Miksi en usko jumaliin?

Anonyymi-ap

Miksi olen ateisti?

Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta.

Siksi, että kaikkien uskontojen jumaltarut ja jumalat ovat satua.

Ei ole mitään syytä uskoa, joten se siitä.

Olen lisäksi sen verran järkevä ihminen, että minua ei pystytä huijaamaan tällä alueella. Saa väittää mitä vain ja todistaa Jeesuksesta, mutta en siltikään usko, kun todisteita Jumalasta ei esitetä ja kaikki selittyy ihan luonnollisilla syillä, mistä "todistetaan".

10

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä estää olemasta sellainen kuin kerroit?

      • Anonyymi

        Ai, "sen verran järkevä", vai?

        Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

        Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

        Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

        Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, "sen verran järkevä", vai?

        Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

        Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

        Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

        Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?

        Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok

        Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

        Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

        Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.

        Hyvin tähän maahan molemmat sopii
        Voihan siitä internettiin ilmoittaa että on ateisti, ketä se kiinnostaa?


    • <<Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta. >>

      Kyllä niistä on todisteita. Esimerkiksi muinaisen egyptin faaraot määriteltiin jumaliksi siihen aikaan, ja ne faaraot oli olemassa, joten niistä jumalista meillä on todisteita. Panteistisesta jumalasta no myös todisteita. Näitä todistettuja jumalia on vaikka kuinka paljo.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan jumalat ovat epäjumalia, jotka eivät voi tehdä niin hyvää kuin pahaakaan. Ne ovat kuin variksenpelätin kurkkumaalla. Oikea tosi Jumala on kaiken luoja, Israelin Jumala. Häntä kuuluu kunnioittaa ja pelätä. Hän lähetti Jeesuksen lunastamaanHäneen uskovat ihmiset synninorjuudesta ja helvetistä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan muut jumalat ovat joskus Raamatun jumalaa voimakkaampia. Raudoitetuille sotavaunuillekaan pronssikauden hahmo ei mahda mitään.

        26 Kun Moabin kuningas huomasi, ettei hän enää kyennyt pitämään puoliaan, hän otti mukaansa seitsemänsataa miekkamiestä ja yritti murtautua läpi Edomin kuninkaan joukkojen kohdalta. Se ei kuitenkaan onnistunut.
        27 Silloin hän otti esikoispoikansa, josta piti tulla kuningas hänen jälkeensä, ja uhrasi hänet polttouhrina muurilla. Israelilaiset joutuivat niin suuren kauhun valtaan, että he lopettivat piirityksen ja palasivat maahansa.

        19 Herra oli Juudan heimon kanssa, ja Juudan heimo otti haltuunsa vuoriston mutta ei pystynyt kukistamaan tasangon asukkaita, joilla oli raudoitettuja sotavaunuja.


    • Anonyymi

      Jumalasta todistaa kaiken se mitä on luotu!
      Ilma sitä ei sinuakaan olisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe