Erilaisuus ei sallittua

Anonyymi-ap

JT uskonto vaatii kaikkien kiinnostuneiden muuttuvan ulkonäköä ja mieltymyksiä myöten samanlaiksi kuin he. Onkohan tuokin yksi syy, miksi uusia ei juuri tule mukaan?

7

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkitusti suurin syy on se, että pelätään ettei kyetä täyttämään seuran Peräilma- ja päihdenormeja. Ne ovat kieltämättä tiukat, mutta hyvien, asiansaosaavien opettajien opastuksella varsin nopeasti Peräilma raikaa ja kurnaali virtaa normit täyttäen.

    • Anonyymi

      Joskus harkitsin palaamista todistajiin mutta tulin nopeasti järkiini. Yksi syy siihen miksi en ikinä palaa takaisin on se amerikkalainen pukeutuminen. Pukeutumisen niin vapaa- aikana kuin palveluksessa pitää tuottaa " kunniaa" Jumalalle. Olen 15 vuotta eroni jälkeen pukeutunut mukaviin vaatteisiin ja kasvattanut hiuksia. En voisi kuvitellakaan että monta kertaa viikossa pitäisi ahtautua suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Hiukset pitäisi leikata lyhyeksi ja mulla on komea leijonan harjas. Luonnon vaalea.
      Eräs päivä ennen muistonviettoa viime viikolla kävi todistajia ovella. Toivat palaa Jehovan luo kirjasen. Jaksoin olla ystävällinen mutta en osoittanut mitään mielenkiintoa heitä kohtaan.
      Kiinnitin huomiota heidän pukeutumiseen ja ihan ahdisti nuoremman miehen pukeutuminen. Kaulaan asti napitettu musta pitkä takki päällä ja kaulan ympäri heitetty olkalaukku. Näytti siltä kuin olisi osallistumassa johonkin valtion virkamiesten kokoukseen. En voisi kuvitella pukeutuvani niin virallisesti kuin hautajaisiin tai häihin.

      Toinen syy miksi en palaa on se että elämäni ankeutuisi huomattavasti. Kahdesti viikossa pitäisi pakon edessä mennä kokouksiin katsomaan mökötystä. En voisi viettää pääsiäistä, joulua. Enkä voisi osallistua suvun perhejuhlien kuten konfirmaatioon ja perinteiseen joulu ateriaan. En voisi antaa synttärilahjoja ja joululahjoja. Miten selittäisi 5 v veljen tytölle etten voi antaa lahjaa?
      Jos pääsisinkin takaisin niin alkaisi kentällä käynti joka on ihan hirveää. Ja seurakuntalaiset tulisivat kylään ja kutsuisivat kylään.
      Kaikki vahtivat toisiaan ja etsivät lipsumisia.

      Vain yksi juhla vuoden aikana ja sekin vain ankea ja tylsä kokous.

      • Anonyymi

        Ankea kuvaa mielestäni hyvin todistajien uskontoa. Se on sitä sekä ulkoisesti että muutenkin. Mutta yleensäkin kaikki kristilliset uskonnot ovat ankeita. Todistajat ovat vain hioneet kaiken pitkälle ulkoista olemusta myöten. Siinä olemuksessa joko viihtyy tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ankea kuvaa mielestäni hyvin todistajien uskontoa. Se on sitä sekä ulkoisesti että muutenkin. Mutta yleensäkin kaikki kristilliset uskonnot ovat ankeita. Todistajat ovat vain hioneet kaiken pitkälle ulkoista olemusta myöten. Siinä olemuksessa joko viihtyy tai ei.

        Olisi mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon olisi JT:ia, jos kuolemaa ei olisi.


      • Anonyymi

        Nuo pukeutumis ja hiusasiat ovat minullekin tärkeitä. En luovu omista mukavista vaatteistani, joissa tunnen oloni mukavaksi ja omaksi itsekseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ankea kuvaa mielestäni hyvin todistajien uskontoa. Se on sitä sekä ulkoisesti että muutenkin. Mutta yleensäkin kaikki kristilliset uskonnot ovat ankeita. Todistajat ovat vain hioneet kaiken pitkälle ulkoista olemusta myöten. Siinä olemuksessa joko viihtyy tai ei.

        Ankimus Maximus sopisi hyvin JT uskonnon uudeksi nimeksi.


    • Anonyymi

      Soopaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe