hyvän elämän.
Olen eläkkeellä ja saan eläkettä 1290 e kk, siitä ei mene veroa, asumistukea tulee 600 e kk, veroton tuki, ja tt tukea 500- 1800 e kk, verotonta ja riippuu laskuista, joka kuu on eri summa.
Mitäs sanotte, noin 2500 e .... kk verotonta kela korvausta ja eläkettä. Kuka sanoo ettei eläkkeellä elä?
paremmin elän kuin töissä olisin.
Oma ehtoisesti oli työttömänä, jotta saisin verottomana eläkeeni, jonka raja on se 1300 e.
hyvin suunniteltu on palkinto siitä että osaa toimia ettei mene veroja.
On oma asunto, auto ja mökki puolikas, lasten perheiden kanssa. Elän todella hyvää elämää vaikken töissä pahemmin ole ollut.
Jos olisin ollut 40 v orjana, en usko että eläkkeeni oli tuota suurempi, pienempi olisi.
Hyvin suunniteltu oma talous antaa
43
230
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on kyllä ihan superpaskaa valhetta persunatsin kirjoitusta !!
- Anonyymi
Ai jaa etk sinä sitten ole osannut hoitaa asioita omaksi eduksesi?? Surullista.
Muuten lisään siihen vielä että kun on käsistäänkätevä saa kirpparimyynnilläkin vielä lisää rahaa. Sekin on verotonta. - Anonyymi
👍🌐🛖🏪🗼
- Anonyymi
Ois kiva tietää millä perusteella et joudu eläkkeestä veroa maksamaan. Itse olen joutunut veroa maksamaan vaikka saan pienempää bruttoeläkettä, eikä minulla ole edes mitään omaisuutta eikä kirkollisveroakaan maksettavana. Myöskään tukia en saa muuta kuin asumistuen eikä silläkään rikastu vaan köyhyysrajalla keikun yksin asuvana.
- Anonyymi
Alle1300 e eläkkeistä ei mene veroa lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ainakin menee veroa, vaikka eläkkeeni on hieman vajaa 1100€/kk. Ja on ihan normikäytäntö ainakin verotoimiston mukaan, kun soitin sinne selvittääkseni asiaa.
Ja toimeentulotukea en saa lantinkaan vertaa ihan sillä, kun mulla on omistusasunto. Sekin otetaan huomioon tt-hakemuksessa varallisuutena. Eli toisin sanoen pitäisi mun pitäisi myydä mun kotini ja syödä ne rahat pois, ennen kuin saisin edes jotain toimeentulotukea.
Eli ihan täyttä paskaa nämä kaksi asiaa ainakin, mitä tässä ketjussa väitetään. Ettei alle 1300€ eläkkeestä muka mene veroa ja omistusasunnossa asuva saa toimeentulotukea ja asumistukea.
Lääkekuluista ja tällaisista tietty saa tukea, kun omavastuu-osuus tulee täyteen, mutta sekin on niin jämptisti laskettu, että se yleensä tulee mulla ihan vuoden lopussa vasta täyteen, vaikka mulla on muutama säännöllistä lääkitystä vaativa sairaus/vaiva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä menee, joten paskaa puhut. Itsellä bruttoeläke vähän yli 1200€/kk ja veroa menee joka kuukausi 5,5%
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä menee, joten paskaa puhut. Itsellä bruttoeläke vähän yli 1200€/kk ja veroa menee joka kuukausi 5,5%
Minun työeläke on 1206e/brutto, ja lisäksi saan kansaneläkettä 180,90e, vero molemmista 10%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä menee minulla eläke 1200€. Veroprosentti12.
- Anonyymi
Eläkkeestäsi pitäisi periä jo veroa, kun 1000e/kk eläkkeestä ei mene veroa yhtään ja 1086e/kk menee 0,4% veroa, joten taidat valehdella muistakin seikoista.
- Anonyymi
Minun 1206€/kk eläkkeestäni menee veroa 4,5% ILMAN kirkollisveroa.
- Anonyymi
Olenko jäänyt järjestelmän ulkopuolelle?
4,5%:n veron jälkeen jää eläkkeestäni nettona 1154,55€/kk.
Asun omassa, velattomassa kolmiossani.
Ei tule asumis- eikä muutakaan tukea.
Lääkkeeni ovat kokonaan korvattavia joten perusmaksun muutama euro eivät vuositasolla merkitse mitään.
Joutuessani 52 vuotisena työkyvyttömyyseläkkeelle oli osa-aikaisen myymälän kassatyöni työeläkekertymä niin pieni, että kela on täydentänyt sitä nykyiseen summaan vaikka sen ostovoima on näiden seuraavien 23:n vuoden aikana heikentynytkin.
72 vuoden iässä alkoi sairauteni varsinaisesti häiritsemään elämääni. Ensimmäisenä jäi pois matkustelu. Näiden kolmen viimeisen vuoden aikana on erilaisia kontrolleja ollut viikoittain.
En kokenut työvuosiani orjailuna. Minusta oli mukavaa mennä kotivuosien jälkeen kassalle työhön. Tapasin ihmisiä. Mukavat työkaverit ja kuitenkin riittävästi aikaa omaan, ja perhe-elämään.
En tarvitse mitään anottavia tukia enkä tiedä olisinko sellaisiin oikeutettukaan. - Anonyymi
Teitä riittää kyllä. Eikä tämä ole edes keskustan vaalimainos.
- Anonyymi
Nyt onkin hyvä suunnitella, kun Petteri leikkaa kaikesta, niin ei jää niin suurta summaa tuhlattavaksi heh heh.
- Anonyymi
Tätähän pelätty. Varauduttu myös.
- Anonyymi
Jos eäkkeellä niin asumistuki voipi tulla.Samallalailla toimeentulotuki lasketaan kuin työttömällä jos sitä meinaa hakea.
- Anonyymi
Tiesittekö että eläkkeellä voi tehdä töitä niin paljon kuin haluaa. Se on aina lisää. Vero prosentti lasketaan sitten eläkkeen ja työnteon yhteisestä summasta.
- Anonyymi
Takuueläkeläinen ei voi tehdä töitä niin paljon kuin haluaa, että taitaa olla raja työtuloille 922 euroe/kk.
Ja sitten, jos tekisi töitä ja saisi palkkaa tuon verran, niin asumistuki pienenee, niin rahaa ei tule lisää kuin parisataa suuresta työmäärästä huolimatta.
Eli en ainakaan itse ole kokenut, että kannattaisi tehdä työtä takuueläkeläisenä.
- Anonyymi
Jos eläkeläinen saa eläkkeensä lisäksi myös 600 asumistukea, niin taulukoiden
mukaan tuskin saisi enää latiakaan toimeentulotukea, sillä se on toissijainen.- Anonyymi
Juu ja pitää olla iso ja kallisvuokrainen kämppä että edes saa noin paljon asumistukea.
- Anonyymi
Niimpä kun asumiskulut laskettu asumistukihakemuksessa niin eipä sillon välttämättä edes tarvi mitään toimeentulotukea.
- Anonyymi
Pätee joka tilanteessa.
Kun oltiin töissä, tiedettiin ettei palkalla perhe elä. JOten mies muutti ns, vanhempien yäkertaan vaikka suikin kanssamme. Postit vaan haki sieltä.Saimme kaikki kelan tuet ja minä yh lisät kaikkiin tukiin. Ja pajon muutakin tt tukea ym Hyvin elettiin se lapsiperhe arki. Ei mitään heikkoa.
Nyt eläkkeellä meil on kummallakin oma eläke jparemmin elää kun asut ns yksin. a omat tuet kelasta, molemmilla ns oma asunto, joten puolison tulot ei vaikuta kummankaan tuloihin. ;) Pitää vaan seurustella aviomiehen kanssa... niin hyvin pärjää.
Tämä oppi tuli eduskunnasta, siellähän kansanedustajalla on oma kämppä helsingissä, ja muu perhe asuu muualla ja rahaa ja tukia tulee.
Suomessa vihataan perheitä ja avioliittoja. Suomessa tykätään yksinäisistä ja rikotuista perheistä.
Suomessa ei pidetä perheistä eikä pariskunnista,- Anonyymi
Mutta kun pariskunnan molemmat jäsenet saa eläkettä, niin pärjää mainiosti
ilman mitään yhteiskunnan tukiaisia. Kaupasta saa mitä tarvitsee ja voi ostaa
huolekaluja tai kodinkoneen milloin haluaa. Voi tehdä lomareissun useamman
kerran vuodessa ja voi ylläpitää jonkinlaista kulkuvälinettä kuljetustarpeisiin.
Sanoisin, että pitkästä työurasta on selkeästi hyötyä näin eläkepäivinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerran vuodessa ja voi ylläpitää jonkinlaista kulkuvälinettä kuljetustarpeisiin.
Sanoisin, että pitkästä työurasta on selkeästi hyötyä näin eläkepäivinä.Ihan muunlaista kuulee ja lukee.
Eläkkeillä ei pärjää ellei saa kelan tukia, sama on palkoissa, ei pärjää ellei hae kelan tukia. Ei suomalainen normi kansalainen pärjää omalla palklla. Pakolaiset kyllä präjää etuuksilla loistavasti, kun eivät hekään tee palkka työtä. Siinä näkee etuuksian ja palkan tason.
Nykysuomessa etuuksila selviät hyvin. Työläisilä työmatkoihin menee valta osa, samoin etäisiin aj työvaatteisiin. Nuo kaikki jää työttömiltä hankkimatta kun ei tarvi. Autoa tarvii omiin menoihin ja ne voi priorisoida toisin kuin työläisen on mentävä joka aamu. Bensa maksaa.
Eläkkeet on surkeet, senon eläkeyhtiön pomotkin sanoneet että heillä olisi maksaa parempaa eläkettä kaikille, mutta kun pitää laittaa sijoitukseen, ennemmin sinne kun näille eläkeläisille. Ja iselleenhän ne saavat suuren osan niistä rahoista jotka on eläkeläisille tarkoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin, että pitkästä työurasta on selkeästi hyötyä näin eläkepäivinä.Pitkästä työurastakaan ei kaikkien kohdalla ole hyötyä. Jos et saa vakituista kokoaikaista työtä vaan joudut osa-aikaisena pienellä palkalla puurtamaan niin pieneksi jää työeläke. Itse voin näin jälkiviisaana sanoa että otin aikoinaan vastaan väärän työpaikan joka oli osa-aikainen ja vaikka koko ajan hain kokoaikaista muualta niin en saanut. Yksinhuoltajana en myös uskaltautunut sanomaan itseäni irti ja työttömänä hakemaan uutta paikkaa. Työajat oli myös niin epäsäännölliset että ei ollut mitään mahdollisuutta ottaa toista työtä rinnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan muunlaista kuulee ja lukee.
Eläkkeillä ei pärjää ellei saa kelan tukia, sama on palkoissa, ei pärjää ellei hae kelan tukia. Ei suomalainen normi kansalainen pärjää omalla palklla. Pakolaiset kyllä präjää etuuksilla loistavasti, kun eivät hekään tee palkka työtä. Siinä näkee etuuksian ja palkan tason.
Nykysuomessa etuuksila selviät hyvin. Työläisilä työmatkoihin menee valta osa, samoin etäisiin aj työvaatteisiin. Nuo kaikki jää työttömiltä hankkimatta kun ei tarvi. Autoa tarvii omiin menoihin ja ne voi priorisoida toisin kuin työläisen on mentävä joka aamu. Bensa maksaa.
Eläkkeet on surkeet, senon eläkeyhtiön pomotkin sanoneet että heillä olisi maksaa parempaa eläkettä kaikille, mutta kun pitää laittaa sijoitukseen, ennemmin sinne kun näille eläkeläisille. Ja iselleenhän ne saavat suuren osan niistä rahoista jotka on eläkeläisille tarkoitettu.Onko tänne pesiytynyt joku katkerien pessimistien kerho, jolla aina menee huonosti.
Mikään ei ole hyvin ja aina puuttuu rahaa. Sitä se on kun ei osaa asioitansa hoitaa.
- Anonyymi
ensin pitää olla rahaa että pääsee töihin ja eläkkeelle, mutta jos ei ole alkuunkaan senttiäkään rahaa, eikä pysty menemään sen takia edes työpaikalle alkuunkaan, entä sitten?
Ja liikuntakyvytönkin kaiken lisäksi, jalaton.
Kyllä tuo makaronien syöminen on ajanhukkaa, ei kilosta makaroneja saa riittävästi energiaa selviytyäkseen tuntiakaan hengissä. - Anonyymi
Juopahan ei tarkoita ikuista. Juopa vain on niinkuin se on asetettu. Aseistettu mies on toki eri.
- Anonyymi
OIKEI TOSI HIENOA, SUOMALAINENHAN SINÄ OLET. PAREMMINKIN VOISI OLLA MIKÄLI OLISIT PAKOLAINEN.
OLISIT SAANUT VASTAANOTTORAHAA VIISITOSTA TUHATTA, HETI LIIKKEESTÄ UUDEN AUTON, UUDET ASUNNOT JA KAIKKI KULU, RAHAAKIN JOPA 30000 EUROA KUUKAUDESSA PUHTAANA, ETKÄ OLISI EDES TARVINNUT ELÄKKEELLÄ OLLA. NYT JOUDUT NOIN VÄHÄLLÄ RAHALLA TULEE TOIMEEN.
MUTTA HYVÄ NIINKIN,
"TERVE RUUMIS EI TYÖTÄ KAIPAA EIKÄ SAIRAALLA VOI TEHDÄ". ISLAMILAISEN IMAANIN SAARNASTA. - Anonyymi
No mutta. Blondilogiikkaa jälkeen kerran. Tai sitten sossukela katsellut läpi sormien milloin mitäkin kohdetta päätöksentekohetkellä
- Anonyymi
Suomen kansan köyhyys on silmiin pistävää ja on muutamassa vuodessa koronan tavoin levinnyt kaikkiin kansalaisiin, paitsi heihin jotka itse sanelevat mitä palkkkaa haluat, 97 000 e kk mainitsi eräs yritysjohtaja... ja lisää haluaa kun on palkka kuopassa.
Kansa on se jota kuritetaan JOKA IKISESTÄ ASIASTA, MIKÄ MENEE HUONOSTI, SE ON KANSA JOKA MAKSAA KAIKKI KUPRUT JOTKA ISOKÄDELLISET TEKEE.
Mutta kun menee hyvin, silloin ei ole rahaa kanasalle, on vaan näille iso kädellisille.
SIKSI TYÖTTÖMYYS ON PARASTA, EI TARVI TEHDÄ TYÖTÄ JA SAA SIITÄ KORVAUKSEN KELASTA YM. - Anonyymi
Tärkeintähän ei ole se paljonko sattuu tienaamaan tai samaan rahaa,
vaan se miten sitä käyttää ja minkälaiset olosuhteet on itselleen luonut.
Kun on hankkinut sopivat asunnon ja irtaimen omaisuuden sekä auton,
niin sen jälkeen voi tyytyväisenä elellä ja köllötellä ilman huolia.
Rahat riittää hyvin elämiseen, matkusteluun ja harrastuksiin.
Muutokset samanlaiseen päivärytmiin virkistävät mukavasti mieltä.
Kun vielä ymmärtää laittaa jonkin verran kuukaudessa sukanvarteen eli
vrautumaan taloudellisesti, niin tarpeellisten tavaroiden hankkiminenkin
on tavattoman helppoa eikä heiluta kuukausibudjettia millään lailla. - Anonyymi
Tällainen satu jälleen.
- Anonyymi
Niisellanen, mutta se satu on totta. Jokainen eläkööt varojensa mukaan, on tuon tarinan opetus.
Kyllä kaikki saa menemään jos haluaa, sellasta summaa ei varmasti olekkkaan ettei sitä saisi tuhlattua, tavis ihminen.
Meillä on myös aikanaan hankittu oma asunto ja autot, joista ei ole velkaa yhtään, On mökki josta ei ole velkaa. Kun isot asiat on aikanaan hankkinut, niin niitä ei tarvi enää. Voi keksittyä aivan muuhun.
En ymmärrä miski sinä AINA täällä epäilet kaikkia, Jos sulla on asiat huonosti eikä sulla ole rahaa, niin älä luule että kaikilla on yhtä hirvee tilanne kuin sulla. JOTKUT VAAN OSAA KÄHYTTÄÄ RAHAA, OLI SITÄ PALJON TAI VÄHÄN!
- Anonyymi
Toisilla vaan typeryys aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Mullakin oli työkavereita,
jotka saivat parempaa palkkaa tittelinsä vuoksi, mutta kun jäivät eläkkeelle,
niin alkoi heti suuret rahavaikeudet ja vippailivat rahaa kavereiltaan.
Ei meillä ole ollut sellaisia vaikeuksia, kun käyttää vaan rahaa vähän vähemmän
kun tienaa, niin jää mukavasti säästöön käytettäväksi yllätysmenoihin. - Anonyymi
Kirjoita yhteiskuntapalstalle mielummin kuinka säntillinen olet rahojen suhteen nyt ollaan köyhyyspalstalla ja joka homma täytyy olla perseellään.Ei kellään mitään rahoja ole tai omaisuuksia.
- Anonyymi
Puhu pukilleKaikista työeläkkeistä mene veroa. Paitsi ei laiskureiden Kela eläkeet ja takuu eläket. Juuri laiskureiden on ne tulot.Eivät mksa veroa.Eivät tehnet työtä ansaitakseen palkaa ja palkasta maksakseen eläkemaksut.
- Anonyymi
Miksi olet kateellinen, etk itse osannut hoitaa raha asioita että tarvii vanhana olla rahaton! Noh oma on vika.
Niin, eduskuntalaiset on ihmisiä jotka ei maksele veroja, ei mistään. Kun itse päättää asioista niin tekee mikä on itselle edukasta, sinä maksat heidän verottomat tulot.
- Anonyymi
Keskimääräinen eläke on 1800eur niin jos henkilö vaikka saa töissä lähelle 3000eur käteen ja elää sillon jo kädestä suuhun niin kuinkas sitten eläkkeellä pärjää. Valitusvirttä vaan köyhä eläkeläinen juupa juu.
- Anonyymi
Niinpä niin . Paperissa lukee 1866 € ja sillä pärjää ihan mainiosti ja voi laittaa jopa
pienen summan säästöön ihan joka kuukausi. Kyllä siitä kertyy melkoinen potti
6-8 vuoden aikana. Talous on vahva kun ei hakkaa niitä ylimääräisiä roposia
pelikoneisiin eikä hamstraa kotiin tupakkaa ja kaljaa holtittomia määriä.
Kun varaa itselleen muutaman tonnin taloudellisen puskurivaraston niin sitä voi
käyttää yllättävän menon iskiessä tai sillä voi rahoittaa lomansa tai muun reissun.
- Anonyymi
Pitkän tähtäyksen suunnittelua vai etuaikaista pessimismiä.
Saatuamme talovelkojen maksun loppusuoralle ( etuajassa ) 70 / 80 lukujen vaihteessa aloimme vaimoni kanssa varautumaan eläkejärjestelmämme heikkenemiseen.
Emme koskaan olleet käyttäneet rahaa sen vuoksi, että sitä joskus sattui olemaan.
Teimme ja hankimme sitä mitä katsoimme itse tarvitsevamme.
Pessimismimme johti siihen, että 7:stä vakituisesta työpaikasta viimeisen loppuessa 1996 pystyimme tekemään päätöksen josko jatkamme palkkatyössä tai emme jatka.
Tein vielä valikoituja pätkiä pitenevien työttömyysjaksojen väleissä ja 2002 lopetimme puuhastelun tyystin.
Vaihdoimme asumismuotoa. Ok:n ostajiksi ilmestyi ukrainalainen, Suomeen kotoutunut pariskunta.
Vaihdoimme keskustan kerrostaloon ja ryhdyimme oleilemaan keväät ja syksyt Espanjan asunnollamme ja vuosittain joku viikon risteily ja kiertomatka.
Työurani loppupäässä, varsinkin pätkien väleissä, otin laskelman kertyneestä työeläkkeestäni.
Kertymä alkoi ollessani 27v ja viimeinen vakituinen työni loppui ollessani vajaa 52v. Loppuhenkonen = viimeinen pätkä päättyi 2002.
Vaihdellessani työpaikkoja ja paikkakuntia valintani ohjasi uudet haasteet työn sisällön muodossa sekä ahneus = pyrkiminen laiskistumiseni ajankohtaan.
Vaimo ja penskat kulkivat mukana alkuvuodet kunnes tenavien koulun aloitus hyydytti pesueen samalle paikalle = rakentamaamme taloon.
Pienipalkkaisen vaimoni olisi ollut hankala ja turha yrittää rehjuta mukanani. Pelkät viikonloput kotona niin olinpahan aina tervetullut.
Leikattu indeksi on syönyt eläkkeeni ostovoimaa mutta tililleni rapsahtaa 10.02. -23 alkaen 3389€/kk.
Olemme sponssanneet lapsiamme ja myös seuraavan sukupolven edustajia.
Eipä tuosta ilmeisestä pessimismistä ollut haittaakaan. Saattoipahan hieman suunnittelemaan elämää ja tavoiteolotilaa hieman pitemmällä tähtäyksellä.
Nimimerkki: Metallin sekatyöläinen. - Anonyymi
Jauhat täyttä paskaa alkaen tuosta "eläkkeestä ei mene veroa"-kohdasta lähtien.
Voit väittää vastaan vaikka miten paljon tahansa tai muuten puolustella kirjoitustasi leuat levällään, mutta täyttä paskaa se on joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758