Tuli uskoon aikuisena, kuoli.
Hän sai vain vauvana kasteen.
Pelastuuko tuo kuollut mies?
Hän ei käynyt seurakunnassa ellei häitä tai hautajaisia lasketa sellaisiksi.
Rukoili, luki Raamattua, uskoi Jumalaan.
Eräs mies syntyi, vesikastettiin vauvana
48
59
Vastaukset
- Anonyymi
"KAIKKI, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27
"Nyt ei ole siis mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat"
Room: 8: 1- Anonyymi
Ei mikään erota Jeesuksesta ei elämä ei kuolema.
- Anonyymi
Jumala ei anna koskaan tuomiovaltaa muille. Turha edes kuvitella. Minä julistan väkevästi evankeliumia. Se on uskovien tehtävä.
- Anonyymi
Gal.3:27 ei ole ollenkaan tae pelastuksesta.
- Anonyymi
et siis usko raamatun sanaan.
kaikki jota ovat keristukseen kasttet. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
- Anonyymi
Kristittyjen kaste lapselle ei ole mikään pelkkä vesikaste. Hellutnailaiset ovat "vesittäneet" kristillisen kasteen pelkäksi vesikasteeksi.
Kristillinen yksi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen , kertoo keitä siinä on mukana+vesi.
Yksi kaste, kolme todistajaa maan päällä.
Ef.4:5 Yksi kaste. Hen baptisma.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kolme todistajaa taivaassa ottamassa vastaan uutta taivaan asukasta, Jeesuksen opetuslasta.
1. Joh.5:7
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.- Anonyymi
Voisitteko lopettaa ton siivilöitte hyttysen kirjaimen vanhassa synagogassa. Teidän jotta pelastuisitte pitäisi ihan kääntyä Jeesuksen puoleen pyytää anteeksi syntejä ja kääntyä pois sieltä vanhasta hapatuksesta. Uudestaan taas pystyttää jotain joka jo oli.
- Anonyymi
Perisynti: yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmistä syntisiä ja kadotustuomion alaisia. (Room.5)
Jumalan sanassa on yksi totuus. Ei missään helluntailailaisten hevosmiesten tarinoissa.
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastettu, kasteessa liitettyjä, olette pukeneet Kristuksen vanhurskauden yllenne. Gal.3:27
Kristukseen kastetun ikuinen elämä ja ylösnousemusruumis on kätkettynä Kristuksen ylösnousemusruumiin jäsenenä Kristuksessa Jeesuksessa.
"Nyt ei ole siis mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat"
Room: 8: 1- Anonyymi
Jumala on Henki ja Jumalan totuudet ovat Hengellisiä totuuksia ja ne on kätkettynä tullakseen vasta aikanaan ilmi.
"Kristukseen kastetun elämä on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on Henki ja Jumalan totuudet ovat Hengellisiä totuuksia ja ne on kätkettynä tullakseen vasta aikanaan ilmi.
"Kristukseen kastetun elämä on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa"" Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
Helluntailaiset yrittävät saada ihmisiä saaliikseen järjeisopeilla, kuten vetoamalla ihmisen tunteisiin ja hurmoskokemuskiin ja näkyviin asioihin, mitä ihminen itse tekee.
Helluntailaiste keksimiä termejä on lapse ymmärtävä ikä kastee ehtona, niinkuin ihminen itse omilla järjenpäätelmillään saisi sen kasteen oikeaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
Helluntailaiset yrittävät saada ihmisiä saaliikseen järjeisopeilla, kuten vetoamalla ihmisen tunteisiin ja hurmoskokemuskiin ja näkyviin asioihin, mitä ihminen itse tekee.
Helluntailaiste keksimiä termejä on lapse ymmärtävä ikä kastee ehtona, niinkuin ihminen itse omilla järjenpäätelmillään saisi sen kasteen oikeaksi.Perisyntinen ihminen on hengellisesti kuollut ja erossa elävästä Jumalasta, kunnes Jumala kasteessa herättää ihmisen uuteen elämään Kristuksen ruumiiseen liitettynä ja Kristuksen Hengen kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen saatuaan. Henki on se, joka eläväksi tekee. Kaste on vedestä ja Hengestä, molemmat kuuluvat yhteen uuden liiton kasteeseen, mikä on Jumalan ikuisesti voimassa oleva armoteko syntiselle ihmiselle.
Samalla tavalla ympärileikkaus oli vahan liiton ikuisesti voimassa oleva liiton merkki.
Uusi liitton on kasteen liitto, jonka vakuutena on Kristuksen kuolema, ylösnousemus ja sovintoveri.
Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa.
Room. 6:4
Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiste keksimiä termejä on lapse ymmärtävä ikä kastee ehtona, niinkuin ihminen itse omilla järjenpäätelmillään saisi sen kasteen oikeaksi.eivät yritä mitään sellaista älä puhu pulun tuubaa!
helluntaissa julistetaan evankeliumia Jeesuksen rististä ihan samaa kuin Apostolit aikanaan.
kasteella ei ole mitään pelastavaa merkitystä, sen merkitys kuuluu jo uskovan vaellukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eivät yritä mitään sellaista älä puhu pulun tuubaa!
helluntaissa julistetaan evankeliumia Jeesuksen rististä ihan samaa kuin Apostolit aikanaan.
kasteella ei ole mitään pelastavaa merkitystä, sen merkitys kuuluu jo uskovan vaellukseen.helluntailaiset pelastuu OMAN uskonsa kautta, kristityt taas uskoo Jeesukseen,
maailman vapahtajaan.
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus, eikä ainoastaan meidän, vaan myös
koko maailman syntien." 1 Joh: 2: 2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasteella ei ole mitään pelastavaa merkitystä, sen merkitys kuuluu jo uskovan vaellukseen.Helluntailailaiset eivät ole kristittyjä. He pitävät Jumalan sanaa pilkkanaan.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa. Uusi liitton on kasteen liitto. - Anonyymi
Peritty synti luonne on ihmisen lihassa ihmiskunnassa juutalaisen Mooseksen opin mukaan kai te nyt älyätte että opit sodomasta tulijärvestä saatanasta perkeleestä on täysin juutalaisten kirjoituksia mooseksessa. Älkää niistä kristittyjä syyttäkö.
- Anonyymi
Ei ole kadotustuomioita lestat laittaa saatanalle lahjaksi saamiaan lapsiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisyntinen ihminen on hengellisesti kuollut ja erossa elävästä Jumalasta, kunnes Jumala kasteessa herättää ihmisen uuteen elämään Kristuksen ruumiiseen liitettynä ja Kristuksen Hengen kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen saatuaan. Henki on se, joka eläväksi tekee. Kaste on vedestä ja Hengestä, molemmat kuuluvat yhteen uuden liiton kasteeseen, mikä on Jumalan ikuisesti voimassa oleva armoteko syntiselle ihmiselle.
Samalla tavalla ympärileikkaus oli vahan liiton ikuisesti voimassa oleva liiton merkki.
Uusi liitton on kasteen liitto, jonka vakuutena on Kristuksen kuolema, ylösnousemus ja sovintoveri.
Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa.
Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.Hengellisesti kuollut on taas hellari oppia tietysti niissä on elämän henki jotka luoja on luonut mutta kaikki ei ole Jumalasta kuten riivaajat saatanan joukot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasteella ei ole mitään pelastavaa merkitystä, sen merkitys kuuluu jo uskovan vaellukseen.Vai ei kasteella ole merkitystä ja julistaa SAMAA evankeliumia kuin apostolit MIKÄ IHMEEN SEKOOPPIA NÄÄ ON VÄÄRÄ OPETTAJA. Lopettakaa kopiointi ja varastelu jo viimein ei Jeesusta pelastusta voi myydä rahasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset pelastuu OMAN uskonsa kautta, kristityt taas uskoo Jeesukseen,
maailman vapahtajaan.
koko maailman syntien." 1 Joh: 2: 2Jeesus on sovinto amen ✝️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiste keksimiä termejä on lapse ymmärtävä ikä kastee ehtona, niinkuin ihminen itse omilla järjenpäätelmillään saisi sen kasteen oikeaksi.Viekkaan opettajat tyhjillä lupauksilla huijaa ihmisiä leskien rahat tavarat vaatii itselleen mökkejä antamaan heille nämä hellarivaparit vaatii luterilaisia antamaan heille mökkinsä tavarat myyvät ne kirpputoreillaan kuulkaa oikeasti väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perisyntinen ihminen on hengellisesti kuollut ja erossa elävästä Jumalasta, kunnes Jumala kasteessa herättää ihmisen uuteen elämään Kristuksen ruumiiseen liitettynä ja Kristuksen Hengen kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen saatuaan. Henki on se, joka eläväksi tekee. Kaste on vedestä ja Hengestä, molemmat kuuluvat yhteen uuden liiton kasteeseen, mikä on Jumalan ikuisesti voimassa oleva armoteko syntiselle ihmiselle.
Näin meidät KASTEESSA annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.Pilalle ympärileikattu koira joukkoraiskaajat varas huume rikollinen voi pelastua kääntymällä Jeesuksen puoleen pois pahuudesta siihen ei omat voimat riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kasteella ei ole mitään pelastavaa merkitystä, sen merkitys kuuluu jo uskovan vaellukseen.Apostolien aikaan hellareita ei ollutkaan Jeesus on täällä älkää menkää jos joku niin väittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailailaiset eivät ole kristittyjä. He pitävät Jumalan sanaa pilkkanaan.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Kasteessa Jumala pesee synnit pois ja se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa. Uusi liitton on kasteen liitto.Lihan saasta on vanhan hapatuksen ulkokultaisuutta älä haista älä maista. No valkoiseksi kalkitut seinät sisällä saastaa ryöstöä murhia kulissi uskontoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset pelastuu OMAN uskonsa kautta, kristityt taas uskoo Jeesukseen,
maailman vapahtajaan.
koko maailman syntien." 1 Joh: 2: 2Sanot, että helluntailaiset uskovat pelastuvansa oman uskonsa kautta? Kenen uskon kautta arvelet kristittyjen pelastuvan? Oman vai jonkun toisen uskon kautta?
1 Kor 15:1-4 ja Joh 3:16 kertovat evankeliumin. Sillä hetkellä, kun ihminen tajuaa syntisyytensä ja sen, että on omien tekojensa vuoksi menossa helvettiin, ja uskoo, että Jeesus, joka on Jumala, uhrasi pyhän verensä jokaisen ihmisen syntien sovitukseksi, ja ottaa tuon lahjan vastaan omalle kohdalleen, hän pelastuu. Jumalan armosta, oman uskonsa kautta, Jeesuksen veriuhrin kautta. Pelastuminen on uudestisyntyminen; saamme Jumalan pyhän hengen kuolleen henkemme tilalle. Pelastumista ei voi menettää.
- Anonyymi
Tärkeintä on Jeesuksen itsensä mukaan se, että onko ihminen syntynyt lihasta ja Hengestä, vai ei ?
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Paavali lisäksi sanoi sen, että se Jumalan synnyttämä henkilökohtainen Usko pitää säilyä / säilyttää, eikä siitä siis luopua, kuten jotkut, ikävä kyllä, tekevät !
2. Tim. 4:6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.- Anonyymi
"vedestä ja Hengestä" > kaste
"Jos joku ei SYNNY vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
Joh: 3:: 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vedestä ja Hengestä" > kaste
"Jos joku ei SYNNY vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
Joh: 3:: 5Eiku se oli sittenkin ”Jeesus vastasi hänelle: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.»”
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:3 Niinhän se onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku se oli sittenkin ”Jeesus vastasi hänelle: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.»”
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:3 Niinhän se onkin.Jeesus toisti saman asian 2 kertaa eri "kuvin", jotta tyhmempikin sen ymmärtäisi !
Mutta kun ei !
Siis
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Tarkoittaa aivan samaaa kuin seuraavakin:
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Eli lihasta ja vedestä syntyminen tarkoittaa siis LUONNOLLISTA syntymää, ei mitään vesikastetta !
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Sokea Nikodeemus sentään ymmärsi edes sen verran, mitä nämä eivät tajua, eli että Jeesus puhui siis vanhana eli aikuisena ihmisen tulee ysntyä uudesti ylhäältä !
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen VANHANA syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Siis VANHANA, EI VAUVANA ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku se oli sittenkin ”Jeesus vastasi hänelle: »Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.»”
Evankeliumi Johanneksen mukaan 3:3 Niinhän se onkin.Nikodemus tuli kysymään Jeesuksen kasteen jälkeen kasteen merkitystä.
Keskustelun aihe oli kaste.
<Joh.3:5 " Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny
vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla."
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, - Anonyymi
Timoteus Paulus on kuollut mennyt taivaaseen jo 2000 vuotta sitten. Luulet olevasi joku heistä vai David joka on kuollut myös jo ennen Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus toisti saman asian 2 kertaa eri "kuvin", jotta tyhmempikin sen ymmärtäisi !
Mutta kun ei !
Siis
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Eli lihasta ja vedestä syntyminen tarkoittaa siis LUONNOLLISTA syntymää, ei mitään vesikastetta !
Sokea Nikodeemus sentään ymmärsi edes sen verran, mitä nämä eivät tajua, eli että Jeesus puhui siis vanhana eli aikuisena ihmisen tulee ysntyä uudesti ylhäältä !
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen VANHANA syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Siis VANHANA, EI VAUVANA !KUULES NYT PIRAATTI DEMONI VÄÄRÄ OPETTAJA OLITKO PAIKALLA KUN JEESUS JUTTELI NIKODEEMUKSELLE ONKO JEESUS NYT TÄSSÄ IHMISENÄ KESKELLÄMME JA NIKODEEMUS TÄSSÄ IHMISENÄ. ONKO JEESUS NYT IHMISENÄ TÄSSÄ ONKO VASTAA. ÄLÄ KUULE KÄÄNNÄ KIEROON KIRJOITUKSIA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikodemus tuli kysymään Jeesuksen kasteen jälkeen kasteen merkitystä.
<Joh.3:5 " Jeesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Joh 3 Jeesus ihmisenä onko hän nyt täällä ihmisenä. Onko hän nyt ylösnoussut ollut jo 2000 vuotta kyllä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Juu ja Joh 3 ei nyt taas ole mikään Pietarin kirje . Joh 3 Jeesus on ihmisenä menossa ristiin naulittavaksi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja Joh 3 ei nyt taas ole mikään Pietarin kirje . Joh 3 Jeesus on ihmisenä menossa ristiin naulittavaksi .
Väärät opettajat taas vetää tuomioita päälleen. Joh 3 Jeesus ei ollut vielä ristiin naulittu ylös noussut ja 1 Pietari taas oli jo ylösnoussut. On se Jumala auta kovaa kun ei ymmärrä edes lukemaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,Näitä eksyttäjiä rahan kerääjiä davidilkd tanssijoita ei kyllä saa päästää kirkkoihin kuulkaa eksyttää. Kerää rahaa luterilaisilta lauluesityksillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus toisti saman asian 2 kertaa eri "kuvin", jotta tyhmempikin sen ymmärtäisi !
Mutta kun ei !
Siis
Siis VANHANA, EI VAUVANA !no, kuinkas VANHA pitää olla, ennenkuin saa uudestisyntyä , "vedestä ja Hengestä",
koko ihmiskunnan historian ihmisiä on kuollut kaiken ikäisiä, että
mikä se raamatullinen tarkka ikä olla "vanha" > "syntyä VANHANA > vedestä ja Hengestä"
Jumala ei sitten kohtele kaikkia tasavertaisesti,, kun on pakko elää tarpeeksi VANHAKSI, että saa raamatullisesti "syntyä vedestä ja Hengestä"
että siis ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no, kuinkas VANHA pitää olla, ennenkuin saa uudestisyntyä , "vedestä ja Hengestä",
koko ihmiskunnan historian ihmisiä on kuollut kaiken ikäisiä, että
mikä se raamatullinen tarkka ikä olla "vanha" > "syntyä VANHANA > vedestä ja Hengestä"
Jumala ei sitten kohtele kaikkia tasavertaisesti,, kun on pakko elää tarpeeksi VANHAKSI, että saa raamatullisesti "syntyä vedestä ja Hengestä"
että siis ???Uudestisyntyminen vaatii omakohtaisen, siis omakohtaisen uskoon tulon !
Se uskoon tulo tapahtuu vain sen kautta, että ihminen ymmärtää ilosanoman !
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin EVANKELIUMIN KAUTTA Kristuksessa Jeesuksessa.
Ei siis vesikasteen kautta ja avulla !
Eikä kenenään toisen uskolla voi tulla autuaaksi, ei siis kirkon papin, eikä vanhempien uskolla !
Se vaatii siis OMAKOHTAISEN Uskon, jonka Jumala synnyttää ilosanoman kautta ja avulla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestisyntyminen vaatii omakohtaisen, siis omakohtaisen uskoon tulon !
Se uskoon tulo tapahtuu vain sen kautta, että ihminen ymmärtää ilosanoman !
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin EVANKELIUMIN KAUTTA Kristuksessa Jeesuksessa.
Ei siis vesikasteen kautta ja avulla !
Eikä kenenään toisen uskolla voi tulla autuaaksi, ei siis kirkon papin, eikä vanhempien uskolla !
Se vaatii siis OMAKOHTAISEN Uskon, jonka Jumala synnyttää ilosanoman kautta ja avulla !helluntailaisuudessa kun ei sitä , omakohtaista uskoa saa olla,
pitää tulla "heidän kaltaisekseen",
voi ainoastaan rukoilla, että varjeltuisi "heidän kaltaisilta" !
- Anonyymi
Kristityksi lapsena kastetun uudestikaste lahkoon on saatanalinen synti ja Pyhän Hengen pilkka.
Jos uudestikastaja tulee kädet ojossa kohti, niin sano heti: väisty tietäni saatana!- Anonyymi
Lahkojengi yrittää saada heti uuden tulokkaan syyllistymään Pyhän Hengen pilkkaan houkuttelemalla hänet anabaptismin kiroukseen. Tyypillistä jengitoimintaa.
- Anonyymi
>Tuli uskoon aikuisena, kuoli. Hän sai vain vauvana kasteen. Pelastuuko tuo kuollut mies?
Tottakai pelastuu. Koska Raamattu on täysin riittävä Kristuksen tuntemiseen ja Häneen uskomiseen, hylkäämme uskomuksen pelastuksen saavuttamisesta Kristuksessa sakramenttien, näkyjen tai unien kautta. Usko on ainut vanhurskauttamisen väline. Usko ei ole ansiollista.- Anonyymi
Usko voi olla myös sitä väärää lahkouskoa, mitä uskonlahkoihin käännyttämällä saadaan aikaiseksi.
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
1. Joh. 5:8
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. "
2. Kor. 4:13
"Meillä on sama uskon Henki."
- Anonyymi
Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Menee vaikka pommit vyöllä silmät kiiluen uskonsa puolesta todistamaan uskostaan.- Anonyymi
Uskonhurmokseen kiihottaminen.
Tajunnan tilan laskut, selälleen kaatumiset hurmostilassa on hälyyttäviä merkkejä mihin uskoon siinä ollaan tulossa tai menossa.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]
- Anonyymi
Kiitos hienosta kysymyksestä. Kyllä tuossa tapauksessa pelastui. Voi hyvin!
- Anonyymi
Kyllä te hellarit vaan olette pihalla kaikesta.
- Anonyymi
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Jeesus on Herra.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1996110Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442307
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2301425- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256