Onko tällainen käytös yleistä

Anonyymi-ap

Kumppanin vastaus kysymykseen "tehtäisiinkö yhdessä jotain kivaa tänään" on AINA: "katsotaan yhdessä sarjaa x tai elokuva y".

Kumppani pelaa puhelimella mobiilipelejä aina kun hänen on "pakko" suorittaa joku tehtävä pelissä, ei väliä mitä sillä hetkellä oikeassa elämässä tapahtuu, ihan sama vaikka puoliso koettaa puhua, lapsen kanssa on leikit menossa tai ollaan kylässä kahvilla tms. Puhelin on aina mukana vessassa ja saunan pukuhuoneessa, puhelin on kädessä aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi.

Kun kumppanille ilmaisee jonkin itseä huolestuttavan asian esim. "Minua häiritsee kun pelaat puhelinta etkä keskity olemaan kokonaan läsnä lapsen kanssa/ minun kanssani" vastaus on aina luokkaa: "No minua häiritsee tuo sinun jatkuva mussutus".
Kun kerron että meidän parisuhteen tila huolettaa ja kommunikointi tuntuu mahdottomalta, kumppani toteaa että ainut ongelma joka on oikeasti olemassa on minun jatkuva valitukseni.

Jos riidan aikana/ jälkeen minulle tulee itku, kumppani sanoo että omapa on vikani kun halusin riidellä, turha pillittää.

Kun raskausaikoinani olen toivonut huolenpitoa, olen itsekäs ja vaativa. Aina kun kerron olevani väsynyt on vastaus "no niin olen minäkin". Kun esikoisemme syntyi eräänä iltana klo 21, odotin synnytyksen jälkeisenä aamuna että tuore isä olisi palannut aamulla innoissaan luoksemme (sairaalassa ei voinut olla yötä) hehkumaan ja huolehtimaan, sen sijaan en saanut häntä kiinni ennen puoltapäivää jolloin hän oli vasta heräillyt ja lähti hakemaan itselleen ruokaa mäkkäristä. Tämä jätti minuun jonkinlaisen haavan sillä oletin että edes vastasyntynyt lapsi olisi tärkeämpi kuin tarkasti mitoitetut 9 tunnin yöunet ja olisin kaivannut juuri synnyttäneenä toisen aikuisen, lapsen isän, jakamaan intoani ja rakkautta niin pian kuin mahdollista.

Olen koettanut keskustella kumppanin kanssa parisuhteestamme hyvässä hengessä välittämättä puhelimen tuijottelusta ja eräässä keskustelussa otin puheeksi mitä kehitettävää meissä itsessämme mielestämme olisi. Aloitin kertomalla suhteellisen pitkän listan omista kasvunpaikoistani ja tässä vaiheessa kumppani oli vielä mukana keskustelussa suhteellisen kiinnostuneena ja aktiivisena. Mutta kun tuli hänen vuoronsa kertoa omia mietteitään itsestään, hän ei keksinyt yhtäkään asiaa jossa voisi kehittyä. Ei yhtäkään.

Kun joskus vahingossa teen jotain hölmöä, rikon vaikka lautasen, kumppani suuttuu aivan ylimitoitetusti, kiroilee ja huutaa "MIKSI". Tämä saattaa olla normaali reaktio, en tiedä, itsestäni vain hieman turhaa raivota vahingosta, varsinkaan lapsille.

Kumppani ei tee aloitteita seksiin kuin hyvin hyvin harvoin. Hän on myös usein vastahakoinen minun ehdotuksilleni.

Olemme menossa pariterapiaan (jota emme kumppanin mielestä tarvitse), jospa sieltä löytyisi jonkinlaista herättelyä itsekritiikkiin ja toisen tunteiden huomioimiseen? Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia

8

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö ketään samassa jamassa mietiskelleitä?

      ap

      • Anonyymi

        Mitä miettimistä tuossa on? Ei se muutu miksikään kun olet narttutarpeessa sen joskus huolinut. Vielä lapsia teet tollaselle rotalle! Hyi!🐀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä miettimistä tuossa on? Ei se muutu miksikään kun olet narttutarpeessa sen joskus huolinut. Vielä lapsia teet tollaselle rotalle! Hyi!🐀

        Kiitos vertaistuesta ja rakentavista neuvoista. En tiedä miksi mitään muuta keskustelua täältä sivustolla odotin kuin juuri tätä. Toivottavasti sinulla on nyt parempi olo kun pääsit laukomaan kivenkovia faktoja anonyymina suomi24 ssa.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17845260P

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kokemusta varsinaisesti ei ole, omakohtaista siis.
      Sanon silti ulkopuolisen mielipiteeni, joka välttämättä ei ole avuks mitenkään.

      Kaikki ihmiset vaan ei ole koskaan valmiita sitoutumaan parisuhteeseen, lapsiin, ei mihinkään sellaseen, joka rajottaa vapaa-aikaa. Työ vielä voi hoitua, sehän on välttämättömyys ja siihen sitoutuu vain määräajaksi. Siitä myös maksetaan palkkaa, mikä motivoi.

      Perhe-elämä on huonosti palkattua ja motivaatioton ja oikeesti muista kuin itsestään välittävät ihmiset ei siihen kykene. Kyseinen ihmistyyppi usein vähättelee toisten reaktioita ja toisen itku/tunteiden näkeminen ei empatiaa nostata. Päinvastoin, jopa sitä vähätellään, nälvitään ja syytellään. Itsensä poissulkeminen perheenjäsenenä perheen velvollisuuksista on lähes alistamista, luultavimmin tämä yksilö kuitenkin innolla osallistuu ruokailuun ja nauttii siinä perheen edusta. Ehkäpä panematta rikkaa ristiin pöydän antimien eteen, korkeintaan rahallisesti. Olenko oikeessa?

      Sitä vaan on olemassa luonteita, joiden etu menee muiden edelle ja jonka vaivat ja huolet on aina sen sata kertaa pahempia, mitä jollakin toisella. Melko vaikeeta tulla kuulluksi/ymmärretyksi tollasen kanssa. Jokainen ansaitsee saada olla joskus heikko, kipeäkin, ilman alisteista vasta-asennetta ja siinä hetkessä sen halauksen. Sinäkin.

    • Anonyymi

      Kyllähän näitä vastaavia kokemuksia löytyy täältä aivan liikaa. Hirveän paljon naiset haluavat kestää tuollaisissa suhteissa, vaikka minkälaista kohtelua. Pitäisi ottaa enemmän härkää sarvista, vaatia tarvitsemaansa eikä vain tyytyä kärsimään. Ja uskaltaa erota, jos suhde ei tyydytä

    • Anonyymi

      Olet liian hyvä miehellesi ja hän ei taida edes tajuta koko asiaa,ehkä vasta jos teet lähtöä...toivottavasti pariterapiasta on apua ja mies alkaa ymmärtää mitä menettää jos ei tahti muutu.Taitaa olla peliriippuvuutta puhelimella ja se koukuttaa niin että muulla ei ole väliä.Ota myös omaa aikaa jos voit.Olet ainakin yrittänyt nyt mieskin saa tulla vähän vastaan.

    • Anonyymi

      Huhuhuh, ja vielä mietit, ollakko vai eikö olla?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe