Mutta hujjavat katsojat silleen , että sekaan on laitettu ihan hyviäkin ohjelmia sillä hengellä jonka ohjataan tuon Tv-7
Juhani Starczewski kirjoittaa hyvin.
LÖIKÖ JEESUS RAAMATULLA PÄÄHÄN MIRJA JA MARTTI OJARESTA?
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0zTub4QVE13oSUxCxaZEgmREuCBrJRsS8RYwyTAygg2eyCQxGMdD5N1477bVUxVmnl&id=100073638495936
Juhani Starczewski
2 pv ·
Päivitys 1.5.2023 klo 10:30: jatkan kirjoitusta, seuraa jatkoa:
LÖIKÖ JEESUS RAAMATULLA PÄÄHÄN MIRJAA JA MARTTIA?
Oletko sitä mieltä, että JEESUS PYHÄSSÄ HENGESSÄ johti Martin ja Mirjan hylkäämään puolisonsa ja menemään sitten keskenään naimisiin?
Uskotko, että Jumala on siunannut tuon liiton?
Pappi on kysynyt Martti Ojarekselta kaksi kertaa ensimmäisen ja toisen naisen kohdalla:
Jumalan edessä ja tämän seurakunnan / näiden todistajien läsnä ollessa kysyn sinulta, Martti Ojares, tahdotko ottaa ensimmäisen ja toisen vaimon aviovaimoiksesi, olla heille uskollinen ja rakastaa heitä hyvinä ja pahoina päivinä, AINA KUOLEMAAN ASTI?
Martti vastaa KAKSI KERTAA:
Tahdon.
Pappi kysyy Mirja Savolaiselta kaksi kertaa ensimmäisen ja toisen miehen kohdalla:
Jumalan edessä ja tämän seurakunnan / näiden todistajien läsnä ollessa kysyn sinulta, Mirja Savolainen, tahdotko ottaa ensimmäisen ja toisen miehen aviomiehiksesi, olla heille uskollinen ja rakastaa heitä hyvinä ja pahoina päivinä, AINA KUOLEEMAAN ASTI?
Mirja vastaa KAKSI KERTAA:
Tahdon.
Onko Jumala muuttanut mielensä heidän kohdallaan?!
Matteuksen evankeliumi: JEESUS:
19:6 Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Markuksen evankeliumi: JEESUS:
10:9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Martti Ojares pitää toisen miehen vaimoa omanaan! Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden jos hän toisen miehen kanssa on miehensä eläissä, niin hän huoraksi kutsutaan; mutta jos mies kuolee, niin hän on laista vapaa, ettei hän huoraksi tule, jos hän toisen miehen kanssa on.
sivu 20
Martti Ojares: Olen tullut uskoon. Olen ottanut Jeesuksen vastaan elämääni.
Uskon tunnustaminen aiheutti pahan halkeaman entisestäänkin säröllä olleeseen liittomme maljaan, mutta meni sitä siinä vielä kolme vuotta ennen kuin lopulta erosimme. Taistelua kesti niin pitkään sen takia, että en kaikista vaikeuksista huolimatta halunnut erota. Elin ne vuodet odottaen, että avioliittomme jatkumiseen vielä löytyisi jokin ratkaisu.
Mutta eipä löytynyt.
Taas askel eteenpäin
Saman vuoden marraskuussa, kun heinäkuussa olin ilmoittanut ottaneeni Jeesuksen vastaan, tapahtui jotakin, joka taas vi minua nykyistä työmaatani kohti. Nykyinen vaimoni Mirja, jonka ajatuksia tämänkin kirjan sivuilta löydät, oli siihen aikaan Sanomien päiväkodin johtajana. Päiväkodin kirjanpito hoidettiin Sanoma Osakeyhtiössä, joten olin tavannut Mirjan tilinpäätösten yhteydessä. Tarkempaa tietoa minulla ei hänestä ollut, eikä tavatessammekaan ollut mikään viisari värähtänyt.
Jossakin vaiheessa tulin kertoneeksi uskoontulostani eräälle ekonomille, jonka lapsi oli päiväkodissa hoidossa. Silloin riitti jo rohkeutta sellaisenkin asian tunnustamiseen. Sen kuultuaan mies kysyi, tiesinkö Savolaisen Mirjan olevan uskossa. Vastattuani että en tiennyt mies jatkoi, että minun olisi varmasti mukava vaihtaa ajatuksia Mirjan kanssa.
Samana päivänä koin jotakin, joka ei sillä hetkellä tuntunut ollenkaan miellyttävältä. Juuri kun olin todennut, että en tiennyt Mirjan olevan uskossa enkä muutenkaan tiennyt mitään hänen elämästään. Jumala antoi minulle ihmeellisen näyn: tulisin menemään tämän naisen kanssa naimisiin.
Se oli minulle kauhea paikka.
En suinkaan Mirjaa kauhistunut, vaan ajatuskin hänen kanssaan avioitumisesta tuntui pahalta sen takia, että en todellakaan tiennyt hänestä yhtään mitään. Ties vaikka olisi kuinka onnelliseesti naimisissa, ja minä itsekin vielä silloin avioliitossa! Miten voin sellaista ajatellakaan?
Ja kieltäydyin ajattelemasta seuraavat kolme vuotta. Karkotin ajatuksen mielestäni ihan aktiivisesti. Silti täytyy totuuden nimessä sanoa, että kyllä tämä näky ja Mirjan kanssa avioituminen joskus väkisinkin työntyi mieleen. Se pani miettimään, oliko ajatus lähtöisin minusta itsestäni vai Jumalasta vai ehkä jostakin muusta lähteestä.
En halunnut erota senkään takia, että tiesin Jumalan olevan avioeroja vastaan. Tämänkin takia ajattelin tällaisten mietteitten olevan itsestäni peräisin. Sielullisia hömpötyksiä.
Ennen lähtemistäni vaimoni luota en vihjannutkaan Mirjalle eroaikeistamme. Sanallakaan en sanonut, saati luvannut hänelle mitään. Tunteemme kuitenkin kasvoivat samaan suuntaan, sitä en voi kiistää. Vaikeata se oli Mirjallekin, kun tunteita oli, mutta hänelläkään ei siinä vaiheessa ollut tietoa, mitä välillämme tulisi tapahtumaan.
Jatkuu !
Tv -7 on saastainen pohja ja on täynnä kakka tuotteita sekasillipadassa .
29
359
Vastaukset
Jatkuu !
Kirjasta sivu 28:
Mirja Ojares kirjoittaa -Jumalan seitsemäs ihme – Mirja ja Martti Ojares - kirjassa: ...Herra alkoi ohjata minua lähemmäs Martti Ojaresta. Vuonna 1977 päädyin Sanoma Osakeyhtiön palveluksessa olevien lapsille perustettuun päiväkotiin.
Ensimmäinen aviomieheni oli opiskelutoverini Kansankorkeakoulussa. Vaikka hän oli hyvä ihminen, isä ja aviomieskin, niin kuitenkaan suhteemme ei päässyt kasvamaan siihen mittaan kuin olisin halunnut, ja eroon se lopulta päättyi.
Juhanin lisäys: 1.Pietarin kirje:
3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
3:2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku…
Eron opetukset
Kyseltyäni kuukausikaupalla Jumalalalta erotako vai ei Hän antoi selvän vastauksen: "Lapseni, minä en pakota sinua mihinkään."
Siitä huolimatta ero oli minulle vakava nöyryytyksen paikka. Olin aina ajatellut, että avioeroon ajautuvat puolisot ovat sosiaalisesti ja henkisesti sillä tavalla kehittymättömiä, etteivät kykene esimerkiksi selvittämään erimielisyyksiään, ja nyt olin itse samassa tilanteessa.
Tunsin epäonnistuneeni myös kasvattajana. Olin nähnyt työssäni paljon surua ja suurta tuskaa avioerojen vuoksi. Mutta Jumalan turviin heittäydyin siinäkin tilanteessa. Eikä Herra heittänyt pois Häntä vastaan rikkonuttakaan, kun kerran olin Hänen omakseen jättäytynyt.
Jälkikäteen olen usein miettinyt sitä kokemuspääomaa, joka minulle on tämänkin elämänvaiheen kautta kertynyt. Oma ylpeä minä sai väistyä, minkä jälkeen olen saanut nöyrästi polvistua Jeesuksen ristin juurelle pyytämään anteeksiantoa, apua ja armoa. Olen saanut lisää voimaa ja viisautta kohdata erilaisia ihmisiä, asioita ja tehtäviä.
Yksinhuoltajan yksinäisyys ja vastuu kahden tyttäremme kasvattamisesta on näyttänyt minulle, kuinka paljon monessa suhteessa tarvitsen Jumalaa. viedäkseen elämääni kunnialla eteenpäin. Omien kokemustani kautta ymmärrän paremmin vastaavissa tilanteissa eläviä lähimmäisiämme - joista kaikki eivät turvaa Jumalaan, vaikka sieltä saamme parhaan avun kaikkeen hätäämme.
sivu 29
Erilainen johtaja
Vuodet vierivät ja tyttäret kasvoivat. Kyselin Jumalalta, mitä Hänellä oli varattuna minua varten. Kyselin sen takia, että jotenkin alitajuisesti ymmärsin olevani menossa kohti kolmatta vaihetta elämässäni.
Sanoma Osakeyhtiön palveluksessa ollessani sain seurata yhtiön vaiheita vuodesta 1977 vuoteen 2001, jolloin päiväkoti lakkautettiin. Se oli mielenkiintoista ja historiallisestikin merkittävää aikaa. Minulle henkilökohtaisesti se oli merkittävää siitäkin syystä, että Sanomien päiväkodissa työskennellessäni tutustuin Martti Ojarekseen yhtiön varatoimitusjohtajaan.
Martti on aina ollut ihmisläheinen, keskusteleva ja yhteyteen pyrkivä persoona, vähän erilainen kuin perinteinen johtajatyyppi. Hänen tullessaan Sanomien palvelukseen huomasin ihmisten olleen iloisia tällaisen henkilön saamisesta työyhteisöön. Siitä puhuttiin yleisesti.
Iloinenhan minäkin olin, mutta tapasimme kuitenkin vain silloin tällöin työn merkeissä. Esimerkiksi Martinkin mainitsemissa tilintarkastuksissa olin mukana jonkin kerran, mutta ei meidän välillämme siinä vaiheessa tapahtunut sen kummempaa.
Tulihan minunkin korviini tieto Martin uskoontulosta. Se uutinen lämmitti erityisesti. Meillä oli uskova varatoimitusjohtaja! Arvelin, että kun sellaista tapahtui Sanoma Osakeyhtiössä, niin se varmasti merkitsi jotakin suurta, tavallista suurempaa, jotakin merkittävää. Pidin päivänselvänä, että merkitsi se Sanomillekin jotakin, kun sentään aika tärkeästä alueesta vastaavasta johtajasta oli kysymys.
Lähempään tuttavuuteen
Päiväkoti oli jonkinlainen sydän suuressa lehtitalossa. Meillä oli läheinen suhde talon johtajiinkin. Niihin aikoihin oli joulu lähestymässä ja vuorossa joulukorttien lähettäminen johtoryhmälle. Koin Martin ratkaisun Jeesuksen seuraan lähtemisestä niin ihanaksi asiaksi, että hänen korttiinsa laitoin uskoon tulemiseen viittaavan joulurunon.
Pian Martti soittikin minulle ja kysyi voisimmeko tavata. Puhelussa ei sinänsä ollut mitään ihmeellistä tai poikkeavaa. Sellaisen puhelun olisi voinut soittaa kuka hyvänsä. Sanomissa oltiin yleensäkin kanssakäymisissä työtovereiden kesken. Sanottiin, että "men-Jatkuu
sivu 30
täisiinkö yhdessä syömään" tai "tai tule käymään" tai "tavattaisiinko siellä ja siellä". Nämä olivat ihan luonnollisia asioita.
Tämän puhelun jälkeen minulla kuitenkin oli jokin kummallinen aavistus. Minulla on sen jälkeenkin ollut samanlaisia aavistuksia, joita en voi sanoa kokeneeni tietoisuuden tasolla. Nojatessani puhelun päätyttyä lasten ulkovaatevaatekaappeihin tajusin vahvasti, että oli astuttu sellainen askel, joka merkitsi jotakin järisyttävää muutosta elämässäni.
Siinä ei ollenkaan ollut kysymys esimerkiksi siitä, että olisin ollut niin rakastunut Marttiin, , että se olisi aiheuttanut tällaisia tuntemuksia. Hän oli miellyttävä ihminen toisten miellyttävien ihmisten joukossa, mutta sen puhelun jälkeen tuli mukaan tämä järjellä selittämätön tunne.
Puhelumme jälkeen Martti tuli käymään päiväkodissa, jossa jatkoimme keskusteluamme kahvikuppien ääressä.
Oikeastaan kaikki lähti siitä, että Martti halusi puhua omassa suhteessaan olleista ongelmista. Uskovina ihmisinä me tietysti myös rukoilimme yhdessä. Ihan vilpittömästi halusin, että Martti saisi avioliitto-ongelmansa ratkaistuksi. Niin kuin halusi hänkin.
Vähitellen aloin kaivata Martin soittoja ja tapaamisia. Ajan myötä välillemme kehittyi jotakin, jota ei ihmisten välillä ihan aina tunneta. Se ei ollut pelkästään fyysistä viehätystä ja vetovoimaa.. Se oli voimakas tunne, harvinaisen erikoinen yhteys.
Tänä päivänä ymmärsin, että jos sitä tunnetta ei olisi ollut, en olisi koskaan mennyt Martin kanssa naimisiin. En missään tapauksessa, koska minusta se muuten oli niin väärin kuin olla voi.
Emme menneet yhteen vain sen takia, että saisimme uuden elämänkumppanin ja paremman avioelämän. Uskon Herran etukäteen nähneen, että nämä kaksi ihmistä pystyvät yhdessä tekemään sen homman, jota Hän nyt on laittanut meidät tekemää. Toisaalta Jumala pitää kaikesta muustakin huolen, kun me tosissamme lähdemme tekemään Hänen työtään.
Häät Jerusalemissa
Matka oli meille molemmille ensimmäinen kerta Jerusalemissa, joten tuntuu erityiseen juhlalliselta tulla vihityksi avioliittoon juuri siellä. Jumalan läsnäolo tuntui koko ajan vahvasti. Heti Israeliin päästyämme sitä vain tunsi olevansa jossakin merkityksellisessä paikassa.
Juhanin lisäys: Ilmestyskirja:
11:8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
Juhanin lisäys: Galatalaiskirje:
4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Juhlintaa
Mm. Vapaamuurari Aatos Erkkokin, joka oli siihen aikaan Sanomien pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja, tuli joulunajan tilaisuudessa skoolaamaan kanssamme ja sanoi, että yhteen menemiseemme oli hieno juttu.
Juhanin lisäys: 2.Timoteuksen kirje:
3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
-------
Eila Rajahalme - Avioliiton puhtaus ja pyhyys
https://www.youtube.com/watch?v=gHg4N3NgY5E&t=4s
Henkilökohtaisesti en usko, että JEESUS PYHÄSSÄ HENGESSÄ puhui Mirjalle noin:
Kyseltyäni kuukausikaupalla Jumalalalta erotako vai ei Hän antoi selvän vastauksen: "Lapseni, minä en pakota sinua mihinkään."
Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!
Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat. Malakia 2:16
OLETKO "USKOVA HUORA"?!
UUSI LIITTO: Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden jos hän toisen miehen kanssa on miehensä eläissä, niin hän HUORAKSI kutsutaan; mutta jos mies kuolee, niin hän on laista vapaa, ettei hän HUORAKSI tule, jos hän toisen miehen kanssa on. Roomalaiskirje 7:1-3
Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.[Room. 7:2]1. Korinttolaiskirje 7:39
Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, EIVÄT AVIONRIKKOJAT, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. 1. Korinttolaiskirje 6Savis kirjoitti:
Jatkuu
sivu 30
täisiinkö yhdessä syömään" tai "tai tule käymään" tai "tavattaisiinko siellä ja siellä". Nämä olivat ihan luonnollisia asioita.
Tämän puhelun jälkeen minulla kuitenkin oli jokin kummallinen aavistus. Minulla on sen jälkeenkin ollut samanlaisia aavistuksia, joita en voi sanoa kokeneeni tietoisuuden tasolla. Nojatessani puhelun päätyttyä lasten ulkovaatevaatekaappeihin tajusin vahvasti, että oli astuttu sellainen askel, joka merkitsi jotakin järisyttävää muutosta elämässäni.
Siinä ei ollenkaan ollut kysymys esimerkiksi siitä, että olisin ollut niin rakastunut Marttiin, , että se olisi aiheuttanut tällaisia tuntemuksia. Hän oli miellyttävä ihminen toisten miellyttävien ihmisten joukossa, mutta sen puhelun jälkeen tuli mukaan tämä järjellä selittämätön tunne.
Puhelumme jälkeen Martti tuli käymään päiväkodissa, jossa jatkoimme keskusteluamme kahvikuppien ääressä.
Oikeastaan kaikki lähti siitä, että Martti halusi puhua omassa suhteessaan olleista ongelmista. Uskovina ihmisinä me tietysti myös rukoilimme yhdessä. Ihan vilpittömästi halusin, että Martti saisi avioliitto-ongelmansa ratkaistuksi. Niin kuin halusi hänkin.
Vähitellen aloin kaivata Martin soittoja ja tapaamisia. Ajan myötä välillemme kehittyi jotakin, jota ei ihmisten välillä ihan aina tunneta. Se ei ollut pelkästään fyysistä viehätystä ja vetovoimaa.. Se oli voimakas tunne, harvinaisen erikoinen yhteys.
Tänä päivänä ymmärsin, että jos sitä tunnetta ei olisi ollut, en olisi koskaan mennyt Martin kanssa naimisiin. En missään tapauksessa, koska minusta se muuten oli niin väärin kuin olla voi.
Emme menneet yhteen vain sen takia, että saisimme uuden elämänkumppanin ja paremman avioelämän. Uskon Herran etukäteen nähneen, että nämä kaksi ihmistä pystyvät yhdessä tekemään sen homman, jota Hän nyt on laittanut meidät tekemää. Toisaalta Jumala pitää kaikesta muustakin huolen, kun me tosissamme lähdemme tekemään Hänen työtään.
Häät Jerusalemissa
Matka oli meille molemmille ensimmäinen kerta Jerusalemissa, joten tuntuu erityiseen juhlalliselta tulla vihityksi avioliittoon juuri siellä. Jumalan läsnäolo tuntui koko ajan vahvasti. Heti Israeliin päästyämme sitä vain tunsi olevansa jossakin merkityksellisessä paikassa.
Juhanin lisäys: Ilmestyskirja:
11:8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
Juhanin lisäys: Galatalaiskirje:
4:25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Juhlintaa
Mm. Vapaamuurari Aatos Erkkokin, joka oli siihen aikaan Sanomien pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja, tuli joulunajan tilaisuudessa skoolaamaan kanssamme ja sanoi, että yhteen menemiseemme oli hieno juttu.
Juhanin lisäys: 2.Timoteuksen kirje:
3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
-------
Eila Rajahalme - Avioliiton puhtaus ja pyhyys
https://www.youtube.com/watch?v=gHg4N3NgY5E&t=4s
Henkilökohtaisesti en usko, että JEESUS PYHÄSSÄ HENGESSÄ puhui Mirjalle noin:
Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!
Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat. Malakia 2:16
OLETKO "USKOVA HUORA"?!
UUSI LIITTO: Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sentähden jos hän toisen miehen kanssa on miehensä eläissä, niin hän HUORAKSI kutsutaan; mutta jos mies kuolee, niin hän on laista vapaa, ettei hän HUORAKSI tule, jos hän toisen miehen kanssa on. Roomalaiskirje 7:1-3
Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.[Room. 7:2]1. Korinttolaiskirje 7:39
Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, EIVÄT AVIONRIKKOJAT, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. 1. Korinttolaiskirje 6Jatkuu
Avioero ja uudelleenavioituminen - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=siLNn8wxoFU
JEESUS: Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä AVIONRIKKOJASSA ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." Markuksen evankeliumi 8:38
Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ilmestyskirja 2:20
Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? 1.Pietarin kirje 4:17
Matteuksen evankeliumi:
5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Tuon mukaan jokainen (mies) pitää erottaa puolisostaan, sillä tämähän on nykyistä arkipäivää!
Heidän kirjansa -Jumalan seitsemäs ihme – Mirja ja Martti Ojares - jossa nuo valheet kerrotaan, on julkinen ja sen voit siitä lukea!
Olen keskustellut heidän kanssaan ensin!
He eivät ole peruneet puheitaan ja tehneet parannusta noista valheistaan, että Pyhä Henki antoi luvan hyljätä puolisonsa!
Valheista on edelleen pakko nuhdella!
Moni seuraa heidän tekojaan ja eroaa puolisoistaan ja saavat sitten "herran valitseman paremman" puolisin tilalle kuten mm. Piipposet ja Kari Valkonen
Herra JEESUS olkoon tuomari ja tuomitkoon meidän välillämme, minun ja sinun; hän nähköön ja ajakoon minun asiani ja auttakoon minut sinun käsistäsi oikeuteeni.
-
Leif Norrgård kirjoitti:
Avioerot, joista videossa mainitaan, ovat suuria syntejä Kaikkivaltiaan edessä! Siksi TV7:lla ei voi olla noista lähtökohdista lähtien Korkeimman siunausta, vaan ' kyseenalainen siunaus' tulee muualta, ihan toisesta lähteestä eli tämän maailman hengestä.
Rukoillaan yhdessä, että Martti ja Mirja Ojares tunnustavat syntinsä ja katuvat niitä Korkeimman edessä voidakseen saada ne anteeksi.
🛐🛐🛐
-
Onhan siitä jo aikaa, kun ensimmäisen kerran törmäsin tähän asiaan - olisiko ollut 2017. Edesmennyt Erkki Arvaja sanoi, että Mauno Mattilalta on video TV7:sta. Videolla Mattila mainitsi kirjan -Jumalan seitsemäs ihme – Mirja ja Martti Ojares -
Mauno Mattila: Suomen suurin eksyttäjä
https://www.youtube.com/watch?v=PY4-5_VYXaU&t=121s
Lainasin kirjan kirjastosta. Luulin, että Ojarekset olivat ensimmäisessä avioliitossa ja että kaikki viisi lasta olivat heidän yhteisiä. Kun luin kirjaa, niin tulikin esiin, että molemmat ovat eronneet ja laittavat Jumalan piikkiin, että Jumala heidät laittoi hylkäämään puolisonsa ja että Jumalalla olikin tarkoitus laittaa heidät uuteen eli toiseen avioon, josta TV7 syntyy....
Kun luin nuo erokertomukset, niin en voinut lukea kirjaa pitemmälle vaan palautin sen kauhistuneena. Kirjoitin heti molemmille, etten usko, että Jeesus Pyhässä Hengessä on heitä johtanut hylkäämään puolisonsa ja valinnut heidät sitten yhteen uuteen avioon.
Tapasin Martin ja Mirjan Israelin itsenäisyysjuhlissa 2017 ja menin juttelemaan kasvotusten asiasta heidän kanssaan. Mirja poistui heti suuttuneena paikalta, mutta Martille kerroin asian, etten usko heidän kertomukseensa ja ettei Jumala toimi täysin Sanaansa vastaan!
"Kiteen kuolleista herättäjä"-jutun levittäjä saarnaaja Tauno Rantala vihki studion temppeliksi kuten vanhan liiton temppeli.
Jokin aika sitten Juha Norolampi nosti asian uudelleen esiin!
Kuinka haureuden henki eksytti TV7:n toiminnan?
https://www.youtube.com/watch?v=87iHuStgKcM
Uskon, että asian esille tuleminen liittyy Tyatiran seurakuntaan ja Iisebelin henkeen:
Ilmestyskirja 2
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible…Savis kirjoitti:
Jatkuu
Avioero ja uudelleenavioituminen - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=siLNn8wxoFU
JEESUS: Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä AVIONRIKKOJASSA ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." Markuksen evankeliumi 8:38
Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ilmestyskirja 2:20
Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? 1.Pietarin kirje 4:17
Matteuksen evankeliumi:
5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Tuon mukaan jokainen (mies) pitää erottaa puolisostaan, sillä tämähän on nykyistä arkipäivää!
Heidän kirjansa -Jumalan seitsemäs ihme – Mirja ja Martti Ojares - jossa nuo valheet kerrotaan, on julkinen ja sen voit siitä lukea!
Olen keskustellut heidän kanssaan ensin!
He eivät ole peruneet puheitaan ja tehneet parannusta noista valheistaan, että Pyhä Henki antoi luvan hyljätä puolisonsa!
Valheista on edelleen pakko nuhdella!
Moni seuraa heidän tekojaan ja eroaa puolisoistaan ja saavat sitten "herran valitseman paremman" puolisin tilalle kuten mm. Piipposet ja Kari Valkonen
Herra JEESUS olkoon tuomari ja tuomitkoon meidän välillämme, minun ja sinun; hän nähköön ja ajakoon minun asiani ja auttakoon minut sinun käsistäsi oikeuteeni.
-
Leif Norrgård kirjoitti:
Avioerot, joista videossa mainitaan, ovat suuria syntejä Kaikkivaltiaan edessä! Siksi TV7:lla ei voi olla noista lähtökohdista lähtien Korkeimman siunausta, vaan ' kyseenalainen siunaus' tulee muualta, ihan toisesta lähteestä eli tämän maailman hengestä.
Rukoillaan yhdessä, että Martti ja Mirja Ojares tunnustavat syntinsä ja katuvat niitä Korkeimman edessä voidakseen saada ne anteeksi.
🛐🛐🛐
-
Onhan siitä jo aikaa, kun ensimmäisen kerran törmäsin tähän asiaan - olisiko ollut 2017. Edesmennyt Erkki Arvaja sanoi, että Mauno Mattilalta on video TV7:sta. Videolla Mattila mainitsi kirjan -Jumalan seitsemäs ihme – Mirja ja Martti Ojares -
Mauno Mattila: Suomen suurin eksyttäjä
https://www.youtube.com/watch?v=PY4-5_VYXaU&t=121s
Lainasin kirjan kirjastosta. Luulin, että Ojarekset olivat ensimmäisessä avioliitossa ja että kaikki viisi lasta olivat heidän yhteisiä. Kun luin kirjaa, niin tulikin esiin, että molemmat ovat eronneet ja laittavat Jumalan piikkiin, että Jumala heidät laittoi hylkäämään puolisonsa ja että Jumalalla olikin tarkoitus laittaa heidät uuteen eli toiseen avioon, josta TV7 syntyy....
Kun luin nuo erokertomukset, niin en voinut lukea kirjaa pitemmälle vaan palautin sen kauhistuneena. Kirjoitin heti molemmille, etten usko, että Jeesus Pyhässä Hengessä on heitä johtanut hylkäämään puolisonsa ja valinnut heidät sitten yhteen uuteen avioon.
Tapasin Martin ja Mirjan Israelin itsenäisyysjuhlissa 2017 ja menin juttelemaan kasvotusten asiasta heidän kanssaan. Mirja poistui heti suuttuneena paikalta, mutta Martille kerroin asian, etten usko heidän kertomukseensa ja ettei Jumala toimi täysin Sanaansa vastaan!
"Kiteen kuolleista herättäjä"-jutun levittäjä saarnaaja Tauno Rantala vihki studion temppeliksi kuten vanhan liiton temppeli.
Jokin aika sitten Juha Norolampi nosti asian uudelleen esiin!
Kuinka haureuden henki eksytti TV7:n toiminnan?
https://www.youtube.com/watch?v=87iHuStgKcM
Uskon, että asian esille tuleminen liittyy Tyatiran seurakuntaan ja Iisebelin henkeen:
Ilmestyskirja 2
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible…Jatkuu
1. kirje Timoteukselle 3 Seurakunnan johtajan ominaisuudet
Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, [Tit. 1:6-9]
ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa. [2. Tim. 2:24] Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus. Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta? Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
Tiitus 1: Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa. Seurakunnan kaitsijan täytyy näet olla nuhteeton, koska hän hoitaa Jumalan hänelle uskomaa tehtävää. Hän ei saa olla ylimielinen eikä äkkipikainen, ei juomiseen taipuvainen, väkivaltainen eikä oman edun tavoittelija, vaan hänen on oltava vieraanvarainen, hyväntahtoinen, harkitseva, oikeamielinen, hurskas ja itsensä hillitsevä. Hänen on pidettävä kiinni oppimme mukaisesta, luotettavasta sanasta, niin että hän kykenee myös rohkaisemaan toisia terveellä opetuksella ja kumoamaan vastustajien väitteet. [1. Tim. 1:10+]
Se hampaankolo ei ole minun, vaan uskon, että asia on nostettu uudelleen esiin liittyen todelliseen herätykseen.
Kauko Loukas kirjoitti:
Vai niin! Enpä tiennyt. Sen kuitenkin tiesin jostakin ajankohdasta alkaen, että Mirjan ja Martin oppi-isä on pakanallisen kundaliinihengen läpitunkema Rodney-Howard Browne, väärä profeetta, Toronton villityksen aloittaja ja levittäjä, valheen henkien kanssa peuhaava harhaanjohtava saarnamies. "Pastori" Brownen pahojen henkien vaikutus on kuin tarttuva tauti. Se varmaankin aiheuttaa ihania väristyksiä monien syntisessä lihassa, mutta se johtaa lopulta kadotukseen. "Pakene nuoruutesi himoja", sanoo apostoli Paavali, eikä lainkaan turhaan. Uudesta nuoruudesta haaveilevat varttuneetkin ihmiset ovat suuressa vaarassa, kuten voidaan nähdä.
Vastaa Juhani Starczewski kirjoitti:
Kauko Loukas AAAMENTA! 1.Timoteuksen kirje:
4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty...
Luopumuksen eteneminen: Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy...
Luterilaisuus
Martti Luther torjui kirjoituksissaan naisten vihkimisen saarnavirkaan. Hänen käsityksensä mukaan naisten toiminta saarnaajina olisi ollut vastoin Raamattua ja Jumalan säätämää luonnollista lakia.
Pappisviran avaaminen naisille oli esillä vuoden 1986 kirkolliskokouksessa, jolloin ehdotus sai tarvittavan määräenemmistön äänin 87 puolesta ja 21 vastaan.
Eronneiden vihkiminen
Eronneiden vihkimisestä kieltäytyvien kirkkojen mukaan Raamattu ja kristillinen traditio opettavat absoluuttista monogamiaa, eli että ihmisellä saa olla vain yksi ainoa aviopuoliso ja että avioliitto kestää siihen saakka, kunnes jompikumpi aviopuoliso kuolee.
Suomen evankelis-luterilainen kirkko sallii eronneiden uudelleen avioitumisen.
Kirkolliskokous on kirkon ylin päättävä elin. Samaa sukupuolta olevat parit ovat voineet avioitua maaliskuusta 2017. Kirkolliskokous päätti keväällä 2018, että kirkko ei muuta avioliittokäsitystään eikä vihi homopareja. Lainmuutoksen jälkeen kymmenet papit ovat kuitenkin vihkineet samaa sukupuolta olevia pareja.
Sodomiittinaispappi Huovisen alkusanojen jälkeen luettiin niin sodomiittiarkkipiispa emeritus Kari Mäkisen kuin nykyisen sodomiittiarkkipiispa Tapio Luoman välittämät terveiset ja siunaukset tilaisuuteen osallistuneille homo- ja lesboaviopareille.
”Olette löytäneet rinnallenne kumppanin, jonka kanssa haluatte elämänne jakaa. Onnittelen teitä tapahtumaan osallistuvia aviopareja ja toivotan teille Jumalan siunausta ja hänen hyvää johdatustaan”, sodomiittiarkkipiispa Luoman jättämässä viestissä luki.
Helsingin tuomiokirkon portailla otettiin historiallinen sodomiittiyhteiskuva – ”Me ollaan naimisissa!”
https://www.kotimaa.fi/…/helsingin-tuomiokirkon-portailla…/Savis kirjoitti:
Jatkuu
1. kirje Timoteukselle 3 Seurakunnan johtajan ominaisuudet
Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, [Tit. 1:6-9]
ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa. [2. Tim. 2:24] Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus. Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta? Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
Tiitus 1: Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa. Seurakunnan kaitsijan täytyy näet olla nuhteeton, koska hän hoitaa Jumalan hänelle uskomaa tehtävää. Hän ei saa olla ylimielinen eikä äkkipikainen, ei juomiseen taipuvainen, väkivaltainen eikä oman edun tavoittelija, vaan hänen on oltava vieraanvarainen, hyväntahtoinen, harkitseva, oikeamielinen, hurskas ja itsensä hillitsevä. Hänen on pidettävä kiinni oppimme mukaisesta, luotettavasta sanasta, niin että hän kykenee myös rohkaisemaan toisia terveellä opetuksella ja kumoamaan vastustajien väitteet. [1. Tim. 1:10 ]
Se hampaankolo ei ole minun, vaan uskon, että asia on nostettu uudelleen esiin liittyen todelliseen herätykseen.
Kauko Loukas kirjoitti:
Vai niin! Enpä tiennyt. Sen kuitenkin tiesin jostakin ajankohdasta alkaen, että Mirjan ja Martin oppi-isä on pakanallisen kundaliinihengen läpitunkema Rodney-Howard Browne, väärä profeetta, Toronton villityksen aloittaja ja levittäjä, valheen henkien kanssa peuhaava harhaanjohtava saarnamies. "Pastori" Brownen pahojen henkien vaikutus on kuin tarttuva tauti. Se varmaankin aiheuttaa ihania väristyksiä monien syntisessä lihassa, mutta se johtaa lopulta kadotukseen. "Pakene nuoruutesi himoja", sanoo apostoli Paavali, eikä lainkaan turhaan. Uudesta nuoruudesta haaveilevat varttuneetkin ihmiset ovat suuressa vaarassa, kuten voidaan nähdä.
Vastaa Juhani Starczewski kirjoitti:
Kauko Loukas AAAMENTA! 1.Timoteuksen kirje:
4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty...
Luopumuksen eteneminen: Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy...
Luterilaisuus
Martti Luther torjui kirjoituksissaan naisten vihkimisen saarnavirkaan. Hänen käsityksensä mukaan naisten toiminta saarnaajina olisi ollut vastoin Raamattua ja Jumalan säätämää luonnollista lakia.
Pappisviran avaaminen naisille oli esillä vuoden 1986 kirkolliskokouksessa, jolloin ehdotus sai tarvittavan määräenemmistön äänin 87 puolesta ja 21 vastaan.
Eronneiden vihkiminen
Eronneiden vihkimisestä kieltäytyvien kirkkojen mukaan Raamattu ja kristillinen traditio opettavat absoluuttista monogamiaa, eli että ihmisellä saa olla vain yksi ainoa aviopuoliso ja että avioliitto kestää siihen saakka, kunnes jompikumpi aviopuoliso kuolee.
Suomen evankelis-luterilainen kirkko sallii eronneiden uudelleen avioitumisen.
Kirkolliskokous on kirkon ylin päättävä elin. Samaa sukupuolta olevat parit ovat voineet avioitua maaliskuusta 2017. Kirkolliskokous päätti keväällä 2018, että kirkko ei muuta avioliittokäsitystään eikä vihi homopareja. Lainmuutoksen jälkeen kymmenet papit ovat kuitenkin vihkineet samaa sukupuolta olevia pareja.
Sodomiittinaispappi Huovisen alkusanojen jälkeen luettiin niin sodomiittiarkkipiispa emeritus Kari Mäkisen kuin nykyisen sodomiittiarkkipiispa Tapio Luoman välittämät terveiset ja siunaukset tilaisuuteen osallistuneille homo- ja lesboaviopareille.
”Olette löytäneet rinnallenne kumppanin, jonka kanssa haluatte elämänne jakaa. Onnittelen teitä tapahtumaan osallistuvia aviopareja ja toivotan teille Jumalan siunausta ja hänen hyvää johdatustaan”, sodomiittiarkkipiispa Luoman jättämässä viestissä luki.
Helsingin tuomiokirkon portailla otettiin historiallinen sodomiittiyhteiskuva – ”Me ollaan naimisissa!”
https://www.kotimaa.fi/…/helsingin-tuomiokirkon-portailla…/Jatkuu
Sodomiittiarkkipiispat: Homoseksuaalisuus ei ole minkäänlainen synti!
Sodomiittiarkkipiispat: Kirkon pyydettävä anteeksi homoseksuaaleilta!
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnonvastaista” Roomalaiset 1:18-32 mm. homoseksuaalista kanssakäymistä Jumalan tarkoittaman miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella.
1. Mooseksen kirja 19 Sodoman pahuus
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible…
ROOMALAISET IHMISTEN SYYLLISYYS
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible…
Raamatun viisi liittoa, Osa 1 - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=jOMKb77cLX0&t=11s
Raamatun viisi liittoa, Osa 2 - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=CJlmnYOTygI
Raamatun viisi liittoa, Osa 3 - David Pawson https://www.youtube.com/watch?v=UHixvE-y0zE
Raamatun viisi liittoa, Osa 4 - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=fbydnpFBeO8
Raamatun viisi liittoa, Osa 5 - David Pawson
https://www.youtube.com/watch?v=P-Gipe_Cuwg- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178430295
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Voi Savis !
Taas kerran sorruit näihin "kakka" juttuihin !
Se kertoo paljon sinusta itsestäsi ja oman sydämesi saastaisuudesta !Uuskarismaattinen Tv kanava joka vie uskovia helvettiin ,on todella kakka juttu ja silloin tulet osalliseksi tähän kakkaan , joka saatana lanseera sun sydämeen ja uskoville, että hyökkäät varottajia kohtaan ja se sano paljon sinusta.
Savis kirjoitti:
Uuskarismaattinen Tv kanava joka vie uskovia helvettiin ,on todella kakka juttu ja silloin tulet osalliseksi tähän kakkaan , joka saatana lanseera sun sydämeen ja uskoville, että hyökkäät varottajia kohtaan ja se sano paljon sinusta.
Aina kun rakas vihollinen hyökkää , tiedän että olen oikealla asialla ja oikealla tiellä..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Uuskarismaattinen Tv kanava joka vie uskovia helvettiin ,on todella kakka juttu ja silloin tulet osalliseksi tähän kakkaan , joka saatana lanseera sun sydämeen ja uskoville, että hyökkäät varottajia kohtaan ja se sano paljon sinusta.
Minä en kommentoinut mitenkään tuota asiaa, enkä sitä sitä mitenkään puolustellut !
Kommentoin vain ja ainoastaan sinun toimintaasi joka taas on pikkulapsen tasolla ! Anonyymi kirjoitti:
Minä en kommentoinut mitenkään tuota asiaa, enkä sitä sitä mitenkään puolustellut !
Kommentoin vain ja ainoastaan sinun toimintaasi joka taas on pikkulapsen tasolla !Oletko nyt jo lisäksi niin sekaisin joutunut , ettet enää tiedä edes mitä kommentoit. Se sano paljon sinusta.
- Anonyymi
TV7 kanavaa katsovat samat mummot ja papat jotka kävi nuorena kaatuilemassa Ylivainion kokouksissa. Ja koska Sid Roth sanoo ihmeitä tapahtuneen niin samat mummot ja papat uskoo ne Sid Rothin tarinat koska ne kävi kuuntelemassa Veli Yunin ihme tarinat jo 20 vuotta sitten.
Niin !! Ja lisäksi sinne on liittynyt sitten nuo nuoret , jotka ovat ottaneet vastaan uuskarismaattinen henki , siis jo Toronton aikoista ja nykyään käyvät haudoissa haalimaan vainajahenkiä haudoista ja huutavat halle halle sille epäjumalalle jonka he palvovat ja luulevat sen olevan Kristitty uskovien Jumala.
- Anonyymi
Olen jyrkästi erimieltä. Tv 7 on syntynyt selvästi Jumalan tahdosta. Käsitän massiivisen hyökkäyksesi erääksi saatanan vaikuttamaksi, eksytys yritykseksi. Yritykseksi se jääkin, sillä TV7 on tuottanut niin paljon hyvää Suomelle, ettei mitään paluuta ole. Kaltaistesi riehunta ei kristinuskoista hetkauta vähäänkään. Teette työtänne saatanan demonin voimalla selvästi. Yritätte häpäistä nyös Marttia ja Mirjaa, jotka Jumala on kutsunut tähän arvokkaaseen työhön. Kirjoituksesi on arvoton, koska siinä tuntuu saatanan tympeä löyhkä, joka on suunnattu TV7:n raikasta Jumalan sanomaa vastaan. Ei mene perille. Amen.
- Anonyymi
Oikeasti TV7:n ohjelmisto ja ohjelmat ovat pitkälti eksytystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muista myllynkivi opetus. Olet mukana saattamassa uskonsa alussa olevia eksytykseen.
Anonyymi kirjoitti:
Aamen sanomme siihen !!!!
Anonyymi kirjoitti:
Muista myllynkivi opetus. Olet mukana saattamassa uskonsa alussa olevia eksytykseen.
Kysy vaikka Jumalalta jos uskallat kenenpariskunnalla on myllynkivijalassa .
- Anonyymi
Myös uskoville voi tulla avioero. Kun nuoruuden hairahdukset alkavat toteutua ja pariskunta voi pahoin, niin yhteinen päätös erosta on ainoa ratkaisu. Jotta molempien tulevaisuus pelastuisi. Raamatun laki kieltää eron, mutta Jeesus toi armon lain päälle, kuitenkin lakia unohtamatta, koska se osoittaa oikean ja väärän. Mutta vielä suurempi synti on epäillä Jeesuksen armoa, kun syntinen tuo rehellisesti kaikki Hänen eteensä pyytäen anteeksi. Jeesus tuli syntisten takia, emmekä saa tehdä Hänen valtavaa sovitustyötänsä turhaksi. Hän ei enää muistele anteeksi anottuja ja annettuja syntejä.
Voi tulla , mutta ei uskova tekee itse avioeroja joka on tyystin eri asia. Sanon niinkuin Johannes Kastaja . Teidän ei ole lupa pitää toisten puolisoita, !!!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Voi tulla , mutta ei uskova tekee itse avioeroja joka on tyystin eri asia. Sanon niinkuin Johannes Kastaja . Teidän ei ole lupa pitää toisten puolisoita, !!!
Uskovilla useampiakin eroja takanaan ja toimii jopa vanhimmistossa tai kokouspuhujna.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovilla useampiakin eroja takanaan ja toimii jopa vanhimmistossa tai kokouspuhujna.
Niin se vain on että Seurakunnat saastuu saasteitten kanssa entistä enemmän . Ja sitten se on mikä se on Suomen Sionissa.
- Anonyymi
Luku 16
Ja hän puhui myös opetuslapsilleen: "Oli rikas mies, jolla oli huoneenhaltija, ja hänelle kanneltiin, että tämä hävitti hänen omaisuuttansa. Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.' Niin huoneenhaltija sanoi mielessään: 'Mitä minä teen, kun isäntäni ottaa minulta pois huoneenhallituksen? Kaivaa minä en jaksa, kerjuuta häpeän. Minä tiedän, mitä teen, että ottaisivat minut taloihinsa, kun minut pannaan pois huoneenhallituksesta.'
(Luk 16:1-4)
Ja hän kutsui luoksensa jokaisen herransa velallisista ja sanoi ensimmäiselle: 'Paljonko sinä olet velkaa minun herralleni?' Tämä sanoi: 'Sata astiaa öljyä'. Niin hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, istu ja kirjoita pian viisikymmentä'.
(Luk 16:5-6)
Luk 16:7 Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja'. Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä'.
Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset. Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin. Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä. Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on?
(Luk 16:8-11)
Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on? Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
(Luk 16:12-13)
Luk 16:14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. (Luk 16:15-17)
Luk 16:18 Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
Sepä oli siinä mietittäväksi.
Ilmestyskirja sanoo haureudesta, että so. epäjumalanpalvontaa. Ylkä on ylhäällä - Lucifer on alhaalla, sekä yleisuskonnollisuus, mitä me palvomme.
Olemme Egyptissä, monijumalaisuudessa, ja rakastamme sitä.
Eli elämme haureudessa itse. Olemme lusteita.
toisaalta, juoruaminen on synti sekin. "Musta kylki kummallakin"!- Anonyymi
Hengellisen huoneemme hallinta, siinä on visainen mietintä Herran edessä.
Teemmekö itse kauppaa - uskonnollisesti, sekin on kysymys, Herran edessä.
Velkakirja - muutammeko summia, että se kelpaa lähimmäiselle, siinäkin on pohdintaa.
Kolikko kertoo sen, mikä on keisarin, ja mikä Jumalan. Heitämmekö sitä ja katsomme peiliin.
Eli missä me teemme itsemme vanhurskaaksi itsemme ihmisten edessä ja miksi?
Jumalallehan se on kauhistus, kun ostamme ja myymme, eli tehdään velkakirjamaisuus mielenmukaiseksi.
Nyt astuu tämä haureutemme esiin. Oliko niin, että ME olemme se morsian ja Ylkä on vielä tulematta, mutta tuleekin kuninkaana.
Onko morsiamen se haureudessa vaihtunutkin ylkä Luciferin näköiseksi, joka loi uskontokunnat ja toi korvausopin. Tämähän se siellä Ilmestyskirjassa kerrottuna tullaan tuomitsemaan, eli onko niin, että peili kertookin meissä haureellisen PORTON, eikä meidän ajassa tarvitse syyttää muita portoksi!
Jos se syyttäminen osoittaakin meidän olevan ihmisten edessä kuvaaan, että puhutaankin korkealta, kievet on taskussa ja valmiina kivittämään.
Mitähän meistä Jeesus piirtää hiekkaan?
Tietenkin, jokainen itse vastaan Hengellisestä elämästä, onko isolla H-lla, vai pienellä.
Mutta se uskonnollinen elämä - kantaako se korvausopin siemenen.
Ylistämmekö se pyhäämme, vai toteutuuko Jumalan itsenä työ meissä, joka on valmista, sekä tuo levon - eli tuonpuoleisuuden ilmaisutapa - sapatin.
Kirkkoisät 318 piispaa, ja eräs kirkkoisä, auringonpalvoja heitä korostamme välimieheksi.
Auringonpalvoja, murhasi lapsensa, vaimonsa, sukulaisensa veljenpuolelta. Ruoska heilui ja kuolema tuli ja on meidän uskonnollisten haureellisten kirkkoisä. Ja hänen auringonpalvontapäivää kumarramme ja hurmahenkisesti puhumme kielillä korvausoppia.
Eli missä se porttous ja haureus - rajapinnassa kulkee, eli kulkeeko se ovemme sisäpuolella.
Kun alamme mittaamaan ihmismitalla ja juoruamaan asoita, käännämme hengellisesti toisten päitä ulkoiseen, ei siihen, että missä he Hengellinen temppeli pitäisi seistä, kuka tehdä oikeaa pappeutta ja jonka päällä pitäisi temppelissä olla tuli.
Pelottaa tämä uskonnollinen moska - mitä faresealaisuus tuo mukanaan ja on sanan mukaan varoittava esimerkki lopun aikaan.
Väärä tuli pannussa ja alttarilla, maa aukeni ja syöksi sen porukan tuhoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengellisen huoneemme hallinta, siinä on visainen mietintä Herran edessä.
Teemmekö itse kauppaa - uskonnollisesti, sekin on kysymys, Herran edessä.
Velkakirja - muutammeko summia, että se kelpaa lähimmäiselle, siinäkin on pohdintaa.
Kolikko kertoo sen, mikä on keisarin, ja mikä Jumalan. Heitämmekö sitä ja katsomme peiliin.
Eli missä me teemme itsemme vanhurskaaksi itsemme ihmisten edessä ja miksi?
Jumalallehan se on kauhistus, kun ostamme ja myymme, eli tehdään velkakirjamaisuus mielenmukaiseksi.
Nyt astuu tämä haureutemme esiin. Oliko niin, että ME olemme se morsian ja Ylkä on vielä tulematta, mutta tuleekin kuninkaana.
Onko morsiamen se haureudessa vaihtunutkin ylkä Luciferin näköiseksi, joka loi uskontokunnat ja toi korvausopin. Tämähän se siellä Ilmestyskirjassa kerrottuna tullaan tuomitsemaan, eli onko niin, että peili kertookin meissä haureellisen PORTON, eikä meidän ajassa tarvitse syyttää muita portoksi!
Jos se syyttäminen osoittaakin meidän olevan ihmisten edessä kuvaaan, että puhutaankin korkealta, kievet on taskussa ja valmiina kivittämään.
Mitähän meistä Jeesus piirtää hiekkaan?
Tietenkin, jokainen itse vastaan Hengellisestä elämästä, onko isolla H-lla, vai pienellä.
Mutta se uskonnollinen elämä - kantaako se korvausopin siemenen.
Ylistämmekö se pyhäämme, vai toteutuuko Jumalan itsenä työ meissä, joka on valmista, sekä tuo levon - eli tuonpuoleisuuden ilmaisutapa - sapatin.
Kirkkoisät 318 piispaa, ja eräs kirkkoisä, auringonpalvoja heitä korostamme välimieheksi.
Auringonpalvoja, murhasi lapsensa, vaimonsa, sukulaisensa veljenpuolelta. Ruoska heilui ja kuolema tuli ja on meidän uskonnollisten haureellisten kirkkoisä. Ja hänen auringonpalvontapäivää kumarramme ja hurmahenkisesti puhumme kielillä korvausoppia.
Eli missä se porttous ja haureus - rajapinnassa kulkee, eli kulkeeko se ovemme sisäpuolella.
Kun alamme mittaamaan ihmismitalla ja juoruamaan asoita, käännämme hengellisesti toisten päitä ulkoiseen, ei siihen, että missä he Hengellinen temppeli pitäisi seistä, kuka tehdä oikeaa pappeutta ja jonka päällä pitäisi temppelissä olla tuli.
Pelottaa tämä uskonnollinen moska - mitä faresealaisuus tuo mukanaan ja on sanan mukaan varoittava esimerkki lopun aikaan.
Väärä tuli pannussa ja alttarilla, maa aukeni ja syöksi sen porukan tuhoon.jatketaas, ryyppäsin kupin kahvia välissä.
Mietitään Jeesuksen esiäitejä, eikös siellä ollut "portto"?
Kun nyt leskenä, pitkän liittosuhteen päätöksessä puolisoni lähti Ylkänsä luo, olen vapaa.
Mutta, Raamattu tavallaan kieltäisi minua avioitumasta uskonnollisesti pakananaisten kanssa, eli epäjumalanpalvojien kanssa, koka he houkuttelevat alttareilleen.
ts. en voi luterialisen lesken kanssa mennä liittoon jne. jne.
Entä "portto" - ja hieman virnistän tähän. Sepä olisi oivan "puhdas" liittoon.
Sitä syytetään fariseusten talossa, jopa Jeesuksen edessä.
Mutta, mitä näen tämän porttonaisen sydämen asenteessa?
Hän näkee hengellisesti Jeesuksen sydämeen. Hän kyynelillään pesee hänen jalkansa ja hiuksillaan ne kuivaa. Siitä on riisuttu koko uskonnollisuuden kaapu.
Avot, siinä on tämä nainen, joka kelpaisi liittoon, painaa sormun hänen sormeensa, hänelle Jeesus on antanut anteeksiannon, ja hän on kuin tämä Jeesuksen suvussa ollut esiäiti. Miettikääs sitä tuomitessa ja antakaan Jeesuksen jaloille vettä!
Hän on kävellyt maan tomussa luoksenne, ettei hän pyyhkäise jalkojaan teidän portinpielissä - lähtiessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatketaas, ryyppäsin kupin kahvia välissä.
Mietitään Jeesuksen esiäitejä, eikös siellä ollut "portto"?
Kun nyt leskenä, pitkän liittosuhteen päätöksessä puolisoni lähti Ylkänsä luo, olen vapaa.
Mutta, Raamattu tavallaan kieltäisi minua avioitumasta uskonnollisesti pakananaisten kanssa, eli epäjumalanpalvojien kanssa, koka he houkuttelevat alttareilleen.
ts. en voi luterialisen lesken kanssa mennä liittoon jne. jne.
Entä "portto" - ja hieman virnistän tähän. Sepä olisi oivan "puhdas" liittoon.
Sitä syytetään fariseusten talossa, jopa Jeesuksen edessä.
Mutta, mitä näen tämän porttonaisen sydämen asenteessa?
Hän näkee hengellisesti Jeesuksen sydämeen. Hän kyynelillään pesee hänen jalkansa ja hiuksillaan ne kuivaa. Siitä on riisuttu koko uskonnollisuuden kaapu.
Avot, siinä on tämä nainen, joka kelpaisi liittoon, painaa sormun hänen sormeensa, hänelle Jeesus on antanut anteeksiannon, ja hän on kuin tämä Jeesuksen suvussa ollut esiäiti. Miettikääs sitä tuomitessa ja antakaan Jeesuksen jaloille vettä!
Hän on kävellyt maan tomussa luoksenne, ettei hän pyyhkäise jalkojaan teidän portinpielissä - lähtiessään.Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. (Luk 16:19-22)
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
(Luk 16:23-26)
Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." (Luk 16:27-31)
Siinäpä se. Ei kuolleitten sanomakaan herätä tämänpuolisuudessa ketään.
Uskonnollisesti rikas, luullen "Abrahamin helman" - tai mitä näitä helmoja nyt onkaan, lutterin helma jne. jne. onko se sellainen uskonnollinen helmasynti- korvausoppi.
Luullaanko - siis minä, että jonkun helmaopissa olisi pelastus? Onko joku ominluvin tehnyt pesun, ja niillä helmaliepeillä kuivannut minut ja sanoo, olet tämä ja tämän helmoissa ja siihenkö pitäisi uskoa? Tulisiko sieltä haudantakaa tulesta janoisia kertomaan, että vaivanpaikka ei kanna raamatun lasimeren virttä. Mooseksen ja karitsan virttä? Mielellään veisaan virrestä - viisisataa, viisikymmentäviisi ja viisi viimeistä säkeistöä. Oliko oikea virsi? Kertoisiko kuolleitten valtakunnan helmoista joku "välimies"?
Kuka siellä olisis se välimies, jonka sanomaa tässä elämänpäivien välissä pitäisi kuulla ja onko hänen verensä syntieni sovitus jota korostaisin, vai joku muu, mikä pesee syntien veriruskeuden pois?
Siinäpä se kysymys on. No, perisyntioppi antaa toleranssia ja taitaa tuo kiirastuli olla toinen, että helvetissä puhdistetaan kulta - lopullisesti.
No, viisi veljeä on siellä elämän historiasta kertonut ja mennyt tuonpuoleisuuteen.
Heilläkin on nutunhelmoja, mutta ilmeisesti jano on niin yllättänyt ja vienyt voimat, ettei sieltä ole kävijää, mutta raamatusta ohjeistetaan ottamaan se -oikea- asenne ja vastaus, lopun aikanakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. (Luk 16:19-22)
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
(Luk 16:23-26)
Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." (Luk 16:27-31)
Siinäpä se. Ei kuolleitten sanomakaan herätä tämänpuolisuudessa ketään.
Uskonnollisesti rikas, luullen "Abrahamin helman" - tai mitä näitä helmoja nyt onkaan, lutterin helma jne. jne. onko se sellainen uskonnollinen helmasynti- korvausoppi.
Luullaanko - siis minä, että jonkun helmaopissa olisi pelastus? Onko joku ominluvin tehnyt pesun, ja niillä helmaliepeillä kuivannut minut ja sanoo, olet tämä ja tämän helmoissa ja siihenkö pitäisi uskoa? Tulisiko sieltä haudantakaa tulesta janoisia kertomaan, että vaivanpaikka ei kanna raamatun lasimeren virttä. Mooseksen ja karitsan virttä? Mielellään veisaan virrestä - viisisataa, viisikymmentäviisi ja viisi viimeistä säkeistöä. Oliko oikea virsi? Kertoisiko kuolleitten valtakunnan helmoista joku "välimies"?
Kuka siellä olisis se välimies, jonka sanomaa tässä elämänpäivien välissä pitäisi kuulla ja onko hänen verensä syntieni sovitus jota korostaisin, vai joku muu, mikä pesee syntien veriruskeuden pois?
Siinäpä se kysymys on. No, perisyntioppi antaa toleranssia ja taitaa tuo kiirastuli olla toinen, että helvetissä puhdistetaan kulta - lopullisesti.
No, viisi veljeä on siellä elämän historiasta kertonut ja mennyt tuonpuoleisuuteen.
Heilläkin on nutunhelmoja, mutta ilmeisesti jano on niin yllättänyt ja vienyt voimat, ettei sieltä ole kävijää, mutta raamatusta ohjeistetaan ottamaan se -oikea- asenne ja vastaus, lopun aikanakin.Vauvojen usko, kun on pieni - ja lapsenusko = käsky = anna anteeksi.
Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat! Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän >>> seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä >sinua vastaan< ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi." (Luk 17:1-4)
Ideaali sana - tässä "sinä" sana, siis kohdistuu tässä lukijaan, eli "minä"
Jos näin ei käsyn mukaan tapahdu.... niin mitä sitten. Juoriko Paavali ??
2. Tim. 4:14
Aleksander, vaskiseppä, on tehnyt minulle paljon pahaa; Herra on maksava hänelle hänen tekojensa mukaan.
On hyvä huuta heidän syntiä katoilta ja varoittaa heistä mitä he puuha !!Anonyymi kirjoitti:
Vauvojen usko, kun on pieni - ja lapsenusko = käsky = anna anteeksi.
Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat! Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. Ja jos hän >>> seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä >sinua vastaan< ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi." (Luk 17:1-4)
Ideaali sana - tässä "sinä" sana, siis kohdistuu tässä lukijaan, eli "minä"
Jos näin ei käsyn mukaan tapahdu.... niin mitä sitten.Miten voi sotkea vauvoja tällaiseen Pyhä Raamatun kohtaan?? Kun ei vauvat tajua yhtään mitään. Oletko yrittänyt vietellä vauvoja ??? Kerro miten on onnistunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830