Onko luterilaisuus maailman paras uskonto?

Anonyymi-ap

Minun mielestäni on. Ainakin minulle se sopii. Olen toki kasvanut siihen ja jo äidinmaidossa saanut kokea Jumalan rakkautta osakseni. Olen tutustunut muihinkin uskontoihin mutta ne eivät ole sytyttäneet mitään tunteita. Luterilaisuudessa Jumalan rakkaus tulee koettavaksi tosiasiaksi silloin kun me ihmiset välitämme toisistamme.

391

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luterilaiset ja katoliset sotivat ensialkuun 30 vuotta. Saksan kansasta kuoli 40 prosenttia.

Kaikki oli turhaa: nyt ovat sekä katolisuus että luterilaisuus.

• Toisaalta hindua, budhhalaista, eikä muslimia kristinusko sytytä mitään tunteita.

Samalla huomasin taas, että menin taas halpaan: en huomannut ironiaa.

• Anonyymi

Joko kyselit Kuution painon🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko kyselit Kuution painon🤔

Mihin sinä sitä tietoa tarvitset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin sinä sitä tietoa tarvitset?

Tietääkseni että olenko vielä hänen edellään tietysti.

• Anonyymi

No niin taas on synagoga luterilaisten Jeesuksen uskoisten palstalla. Jos ihminen on PAATUNEESSA tilassa eikä usko Jeesukseen silloin pysytään siellä epäuskoisten omissa tiloissa ja annetaan muiden uskoa. Näin. Rauhaa vaan teillekin.

• Anonyymi

” Luterilaisuudessa Jumalan rakkaus tulee koettavaksi tosiasiaksi silloin kun me ihmiset välitämme toisistamme.”

Suuri osa natseista jotka sotivat ja rukoilivat natsi-Saksan puolesta olivat luterilaisia (tai katolilaisia). He olivat sitä sotaa ennen, sen aikana, ja sen jälkeenkin. Ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Aloittaja kirjoitti että luterilaisuus ”sopii hänelle”. Olisi kuitenkin parempi kysyä sopiiko se Jumalalle.

• Anonyymi

Ei kai kukaan ole väärässä uskonnossa ja luota väärään jumaluuteen?
      Siksi on virhe yrittää käännyttää ihmisiä pois uskostaan.
      Ihminen pettää silloin itsensä ja kaiken sen, mihin on vilpittömästi siihen asti uskonut.
      Kuka voi luottaa uskontoa vaihtaneeseen?

• Anonyymi

Jos ajatellaan 'oikeaa' uskontoa tai 'väärää' uskontoa, niin kai kyse on siitä loppusijoituspaikasta, että haluaako sen olevan kuten kristinuskossa helvetin tulessa. Ainakin innokkaita sinne matkaajia on, joten heille se on silloin 'oikea' uskonto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ajatellaan 'oikeaa' uskontoa tai 'väärää' uskontoa, niin kai kyse on siitä loppusijoituspaikasta, että haluaako sen olevan kuten kristinuskossa helvetin tulessa. Ainakin innokkaita sinne matkaajia on, joten heille se on silloin 'oikea' uskonto.

Eikä tulisi mieleenikään edes yrittää käännyttää heitä heidän lavean tien valinnaltaan ahtaan portin sijasta - Raamatun mukaan ensin korjataan luste pois, että tulee nisu näkyviin.

Nimimerkillä "tempausta odottava"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä tulisi mieleenikään edes yrittää käännyttää heitä heidän lavean tien valinnaltaan ahtaan portin sijasta - Raamatun mukaan ensin korjataan luste pois, että tulee nisu näkyviin.

Helluntailaisten tempaukset on kyllä tulijärvessä sen verran syntejä tehty.

• Anonyymi

” Ihminen pettää silloin itsensä ja kaiken sen, mihin on vilpittömästi siihen asti uskonut.”

Se että ihminen uskoo johonkin vilpittömästi ei tee siitä ihmisestä syyntakeetonta taikka hänen uskonnostaan hyväksyttävää Jumalan edessä.

• Anonyymi kirjoitti:

” Ihminen pettää silloin itsensä ja kaiken sen, mihin on vilpittömästi siihen asti uskonut.”

Se että ihminen uskoo johonkin vilpittömästi ei tee siitä ihmisestä syyntakeetonta taikka hänen uskonnostaan hyväksyttävää Jumalan edessä.

Tuo edellyttäisi oikean jumalan olemassaoloa ja se jos mikä pitäisi teitä epäjumalanpalvojia pitää pelon vallassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan Raamatussa kehotetaan jättämään luste kasvamaan nisun oheen, jotta ei lustetta kitkettäessä vahingoitettaisi viljaakin. Vasta sadonkorjuussa lajitellaan nisut ja lusteet. Jokaisen tänne ahdistuksen aikaan jäämistä suunnittelevan kannattaa tutustua ainakin muutamaan uudestisyntyneeseen uskovaan kristittyyn, jotta voi tulevan suuren katoamisen jälkeen ottaa selvää, ovatko he kadonnbeiden mukana. Olisi hyvä laittaa mieleen myös muutamia ateisteja ja muutamia tekopyhiä uskonnollisia. Sitten voi vertailla kunkin ryhmän jäsenten katoamista tai tänne jäämistä. Tärkeintä jokaiselle on itse uskoa Jeesuksen veren sovitustyö oman syntisyytensä kohdalle ja olla siis mukana tempauksessa. Uskon sen tapahtuvan pian. Itse asiassa tämä syyskuu 2023 on hyvin mahdollinen ajankohta, kaikesta päätellen.

• Anonyymi

Miksei luterilaiset papit voi pelastua?

Siihen on selvä syy. Jeesus käski pappien noudattaa lakia ja opettaa lakia seurakunnalle. Luterilaiset papit eivät noudata lakia eikä opeta sitä seurakunnalle. Jeesus ankarasti kielsi lain purkaminsen, mutta luterilaiset papit ovat purkaneet valtavan paljon lain käskyjä. Lopuksi Jeesus sanoi, ettei seurakuntakaan pelastua, jos se ei noudata pappeja paremmin lakia.

"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
      - Matt 5:19,20

"sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan."
      - Room 2:13

Nämä edeltävät jakeet estävät luterilaisia pappeja pelastumasta, koska he rikkovat selvästi niitä vastaan. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijäitä ja lain purkajia, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Sen takia on tehtvä parannus laittomuudesta, jos haluaa pelastua.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
      - Matt 7:22,23

• Anonyymi

Mitä lakia pitäisi opettaa, kun Jeesus tapettiin juutalaisten Jumalan, uhrikultin ja Mooseksen lain vastustamisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä lakia pitäisi opettaa, kun Jeesus tapettiin juutalaisten Jumalan, uhrikultin ja Mooseksen lain vastustamisesta?

Jeesus ei koskaan vastustanut Mookseksen lakia eikä myöskään uhraamista. Jeesus noudatti aina lakia.

“Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:17-18)

• Anonyymi

Jos et ole Raamatusta huomannut, kun viittaat juutalaisen Paavalin roomalaiskirjeeseen, niin juuri Paavali määräsi Jeesuksen teurastetuksi ja kirotuksi uhrilampaaksi tosi Jumalana (Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala), ja käski teidän perata taivasten valtakunta pois.

Haluatko viidennensadannennen kerran lähdeviitteet Raamatusta, vai oletko ne jo lukenut ne?

Minusta te toki saatte pitää uhrikulttiuskontonne, mutta SITÄ EN SIEDÄ, ETTÄ KÄYTÄTTE SIINÄ JEESUKSEN NIMEÄ HYVÄKSI.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei koskaan vastustanut Mookseksen lakia eikä myöskään uhraamista. Jeesus noudatti aina lakia.

“Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:17-18)

Jeesus tuli kuuluisaksi, kun hän jätti Mooseksen ja opetti omia oppejaan. Se päättyi huonosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus ei koskaan vastustanut Mookseksen lakia eikä myöskään uhraamista. Jeesus noudatti aina lakia."

Sitä on sitten Apostolien tekoihin - johon tästä wikisivusta on lähdeviitteet - pujahtanut väärää tietoa, joka on vain sinulla näemmä hallussa, mutta ei ole Raamatusta:

"Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN..[7] Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että PROFEETAT OLIVAT AIKOINAAN JOUTUNEET SUORANAISEN VAINON KOHTEEKSI JA ETTÄ SAMMOIN OLI NYT TAPAHTUNUT JEESUKSELLE[8] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana Mooseksen kulttimenojen vastustajana[1].

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Jos uhraus ei ole kulttimeno, niin mikä sitten?! Tästä näkee, että mitä Jeesus opetti, koska Stefanos opetti hänen oppiaan.

Kun Jeesus on sinun opissasi Jumalana teurastettu uhrilammas, jonka syötte ehtoollisella tämän kuoleman julistamiseksi, niin kenenkähän Jumalan tässä kuvittelisit uhrattavan, jos tarinassa ei olisi kahta Jumalaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus ei koskaan vastustanut Mookseksen lakia eikä myöskään uhraamista. Jeesus noudatti aina lakia."

Sitä on sitten Apostolien tekoihin - johon tästä wikisivusta on lähdeviitteet - pujahtanut väärää tietoa, joka on vain sinulla näemmä hallussa, mutta ei ole Raamatusta:

"Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN..[7] Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että PROFEETAT OLIVAT AIKOINAAN JOUTUNEET SUORANAISEN VAINON KOHTEEKSI JA ETTÄ SAMMOIN OLI NYT TAPAHTUNUT JEESUKSELLE[8] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana Mooseksen kulttimenojen vastustajana[1].

Jos uhraus ei ole kulttimeno, niin mikä sitten?! Tästä näkee, että mitä Jeesus opetti, koska Stefanos opetti hänen oppiaan.

Kun Jeesus on sinun opissasi Jumalana teurastettu uhrilammas, jonka syötte ehtoollisella tämän kuoleman julistamiseksi, niin kenenkähän Jumalan tässä kuvittelisit uhrattavan, jos tarinassa ei olisi kahta Jumalaa?

Lisäystä - itse varmasti pystyt lukemaan wikipediasivun: Evankeliumit, ja tutkijoiden näkemys, että ketkä ovat säveltäneet tuota(kin) puhetta Jeesuksen suuhun. Mene lukemaan. Kaikki olisi vielä päällisin puolin ok, mutta kun ei ole, koskaj Paavalin opissaJeesus on teurastettu uhrilammas tosi Jumalana sanomalleen Saatanalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ole Raamatusta huomannut, kun viittaat juutalaisen Paavalin roomalaiskirjeeseen, niin juuri Paavali määräsi Jeesuksen teurastetuksi ja kirotuksi uhrilampaaksi tosi Jumalana (Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala), ja käski teidän perata taivasten valtakunta pois.

Haluatko viidennensadannennen kerran lähdeviitteet Raamatusta, vai oletko ne jo lukenut ne?

Minusta te toki saatte pitää uhrikulttiuskontonne, mutta SITÄ EN SIEDÄ, ETTÄ KÄYTÄTTE SIINÄ JEESUKSEN NIMEÄ HYVÄKSI.

MUlla on juutalainen mielikuvitusystävä, muuten mene hyvin ,muuta minä en ymmärrä hebreaa.

• Anonyymi

Kyllä totuus on kaukana teistä. JEESUS KÄSKI APOSTOLEJAAN 2000 VUOTTA SITTEN JULISTAMAAN EVANKELIUMIA POJASTA JEESUKSESTA EIKÄ MITÄÄN lainrikkojien selityksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tapettiin kateudesta mistä esimerkkinä oli jo Kain tappoi abelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KAIKKI ON TAPAHTUNUT KAIKKI ON ON TAPAHTUNUT KAIKKI ON TAPAHTUNUT Matteus 5:18 KAIKKI ON TAPAHTUNUT.JA MATTEUS 4 KERTOO SINUSTA.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Jeesus tuli kuuluisaksi, kun hän jätti Mooseksen ja opetti omia oppejaan. Se päättyi huonosti.

Jeesus ei jättänyt Moosesta vaan toteutti ennustuksen tulee suurempi ....se joka puhui orjan Tappura kruunusta siinailla palavasta pensaassa. Et älyä yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ajoi ulos temppelistä myyjät ja siellä on Jeesuksen jälkeen ollut sotia ja moskeijat. Arabit on siellä Siionin vuorella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MUlla on juutalainen mielikuvitusystävä, muuten mene hyvin ,muuta minä en ymmärrä hebreaa.

Ei nekään ymmärretä arabiaa mitä se mielikuvitus henkilö on kirjoitellut Arabiassa.😅

• Anonyymi

Ihan sama mikä luterilaisuus on, sillä on vain yksi usko, uskoontulo Jeesukseen ja tässä todellisuudessa eläminen ja toimiminen ikuisuuden verran.

• Anonyymi

Paitsi, että piti uskoa Jeesusta, koska Jeesuksen mukaan sen HÄNEEN uskominen oli laittomuuden tekemistä, joille hän sanoo, että menkää pois, en tunne teitä.

Löytyy Matt.7

• Anonyymi

Jeesus oli vaan höpsähtänyt sälli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli vaan höpsähtänyt sälli.

Sitten sällit kupsahtivat sokkelia kivittämään.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi, että piti uskoa Jeesusta, koska Jeesuksen mukaan sen HÄNEEN uskominen oli laittomuuden tekemistä, joille hän sanoo, että menkää pois, en tunne teitä.

Löytyy Matt.7

Jeesus sanoi murhaajille ja niille jotka sanoi väärää todistusta hänestä ja muista sekä varasteli että ne on lain rikkojia.

• Oma marssijärjestykseni on nykyisin seuraava:

1) Platon - Augustinus - Luther (ikuisuus)

2) Aristoteles - Akvinolainen (ajallisuus)

Kyllä Luther on siinä hyvin mukana vaikka olenkin sympaattinen tomismia kohtaan. Selkeä järjestys herättää minussa tunteita. Kristinuskossa erityisesti ykseys moneudessa. Tämä tuntuukin olevan se seikka, joka erottaa kristinuskon muista uskonnoista. Muissa uskonnoissa puhutaan kyllä yhdestä, mutta moneus tuntuu olevan vain illuusio.

• Anonyymi

Niin, Luojajumala sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, josta syystä oli ikuinen elämä suojattava ja ihminen sidottava aikaan materian kautta. Löytyy 1.Moos.3:22.

MIKSI?

• Hieno uskonto: ykseys moneudessa.

Ikävä kun maailmassa ei tuo mene perille.

• Anonyymi

Wikipedia hindujen jumalat

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hieno uskonto: ykseys moneudessa.

Ikävä kun maailmassa ei tuo mene perille.

Budhat gurut medioi nirvanaa Intiassa he sulautuu valaistumisen kautta kaikkeuteen.

• Anonyymi

Luterilaisuus ei ole sama kuin luterilainen kirkko. Kirkko on luopunut tai suuri osa sen seurakunnista on luopunut luterilaisesta tunnustuksesta semipelagiolaiseen harhaoppiin. Tämä on tietysti "evankeliumia" vapaakirkoille, minkä ideologiaa kirkoissa nyt lauletaan. Käytännössä nämä toimivatkin jo yhteistyössä yhteiskristillisyyden nimissä. Hyvästi luterilainen kirkko!

• Anonyymi

Hyvästi te, jotka ette ymmärrä edes Luojajumalan sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvästi te, jotka ette ymmärrä edes Luojajumalan sanoja.

Ukko Ylijumala oli suomenkielinen ?

• Anonyymi

Luterilaisuuttakin on erilaista. Suomalainen on no ... suomalaista. Muualla ollaan iloisempia ja seurallisempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan ylimaallinen äly.

• Anonyymi

Ei kaikissa lahkoissa ja uskonnoissa kirkoissa on omat säännöt mutta maalliset lait on kaikille samat rikoksia ei saa tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylijumala puhuu kaikkia kieliä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuuttakin on erilaista. Suomalainen on no ... suomalaista. Muualla ollaan iloisempia ja seurallisempia.

Luterilaisuudessa oli uudistus mikä aiheutti meteliä riitoja olihan yksin armosta jo ollut opetus katolisessa ennenkin mutta nyt käännettiin latinasta saksaksi uuden testamentin kirjoitukset ennen oli latinaa.Siinä syntyi paineita.Syntyi uusia kuppikuntia kun mielipiteet erosi toisistaan.Ja kielet.Ennen oli yksi yhteinen latinan kieli rukouksessa.Tai Kreikka toisilla.Italiassa oli hebrealainen joukko myös Jeesus USKOISIA.2000 vuotta sitten.

• Anonyymi

Uskonto mikä uskonto - samaa paskaa eri paketissa.

• Anonyymi

Saat hyviä etuja luterilaisuudesta 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Saat verovelvollisuuden kautta mahdollisuuden rahoittaa olemattoman palvontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo olematon on oleellista, että se on 2000 vuotta varjellut ansiokkaasti juutalaisten huijaamista aina näihin päiviin asti, kun se voidaan vihdoin paljastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset maksaa hautausmaat täällä myös ortodoksien hautausmaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo olematon on oleellista, että se on 2000 vuotta varjellut ansiokkaasti juutalaisten huijaamista aina näihin päiviin asti, kun se voidaan vihdoin paljastaa.

Juutalaiset huijaa aina. Kaikkia.

• Ei luterilaisuus ole uskonto. Se on kristinuskon liberalisoitunut suuntaus.

• Anonyymi

Onko se mielestäsi hyvä vai huono asia?

• Anonyymi

Kumpi on liberalisoitunut, luterilaisuus vai ev.lut kirkko?

• Anonyymi

Kannattaa kysyä sivustyneeltä evoluutiolääkärikamulrätasi mitä tarkoittaa sana uskonto.

Sitten tulee vaikeampi osuus: koita pohtia onko kristinUSKON liberalisoitunut suuntaus USKONtoa vai ei ... 😹😹😹😂

• Anonyymi kirjoitti:

Onko se mielestäsi hyvä vai huono asia?

Siis mikä

• Anonyymi kirjoitti:

Jälimmäinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa kysyä sivustyneeltä evoluutiolääkärikamulrätasi mitä tarkoittaa sana uskonto.

Sitten tulee vaikeampi osuus: koita pohtia onko kristinUSKON liberalisoitunut suuntaus USKONtoa vai ei ... 😹😹😹😂

Liberaaliteologia on humanistien uskonto.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Tulit siis järkiisi tämän yhden asian suhteen ja myönsit että luterilaisuus sittenkin on uskonto!! Ihmeiden aika ei ole ohi!!!! Amen!

• Anonyymi kirjoitti:

Tulit siis järkiisi tämän yhden asian suhteen ja myönsit että luterilaisuus sittenkin on uskonto!! Ihmeiden aika ei ole ohi!!!! Amen!

Luterilaisuus on kristinuskon suuntaus.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Luterilaisuus on kristinuskon suuntaus.

Bravo!

Ja kristinusko on u___o muiden u_____jen joukossa!

Jätin alakoulu tyyliin sinulle tehtäväksi ratkaista kaksi sanaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Bravo!

Ja kristinusko on u___o muiden u_____jen joukossa!

Jätin alakoulu tyyliin sinulle tehtäväksi ratkaista kaksi sanaa.

Eihän kukaan ole väittänytkään että kristinusko olisi maailman ainoa uskonto.

• Heimo.Vesa kirjoitti:

Se on vain yksi uskonto.

Eipä siitä se sen enempää. Uskontoja maailmassa riittää. Ja uskovia. Eikö ole hullua?

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ei niin mutta sinä olet väittänyt että luterilaisuus ei ole uskonto.

Luterilaisuus on osa kristinusko nimistä uskontoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niin mutta sinä olet väittänyt että luterilaisuus ei ole uskonto.

Luterilaisuus on osa kristinusko nimistä uskontoa.

Ei se olekaan mutta kristinusko on,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä kylillä on ollut mustalaisia jotka Kouri tyttöjä kouluissa ja raiskaili koska luterilaisia pilkkasivat hellaripojat myös ilkeitä.Tää johtuu oikeasti Jeesuksesta Jeesuksen uskossa joutuu pilkattavaksi.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ortodoksit harjoittaa humanismia eniten kyllä viisautta filosofiaa.

• Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

Ei se olekaan mutta kristinusko on,

Lestadiolaiset laittaa saatanalle omiaan että ei tarvi ihmetellä mitään outoa käytöstä tai pirun merkkejä tai kuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ortodoksit harjoittaa humanismia eniten kyllä viisautta filosofiaa.

Mutta eivät sotke sitä oppiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lestadiolaiset laittaa saatanalle omiaan että ei tarvi ihmetellä mitään outoa käytöstä tai pirun merkkejä tai kuvia.

Sinä niin teet. Olet todella saatanallinen.

• Anonyymi

Suomen ev.lut kirkko on itsenäinen kirkko, joka ei toimi minkään ulkomaalaisten auktoriteettien alaisuudessa. Se on myös ainutlaatuinen uskonto joka yhdistää kalevalan mytologiaa kristillisiin evankeliumeihin. Suomen ev.lut kirkolla on myös ainutlaatuinen uskontunnustus jossa tunnustetaan Jeesuksen käyneen Tuonelassa, ja olevan siis Väinämöisen jälkeen jo toinen henkilö joka on tullut Tuonelasta takaisin.

• Anonyymi

Katsotaanko Egyptin jumalia arabien. Wikipedia Egyptin jumalat ja Wikipedia hindujen jumalat ja Wikipedia shamaanit

• Anonyymi

Epäilen, että mayaintiaanit kyllä hakkaavat Kalevalan - kertoohan heidän eepoksensa Popol Vuh siitä, että miten Piru pääsi vaikuttamaan Raamatun kirjoittamiseen. Ja heidän tarinan mukaan kaksoisveljet tulevat pelastamaan maailman Linnunradan mustan aukon kautta.

Jeesus nimittäin tarinan mukaan ei palannut tuonelasta, vaan jäi kirottuna sinne, mihin sitten uskovaiset seuraavat uskollaan perässä.

Mayaintiaanit sentään tiesivät, että Jeesuksella oli kaksoisveli, apostoli Tuomas, sekä heidän kalenterilukunsa baktun 144.000 on edelleenkin jokaisessa meidän Raamatussamme tänä päivänäkin.

Kuinka moni kristityy tänä päivänäkään tietää Tuomaksen olleen Jeesuksen kaksoisveli?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen, että mayaintiaanit kyllä hakkaavat Kalevalan - kertoohan heidän eepoksensa Popol Vuh siitä, että miten Piru pääsi vaikuttamaan Raamatun kirjoittamiseen. Ja heidän tarinan mukaan kaksoisveljet tulevat pelastamaan maailman Linnunradan mustan aukon kautta.

Jeesus nimittäin tarinan mukaan ei palannut tuonelasta, vaan jäi kirottuna sinne, mihin sitten uskovaiset seuraavat uskollaan perässä.

Mayaintiaanit sentään tiesivät, että Jeesuksella oli kaksoisveli, apostoli Tuomas, sekä heidän kalenterilukunsa baktun 144.000 on edelleenkin jokaisessa meidän Raamatussamme tänä päivänäkin.

Kuinka moni kristityy tänä päivänäkään tietää Tuomaksen olleen Jeesuksen kaksoisveli?!

Ja siellä Raamatussahan myös on, että kun 144.000 luku tulee täyteen, alkaa tapahtua. Ja 13. ja viimeinen baktun päättyi 21.12.12 (333), ja niinpä silloin alkoikin tapahtua ja niissä tapahtumissa olemme edelleenkin, eikä loppua näy.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja siellä Raamatussahan myös on, että kun 144.000 luku tulee täyteen, alkaa tapahtua. Ja 13. ja viimeinen baktun päättyi 21.12.12 (333), ja niinpä silloin alkoikin tapahtua ja niissä tapahtumissa olemme edelleenkin, eikä loppua näy.

Naapurissa asui Ukrainan jehovalaiset: isä, äiti ja tyttö ja poika yhdessä huoneessa. Viime kesänä, kun olimme Suomessa, he olivat häipyneet.

Vesilasku pieneni yhtiössä ja meillä huomattavasti, kun isä pesi pyykkiä yötä päivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoleja kävi ja oli Egyptissä kyllä mistä useimmat hindut intiaanit on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moskeijat arabit on temppelivuorella ja koko aluetta kutsutaan egyptiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoli Tuomas kosketti Jeesuksen parantuneita arpia....

• Anonyymi

Oliko milkki pastoriseerattu sitten.

• Anonyymi

Uskon että jokaisen uskonnon harjoittaja on varma omasta uskonnostaan, niin myös luterilaiset, mutta pelastus tulee vain uskoontulosta Jeesukseen, joka tie, totuus ja elämä.

• Anonyymi

Jeesus ei puhu sanaakaan pelastumisesta koko Tuomaan evankeliumissa, joka on kuitenkin koottu täyteen autenttisia Jeesuksen opetuksia. Kun ihmistä ei mikään vaara uhkaa kuoleman jälkeen, ei tarvitse tavoitella pelastustakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei puhu sanaakaan pelastumisesta koko Tuomaan evankeliumissa, joka on kuitenkin koottu täyteen autenttisia Jeesuksen opetuksia. Kun ihmistä ei mikään vaara uhkaa kuoleman jälkeen, ei tarvitse tavoitella pelastustakaan.

Lue sitten muita evankeliumeita.

• Anonyymi

Kun uskoo Jeesusta, ja lähtee matkaan ahtaasta portista päätyy tänne: ilm.2:7 ja 2:17.

Ja jos valitsee lavean tien ja uskoo Jeesukseen Paavalin käskysä, niin päätyy tänne: 1.Kor.3:11-13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue sitten muita evankeliumeita.

Miksi hänen pitäisi lukea, kun juuri Tuomaan evankeliumi sai korkeimmat pisteet tutkijoinen seminaarissa Jeesuksen sanojen aitoudesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi lukea, kun juuri Tuomaan evankeliumi sai korkeimmat pisteet tutkijoinen seminaarissa Jeesuksen sanojen aitoudesta?

Mutta peruskysymys onkin, että uskotko Jeesusta vai uskotko Paavalia.

• Anonyymi

Kaikki kristilliset kirkkokunnas uskovat samoihin perusasioihin. Kulttuuri ja rituaalit vain vaihtelevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kristilliset kirkkokunnas uskovat samoihin perusasioihin. Kulttuuri ja rituaalit vain vaihtelevat.

Näin on, he uskovat Paavalia ja laveaa tietä ja päätyvät tänne 1.Kor.3:13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun uskoo Jeesusta, ja lähtee matkaan ahtaasta portista päätyy tänne: ilm.2:7 ja 2:17.

Ja jos valitsee lavean tien ja uskoo Jeesukseen Paavalin käskysä, niin päätyy tänne: 1.Kor.3:11-13.

Helpompi on kamelin mennä neulan silmän läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi

Ainakin se on taatusti pervoin. Mietitte vaan jotain kahden miehen perään vetelyä päivät pitkät ja väitätte sitä joksikin uskoksi.

• Anonyymi

Kyllä se usko onkin, ja jopa usko, jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin - juutalaisten uhrikulttijulalan syntioppiusko, jota Paavali opettaa käyttäen hyväksi Jeesuksen nimeä

• Ja kun siitäkin on jo 13 vuotta!

• Anonyymi

Sitä ei tiedä ennen kuin on kokeillut kaikkia muitakin uskontoja.

• Anonyymi

Avuton kommentti.

• Anonyymi

Miten uskontoja kokeillaan? Minkälaisen kokeilun perusteella sitten uskotaan? Uskonto tarjoaa hyvät edut, kuten vain usko riittää ja voit kuvitella saavasi taivaspaikan, eikä se velvoita yhtäön mihinkään ja voit elää vaikka kuin sika pellossa, niinkö?

• Anonyymi

Ainakin rehellisin suhteessa Raamattuun fyysisine ylösnousemuksineen koko maailman viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu (1.Kor.3:11-13).

• Anonyymi

"Onko luterilaisuus maailman paras uskonto?"

Saattaa olla, mutta kun mikään uskonto ei pelasta ihmistä. Luterilaisuus sallii syntielämän ja aviorikokset ja monet muut synnit, jotka johtavat kadotukseen.
        Raamatun mukaan vain usko pelastaa eivätkä mitkään sakramentit:"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16
        Sen jälkeen seuraa kilvoitus kaidalla tiellä ja se on monelle vaikeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saattaa olla, mutta kun mikään uskonto ei pelasta ihmistä. Luterilaisuus sallii syntielämän ja aviorikokset ja monet muut synnit, jotka johtavat kadotukseen.
        Raamatun mukaan vain usko pelastaa eivätkä mitkään sakramentit:"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16

Uskoa ja sakramentteja ei laiteta vastakkain.

Vain Jeesus pelastaa!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Uskoa ja sakramentteja ei laiteta vastakkain.

Vain Jeesus pelastaa!!!

Suurin osa maailman ihmisistä ikinä ei usko, että Jeesus pelastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä olisi se talon katto, johon nousin nyt huutamaan tämän totuuden, ettei sitä tarvitse vuositolkulla jauhaa tällä palastalla, vaan ainakin tämän palstan jokainen kirjoittaja tietäisi sen jo esimerkiksi neljän vuoden kirjoittamisen jälkeen jokaiseen ketjuun ja joka päivä?

KRISTINUSKO PERUSTUU RAAMATUN MUKAAN PAAVALIN SYNTIOPILLA SAATANAAN, JA TÄTÄ NOUDATTAEN NIIN MYÖS LUTERILAISUUS. JA LUTHERIN MUKAAN TIPPAAKAAN SÄÄTÄMÄTTÄ.

Jos päädytään Raamatun mukaan HELVETTIIN, kyseessä on silloin Saatana Jumalana, vaikka se käyttäisi Jumalan nimeä.

YMMÄRRETTY?

MIKÄ SINUN MIELESTÄSI ON KADOTUS, JOS SE EI OLE KRISTINUSKOLLA HELVETTIIN MENEMINEN.

Olen tämän - jukolavita - kirjoittanut tänne jo tuhat kertaa. Löytyy Raamatusta, Paavalin Korintolaiskirjeen, sen ensimmäisen kolmannesta luvusta.

"3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka TULESSA ILMESTYY, ja TULI on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."

Ja miksi näin on? SIKSI, KOSKA PAAVALI KIROAA SAATANAN AVULLA JEESUKSEN TOSI JUMALANA GALATALAISKIRJEENSÄ MUKAAN RISTILLE. LÖYTYY TÄSTÄ:

"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU - KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI....

Osaatko lukea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä olisi se talon katto, johon nousin nyt huutamaan tämän totuuden, ettei sitä tarvitse vuositolkulla jauhaa tällä palastalla, vaan ainakin tämän palstan jokainen kirjoittaja tietäisi sen jo esimerkiksi neljän vuoden kirjoittamisen jälkeen jokaiseen ketjuun ja joka päivä?

KRISTINUSKO PERUSTUU RAAMATUN MUKAAN PAAVALIN SYNTIOPILLA SAATANAAN, JA TÄTÄ NOUDATTAEN NIIN MYÖS LUTERILAISUUS. JA LUTHERIN MUKAAN TIPPAAKAAN SÄÄTÄMÄTTÄ.

Jos päädytään Raamatun mukaan HELVETTIIN, kyseessä on silloin Saatana Jumalana, vaikka se käyttäisi Jumalan nimeä.

YMMÄRRETTY?

MIKÄ SINUN MIELESTÄSI ON KADOTUS, JOS SE EI OLE KRISTINUSKOLLA HELVETTIIN MENEMINEN.

Olen tämän - jukolavita - kirjoittanut tänne jo tuhat kertaa. Löytyy Raamatusta, Paavalin Korintolaiskirjeen, sen ensimmäisen kolmannesta luvusta.

"3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka TULESSA ILMESTYY, ja TULI on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."

Ja miksi näin on? SIKSI, KOSKA PAAVALI KIROAA SAATANAN AVULLA JEESUKSEN TOSI JUMALANA GALATALAISKIRJEENSÄ MUKAAN RISTILLE. LÖYTYY TÄSTÄ:

"3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU, KIROTTU - KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI, KIROUKSEKSI....

Osaatko lukea?

JA SE KIROTTU JEESUS PELASTAA TEIDÄ PALVEVLEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.

Room. "7:25 KIITOS Jumalalle JEESUKSEN Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Jukolavita tätä idiotismia.

Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ja tämä on Raamatun mukaan Paavalin syntiopilla Jeesuksen Kristus-nimeen teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7) sanomalleen Saatanalle - juutalaisten uhrikulttijumalalle tosi Jumalana.

Löytyy: Augsburgin tunnustus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JA SE KIROTTU JEESUS PELASTAA TEIDÄ PALVEVLEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.

Room. "7:25 KIITOS Jumalalle JEESUKSEN Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Jukolavita tätä idiotismia.

Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalasta, ja tämä on Raamatun mukaan Paavalin syntiopilla Jeesuksen Kristus-nimeen teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7) sanomalleen Saatanalle - juutalaisten uhrikulttijumalalle tosi Jumalana.

Löytyy: Augsburgin tunnustus

Lisäystä - tämä teidän massiivinen aivotuho on jotakin järkyttävää seurattavaa, kun kaikki on tekstinä niin Raamatussa kuin tunnstuksissakin. Eikö teillä ole mitään järjen hiventä, että mihin teidän käsketään uskoa?! Ettekö te osaa edes lukea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - tämä teidän massiivinen aivotuho on jotakin järkyttävää seurattavaa, kun kaikki on tekstinä niin Raamatussa kuin tunnstuksissakin. Eikö teillä ole mitään järjen hiventä, että mihin teidän käsketään uskoa?! Ettekö te osaa edes lukea?

Ja vielä - minä vielä ymmärtäisin, jos tässä olisi jotakin peitelty tai valehdeltu, mutta kun Paavali sanoo aivan suoraan kaiken ja tämänkin vielä:

Paavali puhuu, 2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

Onko pakko olla idiootti, kun käsketään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vielä - minä vielä ymmärtäisin, jos tässä olisi jotakin peitelty tai valehdeltu, mutta kun Paavali sanoo aivan suoraan kaiken ja tämänkin vielä:

Paavali puhuu, 2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

Onko pakko olla idiootti, kun käsketään?

Tajuatteko te, teitä pidetään pilkkana!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä Jeesus pelastaa, mutta ei uhrilampaana teurastettuna tosi Jumalana, ristille kirottuna, syötynä, kuvitellen veren ja ruumiin olevan saatananpalvontariitin mukaisesti läsnä, vaan OPETUKSILLAAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus pelastaa, mutta ei uhrilampaana teurastettuna tosi Jumalana, ristille kirottuna, syötynä, kuvitellen veren ja ruumiin olevan saatananpalvontariitin mukaisesti läsnä, vaan OPETUKSILLAAN.

Etkä löydä maailmasta ainoatakaan ihmistä, jonka mukaan totuus ja oikeudenmukaisuus -
        joka sana on väärennetty Raamattuun sanaksi vanhurskas - sekä moraali ja etiikka eivät olisi hyviä ja kannatettavia asia, ja pelastaisi jopa maailman, kun jätetään laskuista pois uskovaiset ja muut paatuneet rikolliset, jotka niitä eivät hyväksy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä löydä maailmasta ainoatakaan ihmistä, jonka mukaan totuus ja oikeudenmukaisuus -
        joka sana on väärennetty Raamattuun sanaksi vanhurskas - sekä moraali ja etiikka eivät olisi hyviä ja kannatettavia asia, ja pelastaisi jopa maailman, kun jätetään laskuista pois uskovaiset ja muut paatuneet rikolliset, jotka niitä eivät hyväksy.

Eikö teitä todella ole koskaan ottanut korvaan, kun kirkko lukee kirkon kirouksiakin?

Sellaisen on saanut Lutherkin päälleen, kun ryhtyi hieman liian avoimesti juoruamaan, että mistä on todellisuudessa kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö teitä todella ole koskaan ottanut korvaan, kun kirkko lukee kirkon kirouksiakin?

Sellaisen on saanut Lutherkin päälleen, kun ryhtyi hieman liian avoimesti juoruamaan, että mistä on todellisuudessa kyse.

Tai mieltä vaivanneet noitien kelluntakokeet,
        testi, jolla testattiin, jos nämä pystyisivätkin levitoimaan kuin Jeesus, niin tapetaan? Tai ylipäätään hmisten vainoaminen, jos epäiltiin heidän hallitsevan yliluonnollisia kykyjä?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllähän Jeesus pelastaa Jahven kuritukselta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Onko luterilaisuus maailman paras uskonto?"

Saattaa olla, mutta kun mikään uskonto ei pelasta ihmistä."

Uskonnot eivät pelasta sillä Jeesus on se tie pelastukseen ja uskoontulo Häneen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai mieltä vaivanneet noitien kelluntakokeet,
        testi, jolla testattiin, jos nämä pystyisivätkin levitoimaan kuin Jeesus, niin tapetaan? Tai ylipäätään hmisten vainoaminen, jos epäiltiin heidän hallitsevan yliluonnollisia kykyjä?

Toisaalla olleeseen kysymykseen, että miksi juuri tämä paikka missä kirjoitan?!

Siksi, koska täällä.luut on kaikista kovimmat, jos ja kun kirjoittajat täällä saa tajuamaan, että mistä Raamatussa on kyse, niin sen tajuaa sormia napsauttamalla koko maailma.

• Anonyymi kirjoitti:

""Onko luterilaisuus maailman paras uskonto?"

Saattaa olla, mutta kun mikään uskonto ei pelasta ihmistä."

Uskonnot eivät pelasta sillä Jeesus on se tie pelastukseen ja uskoontulo Häneen.

Mutta missä se Jeesus on, johon uskominen pelastaa?

Onko puheesi todistettavissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalla olleeseen kysymykseen, että miksi juuri tämä paikka missä kirjoitan?!

Siksi, koska täällä.luut on kaikista kovimmat, jos ja kun kirjoittajat täällä saa tajuamaan, että mistä Raamatussa on kyse, niin sen tajuaa sormia napsauttamalla koko maailma.

Ja jos olette nähneet Nasan uutisen, että netin keskustelupalstoilla olisi havaittu älykästä elämää, ja uutisessa mainitaan myös suomi24, niin toistaiseksi se kuitenkin on vain arvailua. Todisteita ei vielä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos olette nähneet Nasan uutisen, että netin keskustelupalstoilla olisi havaittu älykästä elämää, ja uutisessa mainitaan myös suomi24, niin toistaiseksi se kuitenkin on vain arvailua. Todisteita ei vielä ole.

Ja jos joku kokee taas tarvetta väittää, ettei tuollaista uutista edes ole, niin kyllä on - minä en valehtele koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos joku kokee taas tarvetta väittää, ettei tuollaista uutista edes ole, niin kyllä on - minä en valehtele koskaan.

Vakuudeksi tässä:

"NASA: Internetistä löytynyt älyllistä elämää

Yhdysvaltain avaruushallinto Nasa on tiedottanut yllättävästä, varmasti kohua herättävästä löydöksestä. Uusi löytö tehtiin New York Times -lehden keskustelusivustolta jo aiemmin tänä syksynä, mutta varmistui vasta muutamia päiviä sitten tarkan analyysin lopputuloksena."

https://lehtilehti.fi/2010/12/nasa-internetista-loytynyt-alyllista-elamaa/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vakuudeksi tässä:

"NASA: Internetistä löytynyt älyllistä elämää

Yhdysvaltain avaruushallinto Nasa on tiedottanut yllättävästä, varmasti kohua herättävästä löydöksestä. Uusi löytö tehtiin New York Times -lehden keskustelusivustolta jo aiemmin tänä syksynä, mutta varmistui vasta muutamia päiviä sitten tarkan analyysin lopputuloksena."

https://lehtilehti.fi/2010/12/nasa-internetista-loytynyt-alyllista-elamaa/

Mutta tästä uutisesta on jo 13 vuotta, joten tilanne on voinut ratkaisevasti myös muuttua, koska evoluutio on kääntynyt jyrkkään laskuun - osa ihmisistä etsii kiireellä itselleen kotipuita, ja uskovaiset ovat pakenemassa luoliin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mutta missä se Jeesus on, johon uskominen pelastaa?

Onko puheesi todistettavissa?

Millä logiikalla uskomalla pelastuu? Niin, no saa puhtaan omantunnon vaikka tekisi sitä pahaa mitä vihaa, kuten Paavali sanoo, ja näin pelastuu Raamatun mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia. (Löytyy Room.7) Tämä on koko kristinuskon perusta ja logiikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä logiikalla uskomalla pelastuu? Niin, no saa puhtaan omantunnon vaikka tekisi sitä pahaa mitä vihaa, kuten Paavali sanoo, ja näin pelastuu Raamatun mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia. (Löytyy Room.7) Tämä on koko kristinuskon perusta ja logiikka.

Sinä, torre, varmaan etsit itsellesi oman kotipuun, etkä pakene uskovaisten kanssa luoliin. Kannattaa jo kiirehtiä etsiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän Jeesus pelastaa Jahven kuritukselta

Et pidä Jahven luo helvettiin menemistä sitten kurituksena? - Minusta tuleen joutuminen fyysisen ylösnousemuksen jälkeen ei kuulosta houkuttelevalta - pikemminkin juuri siltä kuritukselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei millään logiikalla eikä systeemillä pelastu, Uskossa vahurskas saa elää.
        Vanhurskautus uskon kautta.
        Ihmiselle se on mahdoton mutta Jumallle kaikki on mahdollista.
        Uudestisyntyminen ylhäältä.

Johanneksen evankeliumi: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." Sisäinen muutos, herra vaihtuu Taivaan Herraan.

Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et pidä Jahven luo helvettiin menemistä sitten kurituksena? - Minusta tuleen joutuminen fyysisen ylösnousemuksen jälkeen ei kuulosta houkuttelevalta - pikemminkin juuri siltä kuritukselta.

Siksi toiseksi - Jahven helvetissähän se Jeesuskin on uskovaisten Paavalin käskystä ristiin kiroamalla ja teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana (opettamanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana) - minkä logiikan mukaan Jeesus pelastaisi silloin Jahven kuritukselta, kun itse on kirottuna samassa tulessa?!

• Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi: 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." Sisäinen muutos, herra vaihtuu Taivaan Herraan.

Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
        3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

Ja vanhurskas on se, joka on armollinen ja muita huomioiva. Ottaa kotiinsa outoja, antavat ruokaa ja juomaa tarvitseville, käyvät katsomassa vankeja ja sairaita.

Oletko sinä vanhurskas?

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä sitä logiikkaa. Esitin siitä sen, että millä sen todistaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
        Ne jotka on henkisesti kuolleet eivät voi uskoa.
        Käytä ymmärrystä sitä ei voi sanoin tavoittaa, se antaa oivalluksen mikä on oikein ja hyvää. Ja rakastettavaa. Se antaa rauhan sydämeen ja hyvän omantunnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No Kristus on kyllä Paavalin sanoin kirottuna helvettiin Raamatun mukaan. Ja tämä on yksi syy siihen:

" Uskossa vahurskas saa elää."

Ja vanhurskas-sana todellisuudessa tarkoittaa oikeudenmukainen (löytyy etymologia wikisivulta, kyseessä on Mikael Agricolan sanaväännös suomennokseen - ilmeisesti oikeudenmukainen olisi ollut pappejakin liian velvoittava).

Onko OIKEUDENMUKAISTA käyttää Jeesusta teurastettuna uhrilampaana ja ristiin kirottuna, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, johon ideaan Paavalin Roomalaiskirjeen 7:luvun mukaan tämä oppi Kristuksesta Jeesuksen nimeen uhrilampaana perustuu?

Lause siis kuuluisi oikein käännettynä olla "Uskossa oikeudenmukainen saa elää". Mutta te ette ole oikeudenmukaisia - kuten eräs kirjailija totesi, että kristinusko tappoi maailmasta oikeudenmukaisuuden.

Tällaisia konnuuksia on koko Raamattu ja uskonto täynnä, joihin kuoppiin uskovaiset astuu tietämättä tai ymmärtämättä edes mistä puhutaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
        Ne jotka on henkisesti kuolleet eivät voi uskoa.
        Käytä ymmärrystä sitä ei voi sanoin tavoittaa, se antaa oivalluksen mikä on oikein ja hyvää. Ja rakastettavaa. Se antaa rauhan sydämeen ja hyvän omantunnon.

Minulla on tullut jo kauan sitten se, että olin onnellinen huomatessani, että kaikki uskonnot ovat huijausta.

Minusta on ollut hyvää auttaa minua köyhempiä. Se ollut oivallukseni jo kymmeniä vuosia. Se on tullut sydämestä. Mutta ei se anna hyvää omaatuntoa.

Mutta rauha sydämessä on. Pitää silti laatia testamentti kun olen kohta 66 v. Näköjään myös sellainen, että mikä on hoitotahtoni, kun kaikki on lopussa. Se on tosin selvä:armomurha. Se on Espanjassa mahdollista.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä, torre, varmaan etsit itsellesi oman kotipuun, etkä pakene uskovaisten kanssa luoliin. Kannattaa jo kiirehtiä etsiä.

En kyllä etsi enää mitään.

Olet omituinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No Kristus on kyllä Paavalin sanoin kirottuna helvettiin Raamatun mukaan. Ja tämä on yksi syy siihen:

" Uskossa vahurskas saa elää."

Ja vanhurskas-sana todellisuudessa tarkoittaa oikeudenmukainen (löytyy etymologia wikisivulta, kyseessä on Mikael Agricolan sanaväännös suomennokseen - ilmeisesti oikeudenmukainen olisi ollut pappejakin liian velvoittava).

Onko OIKEUDENMUKAISTA käyttää Jeesusta teurastettuna uhrilampaana ja ristiin kirottuna, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, johon ideaan Paavalin Roomalaiskirjeen 7:luvun mukaan tämä oppi Kristuksesta Jeesuksen nimeen uhrilampaana perustuu?

Lause siis kuuluisi oikein käännettynä olla "Uskossa oikeudenmukainen saa elää". Mutta te ette ole oikeudenmukaisia - kuten eräs kirjailija totesi, että kristinusko tappoi maailmasta oikeudenmukaisuuden.

Tällaisia konnuuksia on koko Raamattu ja uskonto täynnä, joihin kuoppiin uskovaiset astuu tietämättä tai ymmärtämättä edes mistä puhutaan.

Ei ole maailmass ollut kuin yksi oikeudenmukainen ja vanhurskas Jeesus Kristus joka täytti lain. Se on kristityn lahja vanhurskaus.
        Ei taida olla uskon perusteet hallussa?
        Eikä ymmärretä sitä muutosta mitä Saulus tarsolaisessa tapahtui kun Jeesus ilmestyi hänelle ja hänestä tuli Paavali. Jeesuksen todistaja.
        Matt: 19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
        Vain yksi on Hyvä, Jumala, muut on Jumalan kirkkautta vailla, kaikki muut. (tässä on synnin avain, kaikki muut on syntisiä ja tarvitsevat armoa). Paitsi henkisesti kuolleet elävät omassa voimassaan.

Kiitos teurastetun Karitsan. Aamen!

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetus oli, se, että myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille, antakaa tarvitseville, parantakaa sairaat.

Olikohan jotain tärkeämpää?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

No tiedätkö nyt, kun luit sen? Vai etkö ymmärtänyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tiedätkö nyt, kun luit sen? Vai etkö ymmärtänyt?

Millä todistetaan psykologinen kokemus, että voi tuntea omantuntonsa puhtaaksi vaikka tekisi mitä pahaa tahansa?! Se vaan tuntuu siltä. Se manipuloidaan sinulle tunnetasolle uskomalla Jeesukseen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana. Ihan samalla tavalla kun manipuloidaan ja avopestään ihan mitä muita asioita tahansa myös ihmisille mainoksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole maailmass ollut kuin yksi oikeudenmukainen ja vanhurskas Jeesus Kristus joka täytti lain. Se on kristityn lahja vanhurskaus.
        Ei taida olla uskon perusteet hallussa?
        Eikä ymmärretä sitä muutosta mitä Saulus tarsolaisessa tapahtui kun Jeesus ilmestyi hänelle ja hänestä tuli Paavali. Jeesuksen todistaja.
        Matt: 19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
        Vain yksi on Hyvä, Jumala, muut on Jumalan kirkkautta vailla, kaikki muut. (tässä on synnin avain, kaikki muut on syntisiä ja tarvitsevat armoa). Paitsi henkisesti kuolleet elävät omassa voimassaan.

Kiitos teurastetun Karitsan. Aamen!

Jos Saulus Tarsolaisessa olisi tapahtunut jokin todellinen muutos, olisi hän vaihtanut juutalaisten Jumalaksi Israelin Jumalan,jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä, eikä pitänyt edelleenkin Jumalana Jeesuksen sanomaa Saatanaa, jolle Jeesus uskonnossa on teurastettu uhrilammas, ja jonka vastustamisesta tapettiin.

"Eikä ymmärretä sitä muutosta mitä Saulus tarsolaisessa tapahtui kun Jeesus ilmestyi hänelle ja hänestä tuli Paavali. Jeesuksen todistaja."

Onko sinulla ajatusta, että miksi Jeesus kuolemansa jälkeen halusi tulla teurastetuksi uhrilampaana - opettamanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana - eläessään Saatanaksi sanomalleen juutalaisten Jumala Jahvelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Saulus Tarsolaisessa olisi tapahtunut jokin todellinen muutos, olisi hän vaihtanut juutalaisten Jumalaksi Israelin Jumalan,jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä, eikä pitänyt edelleenkin Jumalana Jeesuksen sanomaa Saatanaa, jolle Jeesus uskonnossa on teurastettu uhrilammas, ja jonka vastustamisesta tapettiin.

"Eikä ymmärretä sitä muutosta mitä Saulus tarsolaisessa tapahtui kun Jeesus ilmestyi hänelle ja hänestä tuli Paavali. Jeesuksen todistaja."

Onko sinulla ajatusta, että miksi Jeesus kuolemansa jälkeen halusi tulla teurastetuksi uhrilampaana - opettamanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana - eläessään Saatanaksi sanomalleen juutalaisten Jumala Jahvelle?

Tässä sanomassasi on mielenmuutosta Jeesuksella kokonaisen ympyrän verran! Hän myös sanoo, että juutalaisten isä Jumala (siis Saatana) on kaiken valheen isä, joten, jos et löydä näin valtavaan Jeesuksen mielenmuutkseen mitään syytä, että hän haluaakin tulla kirotuksi ja kiroukseksi Paavalin toimesta (Gal.3;13), niin on pakko kyllä kallistua siihen, että Paavali valehtelee.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kristinusko on maailman levinnein uskonto. Noin 2.4 miljardia uskoo, että Jeesus pelastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä todistetaan psykologinen kokemus, että voi tuntea omantuntonsa puhtaaksi vaikka tekisi mitä pahaa tahansa?! Se vaan tuntuu siltä. Se manipuloidaan sinulle tunnetasolle uskomalla Jeesukseen itsen puolesta teurastettuna uhrilampaana. Ihan samalla tavalla kun manipuloidaan ja avopestään ihan mitä muita asioita tahansa myös ihmisille mainoksissa.

Käytätkö järkeä ja tunnistat mitä on hyvää ja pahaa. Olet kirjoituksesi mukaan aivopesty., kun et tiedä mikä on totuus.
        Näet ottaa rikan toisen silmästä vaikka omassasi on malka, hirsi.
        Uskot vielä mainoksiin, se se on sitä uskoa? Hauskaa!
        Määkin kohta uskon mainoksiin, ne muuten tieteellisesti tehtyjä, viimesen päälle ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut on manipuloitu suggeroitu, joten vääristelet selvää asiaa, etkä tiedä miten tosiasiat on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut on manipuloitu suggeroitu, joten vääristelet selvää asiaa, etkä tiedä miten tosiasiat on.

Jos Stefanosta syytettiin Jeesuksen opetusten opettamisesta jumalanpilkkana, kun kivitettiin kuoliaaksi, kun vastusti Mooseksen Jumala Jahvea, temppeliä, lakia ja kulttimenoja (uhraus), niin silloin myös Jeesus vastusti niitä, kun Pasvalin toimesta surmattiin bsamalla jumalapilkkasyytteellä, ja koska Paavalin opissa Jeesus on teurastettu lammasuhri, niin kyseessähän on jälleen Mooseksen uhrikulttimeno?! Jeesus syödään ehtoollisella teuradtettuna lammaduhrina. Tämä nyt on ihan pelkkää tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Stefanosta syytettiin Jeesuksen opetusten opettamisesta jumalanpilkkana, kun kivitettiin kuoliaaksi, kun vastusti Mooseksen Jumala Jahvea, temppeliä, lakia ja kulttimenoja (uhraus), niin silloin myös Jeesus vastusti niitä, kun Pasvalin toimesta surmattiin bsamalla jumalapilkkasyytteellä, ja koska Paavalin opissa Jeesus on teurastettu lammasuhri, niin kyseessähän on jälleen Mooseksen uhrikulttimeno?! Jeesus syödään ehtoollisella teuradtettuna lammaduhrina. Tämä nyt on ihan pelkkää tietoa.

Lisäystä - täytyy tossut olla todella sekaisin, jos ihan selkeä tieto muuttuu jo suggeroinniksi tai vääristelyksi. Kirottu on kirottu (Gal.3:13) ja teurastettu lammas on teurastettu uhrilammas (1.kor.5:7), jos väänmät nämä joksikin muuksi, niin sinä vääristelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä - täytyy tossut olla todella sekaisin, jos ihan selkeä tieto muuttuu jo suggeroinniksi tai vääristelyksi. Kirottu on kirottu (Gal.3:13) ja teurastettu lammas on teurastettu uhrilammas (1.kor.5:7), jos väänmät nämä joksikin muuksi, niin sinä vääristelet.

Ja jos jollekin on tämän uhrikultin lisäksi ja Saatanaksi sanomisen lisäksi vielä epäselvää, että ketä Jumalaa Jeesus opetti taivasten valtskunnan isä Jumalana, niin riittää kun laittaa raamattuhakuun sanat ryövärien luola, niin löytää vastauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytätkö järkeä ja tunnistat mitä on hyvää ja pahaa. Olet kirjoituksesi mukaan aivopesty., kun et tiedä mikä on totuus.
        Näet ottaa rikan toisen silmästä vaikka omassasi on malka, hirsi.
        Uskot vielä mainoksiin, se se on sitä uskoa? Hauskaa!
        Määkin kohta uskon mainoksiin, ne muuten tieteellisesti tehtyjä, viimesen päälle ?

Mikä on hyvää tietoa ja totuus?

• Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko on maailman levinnein uskonto. Noin 2.4 miljardia uskoo, että Jeesus pelastaa.

Ei se niin mene. Tuskin niin moni uskoo. Kristinusko on hiipunut voimakkaasti Länsimaissa.

Ja siitä huolimatta ihmisen historiassa suurin osa ei ole uskonut, että Jeesus pelastaa. Maailma on jakautunut eri osiin, joissa on uskonnot maantieteen mukaisesti.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei se niin mene. Tuskin niin moni uskoo. Kristinusko on hiipunut voimakkaasti Länsimaissa.

Ja siitä huolimatta ihmisen historiassa suurin osa ei ole uskonut, että Jeesus pelastaa. Maailma on jakautunut eri osiin, joissa on uskonnot maantieteen mukaisesti.

Kuutio ei saanut mässättävää eilen tarpeeksi.

Ei tykännyt yhtään.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Kuutio ei saanut mässättävää eilen tarpeeksi.

Ei tykännyt yhtään.
        🤓

Ensinnäkin salaatissa oli majoneesia. Ei voi syödä.

Ruoka oli mautonta: ei kuitenkaan lisännyt suolaa ja pippuria.

Oli tukala olo. On penisilliinikuuri. Kaikki oli huonoa.

Eilen taisi tulla päätös, että minä käyn Bonazassa yksin. Oli ensimmäinen kerta yhdeksän vuoden aikana, kun sen ohi mennessä olemme jo syöneet joko bussilla tai kävellen. On tullut jo vitsiksi, että "emme koskaan käy Bonazassa", kun siitä ohi on menty.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Eilen taisi tulla päätös, että minä käyn Bonazassa yksin. Oli ensimmäinen kerta yhdeksän vuoden aikana, kun sen ohi mennessä olemme jo syöneet joko bussilla tai kävellen. On tullut jo vitsiksi, että "emme koskaan käy Bonazassa", kun siitä ohi on menty.

Ettekö ressukat edes osaa ruokaa tilata ? 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Turhaan selitteIet

Kuutio ei saanut tarpeeksi mässättävää!

• Anonyymi kirjoitti:

Ettekö ressukat edes osaa ruokaa tilata ? 🤣🤣🤣

Joskus salaatissa on majoneesia. Mutta ei koskaan tule kysyttyä etukäteen.

Ollaan opittu Ravintola Kotoosasta tilaamaan toisen ruokaan kuuluvan salaatin ilman soseita.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Joskus salaatissa on majoneesia. Mutta ei koskaan tule kysyttyä etukäteen.

Ollaan opittu Ravintola Kotoosasta tilaamaan toisen ruokaan kuuluvan salaatin ilman soseita.

Tyhmiä kun olette, ettekä osaa edes kieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tyhmiä kun olette, ettekä osaa edes kieltä.

Ensalada/salad on salaatti. Siitä ei selviä mitä siinä on.

Bonanza tarjoili minulla juuri sopivaa salaattia: erinomainen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ensalada/salad on salaatti. Siitä ei selviä mitä siinä on.

Bonanza tarjoili minulla juuri sopivaa salaattia: erinomainen.

Ei näköjään selvinnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näköjään selvinnyt.

Kuutio ei selvinnyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei näköjään selvinnyt.

Minä sain erinomaista ruokaa ja olutta. Aion mennä uudestaan. Salaatin sisältö ei selviä etukäteen oudossa ravintolassa. Tutussa tietää mitä saa.

Ollaan käyty ravintoloissa noin 1-2 kertaa viikossa yli 10 vuoden ajan. Ei suurempaa ongelmaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Minä sain erinomaista ruokaa ja olutta. Aion mennä uudestaan. Salaatin sisältö ei selviä etukäteen oudossa ravintolassa. Tutussa tietää mitä saa.

Ollaan käyty ravintoloissa noin 1-2 kertaa viikossa yli 10 vuoden ajan. Ei suurempaa ongelmaa.

Samaa lihankyrsää ja ranskalaisia mitä aina mätätte.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Baareissa te käytte. Ette ole koskaan käyneet tasokkaassa ravintolassa. Ei teillä edes ole vaatteita mennä sellaiseen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaksi älytöntä mässääjää.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Baareissa te käytte. Ette ole koskaan käyneet tasokkaassa ravintolassa. Ei teillä edes ole vaatteita mennä sellaiseen.

Tuollaisia nuo ovat lähes kaikki. Myös Lavit käyvät samoissa; ollaan oltu yhdessäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa lihankyrsää ja ranskalaisia mitä aina mätätte.

Ranskalaiset tulevat lähes säännönmukaisesti. Mutta ne eivät ui rasvassa, joten ei ongelmaa.

Otan lammasta aina intialaisissa, ja ankkaa kiinalaisissa, kantaravintolassa maksaa, kalaa tai kanastroganoffia, ja joka kerta tomaattikeitto alkuruokana.

Hyvin on mennyt.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ranskalaiset tulevat lähes säännönmukaisesti. Mutta ne eivät ui rasvassa, joten ei ongelmaa.

Otan lammasta aina intialaisissa, ja ankkaa kiinalaisissa, kantaravintolassa maksaa, kalaa tai kanastroganoffia, ja joka kerta tomaattikeitto alkuruokana.

Hyvin on mennyt.

Halvoissa baareissa missä käytte tuleekin. Mutta ravintoloissa on paljon muitakin vaihtoehtoja.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hyvin on mennyt.

Halpaa roskaa roskasakille!

• Anonyymi kirjoitti:

Halvoissa baareissa missä käytte tuleekin. Mutta ravintoloissa on paljon muitakin vaihtoehtoja.

Sellaista täällä on. En edes tiedä mistään tasokkaasta, taitavat olla harvassa. Joissakin tapauksissa saa lohkoperunat, intialainen ja kiinalainen tarjoavat riisiä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sellaista täällä on. En edes tiedä mistään tasokkaasta, taitavat olla harvassa. Joissakin tapauksissa saa lohkoperunat, intialainen ja kiinalainen tarjoavat riisiä.

Siellä on kyllä myös oikeita ravintoloita mutta teillä ei ole varaa niihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Siellä on kyllä myös oikeita ravintoloita mutta teillä ei ole varaa niihin.

Syytät samalla Laveja, jotka käyvät samoissa ravintoloissa kuin mekin.

Kaksi kertaa menimme ravintolaan, joita suomalaiset kehuivat: kumpikin oli surkea, ja jäi yhteen kertaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaksi kertaa menimme ravintolaan, joita suomalaiset kehuivat: kumpikin oli surkea, ja jäi yhteen kertaan.

Lavit eivät käy ainakaan kuvien perusteella!!!
        He käyvät trendikkäissä paikoissa ja syövät aina monipuolisesti eikä halpoja hiilateita kuten te.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ahaa.

Miksei Lavi ole sitten paisunut tonnikeiju kuten sinä ja Kuutio🤔

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaksi tajutonta Iihavaa ToIIoa haluaa siellä vain mässätä mahdollisimman halvalla.

Kerron aina miten asiat ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Määrä ei kerro laadusta, väittää se joka tietää mistä kärpäset tykkäävät.

• Anonyymi

Sama sukurasite on itsellänikin, aika mietona tosin. Onneksi olen päässyt eroon siitäkin ja ollut oireettomana 40 vuotta.

• Anonyymi

Jeesus yksin riittää.
      Minun armoni riittää sinulle.

• Anonyymi

Niin - sieltä Jahven helvetistä luterilaisuuden mukaan pääseekin vain yksin armosta, jos se uhrilampaana ja kirottuna käyttämänsä tosi Jumala Jeesuksen nimeen tulee pelastamaan. Lutherin mukaan häviävän pieni mahdollisuus - minun mukaan ei mitään mahdollisuutta, koska yksikään teurastettu uhrilammas ei ole enää koskaan määkinyt laitumella. Tämä on luterilaisuuden se "yksin armosta".

• Voi voi.

Jeesus puhui kuin kylähullu. Että uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen ja ne tulevat terveiksi.

Se on se helpoin merkki. Mutta jatkuvasti rakennetaan sairaaloita ja lääkäreitä palkataan. Sellainen näkyy ainoastaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Voi voi.

Jeesus puhui kuin kylähullu. Että uskovien merkkinä seuraa, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen ja ne tulevat terveiksi.

Se on se helpoin merkki. Mutta jatkuvasti rakennetaan sairaaloita ja lääkäreitä palkataan. Sellainen näkyy ainoastaan.

Tiede on yhtä kylähullu kun Jeesuskin, koska ihmeet ovat tämän päivän tieteen mukaisia ilmiöitä ja niiden syntymekanismi on tieteessä tiedetty jo 100 vuotta.

Mutta uskovaiset eivät ihmeitä pysty tekemään, ja jos pystyisivät silloin Luojajumalan suojaus olisi pettänyt, kun ihminen sidottiin materian kautta aikaan ikuisen elämän suojaamiseksi, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tiedolla. Nimittäin kyky tehdä ihmeitä edellyttää ajan voittamisen, ja sitä kykyä ei saa haltuun pahalla tiedolla. Ja jos olisi saanut, meillä ei olisi aikoihin enää ollut maapalloa.

Torre, kristinusko on maailman valtauskonto, miljardien ja miljardien vapaaehtoisesti ja pakotettuna 2000 vuotta juuri siksi, ettei kukaan vain oppisi yliluonnollisia kykyjä, kuten Jeesus lupasi opettaa ja jotka ovat tieteen tuntemia ja selittämiä ilmiöitä.

Miten kävisi juutalaisten rahavallan, jos ihmisissä ei olisi pedon merkkiä - merkki otsaan (kaste) ja merkki käteen (vihkisormus)? Ja he voisivat ostaa ja myydä sormia napsauttamalla käyttämättä juutalaisten rahanlainausta ja tavarantuotantoa ja lääketeollisuutta hyödyksi?!

Nämä merkit estävät uskon ohella Jeesukseen teurastettuna uhrina kaikki mahdollisuudet ihmeidentekemiseen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Voi voi.

Siellä kaksi nàismaista kyIähuIIua.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiede on yhtä kylähullu kun Jeesuskin, koska ihmeet ovat tämän päivän tieteen mukaisia ilmiöitä ja niiden syntymekanismi on tieteessä tiedetty jo 100 vuotta.

Mutta uskovaiset eivät ihmeitä pysty tekemään, ja jos pystyisivät silloin Luojajumalan suojaus olisi pettänyt, kun ihminen sidottiin materian kautta aikaan ikuisen elämän suojaamiseksi, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tiedolla. Nimittäin kyky tehdä ihmeitä edellyttää ajan voittamisen, ja sitä kykyä ei saa haltuun pahalla tiedolla. Ja jos olisi saanut, meillä ei olisi aikoihin enää ollut maapalloa.

Torre, kristinusko on maailman valtauskonto, miljardien ja miljardien vapaaehtoisesti ja pakotettuna 2000 vuotta juuri siksi, ettei kukaan vain oppisi yliluonnollisia kykyjä, kuten Jeesus lupasi opettaa ja jotka ovat tieteen tuntemia ja selittämiä ilmiöitä.

Miten kävisi juutalaisten rahavallan, jos ihmisissä ei olisi pedon merkkiä - merkki otsaan (kaste) ja merkki käteen (vihkisormus)? Ja he voisivat ostaa ja myydä sormia napsauttamalla käyttämättä juutalaisten rahanlainausta ja tavarantuotantoa ja lääketeollisuutta hyödyksi?!

Nämä merkit estävät uskon ohella Jeesukseen teurastettuna uhrina kaikki mahdollisuudet ihmeidentekemiseen.

Kun rapajuoppo saa uskon niin hänestä tulee kunnon kansalainen. Tällaisia ihmeitä tapahtuu.
        Oletteko te kokenee armon kokemuksen, synnit anteeksi, mitä se merkitsee, kun se muuttaa koko persoonan. Tämä on tosiasia, ei enää uskoa, mutta se on uskon vaikutus Jumalan elävästä sanasta. Tämän monet todistaa, täydellinen muutos.
        "Minun nimeni tähden teitä parjataan j.n.e ":Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiasia on: Jumalan luoma ihminen ei ole jumala, kaltainen on eria asia.
        Ontologisesti Jumalan ja ihmisen välillä on ontologinen kuilu. Ihminen luo jo luoduista puitteista.
        Kännykkä on ollut odottamassa miljoonia vuosia tulemustaan, pistää vain kaikki palikat paikoilleen.
        Ihminen kuvittelee olevansa jumala, samaa laulua laulaa kuin lucifer, langennut valon enkeli.
        Arvaa naurattako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiasia on: Jumalan luoma ihminen ei ole jumala, kaltainen on eria asia.
        Ontologisesti Jumalan ja ihmisen välillä on ontologinen kuilu. Ihminen luo jo luoduista puitteista.
        Kännykkä on ollut odottamassa miljoonia vuosia tulemustaan, pistää vain kaikki palikat paikoilleen.
        Ihminen kuvittelee olevansa jumala, samaa laulua laulaa kuin lucifer, langennut valon enkeli.
        Arvaa naurattako?

Tosiasia on tiede, jota Jeesus opetti jo 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun rapajuoppo saa uskon niin hänestä tulee kunnon kansalainen. Tällaisia ihmeitä tapahtuu.
        Oletteko te kokenee armon kokemuksen, synnit anteeksi, mitä se merkitsee, kun se muuttaa koko persoonan. Tämä on tosiasia, ei enää uskoa, mutta se on uskon vaikutus Jumalan elävästä sanasta. Tämän monet todistaa, täydellinen muutos.
        "Minun nimeni tähden teitä parjataan j.n.e ":Jeesus.

Miksi ihminen itse ei pysty itselleen antamaan mokiaan anteeksi, vaan siihen tarvitaan etiikkaa ja moraalia opettanut ihminen teurastetuksi uhrilampaaksi?

Jos minun vuokseni - mokailujeni tai pahojen tekojeni vuoksi - nolisi teurastettava edes yksikään oijea lammas - saisin huonon omantunnon.

• Anonyymi

Luterilaisuus kuuluu kristinuskoon. Kristinusko tuo Raamatun Jumalan sanomaa selkeimmin esille, sillä se on VT:n ja Ut: n kanssa synkronissa. Jeesus ei kumoa lakia, eikä käskyjä, vaan se on esillä, jotta tietäisimme, mikä on oikein. Ne ovat ohjeina , ei pakotteina armon allaisina eläessämme. Kristinusko on ainutlaatuinen maailman uskontojen joukossa, koska suhde Isään, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen on vuorovaikutteinen ja toimiva. Raamattu on selkeästi Pyhitettyä Jumalan sanomaa janoavalle. Sieltä löydämme vahvistukset oikeaan, jos epäilys iskee. Myös Jumalamme kolme persooaa tulee rakkaiksi. Kun he ilmaisevat itsensä eritavoin, mutta aina ihanasti. Saamme jo nyt elää pelastettuina Jumalan lapsina, kun uudestisynnymme Jeesuksen inspiroiman uudentestsmentin mukaisesti.

• Anonyymi

Just joo.

• Anonyymi

Jeesus tuli toisesta luomakunnasta, ellei se ole selkäytimessä niin ei usko avaudu, se jää ihmiten lässytykseksi ja kinaamisen kohteeksi. Ei Jeesusta löydy sydämeen, kun Jeesu astuu sydämeen niin Raamattu avautuu oikealla tavalla, ja Jeesuksen ihmeellisyys tulee jokapäiväiseksi leiväksi ja ihmettelyn kohteeksi, silloin saa rauhan ja ilon ja ja haluaa jakaa sen muille, ei tarvi olla itsekäs kun Jeesuksessa aukeaa kaikki hyvyys ja rikkaus, Hän on universumin Luoja. - Hänkö ei tuntisi mitä mikin on?

• Anonyymi

Minkälaisen uskon pitäisi avautua?

• Anonyymi

Hän varmasti tuntee yhtä ja toista, mutta kun hän ei valitettavasti edes esiinny ollenkaan Raamatussa kuin luotuna kulttihahmona - piispa Huovisen sanoin uutena nimenä Auringonjumala Sol Invictuksena, Ja se tässä onkin se ilävä puoli, että seuraamalla pelkkää nimellä varustettua kulttikuvaa, se todellisen viisas Jeesus jää teiltä kokonaan tuntematta. Teidän uskonne palvelee vain teidän narsismianne.

• Anonyymi

Kristinuskon perusta einokebterveessä psyykkeessä - se on joko narsismissa ja/tai vaikeutena hyväksyä omaa kyvyttömyyttään sekä kykenemättömyydessä kantaa vastuuta omista teoistaan. Äärilaidoilla tulevat kuvaan sitten vielä sadismi ja masokismi.

• Anonyymi

Menipä sykkyrään - kristinuskon perusta ei ole terveessä psyykkeessä, mutta ei ole sen luojankaan Paavalin.

Jeesuksen opetuksen idea, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle - kaikille ihmisille - opettaen etiikkaa ja moraalia, oli kuunnella omallatunnolla ja sydämen äänellä, niin että kuullaan taivasten valtakunnan isän tahto.

Meidän elämämme tarkoitus on löytää sen tarkoitus, niin että toteuttaisimme sen omassa elämässämme, eikä etsiä jatkokappaletta oman minämme egoistiseen kasvuun, joko haluille tai puutteille.

Piti laittaa oma itse syrjään, eikä hykerrellä hyvää oloa, kun Jeesus niin rakastaa minua, tai että hän rakasti jopa niin paljon, että kuoli vain minun pahojen tekojeni puolesta joita en itse pystynyt hallitsemaan tai niistä itse vastaamaan.

Tai hakisimme masokistista tyydytystä itsemme ruoskimisella, koska Jeesuskin kärsi.

Mikä näistä on se "tehkää isän tahto"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menipä sykkyrään - kristinuskon perusta ei ole terveessä psyykkeessä, mutta ei ole sen luojankaan Paavalin.

Jeesuksen opetuksen idea, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle - kaikille ihmisille - opettaen etiikkaa ja moraalia, oli kuunnella omallatunnolla ja sydämen äänellä, niin että kuullaan taivasten valtakunnan isän tahto.

Meidän elämämme tarkoitus on löytää sen tarkoitus, niin että toteuttaisimme sen omassa elämässämme, eikä etsiä jatkokappaletta oman minämme egoistiseen kasvuun, joko haluille tai puutteille.

Piti laittaa oma itse syrjään, eikä hykerrellä hyvää oloa, kun Jeesus niin rakastaa minua, tai että hän rakasti jopa niin paljon, että kuoli vain minun pahojen tekojeni puolesta joita en itse pystynyt hallitsemaan tai niistä itse vastaamaan.

Tai hakisimme masokistista tyydytystä itsemme ruoskimisella, koska Jeesuskin kärsi.

Mikä näistä on se "tehkää isän tahto"?

Olet syntynyt aina ja jokainen tähän maailmaan jotakin tarkoitusta tai merkitystä varten, ja sinun tehtävä on löytää, että mikä se on.

• Luterilaisuus ei ole uskonto, vaan yksi kristinuskon suuntauksista.

• Anonyymi

Jos taivaan näkökulmasta katsotaa ei ole lahkoja on vain yksi Jeesus usko ja yksi Evankeliumi ja yksi Henki, ja yksi Jeesuksen ruumis ja äärettömän paljon jäseniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos taivaan näkökulmasta katsotaa ei ole lahkoja on vain yksi Jeesus usko ja yksi Evankeliumi ja yksi Henki, ja yksi Jeesuksen ruumis ja äärettömän paljon jäseniä.

Niin on hyvä. Kiitos Herran! Aamen!

• Anonyymi

Mutta evlut kirkko on liberaaliteologien humanismia ja kristinuskon vastaisuutta.

• Anonyymi

Väitätkö nyt muka että yhdessä kristinuskon suuntauksessa nimeltään luterilaisuus ei harjoiteta uskontoa? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se yksaivoiselle helppoa, kun kaksiaivoinen joutuu ymmärtämään kaksi eri evankeliumia - Jeesksen taivssten valtakunnan ja Paavalin synnin valtakunnan evankeliumin.

• Anonyymi

<< vaikeutena hyväksyä omaa kyvyttömyyttään sekä kykenemättömyydessä kantaa vastuuta omista teoistaan.<<

Jos tuntee Jeesuksen puhtaan ja synnittömän elämä johon verrataan, kaikki muut on Jumalan kirkkautta vailla. Mutta ei omahyväinen ihmi voi sitä tunnustaa ja siirtyä saatanan hallitsemasta maailmasta Jumalan valtakuntaa ilman syntien sovitusta. sinne ei pääse vastuuttomat. ei ymmärrä evankeliumin ja Jumalan voimaa. Puhumattakaan Jumalan agape rakkaudesta se on käsittämätön, sitä voi aavistella vain uskolla.

jota vaatii vastuu ja lain noudattamista, mutta ei itse sitä pysy täyttämään ne on perkeleen kyykäärmeen sikiötä syntyneet isästä perkeleestä teeskenteleviä narsisteja, hyväksikäyttäjiä ja sekoittajia, ahneita, pahantahtoisia, riidanhaluisia, j.n.e. jatkaa luetteloa.
      Ihmise kaikki on rikki Jumalan edessä ja vajaita Jumalan vaatimuksiin, Jeesus on ainoa pelasta se on suurta Jumalan agape rakkautta.

• Anonyymi

Agape-rakkaus on Paavalinrakkautta.
        Jeesus käytti aina muita ilmauksia puhuessaan rakkaudesta. Arameaksi esim. "minä rakastan sinua" sanotaan "minä haluan sinua" tai "minä valitsen sinut". Ei löydy yksinomaan rakkaudelle varattua sanaa, vaan muita ilmauksia jotka asiayhteydestä riippuen voi ymmärtää rakkaudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käytti aina muita ilmauksia puhuessaan rakkaudesta. Arameaksi esim. "minä rakastan sinua" sanotaan "minä haluan sinua" tai "minä valitsen sinut". Ei löydy yksinomaan rakkaudelle varattua sanaa, vaan muita ilmauksia jotka asiayhteydestä riippuen voi ymmärtää rakkaudeksi.

Mitä sanoilla ilmaistaan, mikä on ilmaisun sisältö ja tarkoitus.
        "minä haluan sinua" se on homotusta Suomen kontekstissa.
        Agape rakkaus on Jumalan rakkautta, sitä Jeesus edustaa. Ihmiselle se on on mahdoton, ansiotonta Jumalan armoa.
        Käytä oikeita käsitteitä jotta kokonaisuus on harmoniassa, koherenssissa.
        Joka pitää synnistä kiinni se on mahdotonta.
        Intuitio tunnistaa henget, sävyt, tunteet ja motivaatiot, onko nyanssi Sibeliusta soitettu oikein. Samoin on uskon asiat., on tullut ylhäältä oikealta Hengeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sanoilla ilmaistaan, mikä on ilmaisun sisältö ja tarkoitus.
        "minä haluan sinua" se on homotusta Suomen kontekstissa.
        Agape rakkaus on Jumalan rakkautta, sitä Jeesus edustaa. Ihmiselle se on on mahdoton, ansiotonta Jumalan armoa.
        Käytä oikeita käsitteitä jotta kokonaisuus on harmoniassa, koherenssissa.
        Joka pitää synnistä kiinni se on mahdotonta.
        Intuitio tunnistaa henget, sävyt, tunteet ja motivaatiot, onko nyanssi Sibeliusta soitettu oikein. Samoin on uskon asiat., on tullut ylhäältä oikealta Hengeltä.

"Agape rakkaus on Jumalan rakkautta"

Agape-rakkaus on Paavalinrakkautta. Jos uskoo Agapeen, uskoo Paavalin oppien olevan pelastus, mutta Jeesuksen opetusten johtavan harhaoppisuuteen.

""minä haluan sinua" se on homotusta "

Se on juuri Jeesus-rakkautta.
        Jeesus on puhunut pelkästä ahab-haluamisesta, joka haluamisen lisäksi tarkoittaa kontekstisidonnaisesti myös romanttista tai eroottista rakkautta/halua sekä vanhempainrakkautta. VT:ssä on pelkkää ahab-rakkautta, VT:ssä myös jumala käskee haluamaan (ahab) Jahvea yli kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai Jeesus muuten olisikaan kelvannut teurastetuksi uhrilampaaksi, jota voitte seurata helvettiin. Löytyy Paavalin 1.Kor.3:11-13

• Anonyymi

Luterilaisuus ei ole uskonto vaan pieni lahko. Esim. helluntailaisia on yli 6 kertaa enemmän.

• Anonyymi

Helluntailaisia on vain 45000. Suomen Helluntaikirkko on myös laatinut omat opinkappaleet, jotka opillisesti poikkeavat paljon isojen ulkomaalaisten herätysliikkeiden opeista. Niitä ei voi edes katsoa samaksi uskonnoksi.

• Anonyymi

Uskonto on YLEISNIMITYS johon kuuluu määritelmän mukaan KAIKKI tadaa: ne joissa harjoitetaan uskontoa. Oli sitten lahko tai ei tai nimi mikä vaan. :D :D

Yhtä typerää on väittää että Ferrrari ei ole auto koska on VW konsernin lahko-auto.

MIKSI hihhulit kovasti yrittät kaikin typerin keinoin väittää että heidän harjoittama HIHHULISMI EI OLE USKONTO ?

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisia on vain 45000. Suomen Helluntaikirkko on myös laatinut omat opinkappaleet, jotka opillisesti poikkeavat paljon isojen ulkomaalaisten herätysliikkeiden opeista. Niitä ei voi edes katsoa samaksi uskonnoksi.

Ja itseasiassa helluntailaisia on Suomessa reilusti vähemmän kuin homoseksuaalisia.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ja itseasiassa helluntailaisia on Suomessa reilusti vähemmän kuin homoseksuaalisia.

Ihmekös ei synny lapsia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmekös ei synny lapsia.

Monella homolla on lapsia.

Mutta kyllä lasten teko on lähinnä miehen ja naisen välinen homma, jotka eivät ole homoja.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Monella homolla on lapsia.

Mutta kyllä lasten teko on lähinnä miehen ja naisen välinen homma, jotka eivät ole homoja.

Kukakohan Iastesi bioIoginen isä mahtaa olla🤔

• Anonyymi

Aloittajan kysymys kiinnosti jokin aika sitten ja ´löysästi´ perhehdyin muihin uskontoihin.
      Kävin helluntailaisilloissa. Laulut ihania, yleisolo positiivinen ja vapaa. Sitten ajattelin
      että eikö siellä on vain Jeesus, miten opin se kun olen tottunut Jumalaan ja Jeesukseen, joilla on ihan eri roolit.
      että pitäsi ottaa kaste, pitäisi mennen tullen supatella kiitosjeesusta. En ruvennut.
      Mietin Jehovaa, että pitäisikö lähteä baanalle jakamaan lehdyköitä, en oikein kehtaisikaan tutussa ympäristössä jossa olen aina asunut. Ja pitäisi paljon perehtyä että osaisin ryhmissä toimia kuten muutkin, ajatusmaailmaa pitäisi muokata.
      Mietin katolilaisuutta, olin heidän kanssaan, oikein paistoi naisen väheksyntä ja syrjään jättäminen. Sanoin rauhallisesti, mitenkaan ärsyttämättä, asiasta siellä yhdessä kahvipöydässä, olin kuin ilmaa sanomisineni.
      Olen siis luterilainen, osaan käyttäytyä, osaan rituaalit. Kaikkein helpointa ja selkentä. Usko on aina minussa, ei uskontokunnissa.

• Anonyymi

Kyllä luterilaisissa seurakunnissakin on naisten väheksyntää. Viidesläisyys on senkin takia luontaan työntävää. Samaten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen syrjintä ja tieteellinen ajattelu ylipäätään on heidän mielestään Saatanasta. Siellä on todella ahtaat raamit joiden sisällä olisi pysyttävä jotta saa sanoa itseään kristityksi. Kyseisen herätysliikkeen takia moni on jättänyt kirkon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luterilaisissa seurakunnissakin on naisten väheksyntää. Viidesläisyys on senkin takia luontaan työntävää. Samaten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen syrjintä ja tieteellinen ajattelu ylipäätään on heidän mielestään Saatanasta. Siellä on todella ahtaat raamit joiden sisällä olisi pysyttävä jotta saa sanoa itseään kristityksi. Kyseisen herätysliikkeen takia moni on jättänyt kirkon.

Luterilainen kirkko on aivan lepsu. Se hyväksyy jopa sairaitten ihmisten hyväksikäytön tiloissaan. Huijari Pirkko Jalovaarakin sai toimia kirkon tiloissa. Vasta kun Ylen MOT -ohjelma teki tästä ohjelman, hänen toimintaansa rajoitettiin.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/22/riivaajat-kirkossa-kasikirjoitus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole huomannut naisten väheksyntää kertaakaan luterilaisessa kirkossa. Ei myöskään syrjitä homoja ja lesboja, ne henkilöt joiden kanssa minä kokoustan, eivät väheksy heitä. Sen sijaan heidän vihkimistään oudoksutaan, ei sille vaan voi mitään. Voihan sitä teeskennellä että hyväksyy, niin ettei barrikaadeille nousu, antaa heidän vaan olla.
        En ole perehtynyt viidesläisyyteen muuten kuin että ovat iloisempia kirkonmenoissaan. Minun tuttavissani on useita dippareita, luulisi heidän olevan tieteellisiä, mutta heidän mukaansa tiede ja uskonto eivät poissulje toisiaan.

• Anonyymi

Tämä maailma on synnin saastuttama joka pitää korjata ja te vaan riitelette. Se sielunvihollisen aikaansaama, luopukaa siitä ja ottakaa vastaan evankeliumi.
      Ihminen ei pysty korjaa mutta Jumala pystyy, antamalla uskon Jeesuksen sovitukseen, se on Jumalan voima.
      Apu tulee toisesta luomakunnasta mistä Jeesus tuli.

• Anonyymi

Luterilaisuus on hieno uskonto. Se sallii ryyppäämisen, aviorikokset, valehtelemisen ja kuitenkin kerran pääsee taivaaseen, jos on lapsena kastettu.
        Varastaminen ja tappaminen taitavat olla kiellettyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on hieno uskonto. Se sallii ryyppäämisen, aviorikokset, valehtelemisen ja kuitenkin kerran pääsee taivaaseen, jos on lapsena kastettu.

Toi ei ainakaan ole oikea henki ja täyttä ymmärrystä vailla.
        Intuitio ei voi erehtyä.
        Sielunvihollinen elää synnissä ja ohjaa harhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntalaisuus sallii valehtelun, ei luterilaisuus
        Tappaminenkaaan siellä hellareilla ei taida olla kiellettyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntalaisuus sallii valehtelun, ei luterilaisuus
        Tappaminenkaaan siellä hellareilla ei taida olla kiellettyä

Ei ole ja taivaaseen ei pääse jos et kuulu helluntaiiseurakuntaan, niin se menee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ja taivaaseen ei pääse jos et kuulu helluntaiiseurakuntaan, niin se menee

Koko uskonnossa ei ole mitään taivasta, vaan Raamatun mukaan kaikki menevät helvettiin, koska teitä huijaa Saatana Jumalan nimellä. Piti osata erottaa hyvä tieto ja paha tieto, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä uskoa kun käsketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko uskonnossa ei ole mitään taivasta, vaan Raamatun mukaan kaikki menevät helvettiin, koska teitä huijaa Saatana Jumalan nimellä. Piti osata erottaa hyvä tieto ja paha tieto, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, eikä uskoa kun käsketään.

Ja jumalan kaltainen ihminen luo sanan voimalla - tekee siis Jeesuksen seuraajilleen opettamaksi lupaamia ihmeitä.

Mutta ihmeidentekokyky suojattiin pahalta tiedolta, ja niinpä paholainen houkuttelee teidät mukaansa, ettette lähtisi Jeesuksen opetuksen matkaan.

Löytyy 1.Moos.3:22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä ja te uskovaiset olette ylipäätään keksineet taivaan?! Tai taivaaseen menon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä ja te uskovaiset olette ylipäätään keksineet taivaan?! Tai taivaaseen menon

Ja taas joku varasti kysymysmerkin..

• Anonyymi

No kaikki alkoi jo 2000 vuotta sitten, kun Paavalin opilla pelastuitte palvelemaan lihalla synnin lakia, kun Jeesus on teidän teuradtettu uhrilampaanne ja Paavalin sanoin ristiin kirotyu, löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7. Myös se peladtus Room.7.

Tästä ei selvitä ennen kuin keksitään, että mitä tehdään uskovaisille ja poliitikoille.

• Anonyymi

Uskontoja ei voi asettaa arvojärjestykseen. Kaikille on oma uskonto tärkeintä.

• Anonyymi

Afganistanissa naiset tuskin pitävät omaa uskontoaan kovin hyvänä.

• Anonyymi

Tietenkin se sopii sinulle, koska olet siihen kasvanut lapsesta asti.
      Niin ovat muittenkin uskontojien lapset.
      Käännynnäisiä katsotaan aina pitkään.

• Anonyymi

Käännynnäisiä ei olisi olemassakaan, jos lapsena kasvettu uskonto olisi paras. Sen takiahan ihmiset kääntyvät eri uskontoihin, kun vanhempien kannattama uskonto ei ollut yhtä hyvä kuin joku toinen uskonto.

• Anonyymi

Maailma paranee, vakuutetaan edellä, kun otetaan vastaan evankeliumi. Kumpi evankeliumi ja millä perusteella

• Anonyymi

Paavalin syntievankeliumi Jeesuksesta teurastettuna uhrilampaana vai Jeesuksen evankeliumi julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin syntievankeliumi Jeesuksesta teurastettuna uhrilampaana vai Jeesuksen evankeliumi julistaa taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle

Näiden perässä on kysymysmerkit, mutta ne on varastettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näiden perässä on kysymysmerkit, mutta ne on varastettu.

En tiedä mistä tuo ilmiö johtuu tai mitä tarkoittaa. Onko niin, että en saisi edes kyseenalaistaa kysymällä teiltä, vaan pitäisi vain jämäkästi sanoa miten asia on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mistä tuo ilmiö johtuu tai mitä tarkoittaa. Onko niin, että en saisi edes kyseenalaistaa kysymällä teiltä, vaan pitäisi vain jämäkästi sanoa miten asia on

No ok ... Ja mitenkähän minun sitten kuuluisi se sanoa.... Mitä se hyödyttää, vaikka puhuisin, ei kukaan kuule kuitenkaan, ja vaikka huutaisin, eivät ne vastaa.

• Anonyymi

Ehkä on, tuotto on suurta, verotusoikeuden takia. Vaikka minkälaiset tulot olisivat, aina saa verottaa. Papeilla mukavat palkat ja muut etuudet.

Kyllä se on tuottava uskonto.

• Anonyymi

Enemmän vielä tuottaa uhreja juutalaisten Jumalalle, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana. VT:n sana holokausti tarkoittaa kokonaan poltettua uhria juutalaisten (juutalaisen opilla myös kristittyjen) Jumalalle - 6 miljionaa oman valtion saamiseksi juutalaisia - on mitätön määrä verrattuna uhrattuihin kristittyihin.

1.Kor.3:12-13

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän vielä tuottaa uhreja juutalaisten Jumalalle, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana. VT:n sana holokausti tarkoittaa kokonaan poltettua uhria juutalaisten (juutalaisen opilla myös kristittyjen) Jumalalle - 6 miljionaa oman valtion saamiseksi juutalaisia - on mitätön määrä verrattuna uhrattuihin kristittyihin.

1.Kor.3:12-13

Ja teurasuhrilampaat ovat kiltisti asettuneet poltettaviksi Jeesuksen nimeä hyväksikäyttämällä, kun juutalainen käskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja teurasuhrilampaat ovat kiltisti asettuneet poltettaviksi Jeesuksen nimeä hyväksikäyttämällä, kun juutalainen käskee.

Ja teidän mielestänne ja pappien mielestä - ja kaikkien mielestä - on täysin yhdentekevää, että mihin Jeesuksen nimeä käytetään. Minun mielestäni ei ole.

• Anonyymi

Demokraattisluterilaisena odatessa, ei juuri muuten.

• Anonyymi

>>>"paras uskonto"<<<

kristinusko on kristinusko, on se sitten . katolilaisuus, tai ortodoksiuus, tai luterilaisuus. > (yleisimmät Suomessa)

kaikissa kristillisissä kirkoissa on sakramentit, useimmissa kristillisissä kirkoissa on seitsemän sakramenttia, luterilaisuudessa kaksi: kaste ja ehtoollinen.

miten erotella "parempi" ??

• Anonyymi

Luterilaisuus eroaa muista ainakin kahdella radikaalilla ajatuksella. Ajatus perisynnistä kuuluu luterilaisuuteen ja toiseksi ajatus että Jumala yksin pelastaa ilman ihmisen omaa myötävaikutusta siihen. Muissa uskonnoissa en tietä olevan näitä dogmeja. Jos joku tietää, kertokaa.

• Anonyymi

Luterilaisuus on väkevä eksytys. Väkevästä eksytyksestä voi käyttää termiä, ajatusharha.Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla.Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.

• Anonyymi

Sanoo atesti

• Anonyymi

kaikki kristilliset kirkot tunnustaa perisynnin.

• Heh heh. Ei ole mitään perisyntiä. Jokainen voi olla tekemättä niitä kymmeniä asioita mitä RAAMATUSSA voi pitää syntinä

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Heh heh. Ei ole mitään perisyntiä. Jokainen voi olla tekemättä niitä kymmeniä asioita mitä RAAMATUSSA voi pitää syntinä

Miksi jankutat täällä? Jos et usko niin pidä omana tietonasi!

• Anonyymi

Ajatus perisynnistä on luterilaisuudelle ominainen ja tärkeä. Ajatus kulki näin: Paavali- Augustinus-Luther. Mm. vapaakirkot eivät tunnusta perisyntiä.

Myös ajatus että Jumala yksin pelastaa, eikä Hän tarvitse ihmisen apua siinä on selvää luterilaisuutta. En tiedä mitään muuta kirkkokuntaa mikä uskoisi samoin.

Nämä kaksi kohtaa erottavat luterilaisuuden muista uskonnoista.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi jankutat täällä? Jos et usko niin pidä omana tietonasi!

Heh heh.

On varsin vaikeaa uskoa uskovia. Kuten että menemällä Gangesiin saa synnit anteeksi. En voi olla uskova missään uskonnossa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Heh heh. Ei ole mitään perisyntiä. Jokainen voi olla tekemättä niitä kymmeniä asioita mitä RAAMATUSSA voi pitää syntinä

Ei Raamattukaan tunne perisyntiä. Se on kirkkoisä Augustinuksen keksintö 400-luvulta.
        Jeesus on sovittanut maailman synnin ja Raamattu vakuuttaa:
        Hes 18
        "Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatus perisynnistä on luterilaisuudelle ominainen ja tärkeä. Ajatus kulki näin: Paavali- Augustinus-Luther. Mm. vapaakirkot eivät tunnusta perisyntiä.

Myös ajatus että Jumala yksin pelastaa, eikä Hän tarvitse ihmisen apua siinä on selvää luterilaisuutta. En tiedä mitään muuta kirkkokuntaa mikä uskoisi samoin.

Nämä kaksi kohtaa erottavat luterilaisuuden muista uskonnoista.

OK. Kaikki jonkinlaista "ratkaisua" tai muuta ihmisen tekoa korostavat uskonsuunnat eivät edusta luterilaisuutta. Tämä on tärkein ja selvin erottava tekijä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamattukaan tunne perisyntiä. Se on kirkkoisä Augustinuksen keksintö 400-luvulta.
        Hes 18
        "Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

Raamattu tuntee sen että jokaisessa asuu synti.

Tuo kota tarkoittaa sitä että jos isä varastaa keksipaketin kaupasta niin poikaa ei syytetä siitä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hes 18

Luehan Paavalin Roomalaiskirje 7. Sieltä löytyy kyllä perisynti. Paavali sanoo synnin riippuvan hänessä kiinni ettei hän tee sitä mitä tahtoo vaan sitä mitä hän vihaa. SIELTÄ SEN LÖYSI MYÖS AUGUSTINUS JA LUTHER.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luehan Paavalin Roomalaiskirje 7. Sieltä löytyy kyllä perisynti. Paavali sanoo synnin riippuvan hänessä kiinni ettei hän tee sitä mitä tahtoo vaan sitä mitä hän vihaa. SIELTÄ SEN LÖYSI MYÖS AUGUSTINUS JA LUTHER.

Nyky uskovaisuus on kutistunut peräsynniksi. Mitään muuta ei enää ole.

• Anonyymi

Olen ymmärtänyt että perisynti juontuu Paratiisin omenan ottamisesta. Sitä se tarkoittaa. Se on kaikkien ihmisten päällä, mutta Jeesus on ristinkärsimyksellään lunastanut meidät ihmiset vapaaksi perisynnistä.

• Anonyymi

Vaatii kasteen.

• Anonyymi

Perisynti on oikein ymmärrettynä realismia. Se on silmiemme edessä joka päivä. Jos ei olisi perisyntiä, silloin ei olisi Ukrainan sotaakaan. Jokaisella ihmisellä on alttius pahaan. Kun tiedämme tämän asian, voimme paremmin hallita pahuuttamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti on oikein ymmärrettynä realismia. Se on silmiemme edessä joka päivä. Jos ei olisi perisyntiä, silloin ei olisi Ukrainan sotaakaan. Jokaisella ihmisellä on alttius pahaan. Kun tiedämme tämän asian, voimme paremmin hallita pahuuttamme.

Minusta perisynti käsitteen ymmärtää parhaiten kun ajattelee, että se tuli ihmisen osaksi syntiinlankeemuksessa. Sen vuoksi koko luomakunta saa kokea synnin seuraukset. Ei siltä säästy yksikään elävä olento maan päällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta perisynti käsitteen ymmärtää parhaiten kun ajattelee, että se tuli ihmisen osaksi syntiinlankeemuksessa. Sen vuoksi koko luomakunta saa kokea synnin seuraukset. Ei siltä säästy yksikään elävä olento maan päällä.

Riittää kun ei tee rikoksia. Niin säästyy seurauksilta.

Miksi koko luomakunnan pitää kokea synnit seuraukset? Koirat ja kengurut?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Riittää kun ei tee rikoksia. Niin säästyy seurauksilta.

Miksi koko luomakunnan pitää kokea synnit seuraukset? Koirat ja kengurut?

Kun synti tuli maailmaan tämän synnin vuoksi myös eläimet joutuivat sen alaiseksi. Eläimet ovat tavallaan uhreja. Kaikki tietää kuinka eläimiä kohdellaan huonosti. Myös eläinten maailma itsessään on raakaa. Vahvemmat syövät heikommat, elämä on jatkuvaa olemassa olon taistelua.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun synti tuli maailmaan tämän synnin vuoksi myös eläimet joutuivat sen alaiseksi. Eläimet ovat tavallaan uhreja. Kaikki tietää kuinka eläimiä kohdellaan huonosti. Myös eläinten maailma itsessään on raakaa. Vahvemmat syövät heikommat, elämä on jatkuvaa olemassa olon taistelua.

Ihminen osaltaan saalistaa ja tappaa muita eläimiä surutta.

Eläinmaailmassa ei ole helppoa.

• Anonyymi

On! Ehdottomasti, kun vertailee muihin...muihin (heh) "uskontoihin"!

• Anonyymi

Kun publikaani rukoili temppelissä Jumalaa "ole minulle syntiselle armollinen", rukoiliko hän ammattiaan anteeksi vai mitä? Tullivirkailijoita kun pidettiin välistävetäjinä ja vieraan valtion hyväksi työtä tekevinä, siis epäisänmaallisina.

• Anonyymi

On luterilaisuus ainakin suvaitsevainen ja vapaa. Luotetaan sydämen uskoon, eikä rituaaleihin.

• Anonyymi

Kyllä luterilaisuus ennen oli lähempänä Lutherin ajatuksia. Nykyään se on enemmänkin filosofiaa ja ideologiaa kuin luterilaista uskontoa.

• Anonyymi

Kyllä jokainen järkevä ihminen tajuaa, että kastelemalla vauvan otsaa ei oletettu perisynti katoa minnekkään. Sama ihminen jatkaa samanlaista synnintekoa vuodesta toiseen.
        Kyllä se ihmisen pahuus on sisimmässä eikä otsalla.
        Jeesuskin varoittaa fariseuksia: "Te pesette maljan ulkopuolelta, mutta sisältä ne ovat täynnä saastaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä jokainen järkevä ihminen tajuaa, että kastelemalla vauvan otsaa ei oletettu perisynti katoa minnekkään. Sama ihminen jatkaa samanlaista synnintekoa vuodesta toiseen.
        Kyllä se ihmisen pahuus on sisimmässä eikä otsalla.
        Jeesuskin varoittaa fariseuksia: "Te pesette maljan ulkopuolelta, mutta sisältä ne ovat täynnä saastaa."

Sinä olet ainoa joka noista otsista koko ajan puhuu. Ei kellään ole tullut edes mieleen väittää että synti olisi otsalla. Eikä synti mihinkään katoa tämän elämän aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet ainoa joka noista otsista koko ajan puhuu. Ei kellään ole tullut edes mieleen väittää että synti olisi otsalla. Eikä synti mihinkään katoa tämän elämän aikana.

No miksi sitä otsaa kastellaan, jos synti ei katoa mihinkään?
        Onko kaikki vain teatteria?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi sitä otsaa kastellaan, jos synti ei katoa mihinkään?
        Onko kaikki vain teatteria?

Sinulla on edelleen aika paha otsafetissi. Etkä edes tiedä miksi kastetaan.

Luepa Raamattua ja palaa sitten vasta tänne itkemään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tissi?
        Olen miespuolinen enkä itke helposti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on joka foorumi täynnä tuon hellarin otsajuttuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on joka foorumi täynnä tuon hellarin otsajuttuja

Hellari mainittu! 🤣

• Anonyymi

Kaikki uskonto on tekopyhää,jos sitä liikaa tyrkytetään. Normaali luterilainen on ehkä täyspäisille paras,kun ei liikaa tuputeta.

• Anonyymi

Luterilainen ajatus Jumalan armahtavasta laupeudesta, toisin sanoen Hänen EHDOTTOMASTA rakkaudestaan meitä ihmisiä kohtaan on radikaalia maailmassa jossa vain ihmisen omat teot ratkaisevat miten sinulla menee ja missä sinut hyväksytään. Usko ei ole ihmisen oma teko luterilaisuudessa niin kuin esimerkiksi helluntailaisuudessa.
      Ensin on armo eli ensin koetaan evankeliumi Jumalan rakkaudesta. Sen jälkeen syntyy usko mikä merkitsee luottamusta. Suurin uskon este onkin uskovaiset jotka ovat itsekkäitä eivätkä rakasta lähimmäistään Jeesuksen käskyn mukaan, Lähimmäisen rakastaminen on nimittäin myös Jumalan rakastamista. Moni etsijä on tullut ateistiksi uskovien kovuuden ja rakkaudettomuuden takia.

• Anonyymi

Täh: "Ensin on armo eli ensin koetaan evankeliumi Jumalan rakkaudesta."

Pysähdyppäs nyt hieman miettimään, mikä tuossa luterilaisessa opissa on pielessä.
        Tuo armo, mitä luterilaisuus kauppaa, on täysin riippuvainen ihmisteoista eli vanhempien ja kummien teoista. Se yrittää johtaa harhaan "ansiottomalla armo"-opetuksellaan, mutta tuollainen armo, joka riippuu ulkopuolisten teoista, on armottomuutta.
        Entäs, jos vanhemmat eivät viekkään lastaan kastettavaksi. Missä se armo silloin on?

Oikea Jumalan armo ei tarvitse ulkopuolisten tekoja, vaan ryövärin sanoin voi huutaa: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pysähdyppäs nyt hieman miettimään, mikä tuossa luterilaisessa opissa on pielessä.
        Tuo armo, mitä luterilaisuus kauppaa, on täysin riippuvainen ihmisteoista eli vanhempien ja kummien teoista. Se yrittää johtaa harhaan "ansiottomalla armo"-opetuksellaan, mutta tuollainen armo, joka riippuu ulkopuolisten teoista, on armottomuutta.
        Entäs, jos vanhemmat eivät viekkään lastaan kastettavaksi. Missä se armo silloin on?

Oikea Jumalan armo ei tarvitse ulkopuolisten tekoja, vaan ryövärin sanoin voi huutaa: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen."

Armo ei ole riippivainen ihisteoista, kaste ei ole sellainen

Ihan samoin voisi kysyä: Entäs jos vanhemmat eivät kerro lapselleen Jeesuksesta niin että tämä tulisi uskoon, missä se armo silloin on? Onko armo riippuvainen siitä kertooko vanhemmat lapselleen Jeesuksesta`?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samoin voisi kysyä: Entäs jos vanhemmat eivät kerro lapselleen Jeesuksesta niin että tämä tulisi uskoon, missä se armo silloin on? Onko armo riippuvainen siitä kertooko vanhemmat lapselleen Jeesuksesta`?

Miten voi ottaa armon vastaan jos ei tunne Jeesusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei vain olisi mustaa magiaa kun näillä rituaaleilla uudestisyntyneet kertovat saavansa demonit kimppuunsa?!

Kerrotko lapselle myös, että tämä kiva Jeesus-setä sitten kidutettiin kuoliaaksi nauloilla hakkaamalla ristiin ja pahoinpitelemällä, että sinäkin saisit armon ja pelastuisit tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaat, että lapsi tulisi uskoon?

Löytyy Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta tuo pelastus - kaksi viimmeistä jaetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuudessa me emme "kauppaa" mitään. Armo tulee meille täysin ulkopuolelta Jumalalta ilmaiseksi. Toki evankeliumia Jumalan rakkaudesta pitää julistaa varsinkin teoilla Jeesuksen käskyn ja esimerkin mukaan kaikille, niin pienille lapsille kuin dementoituneille vanhuksillekin.

Luterilainen pelastuskäsitys on sanottu seuraavassa Efesolaiskirjeen 2. luvussa: ”Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.” (Ef. 2:8–9).

Mm. helluntailaisuudessa usko on ihmisen teko (Bonnke). Luterilaisuudessa usko on sataprosenttisesti Jumalan teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi aloit puhua kasteesta? Sinulla taitaa olla jokin pakkomielle kasteeseen. Kastettuja on paljon helvetissä, niin luterilaisessa kirkossa kastteuja kuin lahkokastettujakin jos Raamattuun on uskominen.

• Anonyymi

Kaikissa uskonnoissa on sama vika: Koko homma perustuu kansanuskomuksiin ja ihmisten kriittisen itsenäisen ajattelukyvyn puutteeseen.

• Anonyymi

Evoluutiosta puhut.

• Anonyymi

Niin perustuu, mutta siinä on vielä silloinkin hiuksen hieno ero, että onko se pahuuteen vaiko hyvyyteen perustuvaa ajattelua.

Kumpaan perustuu ihmisen teurastaminen uhrilampaana Jumalan nimeen, että pelastuu tekemään pahaa?

Löytyy 1.Kor.5:7 ja Room.7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin perustuu, mutta siinä on vielä silloinkin hiuksen hieno ero, että onko se pahuuteen vaiko hyvyyteen perustuvaa ajattelua.

Kumpaan perustuu ihmisen teurastaminen uhrilampaana Jumalan nimeen, että pelastuu tekemään pahaa?

Nyt säilyy kysymysmerkki, mutta on näemmä taas väärinpäin päiväys. Kohta ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evoluutiosta puhut.

Sovella evoluutio kriittistä ajattelusi myös uskontoihin, niin pääset hyvään alkuun skeptisyydessä. Ensiksi voit alkaa repiä Raamatusta pois sivuja, joista ei löydy kirjoittajaa, kirjoitusajankohtaa tai kirjoituspaikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä sinä syntisi sovitat?
        Kyselemällä typeryyksiä kun ette tunne Jeesuksen armoa etkä uskon perusteita, Pyhästä Hengestä puhumattakaan.
        Meidät on luotu Pyhään elämään Jeesuksessa Kristuksessa.
        Teot on seurausta pyhästä elämästä, puhtaasta sielusta, armahdettu syntinen ei halua tehdä syntiä.

• Anonyymi

Ensimmäinen käsky sisältää koko Raamatun toimintavan, siihen ihmine ei pysty. Siksi Jumala lähetti Jeesuksen ja antoi lahjaksi uskon. Kaikki on tullut taivaasta, missä kaikki on valmiina.
      Ensimmäiseen käskyyn voidaan testata, se sisältää muut käskyt. Samoin Raamatun tulkinta voidaan testa samoin. Silloin ymmärtää mitä on sanoitettu. Mikä on opetuksen tarkoitus. Uskon Henki: Pyhään elämään meidät on luotu.

• Älä usko Raamattuun.

Lue sitä kuten minä: tee muistiinpanoja ja silmät aukeaa..

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Älä usko Raamattuun.

Kuutio tosiaan Soinin mitoissa.

ToIIona et sitäkään huomaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Älä usko Raamattuun.

Sinä siis usko saatanaan paholaiseen.
        Intuitio sanoo sen. Et voi kieltää totuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä siis usko saatanaan paholaiseen.
        Intuitio sanoo sen. Et voi kieltää totuutta.

Olen lukenut Raamattua ja tehnyt muistiinpanoja.

Samat asiat kokosin samaan kohtaan, ja sain hienosti kokonaiskuvan.

Minä en usko saatanaan enkä ufoihin. Minulla on jalat maassa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen lukenut Raamattua ja tehnyt muistiinpanoja.

Samat asiat kokosin samaan kohtaan, ja sain hienosti kokonaiskuvan.

Minä en usko saatanaan enkä ufoihin. Minulla on jalat maassa.

Painosta ei Kuutiota ja Soinia enää erota.
        🤓

• Anonyymi

Aloitus: "Onko luterilaisuus maailman paras uskonto?"

Luterilaisuus ei ole oma uskontonsa, vaan yksi, uskontoon nimeltä Kristinusko sisältyvistä kirkkokunnista.

Kaikki kristillisyyden nimellä aiheettomasti ja eksytystarkoituksessa esiintyvä uskonnollisuus ei kuitenkaan kuulu osana kristinuskoa.

Näitä ovat, etenkin olemukseltaan kristinuskonvastaiset, helluntailaisuus (anabaptismi) ja adventismi.

Esim. J.todistajat ja Mormonit eivät edes väitäkään olevansa kristinuskoisia.

• Anonyymi

Absoluuttisesti parasta uskontoa on mahdoton määrittää. Kaikille oma uskonto on tärkein olisi se mikä uskonto hyvänsä. Kaikkien eri uskontojen edustajat pitävät vain omaa uskontoaan totuutena ja muita valheena. Uskonnonvapauslain mukaan kaikki uskonnot ovat tasavertaisia. Siihen lakiin on kai vain tottuminen ja tyytyminen.

• Anonyymi

Niin on kuin politiikka.

• Anonyymi

Islam, joka on viimeisin Jumalan ilmoitus.

• Anonyymi

Sinne edelle: ei perisynti ole mikään luterilainen keksintö - se on Raamatusta juutalaisen Paavalin oppi, joka määräsi Jeesuksen kuolemaan jumalanpilkasta, kun tämä vastusti juutalaisten Jumalaa, ja sanoi tätä Saatanaksi.

Paavali keksi myöhemmin loistavan idean, että paratiisissa olikin huijaava Luojajumala, joka vehkeili Saatanan kanssa, josta seurasi perisynti.

Jeesus taas on tuo Jumala, joka oman mokansa korjaamiseksi joutui syntymään ihmiseksi ja kuolemaan uskovaisten puolesta teurastettuna uhrilampaana, että nämä pelastuu.

Tämä on koko kristinuskon perusta.

Ja mitä tulee siihen Jumalaan, joka pelastaa, eikä uskovaisen tarvitse edes sormeaan liikauttaa, niin ei pidä paikkaansa.

Kyllä uskovaisen pitää palvoa Jeesusta Jumalana teurastettuna uhrilampaana sille Jeesuksen sanomalle juutalaisten Jumalalle, joka siis on Saatana, että pelastuvat.

Ja se peladtus löytyy Room.7. He pelastuvat palvelemaan lihalla synnin lakia, koska uhraavat Jumalan Jeesuksen nimeen Saatanalle.

Uskovaisten Jumalaksi kutsuma taho on Raamatun Saatana tällä juutalaisen punomalla himmelillä.

Kristinuskossa siis se pelastava Jumala on Saatana, joka saa sen tosi Jumalan uhrilajana Jeesuksen nimeen mitä nämä uskovaiset palvovat.

• Anonyymi

Ja arvaapa kaksi kertaa, että tikuttaako lukea näitä uskovaisten juttuja, jotka eivät tajua, että miten heitä huijataan ja herjaavat uskollaan Jeesuksen nimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja arvaapa kaksi kertaa, että tikuttaako lukea näitä uskovaisten juttuja, jotka eivät tajua, että miten heitä huijataan ja herjaavat uskollaan Jeesuksen nimeä.

Sinun ei tarvitse lukea niitä. Vai pakottaako siihen joku? Ei näitä sinunkaan juttujasi kukaan täällä viitsi lukea. Mene omiin porukoihisi joissa niistä ollaan kiinnostuttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet raamattumaagikko. Olet tyypillinen fundamentalisti -uskovainen. Ei kannattaisi haukkua muita uskovia, jos et hauku myös omaasi.

• Anonyymi

Luterilaisuus, äiti-katolisen kirkon tytär, on väkevä eksytys, kuin ajatusharha, joka väittää omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
      Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
      Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi.
      KUKAAN LUTERILAINEN EI PYSY KUMOAMAAN RAAMATUN SANAAN KIRJOITETTUA TOTUUTTA LUTERILAISESTA KIRKOSTA!
      TÄSSÄ NÄIN: ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      Luopumus tarkoittaa uskon hylkäämistä ja sakramenttien asettamista uskon sijaa.
      Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
      Sanan mukaan monet luopuvat uskosta, eivät luterilaisen kasteen armosta, 'vaan moniaat luopuvat uskosta'.
      Luterilaisesta kirkoista löytyvät villisevät henget ja riivaajien opit!

• Anonyymi

Jos luterilaisen kirkon opetus on väärää, mikä olisi se oikea?

• Anonyymi

Uudestikastajien opetus on väärä kun laittavat sakramentit ja uskomn vastakkain. Luerilaisuus ei opeta etei vanhojen kirkkoen ulkopuolella ole pelastusta mutta uudestikastajat opettavat että vain heillä on pelastus. Tällainen on villitsevien henkien harhaopetusta.

Luterilaisus e opeta mitään taikaa tai loitsua mutta uudestsikastajat opettavat loitsuista ja salaisista temppelirituaaleista joita ei ole Raamatussa. Luterilaissa kirkossa vesi ei tee ihmeitä vaan Jumalan Sanaa, jota uudestikastajat ei tunne!!'

KUKAAN UUDESTIKASTAJA EI PYSTY KUMOAMAAN SITÄ ETTÄ NIIDEN USKONTO ON EKSYTYSTÄ JOSTA RAAAMTTU VAROITTAA.

Varokaa tuotakin uudestikastajaa joka on tuon saman sadun kopioinut ei foorumeille lukuisia kertoja vastustakseen Jeesukeen omia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajien opetus on väärä kun laittavat sakramentit ja uskomn vastakkain. Luerilaisuus ei opeta etei vanhojen kirkkoen ulkopuolella ole pelastusta mutta uudestikastajat opettavat että vain heillä on pelastus. Tällainen on villitsevien henkien harhaopetusta.

Luterilaisus e opeta mitään taikaa tai loitsua mutta uudestsikastajat opettavat loitsuista ja salaisista temppelirituaaleista joita ei ole Raamatussa. Luterilaissa kirkossa vesi ei tee ihmeitä vaan Jumalan Sanaa, jota uudestikastajat ei tunne!!'

KUKAAN UUDESTIKASTAJA EI PYSTY KUMOAMAAN SITÄ ETTÄ NIIDEN USKONTO ON EKSYTYSTÄ JOSTA RAAAMTTU VAROITTAA.

Varokaa tuotakin uudestikastajaa joka on tuon saman sadun kopioinut ei foorumeille lukuisia kertoja vastustakseen Jeesukeen omia

Jos helluntailaisten ja muiden vapaiden suuntien opetus on väärä ja epäraamatullinen niin miksi se olisi oikea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuluuko tuohon luterilaiseen opetukseen valehteleminen?
        "uudestikastajat opettavat että vain heillä on pelastus. Tällainen on villitsevien henkien harhaopetusta"????

Taisi tuo villiheki taas ottaa tuon trollin käyttöönsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuluuko tuohon luterilaiseen opetukseen valehteleminen?
        "uudestikastajat opettavat että vain heillä on pelastus. Tällainen on villitsevien henkien harhaopetusta"????

Taisi tuo villiheki taas ottaa tuon trollin käyttöönsä.

Noin ne uudestikastajat täällä väittää heidin pitää liittyä että voi peastua. Ne trollit todella valehtelee kuten sinäkin. Sellainen on villitsevien henkien seurausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin ne uudestikastajat täällä väittää heidin pitää liittyä että voi peastua. Ne trollit todella valehtelee kuten sinäkin. Sellainen on villitsevien henkien seurausta.

Villihenki siinä taas antaa valheellista tietoa.

Pelastuakseen ei tarvitse liittyä mihinkään. Siihen riittää yksinkertainen usko Herraan Jeesukseen: "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi".

Siihen ei tarvita edes vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastuakseen ei tarvitse liittyä mihinkään. Siihen riittää yksinkertainen usko Herraan Jeesukseen: "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi".

Vilihenki siin ätaas valehtelee. Uudestikastajat opettavat että heihin pitää liittyä ja siksi ne ramppaa ihmisten ovilla. Ja vettä siihen kuulemma tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaa kun tuo inisijäulisijamärisijä kitisee ana "siihenei tarvita vetä"

Hänellä on ilmeisesti vesipelko

• Anonyymi

Oikea usko on Jeesus Kristus ja sovituksen tie, eikä kukaa ei ole synnitön. Ainoastaan Jeesus oli ja sovitti, ja on Vanhan Testamentin täytetty lupaus, Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Muut uskonnot luottaa omiin voimiin. Syntinen ei voi syntiä pelastaa Pyhän Jumalan ja elämän antajan edessä. Siihen tarvitaan Jumala voima; se on armon tie, synnin tunnustaminen Herran edessä.
      Amon on Jumalan tarjous joka on otettava uskossa vastaan, muuten se jää turhaksi.

• Anonyymi

Jumalalle ei kelpaa kuin täydellinen työ ja sen koko lain vaatimuksen on täyttänyt Jeesus, joka on kristityn lahjavanhurskaus, hää vaate joka taivaassa vasta annetaan.
      Joka kokee saaneensa syntinsä anteeksi Jeesuksen sovituksen tähden ei halua tehdä syntiä. Siten Kristus on lain loppu.

• Anonyymi

Jotta voi ymmärtää nykyistä, pitää myös katsoa, mitä historiassa on tehty tälle Suurelle Kirjalle. Kuinka monta kertaa se on kirjoitettu uudelleen ja poistettu kirjoja ja lisätty toisia niiden tilalle. Aina poliittisesta tilanteesta riippuen. Paljonko alkuperäisestä on jäljellä ja oliko alkuperäinen sanoma todella viranomaisten ja hallitsijoiden määräysten tottelemista. Vai jotain ihan toista.
      Mutta sitten tähän nykypäivään: https://t.me/TrueWorldOrder/8219
      Miksi kaikki suuret urheilutapahtumat ja vastaavat viihdeteollisuuden juhlat sisältävät aina jakson, jossa palvotaan saatanaa, baalia, molakhia tai millä nimellä kukin heitä kutsuu?
      Olisiko aika herätä? Missä ovat piruntorjuntajoukot?

• Anonyymi

Juutalaiset odottavat yhä ensimmäistä vapahtaja.

• Anonyymi

<<Jotta voi ymmärtää nykyistä, pitää myös katsoa, mitä historiassa on tehty tälle Suurelle Kirjalle.<<<
      Alkuperäinen on taivaassa muuttumaton Jumalan tahto on ilmoitettu ja yhä voimassa,
      "Minun sanani eivät häviä vaikka maailmaa katoaa."
      Historia opettaa ettei siitä ole opittu mitään, Ihminen yhä raadollinen.

Ellei tapahdu sisäistä muutos niin maailma tuhoutuu. Sitä Herra vartoo, siis ottakaa evankeliumi vastaan.

• Anonyymi

Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Usko on Jumalakeskeistä, ei ihmiskeskeistä, ei Jumalan tahtoa muokata ihmisille sopivaksi.

Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; ( ei ole tekojen, ansioiden ja suoritusten uskontoa, kuten muut).

• Paavali oli eri kannalla kuin Jeesus. Jeesus oli ihmisläheinen, ja suorastaan vaati auttamaan köyhiä, parantamaan sairaat, antamaan tarvitseville.

Eli ei saa katsoa itseensä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Paavali oli eri kannalla kuin Jeesus. Jeesus oli ihmisläheinen, ja suorastaan vaati auttamaan köyhiä, parantamaan sairaat, antamaan tarvitseville.

Jeesus edustaa agape rakkautta, altruismia, pyyteettömyyttä hyvä hyvyyttä, se on järjen tuolla puolen.
        Hyvää saa tehdä, siihen ei ole lakia, sitä Herra tahtoo. Kun se tehdää puhtaalla motiivilla taisvas iloitesee koko joukollaan. Hallelujah!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Paavali oli eri kannalla kuin Jeesus. Jeesus oli ihmisläheinen, ja suorastaan vaati auttamaan köyhiä, parantamaan sairaat, antamaan tarvitseville.

Olet siis ottanut Jeesuksen sydämeesi!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kuutio jo kuin Soini.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus edustaa agape rakkautta, altruismia, pyyteettömyyttä hyvä hyvyyttä, se on järjen tuolla puolen.
        Hyvää saa tehdä, siihen ei ole lakia, sitä Herra tahtoo. Kun se tehdää puhtaalla motiivilla taisvas iloitesee koko joukollaan. Hallelujah!

Et tunne Jeesusta yhtään.

Hän lähetti kymmeniä seuraajiaan matkaan: menkää talosta taloon ja parantakaa niissä sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnan tuloa.

Se oli käsky. Eli ihan laki.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hän lähetti kymmeniä seuraajiaan matkaan: menkää talosta taloon ja parantakaa niissä sairaat ja julistakaa Jumalan valtakunnan tuloa.

Kaksi ToIIoa viivytty mässäämässä.

Kuutio jo Soinin mitoissa.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Laki tehdään pakosta mutta taista julistetaan vapaasti puhtaasta iloisesta sydämestä,
        Eikö ole valtava ero sydämen tilassa.
        Ymmärrätkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki tehdään pakosta mutta taista julistetaan vapaasti puhtaasta iloisesta sydämestä,
        Ymmärrätkö?

taivasta julistetaan vapaasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Menkää ja parantakaa.

Oli pikku pakko, että tekee mitä Jeesus käskee. Olet harvinaisen liero.

Itse koen auttamisen halun tulevan juurikin sydämestä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Menkää ja parantakaa.

Onhan se huvittavaa.

Kaksi ToIIoa mässää siellä aamusta iItaan ja nyt Kuutio jo Soinin mitoissa.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Vain Juutalaisten keskuudessa tuolloin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Menkää ja parantakaa.

Ellet sinä halua rakastaa Jeesuta mitä sinä täällä häiköimässä teet, mollaamassa evankeliumin julistajia, ja markkinoimassa luonnottomuutta, kuten tiedetään asenteesi?
        Katso oma sydämesi tila. Jeesus katsoo sydämeen.
        Ilkeät on Jeesusta vastaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Menkää ja parantakaa.

<<Menkää ja parantakaa.<<
        Miten tämän olisi pitänyt sanoa, kun innolla palvelee Jeesusta ihan omasta halusta?
        Tärkeintä on ymmärtää se mitä tarkoitetaan mitä sanoitetaan. Jeesuksella oli suora suhde ystävään. Ei käskyläiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellet sinä halua rakastaa Jeesuta mitä sinä täällä häiköimässä teet, mollaamassa evankeliumin julistajia, ja markkinoimassa luonnottomuutta, kuten tiedetään asenteesi?
        Katso oma sydämesi tila. Jeesus katsoo sydämeen.
        Ilkeät on Jeesusta vastaan.

Jeesus rakastaa Torrea. Eikö se riitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun Torre ei rakasta Jeesusta, se vaan vääntele kiroon Jeesuksen opetuksia. Kuten muutin ilkeämieliset uskovaisia kohtaan, eksyttääkseen heidät kadotukseen.
        Eikös ole kamalaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun Torre ei rakasta Jeesusta, se vaan vääntele kiroon Jeesuksen opetuksia. Kuten muutin ilkeämieliset uskovaisia kohtaan, eksyttääkseen heidät kadotukseen.
        Eikös ole kamalaa?

Onko aitouskovilla niin herkässä, että joku voi palstalla eksyttää kadotukseen.
        Ei ole usko sitten kovin rotevaa tekoa kuitenkaan vaikka niin toisaalta jatkuvasti mainostatte.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Onko aitouskovilla niin herkässä, että joku voi palstalla eksyttää kadotukseen.
        Ei ole usko sitten kovin rotevaa tekoa kuitenkaan vaikka niin toisaalta jatkuvasti mainostatte.

Siinä on yksi eksyttäjä vailla asian ymmärrystä. Konteksti on hukassa vinoilu.
        Tolkku ja mulkku ja lerppa kuuluu yhteen, niin syyn ilkeyteen on löytynyt!
        Otan osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus rakastaa Torrea. Eikö se riitä?"

Jeesus rakastaa myös torrea, muttaku henkilö ei halua Jeesuksen rakkautta, niin tämä henkilö on aikamoisissa ongelmissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä on yksi eksyttäjä vailla asian ymmärrystä. Konteksti on hukassa vinoilu.
        Tolkku ja mulkku ja lerppa kuuluu yhteen, niin syyn ilkeyteen on löytynyt!
        Otan osaa.

Vai niin, että sitä ollaan noin herkkiä poikia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus rakastaa myös torrea, muttaku henkilö ei halua Jeesuksen rakkautta, niin tämä henkilö on aikamoisissa ongelmissa.

Hampaatonta uhkailua.

• Anonyymi kirjoitti:

Hampaatonta uhkailua.

Aitouskovien keljuminjako on tuota. Jos et suostu ottamaan vastaan niin heti alkaa kierrokset nousta ja vähintään vihjataan, että luvassa on "ongelmia"

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ongelmaa. Jo aikoinaan ihmettelin miksi koen helposti ihmisten rakkauden, mutta en Jumalan rakkautta, vaikka "Jumala on rakkaus"..

Koska ihmiset eivät ole huijausta.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös ole kamalaa?

Kerron sinulle tärkeän asian: minä kerron mitä Jeesus on Raamatun mukaan esittänyt.

Se ei kuitenkaan uskoville tule koskaan kelpaamaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kerron sinulle tärkeän asian: minä kerron mitä Jeesus on Raamatun mukaan esittänyt.

Ilmeinen uhka olet heille.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmeinen uhka olet heille.

Näin on.

Raamattu on uskoville kuin punainen vaate.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sellainen mielipide sinulla.

Täällä kerrotaan sinulle faktoja.

Kuutio on Soinin mitoissa jo ja ToIIona et edes sitä tajua.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Näin on.

Lihava Kuutioko tuossa sinua kehui🤔

Se Soinin mitoissa oIeva Möhkäle.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen mielipide sinulla.

Täällä kerrotaan sinulle faktoja.

Kuutio on Soinin mitoissa jo ja ToIIona et edes sitä tajua.
        🤓

Näköjään olet kiinnostunut edelleen läskistä.

• Anonyymi kirjoitti:

<<Menkää ja parantakaa.<<
        Miten tämän olisi pitänyt sanoa, kun innolla palvelee Jeesusta ihan omasta halusta?
        Tärkeintä on ymmärtää se mitä tarkoitetaan mitä sanoitetaan. Jeesuksella oli suora suhde ystävään. Ei käskyläiseen.

Miten on sinun laitasi?

Innolla palvelet Jeesusta ihan omasta halusta ja mennyt talosta taloon ja parantanut niissä sairaat.

Saanen epäillä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Näin on.

Mitä järkyttävän Iihava Kuutio oikein mässää🤔

Soinin mitoissa jo tosiaan, Faktaa.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Vain Juutalaisten keskuudessa tuolloin.

Eli vain juutalainen voi olla Jeesuksen seuraaja.

Ymmärrän..

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Miten on sinun laitasi?

Innolla palvelet Jeesusta ihan omasta halusta ja mennyt talosta taloon ja parantanut niissä sairaat.

Saanen epäillä.

Kuuuo se on jo Soinin mitoissa.

Järkyttävää mässäystä siellä aamusta iltaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ymmärrän..

Että Kuutio on mielestäsi jo Soinin mitoissa.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ymmärrän..

Kaksi mässäääväö ToIIoa siellä.

Ja sinä Jammu taas humaIassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näköjään olet kiinnostunut edelleen läskistä.

Vain sinä oIet.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ymmärrän..

<<Eli vain juutalainen voi olla Jeesuksen seuraaja.<<
        Kaikkivaltias on epäoikeudenmukainen ja laskee alleen. Pyhyys on tahriintunut.
        Yksi lauma ja yksi paimen ja yksi kansa. Jeesuksessa ei ole erotusta. Juutalaisten lupaus on täytetty Jeesuksessa, "Vanha Testamentti ja tuli uusi liitto minun veressäni"; Jeesus.

Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin.

Kolossa: 2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain sinä oIet.
        🤓

Omituista kiintymystä torreen.
        Oletko piilohomo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko piilohomo?

Vain sinä tosiaan.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se riittää. Se on evankeliumia, mutta Jumala tarvitsee evankeliumin (rakkauden) julistajia sekä sanoissa että teoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko piilohomo?

Kyseessä on selvästi torren jättämä exä joka on kateellinen kuutiolle.

tui tui <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se riittää. Se on evankeliumia, mutta Jumala tarvitsee evankeliumin (rakkauden) julistajia sekä sanoissa että teoissa.

Kyllä Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä, myös Torrea. Mutta ihminen tarvitsee rakkautta aivan maallisella tasolla toisilta ihmisiltä. Räsäsläisiltä rakkautta ei heru. He ovat siinä mielessä invalideja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä, myös Torrea. Mutta ihminen tarvitsee rakkautta aivan maallisella tasolla toisilta ihmisiltä. Räsäsläisiltä rakkautta ei heru. He ovat siinä mielessä invalideja.

Jeesuksen rakkaus on aina vain uskonasia. Siksi käsky "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" on niin tärkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen rakkaus on aina vain uskonasia. Siksi käsky "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" on niin tärkeä.

Tuohon me luterilaiset pyrimme.

• Anonyymi kirjoitti:

<<Eli vain juutalainen voi olla Jeesuksen seuraaja.<<
        Kaikkivaltias on epäoikeudenmukainen ja laskee alleen. Pyhyys on tahriintunut.
        Yksi lauma ja yksi paimen ja yksi kansa. Jeesuksessa ei ole erotusta. Juutalaisten lupaus on täytetty Jeesuksessa, "Vanha Testamentti ja tuli uusi liitto minun veressäni"; Jeesus.

Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin.

Kolossa: 2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

Ottaa pois maailman synnin.

Kuinka kauan sitä pitää odottaa?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ottaa pois maailman synnin.

Kuinka kauan sitä pitää odottaa?

Että Kuutio jo Soinia Iihavampi.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että Kuutio jo Soinia Iihavampi.
        🤓

Voisitteko mitenkään lopettaa paskanjauhantanne täällä?

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitteko mitenkään lopettaa paskanjauhantanne täällä?

Ei se voi. Hän on pelleilyn orja.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Puhut itsestäsi.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Nyt siis tosissasi väität että Kuutii on Iaiha poika.

Kun on todellisuudessa Soinia Iihavampi.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt siis tosissasi väität että Kuutii on Iaiha poika.

Kun on todellisuudessa Soinia Iihavampi.
        🤓

Olet pelleilyn orja. Säälittävää.

• Anonyymi

Luterilaisuuus on pimeällä keskiajalla syntynyt lahko.

Itse Luther oli silmitön juutalaisten vihaaja ja osallinen kansanmurhaan, jossa noin 100 000 talonpoikaissäätyyn kuuluvaa teurastettiin käyttämällä kolmea eri tapaa, hirttäminen, keihästäminen tai polttaminen.

• Anonyymi

Helluntilaiuus on pimeässä Amerikassa syntynyt lahkon

Siellä tuntuu tuo tappamisesta puhuminen olevan joku pakkomielle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisilla on voodoo-rituaalinsa, jotka tulivat orjien mukana Afrikasta Amerikkaan ja sieltä tänne Suomeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisilla on voodoo-rituaalinsa, jotka tulivat orjien mukana Afrikasta Amerikkaan ja sieltä tänne Suomeen.

Tuo helluntailaisuuskaunainen ei tajua, että tässä ketjussa keskustellaan luterilaisuudesta.
        Ehkäpä hän saa hiukan helpotusta ahdistukseensa, kun rienaa helluntailaisia.

• Anonyymi

Pimeä keskiaika tarkoittaa ajanjaksoa vuodesta 476 vuoteen 800.
        Myöhäiskeskiaika päättyi uskonpuhdistukseen 1500-luvulla. Luther sai aikaan kokonaisen aikakauden muuntumisen uuteen aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo helluntailaisuuskaunainen ei tajua, että tässä ketjussa keskustellaan luterilaisuudesta.
        Ehkäpä hän saa hiukan helpotusta ahdistukseensa, kun rienaa helluntailaisia.

ehkäpä nuo saa jotakin tyydytystä siitä kun mollaa luterilaisia ja höpisee lutterista

• Anonyymi kirjoitti:

Kuklux-jäsen perusti Helluntaiseurakunnan..

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kuklux-jäsen perusti Helluntaiseurakunnan..

Noinko Sirolaopistossa kerrottiin?

• Anonyymi

Kun myrsky pauhaa niin katso puuta. Se lakaisee kuin suuri luuta, harmajan taivaan lattiaa ja kohta taas taivas kimaltaa. (Onko Saima Harmajan runo?)

Kiitos entiselle työntekijälleni ja ystävälleni em. runosta ja paljon muusta. Toivon, että uskon silmä kantaa sinullakin taivaan kotiin saakka. Meitä jokaista elämä koettelee joskus. Mutta hyvyys, laupeus ja rauha noudattavat … ja me saamme asua herran huoneessa päiviemme loppuun asti. ”Ei väsyä kesken matkan tien kaitaisen kulkija saa. On määrärnä siksi jatkaa, kunnes perille saavutaan. Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi. Kaipaan teitä ja viisaita jutteluhetkiä usein. Jeesus etsii ja olallaan kantaa myös eksyneet lapset takaisin lammashuoneeseen, hyvän paimenen hoitoon. Kun viimeksi kävin Roomassa ja kävelin Via Appiaa pitkin katakombialueelle, näin siellä tunnuskuvan, jossa Jeesus kantoi lammasta olallaan. Ilman Jeesusta, hyvää paimenta me kaikki eksyisimme.

Ylen 1 kanavalla radiossa toimittaja luki ennen 12 keskipäivän uutisia.

Harvoin mietelauseeksi valittu runo voisi enemmän nostaa hyvän olon ja kevään tunnetta. Yksin kun ajelin autolla ja kuulin sen kehä kolmosella lähellä Bemböleä, eli Hölmölää. -Ei, en pysähtynyt kantamaan säkillä valoa johonkin tupaan. Sitä paitsi Espoon Hölmölässä (Bembölessä) asuu yhtä viisaita ja mukavia ihmisiä kuin Savon Pöljässä. Kertakaikkiaan viisaita ihmisiä.

Mutta ihania ovat myös oikeamieliset ja hyväntahtoiset miehet ja naiset ja muut sukupuolet. Miten niin? -Jumalan luomina kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä rakkaita. Vaikka Jumala vihaa syntiä, hän rakastaa syntistä ihmistä. Jeesuskin on syntisen paras ystävä. Hänellä riittää syntejään katuvalle armoa, vanhurskautta, rauhaa ja iloa.

Mutta Uuno Kailas, kuten monet muutkin Uunot, Urpot, Reinot, Jormat, Yrjöt ja Paavot, Pirkot, Lyylit, Iitat ja Miinat ovat viisaita ja fiksuja ja inhimillisesti ajatellen rakkaita suomalaisia. On hävytöntä pilkata heitä. On mukavampaa istahtaa kotikeittiön, terassin tai parvekkeen kahvipöydän äärelle kuuman kupposen ja pullan, keksin, juustoleivän tai ruisleipäpalan kera. Ja antaa ajatusten virrata yhdessä kevättuulen raikkaiden haaveiden ja kesämietteiden, runojen ja taiteiden kanssa. Ainoa ahdistava asia on, ettei Aslakki pääse ehkä tänä vuonna Odessaan. Katariina II:n Suuren patsaan tunnelmalla ja jasmiininkukilla lempeyttäviä kesäpäiviä kokemaan.)) -So, so, Aslakki! -No okei, muistankin, että et ole niitä ”rapatessa roiskuu” -röyhkeydellä päällekäyviä luonteita. Taide on tärkeä osa elämää.

”Onpa kuin kuva elon sais ja mua hellästi katsahtais!” ”Onpa kuin hänen katsannastaan helottais taivahan rauha vastaan!” (Paavo Cajander) -Sain syntymäpäivälahjaksi tyynyn, jossa oli edesmenneen rakkaan äidin kuva ja tuo teksti.

Uuno Kailas
      Kevät
      Tänään syntyi kevät.
      Meri suuteli rantansa jäättömiksi. Lokit ovat siipensä pesseet kaukaisten karien keskellä. Taivaan telttakatto oli vielä eilen harmaa. Joku on vetäissyt sinistä verkaa sijaan. Lounatuuli on oppinut puhumaan ja tuo viestejä ihmiselle.
      Repäise auki mielesi akkunat, joihin pahantuulen hämähäkki talvisaikaan kutoi verkkojaan. Päästä kaipauksen häkkilintu valloilleen ja anna sen kisailla kaukaisten karien keskellä lokkiparven parissa.
      Anna sen lentää levottomin siivin, kurkien keralla kauas kattojen yli jonnekin, toiseen maailmaan, vainioille, jotka odottavat, korpeen, jossa elämä herää. Lähetä tunteesi kultakiharaiset lapset tervehtimään kevättä, joka tänään syntyi luonnon sydämessä, auringon säteissä ja ihmisessä. –Uuno Kailas-

• Anonyymi

Miten kiva olikaan lukea kirjoitustasi, kunnes se taas jysähti siihen Jumalan luomaan syntiperkeleeseen kaikissa meissä Luojan luomissa, vaikka huomasin kyllä jo edeltä, että olit siirtänyt taivaankin sinne jonnekin kuoleman rajan taa, jossa luodulle syntiperkele ihmiselle palaa vain ikuinen tuli. Löytyy syntiperkeleuskonnon Jeesuksen teurastetulla uhrilampaalla, jota kannatte olkapäillänne tehneen oppi-isänne kirjeestä.

1.Kor.3:13

Kun olette Luojan luomana syntiperkeleihmisiä, on Saatana teidät silloin luonut, eikä Jumala.

Jumalan paratiisissa ihminen ei ainoastaan tullut luotuna jumalan kuvaksi, vaan myös tiedolla jumalien kaltaiseksi. Löytyy Raamatusta.

1.Moos.3:22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kiva olikaan lukea kirjoitustasi, kunnes se taas jysähti siihen Jumalan luomaan syntiperkeleeseen kaikissa meissä Luojan luomissa, vaikka huomasin kyllä jo edeltä, että olit siirtänyt taivaankin sinne jonnekin kuoleman rajan taa, jossa luodulle syntiperkele ihmiselle palaa vain ikuinen tuli. Löytyy syntiperkeleuskonnon Jeesuksen teurastetulla uhrilampaalla, jota kannatte olkapäillänne tehneen oppi-isänne kirjeestä.

1.Kor.3:13

Kun olette Luojan luomana syntiperkeleihmisiä, on Saatana teidät silloin luonut, eikä Jumala.

Jumalan paratiisissa ihminen ei ainoastaan tullut luotuna jumalan kuvaksi, vaan myös tiedolla jumalien kaltaiseksi. Löytyy Raamatusta.

1.Moos.3:22

Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

Ei Jumala ole luonut saatanaperkeleen valtakuntaa meihin, sen loi Paavali opillaan ja perisyntivalheella.

Emme me Matt.7 edes kuulisi Isän tahtoa, joka meidän tehtävämme on kuulla sydämellä ja omallatunnolla ja noudattaa sitä, jos meidän sisällämme olisi perkeleen synnin valtakunta.

Miten kuulet Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan Isä Jumalan tahdon, jos sinun sisälläsi on perkeleen syntienvaltakunta 'Jumalan kasvojen edessä'?

Ilm.12

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

Ei Jumala ole luonut saatanaperkeleen valtakuntaa meihin, sen loi Paavali opillaan ja perisyntivalheella.

Emme me Matt.7 edes kuulisi Isän tahtoa, joka meidän tehtävämme on kuulla sydämellä ja omallatunnolla ja noudattaa sitä, jos meidän sisällämme olisi perkeleen synnin valtakunta.

Miten kuulet Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan Isä Jumalan tahdon, jos sinun sisälläsi on perkeleen syntienvaltakunta 'Jumalan kasvojen edessä'?

Ilm.12

Ja tähän jatkoksi sitten Aale Tynnin runo Kaarisilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tähän jatkoksi sitten Aale Tynnin runo Kaarisilta.

Verratkaapa, että miten kepeää elämä on teksteissä Paavalin luomalla syntiperkele ihmisellä verrattuna ihmiseen, jonka Luoja loi omaksi kuvakseen - onko ihme, että Paavalin tarjous houkuttaa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verratkaapa, että miten kepeää elämä on teksteissä Paavalin luomalla syntiperkele ihmisellä verrattuna ihmiseen, jonka Luoja loi omaksi kuvakseen - onko ihme, että Paavalin tarjous houkuttaa?!

Paavalin luomalla syntiperkele ihmisellä ei ole mitään velvollisuuksia ja vastuuta, kuten Paavali sanoo - en minä se ole, joka sitä pahaa tekee, vaan synti joka minussa asuu (Room.7).

Ja sitten teurastetaan Jeesus uhrilampaana ja ryhdytään köllöttelemään kepein mielin tuulen vireessä.

Juu, köllötelkää vaan, mutta Jumalan kanssa - sen enempää kuin Jeesuksenkaan kanssa - tuolla ajattelulla ei ole mitään tekemistä, muuta kuin tietysti Jeesuksen nimen hyväksikäyttö.

• Anonyymi

Kuvitteletteko te löytävänne tien takaisin paratiisiin jakamalla Paavalin oppia eri lahkoihin ja mollaamalla niitä ja toisianne, yrittäen itse kukin tehdä silkasta pahuudesta pyhyyttä?

• Anonyymi

Löytyy ilmestyskirja 2:7 ja 2:17 Jeesuksen sanat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyy ilmestyskirja 2:7 ja 2:17 Jeesuksen sanat.

Ja nämä nyt sitten on sanottu Raamatun mukaan Paavalin kirjoittamien kirjeiden jälkeen vuonna 70, kun Paavali loi kristinuskon vuodesta 50 käyttämällä Jeesusta opissaan perisyntivalheella uskovaisten puolesta teurastettuna syntiuhrilampaana, johon tarinaan te uskotte Paavalin kertoman yhden ainoan salaman välähdyksen perusteella.

• Anonyymi

Luterilaisuus on minun kirkkoni. Olen kokenut myös toisen kirkon, joka oli kuin kummitusjuna ja oopperan kummitus sekoitettuna yhteen. Huh. Sen jälkeen luterilaisuus on ollut kaivattu rauhan satama jo kaksikymmentä vuotta.

• Anonyymi

Miksi helluntalaiset ja muut Kristinuskon haarat ovat niin vihamielisiä? Koska ihminen ja ainoastaan ihminen sanelee säännöt miten pitää elää. Ja kun se pakolla tehdään, siitä ei voi seurata muuta kuin vihamielisyyttä.

• Anonyymi

Ja Synnintunnustus on puhe omalle itselleen. Se ei ole pakotettua, mikään luterilaisuudessa ei ole pakotettua. Muistakaamme tämä.

• Anonyymi

LUTERILAISUUS . EIHÄN KIRKOSSA ENÄÄ TUNNUTA USKOVAN RAAMATUN SANOMAAN SELLAISENA KUIN SE PITÄISI USKOA ON KYLLÄ MAALLISTUNUT EI SAARNA MIEHRT USKALLA SANOA SYNTIÄ SYNNIKSI JA NIIN EDELLEEN MUKAUDUTAAN MAAILMAN MUKAAN

• Anonyymi

Mistä muista uskonnoista sinulla on kokemusta ?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Valitettavasti kirkon vapaakirkollinen siipi viidesläisyys on tullut oman vanhurskauden sekoilussaan maallistamaan kirkon sanomaa.

• Anonyymi

Viidesläiset eivät maallista kirkkoa, sitä tekevät liberaalit, joiden usko kristinuskon sanomaan on vähäinen ja horjuva tai täysin olematon. Silloin he työntävät omia maallisia totuuksia tilalle. Heitä se ei haittaa, kun eivät juuri usko koko kristinuskon sisältöön. Pääasia, että kirkko tuntuu mahdollisimman mukavalta heidän mielestä. Ikäviltä tuntuvat kristinuskon totuudet halutaan lakaista maton alle, pois näkyvistä ja änkyröidä toimien niiden vastaisesti, kuten puolustaa Jumalan sanan vastaisia homoliittojen vihkimisiä kirkossa ja järjestää sateenkaarimessuja, joissa kielletään tietyt synnit, jotka Jumala on synniksi ilmoittanut.

• Anonyymi

Taitavat kaikki uskonnot olla joukkojenhallintaohjelmia, joilla massat pidetään nimenomaan nuhteessa:
      https://t.me/DUMBSandCloning/492392
      Näitä vanhoja reliikkejä ei yleisö ole päässyt katsomaan vuosisatoihin ja suuri osa niistä on vieläkin piilossa. Miksi?
      Jos ette tutustu maailman eri uskontoihin, että pysty arvioimaan omaanne.
      Väite on, että kaikki eri uskonnot ovat samojen tahojen lyomia, mutta sovellettuina eri aikakausiin ja alueiden vaatimuksiin.
      "The Law of One" puhuu lähteestä (Source). Onko se kaiken alku?

• Anonyymi

Ei uskontoja voi asettaa arvojärjestykseen eli paremmuusjärjestykseen. Suomessa on uskonnonvapauslaki, joka takaa sen että kaikki uskonnot ovat samanarvoisia keskenään.

• Olen samaa mieltä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Taas kerra tuli Mummomuorilta mitä jumalattomin kommentti. Ei uskonnot tietenkään ole tasa-arvoisessa asemassa. Jumala hyväksyy vain Raamattuun perustuvan uskonnon. Muut uskonnot on epäjumalanpalvelusta, joiden harjoittamista Jumala ei hyväksy.

Sinä olet Jehovan todistaja ja liberaaliteologi, joka kirjoittaa jatkuvasti eksyttäviä kommentteja tähän foorumiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas kerra tuli Mummomuorilta mitä jumalattomin kommentti. Ei uskonnot tietenkään ole tasa-arvoisessa asemassa. Jumala hyväksyy vain Raamattuun perustuvan uskonnon. Muut uskonnot on epäjumalanpalvelusta, joiden harjoittamista Jumala ei hyväksy.

Sinä olet Jehovan todistaja ja liberaaliteologi, joka kirjoittaa jatkuvasti eksyttäviä kommentteja tähän foorumiin.

"Jumala hyväksyy vain Raamattuun perustuvan uskonnon."

Eihän tuo voi pitää paikkaansa. Juutalaisuutta ja kristinuskoa oli harjoitettu jo kauan aikaa ennen kuin Tanak kanonisoitiin 200-luvulla jKr ja UT:n kaanon 300-luvun lopussa.

Jumala hyväksyy siis kaikki uskonnot, ja tunnistaa olevansa palvonnan kohde aina uskonnosta riippumatta.

• Anonyymi

Kyllä Suomen lakien mukaan eri uskonnot ovat tasavertaisia oikeudessa uskonnonvapauden vuoksi. Suomessa eletään Suomen lakien mukaan. Muslimimaissa taas uskonto määrää lait, joka ei ole demokraattista.

• Anonyymi

Luterilaiset ovat murhanneet miljoonia Jeesuiksen omia, ei vain tuhansia, vaan miljoonia. Vaino oli erityisen ankaraa. Niin ankaraa, että jotkut historioitsijat ovat päätyneet siihen käsitykseen, että suurin kristittyjen marttyyrien ryhmä koko kristillisen historian aikana ovat uskonpuhdistuksen aikana kuolleet anabaptistit, uudelleenkastajat. Heitä vainosivat niin protestantit kuin katoliset. Zürichissä reaktio oli niin voimakas, että jokainen, joka oli vain läsnä kasteenuudistajien kokouksessa, hukutettiin. Sama kohtalo odotti niitä, jotka eivät suostuneet siihen, että heidän lapsensa kastettiin. Sveitsin kirkkojen kokous päätti, että vettä haluava saakoon sitä. Hukuttamista pidettiin parhaana vastamyrkkynä uudelleen kastajien opille.
      Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.
      Luterilaisuus on murhauskonto!

• Anonyymi

suomessa luterilaiset ajattelevat että sitä saa mitä tilaa, eli hyväksyvät kaiken tuon mukisematta.

ainakaan en ol ekoskaan kuullut missään kenenkään ihmettelevän noita asioita ja miettivän mitä siinä oikein tehtiin.

eikä edes sitä kun suomessa karkotettiin syysmerelle parikymmentä ihmistä ihan samoista syistä eli eivät antaneet kastaa vauvaansa!

heidän henkensä ei kiinnosta ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomessa luterilaiset ajattelevat että sitä saa mitä tilaa, eli hyväksyvät kaiken tuon mukisematta.

ainakaan en ol ekoskaan kuullut missään kenenkään ihmettelevän noita asioita ja miettivän mitä siinä oikein tehtiin.

eikä edes sitä kun suomessa karkotettiin syysmerelle parikymmentä ihmistä ihan samoista syistä eli eivät antaneet kastaa vauvaansa!

heidän henkensä ei kiinnosta ketään.

Kyllä moni uskova ihmettelee noita kirkkokunnasta riippumatta

• Anonyymi

Ei luterilaisuus ole uskontona sen kummempi kuin muutkaan -laiset ja -läiset. Kaikille kristityille kuuluu kuitenkin se ainoa, oikea oppi pelastuksesta. (Muut eivät voi millään uskonnolla pelastua): Yksin Armosta, yksin Uskosta yksin Jeesuksen Kristuksen tähden ja Raamattu on se ainoa oikea Sana, mitä tulee kuulla, lukea. ymmärtää jne. Kaikki kristityn nimeä kantavat eivät voi pelastua, puhumattakaan pakanoista.

• Anonyymi

"Kaikille kristityille kuuluu kuitenkin se ainoa, oikea oppi pelastuksesta."

Juutalaiskristillisyydessä ei edes uskota kuolemanjälkeiseen elämään eikä henkimaailmaan, jossa kuoleman jälkeen pelastuneena lilluttaisiin.
        Tuollaiset uskomukset kuuluvat klassiseen pakanuuteen, niillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen ja juutalaisen maailmankuvan kanssa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      100
      3637
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3173
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      223
      2765
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      38
      2339
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      35
      1656
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1476
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1466
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1351
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      14