Miksi Jumala antaa vääryyden tapahtua?

Anonyymi-ap

Eikö Jeesuksen pitäisi näyttäytyä Ukrainassa rintamalla?

16

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tietenkään. Jumala on antanut ihmiselle vapaan oman tahdon ja ohjeet kuinka elää. Ohjeet Raamattuun uskovat osaavat selittää, itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun.

      • "... itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun."

        Mutta silti uskot, että Jumala on antanut vapaan tahdon?


      • Holy_Roller kirjoitti:

        "... itse en osaa kun olen ateisti enkä usko Raamattuun."

        Mutta silti uskot, että Jumala on antanut vapaan tahdon?

        Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa. Ihmisen ulkopuoliseen persoonalliseen Jumalaan en usko.

        Uskovien mukaan heidän Jumala antaa vapaan tahdon ja kyllä tuo minun Jumala myös antaa vapaan tahdon (kts. yllä)


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa. Ihmisen ulkopuoliseen persoonalliseen Jumalaan en usko.

        Uskovien mukaan heidän Jumala antaa vapaan tahdon ja kyllä tuo minun Jumala myös antaa vapaan tahdon (kts. yllä)

        "Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa."

        Jumala = terveys ja taapainoinen elämä = taloudellinen turvallisuus. Eikö ole yksinkertaisempaa sanoa, että raha on sinun jumala? Ja miksi sitä rahaa pitäisi sana Jumalaksi?


      • Holy_Roller kirjoitti:

        "Itse uskon Jumalaan joka minulle on terveys ja tasapainoinen elämä jonka riittävä taloudellinen turvallisuus antaa."

        Jumala = terveys ja taapainoinen elämä = taloudellinen turvallisuus. Eikö ole yksinkertaisempaa sanoa, että raha on sinun jumala? Ja miksi sitä rahaa pitäisi sana Jumalaksi?

        Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi.

        Terveys sekä henkinen että fyysinen on kuitenkin ylijumala.


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi.

        Terveys sekä henkinen että fyysinen on kuitenkin ylijumala.

        "Raha on tiettyyn määrään saakka jumala mutta raha menettää merkityksen kun sitä on tarpeeksi."

        Ihan hyvä ajatus, mutta itse ajattelen toisin päin. Raha on välttämättömyys ja onnellisuuden tuoja (tai oikeastaan murheiden poistaja), mutta kun se tyytyväisyyden taso on saavutettu niin joillakin ihmisillä rahasta tulee itseisarvo ja sitä on saatava lisää. Itsellä näin ei ole ja se on syy, miksi olen töissä julkisella sektorilla, joka ei koskaan tuota superrikkaita demokraattisissa valtioissa. Valtion leipä on pitkä mutta kapea.


    • Anonyymi

      "Miksi Jumala antaa vääryyden tapahtua?"

      Jumala ei pysty puuttumaan mihinkään, koska hänen olemattomuutensa haittaa asiaa oleellisesti. Muuten hän estäisi hyväksi kehuttuna vääryydet.

      • Mistä tiedät että estäisi vääryydet ?


      • Anonyymi
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Mistä tiedät että estäisi vääryydet ?

        Koska jotkut kehuvat Jumalaa hyväksi. Eihän toki sellainen pahaa tekisi. Eihän :O


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska jotkut kehuvat Jumalaa hyväksi. Eihän toki sellainen pahaa tekisi. Eihän :O

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.


      • Anonyymi
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.

        En usko. Olen uskoton.


      • Varma-Tieto kirjoitti:

        Älä usko kaikkea mitä puhuvat.
        Jumalaa ei ehkä ole olemassa vaikka olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa.

        Eri juttu kuin Viljo kun huudellaan Onks Viljoo näkyny.

        "...olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa."

        Olemattomuuden voi todistaa, jos väite olevaisuudesta on falsifioitavissa. Flogiston on yksi esimerkki siitä, kuinka jokin asia on tieteellisesti todettu olemattomaksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Phlogiston_theory


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        "...olemattomuutta ei voi tieteellisesti todistaa."

        Olemattomuuden voi todistaa, jos väite olevaisuudesta on falsifioitavissa. Flogiston on yksi esimerkki siitä, kuinka jokin asia on tieteellisesti todettu olemattomaksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Phlogiston_theory

        Mutta sitä ei voida todistaa, sisältyikö universumin aika-avaruuteen johtanut olevaisuus tietoisuutta ja älyä vai ei. Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei voida todistaa, sisältyikö universumin aika-avaruuteen johtanut olevaisuus tietoisuutta ja älyä vai ei. Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla.

        "Väite, että sisältyi, ei ole falsifioitavissa. Ei tieteen keinoilla."

        Tieteen perusedellytys on falsifioitavuus, joten tällaiset deluusiot voi jättää omaan arvoonsa.


    • Anonyymi

      niin venäjän puolella 🤣

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4540
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2524
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1813
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe