Eihän köyhällä mitään omaisuutta ole vaikka jotkut jopa köyhyyspalstalla niin väittävät ovat ns,,,,,ökyköyhä.Mukamas puskurirahastoa ja asuu omassa asunto osakkeessa.Yhteiskunta vaan määrittelee ihmiset tulojen mukaan köyhäksi tulorajojen mukaan. Euromääräisesti niin saakin 1euron enemmän kuin mitä köyhyysraja niin ei olekkaan köyhä.
Ei köyhällä omaisuutta ole
8
164
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kuin yhdet kusenpolttamat alushousut.
- Anonyymi
Mene ostaan kaupasta ai niin ei rahoja kun laitoit kaikki peleihin.
- Anonyymi
Ei niin kaikki on varastettuna!
- Anonyymi
Halpa hankintahinta kun varastaa ja muotoilee mielessään asian niin että ottaa vaan kun tarvetta ni se ei ole mitään varastamista.Aikuisten oikeesti eipä mikään pieni summa mitä kaupoista varastetaan.
- Anonyymi
Niin miten se köyhyys määritellään! Meidän taloutemme on luokiteltu köyhiksi tulojen puolesta ja tuloja voisi olla vielä huomattavasti enempikin, niin silti olisimme köyhiä.
Asumme omassa vanhassa v. 1951 rakennetussa rintamamiestalossa, joka on isolla tontilla täällä jumalanselän takana syrjäseudulla. Tästä talosta maksoimme 8500€ ja ei tämän talon verotusarvo ole nyt kummoinen.
Meillä on puskurirahastoa, emme elä "kädestä suuhun" periaatteella ja meillä on hyvät kotivarat jo ihan käytännöllisyyden vuoksi, kun täällä on joskus pitkiä sähkökatkoja tai lumimyrskyt vaikeuttavat kulkemista joskus. Tuloja meille tulee hieman epäsäännöllisesti, vaikka nyt jäinkin viime vuoden lopulla eläkkeelle, niin minun tulot mm. tekijänoikeuksista ovat vaihtelevia.
On meillä osakkeitakin hieman hankittuna, ostin lähes 45 vuotta sitten muutamia osakkeita taskurahalla ja ne ovat tuottaneet varsin hyvin, nytkin on tulossa osinkoja 1000€.
On meillä myös sijoitusasuntoja, vuokralaiset maksaa niitä meille omaksi, kun niissä lainaa. Lainaa on niistä vielä hieman jäljellä, ei tosin paljoa. Jatkossa, kun vaimoni jää eläkkeelle valtion palveluksesta, on nuo lainat hoidettu vuokrilla ja saamme pienien eläkkeiden lisäksi vuokratuloja kohtuullisesti.
Olemme tottuneet elämään vähällä, käytämme rahaa vain sen verran, kuin on tarvis. Osaamme venyttää euroja ja hyödyntää ilmaista tarjontaa, sekä tietysti tarjouksia.
Verosuunnittelua olemme tehneet vuosia, joka on ihan laillista, sitä voi jokainen tehdä, ei se ole vain meidän etuoikeus.
syrjäseudunasukki- Anonyymi
Ei köyhyys ole sama kuin köyhästi eläminen. Jotkun elävät nuukasti vaifkka muuhunkin olisi varaa. He ovat viisaita, ei tuhlaa siksi että olisi varaa.
Köyhästi eläminen on viisautta se on tinkimistä omasta halusta. Köyhän elämä on varattomuutta ja tinkimistä pakolla.
- Anonyymi
Onhan näitä maaseutuyritäjiä jotka jäävt eläkkeelle niin ei se välttämättä eläke mikään suuri vaikka vuosikymmeniä tehny töitä.Heh onko köyhä jos 50hehtaaria metsää kuitenkin ja saman verran peltoja. Eihän köyhät mitään nälkiintyneen näköisiä suomessa ole kun löytyy kauhea maha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743