Paavi on todennut ja kehtottanut, että myös ateistit ovat hyviä ihmisiä mikäli he tekevät hyviä tekoja. Millaisia hyviä tekoja ateistit tekevät? Mitä lausuntoja muiden suurten teististen liikkeiden johtajat ovat antaneet ateismista ja ateisteista?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2013052417058421
Ateistikin voi olla hyvä ihminen
13
159
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ateistiksi itseään kutsuva henkilö on hyvä ja tekee hyviä tekoja, niin hän on palstan ateistien mukaan lattialla sätkivä hellari.
"Hyvä ateisti" on oksymoroni (huom.! agnostikko ei ole ateisti palstan ateistien mielestä)
Ai niin: ateistit eivät harjoita minkäänlaista hyväntekeväisyyttä - ei niin yhtään mitään. Parempi ohje on: ”Älä tee muille sitä, mikä sinusta on pahaa.” Kristityt luulevat tekevänsä hyvää kun levittävät uskoaan syöpäläisten lailla, mutta todellisuudessa he tekevät pahaa. Esimerkkinä vaikkapa Uuden maailman alkuperäiskansojen joukkotuhonta, joka tehtiin kristinuskon levittämisen ja hyvän tekemisen nimissä.
- Anonyymi
Paha on mielipide. Se, mikä on toiselle pahaa, on toiselle hyvää.
Ateisti pitää hyvänä juopottelun, uskova hellari pahana. Anonyymi kirjoitti:
Paha on mielipide. Se, mikä on toiselle pahaa, on toiselle hyvää.
Ateisti pitää hyvänä juopottelun, uskova hellari pahana.”Ateisti pitää hyvänä juopottelun, uskova hellari pahana.”
Ihmiskunta on ollut satoja tuhansia vuosia ateistinen ja raitis. Vasta maanviljelyksen ja jumalien keksimisen myötä ihminen alkoi käyttää alkoholia. Minä esimerkiksi pidän alkoholia myrkkynä enkä käytä sitä koskaan.
- Anonyymi
Jaa ateisti onhyväihminen....Ukrainan sodassa tapettu yli 100 åå ihmistä!
- Anonyymi
100 000
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
100 000
Se on tapahtunut kristinuskon puolesta ja länsimaista rappiota vastaan taistellessa.
- Anonyymi
Totta kai ateisti voi olla hyvä ihminen.
Mutta voiko kristitty olla? Sitä olen pohtinut, enkä ole oikein selvää saanut.- Anonyymi
Eivätkö Sauli Niinistö ja Jenni Haukio ole hyviä ihmisiä? He ovat uskoaan tunnustavia kristittyjä.
- Anonyymi
olisit selvinpäin, niin näkisit jotain muutakin minä, minä, minä vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö Sauli Niinistö ja Jenni Haukio ole hyviä ihmisiä? He ovat uskoaan tunnustavia kristittyjä.
Lahkolaisia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286