Moni kymmenykset ahkerasti palauttanut adventisti elää köyhyydessä.

Anonyymi-ap

Tunnen henkilökohtaisesti köyhyydessä eläviä adventisteja, jotka joutuvat käymään leipäjonoissa itseään nöyryyttämässä, vaikka (tai koska) ovat maksaneet adventtikirkolle kymmeniä vuosia kymmenyksiä, vaikka adventtikirkko on luvannut kymmenyssaarnoissaan kymmenyksiä vastaan myös mittavia materiaalisia siunauksia.

Tuntuu pahalta näiden ihmisten puolesta. Samalla koen katkeruutta adventtikirkkoa kohtaan.

77

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole tyhmä, joka pyytää ja lupaa, mutta katteettomiin lupauksiin uskova saa syyttää kyllä ihan itseään.

      • Anonyymi

        Adventtikirkko tarvitsee enemmän rahaa pappiensa porvarillisen elämän rahoittamiseen kuin köyhä leipään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko tarvitsee enemmän rahaa pappiensa porvarillisen elämän rahoittamiseen kuin köyhä leipään.

        höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Paljonkohan Jeesuksella oli varallisuutta ja tuloja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan Jeesuksella oli varallisuutta ja tuloja?

        Oli sillä kuulemma yksi polkupyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan Jeesuksella oli varallisuutta ja tuloja?

        Ei mitään, oli pelkkä maankiertäjä, jolla ei ollut edes kattoa päänsä päällä.

        Mutta mihinkäs hän olisi niitä tarvinnutkaan, kun kalan suusta saattoi ottaa rahaa ja ruokaakin saattoi siunata aivan tyhjästä.


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi tietysti kysyä itseltään, että olisiko muita syitä kuin kymmenykset, miksi siellä leipäjonossa ovat ...

      • Anonyymi

        No kerrop, mitä muita syitä niitä mahtaisi olla?


      • Anonyymi

        Olen myös maksanut runsaita uhrilahjoja ja sen vuoksi olen joutunut ottamaan luottovelkaa ruokkiakseni perheeni.

        Kiitos Herralle saamme ruoka-avustusta ja Adran kirppikseltä saamme edullisesti myös vaatteita koko perheellemme.

        Herra kyllä pitää huolen omistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös maksanut runsaita uhrilahjoja ja sen vuoksi olen joutunut ottamaan luottovelkaa ruokkiakseni perheeni.

        Kiitos Herralle saamme ruoka-avustusta ja Adran kirppikseltä saamme edullisesti myös vaatteita koko perheellemme.

        Herra kyllä pitää huolen omistaan.

        Mitä luottovelkaa olet ottanut, eli mihin?

        Raamatunmukaisesti- omillasihan saat tehdä mitä haluat, vasta rakkaudenlahjat - ne noteerataan. Jerusalemissa - leskinainen pani koko elämisenä- toiset liiastaan.

        Siitäkin Sana kertoo- varmaan opettaa senkin, kun liikasuorituksia tulee maailmanturuilta, niin onhan niitä hyvä laittaa kolehtiin, moni ajattelee, varsinkin kun saa lotosta, kyllä minä silloin... jne.


    • Anonyymi

      Väittääkö aloittaja, että Jumala ei ole sanojensa mittainen?

      • Anonyymi

        Hmmm...onko joku kuullut _Jumalan_ sanovan jotain?


    • Anonyymi

      Nykyaika aviisista löytyy hykerryttäviä tarinoita kymmenysvelan kurimuksessa piehtaroivista kirkkolaisista. On piimällä ja lenkkimakkaran puolikkaalla elävä advari. Mutta, heti kun maksaa velat pois, soi ovikello ja kaverin äiti tuo ruokakassin. On saanut näyn paikallisessa Alepassa, että on ihan pakko ostaa ruokaa.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi

        Mitä sinä oikein höpiset?


      • Anonyymi

        Varmaan olisi tosi hyvä vaihtokauppa köyhälle maksaa esimerkiksi 2000 € "kymmenysvelkaa" ja saada tilalle yksittäinen 20 € kauppakassi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan olisi tosi hyvä vaihtokauppa köyhälle maksaa esimerkiksi 2000 € "kymmenysvelkaa" ja saada tilalle yksittäinen 20 € kauppakassi...

        Se punnitaan aikanaan Taivaassa.
        Näinhän se piiloviesti menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan olisi tosi hyvä vaihtokauppa köyhälle maksaa esimerkiksi 2000 € "kymmenysvelkaa" ja saada tilalle yksittäinen 20 € kauppakassi...

        Saahan siitä hyvän mielen.


      • Anonyymi

        Just. piimällä ja lenkkimakkaralla,, ja oliko makkara kosheria, kun sitä katselit, vai ihanko sikalenkkiä? Tarkistitko..

        Juice- ihminen on sitä, mitä hän syö ----- sika


    • Anonyymi

      Adventismi tulee kalliiksi, odotetaan että jäsen maksaa seurakunnalle jokaisesta palkasta...

      • Anonyymi

        Kymmenykset ovat edelleen Jumalan ilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset ovat edelleen Jumalan ilmoitus.

        No joo, jos Adventtikirkon pastoreita voidaan pitää Jumalana...?

        Itse en pitäisi 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset ovat edelleen Jumalan ilmoitus.

        Kymmenykset olivat Jumalan ilmoitus juutalaisille, mutta kristittyjä ne eivät enää koske. Apostolit ja alkuseurakunnat eivät keränneet kymmenyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, jos Adventtikirkon pastoreita voidaan pitää Jumalana...?

        Itse en pitäisi 🤔

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset olivat Jumalan ilmoitus juutalaisille, mutta kristittyjä ne eivät enää koske. Apostolit ja alkuseurakunnat eivät keränneet kymmenyksiä.

        Tuo on vain sinun väitteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain sinun väitteesi.

        Tuo on teologinen ja historiallinen fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset ovat edelleen Jumalan ilmoitus.

        Minä en kaipaa sellaista jumalallista ilmoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        "Jumalalle palautettavat" kymmenykset palautetaan pastoreille, eikä yksikään Jumala ole tullut kyselemään niiden perään tai vaatimaan omiaan.

        Ainoa näkyvä "Jumala", jotka niitä itselleen vaativat ovat siis pastorit, joten looginen johtopäätös silloin on Pastorit = Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset olivat Jumalan ilmoitus juutalaisille, mutta kristittyjä ne eivät enää koske. Apostolit ja alkuseurakunnat eivät keränneet kymmenyksiä.

        Noinhan se meni.


      • Anonyymi

        kuis kalliiksi maailmassa tulee, kun jokainen palkastaan tahi rosmotessaan polkupyöriä - niitä kalliita sähkäriä. panee huumeisiin. Huumeet ovat varmaan halpaa kamaa...

        Oletko punninnut--- miten kallis on huumeisen elämän polku, vaa'itahan sitä, sillä typerää on vikumisesi. Olen hesassa viikonloppuina seurannut onnettominen pimeää elämäntapaa...

        Niin, olihan se viinan aikakausikin sitä, että viikonloppuna rellestivät ja sitten arkena kaverille, vippaa mulle vitonen. kalliiksi tuli....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, jos Adventtikirkon pastoreita voidaan pitää Jumalana...?

        Itse en pitäisi 🤔

        Sinä varmaan olet itse se jumala--- jep. Tuskin ne adv, pastorin kovin jumalana esittäytyvät.
        Ehkä esikuvina - tämänpäivän jo yleisen käsityksen mitassa - terveellisien elämäntapojen pioneereina, ehkä.

        Kurinalaisuus elämässä on tavallaan IN- jossa keho kiittää oikeasta elämäntavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kaipaa sellaista jumalallista ilmoitusta.

        sinä kun et kaipaa jumalallista ilmoitusta, niin maailma kiittää sinua, koska vapautat mielesi kentällä pahanvallan juhlan, etkä taistele rienaajaa vastaan.


    • Anonyymi

      Ja vielä kehtaavat nostaa kymmenykset 15 %:n, eivätkö edes osaa hävetä.

      • Anonyymi

        Häh? Mikä ihmeen 15%?


      • Anonyymi

        Sehän olisi hyvä sinulle, ikäänkuin olis armonlisäveron korotusta. Pitäähän rahan kirstuun kilahtaa- että saataisiin sieluja taivaaseen vilahdettavaksi.
        Armo on ilmainen, mutta sen levitys maksaa.... nostaahan yhteiskunta armonlisäveroa, se vaikuttaa sähkölaskuihin, vesimaksuihin, kiinteistöveroihin, remppahintoihin, jne. jne. vakuutusmaksut. ts. on uskovaisuudessa perhetilanhoidossa viisautta, että varautuu antamaan keisarille se, mitä pyytää..


    • Anonyymi

      Elinkustannukset ovat kohonneet.
      Kymmenen prosenttia, siis kymmenys, ei riitä. Pitää saada viisitoista prosenttia.
      Adventtikirkko elää väkevästi ajassa.

      • Anonyymi

        Minä maksan 50% tuloistani seurakunnalle ja olenkin muuttanut metsään telttaan asumaan. Näin Ellenkin neuvoi, että muuttakaa pois kaupungista kun ahdistuksen ajat koittavat.
        Nyt kun kesäkin on tulossa, niin ei tarvitse enää hakata avantoa, jotta voi käydä uimassa ja pestä vaatteensa, vaan voi pulahtaa sulaan järveen. Kiitos Herralle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksan 50% tuloistani seurakunnalle ja olenkin muuttanut metsään telttaan asumaan. Näin Ellenkin neuvoi, että muuttakaa pois kaupungista kun ahdistuksen ajat koittavat.
        Nyt kun kesäkin on tulossa, niin ei tarvitse enää hakata avantoa, jotta voi käydä uimassa ja pestä vaatteensa, vaan voi pulahtaa sulaan järveen. Kiitos Herralle!

        Juuri tässä hiljan, lahjoitin koko omaisuuteni adventtikirkolle. 3 asunto-osaketta, 200 neliön omakotitalon ja mökkipalstan Laukaasta. Tällä tavoin hoidin kymmenykset etukäteen loppuelämäni ajaksi. Hallelujaa!
        Kaikesta nyt tilille tulevasta rahasta ei tarvitse enää maksaa kymmenyksiä lainkaan koko loppuelämäni ajan.
        Asun ihan hyvin nyt täällä Helsingin keskustan arvoalueella.
        https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_1400,h_1400,c_fit/v1583935389/39-6523185e68ef3bc04a1.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tässä hiljan, lahjoitin koko omaisuuteni adventtikirkolle. 3 asunto-osaketta, 200 neliön omakotitalon ja mökkipalstan Laukaasta. Tällä tavoin hoidin kymmenykset etukäteen loppuelämäni ajaksi. Hallelujaa!
        Kaikesta nyt tilille tulevasta rahasta ei tarvitse enää maksaa kymmenyksiä lainkaan koko loppuelämäni ajan.
        Asun ihan hyvin nyt täällä Helsingin keskustan arvoalueella.
        https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_1400,h_1400,c_fit/v1583935389/39-6523185e68ef3bc04a1.jpg

        Ihan varmaan joo =P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksan 50% tuloistani seurakunnalle ja olenkin muuttanut metsään telttaan asumaan. Näin Ellenkin neuvoi, että muuttakaa pois kaupungista kun ahdistuksen ajat koittavat.
        Nyt kun kesäkin on tulossa, niin ei tarvitse enää hakata avantoa, jotta voi käydä uimassa ja pestä vaatteensa, vaan voi pulahtaa sulaan järveen. Kiitos Herralle!

        Siinäpä on kertoja, suunsa tunnustuksessa totuudenpuhuja,. Kyllä taivas tuollaisen sanojan palkitsee, koska jokaisesta sanasta tehdää tili- myös ja kohdaltasi tili tuli - ja tili meni.

        Olisiko näin, telttailija, talven avanto- pesu- ja uimari?


    • Anonyymi

      Maailman ruhtinaalla on juurikin tarkoitus saattaa häpeään jokainen joka uskoo. Ja sen kiire yltyy loppua kohti.

      • Anonyymi

        Uskovaiset saattavat ihan itse itsensä häpeään.

        On se hieno homma näissä uskonnoissa, kun uskovaisen ei tarvitse itse ottaa vastuuta yhtään mistään, vaan kaikesta voi jättää vastuun joko Jumalalle tai paholaiselle. Ihan kuin ihmisellä ei olisi mitään omaa mieltä tai itsenäistä aivotoimintaa.

        Uskovainen on siis pelkkä marionetti, jota joko Jumala tai paholainen vetelee naruista.

        Samoin jos joku vastustaa uskovaisen tarjoilemaa "totuutta"/"pelastusta", niin riivaajat ne hääräävät siellä taustalla vetelemässä naruista ja kuiskimassa valheita jumalattoman korvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset saattavat ihan itse itsensä häpeään.

        On se hieno homma näissä uskonnoissa, kun uskovaisen ei tarvitse itse ottaa vastuuta yhtään mistään, vaan kaikesta voi jättää vastuun joko Jumalalle tai paholaiselle. Ihan kuin ihmisellä ei olisi mitään omaa mieltä tai itsenäistä aivotoimintaa.

        Uskovainen on siis pelkkä marionetti, jota joko Jumala tai paholainen vetelee naruista.

        Samoin jos joku vastustaa uskovaisen tarjoilemaa "totuutta"/"pelastusta", niin riivaajat ne hääräävät siellä taustalla vetelemässä naruista ja kuiskimassa valheita jumalattoman korvaan.

        Kuiskiiko se sinulle, että humeettia sieraimeen, nythän vesinäytteistä jutut luetaan.
        Kuis ne narujen vetely oikein on? Uskovaisuus vaan kertoo ihmisten poluista ja missä kulkevat totuutta...


    • Anonyymi

      "Ja sen kiire yltyy loppua kohti."

      Ja mihinkä sillä mielestäsi on kiire?
      Jos minä tietäisin, että minut teloitetaan, niin tottakai minä yrittäisin sitä hetkeä viivyttää viimeiseen saakka?
      Eikä mitään kiirettä pitäisi olla siinäkään tapauksessa, että sen teloitettavan pitäisi saada mahdollisimman monta uhria mukaansa? Silloin vielä enemmän pitäisi viivytellä, että mahdollisimman moni saadaan mukaan.

      Uskovaisilla tuntuu olevan selitykset hivenen hukassa ja he puhuvat itsensä koko ajan pussiin, josta eivät pääse ulos.

      • Anonyymi

        jehovalaiset puhuvat teloituksista


    • Anonyymi

      Miten nämä ahkerasti kymmenykset palauttavat henkilöt eivät itse valita köyhyydestään?

      • Anonyymi

        Valittavatko aivopestyt yleensäkään mistään?

        Jos alkaa valittamaan seurauksena on vähintään uhrin syyllistäminen ja pahimmillaan hänet voidaan jopa erottaa yhteisöstään. Tai alkaa ainakin karttamaan ja eristämään.

        Silloin voi menettää ainoat ystävänsäkin, sillä monet uskovaiset seurustevat pääasiassa toisten samanmielisten uskovien kanssa. Jos ei halua menettää kaikkea, niin pitää suunsa supussa ja syyttää vielä itseään.

        Narsistit ja sosiopaatit ovat mestareita manipuloimaan uhrejaan ja näitä narsistisia menetelmiä kirkot, lahkot ja kultit käyttävät pitääkseen jäsenensä pihdeissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittavatko aivopestyt yleensäkään mistään?

        Jos alkaa valittamaan seurauksena on vähintään uhrin syyllistäminen ja pahimmillaan hänet voidaan jopa erottaa yhteisöstään. Tai alkaa ainakin karttamaan ja eristämään.

        Silloin voi menettää ainoat ystävänsäkin, sillä monet uskovaiset seurustevat pääasiassa toisten samanmielisten uskovien kanssa. Jos ei halua menettää kaikkea, niin pitää suunsa supussa ja syyttää vielä itseään.

        Narsistit ja sosiopaatit ovat mestareita manipuloimaan uhrejaan ja näitä narsistisia menetelmiä kirkot, lahkot ja kultit käyttävät pitääkseen jäsenensä pihdeissään.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittavatko aivopestyt yleensäkään mistään?

        Jos alkaa valittamaan seurauksena on vähintään uhrin syyllistäminen ja pahimmillaan hänet voidaan jopa erottaa yhteisöstään. Tai alkaa ainakin karttamaan ja eristämään.

        Silloin voi menettää ainoat ystävänsäkin, sillä monet uskovaiset seurustevat pääasiassa toisten samanmielisten uskovien kanssa. Jos ei halua menettää kaikkea, niin pitää suunsa supussa ja syyttää vielä itseään.

        Narsistit ja sosiopaatit ovat mestareita manipuloimaan uhrejaan ja näitä narsistisia menetelmiä kirkot, lahkot ja kultit käyttävät pitääkseen jäsenensä pihdeissään.

        Kerrohan vaakakupin toisesta puolesta välillä. Kyllä ME se tiedetään, mutta kaltaisesi on vain äänessä, että vaassa olevista maailmanihmisistä, teistä ja valinnoista ---ei--- puhuttaisi.


    • Anonyymi

      Heitä hävettää.
      Huijattu pitää itseään syyllisenä. Näillä jumaljutuilla luodaan sopivasti painetta. Maksa tai käy vielä huonommin.
      Joukossa tyhmyys tiivistyy sekä hölmöimmän eväät syödään ensin.
      Tällaistakin on olemassa. Myös.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Argumentoi. Älä höpöttele.


    • Anonyymi

      Adventtikirkko ja sen päättäjät valitsevat tarkoin sen kohteen, jonka he johdattavat kusetuskierteeseen. Pastoreille on annettu päälimäiseksi tehtäväksi pyrkiä saamaan allekirjoitukset lahjakirjoihin ja testamentteihin keinoja kaihtamatta.

      Lahkoissa rahan voima on jumalan voimaa 1000 kertaisesti mahtavampi, koska tiedetään vallan hyvin, että jumalan voima on yhtä kuin ihmisen voima, koska jumalat ovat KAIKKI ihmisten itsensä luomia. Ihminen on luonut jumalat omiksi kuvikseen ja kaltaisikseen.

    • Anonyymi

      Löytyypä täältä rehellisiä aloituksia. Tämä ansaitsee kanssa noston.

    • Anonyymi

      "Laupeutta minä tahdon, enkä uhria"

      Uhri annetaan siksi että niin vaaditaan tekemään. Laupeus tarkoittaa että tehdään jotain rakkaudesta ja myötätunnosta.

    • Anonyymi

      Äiti oli siivooja. Hän kantoi uskollisesti kymmenykset pienestä palkastaan kirkolle.
      Keräsi uutterasti myös Sympatiat.
      Kirjallisuutta osti ahkerasti, mitään muuta ei kirjahyllyssään ollutkaan. Nykyaika tipahti vuosia meille lapsille postiluukusta. En olisi kaivannut. Oli aika kallis vessapaperi.
      Kyllä jäi vahva kuva kirkosta, että raha kelpaa...
      Onneksi asunto-osake oli isän nimissä.

      • Anonyymi

        Vähän sääliksi käy köyhimpien perheiden kymmenysorjuus. Meillä äiti maksoi kymmenykset lapsilisistäkin, vaikka ei kyennyt vaatettamaan lapsiaan kunnolla. Pysyn nykyään kaukana adventtipuljusta. Lähes pelkästään huonoja muistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sääliksi käy köyhimpien perheiden kymmenysorjuus. Meillä äiti maksoi kymmenykset lapsilisistäkin, vaikka ei kyennyt vaatettamaan lapsiaan kunnolla. Pysyn nykyään kaukana adventtipuljusta. Lähes pelkästään huonoja muistoja.

        Kirkko ei vaadi kymmenyksiä lapsilisistä.


      • Anonyymi

        Et vaikuta tuntevan adventismia.
        Kristittyjä ovat siinä missä muutkin, ei mitenkään outoja.


      • Anonyymi

        Adventismi on kallis harrastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sääliksi käy köyhimpien perheiden kymmenysorjuus. Meillä äiti maksoi kymmenykset lapsilisistäkin, vaikka ei kyennyt vaatettamaan lapsiaan kunnolla. Pysyn nykyään kaukana adventtipuljusta. Lähes pelkästään huonoja muistoja.

        Meillä kateelliset kirkonherranmiehet- olivat kateellisia helluntaisaarnaaja- viljelijälle.
        Panetellen puhuivat, että saa rahaa- ihmisiltä- kolehdin nimissä omaan käyttöön.
        Perheen poika kertoi, että heille tuli nälkä, kun poliisit kävivät ulosmittaamassa olemattomien puheitten tähden heidän jauhopussia, mistä piti perheen leipä tehdä.
        Että sääliksi käy viranomaisten usko panetteluihin, mihin sinä tavallasi olet samassa laumassa syyllinen.


    • Anonyymi

      Eräs sukulaiseni laittaa jokaisen liikenevän kolikon Sympatiaan. Sillä varmistelee taivaspaikkaa.

      • Anonyymi

        Entäpä sitten? Jos rakkaudenlahjana sen tekee- ei hän palkkaansa ilman jää, leiviskäopistahan on kyse.

        Mutta, moni suomalainen mies- perjantaipullon ja nyrkin avulla on hoitanut omaa leiviskäänsä, en oikein osaa korostaa sitä saastaa, minkä olen nähnyt- ilman adventismia, mutta nämä räkänenät panettelijat, heille pitää kertoa vastaisen vaan painot, mitä sieltä löytyy ja kyllä niitä löytyy yltäkyllin, monen ruumiinkin muodossa.


      • Anonyymi

        Mitä se sinulle kuuluu?


    • Anonyymi

      Sitten elää. Oma vika jos antanut säästönsä kirkolle. Takas ei tipu yleensä mitään. Jotain kuivuneita leipiä ehkä.

      • Anonyymi

        Kylläpä panettelijan läskipöytä ja vyötärö on taas äänessä. Röyhtäilee sen oloisesti, että.


    • Anonyymi

      Mikään tai kukaan kirkon johdossa ei hillitse iloista antajaa.

      • Anonyymi

        Miksi heidän pitäisi hillitä? Mietihän sitä. Jos minä teen rahoillani jotain, niin mitä se sinulle kuuluu- eli mitä vingut, kuin pieni sika karsinassa, mietihän sitäkin.


    • Anonyymi

      Vaikka JUMALA SANOO kymmenyksistä, te olette kirouksrlla kirotut, koska te koko kansa riistätte minulta. JOS MAKSAISIMME KYMMENYKSÄ KATOLISELLE KIRKOLLE, jumala varmasti vihastuisi meihin. Jos maksamme Adventtikirkolle hän vihastuu myös. MIKSI? Vaikka ko srk pyhittää sapatin, sen pastorit ovat jo vuoria teurastaneet tulevia jäseniään kastamalla heitä isän, pojan ja pyhän hengen nimeen, jonka kasteen seurauksena ei voi saada pyhää henkeä!! Se on varattu Jeesuksen nimeen ja vereen kastetuille Apost 2: 38 jae 10 kertoo että tässä nimessä yhdistetään Jeesukseen uskovat sekä maanpäällä että Taivaassa,. Myös Jesaja vakuuttaa 1: 21, 22 että pastorit ovat murhaajia, koska `` sentähden kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan``. èn minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani´´ Ef 1: 15, 16 Kasteet trinityn mukaan saavat aikaan rukouksissa kirousta . Pitääkö tällaista murhatoimintaa tukea kymmenyksillä? Kristus on asetettu kaiken pääksi seurakunnalle Ef 1: 22 Jeesushan on omalla verellään seurakunnan on itselleen ansainnut Apost 20: 28 Hengillä ei ole verta eikä nimeä Jeesus, joka saa adventistit raivon valtaan Jos Jumala herättää heille paimenia, he asettavat heidät puhekieltoon., joten se tarkoittaa että melkein koko seurakunta tulee puuttumaan koska ainoastaan Jeesuksen nimi ja veri pelastavat Matt 1: 21 Adventtisrk valvoo itseänsä ja opetustansa, ettei salli kenenkään muuttavan saatanan alulle panemaa oppia!! Adventtikirkko tietää, etteivät he ole millään katoavaisella, hopealla eikä kullalla lunastetut, turhasta kolminaisuudesta, isiltä peritystä vaelluksesta...vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän tahrattoman Karitsan!! 1 Piet 1: 18, 19 Adventistien pitäisi uskoa Jeesuksen kautta Jumalaan se onJeesuksen Isään, jonka oikealla puolella Jeesus nyt istuu. Tällaiseen saatanan toimintaan ei saa antaa kymmenyksiä!! Sielu ei taivaaseen vilahda!!

      • Anonyymi

        Vedä henkeä, Kain. Mielesi on kovasti omien lyhteitten alla mustunut.


      • Anonyymi

        Mikä se putkinäkö jutussa Jeesuksen nimeen - on vaivaamassa.

        Etkö tiedä, että Jumala on Yksi- ja Hän on, tämä Sana - myös Pyhä Henki sanoitetaan, että jokin käsitys saataisiin kaalimatoon Jumalaisuudesta.

        Kun ennen luomista - Jumala Sanoi, siinä on tämä Sana- se Poika.
        ts. tämä Sana sisälsi luomistyön perusteen, ellei olisi Sanaa- ei olisi luotukaan mitään, eli sovitusta. Mutta, tämä Sana sisälsi kaiken aikakauden alusta - loppuun, tähän tulevaan Uuuteen luomiseen, Uusi taivas ja maa.

        Siksi Sana oli Jeesus, hänen kauttaan ja Häneen on kaikki luotu. Kun Jumala Sanallaa loi, siinä puhui Lunastajamme Jeesus. Siksi voidaan kasteessa puhua Isän ja Pojan - nimet, koska ymmärrämme luomistyön tapahtumaa- sekä lunastuksen toteutusta- täytetyn työn sanomaa, mitä PYHÄ HENKI kirkastaa- josta saadaan sisältö käsittämään, mitä Golgatalla tapahtui.

        Näin kaste- Isän ja Pojan, sekä Pyhän Hengen nimeen- tarkoittaa yhtä kokonaisuutta Luojaamme Jumalaa- jossa Pyhä Henki tutkii Jumalan salaisuudetkin ilmaisten Pyhän Hengen kautta sen meille ja näin Pyhän Hengen pilkkakin on anteeksiantamaton, kun ihminen lihassa katsoo YLEN- Jumalan Valtasuuruuden.

        nyt Jeesuksen valtaistuin on Jumalanvaltaistuimen rinnalla. Eli taas kielikuvaa- ymmärrykseen sanoitettu - paavoille ja liisoille.

        Kun kaikki on saatettu loppuun, tuomiot luettu, Jeesuksen ei enää tarvitse tehdä sijaa- morsian on jo otettu ylös, on hääjuhlat pidetty, morsian on vihitty- emännäksi- taivaallisiin.

        Sen jälkeen ei tarvita Jumalan Valtaistuimen rinnalle Jeesuksen valtaistuinta, kaikki on tunnustaneet --- Jeesus Kristus on Herra ---- näin valtaistuin liudentuu yhdeksi Jumalan Valtaistuimeksi...

        Kun kovasti putkinäössä vahtaat kastajia, että pitäisi vain jeesustella kastealtaassa, on suppea ”jae” mielesi tulkinta. Ei pidä kompastua säkeisiin, eli jae- jakoihin.
        Homma on niin, että tässä takana on koko ajan - kaikkeus, joka on muuttunut meille iankaikkisuuden käsityskyvyksi- ja siinäpä tunnustamme Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ----toimenkuvan ---- meidän elämään. Kirjoituksethan tässä tulee elämään.

        tämä Karitsan veren evankeliumi on kerrottu kautta aikakausien Edenissä kun peitettiin Adamin ja Evan alastomuus - sijaisuhrioppi- seremonialain aikakautena ja nyt kertakaikkisen uhrin ajan päätöskertomuksessa.

        Nyt seurataan Jumalan Uhrikaritsaa - mutta ymmärretään tämän opetuksen kokonaisvaltaisuus - mitä Pyhä Henki avaa ja annapa sen Hengen avata sinullekin asian kokonaisuus. Eli miksi on luomistyö tapahtunut... ja tämä väliluomistyö- missä lunastetut saattaa sen lopullisen luomisen Jumalantyönä loppuun- uskon kautta, Kristukseen.
        Yritä löytää Jumala- Pyhä Henki ja Jeesus- Jumalana.


      • Anonyymi

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?" Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä". Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta: 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.' Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette. Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.' Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?" Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä". Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta: 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.' Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme. Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette. Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.' Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta. Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
        (Apt 2:1-47)


      • Anonyymi

        Sinä valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet.

        Kellehän sanasi sanoit?

        Tietenki Jeesuksen nimeen - täytyy käsittää, että Sanan kokonaisuus opettaa sijaisuhrin merkityksen, "minun Lunastajani"-

        Mutta, pitää ymmärtää, mikä on on myös Pyhän Hengen tehtäväkuva.
        Henki vie Sanan kautta ihmisen Golgatalle katsomaan, mitä on tämä hyvän ja pahanvälisen taistelun näköisyys.

        Jumalan rakkautta- ei otettu vastaan, vaan se haluttiin --tappaa--- .
        Mutta, ei rakkautta voi tappaa- se nousee ylös haudasta.
        Näin Isä on antanut Elämän Pojalle, ja Poika kelle tahtoo. Eli uskovaisuus- opetuslapseus on ja lepää Jumalan pelastustyössä. Joka on nähnyt Pojan, on myös nähnyt Isän.

        ja tätä Pyhä Henki kirkastaa. ts. sanat kastetaan Jeesuksen nimeen on käsitteellinen viesti.
        Kastettava on ymmärtänyt, sijaisensa ja häntä seuraa. Kastettava on myös ymmärtänyt Taivaan Isän, eli hänellä on Isä- Pojan kautta. Isähän istuu Valkeuden valtaistuimella ja kerran tuomitsee maanpiirin, mutta elämänkirja kirjoitetaan Pojan verellä, ja kenen nimi on ELämänkirjassa- hän saa elää- ts. Isä tuntee Pojan kautta, meidät opetuslapset.
        Ja Pyhä Henki on voima, kirkastaa Sanaa- ja siten on PYHÄ. Jumalan Henki.

        Jumala on YKSI. siinä on kokonaisuus ja Raamatunkertomuksissa avataan tuonpuoleisuuden sanoitusta. Siinä Jumala avaa taivaalliset - tämänpuoleisuuden ihmiselle.

        Siis kaste- Jeesuksen nimeen, tarkoittaa, että juuri sijaisuhrissa on elämä.
        Hän on maksanut sen omalla verellään ja tässä saimme oppia, Sanan kautta, minkä Pyhä Henki kirkastaa Herran omille.

        Herra on yksi- Minä olen Herra- sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia rinnallani.
        Siis Isä on Pojassa, että me voisimme kohdata Hänet .. josta Pyhän Hengen kautta opimme ja näin puhumme --- Yhdestä Jumalasta. vaikka sanomme Isä- Poika ja Pyhä Henki.

        Ymmärrys meidän otsassa- mielessä saa näin oikeanlaisen Sanan jyvityksen sydämeen.


    • Anonyymi

      Ehkä jotkut vain ansaitsevat köyhyytensä, jos syytänyt kuin heikkopäinen kymmenyksiin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe