Miksi Jumala antaa vääryyden tapahtua?

Anonyymi-ap

Eikö Jeesuksen pitäisi näyttäytyä Ukrainassa rintamalla?

16

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tietenkään. Jumala on antanut ihmiselle vapaan oman tahdon ja ohjeet kuinka elää. Ohjeet Raamattuun uskovat osaavat selittää, itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun.

      • "... itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun."

        Mutta silti uskot, että Jumala on antanut vapaan tahdon?


      • Holy_Roller kirjoitti:

        "... itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun."

        Mutta silti uskot, että Jumala on antanut vapaan tahdon?

        Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa. Ihmisen ulkopuoliseen persoonalliseen Jumalaan en usko.

        Uskovien mukaan heidän Jumala antaa vapaan tahdon ja kyllä tuo minun Jumala myös antaa vapaan tahdon (kts. yllä)


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa. Ihmisen ulkopuoliseen persoonalliseen Jumalaan en usko.

        Uskovien mukaan heidän Jumala antaa vapaan tahdon ja kyllä tuo minun Jumala myös antaa vapaan tahdon (kts. yllä)

        "Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa."

        Jumala = terveys ja taapainoinen elämä = taloudellinen turvallisuus. Eikö ole yksinkertaisempaa sanoa, että raha on sinun jumala? Ja miksi sitä rahaa pitäisi sana Jumalaksi?


      • Holy_Roller kirjoitti:

        "Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa."

        Jumala = terveys ja taapainoinen elämä = taloudellinen turvallisuus. Eikö ole yksinkertaisempaa sanoa, että raha on sinun jumala? Ja miksi sitä rahaa pitäisi sana Jumalaksi?

        Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi.

        Terveys sekä henkinen että fyysinen on kuitenkin ylijumala.


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi.

        Terveys sekä henkinen että fyysinen on kuitenkin ylijumala.

        "Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi."

        Ihan hyvä ajatus, mutta itse ajattelen toisin päin. Raha on välttämättömyys ja onnellisuuden tuoja (tai oikeastaan murheiden poistaja), mutta kun se tyytyväisyyden taso on saavutettu niin joillakin ihmisillä rahasta tulee itseisarvo ja sitä on saatava lisää. Itsellä näin ei ole ja se on syy, miksi olen töissä julkisella sektorilla, joka ei koskaan tuota superrikkaita demokraattisissa valtioissa. Valtion leipä on pitkä mutta kapea.


    • Anonyymi

      "Miksi Jumala antaa vääryyden tapahtua?"

      Jumala ei pysty puuttumaan mihinkään, koska hänen olemattomuutensa haittaa asiaa oleellisesti. Muuten hän estäisi hyväksi kehuttuna vääryydet.

      • Mistä tiedät että estäisi vääryydet ?


      • Anonyymi
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Mistä tiedät että estäisi vääryydet ?

        Koska jotkut kehuvat Jumalaa hyväksi. Eihän toki sellainen pahaa tekisi. Eihän :O


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska jotkut kehuvat Jumalaa hyväksi. Eihän toki sellainen pahaa tekisi. Eihän :O

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.


      • Anonyymi
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.

        En usko. Olen uskoton.


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.

        "...olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa."

        Olemattomuuden voi todistaa, jos väite olevaisuudesta on falsifioitavissa. Flogiston on yksi esimerkki siitä, kuinka jokin asia on tieteellisesti todettu olemattomaksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Phlogiston_theory


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        "...olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa."

        Olemattomuuden voi todistaa, jos väite olevaisuudesta on falsifioitavissa. Flogiston on yksi esimerkki siitä, kuinka jokin asia on tieteellisesti todettu olemattomaksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Phlogiston_theory

        Mutta sitä ei voida todistaa, sisältyikö universumin aika-avaruuteen johtanut olevaisuus tietoisuutta ja älyä vai ei. Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei voida todistaa, sisältyikö universumin aika-avaruuteen johtanut olevaisuus tietoisuutta ja älyä vai ei. Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla.

        "Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla."

        Tieteen perusedellytys on falsifioitavuus, joten tällaiset deluusiot voi jättää omaan arvoonsa.


    • Anonyymi

      niin venäjän puolella 🤣

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe