Unelmaloma tai matka

Anonyymi-ap

Nyt kun maailma alkaa olla kokonaan vapautettu koronan kurjimuksesta.
Kysymys, millaisen loman tai matkan haluaisitte tehdä, minne ja kenen tai keiden kanssa?
Itse olen haaveillut vieväni kaikki lapseni samalla kertaa muutaman kuukauden lomalle, ottaa suurempi letukka ja ajaa se kuuluisa pätkä alusta loppuun. Mikäs sen mukavampi tapa taas tutustua lapsiinsa, yhteinen suuri auto, tuhansia kilometrejä, nähtävyyksiä ja yhteisiä kokemuksia (niin hyviä kuin myös pahoja).

https://www.youtube.com/watch?v=XkB4COqwcW4

AV

34

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun rakastelee naisen kanssa niin nainen vie tai pääsee taivaaseen niin ihanaa se on sille matkalle haluaisin päästä

      • Anonyymi

        Lähibaarista voi löytyä, ei vie paljon aikaakaan tuo unelma. Jos hyvin käy, pääset pakenemaan hissukseen herättämättä ennen kello 6:00.

        AV


      • Anonyymi

        Mistä tiedät ruma ätmi kun et koskaan ole naisen kanssa ollut?


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­N­y­m­f­o­­­m­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17795471G

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Joo hienoja on maisemat. Ja toi kuulostaa kyllä hyvältä. Mutta on tossa aika ajaminen, kun kartoilta katoin. Ehkä ite kuitenkin ottasin SAABin ja ajaisin ruotsin pohjosesta etelään. Jos ois muksuja ottasin tietenkin mukaa. Ruotsissa kun on paljon lapsiystävällisiä kohteita ja paljon nähtävää lapsillekin. Yksi suomalainen toimittaja on tehnytkin ton matkan vanhalla saabilla ja se meni rikkikin siinä välissä, mutta Ruotsissa löytyy Saabi tietämystä ja pian matka jatkui. Oon kyllä tuolla etelä-ruotsissa ja taalainmaalla paljonkin ajellu, mutta jotenkin toi päästä päähän ajaminen kiehtoo. Yksin mä sen joutusin menee, mutta en sitä nyt niin pahana pidä, kattella maisemia ja on se sellanen rauhoitava kokemus.

      JeroP

      • Anonyymi

        Jokaisesta maasta löytyy mukavia kohteita, jos pohjoismaista joutuisin itse valitsemaan olisi valinta helppo, se olisi Norja, ja sen rannikkoalue, sopivaan ajankohtaan vuodesta.

        AV


    • Anonyymi

      Mitä?! Tuohan kuulostaa vain pelkältä kamalalta painajaiselta 🤣.

      Jos aikuiset lapseni mukaan ottaisin, niin yksi kerrallaan ja kohteeseen mentäisiin lentokoneella ja tultaisiin viimeistään kahden viikon päästä takaisin. Kohde olisi aina eri lapsen mieltymysten mukaan. Ja kun se olisi lapsen mieltymysten mukaan, se ei voi olla unelmaloma, vaan extreme.

      - Sheena

    • Minulla olisi aika montakin kohdetta, mihin haluaisin reissata, mutta en ole saanut vielä suunnitelmia aikaiseksi.

      Haluaisin lähteä kyläilemään veljentyttärellä Honkongissa. Haluaisin tehdä siellä retkiä luontoon, mistä hän on lähettänyt kuvia tai vuokrata porukalla päiväksi jahdin ja viettää aikaa merellä.

      Haluaisin myös tehdä kaupunkiloman vaikka yksinkin. Praha, Amsterdam, Kööpenhamina, München, Lontoo, Dublin..

      Ystävättäreni lähtee muutamaksi viikoksi Italiaan. Se on joku historiallinen pikkupaikka, en muista nimeä. Pyysi minua kanssaan sinne vaikka pitkäksi viikonlopuksi. Voisi olla kivaa, koska se ei ole ihan pelkkä turistikohde.

      Tytär haluaisi, että ensi talvena lähdetään taas yhdessä Gran Canarialle tai Teneriffalle.

      Tutulla pariskunnalla on asunto Barcelonassa. Voisin saada sen vuokrattua edullisesti muutamaksi viikoksi ja tehdä vaikka etätöitä sieltä..🌞

      Onhan niitä haaveita, kunhan saisi aikaiseksi alkaa toteuttaa edes jonkun niistä 😄

      • Anonyymi

        Hongkong on mukava paikka. Tuli vietettyä kymmenkunta viikonloppua ko. paikassa.
        Peak, tähtien katu, satama alue jossa näkee vieläkin tosi vanhoja perinteisiä veneitä. Baarikatua en sinulle tohdi suositella, en niistä yhtäkään. Kovin ovat miesmakuun tehtyjä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hongkong on mukava paikka. Tuli vietettyä kymmenkunta viikonloppua ko. paikassa.
        Peak, tähtien katu, satama alue jossa näkee vieläkin tosi vanhoja perinteisiä veneitä. Baarikatua en sinulle tohdi suositella, en niistä yhtäkään. Kovin ovat miesmakuun tehtyjä:)

        AV

        Juu, kiitos. Uskon kun kerrot :)
        Veljentytär järjestäisikin varmaan juuri sellaista tädille soveltuvaa ohjelmaa, että kukkahattu pysyy suorassa 😄 Eikä muutenkaan mitään bilettämistä, ehei ☝️


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Juu, kiitos. Uskon kun kerrot :)
        Veljentytär järjestäisikin varmaan juuri sellaista tädille soveltuvaa ohjelmaa, että kukkahattu pysyy suorassa 😄 Eikä muutenkaan mitään bilettämistä, ehei ☝️

        Ostosparatiisi naisille, jo sen vuoksi sinne kannattaa mennä.
        Mutta jos menee, itse vierailisin Macaossa, samalla reisulla.
        Näkee englantilaisten ja portugalilaisten menneisyyden touhuja samalla rahalla.
        Meneehän Hongkongista nykyisin Macaoon jopa maailman pisin siltä, jo se yksinään olisi hyvä kokemus miten autolla voi ajaa oliko se nyt lähes 50 kilometriä meren yllä (paria lyhyttä merenalaista osuutta lukuun ottamatta).
        Suosittelen, myös ruokakulttuuri muuttuu, ja tunne on aivan erilainen Macaossa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostosparatiisi naisille, jo sen vuoksi sinne kannattaa mennä.
        Mutta jos menee, itse vierailisin Macaossa, samalla reisulla.
        Näkee englantilaisten ja portugalilaisten menneisyyden touhuja samalla rahalla.
        Meneehän Hongkongista nykyisin Macaoon jopa maailman pisin siltä, jo se yksinään olisi hyvä kokemus miten autolla voi ajaa oliko se nyt lähes 50 kilometriä meren yllä (paria lyhyttä merenalaista osuutta lukuun ottamatta).
        Suosittelen, myös ruokakulttuuri muuttuu, ja tunne on aivan erilainen Macaossa.

        AV

        Hyvä vinkki, kiitos 👍
        Veljentyttö on ollut Honkongissa töissä jo kohta kolme vuotta. On tosiaan ollut puhe, että siellä voisin käydä, koska hän muutti suurempaan asuntoonkin, missä on tilaa myös vieraille. - Toteuttamista vaille valmis reissu siis 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä vinkki, kiitos 👍
        Veljentyttö on ollut Honkongissa töissä jo kohta kolme vuotta. On tosiaan ollut puhe, että siellä voisin käydä, koska hän muutti suurempaan asuntoonkin, missä on tilaa myös vieraille. - Toteuttamista vaille valmis reissu siis 😄

        Just Do It.
        Et tule koskaan unohtamaan, samalla kotimaa alkaa tuntua melko pieneltä.

        AV


    • Tekisin yksin pyhiinvaellusmatkan Rodokselle. Yrittäisin elää nuoruuttani uudelleen.

    • Anonyymi

      Mikä kuuluisa pätkä? Lusin suora Heinolassa?

    • Ei paljon tarvitse pitkiä lomia miettiå, kun on vaihtanut työpaikkaa. 2.5-3 viikkoa varmaan pidän ja se menee maalla satavuotiaassa saunassa, paljussa, järvellä, uidessa ja kesäfestareilla. Jos olisin parisuhteessa, haaveilisin lyhyestä viikonloppureissusta eurooppaan kesän tai syksyn aikana. Lapsia olen vienyt vasta Tallinna ja Tukholma. Alkavat olla sen verran isoja ettei reissu ole koko ajan lapsien keskinäistä kinaamista ja komentelua, eli lähteminen koko porukalla jo toimisi. Tähän mennessä olen pidemmät reissut mennyt jokaisen kanssa erikseen.

      • Anonyymi

        ?
        Minulla on kiltit lapset.
        Mahtuvat keskenään pitkilläkin matkoilla.
        Ovat jo tottuneet matkustamiseen, edes se 10 tuntia pitkä lento ei tunnu missään.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        ?
        Minulla on kiltit lapset.
        Mahtuvat keskenään pitkilläkin matkoilla.
        Ovat jo tottuneet matkustamiseen, edes se 10 tuntia pitkä lento ei tunnu missään.

        AV

        He ei taida olla yhtä lukuunottamatta enää alakoululaisia? Kaksi isompaa on 1.5v ikäerolla ja pienenä olivat hyvin läheisiä keskenään, mitta myös tappelivat keskenään. Yksi iltatähti el samassa iässä tappele kun toiset on isoja.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        He ei taida olla yhtä lukuunottamatta enää alakoululaisia? Kaksi isompaa on 1.5v ikäerolla ja pienenä olivat hyvin läheisiä keskenään, mitta myös tappelivat keskenään. Yksi iltatähti el samassa iässä tappele kun toiset on isoja.

        Eikös sinulla ole melkoisen sama tilanne?

        Tänään muuten huomisin, jopa harmistuin siitä miten jotkut lapset voivat jopa pahoin.
        Harrastuksissa joita tänään oli kaksi eri harrastusta, molemmissa hyppäsi silmille tilanne jossa voisi kysyä mikä on lapsen suhde vanhempiinsa.
        Itselläni on aina ollut hyvät ja humoristiset suhteet omiin lapsiini.
        Kiukkua en ole koskaan kohdannut. Se että lapsi osoittaa mieltään ulkopuolisten läsnä ollessa, kertoo jo pienimuotoisesta hätähuudosta.
        Vanhempien suhde lapsiin voi olla monimutkainen.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sinulla ole melkoisen sama tilanne?

        Tänään muuten huomisin, jopa harmistuin siitä miten jotkut lapset voivat jopa pahoin.
        Harrastuksissa joita tänään oli kaksi eri harrastusta, molemmissa hyppäsi silmille tilanne jossa voisi kysyä mikä on lapsen suhde vanhempiinsa.
        Itselläni on aina ollut hyvät ja humoristiset suhteet omiin lapsiini.
        Kiukkua en ole koskaan kohdannut. Se että lapsi osoittaa mieltään ulkopuolisten läsnä ollessa, kertoo jo pienimuotoisesta hätähuudosta.
        Vanhempien suhde lapsiin voi olla monimutkainen.

        AV

        Pienin on vasta syksyllä koulussa. Nyt matkustaminen onnistuukin… Vielä 5v sitten tilanne ole erilainen. Sinulla taitaa olla suurin osa jo aikuiisa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Pienin on vasta syksyllä koulussa. Nyt matkustaminen onnistuukin… Vielä 5v sitten tilanne ole erilainen. Sinulla taitaa olla suurin osa jo aikuiisa.

        Eli sinulla on 1 v nuorempi, nuorin lapsi mitä minulla.
        Voitan vastaavasti vanhempien lasten iässä, he kun ovat jo puolessa väissä viittäkymppiä tai sen yli:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla on 1 v nuorempi, nuorin lapsi mitä minulla.
        Voitan vastaavasti vanhempien lasten iässä, he kun ovat jo puolessa väissä viittäkymppiä tai sen yli:)

        AV

        Eli lapsesi ovat 45 vuoden hujakoilla 👴🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli lapsesi ovat 45 vuoden hujakoilla 👴🏻

        Kannattaa opiskella matematiikkaa, siitä on joskus hyötyä elämässä.

        AV


      • Anonyymi

        Montako lasta sinulla on? Minulla on neljä aikuista lasta. Vaikka ovatkin kilttejä, yhdessä matkustaminen maailman ääriin ei toimisi. Olisi kaikkea muuta kuin lomaa. Myös ystävillä samanlaisia kokemuksia. Yksikin tuttavaperhe kävi Espanjan road trip lomalla. Mukana oli neljä aikuista ja kuusi lasta (suurin osa teinejä). Ei ihan nappiin mennyt matka "never again".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako lasta sinulla on? Minulla on neljä aikuista lasta. Vaikka ovatkin kilttejä, yhdessä matkustaminen maailman ääriin ei toimisi. Olisi kaikkea muuta kuin lomaa. Myös ystävillä samanlaisia kokemuksia. Yksikin tuttavaperhe kävi Espanjan road trip lomalla. Mukana oli neljä aikuista ja kuusi lasta (suurin osa teinejä). Ei ihan nappiin mennyt matka "never again".

        Jos minulta kysyt, 2 teiniä ja yksi nuorempi.


    • Pyöräretki Ahvenanmaalle. Täältä junalla Turkuun ja veneellä Maarianhaminaan josta sitten saarelta saarelle kiertelemään.

      Tuon matkan tekisin ihan itsekseni. Lapset eivät nyt hirveästi pyöräilystä välitä joten säästän heidät tuolta matkalta.

    • Anonyymi

      Just nyt voisin lähteä johonkin eteläisemmän Euroopan kaupunkiin kaupunkilomalle, majoittuen vimosen päälle hienoon hotelliin. Aikaa varaten vähintään viikko, että saa rauhassa pyöriä katsellen kaupunkia ja käydä kahviloissa ja syömässä jne. Just nyt kelpais periaatteessa mikä vaan kaupunki, jossa on lämmintä ja historiaa ja kaunista arkkitehtuuria ja mielenkiintoisia museoita ja hyvää ruokaa. 👍

      • Anonyymi

        Aloittajan suunnittelema road trip taas olisi minulle pahimman luokan painajainen. Mä en sietäisi edes Euroopan kiertuetta matkailuautossa. 😁


    • Anonyymi

      Haluaisin tehdä monenlaisia matkoja, mutta eniten haluaisin viedä poikani futisreissuille katsomaan Real Madridin peliä. Se on pojan unelma ja olisi upeaa pystyä toteuttamaan se.

      Seuraavaksi eniten haluaisin hyvinvointilomalle jonnekin lämpimään. Lepoa, uintia, kuntoilua, joogaa, hyvää ruokaa, lukemista.. Jos olisi mies seurana, niin tietysti paljon rakastelua ja hempeilyä.

      Kaupunkilomat kiinnostavat aina, mutta tällä hetkellä olisin enemmän lepoloman tarpeessa.

    • Anonyymi

      Olen toteuttanut unelmamatkani. Pitkät lomat ja lisäksi virkavapaata. Viime vuonna lomailin muissa maissa yksin, ystävien ja lasteni kanssa. Koronasulun aikana tuli ajettua Suomea ympäriinsä, Lappi ja Porvoo jäi hyvinä kohteina muistoihin.

      Seuraavaksi Kreikkaan toukokuussa ja Italiaan kesäkuussa.

      Parhaat kohteet tähän saakka olleet Seychellit, Mauritius, Meksiko ja Aruba.

    • Anonyymi

      Panoloma thaimaassa on paras loma.

    • Anonyymi

      Jonnekin jossa on parikymppistä pillua tarjolla.

    • Mulle kelpaisivat parhaiten kohteet Ranskasta, Italiasta ja Espanjasta. Kaikissa noista olen jo käynyt, joten olen ehkä vähän kaavoihin kangistuva. Mutta mitä sitä hyvää vaihtamaan.

    • Miljoonasta vaihtoehdosta sanon vaikka Wimbledon heinäkuussa. Urheilu on hyväksi, ja kivaa mansikoiden, kermavaahdon ja kuplajuoman>:n kera.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe