Paavali tekeytyi "nasiiriksi"

Anonyymi-ap

Paavali tekeytyi raivoraittiiksi uuden liiton nasiiriksi ilman Jumalan kutsua leikkauttamalla hiuksensa ja poltti ne temppelissä, vaikka uusi liitto ei tunne nasiirilupausta.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

8

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavalin opeilla ja luonteella mies sai sisälleen Saatanan enkelin lopun elämänsä ajaksi.

• Anonyymi

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Paaali oli kuin karavaaneri, kaikkien kaveri.

Hyväksyi Mormonien käyttämät kuolleista puolesta tehtävät ns. sijaiskasteetkin.

1. Kor. 15:29

Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

• Anonyymi

Paavali ei ollut oikeiden 11 apostolin joukossa, joille Jeesus antoi kastekäskyn viimeisinä sanoinaan maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan.

Eikä Paavali ollut paikalla, kun helluntain kieli-ihme (oikeat vieraat kielet) tapahtui ja 3000 ihmistä kastettiin helluntaina vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamieksi.
        Matt.28:16-20, Apt.2:38-40

• Anonyymi

Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jollei joku henkilö olisi saanut tehtäväkseen ne eksytyksen siemenet sinne Uuteen Testamenttiin saanut tehtäväkseen kirjoittaa.

• Anonyymi

Paavali oli se väkevä "ase".... viittaa johonkin pahaan, mitä aseella voidaan tehdä ja sitä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli se väkevä "ase".... viittaa johonkin pahaan, mitä aseella voidaan tehdä ja sitä käyttää.

Paavali ei ollut niiden alkuperäisten apostolien joukossa, jotka Jeesus itse siihen tehtävään valitsi.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät.

Kyllä Jeesus käski oikeat opetuslapset kastamaan myös pakanat, ei vain Juutalaisia kuten väärin puhutaan.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kun apostolit itse saivat kasteen ja Totuuden Hengen lahjan helluntaina muun 3000 kastetun ihmisen joukossa, vasta sitten heidän oli lupa lähteä tekemän niitä Jeesuksen opetuslapsia kaikista kansoista, myös pakanakansoista. Kyllä he olivat yhtä lailla pakanoiden apostoleita kuin Juutalaisten apostoleita.

Jeesus: Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      26
      5681
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3794
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      59
      3495
    4. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      224
      2890
    5. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      61
      2757
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2695
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2520
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2420
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      2005
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      121
      1726
    Aihe