Koraalien TOP10

Corre

Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!

Mikä on suosikkikoraalisi?

Tässä omat suosikkini:

192. Kylväjä lähti kylvämään
-doorinen Cm herkkyyttä ja voimaa, soi komeasti!

382. Sinuhun turvaan, Jumala
-toisinto Pohjois-Savosta, tietääkseni myös körttiläisten kestosuosikki

571. Jo joutui armas aika
- ei kaipaa lisäselvityksiä

620. Sen suven suloisuutta
- tulee lapsuuden muistot mieleen

63. Oi rakkain Jeesukseni
-tuttu koraali Matteus-passiosta

-Corrector-

8

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ehdoton 1

      nimittäin Miljoona, miljoona ruusua Veera Teleniuksen esittämänä !!!!

    • tod e

      soo-i vir-te-ni kii-i-tos-ta Her-ran.

      tämän biisin ajaksi bändi voi lähteä tauolle: ehdottomasti a gappella !

      • bassobaritoni

        Löytyykö tuo mainitsemasi virsi uudesta (1986)luterilaisesta virsikirjasta ja millä numerolla?


      • tod e
        bassobaritoni kirjoitti:

        Löytyykö tuo mainitsemasi virsi uudesta (1986)luterilaisesta virsikirjasta ja millä numerolla?

        löytyy "siionin virsistä" juuri samalla numerolla.
        nuotinnosta en netistä tähän hätään löytänyt, vain sanat.
        voi olla, että nekin on präntätty jollekin sivustolle..
        mutta kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa.
        ihania veisuuhetkiä!


      • bassobaritoni
        tod e kirjoitti:

        löytyy "siionin virsistä" juuri samalla numerolla.
        nuotinnosta en netistä tähän hätään löytänyt, vain sanat.
        voi olla, että nekin on präntätty jollekin sivustolle..
        mutta kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa.
        ihania veisuuhetkiä!

        "kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa. ihania veisuuhetkiä!"

        Kiitoksia vinkistä, täytyypä tutustua :-)
        --


        Aloitusaiheessa puhtuttiin "doorisesta" sävellajista (virsi nro 192). Tietääkö kukaan löytyykö virsistä muita esimerkkejä noiden kirkkosävellajien käytöstä, doorinen fryyginen...?


    • rousku

      ...jotka löytyvät teidän virsikirjastanne seuraavilla numeroilla (olen itse katolilainen ja omissa kirjoissamme numerointi on erilainen).

      12: Mies tänne saapui
      16: Jeesus Kristus meille nyt
      123: Oi Jeesus Kristus, Herramme
      320: Sinua, Jumala
      332: Herraa hyvää kiittäkää
      327: Kaikki maat, te riemuitkaatte
      358: Immanuel, mun valoni
      366: Oi Isä meidän, huolen meistä kannat
      375: Kun Herra hoitaa, paimentaa
      548: Tule kanssani, Herra Jeesus

    • Vuoden 1938 Virsikirja: 440

      " Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen. Se turmaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen. Ken Herran oikeutta nyt täällä julistaa. Ja ken vanhurskautta Nyt tahtois puolustaa?

      Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan, on valhe vallan päällä, Ja vääryys voimissaan. Ei kuulla kurjan ääntä, Ja köyhää sorretaan, Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan.

      Kas, köyhän leivän syövät nuo jumalattomat, He viatonta lyövät, ja häntä...

      • mum

        Virsi 105, Aurinkomme ylösnousi, paistaa voitovuorella...

        Kun tätä veisaa, taivaallinen tuulenhenkäys häivähtää täällä alhaalla. Kiitos tästä virrestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe