Harkitsen rahastonhoitajaa eli välitystiliasiakkuutta

Helpoinhan tuollainen olisi kun maksavat laskut ja siirtävät sovitun summan tilille viikottain niin ei lopu kelan almurahat kesken kuun.
Mikäs tässä sitten ollessa?
Kela maksaa talon ja siihen liittyvät kulut , hammaslääkärissäkin kävin juuri paikkaamassa reijän takahampaasta ja lisäksi jos saan hoidettua tämän rahastonhoitajan niin joka viikko pitäisi tilille kilahtaa käyttörahaa n. 125€ .
Sillä ostaa kirpparilta vaatetta ja torista kengät.
Polkupyörällä pääsee kohta minne vaan eikä rahaa sula julkisiin.
Mikäs tässä pitkäaikaistyöttömän ollessa?

Nyt tosin rahaa 4,8€ ja viikko pitäisi sinnitellä.
Onneksi on perunaa ja "iso" riisisäkki (2kg) , vähän muutakin.

Kukaan muu ottanut itselleen rahastonhoitajaa sosiaalityöntekijän kautta ja mitä kokemuksia?

24

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulkee nimikkeellä etuudenvalvonta just tuon takia kun sulla ei ole kuin 4euroa rahaa ja perunoita. Aikuinen terve ihminen hoitaa itse raha asiansa. Alussa voi kuvitella että kätevä homma mutta totuus valkenee ettei olekkaan omaa päätäntävaltaa. Monet kuuluisi holhouksen alaisuuteen.

      • Päivitä tietosi koska sosiaalityöntekijä sanoi kyseessä olevan välitystili n. 1,5kk sitten.
        Minulle se on rahastonhoitaja.
        Etuudenvalvoja on joko erikseen tai vanhentunut nimi välitystilille.

        Aikuinen terve ihminen hoitaa itse raha asiansa?
        Sano sama miljonääreille sun muille miljardööreille!
        He eivät itse hoida omia raha asioitaan vaan muut hoitaa joten pidä sinä duunari orja turpasi kiinni ja hoida raha asiasi!

        Soaiaalityöntekijä myös mainitsi että asiakkuuden voi lopettaa milloin vain koska se on vapaaehtoinen ratkaisu omasta tahdosta kuten miljonääreilläkin omat rahastonhoitajat on.

        Ethän sinä tiedä asiasta näemmä yhtään mitään joten mene pahoja olojasi muualle oksentelemaan.


    • Anonyymi

      Edelleen aikuinen terve ihminen hoitaa raha-asioitaan itse ja itsenäisesti.
      Niin minä olen tehnyt jo koko aikuisikäni eli reilut 50 vuotta.
      Ryhdikkäästi asiansa hoitaen pystyy hankkimaan jopa asunnon ja auton ja
      säästöönkin vielä jää rahaa käytettäväksi menoihin ohi kuukausibudjetin.

      • Eihän tuo ole muuta kuin itsesi julistamista terveeksi ihmiseksi.
        Katso nyt peilistä itseäsi ja nuole sitä kuvajaista niin pääset itse asiaan !

        Minulla on talo , autoa en tarvitse kun liikun kävellen tai polkupyörällä kun kunto riittää toisin kuin sinulla " terveellä" joka tarvitset moottorisoidun apuvälineen kulkeaksesi paikasta A paikkaan B .
        Taidat olla laiskemman puoleinen "terve"?

        Sinä voit hoitaa raha asiasi ja kuvitella sen olevan terveen ihmisen yksi tunnistamiskeino mitä se ei ole kuin omassa kuplassasi.
        Minä laitan toisen hoitaan sen asian niin kuin sinäkin käyt ostamassa kalatuotteesi kaupasta ja laitat muut kalastamaan niin minä haen järvestä.
        Kyllähän terve ihminen omat kalansa pyytää itse järvestä!

        No mutta nuolehan sitä peilikuvaasi nyt jo joutuin.


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Eihän tuo ole muuta kuin itsesi julistamista terveeksi ihmiseksi.
        Katso nyt peilistä itseäsi ja nuole sitä kuvajaista niin pääset itse asiaan !

        Minulla on talo , autoa en tarvitse kun liikun kävellen tai polkupyörällä kun kunto riittää toisin kuin sinulla " terveellä" joka tarvitset moottorisoidun apuvälineen kulkeaksesi paikasta A paikkaan B .
        Taidat olla laiskemman puoleinen "terve"?

        Sinä voit hoitaa raha asiasi ja kuvitella sen olevan terveen ihmisen yksi tunnistamiskeino mitä se ei ole kuin omassa kuplassasi.
        Minä laitan toisen hoitaan sen asian niin kuin sinäkin käyt ostamassa kalatuotteesi kaupasta ja laitat muut kalastamaan niin minä haen järvestä.
        Kyllähän terve ihminen omat kalansa pyytää itse järvestä!

        No mutta nuolehan sitä peilikuvaasi nyt jo joutuin.

        Katkeruusko teetättää moisen vuodatuksen ?
        Kun asuu keskustassa niin autoa tarvitsee vain pidemmille matkoille.
        Lenkillä on kiva käydä ihan kävellen ja torille on vain kaksi korttelia matkaa.
        Kalaa voi hankkia vaikka tutulta tukkukauppiaalta tuoreena tai savustettua.
        En haluaisikaan niitä järvestä kalastettuja mutahaukia.
        Nyt pitääkin jo lopettaa ja lähteä viettämään niitä "kulutusjuhlia"


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Eihän tuo ole muuta kuin itsesi julistamista terveeksi ihmiseksi.
        Katso nyt peilistä itseäsi ja nuole sitä kuvajaista niin pääset itse asiaan !

        Minulla on talo , autoa en tarvitse kun liikun kävellen tai polkupyörällä kun kunto riittää toisin kuin sinulla " terveellä" joka tarvitset moottorisoidun apuvälineen kulkeaksesi paikasta A paikkaan B .
        Taidat olla laiskemman puoleinen "terve"?

        Sinä voit hoitaa raha asiasi ja kuvitella sen olevan terveen ihmisen yksi tunnistamiskeino mitä se ei ole kuin omassa kuplassasi.
        Minä laitan toisen hoitaan sen asian niin kuin sinäkin käyt ostamassa kalatuotteesi kaupasta ja laitat muut kalastamaan niin minä haen järvestä.
        Kyllähän terve ihminen omat kalansa pyytää itse järvestä!

        No mutta nuolehan sitä peilikuvaasi nyt jo joutuin.

        Taidat olla maanis-depressiivinen potilas ja nyt sitten mania päällä.Ei tuollaisessa välitystilissä ole mitään järkeä aikuiselle terveelle henkilölle. Oletko kenties ollut holhouksen alaisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katkeruusko teetättää moisen vuodatuksen ?
        Kun asuu keskustassa niin autoa tarvitsee vain pidemmille matkoille.
        Lenkillä on kiva käydä ihan kävellen ja torille on vain kaksi korttelia matkaa.
        Kalaa voi hankkia vaikka tutulta tukkukauppiaalta tuoreena tai savustettua.
        En haluaisikaan niitä järvestä kalastettuja mutahaukia.
        Nyt pitääkin jo lopettaa ja lähteä viettämään niitä "kulutusjuhlia"

        Mistä sinä katkeruuden revit?

        Se että toinen laittaa toisen pyydystämään ja fileroimaan ruokakalansa ja toinen laittaa toisen hoitaan raha asiansa ei ole mitään eroa muuta kuin se että kun minä laitan toisen hoitamaan raha asiani (rahastonhoitaja) niin itsehän moisesta palvelusta maksa mitään.

        Onpa sinulla hienostunut suu jos ei hauki kelpaa. Kyllä se nälkäisenä sinullekin kelpaa ja onhan tuolla järvessä paljon muitakin kaloja vaikket niitä tunnekkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla maanis-depressiivinen potilas ja nyt sitten mania päällä.Ei tuollaisessa välitystilissä ole mitään järkeä aikuiselle terveelle henkilölle. Oletko kenties ollut holhouksen alaisena.

        Sinä taidat olla viestistäsi päätellen lääkäri , tai sitten kuvittelet olevasi mitä luulen.

        Mitäs järkeä siinä ei olisi?
        Toinen hoitaa raha asiasi ja sinulle jää enemmän aikaa tehdä muuta.
        Ja se on ilmainen palvelu.

        En ole ollut holhouksen alaisena.


      • Se piti kysyä sinulta että onko elämän tarkoitus hommata asunto ja auto siten että niitä voi kutsua omikseen?
        Ethän todellisuudessa omista edes omaa kehoasikaan vaan sekin maatuu aikanaan kuten auto ja asuntosikin.
        "Omistajuus" on kyllä niin iso kusetus mitä olla ja voi! Onhan se kuitenkin kiva KUVITELLA omistavansa ! ;)


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Sinä taidat olla viestistäsi päätellen lääkäri , tai sitten kuvittelet olevasi mitä luulen.

        Mitäs järkeä siinä ei olisi?
        Toinen hoitaa raha asiasi ja sinulle jää enemmän aikaa tehdä muuta.
        Ja se on ilmainen palvelu.

        En ole ollut holhouksen alaisena.

        Oletko ihan järjissäsi vaik kenties päihdyttävän aineen vallassa.Taidat tuprutella kannabista kun niin älyttömiä filosofisia vertauksiaa ahaa sulla eri tajunnantaso.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan järjissäsi vaik kenties päihdyttävän aineen vallassa.Taidat tuprutella kannabista kun niin älyttömiä filosofisia vertauksiaa ahaa sulla eri tajunnantaso.

        Mitä et tuosta edellisestä ymmärrä?


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Mitä et tuosta edellisestä ymmärrä?

        En ymmärrä mitään jonkun uuvatin aivopieruista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitään jonkun uuvatin aivopieruista.

        Tuskin paljon mitään muutakaan?


    • Anonyymi

      Keep smile!!🤑

    • Anonyymi

      Vältiliä käytetään sillon sellaisen henkilön kohdalla joka on ollut etuudenvalvonnassa kun alkaa harjoitteleen rahankäyttöä. Aikuinen terve ihminen ja vaikka ikäihminen niin tililtä menee suoraveloituksena laskut. Terve ihminen hoitaa raha asiansa itse. Muistisairairalla sitten eri juttu että joku alkaisi rittävän ajoissa hoitaan mm, raha asiat. Jollekki täytys oikeen määrätä etuudenvalvoja kun tumpelo hoitaan asioita. Kyllä näitä apinoita löytyy jotka jättävät vuokrat maksamatta.

      • Aina olen vuokrani maksanut enkä etuudenvalvonnassa ole ollut.
        Minulla ja miljonääreillä kas kun on sama , rahastonhoitaja nimeltään 😊


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Aina olen vuokrani maksanut enkä etuudenvalvonnassa ole ollut.
        Minulla ja miljonääreillä kas kun on sama , rahastonhoitaja nimeltään 😊

        Viimeiksi maksoin vuokraa jokus 80-luvun puolivälissä.
        Sen jälkeen olen keskittynyt vastikkeen maksamiseen, kun se on paljon pienempi.
        Itse olen hoitanut raha-asiat kun se on aikuiselle tavattoman helppoa.
        Osa laskuista on suoraveloituksessa ja osan hoidan itse tietokoneella.
        Mukavaa on seurata, että saldo tilillä pysyy kohtuullisena ja että säästöönkin
        pystyy vähän laittamaan siltä varalta että tulee vaikeampia aikoja.
        Tai jos ilmenee yllätysmenoja kuten kodinkone rikki tai auton korjaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeiksi maksoin vuokraa jokus 80-luvun puolivälissä.
        Sen jälkeen olen keskittynyt vastikkeen maksamiseen, kun se on paljon pienempi.
        Itse olen hoitanut raha-asiat kun se on aikuiselle tavattoman helppoa.
        Osa laskuista on suoraveloituksessa ja osan hoidan itse tietokoneella.
        Mukavaa on seurata, että saldo tilillä pysyy kohtuullisena ja että säästöönkin
        pystyy vähän laittamaan siltä varalta että tulee vaikeampia aikoja.
        Tai jos ilmenee yllätysmenoja kuten kodinkone rikki tai auton korjaus.

        Siinähän sitten seurailet saldojasi 😂
        Itsehän en tarvitse kodinkoneita juurikaan kun kykenen hoitamaan asiat ihan omin kätösin , esimerkiksi pyykinpesun.
        Enkä autoa tarvitse vaikka lähin "keskusta" palveluineen on n.12 km päässä , kuljen sen pyörällä tai kävellen.
        Voin ja kuten olenkin muuttanut useasti Suomen sisällä viimeisten 15 v sisään. Sinäpä pysyt kiinni siellä omistusasunnossasi etkä liiku mihkään.
        Sano nyt vielä että kyllä aikuinen ihminen asuu koko elämänsä yhdessä paikkaa? 😂


      • Anonyymi
        MJAAH kirjoitti:

        Siinähän sitten seurailet saldojasi 😂
        Itsehän en tarvitse kodinkoneita juurikaan kun kykenen hoitamaan asiat ihan omin kätösin , esimerkiksi pyykinpesun.
        Enkä autoa tarvitse vaikka lähin "keskusta" palveluineen on n.12 km päässä , kuljen sen pyörällä tai kävellen.
        Voin ja kuten olenkin muuttanut useasti Suomen sisällä viimeisten 15 v sisään. Sinäpä pysyt kiinni siellä omistusasunnossasi etkä liiku mihkään.
        Sano nyt vielä että kyllä aikuinen ihminen asuu koko elämänsä yhdessä paikkaa? 😂

        Eikö sulla realiteetit oikeen pelaa vai mitä oikeen sössötät.Kyllähän maaseudulla on esim, asuttu satoja vuosia sukutilalla samassa paikassa.Huithapeli muuttaa sinne tänne.Etk kylläkään työnperässä ole muutellut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla realiteetit oikeen pelaa vai mitä oikeen sössötät.Kyllähän maaseudulla on esim, asuttu satoja vuosia sukutilalla samassa paikassa.Huithapeli muuttaa sinne tänne.Etk kylläkään työnperässä ole muutellut.

        Silti en tarvitse autoa eli apuvälinettä kulkemisiini toisin kuin sinä (lisäksi ne saastuttavat rutokseen , jopa sähköversiotkin).
        Sinä nyt tarvitset auton jo 5km matkallekin että jaksat.
        Enkä apuvälineitä pyykinpesuihini (senkin tuottaminen saastuttaa melkoisesti).
        Kyllä OIKEA MIES hoitaa hommat ilman apuvälineitä!
        Tämähän on se tyyli millä tänne vastaillaan joten kokeilenpa minäkin.

        No pysy paikoillasi sen omistusasuntosi kanssa vaan , ei se minua haittaa vaikket maailmaa ole nähnyt juuri laisinkaan valintojesi vuoksi ;)
        Noh , muutaman kerran olen ostanut asunnon lähempää töitä ja siinä se mutta en todellakaan enään koska se on JÄRJETÖNTÄ maksaa asunnosta ja KUVITELLA omistavansa se.


      • MJAAH kirjoitti:

        Silti en tarvitse autoa eli apuvälinettä kulkemisiini toisin kuin sinä (lisäksi ne saastuttavat rutokseen , jopa sähköversiotkin).
        Sinä nyt tarvitset auton jo 5km matkallekin että jaksat.
        Enkä apuvälineitä pyykinpesuihini (senkin tuottaminen saastuttaa melkoisesti).
        Kyllä OIKEA MIES hoitaa hommat ilman apuvälineitä!
        Tämähän on se tyyli millä tänne vastaillaan joten kokeilenpa minäkin.

        No pysy paikoillasi sen omistusasuntosi kanssa vaan , ei se minua haittaa vaikket maailmaa ole nähnyt juuri laisinkaan valintojesi vuoksi ;)
        Noh , muutaman kerran olen ostanut asunnon lähempää töitä ja siinä se mutta en todellakaan enään koska se on JÄRJETÖNTÄ maksaa asunnosta ja KUVITELLA omistavansa se.

        Sitten vielä ostat auton osamaksulla ja miksi?
        Että voit kulkea sillä töihin ja takaisin ja muihin ajeluihin ei sitten niin olekaan kovasti varaa .

        ONKO JÄRKEÄ ?

        Ostat asunnon lainarahalla ja maksat kämpästä 1,5 kertaisen hinnan lopulta , eli ylihintaan reilusti.

        ONKO JÄRKEÄ?

        Todennäköisesti kuvittelet olevan koska j´se ajatus on juurrutettu sinuun jo pienestä pitäen.

        Ihminen on muuten alkujaan metsästäjä-keräilijä ja kulki paljon eikä jäänyt jumiin toisin kuin sinä.
        He eivät olleet huithapeleita :)


    • Anonyymi

      Niimpä noin hoitaa ettei tarvi mitään sosiaalitoimiston välitiliä. Aloitus eds huumorilla ni jonkun uuvatin.

      • Niin kyllähän tuo sosiaalityöntekijä nielaisi ja hymyili hiukan hölmistyneenä kun kasvotusten sanoin hänelle että voisin ottaa rahaatonhoitajan heidän kauttaan 😂
        Kerran viikkoon "palkka" sopii minulle paremmin kuin kerran kuukauteen .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1772
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1240
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      986
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      76
      872
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      138
      854
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      837
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      719
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      678
    Aihe