Nyt alkaa mennä köyhyys jutut isolle laukalle

Anonyymi-ap

Toiset kehuu ja rehvastelee mukamas isoilla eläkkeillä, joilla voi tehdä ihan mitä tahansa, vaikka matkustaa maailman ympäri kerra kuussa, toiset täällä kyslee avustusten perään kun kela rahat ei riitä. Toiset kehuu miten työttömyyskorvauksella pystyy rkentamaan omakotitaloja, ja toiste ilmoittaa etti ole varaa kun makarooniin ja ja käymään leipäjonossa.

Joillekin käyhyys on vitsi, joillekin pilkan kohde joillekin kehumista ja ärsyttämistä.

Ei siinä mitään, jokaisella on oikeus mielipiteseen. Mutta jos täällä on suurin osa aikuisia, niin ei tämä palksta vaikuta aikuismaiselta. Miksi halutaan toista satuttaa, pilkata, Nyt olisi suuri miettimisen aika.

27

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpaakin ääripäätä riittää täällä, niitä jotka elävät jotain ihme mielikuvituselämää näiden "supereläkkeidensä" kanssa ja sitten näitä, jotka eivät näemmä hallitse rahankäyttöään ja vinkuvat sitä tyyliin "en ole kertaakaan käynyt kaupassa tässä kuussa, enkä ostanut edes yhtä tuotetta mistään, enkä ylipäätään edes käyttänyt rahaa ja silti kelan rahat eivät riittäneet yhtään mihinkään".
      Ihme nysväköitä kumpikin ääripää...
      Vaikka on täällä oikeitakin köyhiä, jotka joutuvat elämään oikeiden asioiden kanssa.

    • Anonyymi

      Nettiinhän voi kirjoittaa vaikka mitä ja kehua itsensä maasta taivaaseen kuinka hän on elämässä pärjännyt niin monikin teksti kuuluisi yhteiskunta palstalle. Köyhyysrajojen puitteissa kuinka tulee toimeen.Köyhällä mitään puskurihastoja ole. Yks ylistää luottokorttia heh.

      • Anonyymi

        joo


      • Anonyymi

        Vaikka ravintoni koostuukin pääosin puurosta, pavuista ja makarooneista niin pitää muutama kymppitonni olla jemmarahaa jos kalan nostaminen avannosta ei onnaa.

        Eläkeläispölvästi


    • Anonyymi

      Oikeassa elämässä pärjää ihan tavallisen ihmisen eläkkeellä jos
      on järkeä ja osaa hallita rahojensa käyttöä säästeliäästi.
      Sitten on erikseen ne tonokit, jotka heti tuhlaavat tilinsä ja
      sitten vinkuvat koko loppukuun tukea ja avustuksia.

      • Anonyymi

        Onko tuo ns tavallisen ihmisen eläke kuuluisa 2800€/kk?


    • Anonyymi

      Aikuisten oikeesti ni maailmalla on vaikka kuinka paljon köyhiä ja voi saada kupillisen riisiä päivässä...pärjää tuolla. Suomessa toimeentuloki 580eur kk netto käteen ja ulistaan.Reteilyä ettei mitään tarvi tehdä.

    • Anonyymi

      Eikös sulle ole opetettu ettei nettijuttuihin kannata suhtautu vakavasti. Anna toisten kirjottaa mitä ne haluaa, se on heistä hauskaa ja hyvää terapiaa, kun voi purkaa kaikki ajatukset. Ei nää ole kaikki tosissaan kirjoitettu, ihan juttuseuraa etsivät ja provoavat sen vuoksi. Annan mennä toisesta korvasta ulos vauhdissa, ja naura niille, ne on hauskanpitoa jollekin.

    • Anonyymi

      Vaikka 40vuotta ollut teollisuudessa töissä niin taitaapa keskimääräinen eläke olla sen 2000eur niin heh ei välttämättä kauheen montaa vastaa tule jolla 3000eur nettoeläke.

    • Anonyymi

      Vaatteet voi pestä muutaman kerran. Alusvaatteita pitää pestä. Sitten pitää etsiä uudet alusvaatteet, kun niitä ei voi enää pestä. Talvella on pitkät kalsarit ja kesällä voi käyttää lyhyitä. Pahimmillaan pesu syö aikaa elämästä 2h30min/per pesuvatkaus. Ja se on pitkä aika se. On myös imurit ja muut välineet ja nekin syövät aikaa.

    • Anonyymi

      Minä kurkkailen köyhien kehumisia ja valituksia siksi, että olen elänyt lapsuuteni todellisessa köyhyydessä aina yksipuolisesta ravinnosta johtuvia kevättalvisia lääkärikäyntejä myöten. Kahtena kevättalvena aloin yskimään verta ja vanhempani epäilivät tuberkloosia. kyse oli useiden vitamiinien pitkäaikaisen puutteen seurauksesta.
      Aikuisena olen nähnyt useita vuorokausia todellista nälkää.
      Päästyäni opiskelun jälkeen vakituiseen työhön alkoi totalisten puutteiden hiljainen paikkaaminen. Esimerkkinä vaikkapa se, että muutaman tilin jälkeen huippua edusti karvahatun ostaminen. Tunsin syvää mielihyvää istuessani sisällä muutaman tovin uusi karvahattu päässäni.
      Ei ollut miään tukiaisia joten, verrattuna näihin kehujiin ja valittajiin, pidän itseäni jonkin tason köyhyyttä koskevana asiantuntijana.
      Kun ei ollut avustuksia eikä tukiaisia niin omien ansioiden mukaan oli suunniteltava oma olemisensa pitemmälle eteen päin.

      Ps. 80v ikäisenä ukkona olen tyytyväinen vajaaseen, 27:n kertymävuoden eläkkeeseeni jota olen nauttinut 20 vuotta. sitä ennen, putken jälkeen työttömyyseläkettä 3 vuotta. 52v ja tuo 57v väli pätkätyö-, työttömyysjakso elelyä.

      • Anonyymi

        Kannattaa unohtaa ne "entiset ajat". Aika menee eteenpäin, etkä voi verrata 1920 lukua 2024 lukuun, ajat on erilaiset, ihmiset on erilaisia, on asiat muuttuneet niistä paperi, kynä kalkkerauspapereista jo vuosikymmeniä. tarpeet on aivan erilaiset ja KAIKKI on muuttuneet. Köyhyyskään ei ole samanlaista kun oli 1920 luvulla.
        Joten hyppää sinäkin tähän vuosituhaneteen, ja ajattele näillä nykyisillä muuttujilla ihmisten oloja ja eloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa unohtaa ne "entiset ajat". Aika menee eteenpäin, etkä voi verrata 1920 lukua 2024 lukuun, ajat on erilaiset, ihmiset on erilaisia, on asiat muuttuneet niistä paperi, kynä kalkkerauspapereista jo vuosikymmeniä. tarpeet on aivan erilaiset ja KAIKKI on muuttuneet. Köyhyyskään ei ole samanlaista kun oli 1920 luvulla.
        Joten hyppää sinäkin tähän vuosituhaneteen, ja ajattele näillä nykyisillä muuttujilla ihmisten oloja ja eloja.

        Kun hyppään 50 - 60 luvuilta tähän päivään niin käsitykseni vain vahvistuu siinä, että helppo, takuuturvallinen elämä on nostanut puutteet tarvehierarkian ylemmille tasoilla jolloin köyhyyden tunne on pelkkää kateutta.
        Puhukaa asioista oikeilla nimikkeillä. "On niin riivatun köyhä oli kun tuttavallani on jotain mihin omat resurssini eivät riitä". Kyllä köyhää sorretaan.
        Ps. Kokemukseni siitä 4:n vuorokauden täydellisestä (vain kraanavettä) nälkäkuurista tapahtui 1967.
        Käyttövaatteiden ja karvahatun hankinta 1970 kuten myös käytetyn fillarin osto.
        Yläkerran parihuoneesta voimme siirtää lahjoituskalumme kerrostalokolmioon 1971 jolloin ostimme itse ensimmäiset huonekalumme.

        Kiitoksia sinulle, että nostit minut kerralla yli 100 vuotisten joukkoon!

        Todellisesta köyhyydestä tai tarpeellisen puutteesta ei valittajilla ole käsitystäkään.!
        Puhukaa asioista oikeilla termeillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hyppään 50 - 60 luvuilta tähän päivään niin käsitykseni vain vahvistuu siinä, että helppo, takuuturvallinen elämä on nostanut puutteet tarvehierarkian ylemmille tasoilla jolloin köyhyyden tunne on pelkkää kateutta.
        Puhukaa asioista oikeilla nimikkeillä. "On niin riivatun köyhä oli kun tuttavallani on jotain mihin omat resurssini eivät riitä". Kyllä köyhää sorretaan.
        Ps. Kokemukseni siitä 4:n vuorokauden täydellisestä (vain kraanavettä) nälkäkuurista tapahtui 1967.
        Käyttövaatteiden ja karvahatun hankinta 1970 kuten myös käytetyn fillarin osto.
        Yläkerran parihuoneesta voimme siirtää lahjoituskalumme kerrostalokolmioon 1971 jolloin ostimme itse ensimmäiset huonekalumme.

        Kiitoksia sinulle, että nostit minut kerralla yli 100 vuotisten joukkoon!

        Todellisesta köyhyydestä tai tarpeellisen puutteesta ei valittajilla ole käsitystäkään.!
        Puhukaa asioista oikeilla termeillä!

        No puhuin 1920 luvusta, en suoranaisesti sinusta.
        Mutta elo silloin oli erilaista kuin se on nyt.

        Totta, minulla ei ole käsitystä käyhyydestä, en ole koskaan ollut köyhä. Lapsena oli rahaa käyttää joka päivä, enkä koskaan nähnyt köyhyyttä, olin rikkaan perheen lapsi. Mutta eihän käyhyyttä aina rahalla voi mitäta. Nytkin ole erittäin varakas omassa perheessäni.

        Tiedän kyllä mitä köyhyys on, tiedän monta ihmistä joilla on tiukkaa ja rahan puutetta, mutta senkään käyhyys ei ole sitä mitä se oli ennen.


    • Anonyymi

      Olen naapurin Savolaista pötköpölvästiä jemmassa toisella naapurilla työpöydän alla penan lerssi poskessa savossa.

      betalastuuno, rautavaara. savo

    • Anonyymi

      Meitä on erilaisia, toinen ei saa riittämään suuriakaan tuloja ja toinen rakentaa omakotitalon työttömänä ollessaan. Minä rakensin omakotitalon työttömänä ollessani, enkä ollut edes ainut silloin, joka niin teki.
      Matkustanut olen maailmalla vähillä rahoilla, ei matkustamiseen suuria rahoja tarvita, kun omatoimisesti matkustaa. Juuri uusin passin, se maksoi 44€ ja on taas passi 5 vuotta. Olen matkustellut omatoimisesti vuosikymmeniä, muutamalla eurolla saa ostettua lentoja hyvin kauas. En ole ostanut tupakka-askia, mutta arvelen sen olevan kalliimman, kuin halvimmat (7,99€) lennot. Jos ei polta tupakkaa, siitä säästyy melkoisesti rahaa, jolla voi hyvin matkustella tai hankkia rakennustarvikkeita sitä omaa taloa varten.

      • Anonyymi

        No ei noita ny ihan tupakkiaskien hinnalla hankita tms. kyllä tää tilanne on ihan muista tekiöistä ja kehityksestä kiinni , jonkun muun taskuun se raha menee kun duunarin , ennen rakennettiin ok-talo , kesämökki , koulutettiin isommat kakaramäärät yms. ja pikkasen oli jopa mahdollisuus palkata joku avuksikin , ei onnistu enään tänä päivänä , loppuis tunnit vuorokaudesta . Köyhäksi on menny , ennen suomalainen oli rikas , oli sitten työtön tai sairas tms. kun maailmalla matkaili , nyt on kansa ajettu eu:n heikoimpien kanssa samalle tasolle , ainakin tuo heikompi aines .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei noita ny ihan tupakkiaskien hinnalla hankita tms. kyllä tää tilanne on ihan muista tekiöistä ja kehityksestä kiinni , jonkun muun taskuun se raha menee kun duunarin , ennen rakennettiin ok-talo , kesämökki , koulutettiin isommat kakaramäärät yms. ja pikkasen oli jopa mahdollisuus palkata joku avuksikin , ei onnistu enään tänä päivänä , loppuis tunnit vuorokaudesta . Köyhäksi on menny , ennen suomalainen oli rikas , oli sitten työtön tai sairas tms. kun maailmalla matkaili , nyt on kansa ajettu eu:n heikoimpien kanssa samalle tasolle , ainakin tuo heikompi aines .

        Kyllä ennen tehtaantyöntekijäkin pystyi rakentaan omakotitalon ja vanhemmat rakensi talon v,79 ja kustannusarvio oli sillon 190 000mk. Paljonkos nykypäivänä onkohan 400 000eur. Nythän rakennusliikkeitä mennyt nurin kun hinnat noussut.Justiin juu hän rakensi omakotitalon työttömänä ollessaan mutta millä helvetin rahalla.Heh omakotitalo joku 30neliön koppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ennen tehtaantyöntekijäkin pystyi rakentaan omakotitalon ja vanhemmat rakensi talon v,79 ja kustannusarvio oli sillon 190 000mk. Paljonkos nykypäivänä onkohan 400 000eur. Nythän rakennusliikkeitä mennyt nurin kun hinnat noussut.Justiin juu hän rakensi omakotitalon työttömänä ollessaan mutta millä helvetin rahalla.Heh omakotitalo joku 30neliön koppi.

        Vanhemmat kun rakensi niin pitkästä tavarasta naapuriin nousi ns, osa pakettitalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ennen tehtaantyöntekijäkin pystyi rakentaan omakotitalon ja vanhemmat rakensi talon v,79 ja kustannusarvio oli sillon 190 000mk. Paljonkos nykypäivänä onkohan 400 000eur. Nythän rakennusliikkeitä mennyt nurin kun hinnat noussut.Justiin juu hän rakensi omakotitalon työttömänä ollessaan mutta millä helvetin rahalla.Heh omakotitalo joku 30neliön koppi.

        Voi ristus mikä Einstein.

        Tehdastyöläiset Suomessa olivat ja ovat vieläkin yksi parhaiten palkatuista duunareista. Kolmivuorotyötä tehtaassa tekevän duunarin palkka nousee helposti akateemisesti koulutetun tasolle.

        Mitä ihmeellistä siinä on jos siinä pystyy sitten tosiaan hankkimaan kaikkea kivaa elämäänsä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei noita ny ihan tupakkiaskien hinnalla hankita tms. kyllä tää tilanne on ihan muista tekiöistä ja kehityksestä kiinni , jonkun muun taskuun se raha menee kun duunarin , ennen rakennettiin ok-talo , kesämökki , koulutettiin isommat kakaramäärät yms. ja pikkasen oli jopa mahdollisuus palkata joku avuksikin , ei onnistu enään tänä päivänä , loppuis tunnit vuorokaudesta . Köyhäksi on menny , ennen suomalainen oli rikas , oli sitten työtön tai sairas tms. kun maailmalla matkaili , nyt on kansa ajettu eu:n heikoimpien kanssa samalle tasolle , ainakin tuo heikompi aines .

        Tupakka-askin hinnalla pääsee kyllä matkustamaan lentäen kauas. Olen matkustanut perheen kanssa omatoimisesti melkoisesti eri puolille maailmaa. Mikä pakko köyhän on matkustella kalliisti, voi ihan hyvin kyttäillä halvimmat lennot.
        Kyllä EU oli meille suomalaisille melkoinen siunaus, moni asia halpeni ja matkustaminen helpottui.
        Ja noihin omakotitalojen rakentamiseen, olen useamman rakentanut vuosien varrella, ei siihen mitään suuria rahoja tarvita. Työttömänä on aikaa rakentaa ja vertailla hintoja. Piirustukset saa netistä ilmaiseksi, talon rungon voi ostaa verkkokaupasta muutamalla tuhannella eurolla. Rakennustarvikkeita kyllä myydään edullisesti, vaikka rautakaupoissa hinnat ovatkin olleet pilvissä, niin erilaisia poistoeriä myydään edelleen edullisesti. Työtön rakentaa tietysti erilaisilla poistoerillä, sekä kierrätystä hyväksi käyttäen.

        Ja noihin hintoihin, mitä ennen talot maksoi itse rakentaen, 1983 tätini perhe rakensi uuden omakotitalon n. 120m², se maksoi tuolloin 124000 markkaa. Ihan normi ok-talo keltaisella poltetulla tiilellä verhous, aaltopeltikatto ja yhdessä kerroksessa. Ihan perus duunareita he olivat pienellä palkalla.

        Tässä pari vuotta sitten kaveri rakensi 100m² ok-talon, siihen rahaa meni 50000€, talo on 1,5 kerroksinen ja osin siihen on käytetty kierrätystavaraa, kuten puutavaraa ja kattotiilet, sekä jotain kylpyhuonekalusteita.

        Minä olen rakentanut 100m² ok-talon halvimmillaan 34000€, mutta siihen oli jo kokemusta rakentamisesta ja tein paljon itse, myös putki- ja sähkötyöt, jotka toki sitten tarkastettiin asian mukaisesti. Tontin valinta oli haasteellinen, mutta onnistuin saamaan samalta alueelta kaksi todella edullista tonttia, joista kaupunki oli perinyt uhkasakot edellisiltä ostajilta/varaajilta, jolloin ne myytiin minulle todella edullisesti. Ongelma olikin sitten, että nämä tontit olivat jo rakennettujen talojen välissä ja rakennusaikana piti olla hieman varovainen tiettyjen töiden kanssa, kuten räjäytystöissä. Pystyin käyttämään näitä tontteja rakennustavaroiden varastointiin ja sain toiselta tontilta täyttömaata toiselle tontille, eli pystyin optimoimaan maansiirtojen hintoja, yhtään turhaan ei ajettu maata maankaatopaikalle, eikä tarvinnut ostaa täyttömaata.
        Koska olemme EU:ssa, on mahdollista tilata ulkomaisista verkkokaupoista rakennustarvikkeita, ostin esim. slovenialaisen sähkökeskuksen, todella edullinen ja CE-hyväksytty. Puolalaisessa verkkokaupassa oli laadukkaat saniteettitarvikkeet todella edullisia jne.

        Juuri katselin pojalle sopivaa tonttia Tampereen seudulta, johon voisimme rakentaa porukalla rakentaa hänelle talon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakka-askin hinnalla pääsee kyllä matkustamaan lentäen kauas. Olen matkustanut perheen kanssa omatoimisesti melkoisesti eri puolille maailmaa. Mikä pakko köyhän on matkustella kalliisti, voi ihan hyvin kyttäillä halvimmat lennot.
        Kyllä EU oli meille suomalaisille melkoinen siunaus, moni asia halpeni ja matkustaminen helpottui.
        Ja noihin omakotitalojen rakentamiseen, olen useamman rakentanut vuosien varrella, ei siihen mitään suuria rahoja tarvita. Työttömänä on aikaa rakentaa ja vertailla hintoja. Piirustukset saa netistä ilmaiseksi, talon rungon voi ostaa verkkokaupasta muutamalla tuhannella eurolla. Rakennustarvikkeita kyllä myydään edullisesti, vaikka rautakaupoissa hinnat ovatkin olleet pilvissä, niin erilaisia poistoeriä myydään edelleen edullisesti. Työtön rakentaa tietysti erilaisilla poistoerillä, sekä kierrätystä hyväksi käyttäen.

        Ja noihin hintoihin, mitä ennen talot maksoi itse rakentaen, 1983 tätini perhe rakensi uuden omakotitalon n. 120m², se maksoi tuolloin 124000 markkaa. Ihan normi ok-talo keltaisella poltetulla tiilellä verhous, aaltopeltikatto ja yhdessä kerroksessa. Ihan perus duunareita he olivat pienellä palkalla.

        Tässä pari vuotta sitten kaveri rakensi 100m² ok-talon, siihen rahaa meni 50000€, talo on 1,5 kerroksinen ja osin siihen on käytetty kierrätystavaraa, kuten puutavaraa ja kattotiilet, sekä jotain kylpyhuonekalusteita.

        Minä olen rakentanut 100m² ok-talon halvimmillaan 34000€, mutta siihen oli jo kokemusta rakentamisesta ja tein paljon itse, myös putki- ja sähkötyöt, jotka toki sitten tarkastettiin asian mukaisesti. Tontin valinta oli haasteellinen, mutta onnistuin saamaan samalta alueelta kaksi todella edullista tonttia, joista kaupunki oli perinyt uhkasakot edellisiltä ostajilta/varaajilta, jolloin ne myytiin minulle todella edullisesti. Ongelma olikin sitten, että nämä tontit olivat jo rakennettujen talojen välissä ja rakennusaikana piti olla hieman varovainen tiettyjen töiden kanssa, kuten räjäytystöissä. Pystyin käyttämään näitä tontteja rakennustavaroiden varastointiin ja sain toiselta tontilta täyttömaata toiselle tontille, eli pystyin optimoimaan maansiirtojen hintoja, yhtään turhaan ei ajettu maata maankaatopaikalle, eikä tarvinnut ostaa täyttömaata.
        Koska olemme EU:ssa, on mahdollista tilata ulkomaisista verkkokaupoista rakennustarvikkeita, ostin esim. slovenialaisen sähkökeskuksen, todella edullinen ja CE-hyväksytty. Puolalaisessa verkkokaupassa oli laadukkaat saniteettitarvikkeet todella edullisia jne.

        Juuri katselin pojalle sopivaa tonttia Tampereen seudulta, johon voisimme rakentaa porukalla rakentaa hänelle talon.

        ...jatkoa tuohon edelliseen, että kannattaa käydä tutustumassa vaikka Livonsaaren yhteisökylään, siellä on rakennettu monta omakotitaloa pienillä budjeteilla ja talot on ihan hyviä taloja. Taloissa on käytetty ekologisia rakennusmateriaaleja ja suosittu kierrätystä.

        https://www.livonsaari.fi/?page_id=12


    • Anonyymi

      Orpo ja purra on sadisteja.

      • Anonyymi

        Ne on suuria sellasia, hyvähän se on että on jossain suuri...

        Orpo ja purra laittaa suomen kuntoon käyhien kustannuksilla, otta at heiltä joilla ei ole ja antavat heille joilla jo on, jotenkin järjetöntä.

        Huomaa ettei heillä ole aivoja, ei järkeä eikä he pidä ihmisistä, vihaavat lapsia, nuoria, opiskelijoita, vanhuksia eläkeläisiä kaikkia paitsi itseään.

        Heillä joilla on rahaa elämiseen reippaasti, heille annetaan lisää, eikä orpo reppana sitä ymmärrä. Dikataattorit ei sitä ymmärrä, ja outoa on että suomessa on ensimmäinen diktaattori, Sipilästä kuvailtiin oleva n sitä ainesta, mutta sipilä on vielä pietnä tämän orpon rinnalla.


    • Anonyymi

      Ministeri käski mun mennä töihin.
      En voi, kun mun pitää ehtiä viemään lapsi aamulla päiväkotiin ja hakea se illalla pois.

    • Anonyymi

      Mee töihin sinne päiväkotiin.

      • Anonyymi

        Ei voi, päiväkoti ei maksa palkkaa millä elää ja yh saa lapsen hoitomaksunkin ilmaseksi. Menettäsin kaikki edut jos orjailemaan lähtisin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe