Itsellä 20 v Nissan Primera jossa n. 5 v sitten pieni vuoto orkkispakarin liitoslaipassa . Korjaamo ei suostunut hitsaan vaan olis vaihtanut tilalle tyyliin marketin halvimman tarvikeputken. Tuttu kaveri näperteli laipan ja hitsasi puhki ruostuneen tilalle. Edelleen toimii pakari moitteetta, juuri hain leiman. Olisikohan halpa tarvikeputki kestänyt edes tähän asti?
Alkuperäisosaa ei kannata vaihtaa turhaa
13
295
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla oli 15 v Corollassa toinen etujousitus poikki. Korjaamo ehdotti et samalla kandee vaihtaa molemmat jouset ja iskarit (oli alkuperäiset ja ihan ok). Näin tehtiin ja 3 v päästä taas jousi poikki ja toinen iskari lähes loppu. Sama homma uusiks ja auto kiertoon.
- Anonyymi
Eikös tojotassa pitänyt alustaosien kestää hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tojotassa pitänyt alustaosien kestää hyvin?
Eikö se ole aika hyvin jos eka ongelma 15 v ja 250 000 km jälkeen. Ongelmat alkoi halvoista tarvikeosista, liekö olleet saksalaisia, italialaisia tai ranskalaisia?
- Anonyymi
Mielellään myydään ja markkinoidaan juuri noin, mutta todellisuudessa pitää
vaihtaa vain se rikkoutunut osa eli katkennut jousi. Jos iskari on ollut vielä
edellisessä katsastuksessa esim. 50-60 % , niin ei ole tarvetta vaihtaa .
Näkyy ne arvot siellä katsastajan papereissa. - Anonyymi
Kerran vaihdetut tarvikeiskarit oli paljon löysemmät kuin alkuperäiset ja autosta tuli lulla ja jämäkkyyskatosi. Katsastuksessa olivat toki erinomaiset .
- Anonyymi
Ei alkuperäisessä voi olla kumiseva äänikin tai jotain muuta, mutkat väärin, laippa ei oikein, ilman muuta kannattaa katsoa voiko korjata.
Aika hyvin tehty pakoputki, Golf 4 bensassa. 20 vuotta ja yli 300tkm. Kuin uusi, ei ole kannakkeet muuttuneet, ruostuneet, yhtä hiljainen ääni kuin uutena, ei edes ruostetta kuin jossakin pinnassa. Katsottu viikko sitten viimeksi.
6 eri Fordiin ja Volvoon olen korjannut putkia ja katkenneita ja ruostuneita kannattimia, muille. Ne vuosia uudempia ja vähemmän ajettuja. Ensiviikolla 2013 focukseen- Anonyymi
Noissa volvoissa ja fordeissa katoaa suojakilvetkin jarruista. Mieletön ero vanhan volskin teräkseen.
- Anonyymi
Putken kestävyys riippuu ajosta. Jos on paljon lyhyttä ajoa, putki hajoaa nopeasti. Pidemmillä pätkillä, putki ehtii lämmetä kunnolla eikä seisovaa vettä jää kammioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putken kestävyys riippuu ajosta. Jos on paljon lyhyttä ajoa, putki hajoaa nopeasti. Pidemmillä pätkillä, putki ehtii lämmetä kunnolla eikä seisovaa vettä jää kammioihin.
Ja sitten se tärkein eli laatu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten se tärkein eli laatu.
Rosteri on ainoa hyväksyttävä laatu pakoputkessa. Se kestää auton iän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rosteri on ainoa hyväksyttävä laatu pakoputkessa. Se kestää auton iän.
Jos aikoo pitempään pitää niin haponkestävästä oltava.
- Anonyymi
Ahdistava pönttö kyllä joutaa kierrätykseen, rimpula motor ei paljoa pörise!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102800- 942011
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei401538- 2601398
- 69979
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47901- 55874
Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77870- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93726