17v vanha auto vaihdossa liikkeessä?.

Anonyymi-ap

Ottaako mikään liike vaihdossa vm. 2006 octaviaa? Onko siis ainoa tapa myydä vanha ensin nettiautossa pois vai hyvittääkö mikään liike vaihdossa välirahan kanssa?

Uusi tai uudempi auto pitäisi ostaa, mutta tietenkin haluan vanhan ensin pois alta. Jos ei liike ota vaihdossa niin ainoa tapako on vain nettiautossa myyminen?

20

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kierrätys kunnossa oleva, kuuluu Kuusankosken etupiiriin?♻️

• Anonyymi

Auto on juuri katastettu ja leimattu joten ei sitä nyt vielä kuusankoskelle kannata viedä.

• Anonyymi

Korjaus: KUUSAKOSKEN

• Anonyymi

Nettiautoon ja toriin myyntiin. Ihan hyvä auto myydä jos km lukema järkevä.
      Jollekkin vielä pitkäksi aikaa hyvä auto.
      Ota hyvät valokuvat ja rehellinen ilmoitus, siitä se lähtee.

• Anonyymi

Jatkuu, liike hyvittää siitä liian vähän. Joten myy itse. Kaikista järkevin tapa.

• Anonyymi

Ocu revitään AINA käsistä, kuten Golf ja Passat. Ne menee aina.

• Anonyymi

Paha mennä kaikkien liikkeitten puolesta sanoa mitään. Uskoisin, että lähes kaikki ottaa, mutta saako siitä käytännössä juurikaan itään, niin onkin toinen asia, kunto ja ajetut kilsat merkitsee eniten.

• Anonyymi

Ei saa itään mutta lounaaseen voi saada.

• Anonyymi

Katsoin niin hyvin harvalla liikkeellä on myynnissä alle 5000€ autoja. Tämmöisillä pinemmillä ns jobbareilla on. Ottaako suuremmat liikkeet sitten vanhempia autoja? Jos ottavat minne ne menee?

• Anonyymi

Eihän tuon ikäisellä autolla ole oikeasti mitään vaihtoarvoa eli ei kannata edes tarjota mihinkään vaihdossa. Anna jollekin ilmaiseksi tai vie paaliin.

• Anonyymi

No katsoppa tätä.

Ei ole siis mun ilmoitus, mutta itellä on täysin sama. Lähes saman kuntoinen jopa hieman vähemmän ajettu. Terv ap https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13433023

Eli saatan sittenkin vaan vaihtaa. Ainakin yritän jos ei kelpaa vaihdossa niin sitten myyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No katsoppa tätä.

Ei ole siis mun ilmoitus, mutta itellä on täysin sama. Lähes saman kuntoinen jopa hieman vähemmän ajettu. Terv ap https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/13433023

Eli saatan sittenkin vaan vaihtaa. Ainakin yritän jos ei kelpaa vaihdossa niin sitten myyn.

Todennäköisesti liike kyllä ottaa Octavian vaihdossa, se myyvätkö sitten itse vai lähteekö auto nipussa johonkin pienempään liikkeeseen riippuu liikkeestä.

Hyvityshinta voi sitten olla eri asia. Kysy ensin tarjous uudesta suoralla kaupalla, ja vasta sen jälkeen hyvitystä vanhasta. Tuollainen Octavia hyväkuntoisena ei ole mikään hankala myytävä itsekään. Tosin kannattaa varautua siihen että tuossa hintaluokassa tulee eniten myös kaikenlaisten rahattomien ja huvin vuoksi kyselijöiden soittoja joihin ei kannata aikaansa tuhlata.

• Anonyymi

Minulla on vuoden 2000 Corolla. Ajettu reilu 250 000 km. Ajelen sillä ehkä kymmenisen vuotta vielä. Ainoa yli 300 euron korjaus oli pari vuotta sitten koko pakoputkiston vaihto, oli alkuperäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vuoden 2000 Corolla. Ajettu reilu 250 000 km. Ajelen sillä ehkä kymmenisen vuotta vielä. Ainoa yli 300 euron korjaus oli pari vuotta sitten koko pakoputkiston vaihto, oli alkuperäinen.

Kuka kysy?

• Anonyymi

Jos ostaa selvästi kalliimman auton, niin kaikki ottavat vaihdossa johonkin hintaan. Vaihto on helpompi tapa, auton myyminen on tuurista kiinni. Sekä rasittavaa rahattomien ja muiden pöhköjen soitellessa.

• Anonyymi

Viimeksi Kamux otti 19 vuotta vanhan Ford Focuksen, johon oli puolen vuoden päästä tulossa jakohihnanvaihto ja leimaa saman verran jäljellä. Ostin 13 000e hintaisen auton ja sain hyvitystä Focuksesta 1500e. Focuksen nettiauton pyynnit pyöri vastaavalla 1000-2500e.

Toisinsanoen kannattaa tutkiva vanhan auton hintatasoa nettiautossa ja päättää joku taso mitä siitä on saatava liikkeessä vaihdossa. Ja arviossa pitää olla rehellinen myös itselleen eli jos joku olisi samanlaista autoa myymässä sinulle niin maksaisitko saman vai elätteletkö ahneita toiveita todellisuudessa?

• Anonyymi

Käytännössä siis siirsivät uuden auton hinnassa olevan tinkivaran hyvityshintaan, arvioisin että todellisuudessa hyvittivät Focuksesta enintään 500 euroa. Eli suoralla kaupalla olisit saanut uuden auton 12000 eurolla ja Focus olisi jäänyt itse myytäväksi. Siksi minusta kannattaa aina kysyä uuden auton hinta ilman vaihtoautoa, ja vasta sen jälkeen tuoda esiin vaihtoauto ja paljonko väliraha olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä siis siirsivät uuden auton hinnassa olevan tinkivaran hyvityshintaan, arvioisin että todellisuudessa hyvittivät Focuksesta enintään 500 euroa. Eli suoralla kaupalla olisit saanut uuden auton 12000 eurolla ja Focus olisi jäänyt itse myytäväksi. Siksi minusta kannattaa aina kysyä uuden auton hinta ilman vaihtoautoa, ja vasta sen jälkeen tuoda esiin vaihtoauto ja paljonko väliraha olisi.

Aika optimistinen ajatus suoran kaupan alennukselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika optimistinen ajatus suoran kaupan alennukselle.

Yleisesti ottaen täysin realistinen taso, vähintään sataset saa aina tingittyä pois, eli 12900 pyynnillä oleva lähtee 12000:lla jne.

• Anonyymi

Heidi otti auton vaihdossa.

Siis Heidin automotive :DDD

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe