Miksi en usko jumaliin?

Anonyymi-ap

Miksi olen ateisti?

Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta.

Siksi, että kaikkien uskontojen jumaltarut ja jumalat ovat satua.

Ei ole mitään syytä uskoa, joten se siitä.

Olen lisäksi sen verran järkevä ihminen, että minua ei pystytä huijaamaan tällä alueella. Saa väittää mitä vain ja todistaa Jeesuksesta, mutta en siltikään usko, kun todisteita Jumalasta ei esitetä ja kaikki selittyy ihan luonnollisilla syillä, mistä "todistetaan".

11

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä estää olemasta sellainen kuin kerroit?

• Anonyymi

Ai, "sen verran järkevä", vai?

Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, "sen verran järkevä", vai?

Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?

Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok

Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.

Hyvin tähän maahan molemmat sopii
        Voihan siitä internettiin ilmoittaa että on ateisti, ketä se kiinnostaa?

• <<Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta. >>

Kyllä niistä on todisteita. Esimerkiksi muinaisen egyptin faaraot määriteltiin jumaliksi siihen aikaan, ja ne faaraot oli olemassa, joten niistä jumalista meillä on todisteita. Panteistisesta jumalasta no myös todisteita. Näitä todistettuja jumalia on vaikka kuinka paljo.

• Anonyymi

Raamatun mukaan jumalat ovat epäjumalia, jotka eivät voi tehdä niin hyvää kuin pahaakaan. Ne ovat kuin variksenpelätin kurkkumaalla. Oikea tosi Jumala on kaiken luoja, Israelin Jumala. Häntä kuuluu kunnioittaa ja pelätä. Hän lähetti Jeesuksen lunastamaanHäneen uskovat ihmiset synninorjuudesta ja helvetistä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Raamatun mukaan muut jumalat ovat joskus Raamatun jumalaa voimakkaampia. Raudoitetuille sotavaunuillekaan pronssikauden hahmo ei mahda mitään.

26 Kun Moabin kuningas huomasi, ettei hän enää kyennyt pitämään puoliaan, hän otti mukaansa seitsemänsataa miekkamiestä ja yritti murtautua läpi Edomin kuninkaan joukkojen kohdalta. Se ei kuitenkaan onnistunut.
        27 Silloin hän otti esikoispoikansa, josta piti tulla kuningas hänen jälkeensä, ja uhrasi hänet polttouhrina muurilla. Israelilaiset joutuivat niin suuren kauhun valtaan, että he lopettivat piirityksen ja palasivat maahansa.

19 Herra oli Juudan heimon kanssa, ja Juudan heimo otti haltuunsa vuoriston mutta ei pystynyt kukistamaan tasangon asukkaita, joilla oli raudoitettuja sotavaunuja.

• Anonyymi

Jumalasta todistaa kaiken se mitä on luotu!
      Ilma sitä ei sinuakaan olisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      198
      2497
    2. Miksi naiset mummoutuu niin nopeasti?

Parikymppisenä ollaan niin hoikkia ja pitkätukkaisia. Mutta jo kolmikymppisenä alkaa kilot kertymään, hiukset lyhenee, h
      Ikävä
      178
      2317
    3. Luulen että suuri rakkautesi

On vain tavallista voimakkaampaa kiimaa. 😊
      Ikävä
      136
      1778
    4. Olet aika nokkela nainen

Terävä katse, aika vaateliaan oloinen, kriittinen ja oman tien kulkija. Suuri haaste ihan näin mielikuvissakin saada sin
      Ikävä
      88
      1563
    5. Analyytikko Marinin bisneksistä:"Verotarkastus voisi olla perusteltu, eläkemaksut vähäisiä"

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/f1a3e6d0-224b-40bf-9688-b798d2523cf0?ref=ampparit:2a9c&_gl=1*1ei20bd*_ga*MTQ0OTc0M
      Maailman menoa
      181
      1464
    6. Älä nainen vaivu

Epätoivoon. Meillä on kuitenkin yhteys toisiimme olemassa olemassa vaikka irl oliskin hiljaista. Voi hyvin.
      Ikävä
      73
      1461
    7. Elina Gustafsson avoimena - Paljastaa yllättäen Ansku-rakkaan synttäripäivänä: "Pari kriisiä..."

Ansku Bergström viettää synttäreitään ja hän on saanut Elinalta hieman erikoista viestiä somessa.... Onnea nyt kuitenkin
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1376
    8. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      12
      1346
    9. Älä mene.....

Vahingossakaan osoittamaan kiintymystä, enää sille miehelle tai tunteitasi ilmaisemaan. Nolaat itsesi vain.
      Ikävä
      75
      1216
    10. Huoltaja hermostui suvivirrestä

"Huoltaja teki kesäkuun alussa kaupungille hyvitysvaatimuksen, jonka mukaan kahden espoolaisen koulun kevätjuhlassa oli
      Maailman menoa
      378
      1130
    Aihe