Mikä on vanhin fossiili?

Anonyymi-ap

Mikä on vanhin fossiili? Miten sen ikä on määritelty?

Onko se 6000 vuotta vanha vai vanhempi?

16

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aira Samulin.
      Hetu.
      Nuorempi.
      Onko Jumalan ikä todistettu ja jos on, niin millä tavalla?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Esimerkiksi oravan vanhin fossiili näyttää nykyaikaiselta, samoin kissaeläinten fossiilit ovat nykyisten näköisiä, vaikka niitä pidettäisiin kuinka vanhoina.

      Ne todistavat että evoluutiota ei ole koskaan tapahtunut, ainoastaan lajien sisäistä variaatiota niinkuin nykyäänkin. Koira on aina koiriin kuuluva, kissa taas kissaeläimiin.

      • Mitä tarkoitat käsitteellä "laji"? Miten märitellään kuuluvatko jotkin eliöt samaan vai eri lajiin? Jos et osaa tätä kertoa, puhe ylittämättömistä lajirajoista on tyhjää sanahelinää.


      • Anonyymi

        Tietyt eläimet eivät ole muuttuneet koska ei ole ollut valintapainetta, he ovat pärjänneet hyvin omassa lokerossaan.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        Mitä tarkoitat käsitteellä "laji"? Miten märitellään kuuluvatko jotkin eliöt samaan vai eri lajiin? Jos et osaa tätä kertoa, puhe ylittämättömistä lajirajoista on tyhjää sanahelinää.

        Älä kiemurtele vaan tutki mitkä ovat lisääntymiskykyisiä keskenään. Elleivät pysty koskaan saamaan yhteistä jälkeläistä, todennäköisesti ovat eri eläinryhmiä.

        Ei taida löytyä ainutta hevosen ja lehmän jälkeläistä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kiemurtele vaan tutki mitkä ovat lisääntymiskykyisiä keskenään. Elleivät pysty koskaan saamaan yhteistä jälkeläistä, todennäköisesti ovat eri eläinryhmiä.

        Ei taida löytyä ainutta hevosen ja lehmän jälkeläistä!

        Kyllä minä tiedän että noin ne lajit yleensä määritellään. Mutta minä kysyin asiaa tuolta kreationistilta, joka väitti että kaikki muutos on ollut "lajien sisäistä variaatiota". Hän ei selvästikään tarkoittanut sitä lajimääritelmää, johon sinä viittaat, koska sen määritelmän mukaisia uusia lajeja on syntynyt:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Havaittu_uusien_lajien_synty


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän että noin ne lajit yleensä määritellään. Mutta minä kysyin asiaa tuolta kreationistilta, joka väitti että kaikki muutos on ollut "lajien sisäistä variaatiota". Hän ei selvästikään tarkoittanut sitä lajimääritelmää, johon sinä viittaat, koska sen määritelmän mukaisia uusia lajeja on syntynyt:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Havaittu_uusien_lajien_synty

        Kreationistit viittaavat Schererin perusryhmään, jos jotakin asiasta tietävät ja ymmärtävät.

        Olen eri henkilö kuin hän, jolta kysyit. Olen ateisti ja kerroin tuon, jos et sattumoisin sitä vielä tiennyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kreationistit viittaavat Schererin perusryhmään, jos jotakin asiasta tietävät ja ymmärtävät.

        Olen eri henkilö kuin hän, jolta kysyit. Olen ateisti ja kerroin tuon, jos et sattumoisin sitä vielä tiennyt.

        "Kreationistit viittaavat Schererin perusryhmään, jos jotakin asiasta tietävät ja ymmärtävät."

        Totta, mutta sitten alkaa venkoilu kun huomauttaa, että Schererin perusryhmämäärittely ei mitenkään estä, että yksi perusryhmä jakaantuu useammaksi. Schererin määritelmä on vain hieman erilailla esitetty taksonominen luokittelu, joka ei mitenkään ole ristiriidassa evoluutiokäsityksen kanssa.


    • Anonyymi

      Kiitos paljon vastauksista avauksen aiheeseen! :)

      t. ap

    • Anonyymi

      Kukaan ei tiedä mikä on vanhin. Täysin samanlaisien ja saman fossiilien ikä määritykset, vaihtelevat määrittäjästä riippuen satoja miljoonia vuosia. Järkevin arvio n. 4500 vuotta. Jolloin kaikki fossiilit syntyivät yhtäaikaa valtavassa vesi ja muta katastrofissa.

      • Anonyymi

        Et ole selvästikään tutustunut aiheeseen josta kirjoitat


    • Anonyymi

      Eiköhän toi Pideeni ole Senilixiäkin vanhempi ja sekavampi?

    • Anonyymi

      Jonkin käsityksen fossiilien iästä antaa vaikka Doverin valkoiset kalliot. Ne ovat osa kalkki / liitukivikerrostumaa joka jatkuu monin paikoin yli sata metriä paksuna Englannista Mustalle merelle. Kivi on muodostunut pelkästään merieliöiden kuorista: äyriäisistä, nilviäisistä ja esimerkiksi piilevien ulkokuorista, jotka ovat pakkautuneet merenpohjaan ja tiivistyneet kiveksi. Jos 150m paksu kerros olisi syntynyt muutamassa tuhannessa vuodessa, niin kuoria pitäisi kertyä pohjalle kymmeniä senttejä JOKA VUOSI, että ne rusentuessaan ja puristuessaan muodostaisivat usean tuuman vahvuisen kerroksen. Se on mahdotonta eikä sellaista tapahdu missään.

      Doverin kallioillahan ei ole ollut 6000 vuotta aikaa syntyä vaan niiden päällä on muita sedimenttejä ja tiedämme, että ne olivat olemassa jo Julius Caesarin aikaan. Kreationistien ainoa selitys on, että ne olisivat syntyneet ennen vedenpaisumusta eli max. 1500 vuodessa, mikä on TÄYSIN MAHDOTONTA.

      • Anonyymi

        Meinaaks että Bideeni ois suunnitellu ne?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe