Suomi jatkaa edistyksellistä ilmastopolitiikkaa myös tulevalla vaalikaudella. Sehän aloitettiin Sipilän persuhallituksen aikana, kun kivihiilen polttaminen päätettiin kieltää vuonna 2029.
Seuraavaksi puhdistetaan liikenne poistamalla pakoputkella varustetut henkilöautot. Kuusakosken romurekat kiertävät ne hakemassa pihoilta. Pakoputkiauton omistajan ei tarvitse itse tehdä mitään.
Pakoputkiautot kerätään pihoilta, vihreä siirtymä jatkuu
182
662
Vastaukset
- Anonyymi
Tärkeintä on saada ennallistamistoimet vauhtiin. Muulla ei niin väliä.
- Anonyymi
Ahkeraa porukkaa. Pakkasilla jo keräsivät melkein kaikki katalosyytit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahkeraa porukkaa. Pakkasilla jo keräsivät melkein kaikki katalosyytit.
Nyt osuit just asian ytimeen hyvä !
- Anonyymi
Ja kommunismi päälle
- Anonyymi
Näitähän ei valtakunnan päälehdet uutisoi🤣
- Anonyymi
Ajetaan me tandemilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitähän ei valtakunnan päälehdet uutisoi🤣
taitaa hydiili autot, vierä voiton tällä erää,
- Anonyymi
Kenenkään Corollaa ei haeta tuvan nurkalta veks.
- Anonyymi
Ne paalataan.
- Anonyymi
Haetaan, jos tilaat noudon! Mallista ja kunnosta riippuen jopa maksavat, mutta näköjään kutakuinkin kaikki toimijat hakevat ilmaiseksi.
Aloittajatrollin jutussa pitää paikkansa yksi lause: sen perusteella ei tarvitse tehdä mitään! Vasta kun haluat eroon romusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne paalataan.
Hölmöläissadut ovat Suomessa suosittuja vaikka lukutaito heikkenee. Autot oli vielä pari vuotta sitten ylpeyden aihe,Nyt ne romutettasn ja kumarretaan EUlle.Voi tätä menoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöläissadut ovat Suomessa suosittuja vaikka lukutaito heikkenee. Autot oli vielä pari vuotta sitten ylpeyden aihe,Nyt ne romutettasn ja kumarretaan EUlle.Voi tätä menoa.
Ahneet autoilijat romuttavat autojaan romutuspalkkioeurot silmissä kiiluen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöläissadut ovat Suomessa suosittuja vaikka lukutaito heikkenee. Autot oli vielä pari vuotta sitten ylpeyden aihe,Nyt ne romutettasn ja kumarretaan EUlle.Voi tätä menoa.
Hyvät talot hajotetaan ja puolueiden Finnair kuskaa asukkaat palmurannoille. Toivottavasti ilmoja riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöläissadut ovat Suomessa suosittuja vaikka lukutaito heikkenee. Autot oli vielä pari vuotta sitten ylpeyden aihe,Nyt ne romutettasn ja kumarretaan EUlle.Voi tätä menoa.
Ajaako ne Intiassa, Afrikassa ja Venäjällä kaikki sähköäutoilla ?
Intia kippaa kaiken paskansa meriin ja jokiin se on sitä oikeaa vihersiirtyymää, eikä me keretä ollenkaan mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajaako ne Intiassa, Afrikassa ja Venäjällä kaikki sähköäutoilla ?
Intia kippaa kaiken paskansa meriin ja jokiin se on sitä oikeaa vihersiirtyymää, eikä me keretä ollenkaan mukaan.Intiassa ajetaan riksalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöläissadut ovat Suomessa suosittuja vaikka lukutaito heikkenee. Autot oli vielä pari vuotta sitten ylpeyden aihe,Nyt ne romutettasn ja kumarretaan EUlle.Voi tätä menoa.
Voi teitä satusetiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intiassa ajetaan riksalla.
Ja ratsastetaan pyhillä lehmillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät talot hajotetaan ja puolueiden Finnair kuskaa asukkaat palmurannoille. Toivottavasti ilmoja riittää.
Kansa muutaa kanarialle. Halbanmeuuan perään ja maut muuttaa suomeen kun kaikki on ilmaosta kun kokookus makaaa
- Anonyymi
Kannattaa pultata korolla taloon kiinni.
- Anonyymi
Persut hautaavat pösöjensä pakoputket ladon taakse ajaen päristimellänsä edelleen. Ei pakoputkea jolloin pösö säästyy romuttamiselta.
Pensanhinta alas !- Anonyymi
Prrrrkele Mauri.
- Anonyymi
JOOPA JOO ei mitään yllättävää hulluja on piisannut maaliman sivu
ja niitä herkästi toteutuu maassa .
mistä sitten veroa 9miljadia euro kun kaikki sanoo irti auton omistuksen.
hiilijalan jälki tulee sopivaksi kun kaikki on omavarasija ovat
kotona .
MUTTA oikea kestävä politiikka aina antaa pakon sijalle vaihtoehdon. - Anonyymi
Hevosellakin pääsee, jos ei ole varaa autolla ajeluun.
- Anonyymi
Eikä autoilla ajella, kun tiestötkin menee pelkiksi perunapelloiksi.
Sähköautoilijoille tulee vain kustannuksia, kun akustot kolhiintuu tiestöjen huonontuessa.
Mikä puolue lähtee korjaamaan tiestöjä siinä on iso menoerä, eikä rahaa ole millä korjata ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä autoilla ajella, kun tiestötkin menee pelkiksi perunapelloiksi.
Sähköautoilijoille tulee vain kustannuksia, kun akustot kolhiintuu tiestöjen huonontuessa.
Mikä puolue lähtee korjaamaan tiestöjä siinä on iso menoerä, eikä rahaa ole millä korjata ?Rahaa oli vielä Rinteen hallitusneuvotteluiden aikana. Mihin lie rahat kadonneet?
- Anonyymi
Ei ole hevosia
Enää maaseudulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahaa oli vielä Rinteen hallitusneuvotteluiden aikana. Mihin lie rahat kadonneet?
"Mihin lie rahat kadonneet?"
Tuohon kysymykseen saattaisi löytyä vastaus sota-Sannalta hän taisi nekin rahat lahjoittaa tuonne Etelän rikkaille johtajille.
Tämä sota-Sanna on Ovolla hakusessa, että taas saamme oikeaa sirkusta elämäämme. - Anonyymi
Onneksi Veikkaus tukee hevostelua miljoonilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä autoilla ajella, kun tiestötkin menee pelkiksi perunapelloiksi.
Sähköautoilijoille tulee vain kustannuksia, kun akustot kolhiintuu tiestöjen huonontuessa.
Mikä puolue lähtee korjaamaan tiestöjä siinä on iso menoerä, eikä rahaa ole millä korjata ?Patteriautolla ei ajella töyssyteillä.
Patterit ei pohjassa kestä iskuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteriautolla ei ajella töyssyteillä.
Patterit ei pohjassa kestä iskuja.Sama talvella auraamattomilla teillä umpihankeen puskiessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä autoilla ajella, kun tiestötkin menee pelkiksi perunapelloiksi.
Sähköautoilijoille tulee vain kustannuksia, kun akustot kolhiintuu tiestöjen huonontuessa.
Mikä puolue lähtee korjaamaan tiestöjä siinä on iso menoerä, eikä rahaa ole millä korjata ?Suomi laitetaan autioksi kaikesta teollisuudesta, maataloudesta liikenteestä. Kiina ja Intia hoitaa maailman saastuttamisen kuten ennenkin, meidän aivottomat päättäjät kiittää Eu ta , mihin me sitten lähetetään matut elätettäväksi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mihin lie rahat kadonneet?"
Tuohon kysymykseen saattaisi löytyä vastaus sota-Sannalta hän taisi nekin rahat lahjoittaa tuonne Etelän rikkaille johtajille.
Tämä sota-Sanna on Ovolla hakusessa, että taas saamme oikeaa sirkusta elämäämme.Ei vain lähetetty mihinkään. EU raha alkaa liikkua 2028. Ja liikkuu moneen suuntaan. Ja Sannan porukka teki aloitteen. Eduskunta painoi jaa nappia. Meni ihan demokratian mukaan.se kanta voittaa joka saa ääniä eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi Veikkaus tukee hevostelua miljoonilla!
Varmat vihjeet saat vermon neljännen pilttuun,
kulmahousuKyöstin vedonlyönti toimistosta.
Viikon varmat,hitaat hevoset ja nopeet naiset.😁👍
- Anonyymi
Seuraavaksi viedään 30v vanhat asunnot.
- Anonyymi
Eri Muutokset kannattaa tehdä rauhallisesti. Tekniikan kehitys on edelleen kesken.
Ongelmia on kaikessa tekniikassa.... Tässäkin hörhötyksessa unohtuu, että nykyiset akut on palo- ja räjähdys vaarallisia...
https://youtu.be/_J_Qt8RQpao- Anonyymi
Vety on vielä vaarallisempi aine kuin patteri. Lisäksi se katoaa kuin pieru saharaan, ja valmistaminen on hyötysuhteeltaan heikkoa.
- Anonyymi
Eu vie meiltä asunnot, metsät ja autot. Tyytyväisenä seuraat etkä tee mitään.
- Anonyymi
Ei metsiä viedä, vaan niiden annetaan kasvaa tulevaisuudessa. Me suomalaiset tullaan vielä hukkumaan metsiin.
- Anonyymi
"Tyytyväisenä seuraat etkä tee mitään."
Vaalit oli ja tehtävissä oli paljonkin, mutta hölmöläiset ei vaan sitäkään osanneet ottaa huomioon.
Nyt alkaa olla vaikea mitään vaikuttaa on vain seurattava mitä Orpo ja punikit sieltä palleiltaan hölmöläisille jakavat. - Anonyymi
Suomi-tolliskon paikka on maakuopassa kurkistelemassa.
- Anonyymi
Ei ainakaan minulta vie mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tyytyväisenä seuraat etkä tee mitään."
Vaalit oli ja tehtävissä oli paljonkin, mutta hölmöläiset ei vaan sitäkään osanneet ottaa huomioon.
Nyt alkaa olla vaikea mitään vaikuttaa on vain seurattava mitä Orpo ja punikit sieltä palleiltaan hölmöläisille jakavat.En nää mitään " punikkeja " hallitusneuvotteluissa. Minkä maan uutisia seuraat kahjo ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei metsiä viedä, vaan niiden annetaan kasvaa tulevaisuudessa. Me suomalaiset tullaan vielä hukkumaan metsiin.
Ja samalla köyhdytään rytiköyhiksi kun puusta ei saada tuloja. Kommunismi on tällainen.
Se tuhoaa metsäteollisuuden maasta, kivijalkamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samalla köyhdytään rytiköyhiksi kun puusta ei saada tuloja. Kommunismi on tällainen.
Se tuhoaa metsäteollisuuden maasta, kivijalkamme.Kommunismi on maailman vaarallisin aate. Silti sitä vain pukkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi on maailman vaarallisin aate. Silti sitä vain pukkaa
Se on jopa yhtä vaarallinen kuin natsismi. Itseasiassa sisar-aatteita ovat.
- Anonyymi
Vaan jatkuuko turpeen poltto? Se on tärkeä kysymys.
- Anonyymi
Persu polttaa ihan mitä vaan millä saa pönttönsä sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persu polttaa ihan mitä vaan millä saa pönttönsä sekaisin.
Vaikka se on jo ennestäänkin
- Anonyymi
Sähköautojen tilaukset on romahtaneet kertoo tekniikan maailma.
- Anonyymi
Jopa TM:n talviautovertailut tehdään nykyään sähköautoilla.
- Anonyymi
Turpeen poltto ei jatku koska siitä syntyy paljon saasteita ja Orpolainen ei siedä saastuttajia.
Jos vielä hallitukseen nousee ne punikkihulikaanit niin silloin ei mitään poltetta ei edes tupakkaa saa näkyvästi tuprutella missään. eikä yleensäkkään mitään saa poltella kuin vain salaa jossain kirkolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turpeen poltto ei jatku koska siitä syntyy paljon saasteita ja Orpolainen ei siedä saastuttajia.
Jos vielä hallitukseen nousee ne punikkihulikaanit niin silloin ei mitään poltetta ei edes tupakkaa saa näkyvästi tuprutella missään. eikä yleensäkkään mitään saa poltella kuin vain salaa jossain kirkolla.Eikös EU ollut kieltämässä klapeilla lämmitettäviä kiukaitakin jossain välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös EU ollut kieltämässä klapeilla lämmitettäviä kiukaitakin jossain välissä.
Oli.
Ja nyt ekotekona tuodaan italiasta jätteitä tänne poltettavaksi.
Mitä järkeä?
- Anonyymi
Ei niitä kerätä ja oikeasti polttomoottoriautoilla ajellaan vielä ainakin 30 vuotta.
- Anonyymi
Syksyyn mennessä bensan hinta on taas 2,5 euroa litralle...kiitos tuotannon leikkausten..
Ensi vuoden jälkeen. hätyytelläan 3 euron litrahintoja kun jakeluvelvoite- Anonyymi
En ole kertaakaan vielä onnistunut tankkaamaan alta kahden euron, siitä kun hinta tuon yli nousi.
- Anonyymi
Saakohan persussuomalaiset estettyä tuon polttomoottoriautojen takavarikoinnin?
- Anonyymi
👺 Ilman muuta nämä haihattelut on nyt loppu.
- Anonyymi
Ei saa. Yksin ei saa mitään aikaan.
- Anonyymi
Miksi vihreät eivät julistaneet koko suomea naturaksi?
- Anonyymi
Olisihan se viherkommunistien muslimiveljeskunta hallituksessa mennyt varmasti läpi!
- Anonyymi
Pitäisi rekisteröidä vuoden 1998 volkkari. On ajettu jotain 108.000 km. Siinä on vielä autoa moneksi vuodeksi.
- Anonyymi
Kyllähän täydellä käynnistysakulla muutaman kymmenen metriä pääsee.
- Anonyymi
Vasta 9 vuoden käytön jälkeen sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin bensaauto. Akku alkaa tosin siinä vaiheessa olla finaalissa
Ei koskaan sähköautoa- Anonyymi
Silloin eliitti ostaa uuden ja köyhälle kansalle myydään käytetty patteriauto, missä akun lataus kapasiteetti jotain 10%
Näin maailma pelastuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin eliitti ostaa uuden ja köyhälle kansalle myydään käytetty patteriauto, missä akun lataus kapasiteetti jotain 10%
Näin maailma pelastuu.Onko tyhmempää kuin se, joka ostaa käytetyn patteriauton?
- Anonyymi
Hyvä että nuo saastepommit romutetaan.
Sähköauto ei saastuta.- Anonyymi
Akkujen valmistus ja romuttaminen saastuttaa valtavasti
- Anonyymi
Sähköauto saastuttaa todella paljon, koska sen valmistus saastuttaa. Sellainen joka ajaa vähän bensa-autolla saastuttaa vähemmän kuin sähköautolla ajava.
Lisäksi sähköautojen takia tullaan rakentamasn tuhansia kaivoksia. Lopulta Suomen pinta-alan verran luontoa tuhotaan teidän ”ekologisten” sähköautojen takia.
Oikeasti sähköautot tuhoaa luontoa todella paljon. Jos todella haluaa säästää luontoa niin ei kannata omistaa mitään autoa. Ei edes sähköautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto saastuttaa todella paljon, koska sen valmistus saastuttaa. Sellainen joka ajaa vähän bensa-autolla saastuttaa vähemmän kuin sähköautolla ajava.
Lisäksi sähköautojen takia tullaan rakentamasn tuhansia kaivoksia. Lopulta Suomen pinta-alan verran luontoa tuhotaan teidän ”ekologisten” sähköautojen takia.
Oikeasti sähköautot tuhoaa luontoa todella paljon. Jos todella haluaa säästää luontoa niin ei kannata omistaa mitään autoa. Ei edes sähköautoa.Sähköauto ei saastuta, koska siinä ei ole saastereikää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto ei saastuta, koska siinä ei ole saastereikää.
Huoh… Sähköauton saastutus tulee auton valmistuksessa ja myös sähkön tekemisestä. Pakoputken puuttuumisella ei ole mitään merkitystä.
Ja esimerkiksi katupölyä sähköautot vain pahentaa, koska sähköautot painaa enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh… Sähköauton saastutus tulee auton valmistuksessa ja myös sähkön tekemisestä. Pakoputken puuttuumisella ei ole mitään merkitystä.
Ja esimerkiksi katupölyä sähköautot vain pahentaa, koska sähköautot painaa enemmän.Sähköauto ei saastuta, koska siinä ei ole aukkoa mistä voisi saasteita päästellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto ei saastuta, koska siinä ei ole aukkoa mistä voisi saasteita päästellä.
Etkö osaa lukea? Tuo saastuttaminen tapahtuu valmistuksen aikana. Ei sähköauto vain ilmesty maagisesti tielle.
Päästöttömiä autoja ei ole olemassa eikä sitä ole sähköautokaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Tuo saastuttaminen tapahtuu valmistuksen aikana. Ei sähköauto vain ilmesty maagisesti tielle.
Päästöttömiä autoja ei ole olemassa eikä sitä ole sähköautokaan.Lisään… Ja katupölyhän tulee pääosin autojen renkailla murskaamasta hiekasta. Sitä ei sähköautot siis vähennä vaan päinvastoin lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Tuo saastuttaminen tapahtuu valmistuksen aikana. Ei sähköauto vain ilmesty maagisesti tielle.
Päästöttömiä autoja ei ole olemassa eikä sitä ole sähköautokaan.Ei sähköauto saastuta lainkaan, koska siinä ei ole mitään saastetta tuottavaa toimilaitetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköauto saastuta lainkaan, koska siinä ei ole mitään saastetta tuottavaa toimilaitetta.
Opettele lukemaan. Vaikka laitteessa itsessään ei ole tuollaista moottoria niin se ei tarkoita että se ei saastuta. Tai voihan sähköautoon tuottaa sähkön dieselaggregaatilla ja sinun logiikkasi mukaan auto ei saastuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan. Vaikka laitteessa itsessään ei ole tuollaista moottoria niin se ei tarkoita että se ei saastuta. Tai voihan sähköautoon tuottaa sähkön dieselaggregaatilla ja sinun logiikkasi mukaan auto ei saastuta.
Sähköauto ladataan päästöttömästi tuotetulla sähköllä. Sähköauto ei saastuta lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään… Ja katupölyhän tulee pääosin autojen renkailla murskaamasta hiekasta. Sitä ei sähköautot siis vähennä vaan päinvastoin lisää.
Noopeet liikkeelle lähdöt kuluttaa tietä ja kumeja sekä nastoja.
10 000 km ja pakko ostaa uudet renkaat.
Taas ekoteko! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan. Vaikka laitteessa itsessään ei ole tuollaista moottoria niin se ei tarkoita että se ei saastuta. Tai voihan sähköautoon tuottaa sähkön dieselaggregaatilla ja sinun logiikkasi mukaan auto ei saastuta.
Sähköauto mies on ilmiselvästi vihreän liiton kannattaja ei ikinä usko mitä toiset sanoo, mutta jatkaa vaan...
- Anonyymi
Mutta sähköautojen akkujen valmistus saastuttaa.
Jokaisen akun valmistukseen louhitaan noin 50 000 kg malmia maaperästä.
Siitä määrästä saadaan pieniä määriä akkujen valmistukseen tarvittavista mineraalaista.
Loput on sitten ongelmajätettä.
maaperä on kraatereita täynnä,kaivokset on ulkomaisissa omistuksissa.
Kun tuotannot loppuu,niin paskat jää meidän siivottaviksi.
Että näin sitä maailmaa taas pelastetaan.
- Anonyymi
viellä reilu 10v sitten sähköautoa pidetty ealistisenä vaihtoehtona ,koska hyvää halpaa akua ei ollut keksitty,
- Anonyymi
Patteriautolla ei pitkälle pötkitä.
Turhia lupauksia.
>>
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/01d35d2c-c2b4-4589-b767-e06d494943a0
>> - Anonyymi
Köyhät patteriautoilijat tien tukkona motarilla köröttää sadantuhannen teslalla kuuttakymppiä, jotta patteri riittää perille.
Melkoinen liikenneturvallisuus riski.- Anonyymi
Naurettavia tyyppejä.
- Anonyymi
Mulla mitään varaa ole sähköautoa ostaa.
Ilman autoa en pääse töihin.
Pakko hommata eläkepaperit.- Anonyymi
Olet vaan tyhmä, jos olet muuttanut kauas työpaikasta. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vaan tyhmä, jos olet muuttanut kauas työpaikasta. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Työmatkaa noin 10 km.
Enkä enää fillaroi tota.
30 vuotta on tullut fillaroitua. Jotain 20 pitäisi varmaan jaksaa vielä.
Annan tilaa nuorisolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työmatkaa noin 10 km.
Enkä enää fillaroi tota.
30 vuotta on tullut fillaroitua. Jotain 20 pitäisi varmaan jaksaa vielä.
Annan tilaa nuorisolle.Mulla työmatka on siinä kun aukaisen työläppärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla työmatka on siinä kun aukaisen työläppärin.
Oot siis ns tyhjäntoimittaja?
- Anonyymi
Petteri Taalas on tulevan hallituksen neuvonantaja ilmasto asioissa ja oikeiston suuri lemmikki, joten kyllä pakoputkiautot saatetaan hyvin kerätä pois. Muutoihan maassa ehkä vahvistettaisiin hiilinieluja mikä voisi tarkoittaa että pakoputkiautoja ei ainakaan ihan heti kerätä pois....
- Anonyymi
Nopeasti vaan sähköautot käyttöön, niin loppuu saastuttaminen.
- Anonyymi
Sähköautot tuhoaa luontoa vielä enemmän kuin vanhat dieselautot.
Ja jos tarkkoja ollaan niin saastuttaminen loppuu, jos ihmiset eivät omista mitään autoa. Julkinen liikenne saastuttaa paljon vähemmän kuin sähköautot. Nyös dieselbussit saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
Pikemminkin pitäisi siis kannustaa autottomuuteen, ei sähköautoihin. Useimpien nuorten ei kannata hankkia edes ajokorttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot tuhoaa luontoa vielä enemmän kuin vanhat dieselautot.
Ja jos tarkkoja ollaan niin saastuttaminen loppuu, jos ihmiset eivät omista mitään autoa. Julkinen liikenne saastuttaa paljon vähemmän kuin sähköautot. Nyös dieselbussit saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
Pikemminkin pitäisi siis kannustaa autottomuuteen, ei sähköautoihin. Useimpien nuorten ei kannata hankkia edes ajokorttia.Sähköauto ei tuhoa yhtään mitään. Tieinfra on rakennettu saasuttavia pakoputkiautoja varten. Tuho on siltä osin jo tapahtunut. Sähköauto ei itsessään saastuta lainkaan. Se ei vaikuta millään tavalla ympäristöä pilaavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot tuhoaa luontoa vielä enemmän kuin vanhat dieselautot.
Ja jos tarkkoja ollaan niin saastuttaminen loppuu, jos ihmiset eivät omista mitään autoa. Julkinen liikenne saastuttaa paljon vähemmän kuin sähköautot. Nyös dieselbussit saastuttaa vähemmän kuin sähköautot.
Pikemminkin pitäisi siis kannustaa autottomuuteen, ei sähköautoihin. Useimpien nuorten ei kannata hankkia edes ajokorttia.Joo, aina kun tarvii kyytiä, apua, .. löytyy jostain se pingviinin tappaja kyydittämään.
Siinä unohtuu maailman peladtaminen, kun naapurin farkkua tarvitaan muuttoavuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, aina kun tarvii kyytiä, apua, .. löytyy jostain se pingviinin tappaja kyydittämään.
Siinä unohtuu maailman peladtaminen, kun naapurin farkkua tarvitaan muuttoavuksi.Yks pingviinin pelastaja ei ole töissä puhunut mulle oariin vuoteen, kun joutui fillarinsa taluttamaan kotiin.
Mun olisi pitänyt kyyditä. Ehkä olisin voinut kyyditäkin tyypin, paskasta fillaria en, mutta kun ei kysynyt minulta itseltä. Meltoi vaan jossain ryhmässä netissä.
Oli vielä lähtemässä tuntia ennen minua töistä. Minun olisi siis pitänyt jättää omat työt kesken ja ottaa miinuksia, jotta tämän tyypin ei olisi tarvinnut taluttaa pyöräänsä 4 kilometriä kotiia ja seuraavana aamuna huoltoon.
Otti muuten saikkua tosta 4 km kävelydtä tuo ekotekoihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto ei tuhoa yhtään mitään. Tieinfra on rakennettu saasuttavia pakoputkiautoja varten. Tuho on siltä osin jo tapahtunut. Sähköauto ei itsessään saastuta lainkaan. Se ei vaikuta millään tavalla ympäristöä pilaavasti.
Mutta sähköauton valmistaminen saastuttaa valtavasti. Ja sähköautot tarvitsee vielä enemmän tieinfraa kuin polttomoottoriautot. Koska sähköautot painavat satoja kiloja enemmän kuin polttomoottoriautot niin sähköautot tuhoavat tiet käyttökelvottomiksi paljon polttomoottoriautoja nopeammin. Ja sähköautot lisää katupölyä entisestään.
Nuorille järkevintä on, että he eivät ikinä hanki mitään autoa, ei edes sähköautoa. Turha haaskata rahoja sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sähköauton valmistaminen saastuttaa valtavasti. Ja sähköautot tarvitsee vielä enemmän tieinfraa kuin polttomoottoriautot. Koska sähköautot painavat satoja kiloja enemmän kuin polttomoottoriautot niin sähköautot tuhoavat tiet käyttökelvottomiksi paljon polttomoottoriautoja nopeammin. Ja sähköautot lisää katupölyä entisestään.
Nuorille järkevintä on, että he eivät ikinä hanki mitään autoa, ei edes sähköautoa. Turha haaskata rahoja sähköautoon.Sähköauto ei saastuta lainkaan ja siksi saastuttavat pakoputkikotterot korvataan sähköautoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks pingviinin pelastaja ei ole töissä puhunut mulle oariin vuoteen, kun joutui fillarinsa taluttamaan kotiin.
Mun olisi pitänyt kyyditä. Ehkä olisin voinut kyyditäkin tyypin, paskasta fillaria en, mutta kun ei kysynyt minulta itseltä. Meltoi vaan jossain ryhmässä netissä.
Oli vielä lähtemässä tuntia ennen minua töistä. Minun olisi siis pitänyt jättää omat työt kesken ja ottaa miinuksia, jotta tämän tyypin ei olisi tarvinnut taluttaa pyöräänsä 4 kilometriä kotiia ja seuraavana aamuna huoltoon.
Otti muuten saikkua tosta 4 km kävelydtä tuo ekotekoihme.No, aina voi maksaa taksistakin. Jos autoa ei normaalisti tarvitse niin sen ostaminen olisi typerää. Taksin käyttö silloin tällöin on paljon halvempaa kuin auton omistaminen. Ei minulla ole mitään vaikeuksia tilata taksia. Ja illanvietoissakin on mukavampaa kun ei tarvitse mennä omalla autolla kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks pingviinin pelastaja ei ole töissä puhunut mulle oariin vuoteen, kun joutui fillarinsa taluttamaan kotiin.
Mun olisi pitänyt kyyditä. Ehkä olisin voinut kyyditäkin tyypin, paskasta fillaria en, mutta kun ei kysynyt minulta itseltä. Meltoi vaan jossain ryhmässä netissä.
Oli vielä lähtemässä tuntia ennen minua töistä. Minun olisi siis pitänyt jättää omat työt kesken ja ottaa miinuksia, jotta tämän tyypin ei olisi tarvinnut taluttaa pyöräänsä 4 kilometriä kotiia ja seuraavana aamuna huoltoon.
Otti muuten saikkua tosta 4 km kävelydtä tuo ekotekoihme.Näitä piisaa.
- Anonyymi
Pakoputket pitää vääntää pakoputkikuskien kaulan ympärille, niin ihmiset näkevät ketkä tätä maapalloa tuhoaa.
- Anonyymi
Ja aivottomien sähköautofanaatikkojen pitäisi nähdä tuhot mitä heidän saastaiset sähköautonsa aiheuttaa. Sähköautot eivät ole ekologisia, vaan maailman eniten luontoa tuhoavia paskakasoja.
Mitä vähemmän sähköautoja myydään niin sitä parempi.
Ja jos sähköautolla pitää ajaa niin sen pitää kestää vähintään 30 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aivottomien sähköautofanaatikkojen pitäisi nähdä tuhot mitä heidän saastaiset sähköautonsa aiheuttaa. Sähköautot eivät ole ekologisia, vaan maailman eniten luontoa tuhoavia paskakasoja.
Mitä vähemmän sähköautoja myydään niin sitä parempi.
Ja jos sähköautolla pitää ajaa niin sen pitää kestää vähintään 30 vuotta.Sähköautot eivät saastuta.
- Anonyymi
On taas ilmasto hörhöllä pössyttely sotkent pään.
- Anonyymi
Kuka ne kerää pois? Voinko minä mennä keräämään niitä pihoista?
- Anonyymi
"Kuusakosken romurekat kiertävät ne hakemassa pihoilta. Pakoputkiauton omistajan ei tarvitse itse tehdä mitään."
- Anonyymi
Ilmastohuijaus on peruttu, eikö aloittaja tiedä?
- Anonyymi
Se tiedetään, kuinka monta vuotta sähköaudilla pitää ajaa, että sillä ajo alkaa olla edullisempaa kuin polttomoottoribemarilla, ja se hiilidioksidin puute on kuitannut valmistuksen aiheuttamat tuhot. Mutta kun se leviää muutaman vuoden kuluttua ja ne uudet akut maksavat maltaita, kun niiden raaka-aineet ovat hiton kalliita ja alkavat olla etsittävissä. Onneksi niitä saattaa löytyä joistakin kehitysmaista joissa ne kaivetaan esille lapsityövoimalla, kun niille ei tarvitse maksaa liksaa. Toki osa kuolee laivoksilla ja aavolouhoksissa sairauksiin ja nälkään, mutta niitähän syntyy koko ajan lisää.....
- Anonyymi
Sopii minulle kun toimitetaan Tesla tilalle.
- Anonyymi
Teslan voit tilata heidän nettisivujensa kautta.
- Anonyymi
Sama, jos vielä omaan pihaan ilmainen nopea latauspiste.
Minä en kierrä etsimässä latauspistettä, istu autossa siellä sun täällä tolpan nokassa lataamassa.
- Anonyymi
On erittäin tärkeä päästä eroon saastuttavista polttomoottoriautoista.
Kaikenlaista autoilua kannattaa toki vähentää, mutta aina se ei ole mahdolista. Silloin tilalle pitää hankkia nollapäästöinen ladattava sähköauto.
Tavallinen kuluttaja pääsee kätevimmin sähköauton käyttäjäksi hankkimassa sellaisen leasing-sopimuksella. Näin ei tarvitse suotta sitoa pääomia autoon.- Anonyymi
liikenne asemat vähenee polttomoottorit vähenee niin ilmasto muutos tulee sitä kautte,eikä sähköautoilla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
liikenne asemat vähenee polttomoottorit vähenee niin ilmasto muutos tulee sitä kautte,eikä sähköautoilla,
Peräkylän junttien essot katoavat. Päätieverkkojen liikenneasemat jatkavat porskuttamistaan. Pumppujen tilalle tulee niihin laturit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräkylän junttien essot katoavat. Päätieverkkojen liikenneasemat jatkavat porskuttamistaan. Pumppujen tilalle tulee niihin laturit.
Eivät katoa ainakaan seuraavaan 30 vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät katoa ainakaan seuraavaan 30 vuoteen.
No ne essot on aika pitkälti jo kadonneet.
Vielä 1980-luvulla sai polttoaineita jopa kyläkaupoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräkylän junttien essot katoavat. Päätieverkkojen liikenneasemat jatkavat porskuttamistaan. Pumppujen tilalle tulee niihin laturit.
Liikenneasemilla on pumput vielä ainakin 30 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenneasemilla on pumput vielä ainakin 30 vuotta.
Johonkin syrjään saattavat yhden pumpun jättää perämoottoreita ja pienkoneita varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johonkin syrjään saattavat yhden pumpun jättää perämoottoreita ja pienkoneita varten.
Höpö höpö, valtaosa suomalaisista ajaa jopa 2040-luvullakin polttomoottoriautoilla ja jopa vuonna 2053 on satoja tuhansia polttomoottoriautoja liikenteessä. Joten pumput pysyvät todella kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, valtaosa suomalaisista ajaa jopa 2040-luvullakin polttomoottoriautoilla ja jopa vuonna 2053 on satoja tuhansia polttomoottoriautoja liikenteessä. Joten pumput pysyvät todella kauan.
Pumput häviävät koska ei ole kysyntää. Ovat liian kalliita ylläpitää. Polttonesteiden myynti ei ole enää tulevaisuudessa kaupallisesti kannattavaa, koska volyymit jäävät niin pieniksi.
Polttonesteiden myyntipisteiden määrä on jo pitkään ollut laskusuunnassa, ja tahti vain kiihtyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumput häviävät koska ei ole kysyntää. Ovat liian kalliita ylläpitää. Polttonesteiden myynti ei ole enää tulevaisuudessa kaupallisesti kannattavaa, koska volyymit jäävät niin pieniksi.
Polttonesteiden myyntipisteiden määrä on jo pitkään ollut laskusuunnassa, ja tahti vain kiihtyy.Volyymit ovat riittäviä vielä 2040-luvullakin ja osittain jopa 2050-luvulla. Ja jos synteettiset polttoaineet tulevat kunnolla niin pumput ei välttämättä häviä ollenkaan.
- Anonyymi
Vain täydellinen idiootti saastuttaa maapalloa pakoputkikotterolla.
- Anonyymi
Lähes kaikki autoilijat ajaa polttomoottoriautoilla. Lisäksi vanha auton ajaminen loppuun saakka on ekologisempaa kuin uuden sähköauton ostaminen. Nimittäin uuden sähköauton tuhoaa valtavasti luontoa ja tuottaa päästöjä. Vanhan auton valmistukseen liittyvät päästöt on tapahtunut jo kauan aikaa sitten. Jos polttomoottoriauto kestää yli 20 vuotta niin sillä ajetaan yli 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaikki autoilijat ajaa polttomoottoriautoilla. Lisäksi vanha auton ajaminen loppuun saakka on ekologisempaa kuin uuden sähköauton ostaminen. Nimittäin uuden sähköauton tuhoaa valtavasti luontoa ja tuottaa päästöjä. Vanhan auton valmistukseen liittyvät päästöt on tapahtunut jo kauan aikaa sitten. Jos polttomoottoriauto kestää yli 20 vuotta niin sillä ajetaan yli 20 vuotta.
Pakoputkiautosta ei saa ekologista kuin viemällä se romuttamolle.
Joka kerta kun kampiakseli pyörähtää sylinterissä tapahtuvan "räjähdyksen" vuoksi saastuu maapallo, koska palamisjätteitä ei kerätä talteen ja kapseloida maan alle kuten esimerkiksi Olkiluodon ydinvoimaloiden ydinjätteet.
Eli kaikki pakoputkilla varustetut autot on syytä paalata mahdollisimman nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiautosta ei saa ekologista kuin viemällä se romuttamolle.
Joka kerta kun kampiakseli pyörähtää sylinterissä tapahtuvan "räjähdyksen" vuoksi saastuu maapallo, koska palamisjätteitä ei kerätä talteen ja kapseloida maan alle kuten esimerkiksi Olkiluodon ydinvoimaloiden ydinjätteet.
Eli kaikki pakoputkilla varustetut autot on syytä paalata mahdollisimman nopeasti.Ja sähköauton valmistus taas tuhoaa valtavat alat luontoa kun sitä varten pitää tehdä satoja uusia kaivoksia. Valmistuksen päästötkin vastaavat satojen tuhansien kilometrien ajoa. Vanha auto on jo valmistettu ajat sitten, joten on järkevämpää ajaa se loppuun saakka ensin. Auto vaihdetaan, kun vanha hajoaa, ei ikinä aiemmin.
Ja itse en edes harkitse sähköautoa ennen kuin taataan, että pelkkä sähköauton akku kestää yli 20 vuotta. Siis niin, että 20 vuoden jälkeenkin akussa on jäljellä yli 80% kapasiteetista. Tähän asti alle 10 vuotta vanhoissakin sähköautoissa akku on lähes lopussa.
Lisäksi sähköautojen hinnoista pitäisi vielä leikata yli 50%. Ja jotkin 10 vuotta vanhat Leafit ovat vain alle tonnin arvoisia romuja. Ja tuo tonnikin lähinnä varaosina, itse Leaf on käyttökelvoton paska. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköauton valmistus taas tuhoaa valtavat alat luontoa kun sitä varten pitää tehdä satoja uusia kaivoksia. Valmistuksen päästötkin vastaavat satojen tuhansien kilometrien ajoa. Vanha auto on jo valmistettu ajat sitten, joten on järkevämpää ajaa se loppuun saakka ensin. Auto vaihdetaan, kun vanha hajoaa, ei ikinä aiemmin.
Ja itse en edes harkitse sähköautoa ennen kuin taataan, että pelkkä sähköauton akku kestää yli 20 vuotta. Siis niin, että 20 vuoden jälkeenkin akussa on jäljellä yli 80% kapasiteetista. Tähän asti alle 10 vuotta vanhoissakin sähköautoissa akku on lähes lopussa.
Lisäksi sähköautojen hinnoista pitäisi vielä leikata yli 50%. Ja jotkin 10 vuotta vanhat Leafit ovat vain alle tonnin arvoisia romuja. Ja tuo tonnikin lähinnä varaosina, itse Leaf on käyttökelvoton paska.Nämä viimeisimmät polttomoottoriautot on suunniteltu 12 vuoden käyttöä varten, jonka jälkeen niissä käytetyt materiaalit kierrätetään. Sähköautolle tuo aika saattaa olla 8–10 vuotta, eli akun käyttöikä.
Kierrättäminen on ekologista ja tarvittava energia saadaan esim. päästöttömästi tuulivoimaloista.
Osa autoista jää toki harrastajille museoautoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä viimeisimmät polttomoottoriautot on suunniteltu 12 vuoden käyttöä varten, jonka jälkeen niissä käytetyt materiaalit kierrätetään. Sähköautolle tuo aika saattaa olla 8–10 vuotta, eli akun käyttöikä.
Kierrättäminen on ekologista ja tarvittava energia saadaan esim. päästöttömästi tuulivoimaloista.
Osa autoista jää toki harrastajille museoautoiksi.Tuo on taas tuota autovalmistajien keksimää valetta. Auto kestää niin kauan kuin se toimii korjauksien kanssa. Se voi olla vaikka 30 vuotta.
Kierrättäminen ei ole ekologista vaan sekin vaatii energiaa ja tuottaa päästöjä.
Ja jos uusi auto kestäisi vain 8-10 vuotta niin ylihintainen käyttökelvoton paska romu. Lisäksi suuri osa suomalaisista ajaa alle 10 000 km vuodessa, joten silloin sähköauto saastuttaa paljon enemmän kuin polttomoottoriauto. Eli jos ajaa vähän niin on idioottimaista ostaa sähköauto.
Ja muuten, romutusikä autoilla Suomessa on 22 vuotta ja sekin luku on kasvussa. Itse asiassa autojen käyttöikää pitäisi saada nykyistäkin pidemmäksi. Samaa autoa pitäisi pystyä käyttämään yli 30 vuotta.
Tekstisi perusteella olet valehteleva autokauppias. Sen verran järjettömän typeriä valheita suollat suustasi. Yrität houkutella ihmisiä ostamaan enemmän autoja vaikka ihmisten pitäisi ostaa entistä vähemmän autoja. Itse asiassa normaalille suomalaisille sopiva hinta sähköautolle on 5 tonnia, vaikka narsistinen autokauppias kuinka rääkyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas tuota autovalmistajien keksimää valetta. Auto kestää niin kauan kuin se toimii korjauksien kanssa. Se voi olla vaikka 30 vuotta.
Kierrättäminen ei ole ekologista vaan sekin vaatii energiaa ja tuottaa päästöjä.
Ja jos uusi auto kestäisi vain 8-10 vuotta niin ylihintainen käyttökelvoton paska romu. Lisäksi suuri osa suomalaisista ajaa alle 10 000 km vuodessa, joten silloin sähköauto saastuttaa paljon enemmän kuin polttomoottoriauto. Eli jos ajaa vähän niin on idioottimaista ostaa sähköauto.
Ja muuten, romutusikä autoilla Suomessa on 22 vuotta ja sekin luku on kasvussa. Itse asiassa autojen käyttöikää pitäisi saada nykyistäkin pidemmäksi. Samaa autoa pitäisi pystyä käyttämään yli 30 vuotta.
Tekstisi perusteella olet valehteleva autokauppias. Sen verran järjettömän typeriä valheita suollat suustasi. Yrität houkutella ihmisiä ostamaan enemmän autoja vaikka ihmisten pitäisi ostaa entistä vähemmän autoja. Itse asiassa normaalille suomalaisille sopiva hinta sähköautolle on 5 tonnia, vaikka narsistinen autokauppias kuinka rääkyisi.Lisään... Ja itse ajan tällä hetkellä 11 vuotta vanhalla autolla eikä minulla ole aikomustakaan vaihtaa autoa ainakaan 5 vuoteen. Ja tuon 5 vuoden päästäkin myyn auton, en vie sitä kierrätykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä viimeisimmät polttomoottoriautot on suunniteltu 12 vuoden käyttöä varten, jonka jälkeen niissä käytetyt materiaalit kierrätetään. Sähköautolle tuo aika saattaa olla 8–10 vuotta, eli akun käyttöikä.
Kierrättäminen on ekologista ja tarvittava energia saadaan esim. päästöttömästi tuulivoimaloista.
Osa autoista jää toki harrastajille museoautoiksi."Sähköautolle tuo aika saattaa olla 8–10 vuotta, eli akun käyttöikä."
Jos akku on lopussa niin akku vaihdetaan ja jatketaan autolla ajoa. Vaihtaahan monet akun kännykästäkin, miksi ei sitten autosta. Se, että auton akku on sökö on idioottimainen syy laittaa auto kierrätykseen. Jopa nyt on käytettynä myynnissä sähköautoja, joiden akku on vaihdettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas tuota autovalmistajien keksimää valetta. Auto kestää niin kauan kuin se toimii korjauksien kanssa. Se voi olla vaikka 30 vuotta.
Kierrättäminen ei ole ekologista vaan sekin vaatii energiaa ja tuottaa päästöjä.
Ja jos uusi auto kestäisi vain 8-10 vuotta niin ylihintainen käyttökelvoton paska romu. Lisäksi suuri osa suomalaisista ajaa alle 10 000 km vuodessa, joten silloin sähköauto saastuttaa paljon enemmän kuin polttomoottoriauto. Eli jos ajaa vähän niin on idioottimaista ostaa sähköauto.
Ja muuten, romutusikä autoilla Suomessa on 22 vuotta ja sekin luku on kasvussa. Itse asiassa autojen käyttöikää pitäisi saada nykyistäkin pidemmäksi. Samaa autoa pitäisi pystyä käyttämään yli 30 vuotta.
Tekstisi perusteella olet valehteleva autokauppias. Sen verran järjettömän typeriä valheita suollat suustasi. Yrität houkutella ihmisiä ostamaan enemmän autoja vaikka ihmisten pitäisi ostaa entistä vähemmän autoja. Itse asiassa normaalille suomalaisille sopiva hinta sähköautolle on 5 tonnia, vaikka narsistinen autokauppias kuinka rääkyisi.Auton kestäminen ja sen suunniteltu käyttöikä eivät ole sama asia.
Kaikkihan kestää aikansa, mutta valmistajalle ei ole kannattavaa jatkaa ikivanhojen tuotteidensa tukea. Lisäksi autot muuttuvat vanhemmiten turvattomiksi rakenteiden ja sähköjohtojen hapertumisen vuoksi.
Eli autoja ei kannata pitää sen kauemmin kuin on niiden suunniteltu käyttöikä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautolle tuo aika saattaa olla 8–10 vuotta, eli akun käyttöikä."
Jos akku on lopussa niin akku vaihdetaan ja jatketaan autolla ajoa. Vaihtaahan monet akun kännykästäkin, miksi ei sitten autosta. Se, että auton akku on sökö on idioottimainen syy laittaa auto kierrätykseen. Jopa nyt on käytettynä myynnissä sähköautoja, joiden akku on vaihdettu.Kännyköitä harva pitää yli valmistajan ilmoittaman käyttöiän. Neljä vuotta alkaa olla jo aivan maksimi. Sen jälkeen kännykätkin ovat enemmän tai vähemmän turvattomia. Akkukin kestää suunnilleen sen ajan.
Autot eivät eroa tässä suhteessa yhtään, vaikka niiden suunniteltu käyttöikä onkin hieman korkeampi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännyköitä harva pitää yli valmistajan ilmoittaman käyttöiän. Neljä vuotta alkaa olla jo aivan maksimi. Sen jälkeen kännykätkin ovat enemmän tai vähemmän turvattomia. Akkukin kestää suunnilleen sen ajan.
Autot eivät eroa tässä suhteessa yhtään, vaikka niiden suunniteltu käyttöikä onkin hieman korkeampi.Monet pitävät samaa kännykkää paljon kauemmin kuin neljä vuotta, joten edes tuo väitteesi ei pidä paikkaansa. Ja kännyköistä pystyy vaihtamaan akun. Se on vaikeaa monissa uusimmissa kännyköissä (ei tosin kaikissa), mutta jopa iPhonen akun pystyy vaihtamaan. Eikä siihen tarvitse edes virallista Applen huoltoa, vaan monet taitavammat kännyköiden huoltajat pystyy sen tekemään.
Osa kännyköistä on jopa valmistettu niin, että osia voi helposti vaihtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet pitävät samaa kännykkää paljon kauemmin kuin neljä vuotta, joten edes tuo väitteesi ei pidä paikkaansa. Ja kännyköistä pystyy vaihtamaan akun. Se on vaikeaa monissa uusimmissa kännyköissä (ei tosin kaikissa), mutta jopa iPhonen akun pystyy vaihtamaan. Eikä siihen tarvitse edes virallista Applen huoltoa, vaan monet taitavammat kännyköiden huoltajat pystyy sen tekemään.
Osa kännyköistä on jopa valmistettu niin, että osia voi helposti vaihtaa.Valtaosa ihmisistä vaihtaa älypuhelimen uuteen 2–4 vuoden välein. Vanhentuneet älypuhelimet ovat tietoturvan kannalta vaarallisia. Tietysti kaikki muutkin ominaisuudet vanhenevat.
Uusi on aina parempi kuin vanha. Sama koskee autojakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton kestäminen ja sen suunniteltu käyttöikä eivät ole sama asia.
Kaikkihan kestää aikansa, mutta valmistajalle ei ole kannattavaa jatkaa ikivanhojen tuotteidensa tukea. Lisäksi autot muuttuvat vanhemmiten turvattomiksi rakenteiden ja sähköjohtojen hapertumisen vuoksi.
Eli autoja ei kannata pitää sen kauemmin kuin on niiden suunniteltu käyttöikä.Autovalmistajat ovat ammattimaisia valehtelijoita ja mielisairaita ahneita paskiaisia. Heidän väitteensä "suunnitellusta käyttöiästä" on valetta.
Eikä rakenteet noin nopeaa hajoa. Ja oletko niin typerä idiootti, että kuvittelet niin, että sähköjohtoja ei voi vaihtaa? Sähköjohdot ovat halpoja perustarvikkeita ja jos johto on hapertunut niin ottaa vain hyllystä uuden johdon ja laittaa sen tilalle. Vanhoissa autoissa jokainen sähköjohto voi olla uusi.
Jos auto kestää vain alle 10 vuotta eli on surkea heikkolaatuinen paskakasa niin se ei ole edes uutena yli 10 tonnin arvoinen. Edes Teslasta ei kannattaisi yli 10 tonnia maksaa uutena. Tonni per vuosi on reilu hinta autosta, joskin melko korkea hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosa ihmisistä vaihtaa älypuhelimen uuteen 2–4 vuoden välein. Vanhentuneet älypuhelimet ovat tietoturvan kannalta vaarallisia. Tietysti kaikki muutkin ominaisuudet vanhenevat.
Uusi on aina parempi kuin vanha. Sama koskee autojakin.Kännyköiden käyttöiän pitäisi olla pikemminkin 10 vuotta ja kännykkävalmistajia pitäisi vaatia tarjoamaan päivityksiä vähintään tuon 10 vuoden ajan.
En näe uusimmissa mitään sellaista ominaisuutta, mikä ei olisi ollut hyvä jo 6-7 vuotta sitten. Jopa alle 200 euron kännykät kelpaavat käytännössä mihin tahansa. Ja jopa alle 200 euron kännykkää voi käyttää kauan.
Ja kännyköiden käyttöiät ovat kasvussa. Tuo 2-4 vuotta saattoi pitää paikkaansa jokunen vuosi sitten, mutta ei enää. Varsinkin "huippupuhelimen" hankkineet eivät enää näe tarvetta päivittää puhelinta jatkuvasti, koska uuden ja vanhan mallin eroa ei käytännössä näe ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännyköiden käyttöiän pitäisi olla pikemminkin 10 vuotta ja kännykkävalmistajia pitäisi vaatia tarjoamaan päivityksiä vähintään tuon 10 vuoden ajan.
En näe uusimmissa mitään sellaista ominaisuutta, mikä ei olisi ollut hyvä jo 6-7 vuotta sitten. Jopa alle 200 euron kännykät kelpaavat käytännössä mihin tahansa. Ja jopa alle 200 euron kännykkää voi käyttää kauan.
Ja kännyköiden käyttöiät ovat kasvussa. Tuo 2-4 vuotta saattoi pitää paikkaansa jokunen vuosi sitten, mutta ei enää. Varsinkin "huippupuhelimen" hankkineet eivät enää näe tarvetta päivittää puhelinta jatkuvasti, koska uuden ja vanhan mallin eroa ei käytännössä näe ollenkaan.Ei vaan jälkeenjääneiden tulee luopua älypuhelimista kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännyköiden käyttöiän pitäisi olla pikemminkin 10 vuotta ja kännykkävalmistajia pitäisi vaatia tarjoamaan päivityksiä vähintään tuon 10 vuoden ajan.
En näe uusimmissa mitään sellaista ominaisuutta, mikä ei olisi ollut hyvä jo 6-7 vuotta sitten. Jopa alle 200 euron kännykät kelpaavat käytännössä mihin tahansa. Ja jopa alle 200 euron kännykkää voi käyttää kauan.
Ja kännyköiden käyttöiät ovat kasvussa. Tuo 2-4 vuotta saattoi pitää paikkaansa jokunen vuosi sitten, mutta ei enää. Varsinkin "huippupuhelimen" hankkineet eivät enää näe tarvetta päivittää puhelinta jatkuvasti, koska uuden ja vanhan mallin eroa ei käytännössä näe ollenkaan.Ja jos oikeasti piittaa ympäristöstä niin kännyköiden ja autojen käyttöikää pitäisi pidentää. Puhelimissakin hiilijalanjälki on sitä suurempi mitä useammin kännykkää vaihtelee
https://yle.fi/a/3-11141662
Nytkin joka puolella on Right to repair-liikkeen esityksiä, joissa vaaditaan kännyköiden ja muiden tuotteiden helppoa korjaamista. Siis, että myös epäviralliset tahot voivat helposti korjata kännyköitä, autoja ja elektroniikkaa. Eli vaadittaisiin, että kaikki korjaamiseen vaadittavat ohjeet ja varaosat ovat vapaasti kaikkien saatavilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autovalmistajat ovat ammattimaisia valehtelijoita ja mielisairaita ahneita paskiaisia. Heidän väitteensä "suunnitellusta käyttöiästä" on valetta.
Eikä rakenteet noin nopeaa hajoa. Ja oletko niin typerä idiootti, että kuvittelet niin, että sähköjohtoja ei voi vaihtaa? Sähköjohdot ovat halpoja perustarvikkeita ja jos johto on hapertunut niin ottaa vain hyllystä uuden johdon ja laittaa sen tilalle. Vanhoissa autoissa jokainen sähköjohto voi olla uusi.
Jos auto kestää vain alle 10 vuotta eli on surkea heikkolaatuinen paskakasa niin se ei ole edes uutena yli 10 tonnin arvoinen. Edes Teslasta ei kannattaisi yli 10 tonnia maksaa uutena. Tonni per vuosi on reilu hinta autosta, joskin melko korkea hinta.Auton turvallisuutta ei voida taata kuin vain sen suunnitellun käyttöiän ajaksi.
Tästä syystä autot vaihdetaan säännöllisesti uusiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton turvallisuutta ei voida taata kuin vain sen suunnitellun käyttöiän ajaksi.
Tästä syystä autot vaihdetaan säännöllisesti uusiin.Älä nyt jauha typerää paskaa. Mitään "suunniteltua käyttöikää" ei ole olemassa.
"Tästä syystä autot vaihdetaan säännöllisesti uusiin."
Kyllä, sitten kun auto hajoaa, mihin voi mennä 30 vuotta.
Ylipäätään autojen käyttöikää pitäisi pidentää, ei lyhentää. Mitä lyhyemmän aikaa autoa käytetään niin sitä enemmän auto saastuttaa. Kierrättäminen ei asiaa muuta.
Sähköautoilta pitää vaatia vähintään 20 vuoden käyttöikää. Ja jos akku hajoaa ennen tuota niin akku vaihdetaan. Akun hajoaminen on aivottoman typerä syy viedä auto kierrätykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännyköitä harva pitää yli valmistajan ilmoittaman käyttöiän. Neljä vuotta alkaa olla jo aivan maksimi. Sen jälkeen kännykätkin ovat enemmän tai vähemmän turvattomia. Akkukin kestää suunnilleen sen ajan.
Autot eivät eroa tässä suhteessa yhtään, vaikka niiden suunniteltu käyttöikä onkin hieman korkeampi.No, esimerkiksi Applen tuki kännykälle kestää 7 vuotta. Eli 7 vuotta tulee tarvittavat tietosuojapäivitykset. Ja jos ei vaarallisille nettisivuille mene tai ei availe kaikenlaisia sähköposteja niin kännykkä kestää vielä tätäkin kauemmin. Itse tiedä monien käyttää samaa puhelinta 6-7 vuotta ja osa jatkaa käyttöä tuen loppumisen jälkeenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt jauha typerää paskaa. Mitään "suunniteltua käyttöikää" ei ole olemassa.
"Tästä syystä autot vaihdetaan säännöllisesti uusiin."
Kyllä, sitten kun auto hajoaa, mihin voi mennä 30 vuotta.
Ylipäätään autojen käyttöikää pitäisi pidentää, ei lyhentää. Mitä lyhyemmän aikaa autoa käytetään niin sitä enemmän auto saastuttaa. Kierrättäminen ei asiaa muuta.
Sähköautoilta pitää vaatia vähintään 20 vuoden käyttöikää. Ja jos akku hajoaa ennen tuota niin akku vaihdetaan. Akun hajoaminen on aivottoman typerä syy viedä auto kierrätykseen.Valmistaja määrittelee jokaiselle tuotteelle sen käyttöiän, jonka verran lupaa tuotteelleen tukea. Koskee muitakin laitteita kuin autoja.
Mitä uudempi auto, niin sitä turvallisempi ja ekologisempi. Tästä syystä autojen käyttöaikaa tulee koko ajan lyhentää. Aikaisempi 12 vuotta on hyvä pudottaa sähköautojen tullessa 8 vuoteen. Näin ei tarvitse enää murehtia esimerkiksi akusta, koska se kestää koko auton suunnitellun käyttöiän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistaja määrittelee jokaiselle tuotteelle sen käyttöiän, jonka verran lupaa tuotteelleen tukea. Koskee muitakin laitteita kuin autoja.
Mitä uudempi auto, niin sitä turvallisempi ja ekologisempi. Tästä syystä autojen käyttöaikaa tulee koko ajan lyhentää. Aikaisempi 12 vuotta on hyvä pudottaa sähköautojen tullessa 8 vuoteen. Näin ei tarvitse enää murehtia esimerkiksi akusta, koska se kestää koko auton suunnitellun käyttöiän.Eli olet pelkkä valehteleva huijari. Auton valmistaminen tuottaa niin valtavat määrät päästöjä, että tuo ehdotuksesi on varma keino tuhota maailma. Et sinä piittaa paskaakaan ilmastonmuutoksesta vaan olet pelkkä narsistinen autokauppias.
Ja muuten, joissain kiinalaisissa sähköautoissa on vaihdettava akku. Itse asiassa lataukseen menon sijaan siellä on akkujen vaihtopisteitä, jossa robotit vaihtavat akun parissa minuutissa. Miten tämä toimii sinun logiikassasi, jos akkua voidaan vaihtaa vaikka päivittäin?
Itse asiassa käyttöikä pitäisi edelleen olla yli 20 vuotta. Tuota 12 vuotta ei oikeasti ole koskaan ollutkaan, vaan se on valetta.
Jos auto kestää vaivaiset 8 vuotta, minkä jopa kännykät kestävät, niin hyvä hinta siitä on 8 tonnia uutena. Suurempaa hintaa kuin tonni per käyttövuosi ei tuollaisesta surkeasta paskasta kannata maksaa.
Jos autot muutenkin kestäisi noin vähän niin useimpien ei kannata ikinä hankkia autoa. Olisi halvempaa kulkea jopa taksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet pelkkä valehteleva huijari. Auton valmistaminen tuottaa niin valtavat määrät päästöjä, että tuo ehdotuksesi on varma keino tuhota maailma. Et sinä piittaa paskaakaan ilmastonmuutoksesta vaan olet pelkkä narsistinen autokauppias.
Ja muuten, joissain kiinalaisissa sähköautoissa on vaihdettava akku. Itse asiassa lataukseen menon sijaan siellä on akkujen vaihtopisteitä, jossa robotit vaihtavat akun parissa minuutissa. Miten tämä toimii sinun logiikassasi, jos akkua voidaan vaihtaa vaikka päivittäin?
Itse asiassa käyttöikä pitäisi edelleen olla yli 20 vuotta. Tuota 12 vuotta ei oikeasti ole koskaan ollutkaan, vaan se on valetta.
Jos auto kestää vaivaiset 8 vuotta, minkä jopa kännykät kestävät, niin hyvä hinta siitä on 8 tonnia uutena. Suurempaa hintaa kuin tonni per käyttövuosi ei tuollaisesta surkeasta paskasta kannata maksaa.
Jos autot muutenkin kestäisi noin vähän niin useimpien ei kannata ikinä hankkia autoa. Olisi halvempaa kulkea jopa taksilla.Uudet autot tehdään enimmäkseen kierrätysmateriaaleista ja uusiutuvaa energiaa käyttämällä. Kyseessä on siis ekologinen prosessi.
Ei ole mitään syytä käyttää vanhoja ja vaarallisia autoja. Oikeastaan olisi hyvä jopa lailla kieltää liian vanhojen autojen käyttö, vai tehdä niiden käytöstä erittäin kallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, esimerkiksi Applen tuki kännykälle kestää 7 vuotta. Eli 7 vuotta tulee tarvittavat tietosuojapäivitykset. Ja jos ei vaarallisille nettisivuille mene tai ei availe kaikenlaisia sähköposteja niin kännykkä kestää vielä tätäkin kauemmin. Itse tiedä monien käyttää samaa puhelinta 6-7 vuotta ja osa jatkaa käyttöä tuen loppumisen jälkeenkin.
Applen puhelimet maksavatkin monta kertaa enemmän kuin tavallinen Android-puhelin, jolle tukea saa valmistajasta riippuen 3–4 vuotta.
Käytännössä älypuhelin tulee vaihdettua viimeistään siinä vaiheessa uuteen, kun akku alkaa heikkenemään tai puhelimeen ei saa enää tietoturvapäivityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Applen puhelimet maksavatkin monta kertaa enemmän kuin tavallinen Android-puhelin, jolle tukea saa valmistajasta riippuen 3–4 vuotta.
Käytännössä älypuhelin tulee vaihdettua viimeistään siinä vaiheessa uuteen, kun akku alkaa heikkenemään tai puhelimeen ei saa enää tietoturvapäivityksiä.Puhelimet toimivat hyvin tuen päättymisen jälkeenkin, ei ne vain hajoa yhtäkkiä sen jälkeen.
Lisäksi kännyköiden akut pystyy vaihtamaan, ei se ole peruste vaihtaa uuteen.
Tietoturvapäivitykset ovat lähinnä tarpeen, jos on varomaton. Useimmille puhelin on turvallinen, vaikka tietoturvapäivityksiä ei tulisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet autot tehdään enimmäkseen kierrätysmateriaaleista ja uusiutuvaa energiaa käyttämällä. Kyseessä on siis ekologinen prosessi.
Ei ole mitään syytä käyttää vanhoja ja vaarallisia autoja. Oikeastaan olisi hyvä jopa lailla kieltää liian vanhojen autojen käyttö, vai tehdä niiden käytöstä erittäin kallista.Älä nyt valehtele jatkuvasti. Kierrätetty autokin kuluttaa edelleenkin valtavasti energiaa ja tuottaa paljon päästöjä. Ei ole olemassakaan mitään "ekologista prosessia".
"Ei ole mitään syytä käyttää vanhoja ja vaarallisia autoja. Oikeastaan olisi hyvä jopa lailla kieltää liian vanhojen autojen käyttö, vai tehdä niiden käytöstä erittäin kallista."
Tämä on paras merkki siitä, että olet pelkkä autokauppias eli ammattimainen valehteleva huijari. Auto ei todellakaan muutu alle 10 vuodessa vanhaksi tai vaaralliseksi. Tuo on vain autokauppiaiden valehtelua.
Jos auto hajoaa alle 10 vuodessa niin nykyautot ovat arvotonta paskaa eikä nykyhinnoilla kannata autoa omistaa. Eli järkevintä on olla autoton. Vain aivokuolleet idiootit ostavat auton, joka kestää vain 10 vuotta.
Ja muuten, suomalaiset ajavat keskimäärin autoilla noin 14 000 km vuodessa. Ja monet ajavat alle 10 000 km. Eli jos auto kestää 10 vuotta niin sillä on ajettu vaivaiset 100 000 km tai vähemmän. Monien autojen kilometritakuu on jo nyt paljon enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Applen puhelimet maksavatkin monta kertaa enemmän kuin tavallinen Android-puhelin, jolle tukea saa valmistajasta riippuen 3–4 vuotta.
Käytännössä älypuhelin tulee vaihdettua viimeistään siinä vaiheessa uuteen, kun akku alkaa heikkenemään tai puhelimeen ei saa enää tietoturvapäivityksiä."Käytännössä älypuhelin tulee vaihdettua viimeistään siinä vaiheessa uuteen, kun akku alkaa heikkenemään tai puhelimeen ei saa enää tietoturvapäivityksiä."
Ensinnäkin, akun pystyy vaihtamaan kännykässä. Se on nykyaikana hieman hankalaa, mutta edelleen mahdollista. Oikeastaan pitäisi tehdä laki, joka määrää, että kaikissa kännyköissä itse vaihdettava akku ja muut valmistajat saavat tehdä vapaasti akkuja mihin tahansa kännykkään. Tiedän monien vaihtaneen kännykän akun sen sijaan että olisi ostanut uuden kännykän.
- Anonyymi
Ambulanssit, paloautot ja poliisiautot siirretään seuraavina sähkötoimisiksi.
- Anonyymi
Ainakin yksi poliisimaija on sähkökäyttöinen. Siirsivät sen muistaakseni nyt kokeiltavaksi Sodankylään. Toimintamatka taisi olla 300 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin yksi poliisimaija on sähkökäyttöinen. Siirsivät sen muistaakseni nyt kokeiltavaksi Sodankylään. Toimintamatka taisi olla 300 km.
Eli sillä ei voida mennä kovinkaan kauas eli sillä voidaan mennä hätätilanteisiin lähialueilla. Sodankylä on niin valtavan suuri kunta, että 300 km ylittyy poliisiautoilla usein. Kannattaa muistaa, että esimerkiksi Helsinki on 215 neliökilometriä, Sodankylä on 12400 neliökilometriä. Eli lähes 60 kertaa Helsinkiä suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sillä ei voida mennä kovinkaan kauas eli sillä voidaan mennä hätätilanteisiin lähialueilla. Sodankylä on niin valtavan suuri kunta, että 300 km ylittyy poliisiautoilla usein. Kannattaa muistaa, että esimerkiksi Helsinki on 215 neliökilometriä, Sodankylä on 12400 neliökilometriä. Eli lähes 60 kertaa Helsinkiä suurempi.
Sähköä on saatavilla oikein hyvin Hangon ja Nuorgamin välisellä reitillä.
- Anonyymi
Naisten ei pitäisi antaa miehille jotka vastustavat vihreää siirtymää.
- Anonyymi
Eikä miesten kannattaisi antaa naisille jotka kannattavat vihersiirtymää.
- Anonyymi
Työmatka on kilometrin verran,
kun käyn kuittaamassa sossusta ja kelasta,
liksat. - Anonyymi
norjassa valtio avusti rahallisesti sähköauton ostoa, mutta nyt autot ovat neinäpellon vahtina kun akut loppui,,
- Anonyymi
Mukava tuo noutopalvelut. Pitääkö avaimet toimittaa romuttamolle, jos noutavat pakoputkiauton itse ollessa sähköautolla esim. kesämökillä?
- Anonyymi
Toivottava kehityssuunta kohti saasteetonta liikkumistapaa.
- Anonyymi
Hevoskärryillä liikennettä
- Anonyymi
Suunta muuttuu. Sähköautot alkaa häviämään.
- Anonyymi
Ilolla seuraan saasteautojen romuttamista ja puhtaamman maapallon esiinmarssia.
- Anonyymi
Ei kai ympäristöä pilaavia esineitä saa pihoilla säilyttää?
- Anonyymi
Marin niin tekisi.
- Anonyymi
Oli hänen paras tekonsa liikennemimisterinä.
- Anonyymi
Keruulla on kiirus, koska Euroopasta on tullut elinkelvoton pätsi!
- Anonyymi
Upeaa kuinka ilma raikastuu, kun saastuttavat pakoputkirottelot romutetaan.
- Anonyymi
Autokannan uudistukseen on varattu 20 miljoonaa euroa romutusrahaa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011363642.html
"Hallitus esittää romutuspalkkiota, jolloin yli kymmenen vuotta vanhan auton uuteen, vähäpäästöisempään kulkupeliin vaihtava saisi 2 000–2 500 euron korvauksen." - Anonyymi
"Neljä vuotta vanhoista sähköautoista katsastuksessa hylättiin 16 prosenttia. Tämä on selvästi enemmän kuin nelivuotiailla bensiinikäyttöisillä autoilla, joilla hylkäysprosentti oli 5,1"
- Anonyymi
Mondeo jee jee lähtee.
Hiki hatussa?- Anonyymi
Ymmärsit kyllä, älä yritä muuta väittää.. Juuri sinä.
- Anonyymi
Päivän paras uutinen!
- Anonyymi
Warokaa wihreitä natziautoja puhkokaa niistä renkaat ei käyttökelpoisia ja vähäsaasteisia polttomoottori perheajoneuvoja stenalle
- Anonyymi
"Nelivuotiaalla Tesla Model 3:lla huikea hylkäysprosentti 49,2% - eniten hylätty automalli nelivuotiaiden ryhmässä! Teslassa on runsaasti alustavikoja"
Ihan täys roska koko auto. - Anonyymi
Oikein! Maapallon saastuttaminen on saatava kuriin.
- Anonyymi
Et vaikuta kovinkaan älykkäältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaikuta kovinkaan älykkäältä.
Ympäristörikollisetko ovat älymystöä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristörikollisetko ovat älymystöä?
Kuten lapsiorjien kaivamat koboltit sähköautojen akkuihin vai mitä tarkoitit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten lapsiorjien kaivamat koboltit sähköautojen akkuihin vai mitä tarkoitit?
No ei ne kaivoksissa kuolevat lapsiorjat nyt niin haittaa kun vaan saadaan myytyä sähköautoja suomalaisille.
- Anonyymi
Hassu aloitus historiasta.
- Anonyymi
"Sähköauto ladataan päästöttömästi tuotetulla sähköllä. Sähköauto ei saastuta lainkaan."
Tosi "nero". - Anonyymi
Sähköauto poistuu luonnollisesti vian sattuessa tehokkaasti
- Anonyymi
On nautinto nähdä persujen siirtyvän apostolinkyytiin, kun eihän niillä ressukoilla ole varaa ostaa sähköautoa.
- Anonyymi
Olet yhtä tyhmä kuin ne jotka jauhavat jatkuvasti vassareista ja punikeista.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh412385Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423011974- 201760
- 241575
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘231414- 1001309
- 431298
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391255Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta371111- 361016