Mätää hampaan juuressa

Anonyymi-ap

Millaisia oireita tulee, jos on mätää hampaaan juuressa?

9

703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulisi, että tulee paha maku suuhun, voi tulla hajukin, saattaa olla myös kipua.
      Kannattaa hoidattaa, jos on mätää. Suusta tulehdus voi päästä leviämään verenkiertoon laajemmalle, jopa sydämeen asti.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🔞 ­­­N­­­y­­­m­f­­­o­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17854516W

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Mulla sano hammaslääkäri, että joku paise on ikenessä ja hammas on kuollut. Teki juurihoidon. ite en ollu huomannu mitään.

• Anonyymi

Minulle tuli melkoinen särky, vaikka yleensä hammassärkyjä ei ole. Kun hammas vedettiin pois, juuren järjessä oli herneen kokoinen märkäpallukka.

• Anonyymi

Särkyä ja jomotusta on takahampaan alueella. Hammaslääkäri kopautti ko. hammasta peilin varrella pari kertaa, ja kysyi SATTUUKO? Ei se kopautus sen kummemmin sattunut, mutta kun se jatkuva kipu ja jomotus vaivaavat jatkuvasti.

Käynnin tulos oli, että mitään vikaa ei ole, kun kopautukset eivät pahemmin tuntuneet!

• Anonyymi

Minulle tuli kova kipu. Voi ien punoittaa muttei vältäämättä. Lääkäri määräsi antibioottia. Hoidin kivusta huolimatta kohdan hyvin hammasväliharjoilla ja pesemällä. Gordosyliä pumpulitukolla vain sen hampaan juureen. Turha muualle suuhun levittää kun tappa myös hyviä bakteereita. Mätä lähti kerran pois näin, toisen kerran oli niin paha että jouduttiin ottaa pois. Nyt on tilapäinen hammas ja kohdan odotetaan paranevan. Tällä kertaa en tarvinnut antibioottia, piipahdin terveyskeskuksen hoitajalla otattamassa tulehdusarvon, oli alle 10, sanoi että oma limistö parantaa tulehduksen.
      Voi olla että tulehduksesi on huonon puhdistuksen syytä, voi olla että ei. Ientaskuissa saattaa olla löysyyttä ja ruokaa pääsee niin syvälle ettet pysty itse putsaamaan, jolloin tulehtuu ja tulee mätää.

• Anonyymi

Jos on mätää hampaanjuuressa, ien on yleensä ainakin hiukan turvoksissa ja punoittava. Ien voi olla kipeäkin. Ientä hampaan kohdalta painaessa esiin tulee mätää, ehkä vertakin. Hammaslääkärillä olisi pitänyt jo käydä, mutta vieläkin on jotain tehtävissä. Mahdollisimman pian hammaslääkäriin!

• Anonyymi

Hammaslääkärissä on käyty kipuja ja jomotuksia valittamassa, mutta mitään kipuja helpottavaa, jopa poistavaa ei ole löytynyt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hammaslääkärissä on käyty kipuja ja jomotuksia valittamassa, mutta mitään kipuja helpottavaa, jopa poistavaa ei ole löytynyt!

Minäkin kävin saman vaivan takia , pääsin hammaslääkäripäivystykseen keskussairaalaan ja siellä kuvattiin ja tutkittiin. Lopputuloksena oli se, että hampaan juuri on niin pahasti tulehtunut, että se pitää poistaa + tietenkin hammas ja tilalle implantti tai "halvempi vaihtoehto". Implantti pitää itse maksaa ja nämä halvemmat ja kuulemma huonommat vaihtoehdot voidaan tehdä julkisellakin puolella.

Antibiootteja en saanut vaan sitten vasta jos kuume nousee tai tulee muita hälyyttäviä oireita. ELi näillä menen minäkin, edelleen juuri on turvonnut ja tulehtunut, hieman kosketusarka. Nyt odottelen kuvia ym. materiaalia viime käynnistä ja menen niiden kanssa yksityiselle ja arvioidaan miten homma etenee....ja paljonko maksaa.

Terv. pienituloinen eläkeläinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe