Jos kaikki ukrainalaisille annetut tuet olisi...

Anonyymi-ap

...annettukin suomalaisille, niin köyhyys ja työttömyys olisi Suomesta tipotiessään.

Miksi siis ukrainalainen on niin paljon arvokkaampi ihminen kuin suomalainen?

69

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näille kateellisille, hyväuskoisille, elämässään eteenpäin kelluville hölmöille voi vain sanoa, että vanha sanonta talvipakkasella lahkeeseen lasketun virtsan lyhytaikaisesta, lämmittävästä vaikutuksesta sopii hyvin!

• Anonyymi

Aina näitä kateellisia vinkujia riittää..
      No ok, ukrainalaiset saavat kulkea ilmaiseksi busseissa ja pääsevät ilmaiseksi uimahalleihin, useimmilla paikkakunnilla ainakin, mutta mitä sitten?
      Suurin osa heistä majoitetaan pakolaiskeskuksiin jne ja tokkopa he nyt ainakaan mitään tolkuttomia rahoja saa käyttöönsä, jos vaikka ylläpito onkin ilmaista. Siis majoitus ja ruoka.
      Ja muutenkin, miten joku suomalainen velliperse, joka ei kuitenkaan tiedä todellisesta hädästä mitään, viitsii vinkua sellaisten auttamisesta, jotka sodan takia ovat kusessa tai ainakin menettäneet käytännössä kaiken?

• Anonyymi

Vastaanottoraha kuulemma minkä saavat on jotain hiukan yli 300€/naama/kk. Ei sillä pitkälle pötkitä kun sillä rahalla on sitten elettävä. Toki monessa kaupungissa on heille sitten pilvin pimein kerätty vaatteita, asuntoon tarvittavia tavaroita astioista huonekaluihin ym ja ruoka-apuakin ja kerätään edelleen. Niinhän sitä sanotaan että ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.......toki on näissä Ukrainasta tulijoissa sellaisiakin jotka hakeutuu mahdollisimman pian töihin eikä jää maleksimaan kuten muut tulijat.

• Anonyymi

Vinkuminen on eri asia kuin oman kansan puoltapitäminen. On eri asia auttaa kuin maksaa kaikki ylläpito ruhtinaallisesti. Sitä ei oma kansa saa, jos meillä menee huonosti, niin apua et saa, ennenkuin on kaikki liput ja laput tarkistettu, omaisuus kartoitettu säästöt ja talletukset syynätty. Mutta nämä pakolaiset saavat kaiken noin vaan. Suomesa on omia asunnottmia, mutta pakolaiset menee heidän edelle. Suomessa on käyhiä, mutta pakolaisten käyhyys on aina ensin.

Heille kerätään tietokoneita, vaatteita, huonekaluja, polkupyöriä, leluja, lastenvaunuja rattaita.... kaikkea, mutta oma kansa... ei mitään.

Siksi olen jättänyt äänestämisen, olen jättänyt kaikki rahakeräykset, aivan kaiken, keskityn omiin läheisiin ja itseeni. En sääli enkä tunne mitään myötätuntoa. Haen kaikki etuudet ja tuet, ja kaupan punalappuset, vaikkei tarvis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vinkuminen on eri asia kuin oman kansan puoltapitäminen. On eri asia auttaa kuin maksaa kaikki ylläpito ruhtinaallisesti. Sitä ei oma kansa saa, jos meillä menee huonosti, niin apua et saa, ennenkuin on kaikki liput ja laput tarkistettu, omaisuus kartoitettu säästöt ja talletukset syynätty. Mutta nämä pakolaiset saavat kaiken noin vaan. Suomesa on omia asunnottmia, mutta pakolaiset menee heidän edelle. Suomessa on käyhiä, mutta pakolaisten käyhyys on aina ensin.

Heille kerätään tietokoneita, vaatteita, huonekaluja, polkupyöriä, leluja, lastenvaunuja rattaita.... kaikkea, mutta oma kansa... ei mitään.

Siksi olen jättänyt äänestämisen, olen jättänyt kaikki rahakeräykset, aivan kaiken, keskityn omiin läheisiin ja itseeni. En sääli enkä tunne mitään myötätuntoa. Haen kaikki etuudet ja tuet, ja kaupan punalappuset, vaikkei tarvis.

Kun kaikki kustannukset ovat nousseet oikein raivokkaasti ja rahaa on tietty määrä,
        niin tuettavia ryhmää on rajattava hyvin tarkoin eli vain lähiomaisia voi tukea.
        Ei riitä raha enää kaikenlaisten ryhmien tukemiseen ja monenlaisiin keräyksiin.
        Joku laski että 14 erilaista järjestöä kerää rahaa mm. maanjäristyksen uhreille.
        Ei pysty tavallinen pulliainen niitä avustamaan eikä maksamaan hallintokuluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaanottoraha kuulemma minkä saavat on jotain hiukan yli 300€/naama/kk. Ei sillä pitkälle pötkitä kun sillä rahalla on sitten elettävä. Toki monessa kaupungissa on heille sitten pilvin pimein kerätty vaatteita, asuntoon tarvittavia tavaroita astioista huonekaluihin ym ja ruoka-apuakin ja kerätään edelleen. Niinhän sitä sanotaan että ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.......toki on näissä Ukrainasta tulijoissa sellaisiakin jotka hakeutuu mahdollisimman pian töihin eikä jää maleksimaan kuten muut tulijat.

Tuota juurikin tarkoitin ja silti tuostakin joku vetää herneet nenäänsä, että kun niitä nyt tuetaan, hyysätään ja heille annetaan "paalikaupalla" rahaakin tuhlattavaksi.
        Itse annoin mulle liian pieniksi tai muuten turhaan kaappiin jääneitä, mutta muuten hyväkuntoisia, vaatteita juurikin ukrainalaiskeräykseen. En nyt kaipaa kehuja tuosta, mutta mielestäni oli ihan ok teko. Mieluummin nekin vaatteet ukrainalaisen sodasta kärsivän kuin esim suomalaisen huumehörhön päälle...
        Ja ei tuo 300€ ole kuitenkaan mikään niin tolkuton summa, että siitä kannattaisi muiden suuttua. Toki 1000 ukrainalaisen porukalle se on jo 300000 euron menoerä kuukaudessa.
        Ja tosiaan todella moni ukrainalainen menee töihin heti kun vain pääsee, eli kun saa siihen luvat ja saa edes jonkinmoisen työpaikan. Eli ei ole ainakaan niin iso rasite yhteiskunnalle enää siinä vaiheessa.
        Itse tunnen aika paljonkin ukrainalaisia, olen tuntenut heitä jo ennen tätä nykyistä sotaa.
        Aika vähän heissä on näitä velmuja tai muita rasitteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kaikki kustannukset ovat nousseet oikein raivokkaasti ja rahaa on tietty määrä,
        niin tuettavia ryhmää on rajattava hyvin tarkoin eli vain lähiomaisia voi tukea.
        Ei riitä raha enää kaikenlaisten ryhmien tukemiseen ja monenlaisiin keräyksiin.
        Joku laski että 14 erilaista järjestöä kerää rahaa mm. maanjäristyksen uhreille.
        Ei pysty tavallinen pulliainen niitä avustamaan eikä maksamaan hallintokuluja.

En mäkään huumehörhöjä tai juoppoja tue.
        Niin sairauksia kuin riippuvuudet ovatkin, niin se on kuitenkin AINA siinä vihoviimeisessä vaiheessa ainakin oma valinta, alkaako juomaan/käyttämään huumeita tms.
        Joten sellaiset ei mun apuja tule saamaan.
        En kyllä laita myöskään näihin maanjäristys- tai muihinkaan keräyksiin rahojani tai muutakaan.
        Valitsen tarkoin, mitä tahoja autan.
        Ukrainalaisia olen auttanut sillä, että olen lahjoittanut jotian mulle tarpeetonta mutta käyttökelpoista tavaraani heille.
        Eläinsuojeluyhdistyksille joskus annan apua, kuten myös sotaveteraaneille.
        Ja tietty lähiomaisiani autan silloin, kun he tarvitsevat apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mäkään huumehörhöjä tai juoppoja tue.
        Niin sairauksia kuin riippuvuudet ovatkin, niin se on kuitenkin AINA siinä vihoviimeisessä vaiheessa ainakin oma valinta, alkaako juomaan/käyttämään huumeita tms.
        Joten sellaiset ei mun apuja tule saamaan.
        En kyllä laita myöskään näihin maanjäristys- tai muihinkaan keräyksiin rahojani tai muutakaan.
        Valitsen tarkoin, mitä tahoja autan.
        Ukrainalaisia olen auttanut sillä, että olen lahjoittanut jotian mulle tarpeetonta mutta käyttökelpoista tavaraani heille.
        Eläinsuojeluyhdistyksille joskus annan apua, kuten myös sotaveteraaneille.
        Ja tietty lähiomaisiani autan silloin, kun he tarvitsevat apua.

Kukas sinun elämisen kustantaa kun notkut työttömänä heko heko oikeen mallikansalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukas sinun elämisen kustantaa kun notkut työttömänä heko heko oikeen mallikansalainen.

Töissä käyn, vakituinen työpaikka ollut jo yli 15v ajan.
        Työelämässä olen ollut ylipäätään jo 25 vuotta. Työttömänä tuosta ajasta olen ollut noin 6kk ja sekin työttömyysjakso oli vuonna 2005.
        Eli kustannan itse oman elämiseni, vaikka en nyt itseäni valioyksilönä pidäkään.
        Töissäkäyminen ja sitä kautta itsensä elättäminen ja itsestään huolehtiminen on vähintä, mitä jokainen voi ja jokaisen kuuluukin tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä levitä tuollaisia valheita !
        Sosiaalituet yhteen laskettuna on noin 2000,- /kk luokkaa ! voi olla ylikin kun tarkkoja summia ei kerrota ettei niitä voi laskea kun on paljon eläkeläisiä Suomessa jotka saa paljon vähemmän.

on vastaanottorahaa,työttömyys korvausta, harkinnavaraista sosiaali tukea ,asumistukea lapsilisää ,ilmaisi vaatteita,ilmaisia puhelimia ja tietokoneita,ilmaista koulutusta ,ilmaisia lääkkeitä ,ilmainen hammaslääkäri ,ilmainen terveys keskus ym...ym. ....joista Suomalaisten pitää aina maksaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä levitä tuollaisia valheita !
        Sosiaalituet yhteen laskettuna on noin 2000,- /kk luokkaa ! voi olla ylikin kun tarkkoja summia ei kerrota ettei niitä voi laskea kun on paljon eläkeläisiä Suomessa jotka saa paljon vähemmän.

on vastaanottorahaa,työttömyys korvausta, harkinnavaraista sosiaali tukea ,asumistukea lapsilisää ,ilmaisi vaatteita,ilmaisia puhelimia ja tietokoneita,ilmaista koulutusta ,ilmaisia lääkkeitä ,ilmainen hammaslääkäri ,ilmainen terveys keskus ym...ym. ....joista Suomalaisten pitää aina maksaa !

Täällä kommunistit puhuu ja yrittää vaihtaa puheen aihetta puhumalla jostakin 300 ,- vastaanotto rahasta joka kuin pisara meressä näistä kymmenien Miljardien tuki rahoista joita Suomi on sinne lähettänyt ! Oikea summa voi olla jopa 100 Miljardia jos kaikki lasketaan oikein siis mitä on leikattua ja ryöstetty Suomen kansalta työntekijöiltä,yrityksiltä ,kaupungeilta ,valtiolta on tehtaiden lopetuksia ,koron nostoja,veron korotuksia,työttömyyttä energian hinnan nousua yms.. jotka kaikki johtuu ukraianan tukemisesta !

SUOMIHAN MENEE KONKURSSIIN TÄLLÄ MENOLLLA !

https://velkakello.fi/

Meillä on täysin tyhmät politikot kun tällaista hommaa tekevät !
        (Ihmisiä tappavat ja taloja särkevät tukirahoilla siellä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä kommunistit puhuu ja yrittää vaihtaa puheen aihetta puhumalla jostakin 300 ,- vastaanotto rahasta joka kuin pisara meressä näistä kymmenien Miljardien tuki rahoista joita Suomi on sinne lähettänyt ! Oikea summa voi olla jopa 100 Miljardia jos kaikki lasketaan oikein siis mitä on leikattua ja ryöstetty Suomen kansalta työntekijöiltä,yrityksiltä ,kaupungeilta ,valtiolta on tehtaiden lopetuksia ,koron nostoja,veron korotuksia,työttömyyttä energian hinnan nousua yms.. jotka kaikki johtuu ukraianan tukemisesta !

SUOMIHAN MENEE KONKURSSIIN TÄLLÄ MENOLLLA !

https://velkakello.fi/

Meillä on täysin tyhmät politikot kun tällaista hommaa tekevät !
        (Ihmisiä tappavat ja taloja särkevät tukirahoilla siellä)

Pitää muistaa sekin tosiasia että Ukrainan on erittäin korruptoitunut maa jota johtaa Juutalais pelle jonka Preistentti kausi on ohi jo siis Yksinvaltiaas Diktaattori !

Länsimaat on lähettäneet sinne tuhansia Miljardeja jo tuki rahaa,vähintään kymmenys siitä valuu korruption käsiin... siis (satatuhatta MILJOOONAA )

Ei ihme että Nizzan, Monacon Espanajan ym välimeren paikkojen hienoimmat autot on Ukrainan kilvissä ,ei tarvitse ihmetellä msitä raha tulee Espanjan asuntokkauppoihin joka käy nyt kuumana kun Ukrainalaiset ostaa asuntoja.
        (NE ON MEIDÄN RAHAA KAIKKI )

Me ollaan menossa konkurssiiin ja toiset juhlii kuin viimmeistä päivää.

Miksi Suomen kansa tukee tällaisia politikoita Suomessa ?

Politikot tekee tietenkin oman edun takia tätä hullua hommaa siis brysselin miljoona virkojen kalastelun takia ,mutta tämä saattaa aiheuttaa vaikak sodan suomessa kun tämän annetaan jatkua !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea tuota rojua on Suomessa liikaakin, on hyvä vaan kun jollekin kelpaa, eikä tarvitse kyyditä kaatopaikalle?

• Anonyymi

Kyllä minulle sopii, että jokainen yhteiskunnan rahalla loisiva laitetaan vastaanottokeskukseen ja annetaan 300€/kk rahaa.

• Anonyymi

Mitä tekisit, jos pakoilen pyytää sitä 300 e heti käteen ja sinä tai sinun läheisesi pyytäisi heti 300 e. Pakolainen saa mutta sinä tai läheisesi ei.

Miltä tuntuisi???

• Anonyymi

Jos sinulle sopii niin 4 miljoonalle suomen kansalaiselle ei sovi. Minä en anna koskaan keräysksiin rahaa, en käy töissä ettei mun tienammat verorahat päädy pakolaisille. Elän kelan rahoilla ja annan omaisuuteni lapsille.

Kukaan ei saa mun rahoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tekisit, jos pakoilen pyytää sitä 300 e heti käteen ja sinä tai sinun läheisesi pyytäisi heti 300 e. Pakolainen saa mutta sinä tai läheisesi ei.

Miltä tuntuisi???

Läheinen saa jo kuuluu tuenpiiriin.
        Kyllä tuo ihmismieli jollain kummallinen, kadehtivat sotaa pakoonjoutuneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulle sopii niin 4 miljoonalle suomen kansalaiselle ei sovi. Minä en anna koskaan keräysksiin rahaa, en käy töissä ettei mun tienammat verorahat päädy pakolaisille. Elän kelan rahoilla ja annan omaisuuteni lapsille.

Kukaan ei saa mun rahoja.

Yhteiskunnan elätti, kateellinen toistetuille.
        Monenko Suomalaisen tykkäävän teitä laiskoja elättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Läheinen saa jo kuuluu tuenpiiriin.
        Kyllä tuo ihmismieli jollain kummallinen, kadehtivat sotaa pakoonjoutuneita.

Niinpä.
        Sotaa pakeneva EI OLE elintasopakolainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteiskunnan elätti, kateellinen toistetuille.
        Monenko Suomalaisen tykkäävän teitä laiskoja elättää.

Viis tykkäämisestä, pääasia että saamme rahaa. Sitä tulee joka kuukausi ihan sovitustusti aina. ja se on ihan mukavaa, kun ei itse tarvi mitään sen rahan eteen tehdä.

Sinäkin osallistut meidän rahoittamiseen, halusitpa tai et, mutta sen vuoksi en mene töihin että sinusta tuntuu kurjalta että mukamas raadat ja minä nautin olosta kotona. Mun puolesta sinä voit rahoittaa työttömien ja köyhien elämää ihan hamaan tappiin asti.

Kateellinen olet sinä, ei me työttömät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viis tykkäämisestä, pääasia että saamme rahaa. Sitä tulee joka kuukausi ihan sovitustusti aina. ja se on ihan mukavaa, kun ei itse tarvi mitään sen rahan eteen tehdä.

Sinäkin osallistut meidän rahoittamiseen, halusitpa tai et, mutta sen vuoksi en mene töihin että sinusta tuntuu kurjalta että mukamas raadat ja minä nautin olosta kotona. Mun puolesta sinä voit rahoittaa työttömien ja köyhien elämää ihan hamaan tappiin asti.

Yhä vähemmän koko ajan ja se on täysin oikea suunta. Leikkauksia pitäisi tulla paljon lisää, toivottavasti näemme vielä tukien vastikkeellisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miltä tuntuisi???

2000,- on lähempänä oikeaa sosiaali tukea ! (eihän 300,- riitä edes asunnon vuokraan) eikä mihinkäään muuhunkaan...
        Menkää lähimpään lidliin katsomaan kun ne herkkuja ostaa merkkki vaatteissa huipppu kännykkä korvilla , ei ne hernekeittoa ja halvinta leipää osta kuten suomalaiset eläkeläiset.

Mitä helvettiä tällaista paskaa täällä pitää jauhaa ja valehdella ihmisille !

Sanoohan järkikin että kun kaikki sosiaali tuet lasketaan yhteen niin 2000,- on lähempänä totuutta kuin 300,-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.
        Sotaa pakeneva EI OLE elintasopakolainen.

Sotakarkurihan se sellainen on joka lähtee pakoon sieltä !

naisiakin tarvittaiisiiin siellä ,pilluakin pitäs jonkun sotilaille antaa että jaksaa paremmin ampua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2000,- on lähempänä oikeaa sosiaali tukea ! (eihän 300,- riitä edes asunnon vuokraan) eikä mihinkäään muuhunkaan...
        Menkää lähimpään lidliin katsomaan kun ne herkkuja ostaa merkkki vaatteissa huipppu kännykkä korvilla , ei ne hernekeittoa ja halvinta leipää osta kuten suomalaiset eläkeläiset.

Mitä helvettiä tällaista paskaa täällä pitää jauhaa ja valehdella ihmisille !

Sanoohan järkikin että kun kaikki sosiaali tuet lasketaan yhteen niin 2000,- on lähempänä totuutta kuin 300,-

Vastaanottokeskuksessa asuva ei maksa vuokraa.

(Joka asia pitää joillekin erikseen selittää!)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotteko, että pärjäätte hautaan saakka omillanne, ettekä tarvitse hoitoa ja muuta apua?

• Anonyymi

Eihän nämä ugrainasta tulevat mitään köyhiä välttämättä ole ja moni heistä aloittaa ilomielin työt suomessa.Venkulat arvostelee kaikkia ja kotona työttömänä pyörittelee peukaloita.

• Anonyymi

Idiootti.
      Entä jos Putte olisi tullut Suomeen ja olisimme pakotetut lähtemään ulkomaille pakoon ja siellä olisi sanottu, että älä tule et ole toivottu ja jos jäät, niin mene töihin ja keksi itsellesi majoitus jne....

• Anonyymi

Aloittajan kannattaa mennä Ukrainaan ja miettiä siellä tai täällä, mitä muuta on matkan varrella jäänyt väliin.

• Anonyymi

Onkohan sulla yhtään minkäänlaista käsitystä valtion budjetin menoista, tuloista ja tämänkin hallituksen ottamista lainoista kun noin yksinkertaisia kirjoittelet!

Suomi on antanut Ukrainalle tukea noin 1 miljardin joka pitää sisällään puolustustarvikkeet ja humanitaarisen avun.

Ihan vaan tiedoksi että suomi on ottanut viimeisen neljän vuoden aikana yli 40 miljardia velkaa josta siis meni Ukrainalle noin 1 miljardi ja EU:lle noin 6 miljardia ja meille itselle omaan käyttöön jäi noin 33 miljardia.

Eli, Suomelle on "annettu" 33 kertainen summa verrattuna Ukrainalle annettuihin €uroihin! Aloittajan käsityksen mukaan Suomen luulisi kylpevän yltäkylläisyydessä!

• Anonyymi

Mutta se 1 tai 2 tai 3 Miljardia ei ole totuus paljonko rahaa Ukrainaan Suomesta on mennyt ,se on vaan suora valtion tuki.
        Yritykset ,kunnat ,Yksityiset kaikki maksaa.....kaikilta leikataan ja veroja korotetaan ja korkoja korotetaan ja energian hintaa nostaaan jne...

mm. Äänekosken vaneritehtaan lopetus on 100% :sti ukrainan sodan syytä koska puun tuonti venäjältä kaksinkertaisti puu hinnan ja lopetti vanerin kysynnän kun rakentaminen loppui eikä vielä siinä kaikki vaan kaikki kustannukset nousu kun korot nousi velkaiselle yhtiölle ja energian hinta ja palkat nousi kun ihmisten kulut kasvoi jne...
        TÄYSIN MAHDOTON YHTÄLÖ OLISI OLLUT JATKAA TUOTA TEHDASTA !

Jos joku yritys jatkaisi tuollaista kannatamatonta tappiollista hommaa niin sehän tarkottaisi että kohta menisi kanatavatkin hommat tappiolliseksi. ja koko yhtiö olisi vaarassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se 1 tai 2 tai 3 Miljardia ei ole totuus paljonko rahaa Ukrainaan Suomesta on mennyt ,se on vaan suora valtion tuki.
        Yritykset ,kunnat ,Yksityiset kaikki maksaa.....kaikilta leikataan ja veroja korotetaan ja korkoja korotetaan ja energian hintaa nostaaan jne...

mm. Äänekosken vaneritehtaan lopetus on 100% :sti ukrainan sodan syytä koska puun tuonti venäjältä kaksinkertaisti puu hinnan ja lopetti vanerin kysynnän kun rakentaminen loppui eikä vielä siinä kaikki vaan kaikki kustannukset nousu kun korot nousi velkaiselle yhtiölle ja energian hinta ja palkat nousi kun ihmisten kulut kasvoi jne...
        TÄYSIN MAHDOTON YHTÄLÖ OLISI OLLUT JATKAA TUOTA TEHDASTA !

Jos joku yritys jatkaisi tuollaista kannatamatonta tappiollista hommaa niin sehän tarkottaisi että kohta menisi kanatavatkin hommat tappiolliseksi. ja koko yhtiö olisi vaarassa.

Oikea summa on 30-100 Miljardin välillä mitä Ukrainaan on pumpattu rahaa !

Pelkästäää valtion yhtiö Fortum pani haisemaan (Tuppuraisen neuvottelemana) n. 20 -40 Miljardia ja kaikki johtui ukrainan sodasta....ja sinne rahatkin meni suurimmaksi osaksi
        Natseille ja Ryssille... Ryssille meni 5 Miljardin vesivoimalat ilmaiseksi
        Fortumin Fennovoiman sijoitukset muuttui arvottomaksi !!!

Meni mm. Uniper yhtiö jonkaFortum omisti nyt sen arvo on 19 Miljardia (joka tuotti vimme vuonna voittoa 6 Miljardia)
        Fortumin aiemmin omistama Uniper omisti mm.puolet Ruotsin ydinvoimalaoista

• Anonyymi

Kyse on elintaso VS elämä. Onko Suomen hyvinvointivaltiolla turvata voita leivälle vai saako Ukrainan pakolainen pitää henkiriepunsa ryssän hyökkäyksessä.

• Anonyymi

Auttaminen on ok, mutta rahan ja asioiden suoranainen lahojttaminen on jräkyttävää.
      Pakolaisille pitää riittää kirpparivaatteet, vanhat huonekalut ja kimppa asuminen, annettu ruoka ja 2 e päiväraha... tietty aika, sitten hankkimaan itse , ja toimimaan niin että itse on vastuussa pärjäämisestä, ei he ole täällä hotelliasiakkaita.

Muta heille sysätään uusia asuntoja, autoja, uusia huonekllauja, urheiluvälineitä, ahrrastuksia, ilmaisia bussi lippuja, kaikki edut ja tuet kelasta, tt tueka, käteistä rahaa tuhansia eruoja kuussa... ilamiset lääkräit ym... Onko oikein? Ei ole.

Suomen kansalainen elää ahdingossa, Ruokansa hakee leipäjonosta, laskut jää maksamatta, olet asunnoton, ei vaatteita, ei ruokaa, ei lapsille harrastuksia...
      Minusta tosi nöyryyttävää ja halpamaista.
      Hyvinvointivaltioko on se joka auttaa ulkolaisia mutta oma kansa kärsii, siitäkö se maine tulee????

Auttamiseen parempi systeemi, ei sellainen että autettava ymmärtää että täältä saa kaikki luksus tuotteet, ylläpidon ja rahaa ja huvituksia ilmaiseksi.

• Anonyymi

Aurraminen on oikein, kuten ilmaisin. Mutta heidät pitää opettaa siihen että aletaan itse pärjäämään eikä odoteta että raha hanat on aina auki.

Metsässä on töitä vaikka kuinka, sitä jokainen osaa risuja siirtää paiaksta toiseen ja pilkkoa puita.

Naiset osaa ulkoiluttaa vahuksia, pestä pyykkiä ja haravoida pitaa.
        lapset kouluun.

Sen sijaa heitetään ilamista rahaa jotka on suomen ksanlainen hiellä tiennut, mlissään ja väsyneenä, kun rahat menee pakolaisille.

• Anonyymi

Siinä tuli vääristelyä ja valheita reilusti! Tuttavapiirissä on henkilöitä, joille elämä ei ole ollut ruusuista, mutta siitä huolimatta ovat saaneet hankittua edullisen omistusasummon vähäisillä tuloillaan, koska ovat säästäväisiä ja maksavat omat laskunsa.

• Anonyymi

Vieraat aina ensin.

• Anonyymi

Toisaalta jos maailmalla tapahtuu mullistuksia niin mitä järkeä jokainen henkilö suomeen vaan.

• Niinistön Huvila ja huussi-politiikka tulee suomalaisille kalliiksi. Perseen kommentointi on kielletty Suomen laissa ja se sisältää myös huussi-asioiden kommentoinnin. Siitä tulee laskuja maksettavaksi. Ukraina sen sijaan sai 18 miljardia EU:lta.

• Anonyymi

ennen ykoon jäsenmaat antoi siivun jolla yko hoiti pakolais ongelman, ilman että jäsenmaa velkaituisi avuksilla,

• Anonyymi

Sitähän tässä on ihmetellyt varmaan monikin. Eiköhän se vielä ole velkarahaa ,mitä ovat auliisti jakaneet?

• Anonyymi

Sannan kusiruikkuhallitus saatava oikeaan vastuuseen tekosistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sannan kusiruikkuhallitus saatava oikeaan vastuuseen tekosistaan.

Miten itselläsi? Oletko vastuullinen omissa hommissasi? Vai leväperä pellossa eläjä, joita on paljon nykyään.

• Anonyymi

No ottihan Marinin hallitus 10 miljoonaa velkaa juurikin tähän tarkoitukseen, että Suomikin pystyi "osallistumaan" hätäaputalkoisiin.
        Ei mitään järkeä tuossa(KAAN) touhussa. Sen nyt vielä ymmärrän, että jos olisi valtion omista rahoista antanut vaikka pari miljoonaa avustuksiin mutta että oikein otettiin velkaa pankista, että se raha saatiin antaa ulkomaan avustuksiin.

• Anonyymi

Sotaa pakenevat kaikenlaiset ihmiset köyhistä rikkaisiin. Sodassa paitsi tapetaan ihmisiä, myös tuhotaan päivittäin toisten omaisuutta. Köyhäksi pakolaiseksi lähtevä varmasti valitsisi toisin, jos voisi itse päättää.

Raskaiden aseiden raunioittaman talon on omistanut joku, jolta katosi merkittävä määrä omaisuutta. Tuollakin rakennuksella on omistajansa: https://www.postimees.ee/7674178/zelenskoi-bahmut-on-jaanud-kogu-rindejoone-koige-kuumemaks-kohaks

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

ukrainaan meni 1,8midj, vaikka mitään taho rahoitusta vaatinut suoraa tukea,

• Anonyymi

Suomessa on tapana maksaa edsukunnantyöllisten yisuuret palkat ja etuudet, japakolaisten luksuselämä, ja muiden valtioiden velkoja...
      Mutta omalle kansalle ei rahaa läydy koskaan, aina on huono hetki.

Kuten nytkin... eilen yksi ministeri sanoi että nyt on niukkuuden hetki edessä. Joten taas on huono hetki kun eduskuntalaiset ovat suuren palkan korotuksen saaneet, niin ei riitä kansalle.

• Anonyymi

Niinpä niin. Miten toivoisit itseäsi ja maatasi . kohdeltavan,jos Venäjä hyökkää Suomeen,menetät omaisiasi,kotisi pommitetaan asumiskelvottomaksi ja joudut pakenemaan kotipaikkakunnaltasi ilman mitään omaa,mitä sinulla oli.Toivoisitko silloin,että maatasi autetaan,jotta sinua voitaisiin auttaa.

• Anonyymi

Ukrainalaiset pakenevat sotaa ja tuki Ukrainan armeijalle on puolustusinvestointi. Tuista on tullut täällä automaatti, jonka varaan on jopa suunniteltu oma elämä. Niiden leikkaus on täysin OK ja pitäisi leikata merkittävästi lisää. Kimppa/soluasuminen pitäisi olla seuraava vaihe.

Matematiikka sinulla ei ainakaan ole hallussa. En tiedä tarkkoja lukuja, paljonko Ukrainaan on mennyt rahaa tukina mutta puhuttaneen joistain miljardeista euroista. Jos se nyt vaikka olisi 5 miljardia kolmen vuoen aikana, se tekisi noin 300 euroa per suomalainen per vuosi. Vai olisi tuolla poistettu köyhyys ja työttömyys :D :D :D :D

• Anonyymi

Ajattelusi on kovin puutteellista. Yleensä niin hölmöjä päättäjiä ei löydykään, että pyrkisivät köyhyyden ja työttömyyden poistamiseen jakaen rahaa kaikille. Onneksi et ole päättäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelusi on kovin puutteellista. Yleensä niin hölmöjä päättäjiä ei löydykään, että pyrkisivät köyhyyden ja työttömyyden poistamiseen jakaen rahaa kaikille. Onneksi et ole päättäjä.

Mutta näemmä niin hölmöjä keskustelijoita löytyy, jotka eivät ymmärrä, että kyseessä oli suhteutus. Vaikka tuo raha jaettaisiin 20% köyhimmistä, siitä ei tulisi kuin reilu satanen kuukaudessa.

Tukia pitäisi edelleen ronskisti leikata. Esimerkiksi asumistuki voitaisiin yksin asuvilta puolittaa 3-6kk jälkeen ja näin ohjata kohti soluasuntoja tai kimppakämppiä. Samaten tuet pitäisi myöntää kortille, jolla ei voi ostaa alkoholia tai tupakkatuotteita. Henkilöitä, joilla ei ole toiveita työllistymisestä, pitäisi voida määrätä asumaan muuttotappioseuduille, joissa on halvempia asuntoja tai sitten leikata tuet niiden mukaisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta näemmä niin hölmöjä keskustelijoita löytyy, jotka eivät ymmärrä, että kyseessä oli suhteutus. Vaikka tuo raha jaettaisiin 20% köyhimmistä, siitä ei tulisi kuin reilu satanen kuukaudessa.

Tukia pitäisi edelleen ronskisti leikata. Esimerkiksi asumistuki voitaisiin yksin asuvilta puolittaa 3-6kk jälkeen ja näin ohjata kohti soluasuntoja tai kimppakämppiä. Samaten tuet pitäisi myöntää kortille, jolla ei voi ostaa alkoholia tai tupakkatuotteita. Henkilöitä, joilla ei ole toiveita työllistymisestä, pitäisi voida määrätä asumaan muuttotappioseuduille, joissa on halvempia asuntoja tai sitten leikata tuet niiden mukaisiksi.

Aivan, me kaikki, jotka emme ymmärrä sinua puutteellisen kirjallisen esitystaidosi vuoksi, olemme tietysti sinun mielestäsi hölmöjä. Olet tyypillinen pumpulissa kasvatettu hyväosainen, joka katsoo köyhiä ylimielisesti ja haluaa vain rangaista heitä vaikeuksistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, me kaikki, jotka emme ymmärrä sinua puutteellisen kirjallisen esitystaidosi vuoksi, olemme tietysti sinun mielestäsi hölmöjä. Olet tyypillinen pumpulissa kasvatettu hyväosainen, joka katsoo köyhiä ylimielisesti ja haluaa vain rangaista heitä vaikeuksistaan.

Minä en voi sille mitään, ettei joku ymmärrä suhteutuksia. Tuossa alempana joku on kaivanut tietoa, että tuki olisikin noin kolme miljardia euroa vajaan kolmen vuoden aikana. Eli miljardi per vuosi. Tuo jaettuna 2 miljoonalle köyhimmälle ei tekisi edes 50 euroa kuukaudessa. Ja tällä siis joidenkin mukaan poistettaisiin köyhyys. :D :D :D :D

Jälleen kerran meni väärin. Minä en halua rangaista köyhiä. Minä en halua olla maksamassa veroja sen vuoksi, että vastikkeetonta rahanjakoa työkykyisille ihmisille voidaan jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en voi sille mitään, ettei joku ymmärrä suhteutuksia. Tuossa alempana joku on kaivanut tietoa, että tuki olisikin noin kolme miljardia euroa vajaan kolmen vuoden aikana. Eli miljardi per vuosi. Tuo jaettuna 2 miljoonalle köyhimmälle ei tekisi edes 50 euroa kuukaudessa. Ja tällä siis joidenkin mukaan poistettaisiin köyhyys. :D :D :D :D

Jälleen kerran meni väärin. Minä en halua rangaista köyhiä. Minä en halua olla maksamassa veroja sen vuoksi, että vastikkeetonta rahanjakoa työkykyisille ihmisille voidaan jatkaa.

Ei Suomessa ole kahta miljoonaa köyhää, vaikka kaikki suhteellisen köyhyysrajan alittavat otettaisiin mukaan. Tutkipa asioita tarkemmin!

Kyllä se on rangaistus, jos köyhä joutuu jättämään kotinsa ja muuttamaan soluasuntoon tai kimppakämppään. Suurin osa meistä työttömistä menisi mieluusti töihin, jos vain löytyisi työnantaja, joka maksaa työstä normaalin palkan, jolla tulee toimeen. Esim. TES:n mukainen.

• Anonyymi

Silloin köyhyys ja työttömyys romahtaisi neuvosto-Suomessa. Kaikki ajaisivat uusilla ladoilla ja mosseilla melkein seitsemää kymppiä ja huutaisivat innoissaan uraa putin.

• Anonyymi

Tahtoisin olla eläkeläisukon kaa sillai
      t naaourin masa, savo

• Anonyymi

Yhteiskunta on kieroutunut sillä lailla, että kaikki pienryhmät riehuvat ja
      vaativat kaikkia palveluja vaikka eivät suostu maksamaan edes veroja.
      Lisäksi joka ohjelmassa ja mainoksessa on N-kiintiö, L-kiintiö sekä
      H-kiintiö vaikka ne (ohj.) olisi tarkoitettu heteroille kantasuomalaisille.

• Anonyymi

Kun annat elämäntapaköyhälle setelin, niin se on hetkessä pieraistu taivaan tuuliin.
      Aivan sama auttaa sellaista tahoa, joka sitä rahaa OIKEASTI tarvitsee.

• Anonyymi

Sulla ei nyt taida noi €uromäärät olla oiken hallussa, no vasemmalla laidallahan rahan arvon ymmärtäminen on täysi Nolla!

No, Suomi on tukenut Ukrainaa noin 3,1 miljardilla €urolla vajaan kolmen vuoden aikana.
      https://um.fi/suomen-tuki-ukrainalle

Arvaappas mitä - Valtion korkomenot ovat tänä vuonna (siis vuodessa) käytännössä samaa luokkaa mitä Ukrainalle on annettu KOKO sodan aikana (~kolme vuotta), eli noin KOLMINKERTAISET! (noin 3,2 miljardia).
      https://www.verkkouutiset.fi/a/valtionvelan-korkomenot-nousevat-ensi-vuonna-32-miljardiin-euroon/#63a51d3e

Itse asiassa pelkkää työttömyystuvaa maksettiin vuonna 2023 samaa kokoluokkaa, "Työttömyyskassat ja Kela maksoivat vuonna 2023 työttömyysturvaa 3,82 miljardia euroa".
      https://tietotarjotin.fi/uutinen/1014681/kela-ja-kassat-maksoivat-tyottomyysturvaa-vuonna-2023-edellisvuotta-vahemman

Sä esität nyt että noin miljardilla/vuosi Suomesta poistuisi työttömyys ja köyhyys! Edellinen hallitus, joka siis tämän Ukrainan tukemisen aloitti, otti kaikkinensa lainaa kautensa aikana noin 55 miljardia! Miksi ihmeessä se ei antanut edes YHTÄ miljardia/vuosi Suomalaisten hyväksi niin meiltä olisi poistunut työttömyys ja köyhyys!

No, suurin osahan vassareiden avauksia ja kommentointeja täällä on pelkkiä aivopieruja ja/tai täydellistä tietämättömyyttä/ymmärtämättömyytta asioista, joten eihän niitä edes olisi mitään mieltä kommentoida kun tuskin tästäkään mitään käsittävät - No, ihan omasta mielenkiinnosta noita kaivelin.

• Anonyymi

Käpyjen kerääjät pitää ajaa helkuttiin Suomesta.

• Anonyymi

Hei, Suomen kansalainen ainut peruste, miten kansa laitetaan montun reunalle, ON, kokoomus on vallassa tällä hetkellä, sun viimeisellä hengellä....

"..älkää päästäkö kokoomusta valtaan, sillä SE tuhoaa Suomen.." -Kekkonen

Jeejee

• Anonyymi

Kekkonen ei sanonut noin. Ei laiteta sanoja toisten suuhun.

• Anonyymi

Mitäs sitä rahaa pitäs jakaa mukamas työtävieroksuville köyhille.

• Anonyymi

Tuskinpa. Kaikki ylimääräinen raha menisi kaljaan, tupakkaan ja peleihin. Suomalaiset köyhät olisivat vielä sairaampia kuin ennen ylimääräisen rahan jakoa.

• Anonyymi

Ei se mitään auta!joisitte vain enemmän!turha marista kun ette niihin talkoisiin edes osallistu!pahimpia naukujia on nämä juopot,niinkun ne jostain jotain tietäis,örisevät vain!

• Anonyymi

Yks juoppo on aina valittanut kaikista päätöksistä,kun kysyy että mitäs vuotta nyt eletään niin väärin menee.🤔

• Anonyymi

Tyhmä ja tietämätön kommentti Tiedän ukrainalaiset, tiedätkö kuinka paljon he saavat rahaa kuukaudessa? 300 euroa !!!!

• Anonyymi

Kas, kun aloittaja on sentään äkännyt kommenttinsa ihan oikeaan osoitteeseen. Noin köyhää ajattelua harrastavan on pakko olla hyyyvin köyhä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2675
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2365
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      20
      2245
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1797
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1590
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      166
      1318
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      275
      1130
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      984
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe