Tässä omia ennätyksiä

Anonyymi-ap

Maastaveto (vuonna 2008) = 150kg(tuolloin olin 175cm pitkä ja painoin 75kg)

maastaveto tänä päivänä = 100kg(olen 40 vuotias ja pituudeltani 175cm ja painan 85kg)

Hauiskääntö oikea käsi= 20kg
Hauiskääntö vasen käsi 25kg

Penkkipunnerrus 80kg(vuonna 2001 jolloin olin 19vuotias)
Penkkipunnerrus 60kg nykyään 40 vuotiaana

Jalkaprässi 690kg vuonna 2008
Jalkaprässi 640kg nykyään

Ylätalja niskaveto 80kg (vuonna 2008)
Ylätalja niskaveto nykyään 70kg

Rinnalle veto 80kg (vuonna 2008)
Rinnalle veto 60kg nykyään

Rintalihaksilla tekemä liike telineestä 90kg vuonna 2008
sama liike nykyään 80kg

Rintalihaksilla tekemä liike seisoma-asennossa vasen käsi (teline) 50kg (tänä vuonna tekemä ennätys)
Sama liike oikealla kädellä 40kg (tänä vuonna)

Jalkakyykky 290kg vuonna 2007
nykyään 200kg

13

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä mutta naisetkin tekee parempia tuloksia.

    • Anonyymi

      Ojentajalihaksilla tehty liike seisoma-asennossa (teline) 100kg (vuonna 2007)
      Sama liike nykyään 60kg

    • Anonyymi

      Juoksin pikamatkoja.Punttien nosto ei useinkaan ollut vahvuuteni.
      Ennätykseni 100 metrin matkalla 11.05 (sähköaika). Voimatesteissä olin aina häntäpäässä paitsi jalkakyykyssä ja jalkaprässissä olin moniin verrattuna melko paljon parempi mutta kaikissa muissa voimatesteissä olin lähinnä umpisurkea.

      • Anonyymi

        Ettei tule väärinkäsityksiä niin siis voimatesteissä oli aina pikajuoksijoita. Ainoastaan siis pikajuoksijoille tehdyt voimatestit leirillä. Olin muita aika paljon parempi jalkakyykyssä ja etenkin jalkaprässissä mutta monissa muissa voimatestituloksissa olin häntäpäässä. ETenkin rinnalle veto tulos pikajuoksijaksi on heikko.


    • Anonyymi

      Noista ovat vertailukelpoisia maastaveto ja rinnalleveto. sillä täsmennyksellä tapahtuuko rinnalleveto raakana vai kyykkyyn.
      Kyykyissä ratkaisee polvikulmat kuten myös prässeissä eikä prässejä voi suoraan verratakaan.
      Penkissä suoritustapa.

      Omat kisatulokseni 1966v olivat heikot piiritasollakin.
      82,5kg sarjassa kisoissa punnerrus 100kg, tempaus 100kg, työntö 120kg.
      Harrastus loppui kun pollarit takavarikoivat autoni. Svedurekisterissä.
      Uudelleen herääminen 2002v.
      Varovasti perusharjoitteita.
      Liikkuvuus ja kimmoisuus olivat heikentyneet mutta lihasmuisti toimi.
      Voimataso alkoi palautumaan mutta nivelsiteet olivat rappeutuneet.
      Tempausten seurauksena olkapää leikkaukseen. Syvien etukyykkyjen seurauksena toinen polvi remonttiin.
      Nyt, 79v iässä paino on 80kg mutta jakautunut eri tavalla kuin treeniaikana jolloin treenipaino oli 84kg - 85kg.
      75v vaiheessa vedin maasta tavoitteeni 200kg mutta sen jälkeinen lasku on ollut inhottavan nopeaa.
      Polvi hyväksyy enää normitangon hack kyykyn ja senkin tuettuna. Ehdoton maksimi on 2 x oma paino.
      Mave on kympin parempi. Takuu molemmissa lienee vähintään kymppiä alempi.
      Leuoissa joskus oma paino + 40kg. Takuu +30kg.
      Aloitin tänään vetämään hackin sarjat ykkösinä ja teen saman mavelle. Tavoitteena pysäyttää maksimien laskeminen joksikin ajaksi.
      Teen vedot yksinkertaisilla ranneremmeillä ja sukkasillani mutta ilman vyötä.
      30cm lyhennetty pakoputkeni ei hyväksy paineita vatsaontelossa.

      Palautuminen on kaikesta, varsinkin jalkatreeneistä, inhottavan hidasta ja vain osittaista.

      • Anonyymi

        Tunnustus. Nuo kisatulokset eivät koskaan onnistuneet samoissa kisoissa. Kyykkytempaus oli epävarmin ja työnnön takuutulos oli kympin alempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustus. Nuo kisatulokset eivät koskaan onnistuneet samoissa kisoissa. Kyykkytempaus oli epävarmin ja työnnön takuutulos oli kympin alempana.

        ootko sammaa mieltä että ei kaikista voi tulla kovin hyviä voimatasoltaan? uskotko siihen että geenit ratkaisee siinä? Esim se että minä en saa kovin herkästi lihasmassaa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustus. Nuo kisatulokset eivät koskaan onnistuneet samoissa kisoissa. Kyykkytempaus oli epävarmin ja työnnön takuutulos oli kympin alempana.

        Ristiriitaista on se kun minä näytän tosi vahavalta kun on esim suunnattoman leveät hartiat ja yläselkä iso ja rinnan seutu on laaja ja paksu, mutta voimataso on aika kesseliä tasoa. Moni luulee että oon tosi riski mies, muttei pijä ollenkaan paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustus. Nuo kisatulokset eivät koskaan onnistuneet samoissa kisoissa. Kyykkytempaus oli epävarmin ja työnnön takuutulos oli kympin alempana.

        ruumiinrakenteeni on siis iso, mutten saa lihaksia helposti. Eikä voimatasot oikein nouse vaikka punttia teen jonkun verran, mut varmaan mun kohdalla sitä punttia pitäs hinkata lähinnä joka päivä, muttei oo oikein mun juttu kun tykkään enemmän nykyään hölkkäjuoksulenkkejä tehdä ja pikajuoksuvetoja noin 50-100 metrin vetoja tempotasoa vaihdellen ja jonkun verran vejän punttia. Tiiän kyllä ihmisiä jotka tekee saman verran punttia kuin mä mut ne saa helpommin lihaksia eikä ne käytä juurikaan mitään lisäaineita.
        kun urheilin pikamatkoja niin käytin kreatiinia, mutta ei mulla sillä aineella lihakset kasvaneet. Ois varmaan pitäny syyä proteiiniherajauhetta niin sillä ois lihaskasvua voinu peräti minäkin saada.

        Kun ruumiinrakenteeni/kehoni on iso, niin se tarkoittaa sitä että en ole koskaan ollut kovin kevyt painotasoltani. Kun synnyin tähän maailmaan niin olin pulska poika.


    • Anonyymi

      Onko teillä niin lapsellinen ajatusmaailma että luulette jokaisella ihmisellä olevan edellytyksiä tehdä kovia tuloksia punttien kanssa??????
      Se on ihan geeneistä kiinni koko touhu eli geenit määrää paljon eli jos toinen jaksaa nostaa tosi raskaita painoja, niin toisella ei meinaa nousta kevyetkään painot.
      Miten tuo on niin vaikea ymmärtää?? Täh????? Mä oon aina ollut melko heikko voimatasoltani ns kokonaisvoimataso. Muistan kuinka olin aina luokkani heikoin kädenväännössä ja ysiluokalla en saanut edes yhtä leukaa.

      • Anonyymi

        Rakenteeltaan luikku veljekset yritivät rinnallevetoa lasten tangolla. Ohut, lyhyt tanko. Olikohan painoa kaikkine levyineen 30kg tai jotain sinne päin.
        Murrosiän tienoissa vuoden ikäeron vellokset yrittivät rinnallevedon ennätystään tuolla maksimipainolla mutta ollessani näköetäisyydellä eikä kumpikaan onnistunut.Viitisen vuotta myöhemmin oli toinen vellos Mr. Norden junior kisoissa kakkonen. Oli treenannut massaa. Luonnostaan kuiva jätkä joten ei tarvinnut juurikaan dieetata.
        Vuosia myöhemmin tuli punttisalillemme irroittelemaan massasta suorituskykyä.
        Treenasi muiden mukana olympianostoja. Massa väheni mutta jäi vielä omiksi tarpeiksi.
        Silloin, 60-luvulla oli piirissämme vielä kohtalaisia nostajia. Heppu meni piirinmastaruuskisoihin ja pokkasi sarjassaan muistaakseni 75kg, hopeamitskun. Oli mm. terävä ponnistaja. Vauhditonta pituutta kylmiltään yli 3 metriä.
        Opiskeli. Oli töissä ja viimein lunasti konkurssiin menevän työnantajansa yrityksen ja menestyi siinäkin.
        Toinen, samoilla eväillä varustettu ja pentuna saman näköinen vellos ei kehittynyt missään suhteessa.
        Johtopäätös: Itsekin voi vaikuttaa moneenkin asiaan. Geenien vaikutusta ei voi kieltää mutta perimään syyttäminen lähentelee itsepetosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakenteeltaan luikku veljekset yritivät rinnallevetoa lasten tangolla. Ohut, lyhyt tanko. Olikohan painoa kaikkine levyineen 30kg tai jotain sinne päin.
        Murrosiän tienoissa vuoden ikäeron vellokset yrittivät rinnallevedon ennätystään tuolla maksimipainolla mutta ollessani näköetäisyydellä eikä kumpikaan onnistunut.Viitisen vuotta myöhemmin oli toinen vellos Mr. Norden junior kisoissa kakkonen. Oli treenannut massaa. Luonnostaan kuiva jätkä joten ei tarvinnut juurikaan dieetata.
        Vuosia myöhemmin tuli punttisalillemme irroittelemaan massasta suorituskykyä.
        Treenasi muiden mukana olympianostoja. Massa väheni mutta jäi vielä omiksi tarpeiksi.
        Silloin, 60-luvulla oli piirissämme vielä kohtalaisia nostajia. Heppu meni piirinmastaruuskisoihin ja pokkasi sarjassaan muistaakseni 75kg, hopeamitskun. Oli mm. terävä ponnistaja. Vauhditonta pituutta kylmiltään yli 3 metriä.
        Opiskeli. Oli töissä ja viimein lunasti konkurssiin menevän työnantajansa yrityksen ja menestyi siinäkin.
        Toinen, samoilla eväillä varustettu ja pentuna saman näköinen vellos ei kehittynyt missään suhteessa.
        Johtopäätös: Itsekin voi vaikuttaa moneenkin asiaan. Geenien vaikutusta ei voi kieltää mutta perimään syyttäminen lähentelee itsepetosta.

        Ookei asia on selevä sitten. ITse oon siis AP eli aloituspostaaja jolla on pikajuoksutaustaa. Ja postannut myös tekstiä julkaisuni alapuolelle. Nykyäänkin kuntoilen paljon ja oon melko timmissä kunnossa. Toki geenit osittain ratkaisee mutta tuo kuvaamasi esimerkki on kyllä semmoinen, että ei ne geenit loppupelissä kai sittenkään merkitse niin paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakenteeltaan luikku veljekset yritivät rinnallevetoa lasten tangolla. Ohut, lyhyt tanko. Olikohan painoa kaikkine levyineen 30kg tai jotain sinne päin.
        Murrosiän tienoissa vuoden ikäeron vellokset yrittivät rinnallevedon ennätystään tuolla maksimipainolla mutta ollessani näköetäisyydellä eikä kumpikaan onnistunut.Viitisen vuotta myöhemmin oli toinen vellos Mr. Norden junior kisoissa kakkonen. Oli treenannut massaa. Luonnostaan kuiva jätkä joten ei tarvinnut juurikaan dieetata.
        Vuosia myöhemmin tuli punttisalillemme irroittelemaan massasta suorituskykyä.
        Treenasi muiden mukana olympianostoja. Massa väheni mutta jäi vielä omiksi tarpeiksi.
        Silloin, 60-luvulla oli piirissämme vielä kohtalaisia nostajia. Heppu meni piirinmastaruuskisoihin ja pokkasi sarjassaan muistaakseni 75kg, hopeamitskun. Oli mm. terävä ponnistaja. Vauhditonta pituutta kylmiltään yli 3 metriä.
        Opiskeli. Oli töissä ja viimein lunasti konkurssiin menevän työnantajansa yrityksen ja menestyi siinäkin.
        Toinen, samoilla eväillä varustettu ja pentuna saman näköinen vellos ei kehittynyt missään suhteessa.
        Johtopäätös: Itsekin voi vaikuttaa moneenkin asiaan. Geenien vaikutusta ei voi kieltää mutta perimään syyttäminen lähentelee itsepetosta.

        Sori epäselvyys eli en oikein hyvin ole edes kertonut miten paljon tai vähän nostelen painoja. Eli siis mulla ei ole mitään tavoitteita varsinaisesti kehittää lihasmassaa tai erityisen paljon voimatason nostoa vaan minulle tärkeintä on yksinkertaisesti painon hallinta ettei paino pääse kohoamaan kun on taipumusta lihota herkästi eli pääpaino kuntoilussani menee kävelylenkkeihin, hölkkälenkkeihin, intervallijuoksuihin ja pikajuoksuspurtteihin(60-120 metrin vedot). Punttien nostelun määrä yhden vuoden aikana kalpenee kyllä selkeästi vertailussa niihin jotka tekee lähinnä melkein joka päivä ja joka viikko punttien nostelua. Mulla oli syksyllä 2022 aktiivisempi 3 kuukauden vaihe punttipuuhissa eli pääosin kehitin takareisiäni ja huomasin kyllä että voima tarttui takareisiin. Mutta siis kuten sanoin, niin pääpainoni liikunnassa menee noihin muihin kuin punttien kanssa touhuiluun. Esimerkiksi tällä viikolla en ole tehnyt yhtään punttia. Voi mennä yli kuukausikin ilman puntteja. Ei se ole niin säännöllistä.

        Kun mainitsit sanan kuivakka ihminen niin vaikka olen timmi vartaloltani niin en ole itse kovin kuivakka vaan silloinkin kun olin kilpaurheilija niin vasen rintani oli erikoisen löysä rinnan/tissin kärjestä ja kun synnyin niin olin pikkulapsena lihava. En tiedä onko sillä mitään merkitystä painnonnostossa onko kuivakka tai lihava. Voi olla että kuivakkuus on eduksi koska lihavuus usein johtaa siihen punttihommissa että lihasrakennetta ei ole niin helppo työstää timmiksi ja kovaksi sillä 2000 -luvulla urheiluhierojani sanoi minulle että lihaksistoni on tosi elastinen eli elastinen lihaksisto ei välttämättä ole eduksi punttiennostopuuhissa vaan mainitsemasi kuivakkuus on parempi juttu. Toki jos olen nytkin väärässä niin korjaa mielipiteeni faktaksi, kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe