Pääsiäis köyhyys

Anonyymi-ap

Mitä köyhät syö pääsiäisenä. Itse ostin kanan koipireisii, perunaa, leipää, hk sinistä, sinappia, jauhelihaa ja olutta. Lisäksi kävin onkimassa siikaa ja sain 2 siikaa yhteispaino 1850g.

35

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Menussa oli karitsan lihapullia, lohta sekä kermaperunoita ja vegepihvejä.
      Monenlaisia salaatteja sekä kakkukahvit päälle.
      Kyllä niillä tavallinen pulliainen präjää.

• Anonyymi

Lammasta en suuhuni laita eikä mitkään vegepihvit kiinnosta

• Anonyymi

Voihan lammasta tietysti hyödyntää muutenkin niinkuin peräkammarin pojat tekee.

• Anonyymi

Tietysti jos on tottunut vaan keskikaljaan ja roiskeläppäpitsoihin , niin saattaahan
        muunlaisesta menusta helposti tulla vieroitusoireita. Eikö lohikaan maistu?

• Anonyymi

Sain ilmaiseksi enolta kilon peuran sisäfilettä. Siitä teen huomenna kunnon ateria ja riittää 3 päiväksi. Teen kunnon lihapataa perunoitten kanssa.

• Anonyymi

Peuranliha on hyvää.
        Itse tein justiinsa lihapullia peuran jauhelihasta, laitoin oikein kermakastikkeeseen.
        Sitten on myöskin yksi sisäfile odottamassa pakkasessa ja sisäpaisti myöskin.
        Toisen paistin söin jo jouluna kinkkuna.
        Todella hyvää lihaa.

• Anonyymi

Lammasnakkeja, valkosipuliperunoita, suvisallaattia, vihreäsalaattia, mämmiä. Rahkaa,pashaa, pääsiäismakeisia ja kahvin kanssa rahkapullia, kakkua ym hyvää. Jne. Mitä nyt keksin ajankohtaista ostella

• Anonyymi

Tänään Pressoon syömään niin ei tule kotiin tiskiäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään Pressoon syömään niin ei tule kotiin tiskiäkään.

Ei he kestä minun kritiikkiä ravintoloissa. Joten paras tehdä itse syömisensä ja tiskaamisensa. Jopa kertakäyttöastiat on keksitty jos astianpesukoneen täyttö stressaa

• Anonyymi

Nötköttiä ja riisiä.

• Anonyymi

kuorineen keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta ja mämmiä, ja sitten paistettuja perunoita ja sen kastikkeen loppu ja itse poimituista mustikoista mustikkasoppaa. Ruisleipää ja maitoa joka päivä. Aamulla leivänpäällä siivu arkijuustoa, muullon leipa ilman höystöjä, ja tietenkin kahvia

• Anonyymi

Menee näin arkena se jauhelihakastike spagetin kanssakin ja jälkkäriksi voi
        vetää sen mämmin eli sen verran kun maha kestää vaniljakastiketta.
        Kun tulee jälkikasvua yökylään, niin joutuu illalla kuitenkin vielä käymään
        mäkkärissä tai hesessä, mistä saa helposti sitä "kevyttä" iltapalaa.

• Anonyymi

Aikoinaan pääsiäisenä ja muulloinkin selvisin hengissä kauraryyneillä ja sokeripaloilla. Olivat aikoja kun kolusin roskiksia, enkä nöyrtynyt sossun luukuille. On hyvä muistaa Leningradin erästä aikaa jolloin sahanjauholeipäsatagrammainen oli ainoa järsittävä päivittäin. Nyt on minullakin hyvää mättöä!Oblivion stout...

• Anonyymi

Paistettiin kermaperunoita uunissa isompi satsi, kun hain kellarista itse kasvatettuja Asterix perunoita.
      Jauhoin jauhelihaa; lammasta, nautaa ja possua, siitä sitten vaimo teki lihapullia ja paistettiin pari uunipellillistä lihapullia. On muuten melkoisen hyvää! Lammasta ostimme syksyllä pari teurastettua ruhoa, maksoi 2€/kg, joten ei ollut kallista!
      Paistettiin vielä uunijuureksia iso uunivuoka, palsternakkaan, porkkanaa ja punajuurta, ei ole kallis ruoka valmistaa ja hyvin maistuu!
      Leipää saatiin ilmaiseksi pari isoa laatikollista, joten niistä valitaan parhaat ja loput kuivataan hevosille tuttavien tallille.
      Salaattia tehdään tietty aterioille. Punaviiniä ostin verkkokaupasta 4,95€/3litraa.

• Anonyymi

Kiljua ja makkaraa perhana jotkut oikeen hienostelee hmmm onko nykykyään porvariköyhiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiljua ja makkaraa perhana jotkut oikeen hienostelee hmmm onko nykykyään porvariköyhiä.

Laske vaan niiden hintaa, että mitä tulee maksamaan kilju ja makkara, että kannattaako! Samalla rahalla saa kunnon viiniä ja kokolihaa taikka kalaa!

Tarviiko köyhän muka olla myös tyhmä!

• Anonyymi

Lammasta en syö vaikka saisin ilmaiseksi prkl tulee oksennus jo hajusta.Köyhät muutenkaan mitään erikoisia lihoja osta vaan, makaronia,makkaraa.Köyhä mukamas ostaisi lohta höpö höpö.

• Anonyymi

Se on lampaan kanssa sellainen juttu, että sitä lihaa saa lähes ilmaiseksi, kun syksyllä niitä maisemanhoito- tai pihalampaita teurastetaan, maksaa 2€/kg koko ruhoina ja siitä jää vielä käsittelyn jälkeen luuttomat huippulihat maksamaan n. 3,50€/kg! Eli on köyhälle parasta mahdollista moneen käyttöön.
        Itse jauhan jauhelihaksi lammasta, joskus on paistettu uunissa filepihvejä, mutta jauhelihana kaikista käyttökelpoisinta, voi vaikka tehdä sitä lihamakaronilaatikkoa tai perunasoselaatikkoa.

Lohta tosiaan ostaa köyhäkin, syksyllä tyhjentävät kasvatusaltaita, niin kirjolohi tarjouksessa alle 2€/kg, sillä hintaa et osta edes lenkkimakkaraa! Syötiin juuri savustettua kirjolohta, vaikka eihän se oikean lohen väärti ole, mutta köyhän ei auta valittaa!

• Anonyymi

Maailman Onnellisin maa Suomi en oikkee ymmäjjä. Mämmi Saaulii.

• Anonyymi

Maggaraa ja kaljaa se pitää olla.

• Anonyymi

Hienoa sait siikaa.Olet onnekas ja oma varainen.

• Anonyymi

Lammasta voi verrata johonki märäntyneeseen tuotteeseen. Kala menee kyllä ja muut lihat.

• Anonyymi

Olet sitten aika tumpelo tekemään ruokaa, jos et saa lammasta maistumaan hyvältä!
        Söin juuri lammasta, jonka itse käsittelin kokoruhosta, kun ostimme kaverilta pari kokonaista teurastettua lampaanruhoa.
        En minäkään toisen laittamaa lammasruokaa syö, sain siitä kammon jo opiskeluaikana, kun ruokalassa oli usein jotain iänikuista lammasta huonosti laitettuna.
        Ja jos ostan kaupasta jotain uusseelantilaista lammasta ison paistin, niin avaan sen hyvin tarkkaan ja poistan ne talirasvat pois ennen ruuan valmistusta. Ne rasvat tekee lampaanlihasta hirveän makuista!
        Se ei ole kovin suuri vaiva ottaa ne rasvat pois lampaanlihasta, ellei ole oikein älyttömän rasvainen lammas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sitten aika tumpelo tekemään ruokaa, jos et saa lammasta maistumaan hyvältä!
        Söin juuri lammasta, jonka itse käsittelin kokoruhosta, kun ostimme kaverilta pari kokonaista teurastettua lampaanruhoa.
        En minäkään toisen laittamaa lammasruokaa syö, sain siitä kammon jo opiskeluaikana, kun ruokalassa oli usein jotain iänikuista lammasta huonosti laitettuna.
        Ja jos ostan kaupasta jotain uusseelantilaista lammasta ison paistin, niin avaan sen hyvin tarkkaan ja poistan ne talirasvat pois ennen ruuan valmistusta. Ne rasvat tekee lampaanlihasta hirveän makuista!
        Se ei ole kovin suuri vaiva ottaa ne rasvat pois lampaanlihasta, ellei ole oikein älyttömän rasvainen lammas.

En ole edes varsinaisesti lammasta valmistanu,jakelusta joskus sain ni helvetti se haju.Täytys oikeen ravintolaan mennä syömään lammaspihvi ja sillon arvioida että tykkääkö.Poroa olen syönyt ja sitten yön yli riippunnutta jänistä kun keitto valmistettiin.Oma päätös se on helkkari mitä syö niin valmistakaa ihan rauhassa munuaisista,maksasta tai vaikka keitätte aivoista herkkuja. Pässin kiveksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole edes varsinaisesti lammasta valmistanu,jakelusta joskus sain ni helvetti se haju.Täytys oikeen ravintolaan mennä syömään lammaspihvi ja sillon arvioida että tykkääkö.Poroa olen syönyt ja sitten yön yli riippunnutta jänistä kun keitto valmistettiin.Oma päätös se on helkkari mitä syö niin valmistakaa ihan rauhassa munuaisista,maksasta tai vaikka keitätte aivoista herkkuja. Pässin kiveksiä.

Oma on tosiaan päätös, että mistä me ruokaa tehdään! Vaan voihan sitä köyhäkin kunnolla herkutella, kun valmistaa itse ruokaa kunnon aineksista.
        Munuaiset, aivot ym. jätän kyllä suosiolla muiden syötäviksi, munuaisista sain lapsuudessani niin tarpeeksi, kun niitä oli meillä aika usein ja maksa myös tökkii, sitä lapsuudessa ihan riittämiin ruokana.
        Sydämiä jauhan kyllä jauhelihaksi, tulee ihan huippua jauhelihana.

Lammas on tosiaan hyvää kunnolla laitettuna, tarjosimme lammasta vieraillekin ja olemme usein tarjonneet, moni ei ole edes tiennyt syöneensä lammasta ja ovat kehuneet! En todellakaan mene ravintolaan syömään lammaspihvejä, koska en syö lammasta, ellen ole sitä itse saanut käsitellä lautaselleni!

Jänis on tosi herkkua, kaveri toi vähän aikaa sitten 2kg juuri ammuttua rusakkoa, paistoin siitä uunissa hapankaalin kanssa herkullista pataruokaa. Minulla on tosi hyvä hapankaalipadan ohje tuolta Keski-Euroopasta, siitä hieman soveltaen saa tosi hyvän pataruoan rusakosta, valkoviinin korvaan omatekoisella omenamehulla. Todella herkullista tulee ja on edullista ruokaa!

• Anonyymi

Tulkaa syömään pashaa pashaa pashaa.

• Anonyymi

Rahaa mennyt hitosti kaikkiin herkku ruokiin. Nyt pitää ensi viikko elää niukasti 30 eurolla korkeinaan.

• Anonyymi

No joo, mullakin meni jotain 40-50€ verran rahaa pääsiäisemmeisiin. Eli aika hitosti yleiseen tasooni nähden.
        Toki ostin oluttakin 15 tölkkiä, se oli isoin osa tuosta. Mutta jotenkin olut kuuluu pyhäruokien ruokajuomaksi ainakin mun mielestä ja kun en sitä juurikaan juo muulloin. Pääsiäinen, juhannus ja joulu+uusivuosi on ne kerrat, kun ostan olutta. Joulu ja uusivuosi menee yhdellä salkulla, nuo 2 muuta pyhää menee 10-15 tölkin olutsatsilla.
        Mutta no, lihaan ja makkaraan meni yhteensä noin 15€, mämmi ja kerma oli jotain 7€ tienoilla ja mitä nyt muuta olikaan.
        Ensi viikko menee tiukemalla budjetilla mullakin.
        Onneksi pakatimessa on vielä jonkun verran ruokaa jemmassa ja on mulla tölkkiruokaakin hieman kaapissa hätävarana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo, mullakin meni jotain 40-50€ verran rahaa pääsiäisemmeisiin. Eli aika hitosti yleiseen tasooni nähden.
        Toki ostin oluttakin 15 tölkkiä, se oli isoin osa tuosta. Mutta jotenkin olut kuuluu pyhäruokien ruokajuomaksi ainakin mun mielestä ja kun en sitä juurikaan juo muulloin. Pääsiäinen, juhannus ja joulu uusivuosi on ne kerrat, kun ostan olutta. Joulu ja uusivuosi menee yhdellä salkulla, nuo 2 muuta pyhää menee 10-15 tölkin olutsatsilla.
        Mutta no, lihaan ja makkaraan meni yhteensä noin 15€, mämmi ja kerma oli jotain 7€ tienoilla ja mitä nyt muuta olikaan.
        Ensi viikko menee tiukemalla budjetilla mullakin.
        Onneksi pakatimessa on vielä jonkun verran ruokaa jemmassa ja on mulla tölkkiruokaakin hieman kaapissa hätävarana.

Jonkin verran meni pääsiäisen rukiin rahaa ja olusiin mutta onneks jätti rahaa jonkin verran käyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkin verran meni pääsiäisen rukiin rahaa ja olusiin mutta onneks jätti rahaa jonkin verran käyttöön.

Jäi mullakin rahaa vielä, mutta pakko vetää varmuuden vuoksi 1 viikko vähän tiukemmalla rahankäytöllä.
        Mutta oli ihan kiva kyllä, kun oli ainakin jotain hyvää ruokaa ja vähän juomaakin lisäksi ja muutama dvd lainattuna kirjastossa, joita tuli katseltua tässä pyhien aikaan.
        Kun en juuri käy missään sen ihmeemmin, en oikein jaksa mitään suurta hössötystä ja kavereita mulla nyt onkin aika vähän.
        Niin oli tosiaan ainakin vähän jotain täytettä pyhiin ja vaihtelua harmaaseen arkeen.

• Anonyymi

Itse ostin Lidlistä savustetun kalkkunan rintafileen, aika pienen kylläkin mutta silti.
      Sitten on vähän uunilenkkiä ja noiden lisukkeeksi tein perunamuussin ja on jotain tomaattia ym vähän myös.
      Ja ostin kyllä mämmiäkin yhden 700gr tuokkosen ja kuohukermaa sen päälle.
      Juomaksi 18-pack olutta.
      Ihan hyvin olen noilla pärjännyt, huomiseksi on vielä tukeva ateria noista ja 4tlk olutta ruokajuomaksi.
      Täytyy sitä joskus olla reilummin mitä mässätä.
      Juhannuksena sitten seuraavan kerran vähän reilummat ja paremmat emmeet, sitten taitaakin venähtää jouluun. No, ehkä synttäreillä on kanssa jotain kunnon ruokaa reilummin, kun synttärit osuu sopivasti juhannuksen ja joulun välille.

• Anonyymi

Eipä tullut ostelluksi mitään jääkaapin täytettä pääsiäistä varten.
      Tänään marketista leipä, maitotölkki ja oluttölkki.

• Anonyymi

Leipä sumpin kanssa juhlistaa mukavasti pääsiäisenkin.

• Anonyymi

Keitettyjä perunoita, kalaa. Mämmi oli ekstraa. Köyhällä kannattaa olla ruokarunko, aina pakastimessa vaikka juureskeittoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe