Tänä päivänä ei selvästikään kannata myydä yrittäjänä ainoastaan tuotetta vaan koko paketti.
Eli en myy itse enää pelkkää ohjelmaa vaan myyn samassa koko paketin siten että ohjelman tilaaja ostaa kaikki ohjelmat ja tietokoneet mitä kaikkea siihen ohjelman tekemiseen tarvitaan.
Ihan koko paketti teko-ohjelmineen ja tietokoneineen laitetaan kelmuihin ja paketoidaan ja varastoidaan ohjelman tilaajalle.
Tällä tavalla olen hoitanut työni jo noin 10-vuotta ja olen nyt saanut vain kiitosta edellisiltä asiakkailtani. Ensiksi tuli pieniä haukkuja koska pitää kaikki ostaa.
Nyt tulee vain kehuja koska aina uuden tilauksen myötä vanhat asiat on voitu dokumentoinnin eli säilytyksen takia kerätä talteen otetuista asiaoista ja jatkaa uudelleen jopa kokonaan uudella pohjalla.
Helpoin tässä asiassa on ollut se että tietokone ja ohjelmisto hankinnat on ollut aina uusinta uutta ja työntekijät on saanut palkattua aina uudelleen tai uusia tekijöitä aina uuteen projektiin hakien sitä asiaa että osaaja pitää olla aina uudelle tilaukselle oikea osaaja.
Itselläni on 10-vuoden aikana mennyt noin 20 työntekijää vaihtoon ja joskus olen palkannut vanhoja takaisin kun työn tilaus on ollut heidän osaamiselleen sopiva joten työn kestoa ei ole tarvinnut sopimukseen laatia kuin sen verran että se on valmis. Sopimus on ollut joko aikaan sitova tai sitten urakkasopimus.
Tällä hetkellä yritykseni on Suomen yksi halutuimpia palveluita ja nousemaan koko ajan. Kaikki syy on dokumentoinnin taso.
Sikäli helppoa itsellemme koska aina on uusimmat ja oikeat tietokoneet ja ohjelmat kehissä.
Todellisuudessa siis yritykseni kaikki menot, oli ne mitä tahansa, on tilaajan kustannuksessa.
Yritykseni takoo rahaa myymällä tietokoneet ja ohjelmat ja sen mitä tilaaja halusi, kokonaisuudessaan kaiken maksajana tilaaja.
Kaikki dokumentoituna loppuun saakka. Jopa tietokoneista ja ohjelmista saan enemmän rahaa kuin mitä yritykseni niistä maksaa.
Hauska olla yrittäjä joka vain takoo rahaa. Inhottaa vain potkia ihmisiä ulos töistä jos heillä ei hetkellisesti ole osaamista toteuttaa tilauksessa olevia asioita.
Tulevaisuudessa tämä on vielä kovempi juttu koska kvantti tietokoneet ovat tulossa todella suurella voimalla asioihin, joten tilauksemme vain kasvaa koska tämä kaikki dokumentaatio tarvitaan.
Olen itsekin yrityksen sisäisesti jo dokumentoinut joitakin asioita koska varmasti 20-vuoden kuluttua etsitään sitä mistä kaikki alkoi.
Pelkkä C-kieli on jo nyt menneisyyttä tietyillä alueilla.
F-Secure etsii kuumeisesti kvanttiohjelmoijia koodaamaan näitä meidän vanhoja koneita osaamaan kvanttitietokoneen asiat.
Olen ihan varma siitä että tulevaisuudessa myyn kaiken yritykseni dokumentoinnin yliopistoille monella miljoonalla eurolla jotta oppivat kaiken pohjan jota ilman ei voi edetä osaajana.
Tulevaisuudelta odotan itse kvanttitietokone koodaajia jotka osaavat vain kvanttitietokoneen mutta eivät tiedä niitä virheitä mitä se kone tekee eivätkä osaa koodata korjauslauseita sille koneelle.
Kaikki alkaa normaalista nykyisestä ja vanhasta tietokoneesta.
Olen kohdannut muutamia UNIX-koodaajia jotka ovat ylimielisiä ja 100% varmoja asioista ja muutaman heistä palkannut ja he kaikki ovat vain tunaroineet.
Liian pätevämielisiä on ja paljon tällä alalla. Ehkä jopa liikaa.
Mutta kuitenkin suosittelen muillekin teille yrittäjille ja yrityksen aloittajille, että kannattaa vain ja ainoastaan tälle koko ajan päivittyvälle tietotekniikan pohjalle perustaa ja ylläpitää ainoastaan 100% dokumentaation yritystä.
Minun yritys on jo säästänyt asiassa paljon rahaa ja tulen säästämään.
Ja tilauksia tulee ja satelee sisään enemmän kuin itse kerkeämme tekemään.
Sikäli tietoisuuteenne se että osa töistä on tehtävä olematta kytkeytyneenä verkkoon. Siellä missä salaisimmat työt on, niin siellä suurin tilaajakunta töille. Kaikki pohjautuu pelkälle jatkuvalle dokumentoinnille. Eli kelmuun kääritty ja paketoitu kone joka sisältää kaikki ohjelmat ja niiden lisenssit ja tehdyt ohjelmat sekä eritellyt turvaluokitus paketointi / dokumentointi kassakaappiin meneville pohjille.
Jokaisen uuden tilauksen myötä, vaikka olisi kyseessä vanha tilaaja, laitamme kaikki koneet ja ohjelmistot uusiksi dokumentaatiota varten ja lopputuotteet mukaan ja vielä erillisenäkin pakettina.
Kaikki tilaajien toiveiden mukaan.
Minulla on maailman tuotteliain yritys ja koko ajan jatkuvassa kehityksessä ja päivän tilanteen mukaisuudessa.
Kustannan myös koulutuksia osaajille jotka haluavat pitää työn jatkuvana pitkäaikaisena. Olemme myös käyneet tutustumassa VTT keskuksessa kvanttitietokoneisiin ja menomme on todellakin kovimman luokan asiaa.
Tervetuloa mukaan kilpailemaan yrittäjänä.
Kilpailija ei meille ole kilpailija vaan luontainen etu jota kautta saamme maailman keskittymään Suomeen ja meihin.
Tietokonepohjainen yrittäjyys.
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178144054
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83132956Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1982804Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy532405Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1661484Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään521209Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171202- 58873
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j13854- 19799
- 77784