Aabraham Jumalan ystävänä vietti sapattia

Anonyymi-ap

Aabrahamia sanotaan Jumalan ystäväksi. Miksi? Siksi, koska "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi." Jaak.2:23 Jeesus sanoo: "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä" Joh.15:14. Jeesus käskee meidän seurata häntä. "Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua" Joh.12:26 Jeesus meni tapansa mukaan jumalanpalvelukseen sapattina, niin kuin Aabraham, Jumalan ystävä, joka "kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani."1Moos.26:5

439

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kymmenen käskyn laki tuli vasta 435 vuotta myöhemmin kuin Aabraham. Aabrahamilla ei ollut sapattilakia! Paavali kirjoittaa, että Aabraham eli Uudessa Liitossa. Me helluntailaiset olemme Saaran lapsia.
      Adventisti ovat Haagarin lapsia!

      • Anonyymi

        Abraham vanhurskautettiin ollessaan ympärileikkaamaton uskosta.Elukkauhri korvasi Isak ihmisuhrin idea oli vertaus Jeesuksesta ja että Jumala voi herättää kuolleen ja tehdä ihmisiä vaikka kivistä mihin tahansa.Elukkauhri on muistutus synneistä ei mitään mieltä ylentävää.Toiset syö elukoita toiset heiniä ihan samantekevää kumpikin syntisiä.Jeesuksen syntymä oli ennustettu edeltä siksi rabbit tutki kirjoituksia mitä Jeesuksen syntymästä ennustettiin profeetoissa.


      • Anonyymi

        No varmaan JEESUS KERTOI OLEVANSA LUVATTU MESSIAS KIRJOOTUKSET KÄVI TOTEEN JUUTALAISET TAPPOI JEESUKSEN OMAAN TYYLIIN SYYTTÖMÄN RISTILLE JALKAPUU JA RISTI OLI JUUTALAISIA TAPOJA MURHAAJILLE RYÖVÄREILLE.JUDAS OLI MYYJÄ RAHANVAIHTAJA JOKA OLI MYÖS VARAS.JUUTALAISET RUOSKITTI JEESUKSEN JA TAPPOI HÄNET.TURHA ON TAISTELLA TUTKAINTA VASTAAN.


      • Anonyymi

        SOVITTIKO ABRAHAM SYNTISI RISTILLÄ ✝️ KOITA KUULE JÄRKIINTYÄ.


      • Anonyymi

        "Me helluntailaiset olemme Saaran lapsia.
        Adventisti ovat Haagarin lapsia!"

        Ovatko Saaran lapset, jotenkin Haagarin lapsia parempia?

        Olisiko Saaralla syytä pyytää Haagarilta anteeksi?

        Olisiko Saaran lapsilla syytä pyytää Haagarin lapsilta äitinsä Saaran pahoja tekoja anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan JEESUS KERTOI OLEVANSA LUVATTU MESSIAS KIRJOOTUKSET KÄVI TOTEEN JUUTALAISET TAPPOI JEESUKSEN OMAAN TYYLIIN SYYTTÖMÄN RISTILLE JALKAPUU JA RISTI OLI JUUTALAISIA TAPOJA MURHAAJILLE RYÖVÄREILLE.JUDAS OLI MYYJÄ RAHANVAIHTAJA JOKA OLI MYÖS VARAS.JUUTALAISET RUOSKITTI JEESUKSEN JA TAPPOI HÄNET.TURHA ON TAISTELLA TUTKAINTA VASTAAN.

        Jeesus itse tahallaan tapatti itsensä.

        Matteuksen evankeliumi:
        16:21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
        20:17 Ja kun Jeesus lähti kulkemaan ylös Jerusalemiin, otti hän ne kaksitoista erilleen ja sanoi matkalla heille:
        20:18 "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan
        20:19 ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on nouseva ylös".

        Luukkaan evankeliumi:
        13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

        Profeetta Jeesus teki siis itsemurhan. Tapatti Raamatun mukaan tahallaan itsensä, vanhoja kirjoituksia toteuttaakseen.

        ÄLÄKÄ HUUDA! KUULOHAN TÄSSÄ TUOTA TURHAA RÄÄKKYMISTÄSI KUUNNELLESSA MENEE! Shhh, kuullaan me pienempääkin ääntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan JEESUS KERTOI OLEVANSA LUVATTU MESSIAS KIRJOOTUKSET KÄVI TOTEEN JUUTALAISET TAPPOI JEESUKSEN OMAAN TYYLIIN SYYTTÖMÄN RISTILLE JALKAPUU JA RISTI OLI JUUTALAISIA TAPOJA MURHAAJILLE RYÖVÄREILLE.JUDAS OLI MYYJÄ RAHANVAIHTAJA JOKA OLI MYÖS VARAS.JUUTALAISET RUOSKITTI JEESUKSEN JA TAPPOI HÄNET.TURHA ON TAISTELLA TUTKAINTA VASTAAN.

        Jeesus petti Juudaksen, ei Juudas Jeesusta. Missä kohtaa Raamattua sanotaan Jeesuksen uskollisimman opetuslapsen olleen varas ja rahanvaihtajan? Ei missään! Itse olet tuon täysin omasta päästäsi keksinyt!

        Johanneksen evankeliumi:
        13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
        13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".

        Jeesuksesta meni saatana Juudakseen, elikkä Juudakseen meni Jeesuksesta saatana!

        Jeesus ei Raamatun mukaan ole Jumala!

        Jaakobin kirje:
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

        Markuksen evankeliumi:
        1:13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.

        " saatana kiusasi häntä"
        "Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa."

        "hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle"
        "silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana."

        Jeesus antoi Juudakselle KÄSKYN:
        "Minkä teet, se tee pian".


      • Anonyymi

        1.Mooseksen kirja:
        16:1 Saarai, Abramin vaimo, ei synnyttänyt hänelle lasta. Mutta Saarailla oli egyptiläinen orjatar, jonka nimi oli Haagar.
        16:2 Ja Saarai sanoi Abramille: "Katso, Herra on sulkenut minut synnyttämästä; yhdy siis minun orjattareeni, ehkä minä saisin lapsia hänestä". Ja Abram kuuli Saaraita.
        16:3 Ja Saarai, Abramin vaimo, otti egyptiläisen orjattarensa Haagarin, sitten kuin Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaanin maassa, ja antoi hänet miehellensä Abramille vaimoksi.
        16:4 Ja hän yhtyi Haagariin, ja Haagar tuli raskaaksi. Kun hän huomasi olevansa raskaana, tuli hänen emäntänsä halvaksi hänen silmissään. ....

        Saara oli parittaja ja raiskautti veljellään / miehellään Aabrahamilla orjatyttönsä.


      • Anonyymi

        "Kymmenen käskyn laki tuli vasta 435 vuotta myöhemmin kuin Aabraham"
        (Tuhat ihmisen vuotta, on Jumalalle kuin yksi päivä)

        Jo vajaan puolen vuorokauden päästä Aabrahamin hurskautta kehuttuaan, muuttikin Jumala mieltään Aabrahamin hurskaudesta:

        3.Mooseksen kirja:
        20:17 Jos joku ottaa vaimoksi sisarensa, isänsä tyttären tai äitinsä tyttären, ja näkee hänen häpynsä ja tämä näkee hänen häpynsä, niin se on häpeä, ja heidät hävitettäköön kansalaistensa silmien edessä; hän on paljastanut sisarensa hävyn, hän on joutunut syynalaiseksi.

        1.Mooseksen kirja:
        20:12 Ja hän onkin todella minun sisareni, isäni tytär, vaikkei olekaan äitini tytär; ja niin hänestä tuli minun vaimoni.

        Hurskasta on syynalaiseksi joutua!


      • Anonyymi

        "Paavali kirjoittaa, että Aabraham eli Uudessa Liitossa."

        Missä uudessa liitossa Aabraham eli? Uusi liitto ennen vanhaa liittoa? Mikä on se käsittääkseni väärin ymmärretty jae, jossa Paavali noin kirjoittaa?
        Aabraham nai omaa siskoaan Saaraa, siinä ennen vanhaa liittoa olleessa "uudessa liitossa", joten sittenhän se on Jumalan silmissä jälleen hyväksyttyä, kun siskon kanssa ottaa Aabrahamista ja Saarasta mallia, kun nyt jälleen on se uusi liitto sen vanhan liiton edeltä voimassa kun se vanha liitto on kuulemma kumottu sen uuden tieltä jonka alaisena Aabraham sanojesi mukaan eli .
        Laitappa se jae tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me helluntailaiset olemme Saaran lapsia.
        Adventisti ovat Haagarin lapsia!"

        Ovatko Saaran lapset, jotenkin Haagarin lapsia parempia?

        Olisiko Saaralla syytä pyytää Haagarilta anteeksi?

        Olisiko Saaran lapsilla syytä pyytää Haagarin lapsilta äitinsä Saaran pahoja tekoja anteeksi?

        Kristityt on kyllä Jeesuksen lapsia mut miten vaan. Abraham KUULI jumalaa KALDEAN UR ja lähti uskossa kohti harrania ....tulkaa järkiinne .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        16:1 Saarai, Abramin vaimo, ei synnyttänyt hänelle lasta. Mutta Saarailla oli egyptiläinen orjatar, jonka nimi oli Haagar.
        16:2 Ja Saarai sanoi Abramille: "Katso, Herra on sulkenut minut synnyttämästä; yhdy siis minun orjattareeni, ehkä minä saisin lapsia hänestä". Ja Abram kuuli Saaraita.
        16:3 Ja Saarai, Abramin vaimo, otti egyptiläisen orjattarensa Haagarin, sitten kuin Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaanin maassa, ja antoi hänet miehellensä Abramille vaimoksi.
        16:4 Ja hän yhtyi Haagariin, ja Haagar tuli raskaaksi. Kun hän huomasi olevansa raskaana, tuli hänen emäntänsä halvaksi hänen silmissään. ....

        Saara oli parittaja ja raiskautti veljellään / miehellään Aabrahamilla orjatyttönsä.

        Hagar oli Egyptistä tuotu orja ja Sara halusi SIJAIS SYNNYTTÄJÄN mutta Hagar ajettiin Arabiaan. Isak syntyi myöhemmin sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavali kirjoittaa, että Aabraham eli Uudessa Liitossa."

        Missä uudessa liitossa Aabraham eli? Uusi liitto ennen vanhaa liittoa? Mikä on se käsittääkseni väärin ymmärretty jae, jossa Paavali noin kirjoittaa?
        Aabraham nai omaa siskoaan Saaraa, siinä ennen vanhaa liittoa olleessa "uudessa liitossa", joten sittenhän se on Jumalan silmissä jälleen hyväksyttyä, kun siskon kanssa ottaa Aabrahamista ja Saarasta mallia, kun nyt jälleen on se uusi liitto sen vanhan liiton edeltä voimassa kun se vanha liitto on kuulemma kumottu sen uuden tieltä jonka alaisena Aabraham sanojesi mukaan eli .
        Laitappa se jae tänne.

        Abraham näki edeltä Jeesuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan JEESUS KERTOI OLEVANSA LUVATTU MESSIAS KIRJOOTUKSET KÄVI TOTEEN JUUTALAISET TAPPOI JEESUKSEN OMAAN TYYLIIN SYYTTÖMÄN RISTILLE JALKAPUU JA RISTI OLI JUUTALAISIA TAPOJA MURHAAJILLE RYÖVÄREILLE.JUDAS OLI MYYJÄ RAHANVAIHTAJA JOKA OLI MYÖS VARAS.JUUTALAISET RUOSKITTI JEESUKSEN JA TAPPOI HÄNET.TURHA ON TAISTELLA TUTKAINTA VASTAAN.

        Roomalaiset tappoivat profeetta Jeesuksen, Jeesuksen itse tahallaan mennessä heidän tapettavakseen.

        Luukkaan evankeliumi:
        13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.


      • Anonyymi

        Helluntailaiset on Haagarin perillisiä ja Ismaelin kanssaperillisiä.

        Uusi liitto on kasteen liitto, jonka hellarit kieltää kokonaan.


    • Anonyymi

      Sapatti annettiin jo Eedenissä paljon paljon ennen kuin Aabraham syntyikään ja kun hän syntyi ja eli, niin "Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani.""1Moos.26:5
      Ei sanota, että hän ei pyhittänyt sapattia vaan hän " kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani," ja sapatti on yksi
      kymmenestä käskystä, jota uskon isä Aabraham noudatti niin kuin Jeesuskin.

      • Anonyymi

        Sana sapatti mainitaan Raamatussa ensimmäisen kerran 2. Moos. 16:23


      • Anonyymi

        "Sapatti annettiin jo Eedenissä paljon paljon ennen kuin Aabraham syntyikään"

        Ei muuten ANNETTU! Jumala pyhitti sapatin itselleen Eedenissä ja Riemuvuosien kirjan mukaan määräsi enkeleitä pyhittämään sapatin. Mutta ihmiselle sapatti annettiin Raamatussa vasta Siinailla.


      • Anonyymi

        Rakastaa lähimmäistä tarkoittaa ettei tee pahaa varasta murhaa huijaa ja huolehtii.Käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sapatti annettiin jo Eedenissä paljon paljon ennen kuin Aabraham syntyikään"

        Ei muuten ANNETTU! Jumala pyhitti sapatin itselleen Eedenissä ja Riemuvuosien kirjan mukaan määräsi enkeleitä pyhittämään sapatin. Mutta ihmiselle sapatti annettiin Raamatussa vasta Siinailla.

        Siinailla käskyt annettiin mooseksessa Mooses kuoli siinailla.


      • Anonyymi

        ABRAHAM KUULI ÄÄNIÄ. NIIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sapatti annettiin jo Eedenissä paljon paljon ennen kuin Aabraham syntyikään"

        Ei muuten ANNETTU! Jumala pyhitti sapatin itselleen Eedenissä ja Riemuvuosien kirjan mukaan määräsi enkeleitä pyhittämään sapatin. Mutta ihmiselle sapatti annettiin Raamatussa vasta Siinailla.

        Mooses siirtyi SIINAILLE miss sai lain taulut kivisenä kirjain versiona ja kun ne hajotti ne käskyt rikkomalla ne siellä Egyptissä tekivät kultatimantti jumalia niin suuri osa heitä kuoli siellä osa palasi takaisin ja osaa puri käärmeet siksi nebolla nostettiin kundalin käärme tikun nokkaan mitä katsomalla parani vertaus seerumista vastamyrkystä.Hebrealaiset on niitä kun rikkoi lait ja käskyt huijasi varasti ei auttanut köyhiä ei antanut almua kuin piti ja teki muuta pahaa.Hebrealaiset oli niitä kun nai toisen vaimoa miestä ja ei palauttanut mitä varasti.Sakkeus lupasi palauttaa.Lyhyt mies.Siiinailla Judas ja Jeesus Juudas myi rahasta Jeesuksenkin.Taas tehtiin laittomuuksia!Vielä kehtaatte vaatia edes mitään kun ette palauta edes varastettua.


      • Anonyymi

        Penako tuon viimemetreillä keksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ABRAHAM KUULI ÄÄNIÄ. NIIN.

        elä kuule kulta huuvva. äänihän sulta lähtee ja ukkos myös.


      • Anonyymi

        Kuuli mitä kuulu mutta käskyt tuli vasta Mooseksen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sapatti annettiin jo Eedenissä paljon paljon ennen kuin Aabraham syntyikään"

        Ei muuten ANNETTU! Jumala pyhitti sapatin itselleen Eedenissä ja Riemuvuosien kirjan mukaan määräsi enkeleitä pyhittämään sapatin. Mutta ihmiselle sapatti annettiin Raamatussa vasta Siinailla.

        PYHITTI itselleen oikeesti tarviiko luoja lomia välillä ....


    • Anonyymi

      Jumala antoi Moosekselle kymmenen käskyn lain,

      kolmas käsky; "Muista pyhittää lepopäiväsi"

      • Anonyymi

        Moosekselle juu.


      • Anonyymi

        LEPO LEPO PÄIVÄ LEPÄÄ YKSI PÄIVÄ. Mutta Jeesuksen tultua tuli JEESUKSEN MUISTOPÄIVÄ POJAN PÄIVÄ.Nykyaikana on 2 vapaapäivää taas työstä ja pakolliset lomat milloin hoidetaan kasvimaat lapset sukulaiset kerätään satoa ja korjataan taloa mökkiä retkeillään tavataan sukulaisia hoidetaan parisuhdetta ja opiskellaan että jaksetaan tehdä työtä sitten kylmään pimeään talviaikaan tropiikissa ei ole kylmää kyllä siellä jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moosekselle juu.

        Cityseurakunta on tälläinen synagogan haaraliike missä leikitään profeettoja.


      • Anonyymi

        MOOSES KUOLI siinailla JEESUS NOUSI KUOLLEISTA SIIONIN VUORELLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cityseurakunta on tälläinen synagogan haaraliike missä leikitään profeettoja.

        Siion seurakunnissa saalem leikitään profeettoja kuulkaa varastetut vaatteet päällä profetoidaan rahasta.Juu sulle tulee hienot jutut abragarabraa hokkus pokkus ....saat sitä tätä tota kun annat rahasi meille hellareilla Simsalabim miljoonia tulee sulle kun ensin annat meille.


      • Anonyymi

        Mooses niin on eri jätkä kuin Abraham ja älä varasta oli yksi Mooses käsky.....et silleen.


    • Anonyymi

      Roomalaiskirje:
      3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      Efesolaiskirje:
      3:5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille
      Kolossalaiskirje:
      1:26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
      1.Pietarin kirje:
      1:20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,

      • Anonyymi

        Miksihän adventistien pitää turvautua valehtelemaan, palvoessaan sapattia:
        "Aabraham Jumalan ystävänä vietti sapattia"

        Raamattu ei kerro tuollaisesta. Aabraham vanhurskautettiin uskon kautta eikä sapatin palvomisen kautta.


      • Anonyymi

        Laki on muuttunut jo Raamatun tekstienkin mukaan vähintään 30 kertaa raamatun historiassa. Kukaan ei tiedä mitä laki kulloinkin sisälsi. Sapatti annettiin ensimmäisen kerran ihmisille vasta Siinailla.


      • Anonyymi

        Edeltä ennustettu poika messias Jeesus. Siinä on laki ristiin naulittuna eli kukaan ei pysty ihmisenä noudattamaan Jumalan lakeja kuin yksin Jumala itse. Näin on siis totuus ihminen on vain luotu eikä voi mitään sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on muuttunut jo Raamatun tekstienkin mukaan vähintään 30 kertaa raamatun historiassa. Kukaan ei tiedä mitä laki kulloinkin sisälsi. Sapatti annettiin ensimmäisen kerran ihmisille vasta Siinailla.

        NO EIHÄN SILLOIN ENNEN JEESUSTA EDES MITÄÅN AUTOJA OLLUT SÄHKÖJÄ TAI PAINOKONEITA.


      • Anonyymi

        Efes 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän adventistien pitää turvautua valehtelemaan, palvoessaan sapattia:
        "Aabraham Jumalan ystävänä vietti sapattia"

        Raamattu ei kerro tuollaisesta. Aabraham vanhurskautettiin uskon kautta eikä sapatin palvomisen kautta.

        Pojassa Jeesuksessa. ✝️


    • Anonyymi

      Kristityt eivät kumarra juutalaisia tapoja jota Jeesus ei kertaakaan käskenyt noudattaa.

      • Anonyymi

        Kristityt elää vapaudessa uskontovihasta ja säännöistä älä haista maista syö mitä huvittaa ja kiittää Jeesusta.


    • Anonyymi

      Aabraham uskon kautta vanhurskautettuna pyhitti sapatin samoin kuin kristityt kaikkialla maailmassa tänäkin aikana. Ei sapatti anna vanhurskautta vaan Jeesus ja tässä Jumalan armossa uskovat seuraavat Jeesusta sapattina jumalanpalvelukseen, niin kuin alkuseurakuntakin teki joka sapatti uskossa Jeesukseen. "Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan." Apt.18:4

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Aabraham vietti sapattia?
        Aabraham on meidän uuden liiton uskovien esi-isä. Juutalaiset sapatteineen ovat vielä toistaiseksi ulkona tästä liitosta.


      • Anonyymi

        "Aabraham uskon kautta vanhurskautettuna pyhitti sapatin samoin kuin kristityt kaikkialla maailmassa tänäkin aikana."

        Raamatussa vaan ei lue mitään tuollaista.


      • Anonyymi

        SE ON IHAN SAMA MUTTA JUUTALAISILLA ON SIKATILOJA MYY SIKAA.


      • Anonyymi

        JOSTAIN SYYSTÄ KAIKKI APOSTOLIT JA JEESUS JOUTUI LÄHTEMÄÅN ULOS SYNAGOGILTA MISTÄHÄN SE JOHTUI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Aabraham vietti sapattia?
        Aabraham on meidän uuden liiton uskovien esi-isä. Juutalaiset sapatteineen ovat vielä toistaiseksi ulkona tästä liitosta.

        ABRAHAM OLI USKON ESIKUVAUSTA KUN SE KUULI ÄÄNIÄ JA TOTTELI.


    • Anonyymi

      Tässähän Jumala itse sen kertoo""Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani.""1Moos.26:5
      eikä lisätä että paitsi sapattia.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamatussa lukee, että sapatti olisi annettu ihmisille ennen Siinaita?! Ei missään! Loput onkin sinun omaa keksintöäsi.


      • Anonyymi

        Kuuli ääniä jos te ette kuule ääniä ei tarvi totella.


    • Anonyymi

      "Jeesus meni tapansa mukaan jumalanpalvelukseen sapattina, niin kuin Aabraham, Jumalan ystävä, joka "kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani.""

      Kaikkea sinä keksitkin! Missään kohta Raamatussa ei lue, että Aabraham olisi edes koskaan kuullutkaan ihmisten sapatin pyhittämisestä. Sapatti annettiin Raamatussa ekaa kertaa ihmisille vasta Siinailla.

    • Anonyymi

      Mitä Jumala sitten antoi ihmiselle Eedenissä heti luomisviikolla? "Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään."1Moos.2:3 ja Jeesus Luojana kertoo, kenelle sapatti annettiin ""Sapatti on ihmistä varten"Mark.2:27

      • Anonyymi

        Eipä tuossa mitään IHMISELLE ANNETTU. Ei siinä ainakaan niin lue.


      • Anonyymi

        OTA NYT PELLE HUOMIOON RABBIT ON IHMISIÄ JA YKSI PÄIVÄ KUIN KUIN KUIN KUIN TUHAT VUOTTA KUIN KUIN KUIN KUVITTELET ETTÄ JUMALALLA ON AIKA KUIN SULLA ON JUMALA ON IKUINEN KYLLÄ SILLÄ AIKAA ON SULLA ON VAIN LYHYT HETKI TÄÄLLÄ.


      • Anonyymi

        Lopettakaa jo jos sun syntejä ei ole sovitettu sä jää ulos pelastuksesta. Mieti tätä Mooses.


    • Anonyymi

      Matt:6:24 Maailma vihaa rakentavaa ystävyyttä.

    • Anonyymi

      Kun Jeesus luettelee lakeja mitä pitäisi noudattaa, niin miksi hän ei mainitse sapatti-lakia?

      • Anonyymi

        Ymmärtäväiset ymmärtävät Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten. Ei sitä Jeesuksen tarvinnut jatkuvasti mainita. Ymmärtäväisyys ei ole jokaisen herkkua.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäväiset ymmärtävät Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten. Ei sitä Jeesuksen tarvinnut jatkuvasti mainita. Ymmärtäväisyys ei ole jokaisen herkkua.

        1234567---

        Melko ylimielistä! Esiinnyt ikään kuin jonkun kirkkokunnan opinkohdan ymmärtäminen olisi jokin meriitti.


      • Anonyymi

        Jos Jeesus lopetti sapattikäskyn noudattamisen esimerkiksi muille, niin miksei missään kohtaa Raamatua Lue siitä yhtään mitään? Jos Jeesus lakkaytti sapatti-käskyn, niin miksei Raamattu tunne sellaista asiaa lainkaan?

        Mistä kohtaa Raamattua lukee, että älkää pyhittäkö enää sapattia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus lopetti sapattikäskyn noudattamisen esimerkiksi muille, niin miksei missään kohtaa Raamatua Lue siitä yhtään mitään? Jos Jeesus lakkaytti sapatti-käskyn, niin miksei Raamattu tunne sellaista asiaa lainkaan?

        Mistä kohtaa Raamattua lukee, että älkää pyhittäkö enää sapattia?

        "Jos Jeesus lakkaytti sapatti-käskyn, niin miksei Raamattu tunne sellaista asiaa lainkaan?""????

        Kyllä Raamattu mainitsee siitä selvästi:
        Gal 3
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme"

        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;"

        Tuo siemen oli Jeesus Kristus, joten laki loppui siihen.

        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. "

        Uskovat eivät ole enää "kasvattajan" eli lain alaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko ylimielistä! Esiinnyt ikään kuin jonkun kirkkokunnan opinkohdan ymmärtäminen olisi jokin meriitti.

        Se on totta, että ymmärtäväiset ymmärtävät, ei siinä mitään ylimielisyyttä tarvita.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko ylimielistä! Esiinnyt ikään kuin jonkun kirkkokunnan opinkohdan ymmärtäminen olisi jokin meriitti.

        Sama on mitä pappeuteen. Tässäkin ymmärtäväiset ymmärtävät, että on Raamatun vastaista, naiset pastoreina/pappeina.
        Ymmärtämättömät eivät kertakaikkiaan ymmärrä, vaikka kuinka selvästi tuotaisiin esiin, että pastorin virka ei kuulu naisille. Tästä ylifariseus_1:nen on kirjoitellut erittäin ymmärretävästi, mutta ei vaan mene perille ymmärtämättömille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, että ymmärtäväiset ymmärtävät, ei siinä mitään ylimielisyyttä tarvita.

        1234567---

        Olipa ylpeä kommentti: "Se on totta, että ymmärtäväiset ymmärtävät, ei siinä mitään ylimielisyyttä tarvita."

        Raamattu sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ylpeä kommentti: "Se on totta, että ymmärtäväiset ymmärtävät, ei siinä mitään ylimielisyyttä tarvita."

        Raamattu sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon."

        Ei tässä ylpeydestä ole kysymys, vaan ymmärtäväisyydestä.

        Myöskin Ilmestyskirjassa käytetään sanaa YMMÄRRYS. Ilm.13:18. Tässä on VIISAUS. Jolla YMMÄRRYS ON JNE...

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on mitä pappeuteen. Tässäkin ymmärtäväiset ymmärtävät, että on Raamatun vastaista, naiset pastoreina/pappeina.
        Ymmärtämättömät eivät kertakaikkiaan ymmärrä, vaikka kuinka selvästi tuotaisiin esiin, että pastorin virka ei kuulu naisille. Tästä ylifariseus_1:nen on kirjoitellut erittäin ymmärretävästi, mutta ei vaan mene perille ymmärtämättömille.

        1234567---

        Todella ylimielistä käytöstä! Että sinä muka olet ymmärtäväinen ja ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, ovat tyhmiä! Haloo!

        Naisen asema seurakunnassa ei ole teologinen kysymys vaan kulttuurisidonnainen aikakauteen liittyvä mielipide Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ylimielistä käytöstä! Että sinä muka olet ymmärtäväinen ja ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, ovat tyhmiä! Haloo!

        Naisen asema seurakunnassa ei ole teologinen kysymys vaan kulttuurisidonnainen aikakauteen liittyvä mielipide Raamatussa.

        Huom ! Monikossa ymmärtäväiset, niitä on enemmän kuin yksi, ketkä ymmärtävät. Hei haloo naisille ei pastorin virka kuulu.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ylimielistä käytöstä! Että sinä muka olet ymmärtäväinen ja ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, ovat tyhmiä! Haloo!

        Naisen asema seurakunnassa ei ole teologinen kysymys vaan kulttuurisidonnainen aikakauteen liittyvä mielipide Raamatussa.

        Adventistien Nykyaikalehdestä luettua: Tämän kirjoituksen kun luet, niin tulet huomaamaan, että kyllä YMMÄRTÄVÄISIÄ LÖYTYY.

        Adventistien Nykyaikalehdestä 12/2018 luettua: Valtaenemmistö jäseniä Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa kannattaa naispastoriutta, kun taas valtaosa Afrikkalaisia vastustaa sitä. Muu maailma jakautuu tasaisemmin kahtia. Mm. Etelä-Amerikan osaston jäsenistä 52% puoltaa ja 48% vastustaa naisten toimimista pastorina.

        On ylimielistä Nousta Raamatun sanaa vastaan, ja hyväksyä naiset pastoreiksi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko ylimielistä! Esiinnyt ikään kuin jonkun kirkkokunnan opinkohdan ymmärtäminen olisi jokin meriitti.

        On melko ylimielistä kuulla joiltakin julistajilta, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
        Näin hengellisessä laulussa lauletaan: "Lyö maahan korska ylpeä henki, tomua eessäs oommehan vain". Tulee laittaa ylimielisyys ja ylpeä henki syrjään, ja tulee julistaa voimallisesti, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko ylimielistä! Esiinnyt ikään kuin jonkun kirkkokunnan opinkohdan ymmärtäminen olisi jokin meriitti.

        EI TÄÄ ON SYNAGOOOG GOOG GOG GOOOGAA GOOG GOOG MA ON SANA GOG ON SANA. KYLLÄ PAHIMMAT HÖYRYT ON SYNAGOGALTA JA ITSE NE MYÖS RIKKOO LAIN.Älä tapa.....juu älä tee huorin ...🤡🤥🤥🤥💩💩😯😯😯


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus lopetti sapattikäskyn noudattamisen esimerkiksi muille, niin miksei missään kohtaa Raamatua Lue siitä yhtään mitään? Jos Jeesus lakkaytti sapatti-käskyn, niin miksei Raamattu tunne sellaista asiaa lainkaan?

        Mistä kohtaa Raamattua lukee, että älkää pyhittäkö enää sapattia?

        Älä tee huorin hei Mooses älä huoraa miksi sitten huoraat ootko saanut hindujen huoraamishengen toki meditoit joogasta kumarrat kiviä ja kuvia taivaan lintuja ja elukoita se on selvä kun näet haukan tai kotkan Jumala siinä lentää se on selvä.Yksikin on raskaana Jeesukselle toinen nai demonin kanssa jonka nimi on Jesus.HAUKKA on lintu mikä egyptiläisille on Jumala ja kotka 🦅.Toki elukkajumalia on.LEO LEIJONA 🦁 SIINÄ VASTA JUMALA 😱😱😱😱😱😱🤥🤥🤥🤥🤥🤡🤡🤡🦁🦁Judas iskariot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Jeesus lakkaytti sapatti-käskyn, niin miksei Raamattu tunne sellaista asiaa lainkaan?""????

        Kyllä Raamattu mainitsee siitä selvästi:
        Gal 3
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme"

        "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;"

        Tuo siemen oli Jeesus Kristus, joten laki loppui siihen.

        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. "

        Uskovat eivät ole enää "kasvattajan" eli lain alaisia.

        Laissa on käskyt mitä kaikki rikkoo älä varasta käskyä eniten ....älä tee huorin on rikotuimpia käskyjä erityisesti kun on ehkäisy välineet käskyn aikaan ei ollut.Niinkuin Jeesus sanoi TE OLETTE LAIN RIKKOJIA ITSE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on mitä pappeuteen. Tässäkin ymmärtäväiset ymmärtävät, että on Raamatun vastaista, naiset pastoreina/pappeina.
        Ymmärtämättömät eivät kertakaikkiaan ymmärrä, vaikka kuinka selvästi tuotaisiin esiin, että pastorin virka ei kuulu naisille. Tästä ylifariseus_1:nen on kirjoitellut erittäin ymmärretävästi, mutta ei vaan mene perille ymmärtämättömille.

        1234567---

        Imaamit ja rabbit budhamunkit gurut faaraot kaikki esittää omia näkemyksiään oikeasta tulkinnasta eri asioihin mutta gehenna tai Manala mitä eroa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella ylimielistä käytöstä! Että sinä muka olet ymmärtäväinen ja ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, ovat tyhmiä! Haloo!

        Naisen asema seurakunnassa ei ole teologinen kysymys vaan kulttuurisidonnainen aikakauteen liittyvä mielipide Raamatussa.

        No jos ei järki toimi että lukee 3000 vuotta vanhaa kirjoitusta kuukautiset on siten kuin naisilla tavallinen sesti on....miten mahtaa naisilla miehen mielestä tavallisesti olla ......makaa miehen kanssa kuin naisen kanssa miten naisen kanssa maataan KOITTAKAA NYT ÄLYTÄ ETTÄ NÄMÄ ON NIIN VANHOJA KIRJOITUKSIA ETTEI OLLUT SAIRAALOITA EDES SIIHEN Aikaan saati sähköjä autoja ehkäisyä. EI ALKUASUKKAAT KÄYTÄ SÄHKÖÄ EI TAMPONEJA EI KUULKAA TÄÄLLÄ NYKY YHTEISKUNNASSA VOI VETÄÄ MITÄÄN ALKU ASUKKAIDEN TELTTAMAJA LUOLA JUTTUJA. MEILLÄ ON TYÖSTÄ LAIN MUKAAN VAPAAPÄIVÄT JA NAISILLA ON KUUKAUTISET JA SYÖ MITÄ TYKKÄÄ.


    • Missä se Jeesus kulkee että häntä voisi seurata?

      • Anonyymi

        Jeesus kulkee tosiaan taivaassa seuraaminen on siksi hankalaa. Mutta missä tehdään hyvää autetaan ja hoidetaan sairaita siellä Jeesus on läsnä siinä mielessä että käskee tehdä hyviä tekoja niitä taivaassa arvostetaan katsellaan.


    • Anonyymi

      Aloitus on valhetta. Aloittaja herjaa elävää Jumalaa ja on asettanut Sanan edelle ja Sanan yläpuolella oman oppinsa ja oman jumalansa, sapatin.
      Jumala ei puhunut Aabrahamile mitään sapatin vietosta eikä varsinkaan saatanan palvonnasta eli ellen sapatin pyhittämistä.
      Vaan Jumala puhui Aabrahamille: Lähde maastasi ja suvustasi ja mene siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Aabraham kuuli Jumalan puheen ja totteli ja lähti Luvattuun maahan. Toisin sanoen Aabraham uskoi Jumalaa ja Aabrahamin usko luettiin vanhurskaudeksi.
      Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan, sillä Jumalan valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, ja niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.

      • Anonyymi

        OLIKOS ABRAHAM JEESUKSEN KANSSA GOLGATALLA


    • Anonyymi

      Laki ja etenkin sen vaikutukset ovat hengellisiä. Juutalaiset saavuttivat lain noudattamisen hengelliset hedelmät kaikki. Yksi sapatin hedelmistä on anteeksianto.

      Mutta myös on selvää että naapurikansat Assyriasta Intiaan asti kopioivat lain noudattamisesta saatavat hengelliset hyödyt ja sovelsivat ja liittivät ne omien uskontojensa osaksi onnistuneesti.

      Juutalaista kansaa ovat naapurit syöneet ahkeraan. Intia etenkin perii usein niiden uskontojen ja valtakuntien henkeä jotka valtakunnat Jumala tuhoaa. Tarkoitan että kun olen viettänyt nyt muutaman sapatin olen päässyt selville sen hengellisestä autuudesta.
      Ja kun olen lukenut Hare Krishna teoksia näkyy niissä noiden autuuksien käyttämistä jonkin verran.

      Myös kristinusko tuhottiin 300-400 luvuilla ja senkin hengelliset hedelmät ajautuivat fragmentteina muille tahoille. Ja esim. Rooman keisarikunnan Hengen kopioi Japanin Shintolaisuus jonkin verran.

      Kaikki voimakkaat valtakunnat omaavat hengellistä voimaa. Kun ne tuhoutuu perii muut sen kokonaan tai fragmentteina.

    • Anonyymi

      Billy Graham opetti aikoinaan että 10 käskyä on edelleen voimassa.

    • Anonyymi

      Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ? jae 28) ilman mitään selitystä siitä, mikä laki tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnettiin jo.

      Historiaa.

      • Anonyymi

        Jonkun lain joo. Ja se osoitti, että Egyptin vankeuden jälkeen Jumala oli kehottanut omiaan pyhittämään sapattia. Tarkemmin sanoen, mannan antaminen tapahtui hyvin lähellä Siinaita. Siis käytännössä samassa yhteydessä noin kahden viikon sisällä Siinain vuori-kokemuksesta. Sitä ennen...Jumala ei antanut ihmiselle sapatti-käskyä. Eikä se nyt niin äkillisesti tapahtunut se lain ilmaantuminen. Kukaan ei tiedä mitä juuri SE laki sisälsi mutta sapattia ei mainittu esim Aabrahamin laissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun lain joo. Ja se osoitti, että Egyptin vankeuden jälkeen Jumala oli kehottanut omiaan pyhittämään sapattia. Tarkemmin sanoen, mannan antaminen tapahtui hyvin lähellä Siinaita. Siis käytännössä samassa yhteydessä noin kahden viikon sisällä Siinain vuori-kokemuksesta. Sitä ennen...Jumala ei antanut ihmiselle sapatti-käskyä. Eikä se nyt niin äkillisesti tapahtunut se lain ilmaantuminen. Kukaan ei tiedä mitä juuri SE laki sisälsi mutta sapattia ei mainittu esim Aabrahamin laissa.

        Jollakin tavalla, vaikka Ensimmäinen Mooseksen kirja ei kerro miten, Jumalan laki oli tehty tunnetuksi muinaisessa maailmassa kauan ennen kymmenen käskyn lain antamista Siinailla. Kun Jumala teki Israelista liiton kansan, hän ei pytänyt sitä saattamaan voimaan uutta, ennestään tuntematonta lakia. Sen sijaan israelilaisille, kuten heidän isilleen ennen heitä Nooalle, Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille uskottiin tehtäväksi pakanuuden, epäjumalanpalveluksen ja Jumalan tuntemuksen lujittaminen ja säilyttäminen. Tuohon tuntemukseen kuului tieto laista. Ja laissa, aivan sen ytimessä, oli sapatti.

        Historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin tavalla, vaikka Ensimmäinen Mooseksen kirja ei kerro miten, Jumalan laki oli tehty tunnetuksi muinaisessa maailmassa kauan ennen kymmenen käskyn lain antamista Siinailla. Kun Jumala teki Israelista liiton kansan, hän ei pytänyt sitä saattamaan voimaan uutta, ennestään tuntematonta lakia. Sen sijaan israelilaisille, kuten heidän isilleen ennen heitä Nooalle, Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille uskottiin tehtäväksi pakanuuden, epäjumalanpalveluksen ja Jumalan tuntemuksen lujittaminen ja säilyttäminen. Tuohon tuntemukseen kuului tieto laista. Ja laissa, aivan sen ytimessä, oli sapatti.

        Historiaa.

        Koko patriarkallisen kauden ajalta ei kuitenkaan ole yhtään mainintaa suorasta käskystä pyhittää seitsemäs päivä. Emme myöskään löydä suoraa käskyä, joka kieltäisi varastamisen, tappamisen, aviorikoksen tai epäjumalanpalveluksen. Viidennestä Mooseksen kirjasta Toiseen kuninkaiden kirjaan jakso, joka kattaa erämaavaelluksen, Kanaanin valloituksen, tuomarien ajan, Saulin, Daavidin ja Salomon hallituskaudet, juutalaisten valtakunnan jakaantumisen jne. ei kertaakaan mainita sapatinviettoa, vaikka koko tuona aikana se oli pakollista Joosuasta Nehemiaan saakka lähes tuhat vuotta vietettin varmasti myös lehtimajanjuhlaa, vaikkei sitä kertaakaan mainita. Vaikeneminen ei siis todista mitään, paitsi korkeintaan sen, että näitä käskyjä pidettiin itsestään selvinä.

        Historiaa.


    • Anonyymi

      Sapatti tunnettiin jo patriarkkojen aikana, puhutaanhan siellä viikosta, jolla aina tarkoitetaan seitsenpäviäistä ajanjaksoa, kuutta työpäivää ja pyhää sapattia. "Vietä nyt vain tämä hääviikko loppuun"1Moos.29:27

    • Anonyymi

      Aabraham näki etukäteen Kristuksen päivät ja pyhitti iloiten sapatin. "Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi.""Joh.8:56 "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia, silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut." Jes.58:13.14
      Herran suu on puhunut ja pulinat pois.

      • Anonyymi

        On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.


      • Anonyymi

        Sapattivouhkaajat eivät jätä rauhaan sapattinakaan. Näin se oli Jeesuksen aikaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapattivouhkaajat eivät jätä rauhaan sapattinakaan. Näin se oli Jeesuksen aikaankin.

        Onko adventistit vajonneet jo noin alas, että heidän pitää VALEHTELEMALLA puolustaa oppiaan:
        "Aabraham näki etukäteen Kristuksen päivät ja pyhitti iloiten sapatin"????

        He eivät osaa kertoa mitään asiaa ilman sapattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko adventistit vajonneet jo noin alas, että heidän pitää VALEHTELEMALLA puolustaa oppiaan:
        "Aabraham näki etukäteen Kristuksen päivät ja pyhitti iloiten sapatin"????

        He eivät osaa kertoa mitään asiaa ilman sapattia.

        Kylläpäs te kristityt rakastatte toisianne ! Jos tapaisitte kadulla niin kävisittekö toistenne kurkuun kiinni kun sinä et ajattele asioista samalla tavalla kuin minä !!

        Olette livästi sanottuna aika vekkuloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs te kristityt rakastatte toisianne ! Jos tapaisitte kadulla niin kävisittekö toistenne kurkuun kiinni kun sinä et ajattele asioista samalla tavalla kuin minä !!

        Olette livästi sanottuna aika vekkuloita.

        Me yritämme rakkauden hengessä neuvoa harhaanmenneitä adventisteja oikealle tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.

        "On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää. "

        Niin on. Mutta koska Raamattu kertoo tarkasti miten sapattia pyhitetään, ongelmaa ei ole.

        Adventisteilla ei ole mitään määräyksiä sapatin pyhittämisestä. Kirkko suosittaa työstä pidättäytymistä lauantaisin, jollei pidättäytyminen vaaranna terveyttä tai henkeä. Omien askareitten teko suositellaan hoidettavaksi muulloin kuin sapattisin. Hyvän tekeminen sapattisin on hyväksyttävää. Seurakuntakokoontumisia voi pitää milloin haluaa mutta kirkko suosittaa sosiaalista elämää sapattisin. Se onnistuu hyvin ystäviä tapaamalla, esim. seurakunnassa. Siinäpä ne tärkeimmät...ja ainoat. Yksittäisellä adventistilla voi olla omia perinnäissääntöjä ja kirkon laitosten johtokunnat päättävät miten laitoksissa toimitaan sapattisin.

        Myyminen on Raamatun mukaan kielletty sapattisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää. "

        Niin on. Mutta koska Raamattu kertoo tarkasti miten sapattia pyhitetään, ongelmaa ei ole.

        Adventisteilla ei ole mitään määräyksiä sapatin pyhittämisestä. Kirkko suosittaa työstä pidättäytymistä lauantaisin, jollei pidättäytyminen vaaranna terveyttä tai henkeä. Omien askareitten teko suositellaan hoidettavaksi muulloin kuin sapattisin. Hyvän tekeminen sapattisin on hyväksyttävää. Seurakuntakokoontumisia voi pitää milloin haluaa mutta kirkko suosittaa sosiaalista elämää sapattisin. Se onnistuu hyvin ystäviä tapaamalla, esim. seurakunnassa. Siinäpä ne tärkeimmät...ja ainoat. Yksittäisellä adventistilla voi olla omia perinnäissääntöjä ja kirkon laitosten johtokunnat päättävät miten laitoksissa toimitaan sapattisin.

        Myyminen on Raamatun mukaan kielletty sapattisin.

        Adventistien mukaan vain ne, jotka viettävät lauantai heidän oman kirkkonsa sääntöjä noudattaen, pelastuvat. Heidän silloin tällöin pakotettuna mainitsema armo ei ole Sanan ilmoituksen mukaan laisinkaan armo. "valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. " Adventistien armo on omia tekoja ja itsensä eli kirkon sääntöjen kautta pelastumista.
        Jeesus on adventisteille vain pahuuden verho ja kynnysmattona sapatin palvontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.

        Eikös Jeesus näyttänyt mitenkä pitää pyhittää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistien mukaan vain ne, jotka viettävät lauantai heidän oman kirkkonsa sääntöjä noudattaen, pelastuvat. Heidän silloin tällöin pakotettuna mainitsema armo ei ole Sanan ilmoituksen mukaan laisinkaan armo. "valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. " Adventistien armo on omia tekoja ja itsensä eli kirkon sääntöjen kautta pelastumista.
        Jeesus on adventisteille vain pahuuden verho ja kynnysmattona sapatin palvontaan.

        "Adventistien mukaan vain ne, jotka viettävät lauantai heidän oman kirkkonsa sääntöjä noudattaen, pelastuvat."

        Miksi valehtelet?

        Adventtikirkko opettaa, että kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että ei tarvitse olla adventisti pelastuakseen eli ei tarvitse noudattaa minkään tietyn kirkon sääntöjä, jos sellaisia nyt on edes olemassa. Sillä Raamattuhan ne "säännöt" antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me yritämme rakkauden hengessä neuvoa harhaanmenneitä adventisteja oikealle tielle.

        Hyvä neuvokaa vain. Harhaan menneitä, mitä tulee naispastoreihin.

        1234567---


    • Anonyymi

      Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
      Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
      Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
      Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
      Sen sijaa Sanassa on kehotus:
      jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen.
      Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.

      • Anonyymi

        Sinulla on aika erikoisia käsityksiä asioista, minä kuitenkin rakastan sinua ja toivon sinulle Jeesuksen siunausta ja johdatusta elämääsi.
        Minulla on monia Helluntai ystäviä ja me siunaamme toisiamme kun tapaamme, emme kiistele oppi asioista vaan me siunaamme toisiamme.

        Kyllä Jeesus on Hyvä Halleluujaa
        Terv. yks,advari,veli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aika erikoisia käsityksiä asioista, minä kuitenkin rakastan sinua ja toivon sinulle Jeesuksen siunausta ja johdatusta elämääsi.
        Minulla on monia Helluntai ystäviä ja me siunaamme toisiamme kun tapaamme, emme kiistele oppi asioista vaan me siunaamme toisiamme.

        Kyllä Jeesus on Hyvä Halleluujaa
        Terv. yks,advari,veli

        Aamen. Herra on hyvä, mutta miksi sinun pitää tunkeutua tänne helluntailaisten palstalle hokemaan sitä samaa? Ärsyttämään uskovia.


      • Anonyymi

        Lue "Suuri Taistelu" kirja, niin huomaat kuinka Elleni vastustaa pahoja henkivaltoja. Olen joiskus kirjoittanut niistä.
        Ellenin Jumala ei ole mikään sadisti, että ikuisesti kärventelisi tulessa pelastumattomia.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen. Herra on hyvä, mutta miksi sinun pitää tunkeutua tänne helluntailaisten palstalle hokemaan sitä samaa? Ärsyttämään uskovia.

        Oletko itse helluntailainen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen. Herra on hyvä, mutta miksi sinun pitää tunkeutua tänne helluntailaisten palstalle hokemaan sitä samaa? Ärsyttämään uskovia.

        Rauhaa veli ! taidat nyt sekoittaa minunt johonkin toiseen.
        Siunausta sinulle.
        Terv,yks,advari,veli


      • Anonyymi

        Kuvittelet omiasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue "Suuri Taistelu" kirja, niin huomaat kuinka Elleni vastustaa pahoja henkivaltoja. Olen joiskus kirjoittanut niistä.
        Ellenin Jumala ei ole mikään sadisti, että ikuisesti kärventelisi tulessa pelastumattomia.

        1234567---

        Miten tuo liittyy aloitukseen? Kaivatko tahallasi verta nenästäsi?


    • Anonyymi

      Adventistit miksi Daavid sai syödä näkyleivät?

      • Anonyymi

        Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät. "joiden syöminen on sallittua anoastaan papeille" Mark. 2:26) Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä" Jeesus näytti mitä on oikea tapa viettää sapattia.

        adventisti.


    • Anonyymi

      Jeesus ei koskaan kumonnut sapattia ja siksi se on yhä edelleen voimassa.

      • Anonyymi

        Ei se siksi oke voimassa! Vaan siksi, että se oli olemassa jo ennen dekalogia, ja on edelleen.


    • Anonyymi

      Sapatti on Jumalan ja hänen lastensa välinen merkki Eedenistä Eedeniin. "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät." Hes.20:12

    • Anonyymi

      Tuo on selvästi sanottu.

    • Anonyymi

      Sapatti on jokaviikkoinen muistutus Jumalasta Luojana.

    • Anonyymi

      Se on tärkeä muistutus.

    • Anonyymi

      Aabraham koki uskon kautta saatavan pelastuksen ja kuitenkin hän muiden Jumalan lasten tavoin pyhitti sapatin noudattamalla Jumalan tahtoa. "Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani.""1Moos.26:5

    • Anonyymi

      Aabraham uskoi Jeesukseen ja pyhitti sapatin.

      • Anonyymi

        Valheita valheen perään.
        Aabrahamin sapatinvietosta Raamattu ei puhu mitään. Laki annettiin vasta Mooseksen aikana.

        Päin vastoin: "Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        Onko totuudessa pysyminen adventisteille aivan mahdotonta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheita valheen perään.
        Aabrahamin sapatinvietosta Raamattu ei puhu mitään. Laki annettiin vasta Mooseksen aikana.

        Päin vastoin: "Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        Onko totuudessa pysyminen adventisteille aivan mahdotonta?

        On väistämätöntä, että laki tunnettiin ennen Siinain ukkosenjyrinää ja salamointia. Vai eikö tuona ajanjaksona joka kesti noin 2000 vuotta ollut lainkaan oikean ja väärän mittapuuta ? Antoiko Jumala kaikkien noiden vuosien ajan joita oli yhtä paljon kuin koko kristikunnan historiassa tähän asti, ihmisten tehdä mitä tahtoivat, varoittamatta heitä pahasta ? Miten sodomalaiset ja vedenpaisumuksessa hukkuneet olisi voitu tuomita ilman lakia ? Raamattu sanoo, että "synti merkitsee Jumalan lain rikkomista" 1. Joh. 3:4) ilman lakia siis ei voi olla syntiä. Kertomuksessa Kainista ja Abelista Herra sanoi Kainille: "Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa" 1. Moos. 4:7)
        Jos Kain ei olisi tietänyt Jumalan laista, ei hän myöskään olisi tietänyt synnistä, sillä kuten Paavali kirjoitti, "Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on" Room. 3:20) Kun Joosefin egyptiläisen isännän vaimo yritti vietellä hänet, hän huudahti: "Kuinka minä siis voisin tehdä niin pahan teon ja rikkoa Jumalaa vastaan ? "
        1. Moos. 39:9) Miten Joosef olisi voinut tietää, että aviorikos oli syntiä Jumalaa vastaan, jos hän ei tuntenut siihen liittyyvää Jumalan käskyä ?
        Jos kerran maallisessa valtiossa on oltava laki voimassa ennen kuin ketään voidaan tuomita sen rikkomisesta, ei kai Jumalakaan menettelisi toisin ?
        Millainen Jumala olisi hävittänyt maailman vedenpaisumuksella ja Sodoman ja Gomorran tulella, jos nuo ihmiset eivät olisi tienneet tekevänsä syntiä ?
        Raamatun mukaan synti opitaan tuntemaan vasta lain vaikutuksesta, ja siksi laki oli varmasti ilmoitettu jo ennen Siinaita.

        Historiaa.


    • Anonyymi

      Adventistit noudattakaa tätä kristittyjen oppia.

      14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

      • Anonyymi

        Room. 14 Luku Apostoli Paavali kirjoittaa, että jokainen uskova saa valita minkä päivän pitää parhaimpana Room. 14:5,6) Tarkoittaako tämä lepopäivää ? Voiko jokainen valita pyhäpäiväkseen minkä viikonpäivän tahansa ?
        Paavali kirjoittaa kysymyksessä olevan tekstin yhteydessä paastoamisesta jakeet 2,3,6
        Sanoilla "joku katsoo voivansa syödä kaikkea" hän viittaa niihin,jotka ajattelevat, ettei ole tarpeelista tiettyinä päivinä rajoittaa syömistä. Sitten oli sellaisia, jotka olivat paastopäivinä todella syömättä. Terveydeltään heikoille apostoli suositteli kasvisruokaa silloinkin, kun nämä katsoivat välttämättömäksi pidättäytyä eläinkunnan tuotteista. Paavali esitti, että kukin saattoi paastota hyväksi katsomallaan tavalla. Paavali osoitti ettei paastopäivien valitsemista ja syömistä tai syömättömyttä tule pitää kiistan aiheena. Jokaisella on vapaus tehdä oma valintansa. Kysymyksessä olevassa tekstissä ei puhuta lainkaan lepopäivästä.

        Historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 14 Luku Apostoli Paavali kirjoittaa, että jokainen uskova saa valita minkä päivän pitää parhaimpana Room. 14:5,6) Tarkoittaako tämä lepopäivää ? Voiko jokainen valita pyhäpäiväkseen minkä viikonpäivän tahansa ?
        Paavali kirjoittaa kysymyksessä olevan tekstin yhteydessä paastoamisesta jakeet 2,3,6
        Sanoilla "joku katsoo voivansa syödä kaikkea" hän viittaa niihin,jotka ajattelevat, ettei ole tarpeelista tiettyinä päivinä rajoittaa syömistä. Sitten oli sellaisia, jotka olivat paastopäivinä todella syömättä. Terveydeltään heikoille apostoli suositteli kasvisruokaa silloinkin, kun nämä katsoivat välttämättömäksi pidättäytyä eläinkunnan tuotteista. Paavali esitti, että kukin saattoi paastota hyväksi katsomallaan tavalla. Paavali osoitti ettei paastopäivien valitsemista ja syömistä tai syömättömyttä tule pitää kiistan aiheena. Jokaisella on vapaus tehdä oma valintansa. Kysymyksessä olevassa tekstissä ei puhuta lainkaan lepopäivästä.

        Historiaa.

        Älä valehtele!


    • Anonyymi

      Olemme aivan varmoja, että sapatti on ainoa Jumalan siunaama pyhäpäivä.
      Oletko itse yhtä varma auringon päivästä ( sunday=auringon päivä) ja millä perusteella?

      • Anonyymi

        Oletko varma Satur-päivästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma Satur-päivästä?

        Lauantai on saturnaalia eli Saturnuksen päivä.


    • Anonyymi

      Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
      adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
      SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

      • Anonyymi

        Tämä on sitä henkien palvontaa, kun monet kuvittelevat kun heidän omaisensa kuolee, että nyt se on kirkkaudessa täydessä ymmärryksessä. Nämä on niitä henkimaailman horinoita.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sitä henkien palvontaa, kun monet kuvittelevat kun heidän omaisensa kuolee, että nyt se on kirkkaudessa täydessä ymmärryksessä. Nämä on niitä henkimaailman horinoita.

        1234567---

        Ja näitä horinoita riittää.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt jotakin harmittaa kovasti se Aabrahamin sapatin pyhittäminen.

      • Anonyymi

        Harmittaa vain se, että sinä valehtelet tuolla tavalla.
        Raamattu ei puhu mitään siitä, että Aabraham olisi viettänyt sapattia.
        Sapatimääräys juutalaisille tuli vasta erämaavaelluksen aikana. Eivät juutalaiset voineet viettää sapattia Egyptin orjuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa vain se, että sinä valehtelet tuolla tavalla.
        Raamattu ei puhu mitään siitä, että Aabraham olisi viettänyt sapattia.
        Sapatimääräys juutalaisille tuli vasta erämaavaelluksen aikana. Eivät juutalaiset voineet viettää sapattia Egyptin orjuudessa.

        Varmaan oli vaikeaa viettää orjana, sen tähden heitä piti uudestaan muistuttaa siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan oli vaikeaa viettää orjana, sen tähden heitä piti uudestaan muistuttaa siitä.

        Heprealaiskirje sanoo, että Abraham valmistautui uhraamaan iisakin tietäen, "että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen" Hepr. 11:19) Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa. Voisiko joku vastata !

        Historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heprealaiskirje sanoo, että Abraham valmistautui uhraamaan iisakin tietäen, "että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen" Hepr. 11:19) Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa. Voisiko joku vastata !

        Historiaa.

        Pyhä Henki on Opettaja, joka johdattaa kaikkeen totuuteen, mutta tätä adventistit eivät hyväksy! Enemmän heitä opettaa EGW ja vie harhaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on Opettaja, joka johdattaa kaikkeen totuuteen, mutta tätä adventistit eivät hyväksy! Enemmän heitä opettaa EGW ja vie harhaan!

        Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille. Elleni ymmärsi myös, että Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet, kuten sika, koirat, kissat ja käärmeet jne... eivät kuulu ruuaksi.
        Elleni tiesi, että ihmisen toimesta saastutetaan puhtaitakin eläimiä. Elleni ymmärsi, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.
        Elleni ymmärsi, että Jumala ei mikään sadisti ole, joka halki ikuisuuksien polttelisi pelastumattomia tulella.

        paha henki opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. paha henki opettaa, että sika, koirat, kissat jn... ovat ihmiselle ruokaa.
        paha henki opettaa, että pelastumattomia halki ikuisuuksien poltellaan tulella.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille. Elleni ymmärsi myös, että Jumalan jaottelemat saastaiset eläimet, kuten sika, koirat, kissat ja käärmeet jne... eivät kuulu ruuaksi.
        Elleni tiesi, että ihmisen toimesta saastutetaan puhtaitakin eläimiä. Elleni ymmärsi, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.
        Elleni ymmärsi, että Jumala ei mikään sadisti ole, joka halki ikuisuuksien polttelisi pelastumattomia tulella.

        paha henki opettaa, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. paha henki opettaa, että sika, koirat, kissat jn... ovat ihmiselle ruokaa.
        paha henki opettaa, että pelastumattomia halki ikuisuuksien poltellaan tulella.

        1234567---

        Näinhän se menee monet erehtyvät luulemaan pahaa henkeä Pyhäksi Hengeksi, ja he eksyvät kun eivät tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki on Opettaja, joka johdattaa kaikkeen totuuteen, mutta tätä adventistit eivät hyväksy! Enemmän heitä opettaa EGW ja vie harhaan!

        Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ?
        Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.

        Odotan vastausta.


    • Anonyymi

      Mutta "Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani." Ei siitä pääse yli eikä ympäri, että neljäs kymmenestä käskystä kuuluu "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit." 2Moos.20:8 ja Aabraham Jumalan ystävänä muisti.

      • Anonyymi

        Aabrahamin aikaan ei vielä ollut mitään Mooseksen lakia, jota Aabraham olisi voinut noudattaa,
        vaan Aabraham totteli Jumalan hänelle antamia ohjeita ja uskoi Jumalaa. Siksi sanotaan: "Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        Ei puhettakaan mistään sapatinvietosta.
        ""Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aabrahamin aikaan ei vielä ollut mitään Mooseksen lakia, jota Aabraham olisi voinut noudattaa,
        vaan Aabraham totteli Jumalan hänelle antamia ohjeita ja uskoi Jumalaa. Siksi sanotaan: "Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        Ei puhettakaan mistään sapatinvietosta.
        ""Aabraham kuuli minua ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani."

        Ei ollut Mooseksen lakia oli Jumalan antamat 10 käskyä vai ajateletko ettei ennen Moosesta ollut ihmisillä mitään tietoa 10 käskyistä ?
        Kysyisin myös sinulta. Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.

        Odotellaan vastausta.


    • Anonyymi

      Tämän ajan ihmiset tuppaa unohtamaan. Siksi sapatti alkaa sanalla "Muista..."

      • Anonyymi

        Dementoituneita ovat.


    • Anonyymi

      Paljon asiaa.

    • Anonyymi

      Hyvä, että meillä on Aabrahamin usko.

    • Anonyymi

      Odotetaan vastausta !

    • Anonyymi

      Jumala oli sen hänelle ilmoittanut.

    • Anonyymi

      Aabraham oli siskonsa kanssa naimisissa, joka oli vastoin, Mooseksen kautta, Jumalan antamaa lakia!

      3.Mooseksen kirja:
      20:17 Jos joku ottaa vaimoksi sisarensa, isänsä tyttären tai äitinsä tyttären, ja näkee hänen häpynsä ja tämä näkee hänen häpynsä, niin se on häpeä, ja heidät hävitettäköön kansalaistensa silmien edessä; hän on paljastanut sisarensa hävyn, hän on joutunut syynalaiseksi.

      Jos Aabraham oli Jumalan ystävä niin siinä tapauksessa on luvallista naida sisartansa...eikun sisarensa!

    • Anonyymi

      Jumala armahtaa suuriakin syntisiä, jotka turvaavat hänen armoonsa, siksi sinullakin on vielä toivoa.

    • Anonyymi

      Haluatko olla Jeesuksen ystävä? "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä...Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."Joh.15:14, 2Moos.20:8

    • Anonyymi

      Jeesuksen ystävät pyhittävät sapatin "sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56

      • Anonyymi

        Tuossahan kerrotaan juutaisista naisista, eikä uuden liiton seurakunnasta. Taidat sekoilla aika pahasti:
        "Ja naiset, jotka olivat tulleet hänen kanssaan Galileasta, seurasivat jäljessä ja katselivat hautaa ja kuinka hänen ruumiinsa sinne pantiin.
        Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita"


    • Anonyymi

      Todella outoa, että vain adventistit osaavat viettää oikealla tavalla lauantaita / sapattia...

    • Anonyymi

      Ainakin oikeana päivänä ja sehän on tärkeintä, siis kunnioittaa Jumalaa eikä aurinkoa (sunday=auringon päivä)

      • Anonyymi

        Mikäs se Satur on?
        Joku kreikkalainen jumala?


      • Anonyymi

        Mutta me Jeesukseen uskovat kunnioitamme Häntä jokaisena päivänä.
        Eivätkö adventistit saa kunnioittaa Jumalaa arkipäivinä?


    • Anonyymi

      Niin tosiaan "Älä pidä muita jumalia minun rinnallani...ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä"2Moos.20:3, 5Moos.4:9 (Sunday=auringon päivä)

      • Anonyymi

        Kukaan ei höpötä, ei edes kiivainkaan luterilainen sunnuntaita, niin kuin adventistit melskaaavat sapattiaan. Lauantai on Saturnuksen päivä. Adventistit ovat Saturnuksen eli saatanan palvojia. Sana puhuu tähtijumalasta eli Saturnuksesta.
        Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kijjunin-kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet.


    • Anonyymi

      Jumala omalla sormellaan kirjoitti käskyn pyhittää sapatti "Ja Herra antoi minulle ne kaksi kivitaulua, joihin oli kirjoitettu Jumalan sormella, ja niissä oli kaikki ne sanat, jotka Herra oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, silloin kun seurakunta oli koolla."5Moos.9:10

      • Anonyymi

        Sokea ei erota Moosesta ja Jeesusta toisistaan. Jeesus ei antanut kymmentä käskyä, vaan Herra itse sanoi: Eikö Mooses ole antanut teille lakia?
        Etkö mitenkään käsitä, että Mooses antoi lain ja kymmenen käskyä olivat vanhan liiton, vain Israelin heimojen kanssa tehdyn liiton lain taulut?
        Jeesuksesta on todistettu: ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Lain taulut olivat Jumalan sormella kirjoitettu, mutta on kirjoitettu: pyyhki pois sen kirjoituksen. Jeesus pyyhki pois kymmenen käskyn lain liiton tauluista. Uuden liiton käskyjä ei ole kirjottu kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesuksen käskyt ovat eri kuin kymmenen käskyä. Sana ilmoittaa: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen .
        toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Adventistien sanoma on kivitauluissa. Näin ollen adventistit eivät ole Sanan todistuksen mukaan Kristuksen kirje, vaan he ovat eksyttäjiä ja heillä on toinen Jeesus ja toinen evankeliumi.
        Adventistit eivät ole Jeesuksen omia. Paavali kirjoitti: te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.


    • Anonyymi

      Se kirjoitus pätee.

      • Anonyymi

        Sapatinvuohottajat eivät pidä yhtä ainoaa Raamatusta löytyvää sapattisääntöä.
        Sapattina ei saa toimittaa omia askareita: seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita,
        Sapattina ei teettää toisella työtä: älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        Sapattina ei saa tehdä tulta: Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.
        Sapatti pitää viettää hiljaisuudessa. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
        Kaikki kantaminen on kielletty: Älkää viekö sapatinpäivänä mitään kantamusta taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä, vaan pyhittäkää sapatinpäivä, niinkuin minä käskin teidän isienne tehdä.
        Myyminen ja ostaminen on kielletty: Jerusalemissa asuvat tyroslaiset toivat kalaa ja kaikenlaista kauppatavaraa ja myivät sitä sapattina juutalaisille.
        Minä moitin Juudan ylimyksiä ja sanoin: "Kuinka uskallatte tehdä tällaista syntiä, että häpäisette sapatinpäivän?
        Sapatinrikkojat pitää kivittää: mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Viikko pitää tehdä työtä: Kuusi päivää tehtäköön työtä,
        Yksikään täällä riekkuja ei noudata sapatinsääntöjä. Heidän sapatin viettonsa on vain huulen liikettä ja tyhjää ylpeyttä, ei sen enempää.


    • Anonyymi

      Mooseksen laissa on käsky: Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon. Laki josta adventiati meuhkaavat antaa käskyn surmata Jeesus, uuden liiton ylipappi. Paavali noudatti Mooseksen käskyjä vainotessaan Jeesuksen omia.
      Hebrealaiskirje todistaa: Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
      Laki ei sisällä käskyä uskoa Jeesukseen. Mutta laki sisältää käskyn ja profetian luopua Mooseksesta ja siirtyä uuteen liittoon ja uuden profeetan alaisuuteen.
      Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
      Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
      Adventistit ovat Jeesuksen omien vainoajia.

      • Anonyymi

        Miehille kuuluu pastorin/papin virka, ei koskaan naisille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehille kuuluu pastorin/papin virka, ei koskaan naisille.

        1234567---

        Numerosarja vietähhän sapattia äläkä kiusaa kristittyjä sapattina.
        Olet kuin fariseukset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosarja vietähhän sapattia äläkä kiusaa kristittyjä sapattina.
        Olet kuin fariseukset!

        Myös Jeesus julisti synagoogassa sapattisin, ja paransi sairaita.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numerosarja vietähhän sapattia äläkä kiusaa kristittyjä sapattina.
        Olet kuin fariseukset!

        Feriseuksille ei käynyt, kun Jeesus paransi sapattisin sairaita.

        1234567---


    • Anonyymi

      Etkö näe päivänselvää eroa Mooseksen lain ja Jumalan lain välillä?
      Mooseksen laki (seremonialaki) säilytettiin arkin sivulla "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan."5Moos.31:26 . Se oli vastaan.
      Jumalan laki (10-käskyä) säilytettiin arkin sisällä. " pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan...Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niinkuin Herra oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat. 2Moos.25:21, 5Moos.10:5
      Kumpi laki kumottiin ristillä? "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin." Kol.2:14. Tietenkin Mooseksen laki, joka oli meitä vastaan ja joka oli siellä arkin sivulla.
      Entä Jumalan laki, 10-käskyä? Se pysyy voimassa sapatti mukaan lukien "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."Matt.5:18
      Näin kristallin kirkasta on Jeesuksen teologia.

      • Anonyymi

        Jeesus antoi uuden käskyn:
        Matt 23
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        Joh 13
        "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut — että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        Matt 7
        "Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."

        Sapatista ei ole sanaakaan Jeesuksen käskyissä.


    • Anonyymi

      Jeesus piti 10-käskyn lakia kokonaisuutena ryhtymättä pilkkomaan sitä osiin. Tosin hän viittasi sen käskyihin, kun käski pitää käskyt "Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." Matt.19:17, joten turha on luikerella eroon sapatista, joka on pisin kymmenestä käskystä.
      Tänään oli muuten valaiseva raamattutunti Raamatun aikaprofetiasta, joka on käynyt täsmällisesti toteen. Jumala ilmoitti joitainsalaisuuksiaan profeetta Danielille, jotka vasta nyt avautuvat "Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy." Dan.12:4. Nyt Jumalan kansan ymmärrys on lisääntynyt ja lisääntyy lisää ensi sapattina, "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte.""2Aik.20:20

    • Anonyymi

      Jos sapatista irti pääseminen edellyttää Jumalan kymmenen käskyn kumoamista, niin silloin kuullaan viimeisellä portilla sanat: " 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23

    • Anonyymi

      Adventistit eivät pidä helluntalaisia kristittyinä.

      • Anonyymi

        Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, saa Herran LAKI olla, jonk' antoi itse Jumala.

        1234567---


    • Anonyymi

      Nyt Aabraham nukkuu haudan hiljaisuudessa tiedotonta kuoleman unta ylösnousemukseen saakka " sillä Aabraham ei meistä tiedä" Jes.63:16

    • Anonyymi

      Aabraham jatkaa sapatin viettoa taivaassa vasta ylösnousemuksen jälkeen.

    • Anonyymi

      Sielläpä sitten tavataan yhteisessä juhlassa Aabrahamkin joka sapatti ja varmaan muulloinkin.

    • Anonyymi

      Kiva tutustua häneen.

      • Anonyymi

        Niin, sillä on pitkä parta, ja sauva kädessä. Varo vain, ettei hän huitase sinua.


    • Anonyymi

      Ei kai hän muita sapatin pyhittäjiä huitaise?

    • Anonyymi

      Päinvastoin, Aabrahan tulee iloitsemaan siitä, että hänen esimerkkinsä kannusti muitakin uskomaan Jeesukseen ja pyhittämään sapatti.

    • Anonyymi

      Jeesus arvosti suuresti Aabrahamia ja he kumpikin pyhittivät sapatin.

    • Anonyymi

      Aabrahan ei vain uskonut Jumalaan jaan hän uskoi Jumalaa "Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"." Room.4:3

      • Anonyymi

        Aabraham ei pyhittänyt sapattia, koska sapattikäsky annettiin vasta Siinain vuorella. Aabraham vanhurskautettiin sen johdosta, että hän uskoi Jumalaa, eikä sen johdosta, että hän olisi viettänyt sapattia.
        Adventistit valehtelevat!
        Eikö adventismia voi puolustaa ilman valheita?


    • Anonyymi

      Sapatti ja viikkojärjestys tunnettiin jo patriarkkojen ajoilla "Ja Jaakob suostui siihen, ja kun hän oli viettänyt sen viikon loppuun"1Moos.29:28. Seitsenpäiväinen viikko tunnettiin varsin hyvin jo paljon ennen Siinaita, koska sapattia vietettiin luomisen muistoksi. Kyllä Jeesus on hyvä.

      • Anonyymi

        Puhut taas omiasi vaikka Jeesus on hyvä!
        Raamatussa ei ole ensimmäistäkään mainintaa siitä, että Aabraham olisi viettänyt sapattia.


    • Anonyymi

      Aamen. Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Aabraham uskoi Jumalaa, pyhitti sapattia " ja noudatti, mitä minä noudatettavaksi annoin, minun käskyjäni, säädöksiäni ja opetuksiani.""1Moos.26:5

      • Anonyymi

        Vaikka Jeesus on hyvä niin miksi valehtelet taas: "Aabraham uskoi Jumalaa, pyhitti sapattia "?

        Raamattu ei kerro tuollaisesta.
        Miksi joka asiaan sotkette sapatin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jeesus on hyvä niin miksi valehtelet taas: "Aabraham uskoi Jumalaa, pyhitti sapattia "?

        Raamattu ei kerro tuollaisesta.
        Miksi joka asiaan sotkette sapatin?

        Tiesitkö että Billy Graham ja David Wilkerson ja Luther opetivat että ennen Siinaita tunnettiin jo 10 käskyä .


    • Anonyymi

      Jos Jumalan laki oli olemassa jo Siinaita edeltävinä vuosituhansina, miksi hän ei ikmoittanut sitä Ensimäisessä Mooseksen kirjassa ?
      Ensinnäkin Ensimmäinen Mooseksen kirja ei käsittele lakia, vaan esittää lyhyen yhteenvedon Herran palveluksen alkuperästä ja historiasta Eedenistä Egyptiin. Se kertoo Jumalan uskollisten seuraajien ketjusta, pienestä ryhmästä, joka lopulta supistui yhdeksi ainoaksi perheeksi, joka sukupolvien ajan palveli Luojaa yleismaailmallisen luopumuksen keskellä.
      Toiseksi Ensimmäinen Mooseksen kirja kattaa noin kahdentuhannen vuoden historian viidessäkymmenessä lyhyessä luvussa, eli noin neljäkymmentä vuotta lukua kohti. Ennsimäinen Mooseksen kirja ei sano mitään esimerkiksi vanhurskaiden tulevasta palkinnosta. Eivätkö tuossa kirjassa mainitut Jumalan lapset iloinneet Herran antamasta toivosta ja lupauksista ?
      Heprealaiskirje sanoo patriarkoista: "Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä, mikä heille oli luvattu, he eivät saavuttaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä." Lisäksi se sanoo, että nämä muinaiset ihmiset "odottivat parempaa,taivaallista isänmaata" Hepr. 11:13,16) Mitä heille oli luvattu ? Mikä taivaallinen isänmaa ? Siitä ei Ensimmäinen Mooseksen kirja sano mitään, mutta silti patriarkat uskoivat siihen. Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.
      Jumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan. Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ?" ilman mitään selitystä siitä, mikä laki oli tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnsttin jo.

      • Anonyymi

        Tunnettiin jo.


      • Anonyymi

        Tuo oli kyllä typerin väite sapatinpalvomiseen:
        "Jumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan".

        Aabraham uskoi Jumalaa ja SE LUETTIIN HÄNELLE VANHURSKAUDEKSI."
        Room 4

        Ei puhuta mitään siitä, että Aabraham olisi viettänyt sapattia tai muitakaan lakiliiton määräyksiä. Lakihan annettiin JUUTALAISILLE, jotka Jumaa valitsi omaisuuskansakseen. Aabraham oli uskovien kantaisä eikä ollut juutalainen. Juutalaisuus syntyi vasta Egyptin orjuudessa.
        Aabraham oli myös arabien kantaisä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli kyllä typerin väite sapatinpalvomiseen:
        "Jumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan".

        Aabraham uskoi Jumalaa ja SE LUETTIIN HÄNELLE VANHURSKAUDEKSI."
        Room 4

        Ei puhuta mitään siitä, että Aabraham olisi viettänyt sapattia tai muitakaan lakiliiton määräyksiä. Lakihan annettiin JUUTALAISILLE, jotka Jumaa valitsi omaisuuskansakseen. Aabraham oli uskovien kantaisä eikä ollut juutalainen. Juutalaisuus syntyi vasta Egyptin orjuudessa.
        Aabraham oli myös arabien kantaisä.

        Mitä sanot siihen että niin Luther kuin monet muutkin Billy Graham ja David Wilkerson
        opettivat että 10 käskyä tunnettiin jo kauan ennen Siinainta. ?

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      Hyvä peruste lain olemassaololle ja enne Siinaita. Kyllä Aabraham totteli Jumalaa ja pyhitti sapatin, se on selvä.

      • Anonyymi

        Jaa, en tiedä. Onko sillä mitään merkitystä, viettikö sapattia vai ei.

        Abrahamin koko elämä saattoi olla samanaikaisesti sekä lepoa että työtä, joka päivä. "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattai varten." Abrahamin kaltaiselle teltassa asuvalle vaeltavalle paimenelle ei ehkä ollut tarpeen antaa erityistä lepokäskyä yhdelle viikonpäivälle? Abraham saattoi viettää aikaansa Jumalan yhteydessä joka päivä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, en tiedä. Onko sillä mitään merkitystä, viettikö sapattia vai ei.

        Abrahamin koko elämä saattoi olla samanaikaisesti sekä lepoa että työtä, joka päivä. "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattai varten." Abrahamin kaltaiselle teltassa asuvalle vaeltavalle paimenelle ei ehkä ollut tarpeen antaa erityistä lepokäskyä yhdelle viikonpäivälle? Abraham saattoi viettää aikaansa Jumalan yhteydessä joka päivä!

        Sapatti on monille kompastuskivi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on monille kompastuskivi.

        1234567---

        Jeesus on monille. Näin se on Sanassa sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on monille. Näin se on Sanassa sanottu.

        Jeesus joutuu monille sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapatti on monille kompastuskivi.

        1234567---

        Totta. Ainakin adventisteille se on suuri kompastuskivi, kun he yrittävät omilla teoillaan ansaita pelastuksen. Heistä Paavali sanoo:
        Gal 3
        "Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut.Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ainakin adventisteille se on suuri kompastuskivi, kun he yrittävät omilla teoillaan ansaita pelastuksen. Heistä Paavali sanoo:
        Gal 3
        "Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut.Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?

        Mitä ne omat teot ovat ?

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joutuu monille sanomaan: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        1234567---

        Uskon Jeesusta, mutta uskon myös apostolien ja Pyhän Hengen päätöstä Jerusalemin kokouksessa.

        Siksi: juutalaiset pitäköön sapatin, mutta pakanauskovat ovat siitä vapaat. Mutta ehdottomasti SAAVAT sapattia noudattaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon Jeesusta, mutta uskon myös apostolien ja Pyhän Hengen päätöstä Jerusalemin kokouksessa.

        Siksi: juutalaiset pitäköön sapatin, mutta pakanauskovat ovat siitä vapaat. Mutta ehdottomasti SAAVAT sapattia noudattaa!!!

        Monet pakanat ovat niin pakanoita, että peite silmillä eivät näe, eivätkä ymmärrä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet pakanat ovat niin pakanoita, että peite silmillä eivät näe, eivätkä ymmärrä.

        1234567---

        Enemmistön päällä on peite niin, etteivät näe evankeliumia. Näin meille Paavalikin kirjoittaa.

        Jerusalemin kokouksen sanoma pakanauskoville on varsin selvä. Mutta se ei tietenkään ketään ESTÄ pyhittämästä sapattia. Kukin olkoon vapaa tekemään tässä kuten itse oikeaksi näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistön päällä on peite niin, etteivät näe evankeliumia. Näin meille Paavalikin kirjoittaa.

        Jerusalemin kokouksen sanoma pakanauskoville on varsin selvä. Mutta se ei tietenkään ketään ESTÄ pyhittämästä sapattia. Kukin olkoon vapaa tekemään tässä kuten itse oikeaksi näkee.

        Paavi pyrkii estämään. Paavin ajatus on sunnuntai, koko maailman lepopäiväksi.

        1234567---


    • Anonyymi

      Hyvä tietää.

    • Anonyymi

      Koko patriarkallisen kauden ajalta ei ole yhtään mainintaa suorasta käskystä pyhittää seitsemäs päivä. Emme myöskään löydä suoraa käskyä joka kieltäisi varastamisen, aviorikoksen tai epäjumalanpalveluksen. Viidennestä Mooseksen kirjasta Toiseen kuninkaiden kirjaan jakso, joka kattaa erämaavaelluksen, Kanaanin valloituksen, tuomarien ajan, Saulin, daavidin ja Salomon hallituskaudet, juutalaisten valtakunnan jakaantumisen jne. ei kertaakaan mainita sapatinviettoa, vaikka koko tuona aikana se oli pakollista. Joosuasta Nehemiaan saakka lähes tuhat vuotta vietettiin varmasti myös lehtimajanjuhlaa, vakkei siitä kertaakaan mainita.
      Vaikeneminen ei siis todista mitään, paitsi sen, että näitä käskyjä pidettin itsestään selvinä.

      • Anonyymi

        Olipa taas typerä kommentti:
        " Emme myöskään löydä suoraa käskyä joka kieltäisi varastamisen, aviorikoksen tai epäjumalanpalveluksen"!!

        Jumalan laki oli Aabrahamin ja muiden uskovien sydämessä, ja he tiesivät, mikä on Jumalan tahto. Omatunto todisti!
        Kun Jaakob varasti esikoisoikeuden, hän TIESI tehneensä väärin.
        Kun Loot näki syntistä elämää Sodomassa, hän tiesi,että se oli vastoin Jumalan ohjeita.
        Kun israelilaiset näkivät ympäröivien kansojen epäjumalanpalvomista, he tiesivät, että se oli vastoin Jumalan neuvoa.

        Mutta kukaan ei kaivannut sapatinpalvomista. Jumala ei ollut antanut sellaista käskyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas typerä kommentti:
        " Emme myöskään löydä suoraa käskyä joka kieltäisi varastamisen, aviorikoksen tai epäjumalanpalveluksen"!!

        Jumalan laki oli Aabrahamin ja muiden uskovien sydämessä, ja he tiesivät, mikä on Jumalan tahto. Omatunto todisti!
        Kun Jaakob varasti esikoisoikeuden, hän TIESI tehneensä väärin.
        Kun Loot näki syntistä elämää Sodomassa, hän tiesi,että se oli vastoin Jumalan ohjeita.
        Kun israelilaiset näkivät ympäröivien kansojen epäjumalanpalvomista, he tiesivät, että se oli vastoin Jumalan neuvoa.

        Mutta kukaan ei kaivannut sapatinpalvomista. Jumala ei ollut antanut sellaista käskyä.

        Ennen Siinaita vain sapattia kutsuttiin nimenomaisesti käskyksi. Kun israelilaiset olivat loukanneet sapatinpyhyyttä, herra kysyi: "Kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ? " Sapatti oli siis ainoa dekalogin osa, jota tuolloin kutsuttiin "käskyksi"


    • Anonyymi

      Luehan poika Raamattua ja näe, että Jumala nimenomaan antoi sapattikäskyn, jota sinä et vain halua totella vaan kuulla sapatin Herran sanat. "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." Matt.7:23

      • Anonyymi

        Mene omalle palstalle sinä Jumalan vihollinen adventisti.


      • Anonyymi

        Miksihän adventistit eivät uhraa eläinuhreja, vaikka Aabraham, Nooa ja monet muut VT:n pyhät uhrasivat?
        Adventistit valikoivat vain, mitä he haluavat noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene omalle palstalle sinä Jumalan vihollinen adventisti.

        Mene sinä omaan kammioosi.


    • Anonyymi

      Siitä yksinkertaisesta syystä, että eläinuhrit saivat täyttymyksensä, kun Kristus kuoli koko maailman syntien tähden. Esikuvat väistyivät, kun todellisuus saapui. Sapatti pysyi kuitenkin voimassa Jeesuksen ristin kuoleman jälkeenkin "Ja palattuaan kotiinsa he valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita; mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan." Luuk.23:56

      • Anonyymi

        Samasta syystä Jeesuksen uhrikuolema lopetti sapatin vieton:
        Gal 3
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

        Tuossa Luuk 23:ssa kerrotaan juutalaisista naisista, eikä Jeesus ollut vielä ylösnoussut ja sovittanut maailman syntiä, joten taas opetit väärin.


    • Anonyymi

      Jeesuksen kuolema ei poistanut yhtäkään Jumalan kymmenestä käskystä, tiedä se laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,"2Tess.2:3

    • Anonyymi

      Kadotuksen lapsikin voi vielä pelastua kunhan tekee ensin parannuksen.

    • Anonyymi

      "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi"." Apt.11:18

    • Anonyymi

      Parannus sapatin suhteen etenee ihan mukavasti.

      • Anonyymi

        Totta. Moni adventisti on luopunut tuosta sapatin orjuudesta ja päässyt uskovien vapauteen.


    • Anonyymi

      Tuhannet ja jälleen tuhannet eri puolilla maailmaa joka päivä liittyvät niihin, joista Jeesus sanoo "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm.14:12" mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät." Dan.12:10 ja pyhittävät sapatin.

      • Anonyymi

        Mutta Suomessa adventistien joukko vaan pienenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Suomessa adventistien joukko vaan pienenee.

        Suuri on se joukko, joka saa maistaa tulimerta. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema.

        1234567---


    • Anonyymi

      Tosi hyvin perusteltu.

    • Anonyymi

      Parhaimmat päivät ovat vielä edessä päin, "kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani" Apt.1:8

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on hyvä, kun hän antoi meille armosta pelastuksen ja joka viikkosen sapatin mustuttamaa meitä Jumalasta.

    • Anonyymi

      Jeesus itse pyhitti sapatin "jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,"1Pie..2:21

    • Anonyymi

      Jeesuksen esimerkkiä on hyvä seurata myös sapatin vietossa.

    • Anonyymi

      Jeesus nousi kiirastorstaina taivaaseen, mutta Raamatussa on käsky pyhittää vain sapatti.

    • Anonyymi

      Aabraham näki jo edeltä käsin Jeesuksen päivät ja pyhitti sapatin "Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."" Joh.8:56 Aabraham sai kokea iloa Jumalan yhteydessä pyhittäessään sapatin niin kuin "kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani," Jes.56:6

    • Anonyymi

      Aabraham oli uskon miehiä ja pyhitti sapatin.

    • Anonyymi

      Sitähän usko Jumalaan on että Aabrahamin tavoin uskoo Jeesukseen ja pyhittää sapatin " "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"" Gal.3:6

      • Anonyymi

        Tajuatko ollenkaan, mitä valhetta kirjoitat:
        "Sitähän usko Jumalaan on että Aabrahamin tavoin uskoo Jeesukseen ja pyhittää sapatin "???

        Onko tuo E Whiten kirjasta sillä Raamattu ei opeta tuollaista.

        Usko Herraan Jeesukseen vanhurskautti Aabrahaminen ja meidät. Siihen ei tarvita sapatinpalvontaa:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:"

        Tuo numeropelle ei kylläkään tee mallista työtä mutta yrittää lakia noudattamalla pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko ollenkaan, mitä valhetta kirjoitat:
        "Sitähän usko Jumalaan on että Aabrahamin tavoin uskoo Jeesukseen ja pyhittää sapatin "???

        Onko tuo E Whiten kirjasta sillä Raamattu ei opeta tuollaista.

        Usko Herraan Jeesukseen vanhurskautti Aabrahaminen ja meidät. Siihen ei tarvita sapatinpalvontaa:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:"

        Tuo numeropelle ei kylläkään tee mallista työtä mutta yrittää lakia noudattamalla pelastua.

        Toivottaisiin asiallisia kommenteja, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko ollenkaan, mitä valhetta kirjoitat:
        "Sitähän usko Jumalaan on että Aabrahamin tavoin uskoo Jeesukseen ja pyhittää sapatin "???

        Onko tuo E Whiten kirjasta sillä Raamattu ei opeta tuollaista.

        Usko Herraan Jeesukseen vanhurskautti Aabrahaminen ja meidät. Siihen ei tarvita sapatinpalvontaa:
        Room 4
        ""Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:"

        Tuo numeropelle ei kylläkään tee mallista työtä mutta yrittää lakia noudattamalla pelastua.

        On monia, jotka eivät yritäkkään lakia noudattaa, löytävät lopulta itsensä kiven sisältä tiilenpäitä laskemassa vuosikymmeniä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Uskon kautta vanhurskautettuina on ilo pyhittää sapatti ihan levosta käsin.

    • Anonyymi

      Mikä on Ilmestyskirjan suuri Babylon?

    • Anonyymi

      Sitä aihetta tutkitaan tulevana sapattina oikein porukalla.

      • Anonyymi

        Voisitte tutkia samalla, miksi Aabraham ei viettänyt sapattia.
        PS Raamattu on siihen hyvä opas.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkoittaisikohan se E Whiteä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaisikohan se E Whiteä?

        Ellen G. Whiten harhaoppia...!


    • Anonyymi

      Ihan jotain muuta.

    • Anonyymi

      Nyt on aika lähteä kipin kapin pois Baabelista. "Paetkaa Baabelista ja pelastakoon kukin henkensä, älkää hukkuko sen syntiin. Sillä tämä on Herran koston aika, hän maksaa sille, mitä se on ansainnut." Jes.51:6. Tänä sapattina selviää, mikä on Baabel.

    • Anonyymi

      Mistä tiedätte, adventistit, että helluntalaiset eivät osaa viettää lauantai-päiviä oikealla tavalla...!?
      Kyllä helluntalaiset osaavat viettä lauantaita.

    • Anonyymi

      Jeesus meni jumalanpalvelukseen lauantaina ja tekee sitä nytkin, sillä "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." Hep.13:8

    • Anonyymi

      Sapattina on turvallista seurata Jeesusta, joka meni TAPANSA MUKAAN sapattina jumalanpalvelukseen. Mekin voimme iloita ja riemuita Jeesuksen läsnäolosta kansansa keskellä tänäkin sapattina "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä." Ps.118:26

      • Anonyymi

        Ja TAPANSA MUKAAN adventistit riehuvat helluntailaisuudn palstalla.

        Tuollaista on heidän sapatinviettämisensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja TAPANSA MUKAAN adventistit riehuvat helluntailaisuudn palstalla.

        Tuollaista on heidän sapatinviettämisensä.

        Mitä advarit tässä puhuvat Media7


    • Anonyymi

      Kyllä menettivät paljon he, jotka laiminlöivät seurata Jeesusta tänä sapattina. Valo loistaa, mutta epäusko johtaa pimeyteen. Uskovat saivat siunauksen Jeesukselta."Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen." Joh.12:46

    • Anonyymi

      Babyloniin jäävät eivät pelastu.

    • Anonyymi

      Aabraham Jumalan ystävänä kävi myös orjatarta kiksauttamassa.

      Ja pointtini on, että Raamattua pitää osata myös tulkita, eikä ainoastaan lukea.

    • Anonyymi

      Babyloniin jäävät ottavat pedon merkin ja joutuvat kadotukseen.

    • Anonyymi

      Sinne rojahtaa Babylon."Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä"." Ilm.18:21 Siksi siitä on hypättävä ajoissa pois. Näitä aiheita tutkitaan sapattina.

      • Anonyymi

        Sinunkin kannattaisi ajoissa hypätä pois tuosta iljettävästä sapattiveneestä, joka on siellä Babyloniassa.


    • Anonyymi

      Jeesus on samassa veneessä ja Jeesusta ei jätetä sapattinakaan yksin, vaan tullaan palvomaan.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole missään sapattiveneessä, vaan Hän on rannalla ja tarjoaa sinullekin vapautusta sapatin orjuudesta.


    • Anonyymi

      Paljon on näillä sivuilla väärin käsityksiä asioista.
      Niin oli Jeesuksen opetuslastenkin kohdalla.

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus on sapattiveneessä ihan koko painollaan, sillä "hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16

    • Anonyymi

      "Aabraham Jumalan ystävänä" kävi myös orjatarta napsauttamassa, mikä ei ollut Jumalan tahto. Aabraham on uskon isämme; vajavainen juntti.

    • Anonyymi

      Jeesus on ainoa esikuvamme, hän, joka TAPANSA MUKAAN meni sapattina jumalanpalvelukseen "jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
      "1Piet.2:21

      • Anonyymi

        Adventisti valehtelet, ja et pelkää Jumalaa, vaan vääristät Sanaa. Jeesus meni tapansa mukaan synagoogaan, EI JUMALAN PALVELUKSEEN. OLET VALEHTELIJA, OLET KAMMOTUS JA OLET OKSENNUS JUMALAN EDESSÄ! Jeesus puhui aina totta! Et ole Jeesuksen seuraaja, vaan seuraat valheen isää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisti valehtelet, ja et pelkää Jumalaa, vaan vääristät Sanaa. Jeesus meni tapansa mukaan synagoogaan, EI JUMALAN PALVELUKSEEN. OLET VALEHTELIJA, OLET KAMMOTUS JA OLET OKSENNUS JUMALAN EDESSÄ! Jeesus puhui aina totta! Et ole Jeesuksen seuraaja, vaan seuraat valheen isää!

        Adventistit eivät tottele E Whiten käskyä, eivätkä menen sapattina synagoogaan! Eivät siis seuraa Jeesuksen jälkiä.


      • Anonyymi

        Minä Jeesus sanon teille: "tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi". Matt. 12:6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä Jeesus sanon teille: "tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi". Matt. 12:6

        Jeesus itse sanoi Raamatussa olevansa sapatin Herra ja pyhäkköä suurempi.

        Hänen Henkensä läsnäolo uskovassa antaa uskovalle jatkuvan sapatinlevon uudessa liitossa. Olipa uskova missä vain, niin Henki ja lepo ovat aina läsnä, koska me olemme uuden liiton temppeli


    • Anonyymi

      Aabraham ei olet Saturnuksen palvoja, kuten adventistit, eikä Aabraham ollut ellen-noidan seuraaja, näin ollen Aaraham ei vietänyt sapattia. Raamattu todistaa: niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen...
      "Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva". Siis Daavidin eläessä sapstinlepo oli vasta edessäpäin.

    • Anonyymi

      Paholainen on raivon vallassa, kun Jeesusta korotetaan ja sapattia julistetaan kirkkaasti Raamatun mukaan. Totuus voittaa lopulta aina, " sinun lakisi on totuus...me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."Ps.119:42, 2Kor.13:8

      • Anonyymi

        Miksi adventistit rikkovat kaikkia muita sapattikäskyjä vastan?
        UT:n mukaan he ovat kirottuja:
        Gal 3
        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi adventistit rikkovat kaikkia muita sapattikäskyjä vastan?
        UT:n mukaan he ovat kirottuja:
        Gal 3
        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Eivät tee 6 päivää työtä.


    • Anonyymi

      Vanhan testamentin seremonialaki kumottiin ristillä ja sen tähden sitä ei ole enää Uudessa liitossa tarvis noudattaa. Riittää, kun uskoo Jeesukseen ja seuraa yksinkertaisesti Jeesusta, joka pyhitti sapatin. "Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni." Joh.6:45

    • Anonyymi

      Jeesuksen seurassa on hyvä lekotella ihan levossa ja rauhassa koko sapatti.

      • Anonyymi

        Minä ainakin lekottelen Jeesuksen seurassa joka päivä! "Katso, tänä päivänä auttaa Herra."

        Sinulla taitaa olla kuiva viikko, kun joudut olemaan ilman Jumalan siunausta arkipäivät. Siksikö yrität täällä tsempata itseäsi?


      • Anonyymi

        Adventisti, et pysy kieltämään, herrasi josta käytät nimeä sapatti, ei ole pohjimiltaan viikonpäivä, vaan elävä henkiolento, paha henki ja riivaaja, josta kaiken aika puhut mieltä vailla ja joka on vallannut koko elämäsi.
        Numero 6 liittyy monella tavalla Saturnukseen, se on auringosta lähtien aurinkokunnan 6. planeetta, ja sen mukaan nimetty lauantai (dies Saturni, Saturday...) on nykyisen käytännön mukaan 6. viikonpäivä (raamatullisesti 7.). Sattumoisin sen nimessä nykymaailman merkittävimmässä eli englannin kielessä on myös 6 kirjainta (Saturn).
        Eteläisessä Babyloniassa puhutussa kaldean kielessä Saturnuksen nimi oli "Stur", jonka lukuarvo gematriassa on 666:

        Saturnus liittyy siis saatanaan pedon luvun kautta ja lisäksi Saturnus on esimerkiksi iirin kielellä "Satarn" ja xhosan kielellä "iSateni". Saatanan väri on tietenkin musta ja niin on myös Saturnuksen, jonka symboleita on myös musta neliö/kuutio. Saturnus on siis yksi saatanan vastineista.


      • Anonyymi

        Varmaankin, jos on siunattu mitään tekemättömyydellä, kuten työttömyydellä tai eläkkeellä. Jumala lienee kumminkin realisti ja tietää, ettei niin ole isolla osalla uskovista.


    • Anonyymi

      Miksi adventistit seuraavat jotain 1800-l:n naisihmistä? Niinkö Jeesus käski "mene ja seuraa Elleniä"..?

      • Anonyymi

        Ei meidän pidä ketään ihmistä seurata. Voit katsoa netistä mitä adventistit tekevät niin ei tarvitse niin paljoa arvuutella. Media7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän pidä ketään ihmistä seurata. Voit katsoa netistä mitä adventistit tekevät niin ei tarvitse niin paljoa arvuutella. Media7

        Ei tosiaan tarvi arvuutella, olen kyllä adventistien kanssa ihan tekemisissä ollut. Lahjoittivat minullekin Ellenin kirjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän pidä ketään ihmistä seurata. Voit katsoa netistä mitä adventistit tekevät niin ei tarvitse niin paljoa arvuutella. Media7

        Ennen kaikkea adventisit valehtelevat. Adventistit ovat pahoja ja paatuneita ulkokultaisia maailman ihmisiä.


    • Anonyymi

      Monella tavalla yritetään luikerrella käärmeen kavaluudella pois Raamatun selkeästä Jumalan sanasta " Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."2Moos.20:8 Biblia.
      Jumalan lapset muistavat Jeesusta ja pyhittävät sapatin.

    • Anonyymi

      Se on viisautta.

    • Anonyymi

      Puoli viikkoa kohta takana ja sapatti jo häämöttää viikon lopulla. Kyllä Jeesus on hyvä!

    • Anonyymi

      Aamen. Jeesus on hyvä. Mitähän siunauksia Jeesuksella on varattu meille tulevana sapattina?

      • Anonyymi

        Varmaankin pyhäkouluistunto koko seurakunnalle.Saatte kaikki lammastarran.


    • Anonyymi

      Jeesuksella on suuria siunauksia tulevana sapattina Ilmestyskirjasta. "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää" Ilm.1:1

    • Anonyymi

      Niistä Jumalan siunauksista pitää päästä jokaisen osalliseksi sapattina.

      • Anonyymi

        Täh: "Niistä Jumalan siunauksista pitää päästä jokaisen osalliseksi sapattina"???

        Kuivaa tuo adventistien oppi, kun eivät voi kokea Jumalan siunauksia muulloin kuin sapattina.
        Meille Jeesuksen omille Hän jakaa siunauksiaan JOKA PÄIVÄ!
        "Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt."
        Kyllä Jeesus on hyvä.


    • Anonyymi

      Kyllä minä ainakin menen sapattina kokoukseen,"että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti."Ps.30:13

    • Anonyymi

      Abramista tuli vanhurskas sen seurauksena, että hän uskoi Jumalan lupaukseen perillisestä. Ja vaikka Jumalan lupauksen täyttäminen kesti 25 vuotta, Abram ei heikentynyt uskossa lupaukseen. Ja kun Abram oli satavuotias, enkeli tuli ja kertoi Jumalan lunastavan hänelle tehdyn lupauksen perillisestä. Kun Abram uskoi enkelin ilmoituksen, niin enkeli antoi hänelle nimen: Aabraham, joka tarkoittaa monien kansojen isää.
      Aabrahamin vaimon nimi oli Saarai. Ja kun enkeli kertoi Saaraille saman, minkä kertoi Aabrahamille, niin Saarai naurahti asiassa. Ja enkeli antoi Saaraille nimen: Saara, joka tarkoittaa: hän nauraa.

      Kertaukseksi kirjoitan: Kun Aabraham uskoi Jumalaa, se luettiin hänelle vanhurskaudeksi.

      • Anonyymi

        Eikä sapatista puhuttu tuossa enkelin ja Aabrahamin palaverissa sananpuolikastakaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sapatista puhuttu tuossa enkelin ja Aabrahamin palaverissa sananpuolikastakaan..

        Niin.. Sapattia tarvinnut Israelissa millään tavalla korostaa, koska se on edelleenkin israelilaisille viikkokalenteriin merkitty vakiintunut lepopäivä..


    • Anonyymi

      Päivänselvästä asiasta ei ollut tarvis kirjoittaa enempää kuin on tarvis kirjoittaa siitä, että
      elävä ihminen elää. Tottakai Aabarham pyhitti sapatin, koska totteli Jumalaa. "Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva."1Sam.15:22

      • Anonyymi

        Miten Aabraham olisi voinut viettää sapattia, kun siitä ei ollut minkäänlaista Jumalan käskyä?
        "Aabraham USKOI Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        Room 4
        "Mitä meidän juutalaisten siis pitäisi sanoa esi-isämme Abrahamin löytäneen? Jos Jumala olisi hyväksynyt hänet tekojen vuoksi, hänellä olisi ollut syytä ylpeillä. Ei sellainen kuitenkaan käy Jumalan edessä. "

        Miksihän adventistit eivät uhraa eläimiä , kuten Aabraham?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Aabraham olisi voinut viettää sapattia, kun siitä ei ollut minkäänlaista Jumalan käskyä?
        "Aabraham USKOI Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        Room 4
        "Mitä meidän juutalaisten siis pitäisi sanoa esi-isämme Abrahamin löytäneen? Jos Jumala olisi hyväksynyt hänet tekojen vuoksi, hänellä olisi ollut syytä ylpeillä. Ei sellainen kuitenkaan käy Jumalan edessä. "

        Miksihän adventistit eivät uhraa eläimiä , kuten Aabraham?

        Eivät makaa myöskään orjatartensa kanssa ja asu teltassa.


    • Anonyymi

      Vastaus on hyvin yksinkertainen, niin että ei enää tarvitse ihmetellä. "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."Hep.10:14
      Sapatti viittaa pyhitykseen. "Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät." Hes.20:12

      • Anonyymi

        Oh hoh???

        Noin törkeää Jumalan sanan väärinkäyttöä saa harvoin lukea.
        Tuossahan , Hebr 10, sanotaan, että Jeesuksen Kristuksen yksi ainoa uhri riittää pelastukseen.
        Ei siihen saa lisätä mitään ihmistekoisia yrityksiä täydentää Jeesuksen sovintotyötä. Sellainen halventaa Golgatan uhria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh???

        Noin törkeää Jumalan sanan väärinkäyttöä saa harvoin lukea.
        Tuossahan , Hebr 10, sanotaan, että Jeesuksen Kristuksen yksi ainoa uhri riittää pelastukseen.
        Ei siihen saa lisätä mitään ihmistekoisia yrityksiä täydentää Jeesuksen sovintotyötä. Sellainen halventaa Golgatan uhria.

        No no rauhoitukaapas nyt hyvät ystävät, ei tarvitse olla samaa mieltä voi ihan ystävänäkin olla eri mieltä. Kyllä Jeesus on hyvä !!


    • Anonyymi

      Sapatin pyhittäminen vain vahvistaa Jeesuksen täytetyn työn Golgatalla "se on täytetty"
      ja voimme ihan levosta käsin pyhittää sapatin muistellen Jeesuksen suurta uhria puolestamme.

    • Anonyymi

      Aamen. Kyllä Jeesus on hyvä. Hyvää sapattia : )

    • Anonyymi

      Hyvä sapatti on jo takanapäin ja uusi tulee viikon kuluttua, mutta Jeesus on kanssamme joka päivä. Tulevana sapattina ja seuraavanakin luvattiin puhua tosi tärkeästä aiheesta, pedon merkistä.

      • Anonyymi

        "No no rauhoitukaapas nyt hyvät ystävät, ei tarvitse olla samaa mieltä voi ihan ystävänäkin olla eri mieltä. "

        Ei ole kysymys siitä, että olisimme eri mieltä, vaan siitä, että tuollainen harhaoppi pitää oikaista.Jos joku luulee perivänsä taivaan lain tekoja suorittamalla, niin hän on Paavalin sanojen mukaan kirottu.
        Jeesus on täyttänyt lainkin meidän edestämme, ja jos adventistit eivät luota täytettyyn työhön,
        niin turhaan he yrittävät matkia juutalaisia tapoja ja sapatinviettoa. Siksi pedon merkki on teille rakas asia, kun joudutte kohtaamaan hänet kieltäessänne täydellisen sovitustön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No no rauhoitukaapas nyt hyvät ystävät, ei tarvitse olla samaa mieltä voi ihan ystävänäkin olla eri mieltä. "

        Ei ole kysymys siitä, että olisimme eri mieltä, vaan siitä, että tuollainen harhaoppi pitää oikaista.Jos joku luulee perivänsä taivaan lain tekoja suorittamalla, niin hän on Paavalin sanojen mukaan kirottu.
        Jeesus on täyttänyt lainkin meidän edestämme, ja jos adventistit eivät luota täytettyyn työhön,
        niin turhaan he yrittävät matkia juutalaisia tapoja ja sapatinviettoa. Siksi pedon merkki on teille rakas asia, kun joudutte kohtaamaan hänet kieltäessänne täydellisen sovitustön.

        Sinustako sapattia ei saa pyhittää ilman, että siitä tehtäisiin legalismia? Minä en kuvittelekaan saavani pelastusta siksi, että pyhitän sapattia Jumalan ohjeen mukaisesti. Pyhitän sapatin vain siksi, koska koen, että Jumala kehottaa minua tekemään niin. Pelastus tulee yksi Jeesuksesta.

        Vietätkö sinä pääsiäistä, vaikka Jumalan säädöksen mukaan sitä pitäisi viettää, koska Israelin kansa vapautui orjuudesta? Muitahan syitä pääsiäisen vietolle RAAMATTU ei tunne. Entä joulu? Raamattu ei kehota viettämään joulua lainkaan, tuota pakanallista maallista juhlaa.

        Mitäpä jos kaivaisit sinä sen malkan omasta silmästäsi, ennen kuin keksit syitä toisten sapatin vietolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No no rauhoitukaapas nyt hyvät ystävät, ei tarvitse olla samaa mieltä voi ihan ystävänäkin olla eri mieltä. "

        Ei ole kysymys siitä, että olisimme eri mieltä, vaan siitä, että tuollainen harhaoppi pitää oikaista.Jos joku luulee perivänsä taivaan lain tekoja suorittamalla, niin hän on Paavalin sanojen mukaan kirottu.
        Jeesus on täyttänyt lainkin meidän edestämme, ja jos adventistit eivät luota täytettyyn työhön,
        niin turhaan he yrittävät matkia juutalaisia tapoja ja sapatinviettoa. Siksi pedon merkki on teille rakas asia, kun joudutte kohtaamaan hänet kieltäessänne täydellisen sovitustön.

        Mene Adventistien kokoukseen, niin siellä he kertovat kuinka Jeesus on täyttänyt lainkin meidän puolestamme.
        Minäkin kävin aikoinani itse eri suuntauksien kokouksissa ottamassa itse selvää. Tee sinä samoin.

        1234567---


    • Anonyymi

      Yksin Kristuksen sovitustyöhön turvaten ei ansioita tavoitella vaan iloa Herrassa. "kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä... silloin on ilosi oleva Herrassa... Sillä Herran suu on puhunut." Jes.58:13,14
      Herran suu on puhunut ja pulinat pois.

      • Anonyymi

        Tämä oli pelkästään juutalaiselle kansalle vanhassa liitossa sanottu asia.


    • Anonyymi

      Vaikka sapatti on juutalaisessa kalanterissa sapatin paikalla tänä päivänäkin, niin Jeesus laittoi sapatin vieton oikeaan asemaan. Hän itse sanoi Raamatussa olevansa sapatin Herra ja pyhäkköä suurempi. Fariseukset ja kirjanoppineet kun viettivät sapattia väärin.

      Herran Hengen läsnäolo uskovassa antaa uskovalle jatkuvan sapatinlevon uudessa liitossa. Olipa uskova missä vain, niin lepo ovat aina läsnä, koska me olemme uuden liiton temppeli.

    • Anonyymi

      Joka seitsemäs päivä uskova joutuu valinnan paikalle, seuraako hän Jeesusta vai perimätietoa. (sunday=auringon päivä)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Adventisteilla taitaa olla paniikki, kun postaavat samoja viestejä peräkkäin. Eikö se sapatinpalvonta tuonutkaan rauhaa sydämeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteilla taitaa olla paniikki, kun postaavat samoja viestejä peräkkäin. Eikö se sapatinpalvonta tuonutkaan rauhaa sydämeen?

        Taasko se mollaaminen alkoi ? Mitä teillä on annettavaa tavaliselle kristitylle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko se mollaaminen alkoi ? Mitä teillä on annettavaa tavaliselle kristitylle ?

        M tarjoamme Jeesusta ja Hänen sanaansa tavalliselle kristitylle. Mutta adventisteille se ei kelpaa, vaan he haluavat tavoitella erikoisuuksia.


    • Anonyymi

      Jumala antoi kymmenen käskyä elämä ohjeeksi, joista antikristus on poistanut toisen käskyn, joka kieltää kuvien kumartelemisen ja muuttanut sapattikäskyn tarkoittamaan auringon palvontaa, "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus." Apt.17:30

    • Anonyymi

      Hyvä huomio ja kehotus

    • Anonyymi

      Aabraham nukkuu nyt haudassaan odottamassa Vapahtajan ylösnousemuskutsua "sillä Aabraham ei meistä tiedä" Jes.63:16, koska "kuolleet eivät tiedä mitään" Saarn. 5:9

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä tietää.

      • Anonyymi

        Sinulla on hauska tapa kehua aina itseäsi.


    • Anonyymi

      Kuoleman raamatullinen ymmärtäminen on hyvin tärkeä asia, jos ei halua joutua saatanan pettämäksi.

    • Anonyymi

      Tänään on sapatin valmistuspäivä ja illalla alkaa ihan aito sapatti, joka on Jumalan lahja Jeesuksen omille, jolloin saamme lakata arkisista töistämme ja omistaa levon lahjan Jeesukselle. "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." Matt.11:28

    • Anonyymi

      Kyllä tässä on jo viikko odotettukin Jumalan armossa.

    • Anonyymi

      Siunausvirrat nyt kuohuu juhlakansan ylle tänä sapattina.

      • Anonyymi

        Teille taitaa kuohua kirouksen virrat, kun ette täytä koko lakia:
        Gal 3
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

        5. Moos 27
        "- Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä. Ja kaikki kansa sanokoon: 'Amen'.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teille taitaa kuohua kirouksen virrat, kun ette täytä koko lakia:
        Gal 3
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

        5. Moos 27
        "- Kirottu olkoon se, joka ei pidä tämän lain sanoja eikä täytä niitä. Ja kaikki kansa sanokoon: 'Amen'.'

        Miksi et voi puhua Jeesuksesta ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pyhä Henki ja hyvä sää suosivat juhlia.

    • Anonyymi

      Milloin on seuraavat telttajuhlat?

    • Anonyymi

      Toivottavasti taivaassa, sillä Jeesus tulee pian.

      • Anonyymi

        Adventistit ovat menossa elleninsä taivaaseen eli kadotukseen.


      • Anonyymi

        Mutta telttajuhlia ei saa pitää viikolla, sillä silloin eivät hengen tuulet puhaltele.


    • Anonyymi

      Voivathan siinä teltan helmat heilua vähän viikollakin, mutta sapattina puhaltaa Jumalan tuulet oikein kunnolla. "Sinä teet tuulet sanasi saattajiksi," Ps.104:4

    • Anonyymi

      Tulevana sapattina luvattiin jatkaa pedon merkin tutkimista.

      • Anonyymi

        Tottakai pedon valtakuntaan jäävät haluavat tutkia minkälaisissa olosuhteissa joutuvat elämään.
        Jeesuksen omat ovat silloin jo Karitsan häissä.


    • Anonyymi

      Älä kuvittele liikoja. Perille mennään kaikki pelastetut yhtä matkaa eikä ketään tempailla sinne etukäteen. "sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen." Hep-11:40

      • Anonyymi

        Ehkä adventisteja ei temmatakkaan, jos tuo tempaus tapahtuu vaikka keskellä viikkoa:
        1. Tess 5
        "Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon."
        1.Tess 4
        "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; "


    • Anonyymi

      Niin tosiaan, eihän Jeesus salaa tule.

    • Anonyymi

      Hymn... kolminkertainen ääni "Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, " Eikö kukaan kuule niitä? Ovatko kaikki kuuroja? Tämä salaisen tempaamisen pääteksti puhuu ihan jotain muuta kuin salaa tulemisesta.
      SE ON RAAMATUN ÄÄNEKKÄIN TEKSTI!!! Älä anna eksyttää itseäsi salaisen tempaamisen harhaan!

    • Anonyymi

      Tuo oli silmiä avaava hyvä huomio. Jeesus ei tule salaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On hyvä puhe.

    • Anonyymi

      Tämän viikon sapattina luvattiin jatkaa pedon merkin käsittely Raamatun valossa.

      • Anonyymi

        Se onkin tärkeää adventisteille tutustua pedon merkkiin, joka painetaan niihin, jotka jäävät tänne maan päälle vihan aikana.
        Uskovat ovat silloin jo Karitsan häissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin tärkeää adventisteille tutustua pedon merkkiin, joka painetaan niihin, jotka jäävät tänne maan päälle vihan aikana.
        Uskovat ovat silloin jo Karitsan häissä.

        Ne ketkä petoa kumartavat, ovat kumartaneet jo 300-luvulta lähtien.

        Ei täältä niinvain lähdetä pedostakin tulee saada voitto. Ne ketkä tänne jäävät, he jäävät kuolleina.


        1234567---


    • Anonyymi

      Sinne tullaan kuulolle.

    • Anonyymi

      Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.

    • Anonyymi

      Niitä karitsan häitä saat odotella vihan ajan loppuun asti, sillä Jeesus ei tempaise sinua eikä muitakaan ennen kuin maailman lopussa. Jos Jeesus tulisi tipottain monta kertaa, niin kyllä hän olisi siitä Raamatussa ilmoittanut "Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille." Aamos.3:7, mutta kun ei ole ilmoittanut, niin älä usko satuja salaisesta tempaamisesta.

    • Anonyymi

      Hyvin perusteltu.

    • Anonyymi

      Harvoin jos koskaan yritetään jollakin tekstin puolikkaalla harhaoppia salaisesta tempaamisesta perustella kun toisaalta on satoja tekstejä, jotka selväsanaisesti puhuvat sitä vastaan. Turvamme on pysyä Jumalan selvässä sanassa ja hylätä kielillä puhutun harhan sanomat. "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa"2Aik.20:20

    • Anonyymi

      Sapatti tuli vasta satoja vuosia Aabrahamin jälkeen.

      • Anonyymi

        Noo eikös siellä luomisessa jo puhuttu sapatista ?


    • Anonyymi

      Näin tehtiin

    • Anonyymi

      Pedon merkki on kiinnostanut ihmisiä kautta aikojen ja tänä sapattina sekin selviää Jumalan kansalle, joka kokoontuu kunnioittamaan Jumalaa ja kiittämään Jeesusta, joka on sapatin Herra.

    • Anonyymi

      Kiitos Jumalan, tänä sapattina selvisi sekin, miten pedosta ja sen merkistä pääsee voiton puolelle ja pääsee soittelemaan kannelta lasisella merellä "Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet." Ilm.15:2

    • Anonyymi

      Uusi viikko on alkanut ja kohta ruohonleikkuri pörähtää käyntiin, ennen kuin tulee liian kuuma ilma leikata ruohoa. "Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.""1Moos.3:19

    • Anonyymi

      Vetäisi ihan puoleen yöhän tämän päivän touhut.

    • Anonyymi

      Joko olet herännyt uuteen päivään?

    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan. "Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä."1Joh.2:3 ja sapatti on neljäs käsky.

    • Anonyymi

      Väärennetyssä katekismuksessa neljäs käsky on pantu kolmanneksi, koska toinen, kuvien kumartamista kieltävä käsky on kokonaan poistettu sieltä.

    • Anonyymi

      Jo jopas jotakin.

    • Anonyymi

      Viettikö Johannes Kastajakin sapattia?

      • Anonyymi

        Tietenkin piti sapatin pyhänäpäivänä.

        Sunnuntaihan on keksitty pyhäksi.

        1234567---


    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta tulee kirkkaudessaan, kun Jeesus saapuu " ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:23

      • Anonyymi

        Adventistit jäävät varmaan maan päälle viettämään sapattiaan, kun Jeesuksen omat ovat taivaassa Karitsan häissä ylösoton jälkeen:
        Sak 14
        "Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet,
        jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
        käyvät vuosi vuodelta sinne ylös
        kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia,
        ja viettämään lehtimajanjuhlaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit jäävät varmaan maan päälle viettämään sapattiaan, kun Jeesuksen omat ovat taivaassa Karitsan häissä ylösoton jälkeen:
        Sak 14
        "Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet,
        jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
        käyvät vuosi vuodelta sinne ylös
        kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia,
        ja viettämään lehtimajanjuhlaa"

        Adventistit ovat matkalla helvettiin polkemaan jumalattomia tomuksi. Yksi adventistien tärkeimmistä Raamatun jakeista ja rallatuksista on: ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit jäävät varmaan maan päälle viettämään sapattiaan, kun Jeesuksen omat ovat taivaassa Karitsan häissä ylösoton jälkeen:
        Sak 14
        "Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet,
        jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
        käyvät vuosi vuodelta sinne ylös
        kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia,
        ja viettämään lehtimajanjuhlaa"

        Omistan lehtisen: ISRAEL ja iankaikkinen rakkaus. Kalervo Syväntö Helluntailainen.

        JEESUKSEN TULEMUS a) ylöstempaaminen, Jeesus kohtaa seurakuntansa pilvissä ja vie Karitsan häihin. Jeesus tulee suurella voimalla ja kirkkaudella perustamaan rauhan valtakuntansa maan päälle. TÄMÄ TAPAHTUU MUUTAMIA VUOSIA YLÖSTEMPAAMISEN JÄLKEEN.
        TUHATVUOTINEN VALTAKUNTA rauhanvaltakunta, jota Kristus hallitsee pyhiensä kanssa 1000 vuotta maan päällä Jerusalemista käsin.

        Pelastuneet Adventistit ovat taivaassa 1000 vuotta, EI VAIN MUUTAMIA VUOSIA, vaan 1000 vuotta Sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

        Tämä maahan on tuhoon tuomittu.

        1234567---


    • Anonyymi

      Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
      Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
      Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
      Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
      Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
      Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.

      • Anonyymi

        Jumala on siunanannut ja pyhittänyt seitsemännenpäivän pyhäpäiväksi. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        SUNNUNTAI ON KEKSITTY PYHÄKSI !

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on siunanannut ja pyhittänyt seitsemännenpäivän pyhäpäiväksi. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

        SUNNUNTAI ON KEKSITTY PYHÄKSI !

        1234567---

        Totta.
        Alkuseurakunta keksi juhlia Jeesuksen ylösnousemuspäivää:
        Ap 20
        "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa "


      • Anonyymi

        Onko 10 käskyä voimassa niinkuin Billy Graham ja David Wilkerson opetti ?

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      Jeesusta kannattaa seurata myös sapattina ja mennä sinne, missä Jeesusta ylistetään ja Jumalan sanaa tutkitaan yhdessä "se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun."Room.1:12

    • Anonyymi

      Aabrahamia sanotaan Jumalan ystäväksi. Miksi? Siksi, koska...
      HÄN NAI OMAN SISARENSA!
      TEKI LAPSEN OMAN SISARENSA KANSSA!
      LAPSEN ÄITI OLI SEKÄ ÄITI ETTÄ TÄTI HÄNELLE!
      LAPSEN ISÄ OLI SEKÄ ISÄ ETTÄ ENO HÄNELLE!

      • Anonyymi

        Ellei olisi niin paljon perinnöllisiä kromosomimuutoksia, voisivat nykyäänkin sisarukset aivan hyvin muodostaa pariskunnan.
        Todennäköisesti lapset saisivät kuitenkin perinnöllisen vian ainakin 50 prosentin varmuudella.

        Siksi kiellettiin lähiomaisten avioliitot Mooseksen laissa.

        Ei muutoin olisi mitään moraalista estettä, vain käytännön syyt.

        Aikoinaan esimerkiksi faraot ja Anakin suku olivat lähiomaisten perimää. Anakin jälkeläiset olivat suurikokoisia, niinkuin Goljat myöhemmin, ja ainoa selitys on että he lisääntyivät perheen sisällä , jolloin suurikokoisuuden geenit kasaantuivat heihin.
        Samalla lailla jalostetaan nykyäänkin eri rotuja, valitaan yksilöt joilla on paljon sellaisia geenejä joita toivotaan. Jos taas päästetään koirat vapaiksi, lopputulos on pian rakkikoira, jossa on vähän joka rodun piirteitä, ja se vie samankaltaistumiseen.
        Muutoin vapaa lisääntyminen on evoluution vastakohta. Se estää erikoistumisen!

        Saksassa haluttiin aikoinaan jalostaa ihmisiä suuremmiksi, ja valittiin valioyksilöitä miesten joukosta isiksi.


    • Anonyymi

      Mutta Jeesus sanoo: "Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin?" Joh.8:46
      Seurataan synnitöntä Jeesusta, joka pyhitti sapatin.

      • Anonyymi

        Huvittavaa, kun adventistit liittävät sapatin joka asiaan?
        Mahtoiko Jeesus kuollakin sapattina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa, kun adventistit liittävät sapatin joka asiaan?
        Mahtoiko Jeesus kuollakin sapattina?

        Ei kaikki advarit noin puhu kuin näillä sivuilla puhuvat, siihen on oma suunsä.
        Montako advaria tunnet ?

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      En yhtään.

    • Anonyymi

      Kiitos Jumalalla sateesta, joka virvoittaa maan! Hän " antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin." Matt.5:45

    • Anonyymi

      Aamen. Kyllä Jeesus on hyvä!

    • Anonyymi

      Jeesus on tie Jumalan luo. Sapattina Jeesus virvoittaa taivaan tien kulkijoita Pyhän Hengen voimalla.

      • Anonyymi

        Voi teitä raukkoja, kun vain sapattina saatte kokea Jeesuksen virvoitusta. Me uskovat saamme kokea virvoitusta joka päivä. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti"!
        Kyllä Jeesus on hyvä.


    • Anonyymi

      Kyllähän Jeesus voi siunata arkenakin, mutta sapattina siunausvirrat oikein kuohuvat, koska Jeesus on läsnä Pyhän Henkensä kautta siellä "Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."" Mat.18:20

      • Anonyymi

        Sinulla ne on taitanut kuohua yli, kun et muusta osaa puhuakkaan kuin sapatista.


      • Anonyymi

        Sana varoittaa: Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Jos osaat lukea: niin huomaat että Sana puhu uskosta luopumista.
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
        Adventismi on valehtelua. Tässäkin ketjussa voi nähdä adventistien kirjoitamia monia erittäin törkeitä ja ilmiselviä valheita.
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sapattiuskonto kieltää syömästä sitä hyvää, minkä Jumala on omilleen luonut.a jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.
        Adventistit ovat syvällä pimeydessä ja riivaajien opeissa. He ovat maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja pyhää.

        Voi kertoa esimerkiksi ellenin olleen todistetusti yhteydessä vainajahenkiin. Adventismi perusta on Ellen G. White.
        "Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9)."
        "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä".
        On hyvin loogista väittää adventistien olevan edelleen yhteydessä samoihin henkivaltoihin kuin Ellen G. White.

        Adventisti ja valhejuutalainen, et ole lukenut Raamattua, niin että tietäisit, mitkä käskyt Jeesus antoi. Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.'Ilman lakia' tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.


      • Anonyymi

        Adventistit tunkevat lähes jokaiseen kommenttiinsa heidän jumalansa muistomerkin nimen. He, eksyttäjät puhuvat heidän jumalasta, sapatista kuin elävästä olennosta, joka on ikuinen ja aina Jumalan rinnalle tai oikeastaan Jumalan yläpuolella.
        Adventistit seuraavat riivaajien oppia ja ovat osallisia auringon jumalan patsaan palvonnasta.
        Sanassa on varoitettu: "äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana".
        Ellen on adventistien profeetta ja opettaja ja adventismin perusta. Vaikka ellenin pahuus on selvästi todistettu, niin kuitenkin adventistit kuittaavat ellenin noituudet ja yhteydet riivaajiin kevyesti tokaisemalle: 'kaikki erehtyvät'.
        Sen sijaa Sanassa on kehotus:
        jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Jumala Sana ei kelpaa adventisteille elämän ohjeeksi, vaan he ovat ottaneet noidan omaksi opettajakseen. Adventistit eivät seuraa Jeesusta eivätkä ole Hänen opetuslapsiaan.


    • Anonyymi

      Sapatin antaja on tärkeämpi kuin sapatti, mutta ei lasta saa heittää pois pesuveden mukana.

    • Anonyymi

      Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus vaikka vietän sapattia niin tiedän että vain Jeesus pelastaa Halleluujaa !!

    • Anonyymi

      Aamen. Jeesus on sapatin Herra jota on ilo kokoontua ylistämään hänen omana pyhäpäivänään.

    • Anonyymi

      Mikä on tulevan sapatin raamattutunnin aihe?

      • Anonyymi

        Mutta on kummallista, että aikuinen ihminen, joka osaa kirjoittaa ja jonka pitäisi olla lukutaitoinen, vänkää kuukaudesta toiseen kristillisellä palstalla omia harhojaan.
        Adventistit väittävät Jumalan valehdelleen ja heidän oman profeettansa ellenin, tuoneen totuuden.
        "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja"

        Sen sijaan adventistien opin mukaan kukaan ei pelastu pelkästään armosta, vaan tarvitaan omia tekoja, ja pelastuksen jokainen voi hankkia viettämällä lauantaipäivän adventtikirkon sääntöjen mukaan.
        Joko Jumala valehtelee tai ellen onkin väärä profeetta ja eksyttäjä.

        Taas kerran kieroilit ja kirjoitit pahuuttasi eksytystä. Nobelin palkinnon saajien joukossa on juutalaisia, ja vain juutalaiselle Jumala antoi sapatin muistutukseksi. Jumala on siunannut omaa kansaansa, eikä Jumala siunaa ketään, joka ottaa toisen omaa, niin kuin adventistit tekevät.
        israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        Adventistit ovat ottaneen juutalaisille kuuluvan lain ja sapatin ja vääristäneet sapatin vieton merkityksen ja tavat.


    • Anonyymi

      Luvattiin puhua Efesolaiskirjeestä

      • Anonyymi

        Sapatinvuohottajat eivät pidä yhtä ainoaa Raamatusta löytyvää sapattisääntöä.
        Sapattina ei saa toimittaa omia askareita: seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita,
        Sapattina ei teettää toisella työtä: älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        Sapattina ei saa tehdä tulta: Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.
        Sapatti pitää viettää hiljaisuudessa. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
        Kaikki kantaminen on kielletty: Älkää viekö sapatinpäivänä mitään kantamusta taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä, vaan pyhittäkää sapatinpäivä, niinkuin minä käskin teidän isienne tehdä.
        Myyminen ja ostaminen on kielletty: Jerusalemissa asuvat tyroslaiset toivat kalaa ja kaikenlaista kauppatavaraa ja myivät sitä sapattina juutalaisille.
        Minä moitin Juudan ylimyksiä ja sanoin: "Kuinka uskallatte tehdä tällaista syntiä, että häpäisette sapatinpäivän?
        Sapatinrikkojat pitää kivittää: mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Viikko pitää tehdä työtä: Kuusi päivää tehtäköön työtä,
        Yksikään täällä riekkuja ei noudata sapatinsääntöjä. Heidän sapatin viettonsa on vai huulen liikettä ja tyhjää ylpeyttä, ei sen enempää.


    • Anonyymi

      Sitä pitää tulla kuulemaan kauempaakin.

    • Anonyymi

      Oletko käynyt Efesossa?

    • Anonyymi

      Olen, ja sielläkin alkuseurakunta pyhitti sapattia

      • Anonyymi

        Onko adventisti koskaan nähnyt, mitä kymmeneen käskyyn on kirjoitettuna: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        Adventistit laittavat Jeesuksen rinnalle sapatin, oman jumalansa.
        ADVENTISTIT OVAT KAMALIA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko adventisti koskaan nähnyt, mitä kymmeneen käskyyn on kirjoitettuna: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        Adventistit laittavat Jeesuksen rinnalle sapatin, oman jumalansa.
        ADVENTISTIT OVAT KAMALIA!!!

        Onko 10 käskyä sinun mielestä vielä voimassa niinkuin Luther opetti ?

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ollut kamala, kun pyhitti sapatin. Seurataan Jeesusta.

      • Anonyymi

        Hyvä väläys !


      • Anonyymi

        Miksihän adventistien pitää puolustaa harhaoppiaan valehtelemalla?

        "Oletko käynyt Efesossa?
        "Olen, ja sielläkin alkuseurakunta pyhitti sapattia".?????

        Efeson seurakunta ei viettänyt sapattia, vaan he olivat pakanakristittyjä, jotka eivät tienneet mitään juutalaisen lain määräyksistä:
        "Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi — että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, "


    • Anonyymi

      Adventismi on valehtelua alusta loppuun ja kokonansa täynnä valhetta. Kenenkään ei pidä luottaa yhdenkään adventistin sanomisiin.
      Adventistit ovat valheen isän lapsia, joilta valheen puhuminen käy luonnostaan, ilman häpeää ja katumusta. ADVENTISMI ON SILKKAA PAHUUTTA!

    • Anonyymi

      Korintto oli pakanallinen kaupunki kuten Efesokin ja kuitenkin uskoon tulleet pyhittivät siellä ihan kiltisti sapattia, niin kuin Jeesus oli opettanut ja Paavali sapatin vieton vahvistanut omalla esimerkillään ja opetuksellaan. "Ja hän keskusteli synagoogassa JOKAISENA SAPATTINA ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan."Apt.18:4
      Tämä tapahtui Korinttossa ja Efeson seurakunta oli yhtälailla Paavalin perustama ja opettama "Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen." 1Kor.7:19. Huomaatko, kuinka Paavali oikein innokkaasti korosti sanoja JUMALAN KÄSKYJEN PITÄMINEN, ja sapatti on pisin kymmenestä käskystä ja siksi suuri siunaus Jumalan lapsille tänä lopun aikana, jolloin Jumala omalla merkillään sinetöi lapsensa. Jeesus sanoo: "pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne." Hes.20:20

    • Anonyymi

      Hyvin perustelu sanoma sapatin pyhittämisestä Jumalan kunniaksi.

    • Anonyymi

      Totisesti, aamen.

    • Anonyymi

      Paavali tosiaan jokaisena sapattina meni jumalanpalvelukseen, niin kuin Jeesus "Ja hän keskusteli synagoogassa JOKAISENA SAPATTINA ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan."Apt.18:4

    • Anonyymi

      Varmaan juuri siksi efesolaiskirjeessä Paavali korostaa uskovien yhteyttä, koska sapattina kokoontuva seurakunta muodostui sekä juutalaisista että pakanoista, jotka uskoivat Jeesukseen ja pyhittivät sapattia.
      Tänäkin sapattina on rikkautta nähdä muitakin kuin kantasuomalaisia jumalanpalveluksessa ja oppia yhdessä Jumalan sanasta ja Jeesuksesta.

      • Anonyymi

        Voi pimeyttä.
        Taas tuo sapatinorja siteeraa tuota Ap 18 lukua, jossa Paavali meni synagoogaan keskustelemaan ja levittämään evankeliumia.
        Siinä ei ollut kysymys uskovien seurakunnasta!

        Miksihän adventistien pitää väärentää Jumalan sanaa?


    • Anonyymi

      Uskovat kokoontuivat jokaisena sapattina alkuseurakunnassa. Se on fakta. "rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina." Apt.18:4

      • Anonyymi

        Israelin kansalle annettiin sapatti, ei uskoville.
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. "

        " Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin kansalle annettiin sapatti, ei uskoville.
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. "

        " Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona."

        Adventistit luulevat olevansa juutalaisia.


    • Anonyymi

      "ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen... vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen" Room.2:28,29
      "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani," Jes.56:6

      • Anonyymi

        Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
        adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
        SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.


    • Anonyymi

      Nyt kirkastui. Kiitos!

      • Anonyymi

        Sana varoittaa: Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Jos osaat lukea: niin huomaat että Sana puhu uskosta luopumista.
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
        Adventismi on valhtelua. Tässäkin ketjussa voi nähdä adventistien kirjoittamia monia erittäin törkeitä ja ilmiselviä valheita.
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sapattiuskonto kieltää syömästä sitä hyvää, minkä Jumala on omilleen luonut.a jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.
        Adventistit ovat syvällä pimeydessä ja riivaajien opeissa. He ovat maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja pyhää.

        Voi kertoa esimerkiksi ellenin olleen todistetusti yhteydessä vainajahenkiin. Adventismi perusta on Ellen G. White.
        "Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9)."
        "Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä".
        On hyvin loogista väittää adventistien olevan edelleen yhteydessä samoihin henkivaltoihin kuin Ellen G. White.


    • Anonyymi

      Hengellinen Israel viettää sapattia ja uskoo Jeesukseen.

    • Anonyymi

      Tämän kansan Jeesus vie kerran taivaaseen. On tärkeä seurata Jeesusta ja pyhittää sapatti. Jumalan armosta Jeesus lupaa seuraajilleen elämän kruunun "saatte tekin, jotka olette minua seuranneet...Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun."Matt.17:28, Ilm.2:10

    • Anonyymi

      Saako sitä kirkkaamman kruunun mitä useampia sapatteja on pyhittänyt?

      • Anonyymi

        Ei vaan kruunun kirkkaus riippuu siitä, kuinka monta postausta sapatin puolesta olet tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kruunun kirkkaus riippuu siitä, kuinka monta postausta sapatin puolesta olet tehnyt.

        Sapatinvuohottajat eivät pidä yhtä ainoaa Raamatusta löytyvää sapattisääntöä.
        Sapattina ei saa toimittaa omia askareita: seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita,
        Sapattina ei teettää toisella työtä: älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        Sapattina ei saa tehdä tulta: Älkää sytyttäkö tulta sapatin päivänä, missä asuttekin.
        Sapatti pitää viettää hiljaisuudessa. Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia.
        Kaikki kantaminen on kielletty: Älkää viekö sapatinpäivänä mitään kantamusta taloistanne älkääkä tehkö mitään työtä, vaan pyhittäkää sapatinpäivä, niinkuin minä käskin teidän isienne tehdä.
        Myyminen ja ostaminen on kielletty: Jerusalemissa asuvat tyroslaiset toivat kalaa ja kaikenlaista kauppatavaraa ja myivät sitä sapattina juutalaisille.
        Minä moitin Juudan ylimyksiä ja sanoin: "Kuinka uskallatte tehdä tällaista syntiä, että häpäisette sapatinpäivän?
        Sapatinrikkojat pitää kivittää: mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Viikko pitää tehdä työtä: Kuusi päivää tehtäköön työtä,
        Yksikään täällä riekkuja ei noudata sapatin sääntöjä. Heidän sapatin viettonsa on vain huulen liikettä ja tyhjää ylpeyttä, ei sen enempää.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä tietää : ) "Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."2Kor.13:8

      • Anonyymi

        Adventisti-jehova, olet menossa helvettiin, aivan jo oppisikin mukaan. Palvelet herraasi saatanaa, etkä pysty kieltämään herraasi perkelettä. Mutta tulee päivä päivien joukossa, jolloin heräät harhoistasi, silloin huomaat Jeesuksen puhuneen totta: Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        Huomaat Jeesuksen opetuksen olleen totta eikä sinun valheesi voineet muuttaa totuutta: Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisti-jehova, olet menossa helvettiin, aivan jo oppisikin mukaan. Palvelet herraasi saatanaa, etkä pysty kieltämään herraasi perkelettä. Mutta tulee päivä päivien joukossa, jolloin heräät harhoistasi, silloin huomaat Jeesuksen puhuneen totta: Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        Huomaat Jeesuksen opetuksen olleen totta eikä sinun valheesi voineet muuttaa totuutta: Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.

        Mikä on adventisti-jehova? Jehova tarkoittaa Jumalaa...adventisti Jeesuksen toisen tulemuksen odottajaa.

        Odottaako siis Jumala toista tulemustaan. Vai tulemus toista jumalaansa?


    • Anonyymi

      Totuus on heillä, jotka tottelevat Jeesusta. "Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä"1Joh.3:24

      • Anonyymi

        Sapattia vietettiin Egyptin orjuuden muistoksi: Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia ja kirjoitettuna vanhan liiton lain tauluihin. Mooseksen laki annettiin koko Israelin kansalla, niin että Israel olisi ollut Jumalan kansa.
        Laissa määrättiin Egyptin lähdön tapahtumiin perustuvia juhlia, jotta kansa ei olisi unohtanut Jumalaa ja kuinka Jumala pelasti kansa Egyptin orjuudesta. Esimerkiksi pääsiäisestä määrättiin: Syö seitsemänä päivänä sen ohella happamatonta leipää, kurjuuden leipää-sillä kiiruusti sinä lähdit pois Egyptin maasta-että alati muistaisit sitä päivää, jona lähdit Egyptin maasta. Samoin lepopäivästä: Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.
        Yksikään israelilainen ei ollut uudesti syntynyt. Vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen Jumala otti omaksi kansakseen kaikista maailman kansoista uudesti syntyneet: "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta".
        Uudesta liitosta on kirjoitettu: Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        Jeesuksen seuraajien eli uudesti syntyneiden ei tarvitse viettää vanhaa liittoon kuuluvia juhlia tai sapattia, jotta he muistaisivat Jumalan.
        Se sijaa adventistit, jotka eivät ole Jeesuksen seuraajia ja eivätkä Jumalan lapsiksi syntyneitä, pitää ulkoisten juhlien ja tapojen avulla muistuttaa itseään Jumalasta.


    • Anonyymi

      Tuo on hyvä määritelmä apostoli Johannekselta.

    • Anonyymi

      Sapattia ei voi Raamatulla kumota vaan vahvistaa.

      • Anonyymi

        Numero 6 liittyy monella tavalla Saturnukseen, se on auringosta lähtien aurinkokunnan 6. planeetta, ja sen mukaan nimetty lauantai (dies Saturni, Saturday...) on nykyisen käytännön mukaan 6. viikonpäivä (raamatullisesti 7.). Sattumoisin sen nimessä nykymaailman merkittävimmässä eli englannin kielessä on myös 6 kirjainta (Saturn).
        Eteläisessä Babyloniassa puhutussa kaldean kielessä Saturnuksen nimi oli "Stur", jonka lukuarvo gematriassa on 666:

        Saturnus liittyy siis saatanaan pedon luvun kautta ja lisäksi Saturnus on esimerkiksi iirin kielellä "Satarn" ja xhosan kielellä "iSateni". Saatanan väri on tietenkin musta ja niin on myös Saturnuksen, jonka symboleita on myös musta neliö/kuutio. Saturnus on siis yksi saatanan vastineista.


      • Anonyymi

        Adventisti, pidät kristillistä palstaa kusitolppanasi ja taas kävit lirauttamassa oman pedon merkkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisti, pidät kristillistä palstaa kusitolppanasi ja taas kävit lirauttamassa oman pedon merkkisi.

        Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. Tosin sanoen kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois. Kenenkään Jeesuksen oman sydämeen ei kirjoiteta Mooseksen lakia, ei edes kymmentä käskyä. Laki on kokonaisuus ja myös ns. kymmenen käskyä kuuluu Mooseksen lakiin.
        Kymmenen käskyn lain tauluista on todistettu: Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin,
        Oletko koskaan vilkaissut Raamattua? Paavali kirjoitti: Elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Jeesuksen omien sydämiin kirjoitetaan Elämän Hengen laki. Synnin ja kuoleman laki ei ole yhtä kuin Elämän Hengen laki. Mooseksen lakia ei koskaan ole annettu pakanoiden täytettäväksi. Paavali puhui juutalaisista, joiden kanssa Jumala Mooseksen välityksellä teki liiton, joka perustui Aaronin ylipappeuteen.
        Jumalan tekemä liitto, joka koskee pakanoita on uusi liitto: tämä on minun (Jeesuksen) vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Uuden kirjoitusten ymmärtämisen perusta: Mooseksen lakia ole annettu pakanoille: kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät (koska ovat Jumalan lapsia), mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        Luther, jonka käsityksiin oppisi Jumalan ilmoituksesta perustuu, oli uskosta osaton maailman ihminen ja Jeesuksen omien vainoaja. Väärät profeetat tunnistaa heidän hedelmistään. Luther hedelmät ovat kauhistuttavia: sotia, kansanmurhia ja vainoja, nälänhätää ja verenvuodatusta ja maasta pakoa.
        Uudesta Liitosta on kirjoitettuna: Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
        Uuden Liiton ylipapin käskyt ovat: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti (Jeesukseen uskovien) sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        Laista sen sijaa on sanottu: Sillä se (Mooseksen laki), millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        Jos sillä, mikä (Mooseksen laki) on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. Tosin sanoen kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois. Kenenkään Jeesuksen oman sydämeen ei kirjoiteta Mooseksen lakia, ei edes kymmentä käskyä. Laki on kokonaisuus ja myös ns. kymmenen käskyä kuuluu Mooseksen lakiin.
        Kymmenen käskyn lain tauluista on todistettu: Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin,
        Oletko koskaan vilkaissut Raamattua? Paavali kirjoitti: Elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Jeesuksen omien sydämiin kirjoitetaan Elämän Hengen laki. Synnin ja kuoleman laki ei ole yhtä kuin Elämän Hengen laki. Mooseksen lakia ei koskaan ole annettu pakanoiden täytettäväksi. Paavali puhui juutalaisista, joiden kanssa Jumala Mooseksen välityksellä teki liiton, joka perustui Aaronin ylipappeuteen.
        Jumalan tekemä liitto, joka koskee pakanoita on uusi liitto: tämä on minun (Jeesuksen) vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Uuden kirjoitusten ymmärtämisen perusta: Mooseksen lakia ole annettu pakanoille: kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät (koska ovat Jumalan lapsia), mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
        Luther, jonka käsityksiin oppisi Jumalan ilmoituksesta perustuu, oli uskosta osaton maailman ihminen ja Jeesuksen omien vainoaja. Väärät profeetat tunnistaa heidän hedelmistään. Luther hedelmät ovat kauhistuttavia: sotia, kansanmurhia ja vainoja, nälänhätää ja verenvuodatusta ja maasta pakoa.
        Uudesta Liitosta on kirjoitettuna: Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
        Uuden Liiton ylipapin käskyt ovat: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti (Jeesukseen uskovien) sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
        Laista sen sijaa on sanottu: Sillä se (Mooseksen laki), millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        Jos sillä, mikä (Mooseksen laki) on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.

        "Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. "

        Osoitapa Raamatulla yksiselitteisesti, että kyse oli nimen omaan Kymmenen käskyn laista. Et pysty!


    • Anonyymi

      Totta on. Aamen.

    • Anonyymi

      Sapatti on Jumalan asettama ja " Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa""2tIM.2:19

    • Anonyymi

      Sapatti asetettiin jo Eedenissä, joten se on hyvin vanha asetus, kohta kuusi tuhatta vuotta vanha, ja Jeesus vahvisti sen myös Uuden liiton kristityille.

      • Anonyymi

        Yksikään Saturnuksen toisin saatana n palvoja eli adventisti ei ole menossa taivaaseen.


      • Anonyymi

        Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

        Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.
        -kopioit kekusteluista-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

        Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.
        -kopioit kekusteluista-

        Mene Adventistipastoreiden luokse keskustelemaan, niin kaikki selkiää.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene Adventistipastoreiden luokse keskustelemaan, niin kaikki selkiää.

        1234567---

        Mutta eihän se ole sinullekkaan selvinnyt.
        Olet vieläkin sapatin orjuudessa. Yksinkertaisia on helppo puijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän se ole sinullekkaan selvinnyt.
        Olet vieläkin sapatin orjuudessa. Yksinkertaisia on helppo puijata.

        Mene sinä keskustelemaan ja neuvomaan, jos väärässä ovat. Sinun tulee senverran välittä lähimmäisistäsi että menet oikaisemaan heille minkä vääräksi näet.

        1234567---


      • Anonyymi

        "Sapatti asetettiin jo Eedenissä,..."

        Niin asetettiin muttei ihmisille. Ja miten niin asetettiin? Se määrättiin enkeleille muttei ihmisille. Näin kertoo riemuvuosien kirja.


    • Anonyymi

      Montako kertaa täällä on Jeesuksen ja sapatin puolustajat vedonneet muuhun kuin Raamattuun? Sinun valheelliset panettelusi eivät vakuuta tippaakaan, "Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."2Kor.13:8

      • Anonyymi

        Adventistien sapattisääntöjä ei löydy Raamatusta. Kristityille ei ole annettu käskyä tai esimerkkiä pyhittää ja viettää jotain päivää pyhäpäivänä. Opit ja väitteet päivän pyhittämistä ovat tyhjän jauhamista.
        Apostolien teoissa mainitaan mm. muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa. Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. 'JOKA PÄIVÄ' Paavali toteutti Heran käskyä saarnata evankeliumia kaikille kansoille: Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        Paavali todisti myös: Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        Paavali ei erotellut päiviä pyhiin ja arkipäiviin tai viikonpäivään joka kadottaa, vaan opetti lakkaamatta yötä päivää. "en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa". Uuden testamentin kirjeistä löytyy koko Jumalan tahto.
        Varoituksen sana: "teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        Adventistit puhuvat väärää puhetta, he ovat julmia susia, susia lammasten turkissa.


    • Anonyymi

      Minä näin, ettei sapattia voitu kumota Raamatulla. "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt." Ps.89:35

      • Anonyymi

        Koskas aloitat sapatinrikkojien kivittämiset?


      • Anonyymi

        Taas aloit kieroilla, adventisti, sillä pahuus eksyttäminen ovat sinun luonteesi.
        Ainoastaan Vanhassa liitossa on juutalaisilla annettu käsky viettää sapattia. Tätä vanhan liiton käskyä adventistit käyttävät sapatinmeuhkamisensa perustana.
        Olet monesti sanonut ns. kymmenen käskyn yhä olevan voimassa. Nyt kuitenkin väität: 'jo kertaalleen kumotusta Vanhasta liitosta, Jeesus pyyhki pois ritinkuolemallaan'
        Kirjoittelet paksua pajunköyttä.
        OLET PAHASTA.
        Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan.
        Jumala valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.

        On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas aloit kieroilla, adventisti, sillä pahuus eksyttäminen ovat sinun luonteesi.
        Ainoastaan Vanhassa liitossa on juutalaisilla annettu käsky viettää sapattia. Tätä vanhan liiton käskyä adventistit käyttävät sapatinmeuhkamisensa perustana.
        Olet monesti sanonut ns. kymmenen käskyn yhä olevan voimassa. Nyt kuitenkin väität: 'jo kertaalleen kumotusta Vanhasta liitosta, Jeesus pyyhki pois ritinkuolemallaan'
        Kirjoittelet paksua pajunköyttä.
        OLET PAHASTA.
        Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan.
        Jumala valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.

        On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.

        Voi sinua, joka pidät kuviteltua Raamattua jonakin totuutena..ihmisten kirjoittamaa opusta!


    • Anonyymi

      Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
      Sanokaan nyt adventistit, oletteko aivan varmasti noudattaneet sapattikäskyä?

    • Anonyymi

      Aabraham Jumalan ystävänä vietti sapattia.
      Sapatti loppuisi pian, aurinko oli jo laskemassa.
      Saara istui veljensä, joka oli myös hänen miehensä, seurana sängyn reunalla.
      Heidän selkänsä takaa kuului sydäntä särkevää tytön itku.
      En minä halua, älkää pakoittako minua siihen, rukoili tyttö Jumalan ystävältä Aabrahamilta.
      Sidotko tytön vai pidänkö häntä paikoillaan kun yhdyt häneen, kysyi Saara mieheltään.
      Sidotaan kiinni kun eihän siitä muuten tule mitään, siskoseni, vastasi Aabraham vaimolleen.
      Haen köyttä rakas veljeni, sanoi Saara veljelleen.
      Hae vaimoseni, vastasi Aabraham sisarelleen.
      Sisarukset, jotka olivat keskenään naimisissa, sitoivat itkevän ja vastaan pyristelevän orjatyttönsä, jonka oli antanut Jumalan ystävän Aabrahamin raiskattavaksi, sänkyyn kiinni, niin että Aabraham pystyisi kauhuissaan rimpuilevaan nuoreen orjatyttöön yhtymään.
      Kiitos Saara tästä kauniista ihanasta tytöstä.
      Ole hyvä Aabraham, pidä hauskaa.
      Ajattelen sinua Saara vaimoseni kun vastoin tahtoani häneen yhdyn.
      Ei tunnu hauskalta Saara sisareni, ei tunnu hauskalta yhtään yhtään.
      Huomenna minä ruoskin tämän orjatytön koska ei kuuliaisesti suostu raiskattavaksesi.
      Tee mitä haluat, arvoton orjahan se vain on, vaikka hengiltä sen ruoskisit.
      Mutta kun ensimmäisessä käskyssä kielletään tappamasta.
      Se koskee ihmisiä se käsky.
      Mutta voinhan ystävältäni Jumalalta Jeesukselta, joka neitsyt Maariasta syntyi, ristiinnaulittiin, kuoli ja nousi olmantena päivänä kuolleista ja sanoi minulle eilen että älä pidä muita Jumalia rinnallani, että ovatko orjat ihmisiä.
      Kysy jalo veljeni rakas mieheni.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe