Hauskaa perjantai-iltaa kaikille!
Mikä on suosikkikoraalisi?
Tässä omat suosikkini:
192. Kylväjä lähti kylvämään
-doorinen Cm herkkyyttä ja voimaa, soi komeasti!
382. Sinuhun turvaan, Jumala
-toisinto Pohjois-Savosta, tietääkseni myös körttiläisten kestosuosikki
571. Jo joutui armas aika
- ei kaipaa lisäselvityksiä
620. Sen suven suloisuutta
- tulee lapsuuden muistot mieleen
63. Oi rakkain Jeesukseni
-tuttu koraali Matteus-passiosta
-Corrector-
Koraalien TOP10
8
395
Vastaukset
- on ehdoton 1
nimittäin Miljoona, miljoona ruusua Veera Teleniuksen esittämänä !!!!
- tod e
soo-i vir-te-ni kii-i-tos-ta Her-ran.
tämän biisin ajaksi bändi voi lähteä tauolle: ehdottomasti a gappella !- bassobaritoni
Löytyykö tuo mainitsemasi virsi uudesta (1986)luterilaisesta virsikirjasta ja millä numerolla?
- tod e
bassobaritoni kirjoitti:
Löytyykö tuo mainitsemasi virsi uudesta (1986)luterilaisesta virsikirjasta ja millä numerolla?
löytyy "siionin virsistä" juuri samalla numerolla.
nuotinnosta en netistä tähän hätään löytänyt, vain sanat.
voi olla, että nekin on präntätty jollekin sivustolle..
mutta kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa.
ihania veisuuhetkiä! - bassobaritoni
tod e kirjoitti:
löytyy "siionin virsistä" juuri samalla numerolla.
nuotinnosta en netistä tähän hätään löytänyt, vain sanat.
voi olla, että nekin on präntätty jollekin sivustolle..
mutta kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa.
ihania veisuuhetkiä!"kirjaston musiikkiosastolta ne ovat ainakin saatavissa. ihania veisuuhetkiä!"
Kiitoksia vinkistä, täytyypä tutustua :-)
--
Aloitusaiheessa puhtuttiin "doorisesta" sävellajista (virsi nro 192). Tietääkö kukaan löytyykö virsistä muita esimerkkejä noiden kirkkosävellajien käytöstä, doorinen fryyginen...?
- rousku
...jotka löytyvät teidän virsikirjastanne seuraavilla numeroilla (olen itse katolilainen ja omissa kirjoissamme numerointi on erilainen).
12: Mies tänne saapui
16: Jeesus Kristus meille nyt
123: Oi Jeesus Kristus, Herramme
320: Sinua, Jumala
332: Herraa hyvää kiittäkää
327: Kaikki maat, te riemuitkaatte
358: Immanuel, mun valoni
366: Oi Isä meidän, huolen meistä kannat
375: Kun Herra hoitaa, paimentaa
548: Tule kanssani, Herra Jeesus Vuoden 1938 Virsikirja: 440
" Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen. Se turmaa ennustaapi, Vie kansat kurjuuteen. Ken Herran oikeutta nyt täällä julistaa. Ja ken vanhurskautta Nyt tahtois puolustaa?
Nyt viekas vilppi täällä On noussut kunniaan, on valhe vallan päällä, Ja vääryys voimissaan. Ei kuulla kurjan ääntä, Ja köyhää sorretaan, Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan.
Kas, köyhän leivän syövät nuo jumalattomat, He viatonta lyövät, ja häntä...- mum
Virsi 105, Aurinkomme ylösnousi, paistaa voitovuorella...
Kun tätä veisaa, taivaallinen tuulenhenkäys häivähtää täällä alhaalla. Kiitos tästä virrestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1321387
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402