Kuluttajahintaindeksin mukaan hinnat ovat nousseet noin 20% vuodesta 2015. Inflaatio on ollut jo alkuvuoden aikana 8%.
Meillä on firman johto ymmärtänyt asian ja nostanut taksoja 25-30 % sekä palkkoja 10%. Se on hyvä alku, vaikka ei riitä kattamaan kokonaan hintojen nousua. Kesällä kuulemma hintoja ja palkkoja korotetaan taas, jotta työntekijät ei lähde pois.
Paljonko teidän muiden palkat ovat nousseet?
Paljonko palkkasi on noussut tänä vuonna?
20
142
Vastaukset
- Anonyymi
Vain 45 prossaa oli viime vuonna. Tammikuussa nousi 47 prossaan ja huhtikuun alusta on ollut 50%.
- Anonyymi
10 km matka vuonna 2015 maksoi 0 alvilla n 22 euroa, vuonna 2023 se maksaa 0 alvilla 31,35 euroa eli nousua 42%. .
Provisiopalkkaisen kuljettajan palkka on noussut samat 42%, PAITSI, että vuonna 2015 keskimääräinen provisio taisi olla 38-35% ja nykyään 40% , eli tuosta voi keskiarvona laskea vielä 1,5% lisää, jolloin kuljettajan palkka on noussut 42+1,5% eli yhteensä 43,5 prosenttia vuodesta 2015
Kertokaas, rengit, millä muulla alalla on nähty moista nousua?- Anonyymi
Taksiyrittäjä on laskutaidottomin olio mitä maan päältä löytyy. Käy poju peruskoulu, niin sen jälkeen käsität kuinka typeriä kirjoittelet.
- Anonyymi
Jos palkka on noussut 42% 38:sta, niin silloin provisio on 53,96%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos palkka on noussut 42% 38:sta, niin silloin provisio on 53,96%.
2015 maksettiin 22 euron kyydistä 37% provisiopalkka , eli eur 8,14
2023 maksetaan 31,35 euron kyydistä 40% provisiopalkka eli eur 12,53
palkka on noussut 4,40 euroa . osaako joku laskea, montako prosenttia palkka on noussut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2015 maksettiin 22 euron kyydistä 37% provisiopalkka , eli eur 8,14
2023 maksetaan 31,35 euron kyydistä 40% provisiopalkka eli eur 12,53
palkka on noussut 4,40 euroa . osaako joku laskea, montako prosenttia palkka on noussut?Edellä kirjoitettu on yhtä aikaa oikein ja väärin. Jos tutkitaan vain yhtä kyytiä, tulos voi olla 53%. Siis yksittäisen kyydin kohdalla.
Mutta totuus on se, että yksittäisten kyytien määrä kuljettajalla on pudonnut selvästi 2015 vs. 2023 . Mutu tuntumalla sanoisin että riippuen autoilijan auton sopimuksesta (siitä onko hyky, sote, kela kyytejä, mitä aplikaatioita auto tukee kuten 02, oma äppi, valopilkku tms. )
niin kyytejä voi olla lukumääräisesti 30% vähemmän. Seuraava kysymys onkin se mille kyydin hinnalle vertailu kannattaa tehdä. Mediaanikyyti (joka on eri asia kuin keskiarvo) on paljon pienempi kuin 22 euroa alv. 0 . Ehkä puolet siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2015 maksettiin 22 euron kyydistä 37% provisiopalkka , eli eur 8,14
2023 maksetaan 31,35 euron kyydistä 40% provisiopalkka eli eur 12,53
palkka on noussut 4,40 euroa . osaako joku laskea, montako prosenttia palkka on noussut?108.10 prosenttia on palkkasi noussut.
Tosin noi on sinun antamat speksit (ovat omiasi) ja eivåt kerro koko taksialasta tällä aika välillä mitään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä kirjoitettu on yhtä aikaa oikein ja väärin. Jos tutkitaan vain yhtä kyytiä, tulos voi olla 53%. Siis yksittäisen kyydin kohdalla.
Mutta totuus on se, että yksittäisten kyytien määrä kuljettajalla on pudonnut selvästi 2015 vs. 2023 . Mutu tuntumalla sanoisin että riippuen autoilijan auton sopimuksesta (siitä onko hyky, sote, kela kyytejä, mitä aplikaatioita auto tukee kuten 02, oma äppi, valopilkku tms. )
niin kyytejä voi olla lukumääräisesti 30% vähemmän. Seuraava kysymys onkin se mille kyydin hinnalle vertailu kannattaa tehdä. Mediaanikyyti (joka on eri asia kuin keskiarvo) on paljon pienempi kuin 22 euroa alv. 0 . Ehkä puolet siitä.Asiallinen pointti. Pitää sisällään totuuden: Palkkakuljettaja ei kannata yrittäjälle eikä työntekijälle. Kova huuto tälläkin palstalla on, että lisää rahaa kuskeille, mutta kun ei ole jaettavaa.
Kuskeille vinkki: Hommatkaa oma taksi, pitäkää kulut pieninä , tehkää töitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiallinen pointti. Pitää sisällään totuuden: Palkkakuljettaja ei kannata yrittäjälle eikä työntekijälle. Kova huuto tälläkin palstalla on, että lisää rahaa kuskeille, mutta kun ei ole jaettavaa.
Kuskeille vinkki: Hommatkaa oma taksi, pitäkää kulut pieninä , tehkää töitä.Taksiyrittäjille miettimistä: kannattaako niellä kaikki välitysyhtiöiden paskahinnat ja olla niiden renkinä toiminimellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
108.10 prosenttia on palkkasi noussut.
Tosin noi on sinun antamat speksit (ovat omiasi) ja eivåt kerro koko taksialasta tällä aika välillä mitäänSori joku urpo vilä luulee, että satoja prosentteja noussut-.
Tässä 8,10 prosenttia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiallinen pointti. Pitää sisällään totuuden: Palkkakuljettaja ei kannata yrittäjälle eikä työntekijälle. Kova huuto tälläkin palstalla on, että lisää rahaa kuskeille, mutta kun ei ole jaettavaa.
Kuskeille vinkki: Hommatkaa oma taksi, pitäkää kulut pieninä , tehkää töitä.Itsekin ihmettelen näitä vinkujia, mitä edes suht järkeviä
onneksi ei ole enää missään
Hommatkaa omat luvat, jos luottotiedot riittää ja vain taivas on auki.......
Teslaa alle pojat! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
108.10 prosenttia on palkkasi noussut.
Tosin noi on sinun antamat speksit (ovat omiasi) ja eivåt kerro koko taksialasta tällä aika välillä mitäänNäkyy olevan sinun prosenttilaskusikin ihan omasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin ihmettelen näitä vinkujia, mitä edes suht järkeviä
onneksi ei ole enää missään
Hommatkaa omat luvat, jos luottotiedot riittää ja vain taivas on auki.......
Teslaa alle pojat!Protestilistalla näkyy olevan lähes kaikki taksiyrittäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Protestilistalla näkyy olevan lähes kaikki taksiyrittäjät.
Vaan emmepä ole me oikeutemme tuntevat kuskit…
3850 €/kk saanut isännältä. Ja loma- ja ylityörahat rosiksen kautta, kun isäntä ei muuten maksanut. Ja kyllä: protestilisstallahan tuo näkyy olevan. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan emmepä ole me oikeutemme tuntevat kuskit…
3850 €/kk saanut isännältä. Ja loma- ja ylityörahat rosiksen kautta, kun isäntä ei muuten maksanut. Ja kyllä: protestilisstallahan tuo näkyy olevan. ;)Kuljettajat saavat enemmän palkkaa kuin "isännät". Isäntä on kuljettajan orjapoju.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljettajat saavat enemmän palkkaa kuin "isännät". Isäntä on kuljettajan orjapoju.
Lirahtaako sulla punttiin aina kun pääset tituleeraamaan taksiautoilijaa orjaksi? MIstä moinen katkeruus nousee? Veikö vouti auton ja verottaja rahat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiallinen pointti. Pitää sisällään totuuden: Palkkakuljettaja ei kannata yrittäjälle eikä työntekijälle. Kova huuto tälläkin palstalla on, että lisää rahaa kuskeille, mutta kun ei ole jaettavaa.
Kuskeille vinkki: Hommatkaa oma taksi, pitäkää kulut pieninä , tehkää töitä.Motorisen kehityksen häiriöt ovat väestötasoa yleisempiä pikkukeskosena syntyneillä. Nämä motorisen kehityksen häiriöt ovat yhteydessä heikompaan kognitiiviseen kehitykseen ja heikommaksi koettuun elämänlaatuun. Lisäksi neurologisen tutkimuksen tulokset ovat yhteydessä yleiseen älykkyyteen.
- Anonyymi
Indeksi tarkoittaa, että nykyisellä palkallasi saat ostettua 20% vähemmän, joten kertomanne prossat eivät liity koko asiaan.
- Anonyymi
Vajaa viiskymppiä jää vuodessa viivan alle näin maalaistaksina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003184570- 162226
- 1922066
- 1071466
- 771343
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57947IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2899Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119824Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59746