Lauantain PääkaupunniVisa - Arvaile pääkaupunkeja

Tuosta:
https://www.is.fi/matkat/art-2000009453015.html

Arvailkaa, paitsi KPL joka kuitenkin vetelee täydet pisteet, mokomakin 😁
Itsellä meni huonommin kuin unelmoin ja selvästi oppi ei ole mennyt perille edellisistä visoista, kun yhä edelleen tarvitsee vastata väärin mm. Cänädän pääkaupungin kohdalla, prkl 😂


Sanaa ei nyt säästellä! Suoriuduit aika hienosti.

Vastasit oikein 7 kysymykseen

48

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihanpäinwhittua meni.

      Sanaa ei nyt säästellä! Suoriuduit aika hienosti.

      Vastasit oikein 7 kysymykseen

      Hienosti??? Ei todellakaan mennyt hienosti.

      T. lähden hakemaan kaljaa

      • Kelpo tulos!

        Juu, ölppä maistuis, kivat kelit vaikka terdelle.


    • Anonyymi

      Joo, kukavittu voi tietää jonkun Accran???

      • No jos juttelet ikinä kenenkään ghanalaisen kanssa, niin se saattaa kuvailla kotipaikkansa sijainnin suhteessa Accraan.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        No jos juttelet ikinä kenenkään ghanalaisen kanssa, niin se saattaa kuvailla kotipaikkansa sijainnin suhteessa Accraan.

        Ghana saa pysyä Ghanassa ja laajennan sivistystasoani tässä asiassa samaan tahtiin kuin Ghana nousee.


    • 10/15 alku meni loistavasti mutta tahti hiipui loppusuoralla.😄.

      • Hienot tulos!

        Lähdit liian kovaa alussa, niin ei riittänyt takapotkua enää loppukiriin 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hienot tulos!

        Lähdit liian kovaa alussa, niin ei riittänyt takapotkua enää loppukiriin 😁

        Joo kyllä nyt iski hapot pahasti ja loppusuora oli tuskaa kun kangistui niin pahasti.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kyllä nyt iski hapot pahasti ja loppusuora oli tuskaa kun kangistui niin pahasti.😄.

        Niin katoin että meinasit kaatuakin juuri ennen maaliviivaa... Tää on rankka laji, tätä pitää vaan harjotella reilusti 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin katoin että meinasit kaatuakin juuri ennen maaliviivaa... Tää on rankka laji, tätä pitää vaan harjotella reilusti 😁

        Kaaduinkin...ryömin maaliin perkeles!😂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kaaduinkin...ryömin maaliin perkeles!😂.

        Ai juma! Mutta niinhän se pitääkin, periksi ei anneta 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ai juma! Mutta niinhän se pitääkin, periksi ei anneta 😂

        Ei niin loppuun asti mennään vaikka tekis kuinka kipiää.😄.


    • Tämä EI ole aprillipila. Muuten ihan siedettävä tulos. 😊

      "Hanoi rocks! Saavutit aivan loistavan tuloksen.

      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      Thänks!

      • Loistava tulos!

        Taidat puijata sitten? En usko. Paljonko todella sait, 14? 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Taidat puijata sitten? En usko. Paljonko todella sait, 14? 😁

        Tuo tusina on hyvä ja pyöreä määrä. Minä en huijaa näin tärkeissä asioissa. En edes aprillina. Suhtaudun palstavisoihin suurella vakavuudella ja nöyryydellä. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo tusina on hyvä ja pyöreä määrä. Minä en huijaa näin tärkeissä asioissa. En edes aprillina. Suhtaudun palstavisoihin suurella vakavuudella ja nöyryydellä. 😂

        Aivan niin 😁 Hitsi kun löytyiskin semmonen visa näin aprillina, joka laskisi aina pisteet yhteen törkeästi alakanttiin. Niin että tuo sinunkin todellinen 12/15 olisi sen pistelaskurin mukaan esim. 4/15 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Aivan niin 😁 Hitsi kun löytyiskin semmonen visa näin aprillina, joka laskisi aina pisteet yhteen törkeästi alakanttiin. Niin että tuo sinunkin todellinen 12/15 olisi sen pistelaskurin mukaan esim. 4/15 😂

        Hui! Tuo olisi jo liian raakaa ivailua. Olisin hermoromahduksen partaalla. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hui! Tuo olisi jo liian raakaa ivailua. Olisin hermoromahduksen partaalla. 😁

        Pihkura, tää täytyy laittaa muistiin ens aprillia varten, saan sinut aivan sekaisin 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Pihkura, tää täytyy laittaa muistiin ens aprillia varten, saan sinut aivan sekaisin 🤣

        Haaa... haistan vaaran. En lankea tuohon kuoppaan. Laitan muistiin, että sinulla on muistissa, ensi vuoden aprilliksi jotain karmeaa minun pääni menoksi. Muisti latautuu... piip....piip....
        😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Haaa... haistan vaaran. En lankea tuohon kuoppaan. Laitan muistiin, että sinulla on muistissa, ensi vuoden aprilliksi jotain karmeaa minun pääni menoksi. Muisti latautuu... piip....piip....
        😂

        Minä ja suuri suuni, että pitikin taas mennä möläyttämään etukäteen loistava idea 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Minä ja suuri suuni, että pitikin taas mennä möläyttämään etukäteen loistava idea 🤣

        Hah! Sinähän olet loistavien ideoiden runsaudenarvi. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hah! Sinähän olet loistavien ideoiden runsaudenarvi. 😂

        Äääääh, kyllä mä jotain aprillia sulle keksin ensi vuodelle, ole tarkkana visojen kanssa ensi vuonna näihin aikoihin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Äääääh, kyllä mä jotain aprillia sulle keksin ensi vuodelle, ole tarkkana visojen kanssa ensi vuonna näihin aikoihin 😂

        Pahus! Minä ja mun suuri suuni. Siis... lennokas näppikseni. Hah! Täytyy olla varuillaan! 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pahus! Minä ja mun suuri suuni. Siis... lennokas näppikseni. Hah! Täytyy olla varuillaan! 😂

        Tsitsing! Nyt se on kalenterissa muistuttamassa riittävän ajoissa 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Tsitsing! Nyt se on kalenterissa muistuttamassa riittävän ajoissa 😁

        Eikä ole!!?! Et kai sinä nyt sitä oikein kalenteriin laittanut? On kyllä huomattavaa asialle omistautumista.
        Täytyy keksi jotain kepposia sinun pääsi menoksi. 😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        Eikä ole!!?! Et kai sinä nyt sitä oikein kalenteriin laittanut? On kyllä huomattavaa asialle omistautumista.
        Täytyy keksi jotain kepposia sinun pääsi menoksi. 😁

        Aprillia? 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Aprillia? 🤣

        No tätä jo vähän epäilin. Sillipurkki kaapista ja kuravettä päälle! 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        No tätä jo vähän epäilin. Sillipurkki kaapista ja kuravettä päälle! 😂

        Sainpas onnistumaan 😁


    • Anonyymi

      Olen pro tässä visassa. Olen joskus ihan erikseen harjoitellut maita ja niiden pääkaupunkeja. Barbados tosin meni ainoana minulla väärin. Minulla oli mielessä kaksi vaihtoehtoa joista valitsin tietysti sen väärän. Pikkuvaltiot ja pikkusaarivaltiot ovat kaikkein vaikeimpia. Afrikan länsiosassa on todella paljon pieniä randomeita valtioita, niin niiden opettelu on oma työmaansa. Mitenköhän amerikkalaisilla menisi tuo testi 🤭?

      • No niin, tekemään sitten vaan rohkeasti. Jenkithän ei tunnetusti löydä kartalta kuin omat osavaltionsa ja nekin vain jos kartassa näkyy ainoastaan Pohjois-Amerikka 😂


    • Anonyymi

      15/15 Nyt napsui muutama arvauskin kohdalleen. Mutta lehti väittää että vain todellinen tietäjä voi saada 15/15. Pitää painaa tuo käyntikorttiin.

      • Mahtava tulos!

        Aivan loistavaa! Kirkkaasti päivän pohjat ja voittajaksi jäät, ellei KPL ilmesty paikalle kirimään tasoihin 😁


    • Nyt oli taas vähän tuuriakin pelissä 👍

      Hanoi rocks! Saavutit aivan loistavan tuloksen.
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      • Hieno tulos!

        Pitää ollakin, ei kai näitä kukaan tiedoilla tee 😮


    • Anonyymi

      Hanoi rocks! Saavutit aivan loistavan tuloksen.
      Vastasit oikein 14 kysymykseen

      Tuosta ei tervehdys ainakaan voi parantua, Hanoi Rocks!

      - Sheena

      • Loistava tulos!

        Olen samaa mieltä, se osuus visassa ainakin on mahtava 🤘😁


    • Huh, vähältä liippasi ettei yksi mennyt väärin! En oikein muistanut kumpi a:lla alkaneista samankuuloisista oli Nigerian pääkaupunki... onneksi valitsin oikein.

      • Mahtava tulos!

        Ja juuri niin kuin oletinkin, KPL tulee ja vetelee täydet pisteet tästä visasta 😁


    • 13/15. Kroonisen matkakuumeen etuja, tietää nekin mestat teoriatasolla missä ei ole vielä päässyt käymään.

      • Loistava tulos!

        Kyllä se kummasti auttaa, kun maailman paikat kiinnostavat, pääsi niissä käymään tai tutkaili niitä vain 😊


    • Tulos: 8/15. Hanoi rocks! Saavut aivan loistavan tuloksen. No, ihan jees. Ja Hanoi rocks ei ole mun suosikkibändejä, mutta Michael Monroe on ihan hyvä tyyppi =D

      • Hieno tulos!

        Hanoi on ihan ok bändi, menettelee ja onhan niillä muutamat hyvätkin vedot.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Hanoi on ihan ok bändi, menettelee ja onhan niillä muutamat hyvätkin vedot.

        Mää en tiedä muuta Hanoin kappaletta kuin CCR-coveri "Up around the bend".


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää en tiedä muuta Hanoin kappaletta kuin CCR-coveri "Up around the bend".

        Se tietenkin, mutta on niille myöhemmin tullut jokunen omakin ihan hyvä ralli, nyt en kylmiltään muista nimiä. Tuoreempaa tuotantoa kuitenkin Up around bend.


      • Anonyymi

        Niin, kommunistinen Hanoi rokkasi kun kylmä sota on ollut kylmimmällään ja ehkäpä Hanoi Rocksin äijät ovat järkiintyneet, mene ja tiedä.

        Ollaan NATOSSA, ihanata! :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se tietenkin, mutta on niille myöhemmin tullut jokunen omakin ihan hyvä ralli, nyt en kylmiltään muista nimiä. Tuoreempaa tuotantoa kuitenkin Up around bend.

        Vietnamin (Hanoi on Vietnamin pääkaupunki) sota on käyty vuodesta 1955-1976 ja se on päättynyt kommunistien voittoon.

        Hanoi Rocks on perustettu vuonna 1979.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe