Veljesseura petraa.

Anonyymi-ap

Veljesseurassa koettiin lähes ihme. Siellä käsiteltiin kriittisesti entisen jehovan todistajan kirjaa.

Toki JP pehmensi kertomalla jehovan todistajien "valtavasta" lasten hyväksikäyttöongelmasta. Hyväksikäyttö on toki todellista, mutta JP voisi avata, mitä hän tarkoittaa tällä valtavalla ongelmalla.
Itse juuri luin Katolisen kirkon pappien tekemästä hyväksikäytöstä. Kun luvut suhteutettiin opettajien, juutalaisten tekemiin lasten hyväksikäyttöihin, niin suhteessa Yhdysvaltain opettajat ja juutalaisen seurakunnan vastaavat hyväksikäyttivät lapsia enemmän. Ilmeisesti se, joka nostetaan tikunnokkaan noudattaa poliittista ohjausta tai poliittista korrektiutta.

Valemuistoista ja odotusten mukaan kertomisesta olen kirjoittanut ennenkin. Se on todellinen ongelma. On tehty selvityksiä, joissa lähtökohtaisesti täytyy vain luottaa ihmisen kertomukseen. Selvityksen tekijät fanaattisia ideologisia WT seuran kriitikkoja. Mikä voisi mennä vikaan?

Ilmeisesti exien ajattelussa on tapahtunut edistystä. Ehkä on tajuttu, että räikeiden uhrisepustus ylilyöntien ja koetun todellisuuden ero on ollut liian räikeä. Salaliittoteoriasta toiseen. No, Ihmiset ovat äänestäneet jaloillaan Veljesseurasta. Uhripostaukset Veljesseuraan on vähentynyt vähintään 98% kuumimmista ajoista. Ovatko jehovan todistajat parantaneet tapansa? Miksi ihmeessä kauhutarinoita ei enää postata?
Sitä sopii miettiä, miksi näin on käynyt.

Fanaatikkojen kyyti pitkässä juoksussa kyllästyttää. Ideologisen ihmisen räksytystä ei jaksa. Ihmiset kuitenkin pohjimmiltaan haluaa lukea rehellistä pohdintaa. Koin pitkästä aikaa antoisan hetken Veljesseurassa, jossa oli yhdessä topicissa harvinaisen rehellistä analyysiä.

25

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, eikö olekin ihmeellistä? Vielä kun näkisi vastaavaa objektiivisuutta ja itsekritiikkiä JT-järjestön sisällä.

      • Anonyymi

        No sitä ei tule.
        Tarina jumalan ohjauksessa olevasta Hallintoelimestä ei kestä sitä.

        Veljesseurassa kuitenkin kirjoittelee harvakseltaan ihmisiä, joilla on pyrkimys totuuteen.
        Vuodesta 2000 exien kirjoituksia lukeneena pidän näitä muutamaa helmeä lähes vallankumouksellisena ihmeenä.

        Henkilökohtaisesti ihmettelin sitä loputtomasti, kuinka joku vaihtaa loputtoman paskanjauhamisen (jehovan todistajat) toiseen paskanjauhamiseen apinan raivolla.
        Ilmeisesti vastaus löytyy persoonallisuuden ongelmista. Itsellä niitä on, mutta terapia auttoi. Itse kävin vain exien kimppuun apinan raivolla.
        Syy löytyy kyllä, kun tarpeeksi käy psykoterapiassa.


    • Anonyymi

      Veljesseuran hiljenemisen taustalla lienee kuitenkin muita syitä. Keskustelu on siirtynyt toisille alustoille. Aikansa kutakin.

      • Anonyymi

        JT karttaa maailman menoa!


      • Anonyymi

        Osin varmaan näin on käynyt.

        Kuitenkin exien "järjestötoiminta" oli 2000-2010 aivan konkreettista tapasmisineen Suomenlinnassa ja yksityiskodeissa.

        Tämä puoli lienee nykyisin varsin vähäistä.


    • Anonyymi

      Mätämunia sattui joukkoon

      • Anonyymi

        Olin itse mätämuna numero 1. Nykyään pystyn lukemaan JP:kin jutut tyyneydellä.
        Tuossa tuo jehovan todistajien ampuminen Saksassa kiahautti, mutta sessio terapeutin kanssa palautti asiat mittasuhteisiin.

        Kyllä kaikenlainen riehuminen kertoo ihmiselle itselleen, ettei asiat ole kunnossa.
        Minun narsismi oli kuitenkin juuri ja juuri alle sen riman, että hakeuduin terapiaan.
        Muistan kun sanoin terapeutille, että olen ikävä ihminen, johon terapeutti vastasi, että toivoa on, koska olet täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin itse mätämuna numero 1. Nykyään pystyn lukemaan JP:kin jutut tyyneydellä.
        Tuossa tuo jehovan todistajien ampuminen Saksassa kiahautti, mutta sessio terapeutin kanssa palautti asiat mittasuhteisiin.

        Kyllä kaikenlainen riehuminen kertoo ihmiselle itselleen, ettei asiat ole kunnossa.
        Minun narsismi oli kuitenkin juuri ja juuri alle sen riman, että hakeuduin terapiaan.
        Muistan kun sanoin terapeutille, että olen ikävä ihminen, johon terapeutti vastasi, että toivoa on, koska olet täällä.

        Onko terapiasta mitään apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin itse mätämuna numero 1. Nykyään pystyn lukemaan JP:kin jutut tyyneydellä.
        Tuossa tuo jehovan todistajien ampuminen Saksassa kiahautti, mutta sessio terapeutin kanssa palautti asiat mittasuhteisiin.

        Kyllä kaikenlainen riehuminen kertoo ihmiselle itselleen, ettei asiat ole kunnossa.
        Minun narsismi oli kuitenkin juuri ja juuri alle sen riman, että hakeuduin terapiaan.
        Muistan kun sanoin terapeutille, että olen ikävä ihminen, johon terapeutti vastasi, että toivoa on, koska olet täällä.

        Nykyään lähtökohtaisesti ajattelen, että jehovantodistajuus on osa problematiikkaa, joista seuraa paljon muuta.

        Koulukiusaus, köyhyys, toimeentulotressi, alhainen koulutustaso, fanaattisuus, pettymykset, alkoholi, menetetyt mahdollisuudet, vankila, epäluulo, vastentahtoinen teokraattinen ura, valehtelu ja lukuisa joukko muita ongelmia.

        Kun tuohon yhdistyy mielenterveysongelmat ja vaikka narsistiset vanhemmat, niin ollaan tilanteessa, jossa ei tervettä aikuista kasva.

        Kun vahvasti häiriintynyt ihminen pohtii lahkosta irtaantumista, niin häviääkö ongelmat eroilmoituksen mukana? No ei häviä.
        Totuus on, että kaiken prässin jälkeen se, että onko sisällä tai ulkona, ei mielestäni ole enää ratkaiseva tekijä.
        Ratkaiseva tekijä on se, saako yksilö terapiaa. Myös se, kokeeko yksilö nykyisen seurakuntayhteyden ja yhteisönsä mielenterveyttä suojaavana vai tuhoavana.
        Mennäänkö eroilmoituksella ojasta allikkoon?

        Itse näen, että jokainen lapsesta saakka jehovan todistajien yhteisössä varttunut, on jollain tavalla häiriintynyt. Minä etunenässä.
        Se, miten näitä ihmisiä ovat exien fanaatikot käsitelleet on vastuuton.
        Jokaisen tulisi pohtia omia motiiveja. Käsittelenkö näitä ihmisiä auttaakseni, vai haenko kostoa, jonka vain sanoitan korkealla "moraalilla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko terapiasta mitään apua?

        On.
        Psykoterapiassa käydään tosi syvällä ja pitkän aikaa. Kun sinun mieli avataan, niin sieltä löytyy ne syyt, miksi itse reagoi toisten käytökseen, niin kuin reagoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On.
        Psykoterapiassa käydään tosi syvällä ja pitkän aikaa. Kun sinun mieli avataan, niin sieltä löytyy ne syyt, miksi itse reagoi toisten käytökseen, niin kuin reagoi.

        Pystyykö sen jälkeen elämään tasapainoisempaa ja rauhallisempaa elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyykö sen jälkeen elämään tasapainoisempaa ja rauhallisempaa elämää?

        Mistähän mahtaa johtua, kun minua ärsyttää lähes kaikki? Itsestä se varmasti on kiinni, ja varmaan omasta asenteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyykö sen jälkeen elämään tasapainoisempaa ja rauhallisempaa elämää?

        Psykoterapia on tavallaan tutka, joka kaivaa mielen kipupisteet esiin ja ottaa ne käsittelyyn. Ei se persoonallisuutta muuta, mutta kertoo sen, miksi me reagoimme johonkin asiaan aivan tiedostamatta.

        Kun asiat on nostettu pintaan, purettu ja käsiteltu, niin tiedostava mieli pystyy käsittelemään ärsykkeitä paremmin.
        Elämästä tuli rauhallisempaa ja tasapainoisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän mahtaa johtua, kun minua ärsyttää lähes kaikki? Itsestä se varmasti on kiinni, ja varmaan omasta asenteesta.

        No jos olet kokenut jt lapsuuden, niin suosittelen ammattiapua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko terapiasta mitään apua?

        Kysyisin ennemminkin:" OLIKO terapiasta mitään apua?"
        Vastaan myös: Vakuuttavien todisteiden nojalla:"EI OLLUT".
        Oette varmaankin samaamieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin ennemminkin:" OLIKO terapiasta mitään apua?"
        Vastaan myös: Vakuuttavien todisteiden nojalla:"EI OLLUT".
        Oette varmaankin samaamieltä?

        En ole samaa mieltä. Näen siitä olleen paljonkin apua. Se, että et tykkää, ei ole vakuuttava todiste.


    • Anonyymi

      Veljesseurassa kirjoittavat entiset todistajat, siellä voi kysyä mikä sai eroamaan lahkosta, kuin myös kysyä miksi ei kannattaisi liittyä lahkoon.

      Joku vartiotorni nimittäin kirjoittaa, että kannattaa kysyä kokomuksia uskonnosta ennen liittymistä

      Tietoa lahkosta saa myös erittäin paljon.
      Tietysti, kun vähintäänkin kymmeniä ihmisiä vastaa vähintään vuosikymmenten lahkokokemuksen perusteella
      Korjaan yhteensä vähintään vuosisatojen lahkokokemusten perusteella

      • Anonyymi

        Johanneksenpojan kotisivut ovat antoisat.

        Niinkin antoisat, että lahkon Suomen päämaja on pyytänyt poliisia sulkemaan sivut.

        Poliisi tutki sivut - ja päätyi kehumaan Johanneksenpojan sivut !

        Ohessa pikku näyte aiheista:

        Jehovan todistajien oikeuskomiteat ja karttaminen, uutisia vuodelta 2012
        Seksuaalirikokset
        Salaiset dokumentit
        Sääntöihin kirjattu pahuus
        Odottavan aika on pitkä

        Artikkelit sisältävät scannatut otteet lahkon painotuotteista.

        https://johanneksenpoika.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksenpojan kotisivut ovat antoisat.

        Niinkin antoisat, että lahkon Suomen päämaja on pyytänyt poliisia sulkemaan sivut.

        Poliisi tutki sivut - ja päätyi kehumaan Johanneksenpojan sivut !

        Ohessa pikku näyte aiheista:

        Jehovan todistajien oikeuskomiteat ja karttaminen, uutisia vuodelta 2012
        Seksuaalirikokset
        Salaiset dokumentit
        Sääntöihin kirjattu pahuus
        Odottavan aika on pitkä

        Artikkelit sisältävät scannatut otteet lahkon painotuotteista.

        https://johanneksenpoika.fi/

        Kaikkien JT rakkauspommitukseen joutuneet pitäisi pakottaa tutkimaan ensin esim. 10 tuntia JP:n sivuja. Ehkä tulisi toisiin ajatuksiin JT lahkosta. Varoisi pistämästä näppiään vartiotorni pascoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksenpojan kotisivut ovat antoisat.

        Niinkin antoisat, että lahkon Suomen päämaja on pyytänyt poliisia sulkemaan sivut.

        Poliisi tutki sivut - ja päätyi kehumaan Johanneksenpojan sivut !

        Ohessa pikku näyte aiheista:

        Jehovan todistajien oikeuskomiteat ja karttaminen, uutisia vuodelta 2012
        Seksuaalirikokset
        Salaiset dokumentit
        Sääntöihin kirjattu pahuus
        Odottavan aika on pitkä

        Artikkelit sisältävät scannatut otteet lahkon painotuotteista.

        https://johanneksenpoika.fi/

        Antoisia...hehehehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien JT rakkauspommitukseen joutuneet pitäisi pakottaa tutkimaan ensin esim. 10 tuntia JP:n sivuja. Ehkä tulisi toisiin ajatuksiin JT lahkosta. Varoisi pistämästä näppiään vartiotorni pascoon.

        Tervetuloa jT raamatunmukaiseen seuraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa jT raamatunmukaiseen seuraan

        Muistit sitten taas valehdella.


    • Anonyymi

      "Veljesseurassa koettiin lähes ihme. Siellä käsiteltiin kriittisesti entisen jehovan todistajan kirjaa."

      Mikä kirja oli kyseesä ja miltä osin se sai osakseen kritiikkiä?

      Aihepiiriä koskien kannustan kuitenkin lukemaan maltillisen, objektiivisen ja hyvin dokumentoidun R.Franzin kirjan "CoC".

    • Olen varmalta taholta kuullut, että seuraava hallintoelimestä eronnut purkaa tuntojaan seuran Peräilmaväheksynnästä. Odotamme mielenkiinnolla. Melkein yhtä mielenkiinnolla kuin maalmanloppua, joka oikeastaan tuli jo montakin kertaa. Mutta tietenkin näkymättömänä, niinkuin jessuli vuonna 1914. Siis niiku melkeen tota niiku.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe