Kun tietty salaperäisyys on ollut aina osa identiteettiä...

...ei liene ihmekään että toiset viehättyvät minusta kun taas toiset kiertävät kaukaa.

Jo lapsena viehätyin kuun valosta niin että olisin halunnut tanssia siinä. Jos se olisi normi niin varmaan niin tekisinkin, hopeisiin pukeutuneena, maski kasvoillani. Enyan, Adiemuksen tai Dead Can Dancen tahtiin. 🌙

• Lisa Gerrard & Marcello De Francisci – Until We Meet Again
https://open.spotify.com/track/5sgCMRHapA5WhMZpy3tG7d?si=7069e5860bfb424c
https://youtu.be/tWE_pnJQ1PQ
https://rezonatz.com/2022/06/17/lisa-gerrard-and-marcello-de-francisci-until-we-meet-again/

Tätä minä olen syvällä sisimmässäni, mutta opin kasvaessani että nykyinen suomalainen yhteiskunta pitäisi sitä outona.

Ehkä minun onkin hankala löytää sielunveljiä, -siskoja tai kaksoisliekkejä muutoin kuin netin välityksellä. Vaikka viihdynkin yksin niin en kuitenkaan loputtomiin.

27

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastan kuun valoa enemmän kuin aurinkoa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin vielä, että olen tuntenut vahvaa sielunyhteyttä naisiin, jotka kuuntelevat mutkikasta musiikki, kuten tätä
        Venetian Snares - Hajnal
        https://www.youtube.com/watch?v=FbJ63spk48s&ab_channel=Marginales

        Olen hämy
        mutten mystikko, vaan kaappihumanisti insinööritoimistossa.

        Tuo vetosi minuun heti...


    • Anonyymi

      Olet hyvin salaperäinen Rande suorastaan mystikko

      • Anonyymi

        Lyhytfleda on samaa mieltä


    • Anonyymi

      Kaikki rakastaa Randea.

      • Kuka tai mikä hän on?


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Kuka tai mikä hän on?

        Random-mies. Ohittaessaan tuo joka päivä uuden testin palstalle, jotta voisimme lisätä itsetuntemusta.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Kuka tai mikä hän on?

        Et kö ittees tunnista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kö ittees tunnista

        Rohkeaa olettaa että olen joku tuntemasi.


    • Anonyymi

      Salaperäisyyttä ei ole olemassa, on vain esiintuotuja ominaisuuksia tai sitten kätkettyjä sellaisia. Kyse on enemmänkin tarkoituksellisesti luodusta imagosta millä halutaan vaikutelmaa ylläpitää, no siihenhän syyllistyvät lähes kaikki. Loppujen lopuksi vastaus kaikkeen löytyy ihmisen omasta mielestä

      • Voitko sanoa että itse olemassaolo ei ole salaperäinen asia?


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Voitko sanoa että itse olemassaolo ei ole salaperäinen asia?

        Jossain määrin salaperäinen mutta vain siihen asti kunnes syy siihen selviää. Annanpa pienen vinkin itsestäni: olen lukenut lähes kaikki suomessa julkaistut lukemisen arvoiset fiktio ja fantasia teokset jo vuosia sitten, mutta sitten menetin kyvyn eläytyä lukemaani ja myös ilo lukemisesta katosi. Scifi ja fantasia ovat edelleen silti ykkösaiheita jos elokuvia innostun tutkailemaan, kyky ja halu irtautua todellisuudesta on siis olemassa edelleen ja voi hyvin. Suurin muutos on kuitenkin tapahtunut ajattelussa joka ei edelleenkään kiellä mitään mutta on oppinut näkemään eron keinotekoisen olemisen ja todellisen realistisen olemuksen välillä. Itseni hämäämisen olen lopettanut kokonaan. Salaperäisyys on lähinnä ihmisen mielen luoma myytti, tuskin paljon muuta. Mutta kukin tyylillään, ei se minulta pois ole...👍


    • Anonyymi

      Ei ihmisissä yleensä ole mitään salaperäistä. Sarjamurhaajatkin ovat tavallisia pulliaisia.
      Enigmaattisuus on lähinnä teatraalista mahtailua. Jos sellaiseen on tarvetta, sielunsisaria löytyy erilaisista larppausryhmistä.

      • Mutta eikö se juuri ole salaperäistä että pulliainen jota katsot tänään osoittautuu juuri siksi sarjamurhaajaksi?

        Minulle ollaan sanottu kasvotusten että muita pelottaa kun kerron niin vähän itsestäni.

        En kerro kaikkea täälläkään.


    • "Vaikka viihdynkin yksin niin en kuitenkaan loputtomiin." - kaipaat siis kuitenkin toista ihmistä?

      Salaperäisyydessä on se ongelma, että se saattaa vetää puoleensa, mutta jos joku sen verhon taakse pääsee, hänen kiinnostuksensa voi kadotakin.
      - Parisuhteessa pitäisi olla avoin.
      Niin ainakin itse ajattelen.

      • Saatan viehättää jotakuta mutta sitten kun hän osoittaa kiinnostusta, vetäydyn kuoreeni merivuokon lailla. Kaipaan läheisyyttä mutta myös pelkään päästää ketään lähelleni.

        Kaipa taustalla on eräs suhde joka haavoitti minua melko syvästi.


      • Elionrie kirjoitti:

        Saatan viehättää jotakuta mutta sitten kun hän osoittaa kiinnostusta, vetäydyn kuoreeni merivuokon lailla. Kaipaan läheisyyttä mutta myös pelkään päästää ketään lähelleni.

        Kaipa taustalla on eräs suhde joka haavoitti minua melko syvästi.

        Ymmärrän reaktion.
        Vaatiikin melkoista uskallusta ja luottamusta avata uudelleen sydämensä ja asettaa itsensä haavoittuvana alttiiksi sille, että tulee uudelleen satutetuksi.
        En valitettavasti osaa itsekään antaa tuohon mitään viisasten kiveä neuvoksi..
        Ehkä someday, somewhere, somehow kohtaat ihmisen, joka pitää sinun kädestäsi niin lujasti kiinni, että uskallat hypätä.


    • Vaikka mulla on kolme rekattua nikkiä, kirjoitin täällä hetken muumina.
      Eipä kukaan kiinnostunut salaperäisyydestäni.

      • Anonyymi

        Ihmettelinkin mihin katosit 🤭 Huutelitko muumina sielusi kyllyydestä törkeyksiä? Vai olitko Yogaman: panee kaikkea liikkuvaa? 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelinkin mihin katosit 🤭 Huutelitko muumina sielusi kyllyydestä törkeyksiä? Vai olitko Yogaman: panee kaikkea liikkuvaa? 😀

        Kirjoittelin tunkkaista tajunnanvirtaa ilman huutelua.
        Sitten tuli lämmin, aurinko alkoi paistamaan ja heräsin kirjoittajana.

        Muistaakseni mitään virtuaalipanoja en ole yrittänyt.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Kirjoittelin tunkkaista tajunnanvirtaa ilman huutelua.
        Sitten tuli lämmin, aurinko alkoi paistamaan ja heräsin kirjoittajana.

        Muistaakseni mitään virtuaalipanoja en ole yrittänyt.

        Ilmestyit muitta mutkitta tähän aloitukseen. Tukahtunut huutosi on rekisteröity. Sinut on nyt kiinnitetty notkeasti tapahtumavirtaan. Asia on käsitelty. Pulinat pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyit muitta mutkitta tähän aloitukseen. Tukahtunut huutosi on rekisteröity. Sinut on nyt kiinnitetty notkeasti tapahtumavirtaan. Asia on käsitelty. Pulinat pois.

        Sehän kävi näppärästi. Turhaan ujostelin.


    • Ehkäpä noin.

      Ittestäni on aina sanottu, ettei minusta oikein saa selkoa. Toisaalta tulen toimeen melkein kenen tahansa kanssa helposti ja siksi jossain määrin vedänkin ihmisiä puoleeni. Samalla en kuitenkaan päästä ketään todella lähelleni helposti, en sittenkään kun aistin että kyse on täysin turvallisesta ihmisestä. Elämä on mielenkiintoista.

      Yksin kuun valaisema yö on kaunis ja mystinen. Kesälläkin, mutta etenkin kevättalvella se pääsee oikeuksiinsa jos on vielä lumia maassa. Tunnelma silloin on sanoin kuvaamaton.

    • Toisaalta... mikä estäisi tanssimasta...

      • Mahasti10 Mahasti | Mitől nehéz megnyitni a szívedet / Ice Queen: https://youtu.be/luuDzu0L-Rw

      • Massive Spectacular | Horus Mozarabe performing fusion bellydance: https://youtu.be/ZCfxHe5Tfx0

      • Tania Yedith | Alas de Isis de luz / LED Isis wings / Show de led México / Show para bodas: https://youtu.be/6-fRsDIp1ME

      • National Theater of Korea | 국립무용단 4월의 무용수 - 전정아 '천상루' (130419): https://youtu.be/b1owJ8Yi-XI

    • Anonyymi

      Suojelen yksityisyyttäni tarkasti, ehkä se tekee salaperäiseksi, mene ja tiedä 🤷‍♀️. Tanssin sen musiikin tahtiin mikä kulloinkin huvittaa. Koska olen mukavuutta ja hyviä unia rakastava, harvemmin tanssin yöllä (nukun) ja vielä vähemmän kuun valossa. Tunnelmaan kyllä pääsee, vaikka Olavi Virran Hopeinen kuu tahdissa.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe