Onko ihmiskunta 6000 vuotta vanha?

Anonyymi-ap

Raamatussa on katkeamaton sukuluettelo Aatamista Jeesukseen ja sen mukaan ihmisiä on ollut noin 6000 vuotta, ei kauempaa.

Uskotko Raamattuun vai tieteellisen tutkimuksen tuloksiin tässä asiassa?

60

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myös Aku Ankalla on sukuluettelo.

      • Anonyymi

        Mutta ei läheskään yhtä täydellinen ja pitkä kuin Jeesuksen sukuluettelo on. Ja onhan Raamatussa paljon muitakin sukuluetteloita kuin vain Jeesuksen (ks. Aikakirjat)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei läheskään yhtä täydellinen ja pitkä kuin Jeesuksen sukuluettelo on. Ja onhan Raamatussa paljon muitakin sukuluetteloita kuin vain Jeesuksen (ks. Aikakirjat)

        >> Mutta ei läheskään yhtä täydellinen ja pitkä kuin Jeesuksen sukuluettelo on.

        Siinäpä ne periaatteelliset erot taitavat ollakin.


      • Anonyymi

        Ai 60 vuotta vai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei läheskään yhtä täydellinen ja pitkä kuin Jeesuksen sukuluettelo on. Ja onhan Raamatussa paljon muitakin sukuluetteloita kuin vain Jeesuksen (ks. Aikakirjat)

        Millä todistat että kyseiset luettelot ovat tosia?


      • Anonyymi

        Laita omasi sukuluettelo . Minun on tämä. Isä kuoli 2012 ja vaari kuoli talvisodassa 1939. Siitä eteen päin en tiedä.


      • Anonyymi

        "Myös Aku Ankalla on sukuluettelo."

        Se on Walt Disneyn tekemä. Mutta Jeesuksen sukuluettelo on Jumalalta. Ainoalta oikealta Jumalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös Aku Ankalla on sukuluettelo."

        Se on Walt Disneyn tekemä. Mutta Jeesuksen sukuluettelo on Jumalalta. Ainoalta oikealta Jumalalta.

        Ja et pysty todistamaan yhdenkään jumaluuden olemassaoloa, on lapsellista väittää että raamatussa on mitään yliluonnollista.


    • Anonyymi

      Ihmisten perimätiedoisssa päästään helposti kymmenientuhansien vuosien taakse.

    • Anonyymi

      Nyt on noin kahdeksan miljardia ihmistä. Viisi tuhatta vuotta sitten tiedemiehet uskovat olleen vain muutama miljoona ihmistä. Toisin sanoen ihmiskunta on lisääntynyt tuhatkertaiseksi viidessä vuosituhannessa, diagrammissa yhdestä millimetristä metriin.

      Raamatun mukaan ihmiset ovat lisääntyneet tuona aikana kahdeksasta ihmisestä kahdeksaan miljardiin.

      Se ilisi samassa mittakaavassa melkein nollasta metriin, siis vain millin ero tieteen ja Raamatun välillä.

      Vielä huvittavampaa on se että ihmiskunta tarvitsi miljoona vuotta kasvaakseen tuohon millimetriin, ja sitten vain viisi tuhatta vuotta kasvaakseen tuhatkertaisesti metriin, mittakaavassa 8 miljardia =1 metri. Ja jos aikajana olisi miljoona vuotta = 10 metriä, niin tuo kasvu tapahtuisi viimeisen viiden sentiimetrin matkalla. Yhdeksän metrin ja 95 cm:n matkalla kasvu ei edes erottuisi pohjaviivasta.

      • Anonyymi

        Mikä asiassa on niin huvittavaa?
        Väestömäärän kasvu on aina näihin asti kiihtynyt ja esim. viimeisten 200 vuoden aikana väestö on lisääntynyt enemmän kuin sitä edeltävien parintuhannen vuoden aikana.
        Vuonna 1823 ei ollut edes neljää miljardia ihmistä!
        Suomesta tavatut vanhimmat ihmisen jättämät ainakin tilapäisen asumisen jäljet ovat noin 10500 vuoden takaa.
        Sitä että onko täällä ollut tai ollut käymäseltään ihmisiä jo ennen viimeistä jääkautta, siitä ei toistaiseksi ole selkeitä merkkejä mutta jos kiistellyt löydöt Pohjanmaan luolasta olisivat ihmisen jäljiltä, kaikki aikamääreet menisivät aivan uusiksi ja jouduttaisiin toteamaan että täällä oli ihmisiä jo noin 90000. 100000 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        US census bureau on ilmeisedti tällä hetkellä paras lähde väeztönkasvun arviolle. N. 10000 ennen ajanlaskumme alkua on populaation koko ollut joitakin miljoonia. Arvioon löytyy perustelut hyvin monista tieteen havainnoista.

        Nämä yhden uskonnon ääritulkinnat voi ihan huoletta heittäö romukoppaan. Ei tarvitse pelleillä millimetripiirroksilla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        US census bureau on ilmeisedti tällä hetkellä paras lähde väeztönkasvun arviolle. N. 10000 ennen ajanlaskumme alkua on populaation koko ollut joitakin miljoonia. Arvioon löytyy perustelut hyvin monista tieteen havainnoista.

        Nämä yhden uskonnon ääritulkinnat voi ihan huoletta heittäö romukoppaan. Ei tarvitse pelleillä millimetripiirroksilla,

        Tämän jalkalistojen teippaajan voi jättää omaan arvoonsa. Joko se puolustaa Raamatun Totuutta väkevässä uskossa tai sitten se on kreationsteja pilkkaava trolli. Ei sillä ole eroa, käytännössä sama asia


    • Anonyymi

      Vielä parempaa!

      Raamatussa on KAKSI sukuluetteloa Aatamista Jeesukseen ja ne ovat AIVAN ERILAISIA ja sukupolvien määrä erilainen.

      Raamatun sukuluettelot ovat yhtä keksittyjä kuin Ruotsin kuninkaallisten vastaavat. Vai ette kai te luule että ennen nykyistä kuningasta Kaarle XVI Kustaata Ruotsissa olisi ollut viisitoista aikaisempaa Kaarlea? Juu ei. Suurin osa niistä on keksittyjä.

      • Anonyymi

        Väitteesi tueksi että ois keksitty nuo Raamatun sukuluettelot et pysty esittämään mitään todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitteesi tueksi että ois keksitty nuo Raamatun sukuluettelot et pysty esittämään mitään todisteita.

        Sinä teet positiivisen väittämän että ne ovat tosia, todistustaakka on sinulla.


      • "Raamatussa on KAKSI sukuluetteloa Aatamista Jeesukseen ja ne ovat AIVAN ERILAISIA ja sukupolvien määrä erilainen. "

        Toinen on Josefin puolelta ja toinen on Marian puolelta. Se että löytyy samoja nimiä on, että molemmat Josef ja Maria olivat Juudan sukukuntaa ja Davidin jälkeläisiä.


    • Anonyymi

      > Uskotko Raamattuun vai tieteellisen tutkimuksen tuloksiin tässä asiassa?

      Uskon ennemmin Raamattua. Mutta, voi olla, ettei Raamatussa ole katkeamaton sukuluettelo.

      • Anonyymi

        Ja voihan se olla niin, että on tullut ihmiselle laskuvirhe, tai käännösvirhe. Minä uskon sekä Raamattuun, että tieteelliseen tutkimukseen, määrätyissä rajoissa, niin kauan, kun ne vääräksi todistetaan. Merkillistä kyllä, mutta tieteelliset tutkimukset on useemmin osoitettu vääriksi, mitä Raamatun tapahtumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voihan se olla niin, että on tullut ihmiselle laskuvirhe, tai käännösvirhe. Minä uskon sekä Raamattuun, että tieteelliseen tutkimukseen, määrätyissä rajoissa, niin kauan, kun ne vääräksi todistetaan. Merkillistä kyllä, mutta tieteelliset tutkimukset on useemmin osoitettu vääriksi, mitä Raamatun tapahtumat.

        Väitteesi että Raamattu olisi jotenkin luotettavampi kuin tiede on valhe.


    • Anonyymi

      Hieno kysymys, kiitos. Raamattua on vanhastaan tulkittu niin, että ihminen olisi elänyt maailmassa tuon ajan. Tulkintoja, jotka ovat menneet pieleen, on tehty paljon muistakin raamatullisista asioista. Todennäköisesti ihmisen historia on paljon vanhempi. Täytyy muistaa kuitenkin, että Raamatun tärkein sanoma on Jumalan suora vuorovaikutus luomansa ihmisen kanssa. Silloin kun Luoja on toteuttanut ideansa ihmisestä ja ryhtynyt hänen kanssaan suoraan vuorovaikutukseen, ihminen on todella saanut alkunsa. Ajalla ei sinänsä ole väliä, vaan sillä, että on olemassa Luoja ja hengellinen ulottuvuus, jossa on ollut jo kauan sekä Luojan luomia hengellisiä olentoja ja Luojan sinne siirtämiä ja pelastamia ihmissieluja. Joskus varmasti palautuu myös Luojan alunperin tarkoittama paratiisimainen olotila, jossa turmeluksella ei ole enää mitään asemaa, mutta maailman lisäksi on koko ajan ollutkin Luojan turmeltumaton hengellinen luomakunta. Ja se on ajaton ja ikuinen, kuten Raamatussa sanotaan.

      Tietoisuus ja persoonallisuus tekee ihmisestä ihmisen. Apinakin on hieno eläin, niin kuin muutkin luontokappaleet. Paljon lajeja on jo kuollut sukupuuttoon, mutta paljon lajeja on vielä olemassakin, kuten juuri apinat. Elämä on säilynyt, vaikka maailma onkin henkivallan kapinan ja ihmisen lankeamuksen kautta osittain turmeltunut. Sen seuraukset on selvästi näkyvissä. Paljon hyvääkin ja viisaasti suunniteltua on nähtävissä edelleen, koska Luojan suunnitelmasta ja projektista maailmassa eläimineen, kasveineen, muine eliöineen ja ihmisineen on edelleen kysymys. Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        Mitä tämän sekavan kirjan perusteella voidaan päätellä tämän jumalasi vuorovaikutustaidoista?


      • Anonyymi

        "Paljon hyvääkin ja viisaasti suunniteltua on nähtävissä.."

        Ihmisten tiedon jano tuli sadaksi vuodeksi tyydytettyä kaikesta salatusta, mitä ihminen ei tiedä, kun Darvin keksi kertoa oman tarinansa. Vaikka hän kai itse sen ehti kumota ennen maailmasta poistumistaan, jäi tarina elämään. Nyt , kun se on jo kait monin väitöksin viimein kumottu ei tarinan hiillosten kyteminen Suomessakaan tahdo loppua. Mieluummin kumoavat yhä uusin löydöksin todistetun kristinuskon totuuden. Ateismiuskonto leviää nyt vauhdilla median vaikutuksesta maassamme.

        Missä vaiheessa maailma oli 6000 v sitten? Entä se 1 päivä kuin 1000 v. Kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen. Näin Raamattu kertoo.

        1. Mooseksen kirja 1

        26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Hoosea 11
        1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.
        2 Aina kun kutsujat heitä kutsuivat, he menivät pois heidän kasvojensa edestä, uhrasivat baaleille ja polttivat uhreja epäjumalille.
        3 Minä opetin Efraimin kävelemään. -Hän otti heidät käsivarsillensa. -Mutta he eivät ymmärtäneet, että minä heidät paransin.
        4 Ihmissiteillä minä heitä vedin, rakkauden köysillä; minä ikäänkuin nostin ikeen heidän leukapieliltänsä, kumarruin heidän puoleensa ja syötin.
        5 Eivätkö he joutuisi jälleen Egyptin maahan, eikö Assur tulisi heille kuninkaaksi, koska he eivät ole tahtoneet kääntyä?
        6 Miekka on riehuva hänen kaupungeissansa, on hävittävä hänen salpansa, on syövä syötävänsä, heidän neuvonpiteittensä takia.
        7 Minun kansallani on halu kääntyä minusta pois; ja kun sitä kutsutaan korkeutta kohti, ei kenkään heistä ylenny.
        8 Kuinka minä jättäisin sinut, Efraim, heittäisin sinut, Israel? Kuinka jättäisin sinut niinkuin Adman, tekisin sinulle niinkuin Seboimille? Minun sydämeni kääntyy, minun säälini herää.
        9 En minä pane täytäntöön vihani hehkua, en enää hävitä Efraimia. Sillä minä olen Jumala enkä ihminen, olen Pyhä sinun keskelläsi; en tule minä vihan tuimuudessa.
        10 Ja he vaeltavat Herran jäljessä. Hän ärjyy kuin leijona-niin, hän ärjyy, ja vavisten tulevat lapset mereltä päin.
        11 Vavisten he tulevat Egyptistä kuin linnut, Assurin
        maasta kuin kyyhkyset, ja minä saatan heidät asumaan kodeissansa, sanoo Herra.
        12 (12:1) Efraim on ympäröinyt minut valheella ja Israelin huone vilpillä. Juuda juoksee yhä valtoimena, välittämättä Jumalasta, Pyhästä, Totisesta.

        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin KAIKKI SALAISUUDET ja KAIKEN TIEDON, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljon hyvääkin ja viisaasti suunniteltua on nähtävissä.."

        Ihmisten tiedon jano tuli sadaksi vuodeksi tyydytettyä kaikesta salatusta, mitä ihminen ei tiedä, kun Darvin keksi kertoa oman tarinansa. Vaikka hän kai itse sen ehti kumota ennen maailmasta poistumistaan, jäi tarina elämään. Nyt , kun se on jo kait monin väitöksin viimein kumottu ei tarinan hiillosten kyteminen Suomessakaan tahdo loppua. Mieluummin kumoavat yhä uusin löydöksin todistetun kristinuskon totuuden. Ateismiuskonto leviää nyt vauhdilla median vaikutuksesta maassamme.

        Missä vaiheessa maailma oli 6000 v sitten? Entä se 1 päivä kuin 1000 v. Kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen kaltaisekseen. Näin Raamattu kertoo.

        1. Mooseksen kirja 1

        26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Hoosea 11
        1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.
        2 Aina kun kutsujat heitä kutsuivat, he menivät pois heidän kasvojensa edestä, uhrasivat baaleille ja polttivat uhreja epäjumalille.
        3 Minä opetin Efraimin kävelemään. -Hän otti heidät käsivarsillensa. -Mutta he eivät ymmärtäneet, että minä heidät paransin.
        4 Ihmissiteillä minä heitä vedin, rakkauden köysillä; minä ikäänkuin nostin ikeen heidän leukapieliltänsä, kumarruin heidän puoleensa ja syötin.
        5 Eivätkö he joutuisi jälleen Egyptin maahan, eikö Assur tulisi heille kuninkaaksi, koska he eivät ole tahtoneet kääntyä?
        6 Miekka on riehuva hänen kaupungeissansa, on hävittävä hänen salpansa, on syövä syötävänsä, heidän neuvonpiteittensä takia.
        7 Minun kansallani on halu kääntyä minusta pois; ja kun sitä kutsutaan korkeutta kohti, ei kenkään heistä ylenny.
        8 Kuinka minä jättäisin sinut, Efraim, heittäisin sinut, Israel? Kuinka jättäisin sinut niinkuin Adman, tekisin sinulle niinkuin Seboimille? Minun sydämeni kääntyy, minun säälini herää.
        9 En minä pane täytäntöön vihani hehkua, en enää hävitä Efraimia. Sillä minä olen Jumala enkä ihminen, olen Pyhä sinun keskelläsi; en tule minä vihan tuimuudessa.
        10 Ja he vaeltavat Herran jäljessä. Hän ärjyy kuin leijona-niin, hän ärjyy, ja vavisten tulevat lapset mereltä päin.
        11 Vavisten he tulevat Egyptistä kuin linnut, Assurin
        maasta kuin kyyhkyset, ja minä saatan heidät asumaan kodeissansa, sanoo Herra.
        12 (12:1) Efraim on ympäröinyt minut valheella ja Israelin huone vilpillä. Juuda juoksee yhä valtoimena, välittämättä Jumalasta, Pyhästä, Totisesta.

        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin KAIKKI SALAISUUDET ja KAIKEN TIEDON, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Evoluutio on todistettu luonnonilmiö jota evoluutioteoria selittää, etkö ymmärrä tätä faktaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on todistettu luonnonilmiö jota evoluutioteoria selittää, etkö ymmärrä tätä faktaa?

        "Evoluutio on todistettu luonnonilmiö jota evoluutioteoria selittää, etkö ymmärrä tätä faktaa?"

        Missä ja koska on evoluutio todistettu oikeaksi? Luonnonilmiöt eivät ole sama mitä evoluutio sanoo olevansa.


    • Anonyymi

      Uskon Raamattuun.

      • Anonyymi

        Otan osaa vuoksesi.


    • Anonyymi

      6000 vuotta on yhden piispan keksimä juttu.

      Uskotko johonkin myyttiin, jonka mukaan ihminen voi elellä satojen vuosien ikäiseksi, aurinko pysähtyy päiväksi taivaalle, käärme puhuu....jne

    • Anonyymi

      Kuten aiemmin on mainittu, jostakin kumman syystä evoluutionistit eivät näe mitään huvittavaa siinä, että kasvukäyrä viimeisten viiden vuosituhannen ajalta on lähes identtinen Raamatun ja tiedemiesten arvioiden kanssa.

      Jostain syystä se ärsyttää että evoluutionistien kasvukäyrä menee vaakasuoraan miljona vuotta, ja sitten aivan viime tipassa meneekin lähes suoraan ylöspäin.

      Kasvu muutamasta miljoonasta muutamaan miljardiin on sama kuin kasvu yhdestä millimetristä metriin. Älkääkiemurrelko pois tuosta tosiasiasta! Raamatun mukainen kasvukäyrä aloittaa yhtä milliä alempaa, muutoin sama käyrä.

      • Anonyymi

        Voi Jeesus! Älä aloita tuota naurettavaa "Raamatullinen kasvukäyrä" -tuubaa, kun Raamatun keksitty historia ei mitenkään liity siihen, mitä oikeasti on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Jeesus! Älä aloita tuota naurettavaa "Raamatullinen kasvukäyrä" -tuubaa, kun Raamatun keksitty historia ei mitenkään liity siihen, mitä oikeasti on tapahtunut.

        Ei ole kysymys historiasta vaan tosiasioista. Vaikka lukisit buddhistien historiaa, silti väkiluku on kasvanut lähes olemattomasta kahdeksaan miljardiin viidessä vuosituhannessa. Minkä sille mahtaa että evoluutionisteja ärsyttää kun kasvukäyrä käy yhteen Raamatun kanssa, mutta ei suinkaan sovi evoluutionistien filosofiaan.

        Evoluutionistien mukaan olemattomatr ihmiset ovat rakentaneet suurimmat muinaiset saavutuksensa ennenkuin oli edes väkeä rakennustöihin.

        Sen sijaan esimerkiksi Stonehenge ja Göbekli Tepe sopivat hyvin Raamatun kertomukseen. Olihan ihmisiä' yli maapallon ennenm vedenpaisumusta. Siksi he kykenivät esimerkiksi rakentamaan pyramideja, joista joku on nykyään meren alla. Etsi vaikka "underwater pyramid"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys historiasta vaan tosiasioista. Vaikka lukisit buddhistien historiaa, silti väkiluku on kasvanut lähes olemattomasta kahdeksaan miljardiin viidessä vuosituhannessa. Minkä sille mahtaa että evoluutionisteja ärsyttää kun kasvukäyrä käy yhteen Raamatun kanssa, mutta ei suinkaan sovi evoluutionistien filosofiaan.

        Evoluutionistien mukaan olemattomatr ihmiset ovat rakentaneet suurimmat muinaiset saavutuksensa ennenkuin oli edes väkeä rakennustöihin.

        Sen sijaan esimerkiksi Stonehenge ja Göbekli Tepe sopivat hyvin Raamatun kertomukseen. Olihan ihmisiä' yli maapallon ennenm vedenpaisumusta. Siksi he kykenivät esimerkiksi rakentamaan pyramideja, joista joku on nykyään meren alla. Etsi vaikka "underwater pyramid"

        Miten niin ärsyttää? Lähinnä huvittaa.

        Ihmispopulaation koolle on todella hyvin perusteltuja arvioita. Tuollaiset yhden kretun keittiön pöydän ääressä piirtelemät käppyrät on toki hyvää viihdettä ja hupia, mutta ei niillä muutoin tuon kummempaa arvoa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys historiasta vaan tosiasioista. Vaikka lukisit buddhistien historiaa, silti väkiluku on kasvanut lähes olemattomasta kahdeksaan miljardiin viidessä vuosituhannessa. Minkä sille mahtaa että evoluutionisteja ärsyttää kun kasvukäyrä käy yhteen Raamatun kanssa, mutta ei suinkaan sovi evoluutionistien filosofiaan.

        Evoluutionistien mukaan olemattomatr ihmiset ovat rakentaneet suurimmat muinaiset saavutuksensa ennenkuin oli edes väkeä rakennustöihin.

        Sen sijaan esimerkiksi Stonehenge ja Göbekli Tepe sopivat hyvin Raamatun kertomukseen. Olihan ihmisiä' yli maapallon ennenm vedenpaisumusta. Siksi he kykenivät esimerkiksi rakentamaan pyramideja, joista joku on nykyään meren alla. Etsi vaikka "underwater pyramid"

        Eikä tuollaisesta valehtelusta joudu helvettiin? Sinun onneksi sitäkään ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ärsyttää? Lähinnä huvittaa.

        Ihmispopulaation koolle on todella hyvin perusteltuja arvioita. Tuollaiset yhden kretun keittiön pöydän ääressä piirtelemät käppyrät on toki hyvää viihdettä ja hupia, mutta ei niillä muutoin tuon kummempaa arvoa ole.

        Taas yksi evoluutionisti joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!

        Tämä populaation lähes pystysuora kasvu PERUSTUU tiedemiesten "todella hyviin arvioihin".

        Joten vastaväitteelläsi ei ole mitään arvoa, olet tainnut kirjoittaa keittiön pöydän ääressä taas omia kuvitelmiasi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi evoluutionisti joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!

        Tämä populaation lähes pystysuora kasvu PERUSTUU tiedemiesten "todella hyviin arvioihin".

        Joten vastaväitteelläsi ei ole mitään arvoa, olet tainnut kirjoittaa keittiön pöydän ääressä taas omia kuvitelmiasi!!

        Voi Jeesus! Raamattuun sokeasti uskova hihhuli valittaa, että joku muu ei "ajattele omilla aivoillaan".

        YRITÄ EDES SITÄ AJATTELUA! Sitten voit kommentoida asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi evoluutionisti joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!

        Tämä populaation lähes pystysuora kasvu PERUSTUU tiedemiesten "todella hyviin arvioihin".

        Joten vastaväitteelläsi ei ole mitään arvoa, olet tainnut kirjoittaa keittiön pöydän ääressä taas omia kuvitelmiasi!!

        Evolutionisti ei ymmärrä olevansa henkiolento, johon virtaa uutta henkistä kapasiteettia (ulottuvuutta) ylhäältä.

        Evolutionisti luulee, että ihmisen prototyyppin kehittyminen tapahtuu satunnaisten mutaatioiden kautta, ilman hengen osuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Jeesus! Raamattuun sokeasti uskova hihhuli valittaa, että joku muu ei "ajattele omilla aivoillaan".

        YRITÄ EDES SITÄ AJATTELUA! Sitten voit kommentoida asiaa.

        Et ole tähän mennessä kirjoittanut mitään järkevää evoluution puolesta etkä myöskään ole osoittanut mitä väärää on siinä että sanon ihmisten lukumäärän tuhatkertaistuneen viimeisten viiden tuhannen vuoden aikana.

        Oletko siis sokeasti sokeaan evoluutioon uskova?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi evoluutionisti joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!

        Tämä populaation lähes pystysuora kasvu PERUSTUU tiedemiesten "todella hyviin arvioihin".

        Joten vastaväitteelläsi ei ole mitään arvoa, olet tainnut kirjoittaa keittiön pöydän ääressä taas omia kuvitelmiasi!!

        Ei tuo meuhkaaminen muuta noita US bureaun julkaisemia arvioita siitä, että 12000 vuotta sitten on haivaintojen mukaan ollut miljoonia ihmisiä. On ihan sama, mitä laitauskova oman uskonsa tueksi paperille piirtelee.

        ps. Sun kannattaa alkaa keksimään pyörä uudestaan. Älä ihmeessä luota muiden "ajatteluun"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tähän mennessä kirjoittanut mitään järkevää evoluution puolesta etkä myöskään ole osoittanut mitä väärää on siinä että sanon ihmisten lukumäärän tuhatkertaistuneen viimeisten viiden tuhannen vuoden aikana.

        Oletko siis sokeasti sokeaan evoluutioon uskova?

        Tällä palstalla pitäisi kirjoittaa jotainjärkeväö ja totuudenmukaista kreationismin puolesta. Sellaista ei vain näe eikä kuullut. Väestökehitys ei liity kumpaankaan: ei evoluution eikä kreationismin perusteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla pitäisi kirjoittaa jotainjärkeväö ja totuudenmukaista kreationismin puolesta. Sellaista ei vain näe eikä kuullut. Väestökehitys ei liity kumpaankaan: ei evoluution eikä kreationismin perusteluihin.

        Tuolle kretulle on tullut pakkomielle tuosta keksimästään käppyrästä. Ehkä hän vahvistaa omaa uskoaan ennen kuin sunnuntaiaamun kokouksessa esittelee sitä seurakunnalleen.

        Muutoinhan tuo on varsin koominen sumutusyritys, mutta toki graafisilla esityksillä saa aina hölmöjä vedätettyä. Kuitenkin on olemassa ihan pätevää tietoa väestön kehityksestä, joten ei tuollainen ketkuilu kauas kanna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi evoluutionisti joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan!

        Tämä populaation lähes pystysuora kasvu PERUSTUU tiedemiesten "todella hyviin arvioihin".

        Joten vastaväitteelläsi ei ole mitään arvoa, olet tainnut kirjoittaa keittiön pöydän ääressä taas omia kuvitelmiasi!!

        Eihän hupijuttuihin ja vitseihin mitään vastaväitteitä voi olla.

        Voihan nuo käppyrät johonkin vakavasti otettaviin tietoihin perustua. Jos väestönkasvun arvioihin viittaat, niin ihmispopulaatio on samaisten tiedemiesten mukaan ollut miljoonia n. 10000 eaa. Ja ihmisten touhuista on havaintoja paljon ennen tuota.

        Sitähän sinä yrität häivyttää tuolla käppyräpelleilyllä. Se, että tämä nostetaan esiin, näyttää jurppivan lahkosaarnaajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo meuhkaaminen muuta noita US bureaun julkaisemia arvioita siitä, että 12000 vuotta sitten on haivaintojen mukaan ollut miljoonia ihmisiä. On ihan sama, mitä laitauskova oman uskonsa tueksi paperille piirtelee.

        ps. Sun kannattaa alkaa keksimään pyörä uudestaan. Älä ihmeessä luota muiden "ajatteluun"..

        Hihhuli ei voi myöntää tuota koska hänen 6000 vuotta vanha korttitalo sortuisi.

        Hihhulille on myös mahdoton ymmärtää viljelyn merkitys väestön kasvulle joka alkoi noin 12 000 vuotta sitten. Tämäkin sen takia koska hihhuli luulee taikajimin tehneen viljelyn valmiiksi 2 ensimmäiselle ihmiselle, koska satukirja sanoo niin.


      • Anonyymi

        Öhön ihmiskunnan pullonkaulat..


    • Anonyymi

      Kyllä se vahvasti siltä näyttää ja aikamme on käymässä vähiin. Kuinkahan vanha kokoomuksen sukuluettelo mahtaa olla ? Ensin kait oli Porvarit ja sitten tuli Petterit!

    • Anonyymi

      "Onko ihmiskunta 6000 vuotta vanha?"
      On jopa vanhempi.

    • Anonyymi

      Kuten täällä on jo monta kertaa sanottu, maapallon väkiluku on tiedemiesten mukaan ollut olematon, kunnes se alkoi kasvaa valtavasti viisituhatta vuotta sitten, , arviot vaihtelevat suuresti kunkin uskomuksen mukaan.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailman_v%C3%A4kiluku

      Jos vaikka uskottaisiin ennen kivikautta, siis yli viisi tuhatta vuotta sitten olleen vain miljoona, niinkuin edellä arvioitiin, se olisi ollut vain yksi kahdeksastuhannesosa nykyisestä, siis noin 12 sadasosaa millimetriä suhteessa metriin, aivan mitätön luku.

      Nämä ihmisetkö olisivat asuttaneet maapalloa satoja tuhansia vuosia, ja rakentaneet esimerkiksi Göbekli Tepen ja Stonehengen? Jotakin on suuresti väärin evoluutionistien uskomuksissa!

      Tämä on hyvin tärkeää jokaisen uskovan tajuta, koska se tekee Raamatun kertomuksen tilastollisesti paljon luotettavammaksi kuin evoluutionistien nollakehityksen kautta 99 % ihmisen olemassaolon ajasta.

      Ruoasta ei takuulla ole ollut puutetta, sillä jos nykyään olisi vain miljoona ihmistä, heille riittäisi jokaiselle kymmeniä järviä ja jokia, ja riistaa yllin kyllin.

      Tarvitsisi vain padota joki ja jättää pikku aukko, josta saisi haavin täydeltä kalaa. Ja luultavasti peurat olisivat juosseet pihamaallakin, niinkuin ne tekevät nykyään siellä missä ne ovat saaneet lisääntyä rauhassa.

      Joten lopettakaa tuo kiistely tilastoa vastaan! Ihmiset ovat lisääntyneet valtavalla vauhdilla, eikä tuota lisääntymistä ole estänyt edes Musta surma tai muut kulkutaudit, tai korkea lapsikuolleisuus. Se on tosiasia! Nykyäänkin väestö lisääntyy eniten siellä missä sairaanhoito on huonoin.

      • Anonyymi

        Todellakin isot vanhat rakennelmat osoittaa ihmiskunnan kulttuurin olevan todella vanhaa. Eikä populaatio ihan pieni ole ollut. Ihan sadoissa vuosissa ei nimittäin opita rakennustaitoa. Toiseksi ihmisten asumuksista on jälkiä ties kuinka pitkältä ajalta, kivikaudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin isot vanhat rakennelmat osoittaa ihmiskunnan kulttuurin olevan todella vanhaa. Eikä populaatio ihan pieni ole ollut. Ihan sadoissa vuosissa ei nimittäin opita rakennustaitoa. Toiseksi ihmisten asumuksista on jälkiä ties kuinka pitkältä ajalta, kivikaudelta.

        Ainut järkevä selitys on että ihmisiä oli valtavasti ennenkuin he yllättäen katosivat, jättäen vain joitakin muistomerkkejä olemassaolostaan. lisäksi heillä on ollut korkea kulttuuri, mikä näkyy siitä, että esimerkiksi suuret pyramidit ovat olleet peitetyt millimetrien tarkkuudella sahatuilla marmorilaatoilla joiden välissä ei ollut pienintäkään rakoa. Samoin ovat Kuninkaankammiot kekellä påyramideja tehty tarkkaan sahatuista graniittilevyistä.

        Ongelmana on että silloin piti muka olla pronssikausi, eikä pronssisahalla saa edes sentinkään jälkeä graniittiin, tuskin edes marmoriin.

        Lisäksi kuvitellaan suuria pyramideja egyptiläisten rakentamiksi, vaikka niihin ei ole koskaan ainutta faaraota haudattu, eikä niistä löydy muinaisia hieroglyfejä, ainoastaan turistien töherryksiä. Ne ovat esimerkkinä muinaisesta kulttuurista ennen vedenpaisumusta.

        Näistä asioista vaikenevat tiedemiehet, koska eivät osaa selittää miten oli edes mahdollista raahata niin suuria kiviä pyramidin huipulle. ylimmäksi kolmiomainen pikku pyramidi, mikä painoi useita tonneja. Ei sitä niin vain nostettu, jos käytettiin vain lihasvoimaa.

        Raamattuun uskoville tämä ei tuota mitään ongelmaa, onhan vedenpaisumus hävittänyt lähes koko ihmiskunnan kerran.

        Sitäpaitsi, arkki oli arkki, niinkuin liiton arkkikin, eikä suinkaan tavallinen laiva.. Voisi kai paremminkin puhua lautasta. Sen pohjakerros saattoi esimerkiksi olla kolme metriä paksu puukerros, joka oli tehty vedenpitäväksi, ja pystyi pitämään pinnalla hajoamatta pikku myrskyistä. Kuvissa esitetään arkki yleensä heikkorakenteisena valtamerilaivana, mutta ei sen tarvinnut mennä minnekään, vain pysyä pinnalla, joten ei tarvinnut tehdä mitään keulaa ja taivuttaa ohuita lautoja, jotka eivät olisi kestäneet pienintäkään myrskyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut järkevä selitys on että ihmisiä oli valtavasti ennenkuin he yllättäen katosivat, jättäen vain joitakin muistomerkkejä olemassaolostaan. lisäksi heillä on ollut korkea kulttuuri, mikä näkyy siitä, että esimerkiksi suuret pyramidit ovat olleet peitetyt millimetrien tarkkuudella sahatuilla marmorilaatoilla joiden välissä ei ollut pienintäkään rakoa. Samoin ovat Kuninkaankammiot kekellä påyramideja tehty tarkkaan sahatuista graniittilevyistä.

        Ongelmana on että silloin piti muka olla pronssikausi, eikä pronssisahalla saa edes sentinkään jälkeä graniittiin, tuskin edes marmoriin.

        Lisäksi kuvitellaan suuria pyramideja egyptiläisten rakentamiksi, vaikka niihin ei ole koskaan ainutta faaraota haudattu, eikä niistä löydy muinaisia hieroglyfejä, ainoastaan turistien töherryksiä. Ne ovat esimerkkinä muinaisesta kulttuurista ennen vedenpaisumusta.

        Näistä asioista vaikenevat tiedemiehet, koska eivät osaa selittää miten oli edes mahdollista raahata niin suuria kiviä pyramidin huipulle. ylimmäksi kolmiomainen pikku pyramidi, mikä painoi useita tonneja. Ei sitä niin vain nostettu, jos käytettiin vain lihasvoimaa.

        Raamattuun uskoville tämä ei tuota mitään ongelmaa, onhan vedenpaisumus hävittänyt lähes koko ihmiskunnan kerran.

        Sitäpaitsi, arkki oli arkki, niinkuin liiton arkkikin, eikä suinkaan tavallinen laiva.. Voisi kai paremminkin puhua lautasta. Sen pohjakerros saattoi esimerkiksi olla kolme metriä paksu puukerros, joka oli tehty vedenpitäväksi, ja pystyi pitämään pinnalla hajoamatta pikku myrskyistä. Kuvissa esitetään arkki yleensä heikkorakenteisena valtamerilaivana, mutta ei sen tarvinnut mennä minnekään, vain pysyä pinnalla, joten ei tarvinnut tehdä mitään keulaa ja taivuttaa ohuita lautoja, jotka eivät olisi kestäneet pienintäkään myrskyä.

        Pyramidien rakentamistekniikat on toistettu ihan pronssikautta vastaavilla keinoilla. Et varmaan tiennyt tuota, vaikka asiasta on kyllä julkaistu paljon. Kannattaa sinun opiskella.

        Historia ja sitä tukevat tieteen alat eivät tunne mitään äkillistä populaation katoamista viimeisten kymmenien tuhansien vuosien aikana. Toban purkaus 74000 vuotta sitten aiheutti viimeisen pullonkaulan ihmislajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyramidien rakentamistekniikat on toistettu ihan pronssikautta vastaavilla keinoilla. Et varmaan tiennyt tuota, vaikka asiasta on kyllä julkaistu paljon. Kannattaa sinun opiskella.

        Historia ja sitä tukevat tieteen alat eivät tunne mitään äkillistä populaation katoamista viimeisten kymmenien tuhansien vuosien aikana. Toban purkaus 74000 vuotta sitten aiheutti viimeisen pullonkaulan ihmislajille.

        Ei tietenkään tiede tunne mitään sellaista mistä tulisi ongelma selittää asia.

        Tiedemiehet miettivät yhä sellaista mikä on mahdollisuuksien rajoissa, mutta vaikenevat kaikesta mikä vaatisi koko ajatusjärjestelmän muutosta.

        Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä. Vaikka allaolevan sivun johtopäätökset ovatkin kyseenalaisia, kuvat kertovat sellaisesta ammattitaidosta ja työkaluista, että sellaisia ei kenelläkään ollut pronssikaudella.

        Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut. Eiväthän he voi hyväksyä vedenpaisumusta, joten heidän on paras vaieta.
        Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä?
        https://www.wadjat.com/serapeum


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tiede tunne mitään sellaista mistä tulisi ongelma selittää asia.

        Tiedemiehet miettivät yhä sellaista mikä on mahdollisuuksien rajoissa, mutta vaikenevat kaikesta mikä vaatisi koko ajatusjärjestelmän muutosta.

        Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä. Vaikka allaolevan sivun johtopäätökset ovatkin kyseenalaisia, kuvat kertovat sellaisesta ammattitaidosta ja työkaluista, että sellaisia ei kenelläkään ollut pronssikaudella.

        Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut. Eiväthän he voi hyväksyä vedenpaisumusta, joten heidän on paras vaieta.
        Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä?
        https://www.wadjat.com/serapeum

        Raamatun vedenpaisumus on kumottu usealla eri tieteenalalla, nähtävästi et ole yhtään opiskellut aihetta josta yrität keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tiede tunne mitään sellaista mistä tulisi ongelma selittää asia.

        Tiedemiehet miettivät yhä sellaista mikä on mahdollisuuksien rajoissa, mutta vaikenevat kaikesta mikä vaatisi koko ajatusjärjestelmän muutosta.

        Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä. Vaikka allaolevan sivun johtopäätökset ovatkin kyseenalaisia, kuvat kertovat sellaisesta ammattitaidosta ja työkaluista, että sellaisia ei kenelläkään ollut pronssikaudella.

        Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut. Eiväthän he voi hyväksyä vedenpaisumusta, joten heidän on paras vaieta.
        Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä?
        https://www.wadjat.com/serapeum

        "...ajatusjärjestelmän muutosta..."

        Vai että oikein ajatusjärjestelmän.

        Ei kuule tiede toimi niin, että yhden uskonlahkon takia aletaan hylkäämään todellisuutta ja siitä tehtyjä havaintoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään tiede tunne mitään sellaista mistä tulisi ongelma selittää asia.

        Tiedemiehet miettivät yhä sellaista mikä on mahdollisuuksien rajoissa, mutta vaikenevat kaikesta mikä vaatisi koko ajatusjärjestelmän muutosta.

        Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä. Vaikka allaolevan sivun johtopäätökset ovatkin kyseenalaisia, kuvat kertovat sellaisesta ammattitaidosta ja työkaluista, että sellaisia ei kenelläkään ollut pronssikaudella.

        Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut. Eiväthän he voi hyväksyä vedenpaisumusta, joten heidän on paras vaieta.
        Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä?
        https://www.wadjat.com/serapeum

        "Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä"

        Asia on noin vain valehtelijoiden tarinoissa. Oikeastihan nykyaikana nykyaikaisilla työkaluilla pääsisi parempaan tulokseen: noissa sargofageissa 90 asteen kulmat ovat harvinaisuus.
        Lisäksi nykyaikana päästään noita sarkofageja vastaaviin tuloksiin käyttäen muinaisia työkaluja. Tässä videossa näytetään laajasti useiden eri kokeellisten arkeologien tekemiä videoita siitä miten noissa sarkofageissa ei ole mitään muinaiselle teknologialle mahdotonta:
        https://www.youtube.com/watch?v=mysYT260dqU

        "Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. "

        Eivät vaikene. Esim. Denys Stocks on tutkinut egyptiläistä kivenveiston käytännön menetelmiä kymmeniä vuosia ja hänen pääteoksensa on ilmaiseksi netissä luettavissa:
        https://anarkia333data.center/sites/default/files/2020-01/stocks_experiments_in_egyptian_2003.pdf
        Stocks myös esiintyy aika usein dokumenteissa (joista on pätkiä myös tuossa linkkaamassani videossa), joten hän ei suinkaan vaikene.

        Miksi sinä valehtelet?

        " Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut."

        No eivät tietenkään voi kun tuollaisesta ei ole mitään todisteita.

        "Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä"

        Aina kun katson jotain pyramideihin liittyvää dokumenttia tai matkaohjelmaa tms.


      • Anonyymi
        siare kirjoitti:

        "Esimerkiksi graniittisarkofagit Sakkarassa on tehty sellaisella tarkkuudella, että sitä häin tuskin voi edes nykyaikana tehdä"

        Asia on noin vain valehtelijoiden tarinoissa. Oikeastihan nykyaikana nykyaikaisilla työkaluilla pääsisi parempaan tulokseen: noissa sargofageissa 90 asteen kulmat ovat harvinaisuus.
        Lisäksi nykyaikana päästään noita sarkofageja vastaaviin tuloksiin käyttäen muinaisia työkaluja. Tässä videossa näytetään laajasti useiden eri kokeellisten arkeologien tekemiä videoita siitä miten noissa sarkofageissa ei ole mitään muinaiselle teknologialle mahdotonta:
        https://www.youtube.com/watch?v=mysYT260dqU

        "Tiedemiehet pudistelevat päätänsä ja vaikenevat asiasta. "

        Eivät vaikene. Esim. Denys Stocks on tutkinut egyptiläistä kivenveiston käytännön menetelmiä kymmeniä vuosia ja hänen pääteoksensa on ilmaiseksi netissä luettavissa:
        https://anarkia333data.center/sites/default/files/2020-01/stocks_experiments_in_egyptian_2003.pdf
        Stocks myös esiintyy aika usein dokumenteissa (joista on pätkiä myös tuossa linkkaamassani videossa), joten hän ei suinkaan vaikene.

        Miksi sinä valehtelet?

        " Eiväthän he voi tunnustaa, että aika äskettäin on ollut toinen kulttuuri joka on ollut korkealla tasolla, mutta sitten mystisesti kadonnut."

        No eivät tietenkään voi kun tuollaisesta ei ole mitään todisteita.

        "Koko pyrämidit olivat päälloystetyt hohtavilla tarkasti sahatuilla marmorilaatoilla. Kuinka usein kuulet puhuttavan niistä"

        Aina kun katson jotain pyramideihin liittyvää dokumenttia tai matkaohjelmaa tms.

        On hyvä että olet antanut asiallista tietoa "Stocks experiments" lainauksessasi:

        "Dynastic flint adzes, which were so effective for working the soft limestone,
        would not have been utilized upon the harder stones. These tools’ edges splinter
        and quickly become useless. Numerous experiments indicate that ancient flint
        adzes could only have been effective for working wood and soft stones, that is,
        soft limestone, soft sandstones, such as red sandstone, and gypsum. While the
        glancing blows of an adze were very effective on soft stone and wood, tests
        demonstrated that the hardness of calcite, and of harder stones, proved too much
        for this technique to be of any real use,"
        Jos vähänkin osaa englantia, voi itse todeta, että henkilö ei yritä edes selittää sitä miten graniittia pystyttiin leikkaamaan ja tekemään tasaiseksi, jotta saisi millimetritarkkuuden.

        Päinvastoin kirjoittaja puhuu pehmeiden kivilajien käsittelystä.

        Ei mitään selitystä sille ammattitaidolle, mikä näkyy esimerkiksi juuri noissa aiemmin mainituissa sarkofageissa.

        Eikä sellainen ylimalkainen selitys, että joskus mainitaan pyramidien päällyslaatat aivankuin sivumennen, kelpaa selittämään kuinka nuo kymmenettuhannet marmorilaatat tehtiin millimetrien tarkkuudella ja täysin tasaisiksi. Jos niitä olisi tehty käsityönä, ne eivät olisi edes sopineet yhteen, ja rakoja olisi tullut vaikka kuinka paljon. Eikä kukaan olisi pystynyt kepulikeinoilla ja pronssityökaluilla työstämään graniittia niinkuin näemme esimerkiksi noissa edellä mainituissa paikoissa.

        Helpoin selitys on tietysti panna asiat naurunalaiseksi, kun parempaa selitystä ei ole antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä että olet antanut asiallista tietoa "Stocks experiments" lainauksessasi:

        "Dynastic flint adzes, which were so effective for working the soft limestone,
        would not have been utilized upon the harder stones. These tools’ edges splinter
        and quickly become useless. Numerous experiments indicate that ancient flint
        adzes could only have been effective for working wood and soft stones, that is,
        soft limestone, soft sandstones, such as red sandstone, and gypsum. While the
        glancing blows of an adze were very effective on soft stone and wood, tests
        demonstrated that the hardness of calcite, and of harder stones, proved too much
        for this technique to be of any real use,"
        Jos vähänkin osaa englantia, voi itse todeta, että henkilö ei yritä edes selittää sitä miten graniittia pystyttiin leikkaamaan ja tekemään tasaiseksi, jotta saisi millimetritarkkuuden.

        Päinvastoin kirjoittaja puhuu pehmeiden kivilajien käsittelystä.

        Ei mitään selitystä sille ammattitaidolle, mikä näkyy esimerkiksi juuri noissa aiemmin mainituissa sarkofageissa.

        Eikä sellainen ylimalkainen selitys, että joskus mainitaan pyramidien päällyslaatat aivankuin sivumennen, kelpaa selittämään kuinka nuo kymmenettuhannet marmorilaatat tehtiin millimetrien tarkkuudella ja täysin tasaisiksi. Jos niitä olisi tehty käsityönä, ne eivät olisi edes sopineet yhteen, ja rakoja olisi tullut vaikka kuinka paljon. Eikä kukaan olisi pystynyt kepulikeinoilla ja pronssityökaluilla työstämään graniittia niinkuin näemme esimerkiksi noissa edellä mainituissa paikoissa.

        Helpoin selitys on tietysti panna asiat naurunalaiseksi, kun parempaa selitystä ei ole antaa.

        "Päinvastoin kirjoittaja puhuu pehmeiden kivilajien käsittelystä."

        Ei suinkaan "päin vastoin", vaan "myös". Esim. luku kuusi käsittelee miten graniittisia sarkofageja valmistettiin.

        "Ei mitään selitystä sille ammattitaidolle, mikä näkyy esimerkiksi juuri noissa aiemmin mainituissa sarkofageissa."

        Ei niin. Siis tuossa lainaamassasi kohdassa. Muualla kirjassa sitä esitellään laajasti.

        "Eikä sellainen ylimalkainen selitys, että joskus mainitaan pyramidien päällyslaatat aivankuin sivumennen, kelpaa selittämään kuinka nuo kymmenettuhannet marmorilaatat tehtiin millimetrien tarkkuudella ja täysin tasaisiksi"

        Ei tietenkään selitä. Onko joku väittänyt että selittäisi? Sen sijaan Stocksin kirjan seitsemäs luku selittää.

        "Eikä kukaan olisi pystynyt kepulikeinoilla ja pronssityökaluilla työstämään graniittia niinkuin näemme esimerkiksi noissa edellä mainituissa paikoissa."

        Ei niin. Mutta kupari- ja kivityökaluilla se on onnistunut. Tuossa linkkaamallani videolla nimenomaan kuvataan sitä, miten nuo käytännössä toimivat (alkaen noin 22 minuutin kohdalta) usean eri kokeellisen arkeologin toimesta.

        "Helpoin selitys on tietysti panna asiat naurunalaiseksi, kun parempaa selitystä ei ole antaa."

        Aivan. Niin kuin sinäkin nyt panet kokeellisen arkeologian tulokset naurunalaiseksi ilman että perehtyisit niihin edes pintapuolisesti. On varmaan kova paikka huomat että olet mennyt sokeasti uskomaan tärkeisiin valheisiin siitä että egyptiläiset eivät muka olisi kyenneet työstämään graniittia. Mitä mieltä olet tuollaisesta valehtelusta? Hyväksytkö sen?


    • Anonyymi

      Sotekunnatkaan ei paljasta lasarusten olevan aina keskuudessamme mutta Joosefia ei.

    • Anonyymi

      Uskon siihen, että aika on kulkenut ns. taaksepäin. Aurinko(kello) pysähtyi jossain vaiheessa, jolloin nykyisyys on ollut tuo menneisyys.

      Miljardit nykyiset taitavat ihmiset olivat olemassa rakentamassa kaikenlaista. Kun Aurinkokello kääntyi kulkemaan nykyistä suuntaansa, nuo ihmiset siirtyivät tähän aikaan. Tiede luulee, että ihmiset on kulkeneet sinne sun tänne fyysisiä reittejä. Ei ole, vaan ajan kääntyminen käänsi ihmiset tälle aikakaudelle. Olemme aina olemassa, koska ihminen on mikrokosmos. Ihminen luo tarvitsemansa eläimet, kasvit jne.

      • Anonyymi

        Titityy, titityy. Ei ne lääkkeet purkissa auta.


    • Anonyymi

      Kyllä on

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe