Mitä ajattelette niistä ihmisistä...

Mitä ajattelette niistä ihmisistä, ja miten heihin suhtautua, jotka aivan ilmeisesti mieleltään herkkinä ja ehkä hieman tasapainottomina sekoavat melko totaalisesti joidenkin uskonnollisten ryhmien tai niiden oppien vaikutuksesta. -------
Ainakin väitetään; totta tai ei, että jotkin uskonnolliset ryhmittymät jopa tietoisesti pyrkivät kännyttämään niitä ihmisiä, joiden ne tietävät ajautuneen elämässään jonkinlaiseen kriisiin, murrostilaan, ja olevan sillä hetkellä henkisesti vaikutuksille alttiita. Jos tällaista käännyttämistä on,eikö se ala lähetä toisen hädänalaisen tilan hyväksikäyttämistä? Muitakin näkökulmia asiaan varmaankin löytyy.

5

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekoilijat tulee vain ohjata oikeaan.

1.Heikkouskoista hoivatkaa kiistelemättä mielipiteistä.

[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 14:1]

• satans.sunrise

Kristityt eivät minun mielestäni ole missään muussa hyviä, kuin aivopesussa...tai, no, minua ei kukaan ole aivopessyt. :)
      Mutta moni lankeaa polvilleen heikkouden tullessa esille ja esikouluissa aivopestään lapsia ja rippikoulussa nuoria.
      En nyt viitsi tässä mainita kuinka minua vituttaa kristittyjen heikkojen hyväksi käyttäminen, mutta on siitä iloakin, päästäänpähän heikoista eroon kun kristityt ottaa ne omakseen ja täten voidaan sanoa että kaikki kristityt ovat heikkoja, paitsi eräs hyvä ystäväni jonka tunnen, hän ei ole heikko, hän on vain uskossaan ja se ei minua haittaa.

Tämä kysymys oli kai tehty kristittyjä varten? jaa..
      no vastasin jokatapauksessa, vähän muidenkin mielipiteitä.
      ei kai heikot ihmiset minua niin haittaa, kunhan eivät minun tielleni tule.

-9-

• Sinulla on aika huono nimimerkki ja email osoite.

Älä ole kimpassa saatanan kanssa. Saatana on pettäjä. Hän on se aivopesijä, eivätkä kristityt ole aivopesijöitä. Kristityt ovat Jumalan omia, jotka lähteävät taivaseen täältä Jeesuksen tullesa.

Saatanan auringonnousu on helvettiin joutuminen. Saatana on pettäjä, valehtelija, varas.

Jeesus, Jumala ja PYhä Henki ovat hyviä ja ovat voittaneet saatanan. Siksi saatanan tulee olla tallattuina meidän kristittyjen jalkonen alla, Jeesuksen ollessa kristittyjen pää. Kristuksen ruumiin pää.

• annu42

Mitä sinä ajattelet, kun nämä, sinun sanomasi tasapainottomat niin helposti eksyvät seurakuntiimme? Mitä meidän tulisi tehdä heille? Ajaa ulos ovesta, vai? Helpommalla me kuule silloin päästäisiin, mutta nyt Jumala on sanonut: "Kaiken, minkä te teette yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle". Ehkä tämä "aateluus" meitä velvoittaa pitämään heistä edes jonkin asteista huolta.

Jos joukossamme on joku, joka kehtaa heitä käyttää jotenkin hyväksi, on hänen tuomarinsa Herra itse, ja sinä tiedät, minne hänen tiensä johtaa viimeisellä tuomiolla. Koko yhteisö ei taida olla syyllinen, jos joku sen jäsenistä toisten tietämättä yrittää hyötyä vajaakuntoisesta ihmisestä. En usko, että kukaan sitä ehdoin tahdoin tekeekään, mutta jos tällainen löytyy joukostamme, Jumala ei voi siunata edes yhteisöä, jossa tällaista tehdään, vaikkapa salaakin. Ehkäpä sinun tarkkasilmäisenä tulisi tällaiset vääryydet paljastaa, jos olet sellaisen nähnyt.

• Kiitos Riberaa koskevasta selosteesta toisaalla.
        En suinkaan tarkoittanut etteikö elämänsä kriiseissä horjuvia, ehkä vähän herkkiä ja järkkyneitä ihmisiä tulisi ottaa seurakuntien hoiviin, pikemminkin: näinhän juuri tuleekin tehdä.
        Ajattelin ja tarkoitin lähinnä sellaisia tapauksia, joissa tällaisia, vähän tasapainostaan järkkyneitä tulee sellaisten uskonjulistajien vaikutuspiiriin, joilla kyllä voi olla paljonkin sinänsä aivan oikeaa intoa, mutta ei taidon mukaan. Pelkät kätten päällepanot, kielillä puhumiset, suuriääniset rukoukset ja raamatunlauseiden hokeminen kun eivät aina auta, eivätkä ole sitä mitä ihminen juuri tuolla hetkellä tarvitsee.
        Toisaalta vaikuttaa siltä, ettei tarvitse muuta kuin seurata näitä keskustelupalstoja ja vilkaista joitakin kotisivuja, niin väkisinkin tulee ajatelleeksi, ettei kaikilla "profetoijilla ja muilla uskonnon spesialisteilla" ole itselläänkään "aivan kaikki kotona". Mitä siis tapahtuu kun joku joutuu "sielu auki" tällaisten opettajien "myllytykseen"?
        Uskonnollisesti suuntautuneen ihmisen ollessa kysymyksessä, ollaan hyvin herkällä alueella, "pyhällä maalla", jossa vieraan olisi syytä ottaa kengät jalastaan. Ellei näin tehdä voi olla vaarana se, että pian on tietyntyyppisessä hoitolaitoksessa yksi raamatunlukija lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5594
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4164
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2880
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      302
      1419
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1239
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      399
      1148
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1148
    Aihe