Missä määrin ateistista leiritoimintaa lapsille ja nuorille järjestetään Suomessa?
Miten tyypillistä erilaisissa ateistisissa kullttureissa on siirtää vanhempien elämänkatsomuksellista aatetta lapsille mm. erilaisen leiritoiminnan muodossa?
Saako leireille osallistua vaikkapa teististen vanhempien lapset tai teismiä harjoittavat lapset?
https://www.youtube.com/watch?v=eQ3Dllo9kyY
Ateistisen kulttuuriperinnön siirtäminen
22
188
Vastaukset
Enimmät ihmiset on ateisteja suomessa, joten siksi ei ole ateistista leiritoimintaa. USA:ssa ateistit on vähemmistössä, joten siksi niillä on tuollaisia tapahtumia, kuten tuossa videossa.
Vanhempien elämänkatsomus siirtyy normaalisti lapsille, vaikka sitä ei yritä siirtää, koska lapset on koko ajan yhteydessä vanhempiin.- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#178448364
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Nykyään ei taida olla. Itse lapsena olin pioneerien kesäleirillä siellä oli jonkinverran ateistista menoa.
Vanhempani olivat kommunisteja. Olin lapsena joskus vappukulkueessa. Muistan kun ryhmä koulukavereita katseli. Yksi sanoi suureen ääneen : Hyi kommunisteja.- Anonyymi
Avaaja lisää: Yleensä uskovaista torutaan vain piereskelynsä takia
- Anonyymi
Mutta eikö sekin ollut varsinaisesti kommunistien leiri, ei ateistien?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kommunistien leiri oli. Virallisesti uskonnosta ei puhuttu mutta kyllä ateismi näkyi.
Ateismi varmaan oli monelle tuntematon, ei tiedetty mitä se tarkoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Demokratian pioneereista. Perustettu 1945, jäljiteltiin porvareiden partiotoimintaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Demokratian_Pioneerien_Liitto
- Anonyymi
Kellojen ja sähkönsiirtojen sijaan epäuskoa on mahdoton siirtää. Harva tajuaa miksi.
- Anonyymi
Miksi epäuskoa olisi mahdotonta siirtää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi epäuskoa olisi mahdotonta siirtää?
Olennaista on siirtää ymmärrys ja halua ottaa asioista selvää.
Myös uskontojen luonne ja se, miksi ihmiset alkavat uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös uskontojen luonne ja se, miksi ihmiset alkavat uskoa.Olennaista on siirtää ymmärrys ja halua ottaa asioista selvää.
Myös ateismin luonne ja se, miksi ihmiset alkavat ateisteiksi. Jo vain onnistuu, meillä kakarat saivat kirkossakäynnistä aina poikkeuksetta selkäsaunan jos kiinni jäivät.
Onnekseen eivät koskaan kärähtäneet.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös ateismin luonne ja se, miksi ihmiset alkavat ateisteiksi.Yleisimpiä syitä "ateistiksi alkamiseen" lienee se, että ei enää pidä uskottavana, että Jumala on olemassa. Vähitellen ei vain enää usko, että Jumalaa ollenkaan onkaan. Näin minulle ainakin kävi.
- Anonyymi
Amerikassa värilliset uskovat Jumalaan noin 90 % uskoo.
- Anonyymi
Suomessa romanit uskovat.
- Anonyymi
Kyllähän sitä löytyy. Esimerkiksi Suomen humanistiliitto järjestää leiritoimintaa, joka perustuu humanistiseen maailmankatsomukseen. Tällaiset leirit voivat olla esimerkiksi luontoleirejä tai kesäleirejä, joissa opetetaan tieteellistä ajattelua, kriittistä ajattelua ja arvopohjaisia asioita.
- Anonyymi
Suomen Humanistiliitto?
Kerro lisää, en ole koskaan kuullutkaan!
Tarkoitit varmaan Protua?
- Anonyymi
Tuo leirihän vaikutti aika kivalta, lapset saavat tavata toisia ateistilapsia. Ateistilapset ovat varmaankin Amerikassa aika yksin uskovaislapsilaumojen keskellä uskonnollisen painostuksen alla. Kesäleiri lapsille ilman uskonnollista tuputusta!
Mitähän taas ovat nuo erilaiset ateistiset kulttuurit? R-R taas vauhdissa? - Anonyymi
Siis eikö nämä lopu koskaan
Metsästäjä ampui miestä kylkeen Heinävedellä. Metsästäjä luuli ampumaansa miestä metsoksi.- Anonyymi
Ja mihin tuo niin kuin liittyi?
- Anonyymi
Minulle tuli mieleen ihan perinteiset partio toiminnat.
Jos elämänkatsomus on kunnioittaa luontoa ja oppia erätaitoja niin kaipa se menee tähän. Ja kyllä saa osallistua teistit siinä missä ateistitkin.
Ateistisenhan tästä tekee juuri se, ettei siellä vaan tungeta jumalia väkisin kurkusta alas. - Anonyymi
Kivet, kärpäset ja pikkuvauvat ovat ateisteja. Ei niille ole kukaan siirtänyt ateistista kulttuuriperintöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482