisiksi maiksi seuraavat valtiot: Albania, Armenia, Azerbaidžan, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Georgia, Kroatia, Latvia, Liettua, Pohjois-Makedonia, Moldova, Montenegro, Puola, Romania, Ukraina, Unkari, Serbia, Slovakia, Slovenia, Tšekin tasavalta, Valko-Venäjä, Venäjä ja Viro.

        Ihan joka koulussa opetetaan samoin. Se kuuluu suomalaiseen opetusohjelmaan.

        Kyllä naurattaa aika rankasti tuo, kun tojohönö ei tiedä edes maantiedon alkeita, ei siis edes tiedä saman vertaa kuin alakoululainen🤣🤣🤣 🤣😁😅😁🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan joka koulussa opetetaan samoin. Se kuuluu suomalaiseen opetusohjelmaan.

        Kyllä naurattaa aika rankasti tuo, kun tojohönö ei tiedä edes maantiedon alkeita, ei siis edes tiedä saman vertaa kuin alakoululainen🤣🤣🤣 🤣😁😅😁🤣

        Ei opeteta. Peruskoulun opetussuunnitelmassa kerrotaan yhteiskuntaopin 5.luokan kurssin osiossa, että Tsekki kuuluu maantieteellisesti ja etnisesti Itä-Eurooppaan, kuten vaikka Romania ja Valko-Venäjä. Lisäksi Skodasta on maininta, etä se kuuluu väistyvään itäautojen ryhmään, aivan kuten esim. Polonez ja Trabant. Sinä et vain ymmärrä näitä asioita.

        https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/perusopetuksen-opetussuunnitelman-ydinasiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki on keskellä Eurooppaa ja kuuluu läntiseen puolustusliittoon.

        Ihan sama, mihin liittoon kuuluu, mutta silti Tsekki on Itä- Euroopan valtio ja Skoda on itäauto.
        Harmittaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, mihin liittoon kuuluu, mutta silti Tsekki on Itä- Euroopan valtio ja Skoda on itäauto.
        Harmittaako?

        Skoda on testivoittaja. Ei harmita yhtään. Jos omistaisin testijumbon, niin vähän harmittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, mihin liittoon kuuluu, mutta silti Tsekki on Itä- Euroopan valtio ja Skoda on itäauto.
        Harmittaako?

        Tsekki on Keski-Eutoopassa sijaitseva valtio. Tämä opetetaan jo ihan alakoulussa. Tojohönö tietää vähemmän kuin alakoululaiset!

        Minua ei harmita Skodassa mikään. En ole ajanut enkä omistanut. Saatan tulevaisuudessa omistaa, sen verran hyvä auto on kyseessä.

        Tojohönö keksii jokaiseen ratkaisuun ongelman, ja nolaa itsensä uskomalla vetyyn ja joulupukkiin. Juuri tällainen kouluttamaton tojohönö on Tojon mainosten vietävissä, kun tollukka ei ymmärrä yhtään mitään teknisistä tai kaupallisista asiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on testivoittaja. Ei harmita yhtään. Jos omistaisin testijumbon, niin vähän harmittaisi.

        Kiva, että keksit edes jonkun tekosyyn ajella huonolla itärottosella. Mahtaa lämmittää hirmuisesti!🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, että keksit edes jonkun tekosyyn ajella huonolla itärottosella. Mahtaa lämmittää hirmuisesti!🤣🤣

        En aja kehnolla itäröttösellä, eli Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, mihin liittoon kuuluu, mutta silti Tsekki on Itä- Euroopan valtio ja Skoda on itäauto.
        Harmittaako?

        Tsekki kuului viime vuosisadalla Varsovan liittoon, joka oli itäinen puolustusliitto. Se päättyi kuitenkin yli 30 vuotta sitten. Silloin päättyi myös itäautojen valmistus. Luulisi, että 30 vuotta on tarpeeksi pitkä aika tajuta tuo muutos. Mutta tuokaan aika ei näköjään riitä hidasälyisimmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsekki kuului viime vuosisadalla Varsovan liittoon, joka oli itäinen puolustusliitto. Se päättyi kuitenkin yli 30 vuotta sitten. Silloin päättyi myös itäautojen valmistus. Luulisi, että 30 vuotta on tarpeeksi pitkä aika tajuta tuo muutos. Mutta tuokaan aika ei näköjään riitä hidasälyisimmille.

        Tsekki sijaitsee yhä samalla paikalla Itä-Euroopassa, vaikka Varsovan liitto on hajonnut.
        Skoda on itäauto.


    • Anonyymi

      New World Encyclopedia kertoo näin:

      "Eastern Europe, as defined by the United Nations Statistics Division (UNSD), includes the countries of Bulgaria, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russian Federation, and Slovakia, as well as the republics of Belarus, Moldova, and Ukraine."

      Tietysti on turha kuvitella, että skodaänkyrä osaa vieraita kieliä venäjän lisäksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapoitsu ei osaa kieliä. Me insinöörit osaamme. Me emme valitse itäisiä riisipurkkeja autoiksemme:

        T&T: Nämä ovat insinöörien suosikkiautot https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001784914.html

        Tässä vielä selvennys:

        "Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vielä selvennys:

        "Suomalainen diplomi-insinööri luottaa saksalaiseen auto-osaamiseen. Tekniikka&Talous-lehden selvityksen mukaan suomalaisten diplomi-insinöörien yleisimmät automallit ovat Volkswagen Golf, Volkswagen Passat ja Skoda Octavia."

        Miksi sitä itäauton viittaa nyt pitää väkisin yrittää karistaa sieltä viimeisen itäauton harteilta. Jos on melkein kunniakas itäautomerkki niin miksi sitä pitää hävetä? Sehän vaan vahvistaa aatteen paloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä itäauton viittaa nyt pitää väkisin yrittää karistaa sieltä viimeisen itäauton harteilta. Jos on melkein kunniakas itäautomerkki niin miksi sitä pitää hävetä? Sehän vaan vahvistaa aatteen paloa!

        Eihän sitä tarvitse karistaa kun sitä ei ole kuin tojohönön sairaassa mielikuvituksessa. Toyota pysyy ikuisesti itäautona ja riisipussina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä itäauton viittaa nyt pitää väkisin yrittää karistaa sieltä viimeisen itäauton harteilta. Jos on melkein kunniakas itäautomerkki niin miksi sitä pitää hävetä? Sehän vaan vahvistaa aatteen paloa!

        Automerkki on kunniakas, vaikka olikin viime vuosisadalla kieltämättä itäautomerkki. Mutta mitä sitten? Ajat ovat muuttuneet ja ihmiset menevät elämässään eteenpäin. Poliittinen tilanne on aivan toisenlainen kuin neukkuaikoina viime vuosisadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä tarvitse karistaa kun sitä ei ole kuin tojohönön sairaassa mielikuvituksessa. Toyota pysyy ikuisesti itäautona ja riisipussina.

        Skoda on ollut tunnettu itautomerkki niin kauan kuin muistan, 50 luvulta asti! Suosittu Suomenkin vasemmistopiireissä. Onhan se sellainen status josta se on aina tunnettu. Samassa itäeuroopan maassa se valmistuu edelleenkin vaiikka osista on pulaa niinkuin vanhassa neukkulassakin oli. Tosin nyt on päätetty jo osa malleista laittaa lihoiksi kun ei kauppa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on ollut tunnettu itautomerkki niin kauan kuin muistan, 50 luvulta asti! Suosittu Suomenkin vasemmistopiireissä. Onhan se sellainen status josta se on aina tunnettu. Samassa itäeuroopan maassa se valmistuu edelleenkin vaiikka osista on pulaa niinkuin vanhassa neukkulassakin oli. Tosin nyt on päätetty jo osa malleista laittaa lihoiksi kun ei kauppa käy.

        Skoda ei ole itäautomerkki, Skoda valmistetaan Keski-Euroopassa. Tojohönö ei osaa maantietoa edes sen vertaa kuin alakoululainen!!!

        Skoda on kokoomuslaisten suosikkimerkki, Toyota vasemmiston ja persujen:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/is-nailla-autoilla-kansanedustajat-ajavat-arvaatko-mika-on-kokoomuslaisten-suosikkimerkki/7259450


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei ole itäautomerkki, Skoda valmistetaan Keski-Euroopassa. Tojohönö ei osaa maantietoa edes sen vertaa kuin alakoululainen!!!

        Skoda on kokoomuslaisten suosikkimerkki, Toyota vasemmiston ja persujen:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/is-nailla-autoilla-kansanedustajat-ajavat-arvaatko-mika-on-kokoomuslaisten-suosikkimerkki/7259450

        Ei se kansanedustajien autovalinta muuta skodan itäautostatusta miksikään. Kun itäautoksi on syntynyt niin itäautona kuolee. Fabiakin oli häpiä ja poistuu keskuudestamme. Poliittisen historian tunteminen auttaisi tiedostamaan , mikä on itäeurooppaa. Da, da


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kansanedustajien autovalinta muuta skodan itäautostatusta miksikään. Kun itäautoksi on syntynyt niin itäautona kuolee. Fabiakin oli häpiä ja poistuu keskuudestamme. Poliittisen historian tunteminen auttaisi tiedostamaan , mikä on itäeurooppaa. Da, da

        Kokoomuksen kansanedustajilta siis löytyy sitä sun paljon hokemaa aatetta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kansanedustajien autovalinta muuta skodan itäautostatusta miksikään. Kun itäautoksi on syntynyt niin itäautona kuolee. Fabiakin oli häpiä ja poistuu keskuudestamme. Poliittisen historian tunteminen auttaisi tiedostamaan , mikä on itäeurooppaa. Da, da

        Ei Skodalla ole moista statusta. Jo alakoululainen tietää Tsekin olevan Keski-Euroopassa, mutta sairas Tojohönö ei! Sen sijaan Toyotan päämaja on Itä-Aasiassa🤣🤣🤣 🤣😁😅😁🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen kansanedustajilta siis löytyy sitä sun paljon hokemaa aatetta,

        Kyllä löytyy markkinatalouteen uskomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä löytyy markkinatalouteen uskomista.

        Toyota on markkinatalouden malliesimerkki jota valmistetaan maailman kaikilla asutuilla mantereilla ja on tietenkin maailman ostetuin auto. Keisarillisessa Japanissa syntynyt japanilaisella huippulaadulla kaukana kommunismista. Skoda on piskuinen valmistaja itäeuroopan tsekkoslovakiassa ja venäjällä ja karmean suunnitelmatalouden kukkanen kommunismin ikeestä. Nykyinenkin skoda on valmistajan edustajan ilmoittamana lanseerattu itäeuroopan markkinoille. Olihan ladakin tarkoitettu sinne. Miksi sitä faktaa nyt pitäisi muuksi muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on markkinatalouden malliesimerkki jota valmistetaan maailman kaikilla asutuilla mantereilla ja on tietenkin maailman ostetuin auto. Keisarillisessa Japanissa syntynyt japanilaisella huippulaadulla kaukana kommunismista. Skoda on piskuinen valmistaja itäeuroopan tsekkoslovakiassa ja venäjällä ja karmean suunnitelmatalouden kukkanen kommunismin ikeestä. Nykyinenkin skoda on valmistajan edustajan ilmoittamana lanseerattu itäeuroopan markkinoille. Olihan ladakin tarkoitettu sinne. Miksi sitä faktaa nyt pitäisi muuksi muuttaa?

        En sanoisi Euroopan suurinta autonvalmistajaa mitenkään piskuiseksi. Kummallisesti yhdistelet mennyttä maailmaa ja nykyaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on markkinatalouden malliesimerkki jota valmistetaan maailman kaikilla asutuilla mantereilla ja on tietenkin maailman ostetuin auto. Keisarillisessa Japanissa syntynyt japanilaisella huippulaadulla kaukana kommunismista. Skoda on piskuinen valmistaja itäeuroopan tsekkoslovakiassa ja venäjällä ja karmean suunnitelmatalouden kukkanen kommunismin ikeestä. Nykyinenkin skoda on valmistajan edustajan ilmoittamana lanseerattu itäeuroopan markkinoille. Olihan ladakin tarkoitettu sinne. Miksi sitä faktaa nyt pitäisi muuksi muuttaa?

        Toyota myy Euroopassa vain Itä-Euroopassa ja Suomessa. Kovin nukkavieru ja vähäpätöinen itäkärry kun on. Muualla se myy kehitysmaissa. Toyota on ikuinen testijumbo ja ruosteen kemiallinen merkki.

        Tojohönöä harmittaa kun Skodaa ostavat koulutetut ja hyvätuloiset niin Suomessa kuin esim. Sveitsissä. Toyota taas ei kelpaa kuin pienituloisille eläkeläisille.
        Tojohönö on kouluttamaton vässykkä, jonka koko elämä perustuu valheelle ja trollaukselle 18 tuntia vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi Euroopan suurinta autonvalmistajaa mitenkään piskuiseksi. Kummallisesti yhdistelet mennyttä maailmaa ja nykyaikaa.

        Nyt tuli ihan uutta tietoa? Skodako jo euroopan suurin autonvalmistaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli ihan uutta tietoa? Skodako jo euroopan suurin autonvalmistaja?

        VW AG on suurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota myy Euroopassa vain Itä-Euroopassa ja Suomessa. Kovin nukkavieru ja vähäpätöinen itäkärry kun on. Muualla se myy kehitysmaissa. Toyota on ikuinen testijumbo ja ruosteen kemiallinen merkki.

        Tojohönöä harmittaa kun Skodaa ostavat koulutetut ja hyvätuloiset niin Suomessa kuin esim. Sveitsissä. Toyota taas ei kelpaa kuin pienituloisille eläkeläisille.
        Tojohönö on kouluttamaton vässykkä, jonka koko elämä perustuu valheelle ja trollaukselle 18 tuntia vuorokaudessa.

        En tiedä, ketä tarkoitat kun hönöttelet itsellesi vieraita ihmisiä mutta sivistys siitä toiminnasta on kyllä yhtä kaukana kuin skoda länsiautosta. Toyota on kelvannut pelkästään viime vuonnakin yli kaksi miljoonaa kertaa enemmän kuin koko perässähiihtäjäkonserni jonka talutusnuorassa piskuista skeidaakin yritetään sopeuuttaa ja totuttaa markkinatalouteen. Toyota on ylivoimainen ykkönen sellaisissa "kehitysmaissa" kun USA, Japani, ja Suomi, niin ja ylivoimainen ykkönen tietenkin koko maailmassakin. Etkö tiennyt? Skeida, harminakin tunnettu, pikkuiset markkinat rajoittuvat vain eurostoliiton itäisille sisämarkkinoille ja venäjälle kunnes katoaa niinkuin muutkin itäautomerkit. Fabiasta on jo aloitettu ja mikä se toinen malli oli? Oliko joku skaala vai karokki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, ketä tarkoitat kun hönöttelet itsellesi vieraita ihmisiä mutta sivistys siitä toiminnasta on kyllä yhtä kaukana kuin skoda länsiautosta. Toyota on kelvannut pelkästään viime vuonnakin yli kaksi miljoonaa kertaa enemmän kuin koko perässähiihtäjäkonserni jonka talutusnuorassa piskuista skeidaakin yritetään sopeuuttaa ja totuttaa markkinatalouteen. Toyota on ylivoimainen ykkönen sellaisissa "kehitysmaissa" kun USA, Japani, ja Suomi, niin ja ylivoimainen ykkönen tietenkin koko maailmassakin. Etkö tiennyt? Skeida, harminakin tunnettu, pikkuiset markkinat rajoittuvat vain eurostoliiton itäisille sisämarkkinoille ja venäjälle kunnes katoaa niinkuin muutkin itäautomerkit. Fabiasta on jo aloitettu ja mikä se toinen malli oli? Oliko joku skaala vai karokki?

        VW AG:n liikevaihto on maailman suurin. Toyotalla on vain suurimmat velat.

        Varmaan harmittaa kun Toyota kelpaa vain eläkeläisille, ja sillä ajetaan erittäin vähän. Testeissä tulee jumbosijoituksia, kun taas upea Skoda napsii voittoja. Tojo on vain nolo itäkärry Putte-faneille, entisille ladisteille, joille ei käy länsiauto, eikä varsinkaan Natomaan auto.

        Tojohönö se ei kyllä ymmärrä mitään. Valehtelee päivät pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapoitsu ei osaa kieliä. Me insinöörit osaamme. Me emme valitse itäisiä riisipurkkeja autoiksemme:

        T&T: Nämä ovat insinöörien suosikkiautot https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001784914.html

        Hah, kymmenen vuotta vanha juttu. Eiköhän inssit ole noista ajoista jo sen verran rikastuneet, että ovat päässeet eroon viheliäisistä itäautoistaan, eli Skodista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Skodalla ole moista statusta. Jo alakoululainen tietää Tsekin olevan Keski-Euroopassa, mutta sairas Tojohönö ei! Sen sijaan Toyotan päämaja on Itä-Aasiassa🤣🤣🤣 🤣😁😅😁🤣

        YK on kyllä tuosta asiasta änkyrän kanssa eri mieltä. Tšekki sijaitsee Itä-Euroopassa ja Skoda on itäauto.
        Simply clever.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG:n liikevaihto on maailman suurin. Toyotalla on vain suurimmat velat.

        Varmaan harmittaa kun Toyota kelpaa vain eläkeläisille, ja sillä ajetaan erittäin vähän. Testeissä tulee jumbosijoituksia, kun taas upea Skoda napsii voittoja. Tojo on vain nolo itäkärry Putte-faneille, entisille ladisteille, joille ei käy länsiauto, eikä varsinkaan Natomaan auto.

        Tojohönö se ei kyllä ymmärrä mitään. Valehtelee päivät pitkät.

        Sori siitä että menit niin sekaisin. Skodasta itäautona kun kävi keskustelu niin sinä alat sekopäisenä puhumaan jostain natsikonsernin liikevaihdosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä löytyy markkinatalouteen uskomista.

        Siksi ajavatkin Skodalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YK on kyllä tuosta asiasta änkyrän kanssa eri mieltä. Tšekki sijaitsee Itä-Euroopassa ja Skoda on itäauto.
        Simply clever.

        Tsekki sijaitsee Keski-Euroopassa. Alakoululainenkin tietää.

        Toyota on nolo itäkärry!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, kymmenen vuotta vanha juttu. Eiköhän inssit ole noista ajoista jo sen verran rikastuneet, että ovat päässeet eroon viheliäisistä itäautoistaan, eli Skodista.

        Edelleen ajavat Skodilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori siitä että menit niin sekaisin. Skodasta itäautona kun kävi keskustelu niin sinä alat sekopäisenä puhumaan jostain natsikonsernin liikevaihdosta?

        Aloit kirjoittamaan halpiskonserni Tuhnun myynnistä.

        Kaikille Tuhnuille pitäisi tehdä näin:

        https://youtu.be/dncMf2luyNo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloit kirjoittamaan halpiskonserni Tuhnun myynnistä.

        Kaikille Tuhnuille pitäisi tehdä näin:

        https://youtu.be/dncMf2luyNo

        Näinkö tyhjäksi se takki nyt meni? Eikö enää yhtään ohuttakaan oljenkortta? Voi harmi! Sori siitä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko siellä kampeamassa keskustelun teemaa pois itäeuroopan harmista?

        Itä-Aasian hönöä harmittaa. Tulipa mieleen oletko liikuntarajoitteinen, kun olet aina koneella? Tänäänkin oli hieno päivä ulkona, mutta olet suoltanut palstat täyteen sontaa tyypilliseen tapaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä-Aasian hönöä harmittaa. Tulipa mieleen oletko liikuntarajoitteinen, kun olet aina koneella? Tänäänkin oli hieno päivä ulkona, mutta olet suoltanut palstat täyteen sontaa tyypilliseen tapaasi.

        Sori, mutta mitä minun tekemisilläni on merkitystä skodan itäauto- ominaisuuteen? Jos on itäeurooppaan lanseerattu ja itä -euroopssa syntynyt ja valmistettu aina toveri leninin ajoista lähtien niin miksi sitä faktaa pitäisi lähteä muuksi muuttamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta mitä minun tekemisilläni on merkitystä skodan itäauto- ominaisuuteen? Jos on itäeurooppaan lanseerattu ja itä -euroopssa syntynyt ja valmistettu aina toveri leninin ajoista lähtien niin miksi sitä faktaa pitäisi lähteä muuksi muuttamaan?

        Ei sinun valheillasi ole mitään merkitystä. Tojosta ei saa länsiautoa voissa paistamallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun valheillasi ole mitään merkitystä. Tojosta ei saa länsiautoa voissa paistamallakaan.

        Skodillacisti nostaa jo lämpöä paistamattakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG:n liikevaihto on maailman suurin. Toyotalla on vain suurimmat velat.

        Varmaan harmittaa kun Toyota kelpaa vain eläkeläisille, ja sillä ajetaan erittäin vähän. Testeissä tulee jumbosijoituksia, kun taas upea Skoda napsii voittoja. Tojo on vain nolo itäkärry Putte-faneille, entisille ladisteille, joille ei käy länsiauto, eikä varsinkaan Natomaan auto.

        Tojohönö se ei kyllä ymmärrä mitään. Valehtelee päivät pitkät.

        skoda kuskit ne valehtelee ja levittää virheellistä tietoa!
        nyky skodat perustuu täysin vw
        kaikki moottorit ovat volsun , skodalla ei omia moottoreita , eli ovat oikeasti volkkareita , koska sydän eli motti vw.
        skoda kuuluu seatin kanssa volsun romu komponenteista kasattuihin autoihin
        eli turhaa te sitä skodaa ylistätte se merkki ei ole koskaan tehnyt hyvää autoa eikä tule tekemäänkään ! turha se on volkswagenin maineella ja menestyksellä juhlia jos ei tosiasioita pysty myöntämään että ajaa volsulla ei skeidalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta mitä minun tekemisilläni on merkitystä skodan itäauto- ominaisuuteen? Jos on itäeurooppaan lanseerattu ja itä -euroopssa syntynyt ja valmistettu aina toveri leninin ajoista lähtien niin miksi sitä faktaa pitäisi lähteä muuksi muuttamaan?

        Tuolla ei ole mitään merkitystä nyky-Skodilla ajaville. Pääasia, että auto on testatusti hyvä ellei jopa paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ei ole mitään merkitystä nyky-Skodilla ajaville. Pääasia, että auto on testatusti hyvä ellei jopa paras.

        Kannattaako sitä nyt itseään alkaa pettämään sen viimeisen itäautomohikaanin kanssa vikaisen vikvilunkivagenin talutusnuorassa. Kyllä vielä harkitsisin ennen kuin syyllistyisin käyttäjävirheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako sitä nyt itseään alkaa pettämään sen viimeisen itäautomohikaanin kanssa vikaisen vikvilunkivagenin talutusnuorassa. Kyllä vielä harkitsisin ennen kuin syyllistyisin käyttäjävirheisiin.

        Lue omapoika vertailutestejä ja itke!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        skoda kuskit ne valehtelee ja levittää virheellistä tietoa!
        nyky skodat perustuu täysin vw
        kaikki moottorit ovat volsun , skodalla ei omia moottoreita , eli ovat oikeasti volkkareita , koska sydän eli motti vw.
        skoda kuuluu seatin kanssa volsun romu komponenteista kasattuihin autoihin
        eli turhaa te sitä skodaa ylistätte se merkki ei ole koskaan tehnyt hyvää autoa eikä tule tekemäänkään ! turha se on volkswagenin maineella ja menestyksellä juhlia jos ei tosiasioita pysty myöntämään että ajaa volsulla ei skeidalla !

        VW on mahtavin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW on mahtavin!

        Onko se "keskieurooppalainen skoda" peräti eri auto kuin se perinteinen itäeurooppalainen itäauto eunukkiskoda? Valmistetaanko sitä jo jossain länsimaassa? Onko siinä vielä jäykkä taka-akseli ja rumpujarrut ? Mikä on "omapoika"? Epätietoisena vaan kyselen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se "keskieurooppalainen skoda" peräti eri auto kuin se perinteinen itäeurooppalainen itäauto eunukkiskoda? Valmistetaanko sitä jo jossain länsimaassa? Onko siinä vielä jäykkä taka-akseli ja rumpujarrut ? Mikä on "omapoika"? Epätietoisena vaan kyselen!

        Toyotan omapoika, kyllä tiedät kun se itse olet. On aivan mahdotonta tuo sinun huomionkerjäyksesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen ajavat Skodilla.

        Vain, jos ovat jääneet työttömiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika, kyllä tiedät kun se itse olet. On aivan mahdotonta tuo sinun huomionkerjäyksesi!

        Kiitos vaan upeasta tittelistä! En kyllä olisi ansainnut kun en ole missään tekemisissä Toyotan markkinoinnin kanssa puhumattakaan mistään kerjäämisestä. Minusta ketjun aloittaja voisi vilkaista peiliin . Älä pelästy, siellä se huomion ja säälin kerjäläinen tuijottaa sinua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain, jos ovat jääneet työttömiksi.

        Ei vaan, ostavat esim. 70 k€ Enyaqeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan upeasta tittelistä! En kyllä olisi ansainnut kun en ole missään tekemisissä Toyotan markkinoinnin kanssa puhumattakaan mistään kerjäämisestä. Minusta ketjun aloittaja voisi vilkaista peiliin . Älä pelästy, siellä se huomion ja säälin kerjäläinen tuijottaa sinua!

        Tässä tietoa Toyotan omapojasta:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16841834/toyotan-omapoika-on-vaaraksi-ihmiskunnalle


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan, ostavat esim. 70 k€ Enyaqeja.

        Eivät osta, vaan Tesloja ja muuta länsikamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, Linkititkö nyt jo oman oksennuksesi? Oliko viisasta?

        Jonkun muun.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta 10 vuotta vanha linkki? Saksalainen insinöörikö kehitti päästöhuijausohjelman?

        Kymmenen vuotta vanhat Skodat on paalattu jo ajat sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta 10 vuotta vanha linkki? Saksalainen insinöörikö kehitti päästöhuijausohjelman?

        Tojota päästöhuijannut jo 20 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuotta vanhat Skodat on paalattu jo ajat sitten.

        Skodilla ajetaan. Tojot paalataan pienillä kilometreillä. Sitä sopii miettiä miksi Tojoilla ei ajeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodilla ajetaan. Tojot paalataan pienillä kilometreillä. Sitä sopii miettiä miksi Tojoilla ei ajeta.

        Minun nuoruudessani skoda ja ladakuskit yhdistettiin taistolaisiin jäsenkirjakommareihin. Toyota oli oikeisto-orientuneineden auto ja Mersulla ajelivat isot johtajat ja vanhoilla mersuilla kaivinkonekuskit ja maansiirtourakoitsijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun nuoruudessani skoda ja ladakuskit yhdistettiin taistolaisiin jäsenkirjakommareihin. Toyota oli oikeisto-orientuneineden auto ja Mersulla ajelivat isot johtajat ja vanhoilla mersuilla kaivinkonekuskit ja maansiirtourakoitsijat.

        Eipä maailma ole tuossa suhteessa yhtään muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodilla ajetaan. Tojot paalataan pienillä kilometreillä. Sitä sopii miettiä miksi Tojoilla ei ajeta.

        Voisitko keksiä satuja välillä vaikka Nissanista tai Mazdasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko keksiä satuja välillä vaikka Nissanista tai Mazdasta?

        Miksi niistä pitäisi keksiä satuja kun muistakin kerrotaan vain faktoja.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niistä pitäisi keksiä satuja kun muistakin kerrotaan vain faktoja.?

        Skoda-palstalla on tarkoitus kertoa ikäviä faktoja Skodasta, eikä sotkea väliin epäasiallisia viestejä muista automerkeistä.
        Sellainen on kiellettyä palstan sääntöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun nuoruudessani skoda ja ladakuskit yhdistettiin taistolaisiin jäsenkirjakommareihin. Toyota oli oikeisto-orientuneineden auto ja Mersulla ajelivat isot johtajat ja vanhoilla mersuilla kaivinkonekuskit ja maansiirtourakoitsijat.

        Toyotalla ajavat entisen Mosse ja Ladakuskit. Toyota on se testien jumbomerkki.

        Skoda on koulutettujen hyvätuloisten merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda-palstalla on tarkoitus kertoa ikäviä faktoja Skodasta, eikä sotkea väliin epäasiallisia viestejä muista automerkeistä.
        Sellainen on kiellettyä palstan sääntöjen mukaan.

        Mitä ikäviä faktoja. Taas yksi Putinin pikku trolli siellä kähisee epätoivoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ikäviä faktoja. Taas yksi Putinin pikku trolli siellä kähisee epätoivoissaan.

        Puten trollit ei tykkää natomaan autoista. Pitää olla idän ihme, kamikatse rottelo suoraan itä-aasiasta!


    • Anonyymi

      Keskieurooppalaisella ... hehheh!

      • Anonyymi

        "Kovaääninen kansanauto" tsekkieuroopasta, Itäplokin helmi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kovaääninen kansanauto" tsekkieuroopasta, Itäplokin helmi!

        Omapoika ajaa ei-natomaan kaalilavetilla, eli itämaan heikkolaatuisella riisipurtilolla, hehee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapoika ajaa ei-natomaan kaalilavetilla, eli itämaan heikkolaatuisella riisipurtilolla, hehee!

        No tuota, minkä maan se nato omistaa? Onko sinulla oljenkorret jo kokonaan loppuneet kun jutut ovat noin outoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapoika ajaa ei-natomaan kaalilavetilla, eli itämaan heikkolaatuisella riisipurtilolla, hehee!

        Romanian presidentti Klaus Johannis sanoi, että Nato seisoo vahvana ja B9-maat ovat vahvempia kuin ennen. B9-maat tarkoittavat Naton Itä-Euroopan maita eli Puolaa, Romaniaa, Bulgariaa, Tšekkiä, Viroa, Latviaa, Liettuaa, Unkaria ja Slovakiaa.

        Skoda on itäisen kaalimaan tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanian presidentti Klaus Johannis sanoi, että Nato seisoo vahvana ja B9-maat ovat vahvempia kuin ennen. B9-maat tarkoittavat Naton Itä-Euroopan maita eli Puolaa, Romaniaa, Bulgariaa, Tšekkiä, Viroa, Latviaa, Liettuaa, Unkaria ja Slovakiaa.

        Skoda on itäisen kaalimaan tuote.

        Japani on suuri kaalintuottajamaa. Tsekeissä ei juurikaan kaalia kasvateta.


    • Anonyymi

      Jep! Tänään kävin katsastamassa Skoda Superb 3.6 Combini. Jälleen kerran moitteetta läpi!! Eipä tarvi merkkiä vaihtaa...( jo vuodesta 1999 SKODALLA ajanut) Tällä mersun ja pemarin pieksäjällä on kiva huristella.......

    • Anonyymi

      Eurooppalaista skoodaa ei ole vielä ikinä nähty.
      Itäskoodia kyllä vaappuu liikenteessä kääkkien ohjaamina.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe