Paavali tekeytyi "nasiiriksi"

Anonyymi-ap

Paavali tekeytyi raivoraittiiksi uuden liiton nasiiriksi ilman Jumalan kutsua leikkauttamalla hiuksensa ja poltti ne temppelissä, vaikka uusi liitto ei tunne nasiirilupausta.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

8

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavalin opeilla ja luonteella mies sai sisälleen Saatanan enkelin lopun elämänsä ajaksi.

• Anonyymi

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Paaali oli kuin karavaaneri, kaikkien kaveri.

Hyväksyi Mormonien käyttämät kuolleista puolesta tehtävät ns. sijaiskasteetkin.

1. Kor. 15:29

Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

• Anonyymi

Paavali ei ollut oikeiden 11 apostolin joukossa, joille Jeesus antoi kastekäskyn viimeisinä sanoinaan maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan.

Eikä Paavali ollut paikalla, kun helluntain kieli-ihme (oikeat vieraat kielet) tapahtui ja 3000 ihmistä kastettiin helluntaina vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamieksi.
        Matt.28:16-20, Apt.2:38-40

• Anonyymi

Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jollei joku henkilö olisi saanut tehtäväkseen ne eksytyksen siemenet sinne Uuteen Testamenttiin saanut tehtäväkseen kirjoittaa.

• Anonyymi

Paavali oli se väkevä "ase".... viittaa johonkin pahaan, mitä aseella voidaan tehdä ja sitä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli se väkevä "ase".... viittaa johonkin pahaan, mitä aseella voidaan tehdä ja sitä käyttää.

Paavali ei ollut niiden alkuperäisten apostolien joukossa, jotka Jeesus itse siihen tehtävään valitsi.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät.

Kyllä Jeesus käski oikeat opetuslapset kastamaan myös pakanat, ei vain Juutalaisia kuten väärin puhutaan.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kun apostolit itse saivat kasteen ja Totuuden Hengen lahjan helluntaina muun 3000 kastetun ihmisen joukossa, vasta sitten heidän oli lupa lähteä tekemän niitä Jeesuksen opetuslapsia kaikista kansoista, myös pakanakansoista. Kyllä he olivat yhtä lailla pakanoiden apostoleita kuin Juutalaisten apostoleita.

Jeesus: Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5469
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      91
      4281
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2540
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1065
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      833
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      806
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      793
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe