Miksi en usko jumaliin?

Anonyymi-ap

Miksi olen ateisti?

Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta.

Siksi, että kaikkien uskontojen jumaltarut ja jumalat ovat satua.

Ei ole mitään syytä uskoa, joten se siitä.

Olen lisäksi sen verran järkevä ihminen, että minua ei pystytä huijaamaan tällä alueella. Saa väittää mitä vain ja todistaa Jeesuksesta, mutta en siltikään usko, kun todisteita Jumalasta ei esitetä ja kaikki selittyy ihan luonnollisilla syillä, mistä "todistetaan".

11

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä estää olemasta sellainen kuin kerroit?

• Anonyymi

Ai, "sen verran järkevä", vai?

Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, "sen verran järkevä", vai?

Mitä muuta olen kertonut itsestäni?

Sen, että en usko Jumalaan tai jumaliin?

Mikään ei estä minua olemasta ateisti. Olen ateisti. En ole ikinä ollut teisti. Olen ollut ateisti syntymästäni asti, jo toisessa polvessa! ;)

Mitä oikein tarkoitit "heitollasi"?

Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa on nykyään ateisteja jos haluat kertoa että olet kuten muutkin niin ok

Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa vain vähän yli puolet on ateisteja.

Maailmanlaajuisesti ateisteja on vielä vähemmän.

Hyvin tähän maahan molemmat sopii
        Voihan siitä internettiin ilmoittaa että on ateisti, ketä se kiinnostaa?

• <<Siksi, että jumalista ei ole yhtään todistetta. >>

Kyllä niistä on todisteita. Esimerkiksi muinaisen egyptin faaraot määriteltiin jumaliksi siihen aikaan, ja ne faaraot oli olemassa, joten niistä jumalista meillä on todisteita. Panteistisesta jumalasta no myös todisteita. Näitä todistettuja jumalia on vaikka kuinka paljo.

• Anonyymi

Raamatun mukaan jumalat ovat epäjumalia, jotka eivät voi tehdä niin hyvää kuin pahaakaan. Ne ovat kuin variksenpelätin kurkkumaalla. Oikea tosi Jumala on kaiken luoja, Israelin Jumala. Häntä kuuluu kunnioittaa ja pelätä. Hän lähetti Jeesuksen lunastamaanHäneen uskovat ihmiset synninorjuudesta ja helvetistä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Raamatun mukaan muut jumalat ovat joskus Raamatun jumalaa voimakkaampia. Raudoitetuille sotavaunuillekaan pronssikauden hahmo ei mahda mitään.

26 Kun Moabin kuningas huomasi, ettei hän enää kyennyt pitämään puoliaan, hän otti mukaansa seitsemänsataa miekkamiestä ja yritti murtautua läpi Edomin kuninkaan joukkojen kohdalta. Se ei kuitenkaan onnistunut.
        27 Silloin hän otti esikoispoikansa, josta piti tulla kuningas hänen jälkeensä, ja uhrasi hänet polttouhrina muurilla. Israelilaiset joutuivat niin suuren kauhun valtaan, että he lopettivat piirityksen ja palasivat maahansa.

19 Herra oli Juudan heimon kanssa, ja Juudan heimo otti haltuunsa vuoriston mutta ei pystynyt kukistamaan tasangon asukkaita, joilla oli raudoitettuja sotavaunuja.

• Anonyymi

Jumalasta todistaa kaiken se mitä on luotu!
      Ilma sitä ei sinuakaan olisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      27
      3165
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3050
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2906
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      162
      1907
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1445
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      32
      1230
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      75
      1154
    Aihe