Kaapista ulos tuleminen ja todistaminen

Anonyymi-ap

Vaikuttaa siltä, että kaapista ulos tuleminen on osa sitä ritualismia (siirtymä ritti), jonka kautta ateismissa tullaan täysivaltaisiksi jäseniksi. Haluaisiko joku ateisti todistaa omakohtaisesti onko asiassa ollut mitään suuria tunteita tai miltä asia tuntui? Onko joku jättänyt kertomisen puolitiehen ja mitä siitä seurasi? Ateismihan on kuitenkin 90% tunteita ja 10% kiivasta depatointia asioista.
https://www.youtube.com/watch?v=tcMp_HdOoQo

17

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole koskaan uskonut Jumalaan, vaikka perhe oli kuului VL -lahkoon. Olin vaivautunut ja tunsin myötähäpeää lahkon seuratilaisuuksissa ihan lapsesta asti. Lukioikäisenä lopetin seurakunnan (pakollisiin) talkoisiin osallistumisen. 45 -vuotiaana erosin kirkosta.

    • Anonyymi

      Ei ole koskaan tarvinnut tulla ulos kaapista. koska en ole oikeasti uskonutkaan. Miksi uskoa? Ja vieläpä mielikuvitusolentoihin.

    • Anonyymi

      No niin, olen kyllä kuullut huhuja siitä, että kaapista ulos tuleminen on kuin siirtymäriitti ateismiin, mutta en ole varma, onko se virallinen osa ateistien perehdytysprosessia. Itse asiassa, en ole varma, onko ateismilla ylipäätään virallista perehdytysprosessia. Ehkä se on vain yksi niistä asioista, jotka tulevat esiin, kun istutaan alas ja kahvitellaan muiden ateistien kanssa.

      Mitä tulee suuriin tunteisiin kaapista ulos tulemisen yhteydessä, niin en ole aivan varma siitäkään. Mutta voisin kuvitella, että jos olet elänyt koko elämäsi uskovaisessa ympäristössä ja yhtäkkiä ilmoitat, ettet usko enää jumalaan, se voi aiheuttaa jonkin verran hämmennystä ja reaktioita. Ehkä se on kuin tulisi ulos toisesta kaapista.

      Ja mitä tulee kertomisen puolitiehen jättämiseen, en usko, että siitä seuraa mitään erityistä. Ehkä ihmiset vain ajattelevat, että et halua puhua siitä, koska olet ehkä uskovainen. Tai ehkä he ajattelevat, että olet salaisesti uskovainen ja siksi et kerro heille totuutta. Kuka tietää.

      Ja sitten lopuksi, olen samaa mieltä siitä, että ateismi on 90% tunteita ja 10% kiivasta depatointia. Itse asiassa, se on niin totta, että voisin melkein itkeä siitä. Mutta sen sijaan, että itkisin, niin ehkä vain depatoin jostain aiheesta. Kuka tietää, ehkä se auttaa minua tuntemaan oloni paremmaksi.

      • ”Ja sitten lopuksi, olen samaa mieltä siitä, että ateismi on 90% tunteita ja 10% kiivasta depatointia. Itse asiassa, se on niin totta, että voisin melkein itkeä siitä. Mutta sen sijaan, että itkisin, niin ehkä vain depatoin jostain aiheesta. Kuka tietää, ehkä se auttaa minua tuntemaan oloni paremmaksi.”

        En minä ainakaan itse sitä, etten usko Mosambikilaiseen luojajumalaan Mulukuun. Tuskin sinäkään sitä itket. Toisekseen olisit voinut laittaa tämän ripulisi jo avaukseen. Nimittäin tuo ’depatointi’ -kirjoitusvirhe paljastaa sinut avaajaksi.


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        ”Ja sitten lopuksi, olen samaa mieltä siitä, että ateismi on 90% tunteita ja 10% kiivasta depatointia. Itse asiassa, se on niin totta, että voisin melkein itkeä siitä. Mutta sen sijaan, että itkisin, niin ehkä vain depatoin jostain aiheesta. Kuka tietää, ehkä se auttaa minua tuntemaan oloni paremmaksi.”

        En minä ainakaan itse sitä, etten usko Mosambikilaiseen luojajumalaan Mulukuun. Tuskin sinäkään sitä itket. Toisekseen olisit voinut laittaa tämän ripulisi jo avaukseen. Nimittäin tuo ’depatointi’ -kirjoitusvirhe paljastaa sinut avaajaksi.

        No voi harmi, olin juuri varaamassa liput Mosambikiin, jotta pääsisin tapaamaan Mulukua ja vakuuttamaan hänet olemassaolostani.

        Mutta mistä minä tietäisin mitä avaaja tarkoittaa "depatoinnilla". Olisiko se sitä kun joku depattaa sinut ja laittaa sinut pakettiin, jotta voit lähettää itsesi postitse ulkomaille?


    • Anonyymi

      Pakkoko se on sinne kuappiin ihteesä ängetä?Kaikenlaista!

    • Anonyymi

      Ei ateistilla Suomessa ole mitään tarvetta piilotella kantojaan. Päinvastoin ne on uskovaiset ketkä piilottelevat uskovaisuuttaan.

      • Anonyymi

        Heitä, siis uskovia hävettää uskonsa. Minäkin häpeäisin, jos olisin uskova. Mutta onneksi en ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitä, siis uskovia hävettää uskonsa. Minäkin häpeäisin, jos olisin uskova. Mutta onneksi en ole.

        Tämä on totta. Tosi uskovia on vain vähän. He häpeävät uskoaan eivätkä tuo sitä julki, mutta heidät tiedetään uskoviksi yhteisöissä.

        Vankiloissa vain harvat vangit ovat uskossa Jeesukseen, vaikka monet ovat kirkon jäseniä ja osallistuvat sukulaisten lasten kasteeseen, konfirmaatioon, häihin ja hautajaisiin päästäkseen lomalle vankilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Tosi uskovia on vain vähän. He häpeävät uskoaan eivätkä tuo sitä julki, mutta heidät tiedetään uskoviksi yhteisöissä.

        Vankiloissa vain harvat vangit ovat uskossa Jeesukseen, vaikka monet ovat kirkon jäseniä ja osallistuvat sukulaisten lasten kasteeseen, konfirmaatioon, häihin ja hautajaisiin päästäkseen lomalle vankilasta.

        Kyllä meilläkin työporukoissa tiedetään, jos joku on uskossa Jeesukseen. Nyt ei ketään sellaista ole, mutta aikoinaan oli yksi. Savustimme hänet pois (otti loparit kun hiillostimme häntä kahvipöydässä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meilläkin työporukoissa tiedetään, jos joku on uskossa Jeesukseen. Nyt ei ketään sellaista ole, mutta aikoinaan oli yksi. Savustimme hänet pois (otti loparit kun hiillostimme häntä kahvipöydässä)

        Asiaa! Kukapa täysijärkinen luottaisi taikauskoiseen työkaveriin.

        Kahvitauolla voi seuraavaksi ottaa puheeksi rokotusten haitallisuusharhan tai vaikkapa 911, saa harvennettua joukkoa lisää.


    • Olen toisen sukupolven ateisti
      Samassa kaapissa 77 vuotta
      Olen hieman kurkistellut kaapin ulkopuolelle. Ei terve uskonnollisuus huonolta kaapilta vaikuta siellä saa paremmin ystäviä kuin ateismi kaapissa.

      • Anonyymi

        Mitä ateismiin voisi lisätä, että se ei olisi niin toisiakin ateisteja poissulkeva aate? Voi kuitenkin olla ja tod.näk onkin, että terve kaappiyksinäisyys ateismin tähden on parempi kuin vääristynyt tai muutoin paha teistinen meno?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ateismiin voisi lisätä, että se ei olisi niin toisiakin ateisteja poissulkeva aate? Voi kuitenkin olla ja tod.näk onkin, että terve kaappiyksinäisyys ateismin tähden on parempi kuin vääristynyt tai muutoin paha teistinen meno?

        Meidän ev.lut kirkko ei ole hullumpi yhteisö myös uskoa vailla oleville
        Kirkon jäsenistä enemmistö ei usko Raamatun Jumalaan


      • Anonyymi
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Meidän ev.lut kirkko ei ole hullumpi yhteisö myös uskoa vailla oleville
        Kirkon jäsenistä enemmistö ei usko Raamatun Jumalaan

        Ja niistäkin, jotka uskovat, on vain pari prosenttia uskossa Jeesukseen.

        Loput uskovat ovat sitten vapaista suunnista.


    • Anonyymi

      fanaattisena ateistina minulla ei ole mitään tunteita , en tunne yhtään mitään 🤣

      • Anonyymi

        10.000 pappia hengiltä , hyvä päästiin niistäkin valehtelijoista eroon 🙂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1623
    2. 44
      983
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      938
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      919
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      869
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      58
      854
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      43
      806
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      775
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      55
      736
    Aihe