Joku ei pysty ostaan sitä ja tätä.

Anonyymi-ap

Ihme kitinää joillakin kun eivät pysty ostaan sitä ja tätä niin paljonko sitten tulot on ja menot.Jotkut jutut sitten on että kannattaisko edes ostaa esim,leikkeleet.Itse en osta leikkelettä kun menee liian nopeesti mutta juustoa ostan. Liian paljon muutenkin ihmiset syövät prosseituja lihoja.

30

71

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku laittaa rahansa peleihin eikä alkoholia ollenkaan eikä käryytä.Uskottelee sitten itselleen että pienet tulot ja jukoliste hinnat noussu vaikka justiin laittanu peleihin 350eur

      • Anonyymi

        500 € kännykkäänkin löytyy rahat heittämällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500 € kännykkäänkin löytyy rahat heittämällä

        Sama tietskkaan


    • Anonyymi

      Tehkää jotain pimeitä töitäkin niin saatte leikkeleitä leivä päälle. En osta leipää jos ei ole varaa kalkkunaleikkeleeseen , kurkkuun ja maksamakkaraan.

    • Anonyymi

      Niin toi on yks mahdollisuus että tekee sentään jotain että saa ruokia.Paikoillaan vaan voi että kun ei oo rahaa.Aikoinaan mentiin vaikka rengiks maalaistaloon ja työtä vastaan sai ruokaa ja yöpymispaikan.Käppäileen jos löytyy tyhjiä tölkkejä.

    • Anonyymi

      Ihmettelen minäkin tätä ainaista kitinää, kun ei mukamas pysty ostamaan ruokaa tai jotain muuta.
      Ruoka on nyt kuitenkin NIIN pieni menoerä, jos ihan tavan kotiruokaa syö, ettei voi olla rahasta kiinni kenelläkään. Tämän tästä on lehdissä vinkkejä, että kuinka ruokit perheesi 50€ viikossa ja ohjeet ruokien valmistukseen, luulisi tumpelommaltakin onnistuvan!
      Me ollaan nyt oltu vaimon kanssa kaksistaan ja viikossa menee ruokaan 30€ ja syödään ihan kunnolla, on leikkeleet ja juustoa, vihanneksia salaattina ja lautasmallia toteutetaan aterioiden suhteen. Tarjouksista ostetaan ruokaa kaupoista ja itse tehdään ruokaa kotona.
      Jotkut valittaa isoja lääkelaskujaan, no en ilku niitä, kun voi olla paljonkin lääkityksiä, mutta jos vaihtaa lääkkeet halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin, niin säästö melkoinen! Moni valittaja ei ole edes ottanut tätä vaihtoehtoa huomioon!
      Monessa muussakin voi pelkillä valinnoilla säästää melkoisesti, jos tilaa lehtiä kestotilauksella, maksaa paljon ja jos vaihtaa lehtitilaukset halvimpiin määräaikaisiin tilauksiin, saa lehdet alle puoleen hintaan!
      Jotkut valittaa, ettei ole varaa matkustella, kun on köyhä ja ei edes yritä matkustaa tai ottaa selville eri vaihtoehtoja. Me on matkustettu koko perheen voimin ulkomailla omatoimisesti aivan taskurahalla, viisumit voi hoitaa itse ja lennot löytää halvimmat netistä jopa alle 10€ hintaan! Perillä sitten ulkomailla voi majoittua edullisesti ja jos ei mene turistipaikkoihin, asuu todella edullisesti. Usein pitkä ulkomaanmatka on jopa halvempi, kuin asuisi samaan aikaan Suomessa!

      Moneen harrastukseen löytyy edullisia ratkaisuja, kun viitsii hieman nähdä vaivaa. Yhdistyksen perustaminen on helppoa sopivalla porukalla ja sen jälkeen on mahdollista hakea yhdistykselle avustuksia ja tiloja kaupungilta tai kunnalta. Monet yritykset sponsoroivat yhdistyksiä, jolloin yhdistyksen kautta voi tehdä matkoja kylpylöihin tai teatteriin ym. Me ollaan monen vuoden aikana käyty koko perheen kanssa kylpylöissä yhdistyksen kautta, ei maksa käytännössä, kuin eväiden hinnan ja sen, että lähtee mukaan!

      Tarviiko köyhän aina valittaa, miksi ei voi olla tyytyväinen siihen mitä on! Minulla ainakin on asiat tosi hyvin, näen silmilläni ja voin kävellä jaloillani, pärjään vähällä rahalla mikä minulle tulee! En ole peliriippuvainen, toki olen pienillä summilla mukana joissain veikkauksen peleissä, mutta ne eivät hallitse elämääni. Tupakkaa en ole polttanut koskaan. Alkoholia käytän kohtuullisesti, lähinnä saunomisen yhteydessä juon oluen tai siiderin, joskus juomme lasilliset viiniä ruokailun yhteydessä juhlapyhinä. Juomat hankimme verkkokaupoista edullisesti, niin sekään ei ole kohtuuton kustannus!

      Tänäänkin oli hieno päivä, bongasin yli 30 metsähanhia läheisellä pellolla, otin niistä kuvia!

      • Anonyymi

        Niin ei lämmin ruoka paljonkaan tule maksaan esim, kun tein kaalilaatikon niin aikas monta lautasellista tuli ja osan tietysti pakkaseen. Jos jauhelihaa 400grm ja tekee vaikka kastikkeen tai keiton niin kyllä tuosta 2päivää syö.Broilerin koivet jakaa mielipiteet itse kun valmistan niin annan olla uunissa 1.5tuntia.Syöntikerralla 1koipi+riisi,herne-maissi-paprikaa.


      • Anonyymi

        Olen myös ihmetellyt miski aina kitistään kun ei ole ruokaa eikä rahaa: Mitä ihmettä, mulla ainakin on kumpaakin ihan reilusti, ei mitään ongelmaa. rahaa riittää.

        ihmisten kannatas olla tyytyväisiä siihen tilaansa mikä on, hymyillä ihmisille ja nauttia vaan. Jos ei oo rahaa, ei ole, onnellisuus lähtee hymystä, sanoi elisabeth rhenkin.

        Ei se raha tuo onnea vaan se oma iloisuus ja olo.

        Kun hymyilet vastaantulijalle, ja saat takasin hymyn niin se on onnea ja tuo iloa. ole onnellinen siitä että olet. Hymy autttaa.

        Minulla on rahaa niin paljon että nytkin llähden osgtelemaan ruokaa jataidan ostaa uuden matonkin. Miksi et sinä ole onnellinen? Outoa???? Hymyile niin saat hymyn takasin.
        Älä kitse vaan nauti elämästä.


      • Anonyymi

        On se kumma että kaikki rahat laitetaan kaljaan ja tupakkaan ja sitten huudetaan kun ei ole rahaa ruokaan. Jos laittaa 1000 e kk kaljaan niin huh heijaa teidän kanssa.

        Mun palkka on 8 tonnia kuussa ja mä saan mitä haluan. Kaupat on sapuskaa täynnä että sinne vaan hakemaan.

        Ruoka on todella halpaa, meillä menee kk ruokaan 1600 e se ei ole todellakaan paljon, pieni hinta. ostakaa ruokaa älkää kaljaa.


    • Anonyymi

      Siis... osaminenko on mittari siihen onko ihminen käyhä vai varakas???? No ei pitäisi olla, se että et sulla on jotain mitä muilla on, ei ole rikkautta, kaikki ei vaan ole ostomanian pyörteissä, eikä halua ostamisella näyttää että olempa varakas!!!

      Heheee... Minä ainakaan en osta ostamisen vuoksi, vaan silloin kun tarvin. Turhaa tavaraa on kaupat pullollaan, ja rikas on se, joka pystyy kulkemaan kaiken tavaramäärän ohi olematta mainoksen uhri.

      Ei se ole hullu joka mainostaaa vaan se joka ostaa.

    • Anonyymi

      Jos aloitukseen viittasit niin tarkoitus että ruokaa.

    • Anonyymi

      Vaikka olis toimeentulotuella niin kyllä sillä ruokia ostaa. Onhan näitä perheellisiä asuntovelallisiakin niin paljonko heillä todellisuudessajää rahaa ruokaan.Jos yksin asuu ja vaikka 10eur päiväbudjetti kyllä tuolla rahalla ruokaa ostaa. Eikä viimeisiä rahoja kaljaan kannata laittaa.Olis hieno tietää paljonko maukujalla jää rahaa käyttöön ja mitä ostaa.

      • Anonyymi

        Vaimo, vaimo! Pane sieniin puolet petäjäistä! Herjasivat työkaverini kertoessani keräilytalouden välttämättömyydestä talovelkojen ollessa niskassa pahimmoillaan.
        Penskamme lähestyivät peruskoulun ikää eikä meillä ollut rahaa uusia kaikkia tarvittavia vaatteita ja välineitä. Saimme tuttavilta ja sukulaisilta monen laatuista tarpeellista.
        Vaatteet ja jalkineet olivat ongelma. Tietenkin penskat kasvoivat ja kaikki jäi pieneksi.
        Vaimo kävi jossakin vaihtopörssissä vaihtamassa pesemiään ja kunnostamiaan lasten vaatteita oikean kokoisiin käytettyihin. Pikkurahalla penskat saivat rätit niskaansa vuodeksi eteen päin.
        Jalkineet olivat varsinainen ongelma.

        500 litraisessa pakastimessa oli runsaasti marjoja ja muutamia sienilaatuja. Tietenkin oli niiden lisäksi suolattuja rouskuja ja kuivattuja tatteja ja koivunkantosieniä.

        Teurastusreisujeni bonuksina halvalla ostetut ja käyttövalmiiksi pilkotut lampaat vaativat oman tilansa kuten myös vaimon tuttavan kautta halvalla ostettu, myös valmiiksi pilkkomani possun puolikas.


    • Anonyymi

      Olen luopunut leivästä. Ei ole varaa leivän päällisiin enää.

    • Anonyymi

      Eräs yksityiskohta. En koskaan osta leikkelemakkaroita. Siedettävän hintaiset ovat mauttomia ja ravintoarvoltaan kehnoja. Maukkaammat ovat kalliita, rasvaisia ja suolaisia.
      Silloin kun saan niin ostan punalappuisen sian ulkofileen. Paistan sen uunissa ja syömme sitä kuumana keitettyjen perunoiden ja soosin kanssa.
      Sen jälkeen sen käyttö on kaksijakoista.
      Vuoleskelen siitä ohuita siivuja ruisleivän päälle ja syömme toisen kerran perunoiden ja soosin kanssa. Ehkä kolmannenkin kerran.
      Kaikkinensa. Se on oikeastaan ainoa lihaleikkeleeni. Vaimoni käyttää juustoa.

    • Anonyymi

      Kyllä mä ainakin pärjään, kumma ette muut!!! Ostatteko viinaa ja tupakkaa? Jättäkää ne poi saatte ruokaa.
      Mulla ainakaan ei ole mitään heikkoa rahan kanssa, ihan varmasti kaikki pärjää, suomi on hyvinvointimaa jossa kaikkea on kaupassa senkun hakee.

      • Anonyymi

        01.10. 2022 tyrmäys köyhille janoisille. Tuohon saakka olin ostanut tisleeni Saksan nettikaupasta 12 pullon laatikkoina. Joukossa 3 litran pulloa 80% rommia ja 3 kpl 0,7 litraa 75% absinttia. Loput 3 kpl litran viskiä ja 3kpl barndyä 0,7l.
        Mainittuna päivämääränä tuo säästö tehtiin mahdottomaksi.
        Eräs tuttu kaveriporukka oli ostanut täyden kuormalavallisen olutta. Hintaero Suomeen oli käsittämättömän suuri. Prosenteissa paljon suurempi kuin tisleissä.


    • Anonyymi

      Menot ovat tietenkin paljon. Eli ravintoon jää n. 80€/kk. Ja siitä syödään sekä kotona, että työeväät. Suurimmat menot ovat seinät, työmatkakulut (välineiden kustannuset jne), ravinto, köyhyyden lääkkeet ja vaatteet. Jokainen muutos niissä lyö ikävää lovea ravintoon tai lääkitykseen.
      Muut normaalit kulut kuten huvit, vapaa-ajan harrasteet ja muu sellainen kuten itsensä kehittäminen on nollissa. Lisäksi täytyy voida sanoa, että työehtosopimusjärjestelmä on suurin syy työköyhyyteeen, koska on olemassa työehtosopimuksia, joita ihmisten ei pitäisi noudattaa, koska ne tuovat mukanaan köyhyyden, niissä noudatattettavan vähäisen ja epäloogisen työmäärän mukaan. Joka kuitenkin estää kakkos ja kolmostyön tekemisen kaikkine lepopykälineen siten, että kuukausi toisilta töiltä tuhlautuu. Jos ihmiset köyhyydessä voisivat ilman työehtosopimuksia ja köyhäin holhoamista tehdä itselleen riittävän määrän töitä, ei työvoimapulakaan olisi enää olemassa.

    • Anonyymi

      Mitä vaatteisiin nyt niin ihmeellisiä rahoja mene.Vapaa ajanharrastuksena hyvä on kävely. Mikä erillinen kulu toi eväät on verrattuna siihen kun kotona syö,Tarkistelkaa menojanne kun kuitenkin jotain pölhölän menoja.

      • Anonyymi

        Ihmiset hukkaavat rahansa turhuuksiin ja sitten valitellaan että ei ole ruokarahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset hukkaavat rahansa turhuuksiin ja sitten valitellaan että ei ole ruokarahaa.

        Joo, entajuu miks ihmisten pitää ostaa vaatteita, ruokaa ja autoja, koteja ja kaikkeeee... ilmankin pärjää.


    • Anonyymi

      Mieliteot muuttuvat.
      60-luvun puolivälissä olin Ruotsissa ja silloin mieleni teki pari vuotta vanhaa Amazonia mutta se olisi vaatinut hyvin monen kuukauden säästämistä niukalla elämällä. Käytetyn kuplan sain alle kuukauden nettopalkalla.

      Kun parikymmentä vuotta myöhemmin olisin voinut velkaa tekemättä ostaa tehdasuuden volvon niin se ei enää tuntunutkaan tärkeälle vaan vaihdoin vanhan luupää Datsunin pari vuotta vanhaan Datsun 600-sataseen.

      Olen kokeillut paria muutakin pitkän ajan mieliteon tyydyttämistä mutta kyllästyin parissa vuodessa. Kesämökki ja sen jälkeen retkeilyvene.
      Eivätpähän jääneet kaivelemaan mieltä.

      • Anonyymi

        Aikanaan sitä aloitettiin Amazonin kanssa ja siitä lähtien olen ostellut sellaisia
        150-200 tkm ajettuja autoja. Ne on ihan käyttökelpoisia ja lisäksi halpoja.
        Eipä tarvitse heittää kaksisia välirahoja päästäkseen seuraavaan käsiksi.
        Jotkut maksaa uudesta hampaat irvessä osamaksuja vuosikausia, mutta jos
        vanhan halvan korjaamiseen menee välillä muutama satanen niin ei se
        taloutta heilauta. Tonneja en ole ikinä maksanut korjauksista.
        Jää mukavasti rahaa paljon tärkeämpiin hankintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan sitä aloitettiin Amazonin kanssa ja siitä lähtien olen ostellut sellaisia
        150-200 tkm ajettuja autoja. Ne on ihan käyttökelpoisia ja lisäksi halpoja.
        Eipä tarvitse heittää kaksisia välirahoja päästäkseen seuraavaan käsiksi.
        Jotkut maksaa uudesta hampaat irvessä osamaksuja vuosikausia, mutta jos
        vanhan halvan korjaamiseen menee välillä muutama satanen niin ei se
        taloutta heilauta. Tonneja en ole ikinä maksanut korjauksista.
        Jää mukavasti rahaa paljon tärkeämpiin hankintoihin.

        Päinvastainen filosofia.
        Myytyäni sen 600:n pihasta olen aina ostanut tehdasuuden ja ajanut sillä "riittävästi".
        Käytetyt ovat useimmiten 100000km tai hieman yli ajettuja. Vastassa jakopään uusinta.
        Muutenkaan kunnon arviointi on hankalaa.
        Nykyistä edellinen oli Citroen Xara 2l ja coupee korilla.
        Ajoin sillä yli 19 vuotta, hieman yli 200000km ja ainoat varsinaiset kunnostukset olivat jakopään uusinta ja etu jarruletkujen vaihto. Jarrupalojen vaihto on kilometrien bonus. Helppo ja halpa.
        Teimme mm. usean Espanjan matkan Tukholman kautta.
        Olisin jatkanut mutta mittaristo alkoi herjaamaan ja merkkiliike ilkesi sanoa, ettei niin vanhaan enää saa uutta. En kääntynyt hajottamojen puoleen.
        Tämä nykyinen Polo sopii kaupunkiliikenteeseen mutta Keski-Euroopan motareille sillä ei ole mitään asiaa. Eipä tuoreella 8-kymppisellä enää tee mielikään.

        Xaraa edeltävä oli BX jolla ajelin 240000km. Tämä oli 600:n seuraaja. Hydrauliikka meni kerran uusiksi. Pakkorako ja hinta oli 7000mk.
        Muutenkin pientä laittamista vähän väliä.

        Svedukuplani ostin 1965. Pollarit takavarikoivat sen -67 joulukuussa.
        Käytetty luupää 1970.
        Sen jälkeen se käytetty 600:n.
        600:n jälkeen tehdasuuudet citikat ja nykyinen Polo.
        Autokauppiaat eivät ole rikastuneet minun kustannuksellani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastainen filosofia.
        Myytyäni sen 600:n pihasta olen aina ostanut tehdasuuden ja ajanut sillä "riittävästi".
        Käytetyt ovat useimmiten 100000km tai hieman yli ajettuja. Vastassa jakopään uusinta.
        Muutenkaan kunnon arviointi on hankalaa.
        Nykyistä edellinen oli Citroen Xara 2l ja coupee korilla.
        Ajoin sillä yli 19 vuotta, hieman yli 200000km ja ainoat varsinaiset kunnostukset olivat jakopään uusinta ja etu jarruletkujen vaihto. Jarrupalojen vaihto on kilometrien bonus. Helppo ja halpa.
        Teimme mm. usean Espanjan matkan Tukholman kautta.
        Olisin jatkanut mutta mittaristo alkoi herjaamaan ja merkkiliike ilkesi sanoa, ettei niin vanhaan enää saa uutta. En kääntynyt hajottamojen puoleen.
        Tämä nykyinen Polo sopii kaupunkiliikenteeseen mutta Keski-Euroopan motareille sillä ei ole mitään asiaa. Eipä tuoreella 8-kymppisellä enää tee mielikään.

        Xaraa edeltävä oli BX jolla ajelin 240000km. Tämä oli 600:n seuraaja. Hydrauliikka meni kerran uusiksi. Pakkorako ja hinta oli 7000mk.
        Muutenkin pientä laittamista vähän väliä.

        Svedukuplani ostin 1965. Pollarit takavarikoivat sen -67 joulukuussa.
        Käytetty luupää 1970.
        Sen jälkeen se käytetty 600:n.
        600:n jälkeen tehdasuuudet citikat ja nykyinen Polo.
        Autokauppiaat eivät ole rikastuneet minun kustannuksellani.

        Ps. Olen aina maksanut uuden kertasuorituksena eikä minulla ole koskaan ollut autovelkaa missään muodossa.


    • Anonyymi

      Jooo , minäkin jätin toisen sähköauton ostamatta .

      • Anonyymi

        Me ostettiin maaliskuussa uusi helikopteri, se on niin kätevä kauppakassi, kun muutenkin ulkomailta tulee tilattua tavaraa, niin miksi emme hakisisi niitä itee. Päätettiin säästäää postikuluissa ja ostaa kopteri. On se kätevä kääydä vaik ranskassa ostoksill tai italiassa.... suosittelen. Ostaakaa tekin!


      • Anonyymi

        Miettikäähän lovehtijat aikajännettä!
        19 ja 14 vuoden aikoina ehtii varautumaan seuraavan hankintaan ja tekee sen ennakoiden ja suunnitelmallisesti.
        Kerran kysäisin autokauppiaalta vaihtoa uuteen mutta näkemyksemme poikkesivat toisistaan rajusti. Myin D1,6:n sekä nuo 19v ja 14 v ikäiset suoraan pihasta yksityiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ostettiin maaliskuussa uusi helikopteri, se on niin kätevä kauppakassi, kun muutenkin ulkomailta tulee tilattua tavaraa, niin miksi emme hakisisi niitä itee. Päätettiin säästäää postikuluissa ja ostaa kopteri. On se kätevä kääydä vaik ranskassa ostoksill tai italiassa.... suosittelen. Ostaakaa tekin!

        Helikopteri on käytännöllinen lapissa kun asumme niin sillä asioilla käymme.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe