Kertokaapa joku miten suoritetaan jarrujen ilmaus. Jarrupalojen vaihto kyllä onnistui, mutta oman tunaroinnin takia olisi ilmaus nyt edessä. Auto on Renault 19 vm -90, edessä levyjarrut ja takana rummut.
Kiitokset etukäteen.
jarrujen ilmaus
7
1494
Vastaukset
- j-o-r-e
Näin ainakin onnistuu, en tiedä onko helpompia konsteja. Toinen avaa hiukan ilmausruuvia ja toinen istuu auton sisällä pumppaamassa jarrupoljinta, kun ulos tulee pelkkää jarrunestettä, on ilmaus valmis.
Korjatkaa jos olen väärässä.- Autoteknikko
1. Pumpataan muutaman kerran jarrupoljinta voimakkaasti.
2. Pidetään poljinta painettuna.
3. Toinen avaa ilmausruuvin ilmattavalta sylinteriltä, jarrupoljin painuu pohjaan.
4. Pidetään jarrupoljin pohjassa niin kauan, kunnes toinen kaveri on saanut ilmausruuvin kiinni.
5. Toistetaan sama alusta niin kauan, kunnes ulos tulee pelkkää nestettä. Huom! Ilma pitää ulostullessaan "rutinaa". Poljin muuttuu kovemmaksi jo ensimmäisestä polkaisusta lähtien.
6. Toista (varmuuden vuoksi) sama joka jarrusylinterille.
Sit on näitä ilmauslaitteita, joilla homma onnistuu yksinkin, mut en ole ikinä tavannu semmosta laitetta, jolla homma onnistus paremmin kuin tämä perinteinen ilmaustyyli. - Autoteknikko
Autoteknikko kirjoitti:
1. Pumpataan muutaman kerran jarrupoljinta voimakkaasti.
2. Pidetään poljinta painettuna.
3. Toinen avaa ilmausruuvin ilmattavalta sylinteriltä, jarrupoljin painuu pohjaan.
4. Pidetään jarrupoljin pohjassa niin kauan, kunnes toinen kaveri on saanut ilmausruuvin kiinni.
5. Toistetaan sama alusta niin kauan, kunnes ulos tulee pelkkää nestettä. Huom! Ilma pitää ulostullessaan "rutinaa". Poljin muuttuu kovemmaksi jo ensimmäisestä polkaisusta lähtien.
6. Toista (varmuuden vuoksi) sama joka jarrusylinterille.
Sit on näitä ilmauslaitteita, joilla homma onnistuu yksinkin, mut en ole ikinä tavannu semmosta laitetta, jolla homma onnistus paremmin kuin tämä perinteinen ilmaustyyli.Tarkkaile jarrunestesäiliötä välillä, ettei nesteen taso pääse liian alhaiseksi.
Autoteknikko kirjoitti:
Tarkkaile jarrunestesäiliötä välillä, ettei nesteen taso pääse liian alhaiseksi.
onnistuu seuraavasti:
- Täytä jarrunestesäiliö. Polkaise pari kertaa jarrua.
- Avaa ilmausruuvia reilusti ja seuraa ilman tuloa. Sulje ilmausruuvi, kun ilmaa ei enää tule. Lisää tarvittaessa jarrunestettä.
- Ilmaa vuorotellen kaikista pyöristä. Varmuuden vuoksi toinen kierros vielä.
Jos ilmausruuvi katkeaa, voit ilmata päästämällä / vetämällä jarrumäntää niin paljon ulos, että ilma pääsee tiivistekumin ohi. Varmista, että rako mistä ilmaat, on sylinterin ylin kohta. Voi vaatia jarrusatulan/sylinterin irrotuksen, ei kuitenkaan letkusta/putkesta.
Ja toimii näin.- Petri
Autoteknikko kirjoitti:
1. Pumpataan muutaman kerran jarrupoljinta voimakkaasti.
2. Pidetään poljinta painettuna.
3. Toinen avaa ilmausruuvin ilmattavalta sylinteriltä, jarrupoljin painuu pohjaan.
4. Pidetään jarrupoljin pohjassa niin kauan, kunnes toinen kaveri on saanut ilmausruuvin kiinni.
5. Toistetaan sama alusta niin kauan, kunnes ulos tulee pelkkää nestettä. Huom! Ilma pitää ulostullessaan "rutinaa". Poljin muuttuu kovemmaksi jo ensimmäisestä polkaisusta lähtien.
6. Toista (varmuuden vuoksi) sama joka jarrusylinterille.
Sit on näitä ilmauslaitteita, joilla homma onnistuu yksinkin, mut en ole ikinä tavannu semmosta laitetta, jolla homma onnistus paremmin kuin tämä perinteinen ilmaustyyli.Meillä on töissä Bilteman jarujenilmauslaite, otimme takaiskuventtiilin jousesta pätkän pois jotta neste tulee kevyemmin kuulan ohi ja jatkoimme letkua, pullo pysyy paremmin lattialla. Kymmeniä kertoja olen käyttänyt ja hyvin toimii kunhan ottaa vain yhden pyörän kerrallaan.
- Autoteknikko
sitroen kirjoitti:
onnistuu seuraavasti:
- Täytä jarrunestesäiliö. Polkaise pari kertaa jarrua.
- Avaa ilmausruuvia reilusti ja seuraa ilman tuloa. Sulje ilmausruuvi, kun ilmaa ei enää tule. Lisää tarvittaessa jarrunestettä.
- Ilmaa vuorotellen kaikista pyöristä. Varmuuden vuoksi toinen kierros vielä.
Jos ilmausruuvi katkeaa, voit ilmata päästämällä / vetämällä jarrumäntää niin paljon ulos, että ilma pääsee tiivistekumin ohi. Varmista, että rako mistä ilmaat, on sylinterin ylin kohta. Voi vaatia jarrusatulan/sylinterin irrotuksen, ei kuitenkaan letkusta/putkesta.
Ja toimii näin.Vuoden paras vitsi tähän asti! Tajuatko yhtään itsekkään mistä puhut?
- voivoi
sitroen kirjoitti:
onnistuu seuraavasti:
- Täytä jarrunestesäiliö. Polkaise pari kertaa jarrua.
- Avaa ilmausruuvia reilusti ja seuraa ilman tuloa. Sulje ilmausruuvi, kun ilmaa ei enää tule. Lisää tarvittaessa jarrunestettä.
- Ilmaa vuorotellen kaikista pyöristä. Varmuuden vuoksi toinen kierros vielä.
Jos ilmausruuvi katkeaa, voit ilmata päästämällä / vetämällä jarrumäntää niin paljon ulos, että ilma pääsee tiivistekumin ohi. Varmista, että rako mistä ilmaat, on sylinterin ylin kohta. Voi vaatia jarrusatulan/sylinterin irrotuksen, ei kuitenkaan letkusta/putkesta.
Ja toimii näin."Jos ilmausruuvi katkeaa, voit ilmata päästämällä / vetämällä jarrumäntää niin paljon ulos, että ilma pääsee tiivistekumin ohi."
Tuota kaveria en ottaisi jarrurenppaa tekemään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2255106- 1952735
- 671582
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521550Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91312Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1061300- 1331265
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1621216Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091184- 861184