pirkkalaan tuleva ratikka

Anonyymi-ap

ei voi olla totta että joku selvinpäin väittää että 2050 vuonna ratikka tuo rahaa 20 miljoonaa vuodessa tuloja .mistä ne rahat tulee kun tampere 250.000 asukasta ei se sieläkään tuota mitään kaupunki joutuu maksaan osan joka lipun hinnasta .samoin tampere talo kun se rakennettiin .silloinen johtaja kertoi (lue ) valehteli että 5-6 vuoden päästä tuottaa .ei ole eikä tuota ikinä euroakaan.sama ratikka ei tuota tampereella ei pirkkalassa eikä aikoinaan ylöjärvellä tai kangasalla.ennemmin uskovaisten satoja vuosia kertoma satu jeesuksen paluusta voi toteutua.miksei voida puhua totta ettei se tuota mut on kiva kulkupeli joillekin.

50

2347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      näinhän se on ei tuota mutta täälä pirkkalassa on kova ratikkakiima päättäjillä .pitäis olla kun isommalla naapurillakin on.pitäis tajuta mittasuhteet tampereella ratikalla menee päiväs enempi matkustajia kun täälä on asukkaita.

      • Anonyymi

        Ja silti se on pelkkä musta aukko johon rahaa uppoaa loputtomasti.
        Samalla kun kaikki rahat lyötiin ratikkaan, muualta jäi useita bussilinjoja pois. .

        Vain ratikalla pääsee hämeenkatua. Siksi kivijalkaliikkeet lopetti ja liikehuoneistot on tyhjinä. Niillä ei ollut vuosia aikaa odottaa että rakennustyömaa vaihe loppuu. Nyt ratikka ajaa tyhjien tilojen ohi.

        Sisään pääsee joka ovesta joten narkkarit ym matkustelee ilmaiseksi ja aiheuttaa häiriötä.

        Kaipaan bussiaikaa jolloin kulku oli sujuvaa, nyt ei ole.


      • Anonyymi

        Kyllä on ratikkakiima rapussa Pirkkalassa.

        Veronmaksajat maksaa possujunan että Kokoomuksen ja oikeustosiiven demareissa kaverit, rakennusyrittäjät, saa revittyä miljoonassa rakennusprojekteissaan.

        Työpaikkoja nämä projektit luo köyhämaista tuotaville duunareille ja palkat on alle Suomen sopimusten.

        Katsokaa, miten Tampere luhistuu taloudellisesti ratikkansa jälkeen.

        Kovaa meteliä kirskuvat raiteet aiheuttaa ja sitä ei pois saa


      • Anonyymi

        Tampereella ei myöskään mikään megainvestointi tuota yhtään mitään, päin vastoin, me maksamme niitä lopun ikää.
        Tampere talo, Rantaväylän tunneli, Uros eiku Nokia-areena, Ratikka.

        Pelkkää rahanmenoa, mitään ei yksikään noista tuo vaan paljon vie.

        Nyt vielä kallis veden puhdistamo joka maksaa paljon ja sitä maksetaan kauan. Vain siksi, et Hatanpään suopohjaiseen rantaan saadaan rakentaa kerrostalot järvi näköalalla raiteiden viereen.

        Vielä Pirha alkoi nyt rakentaa 950 miljoonan sairaalaa, eiköhän se kohta siirry Pörriöisen omistukseen kun Pirhan rahat loppuu.

        Kuinka joku voi uskoa että bussikyydin vaihto kalliiseen ratikkakyytiin voisi jotenkin tuoda tuloja :D? Ei, vaan menot lisääntyy, reitit muualla kun raiteilla vähenee huomattavasti, ylläpito kalliimpaa koneistot ja raiteet.

        Kylläpä maalaiskansaa on helppo viilata linssiin!


    • Anonyymi

      Onhan se tuonut rahaa kaupungille, kun rakennusfirmat ovat ostaneet tontteja ja pykänneet betonilaatikoita ratikkareitin varrelle. Sama meno jatkuu, kun populaa tulee aina vain lisää. Vuonna 2050 koko ratikkalinja on ympäröity kerrostaloilla.

      • Anonyymi

        Ympäröity joo ja tosiaan kerrostaloilla ilman parkkipaikkoja. Eli pakko käyttää ratikkaa.

        Onneksi ei ole pakko asua moisessa paikassa.


      • Anonyymi

        Ne rahat e i v ä t tulleet kaupungille.
        Vaan kaupunkilaisten rahat meni rakennusfurmoille.

        Kunta-Sekoomus (rakennusfurmat) yhteistyö pelaa kuten Tunnelin rakentamisen aikanakin kävi.


      • Anonyymi

        Pirkkala on panostanut mamuihin, saadaan kämpät täyteen ja asukasluku kasvuun. Satuin ajamaan taannoin kylän läpi, niin sellaiset 20 mustaa penskaa kulki jonkun tädin ohjauksessa jalkakäytävällä.


      • Anonyymi

        Alkuosa potaskaa, loppuosa totta, rumat mutta kalliit hometalot rakennetaan mutta ei se juuri tuloja tuo, osaathan laskea, mitä muutama tönö tuo rahaa? Ei mtn verrattuna ratikan menoihin, miinukselle jäädään.

        Rahat riittää vain Pirkkalan rajalle, ei Pirkkalaan

        https://yle.fi/a/74-20106150


    • Anonyymi

      Vuoteen 2050 on 26 vuotta aikaa. Ehtii kuule inflaatio nakertamaan sen verran, että sitä tulee vuodessa 20 miljoonaa tuloja. Mikä nyt on satoja tuhansia, niin vuonna 2050 se on miljoonia. Kaikki menee uusiksi tuossa ajassa.

      • Anonyymi

        Sulla on riikkapurran matemaattinen osaaminen.


      • Anonyymi

        26 vuotta aikaa sinun opetella laskemaan, kokoomustollo.

        Oletko käynyt Jarvan matematiikkakurssin vai mistä tämä pravda-propaganda laskelma on peräisin?


    • Anonyymi

      Liikaa porukkaa jo seudulla.

    • Anonyymi

      Näillä näkymin ratikkaa ei tule ainakaan ensivaiheessa Linnainmaalle ja Suupantorille. Se tehdään ehkä Partolan seudulta Taysia vähän pidemmälle, mutta ei Linnainmaalle saakka. MAL-tuki jäi tänä vuonna todella nihkeäksi, mikä on toki hyvä uutinen, koska jos päättäjät eivät muuten ymmärrä niin taloustilanne teroittaa. Ei ole varaa moisiin ja saattaa myös muutama lieveilmiö olla syntymättä, kun lisäkasvuun ei tähdätä ratikan suuruisesti.

      • Anonyymi

        Älkää luulkokaan, että bussi ajaisi jatkossa Tampereen keskustaan saakka. Pirkkalan syöttölinja tulee kuljettamaan matkustajat Partolaan, jossa on kiivettävä ratikan kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää luulkokaan, että bussi ajaisi jatkossa Tampereen keskustaan saakka. Pirkkalan syöttölinja tulee kuljettamaan matkustajat Partolaan, jossa on kiivettävä ratikan kyytiin.

        Näin kävi Tampereellakin. Ratikan asiaksmääriä saadaan ylemmäs kun muita julkisia vaihtoehtoja ei ole. Bussilinjat ratikkareitin lähellä lopetettiin tai muutettiin syöttölinjoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi Tampereellakin. Ratikan asiaksmääriä saadaan ylemmäs kun muita julkisia vaihtoehtoja ei ole. Bussilinjat ratikkareitin lähellä lopetettiin tai muutettiin syöttölinjoiksi.

        Linjalla 12 Pirkkalassa tämä toteutuu jo tammikuu 2025. Linja päättää Sorin aukille ja jos haluaa siitä eteenpäin, mikä vielä loppuvuoden onnistuukin hyvin linjalla 12 rautatieasemalle, pitää vaihtaa ratikkaan tai kävellä. Saa niitä ratikkatilastoja noinkin toki kaunistettua, mutta muutos ei ole hyvä. Bussiliput nousevat 30 senttiä ja PALVELU sen kun heikkenee!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää luulkokaan, että bussi ajaisi jatkossa Tampereen keskustaan saakka. Pirkkalan syöttölinja tulee kuljettamaan matkustajat Partolaan, jossa on kiivettävä ratikan kyytiin.

        Kohta säästetään ja sitten ei ole muita kulkuvaihtoehtoja kuin ratikka, taksi, oma auto, kimppakyyti, fillari, jalkapatikka. Sähkölaudatkin lähtee, koska väki jättelee niitä miten sattuu ja osa hukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää luulkokaan, että bussi ajaisi jatkossa Tampereen keskustaan saakka. Pirkkalan syöttölinja tulee kuljettamaan matkustajat Partolaan, jossa on kiivettävä ratikan kyytiin.

        Kyllä. Kuten Treella, tuhotaan kaikki muu liikenne että on pakko käyttää possujunaa vaikka ei haluaisi. Kk lipun hinta noussut todella kalliiksi eikä loppua näy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi Tampereellakin. Ratikan asiaksmääriä saadaan ylemmäs kun muita julkisia vaihtoehtoja ei ole. Bussilinjat ratikkareitin lähellä lopetettiin tai muutettiin syöttölinjoiksi.

        Totta on jos oli yksikin bussi jolla pääsisi keskustaan kävisin mutta kun ei ole saa sitten keskusta näivettyä minun puolestani, pitäkää tunkkinne.


    • Anonyymi

      Suuri(n) osa ratikan tuottamasta tulosta kunnalle tulee kiinteistöverosta, jota kiinteistönomistaja maksaa vuosittain kiinteistön arvon mukaan. Silloin ajatellaan, että uusia kiinteistöjä kannattaa rakentaa enemmän, kun on hyvä joukkoliikenne = raitiotie. Ehkäpä myös vanhojen kiinteistöjen arvo nousee.

      Tietty, kunta saa merkittävää tuloa suoraan myös ratikkareitin varrella asuvien uusien asukkaiden normaalista tuloverosta.

      • Anonyymi

        Tampereen taloustilanteessa ratikan tulo ei ole näkynyt mitenkään.


      • Anonyymi

        Uudet tulijat näihin luukkuihin on mamuja ja muita kelaelättejä, niistä ei tule muuta kuin kuluja kuntaan.


    • Anonyymi

      Velkamäärä Pirkkalassa melkein kolminkertaistuisi. Miten tapahtuisi menoille, koska ei ratikka ilman subventoita kulje? Lipputulot kattaa vain osan menoista.

      • Anonyymi

        Sehän tietää sitä, että asuminen kallistuu yhtenä kyrpänä. Kohta Pirkkalassa ei pysty asumaan edes porvarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tietää sitä, että asuminen kallistuu yhtenä kyrpänä. Kohta Pirkkalassa ei pysty asumaan edes porvarit.

        Ja sitte porvaria potuttaa kun ei yksityisautoilu Tampereelle Pirkkalasta onnistu enää.

        Parkkihinnat pilvissä. Jos edes pysäköintiä alueella on. Vuosien ruuhka kun rataa rakennetaan Pirkkalaan. Nyt jo matkaan saa varata 45 min lisää aikaa.

        Yksityisautoilu kielletty keskustassa., vaikea kulkea kohteisiin.

        Ja Tampereen säästöt - nyt ne vasta alkaa kun kuntavaalit on ohi.


    • Anonyymi

      Ratikka ei ole parantanut Tampereen taloutta ,eikä paranna Pirkkalan tilannetta.Asun etelä Tampereella, bussilinjat väheni ratikan takia, joka ei tule meille koskaan.Kaikki ei asu 500m päässä ratikka linjasta.

      • Anonyymi

        Tampereen kaupungin talous on pahasti miinuksella. Ei siinä ratikka auta mitään. Vuosittain subventoidaan julkista liikennettä yli 30 miljoonaa. Pirkkalakin pääsee nyt osaksi tätä.


      • Anonyymi

        Tässä hiljattain ratikat kolaroivat Koskipuistossa. Koko liikenne puuroutui ja bussilla kulkevat olivat hukassa, kun yhtäkkiä bussit joutuivat kiertoreiteille, joista ei matkustajilla mitään hajua. Monet myöhästelivät. Pelkkää turhaa ylimääräistä kulua oli tuosta ratikkahaverista, mutta onneksi Tampereella on vasta yksi miljardi velkaa. Kolarin ja ratikkojen parsimiskulut ovat tähtitieteelliset, mutta toki kyseinen summa kaunistellaan härskisti tavalliselle kansalle.
        Muutenkin tämän maan johdolla, hallituksella on nykyään mottona, että velka on pääomaa, jota ei voi koskaan olla liikaa.


    • Anonyymi

      Asun 1,1 km päässä ratikkalinjasta. Ennen kulki kolme bussilinjaa 200 m päästä. Nyt enää yksi.

    • Anonyymi

      Kaikkea huuhaata voi luvata. Tyhmät jopa uskovat niihin.

      • Anonyymi

        Kokoomuksen sätkynukke edustaa ja puhuu mustankin valkoiseksi. Mutta miksi Pirkkalan kansa nielee mitä vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomuksen sätkynukke edustaa ja puhuu mustankin valkoiseksi. Mutta miksi Pirkkalan kansa nielee mitä vaan?

        Pirkkalan kansa ei suinkaan niele mitä vaan, jäivät vain vähemmistöön ja toisaalta toisinajattelijoita ei haluttu kuunnella tai huomioida, vaikka "ratikkavastustus" perustui ihan hyvin faktoihin ja enemmistön järjettömyyksiin. Mutta ihminen on laumaeläin, se haluaa mennä sieltä mistä enemmistö menee, joten ratikkapäätös tuli sitäkin kautta tänne.


      • Anonyymi

        Huumeongelmakin jo sitä luokkaa plus asumisen hulvaton kalleus, että kohta on muutettava pois.


    • Anonyymi

      Ratikka näyttäisi olevan nyt sinetöity Suupantorille asti, vaiheittain. Siinä on taas Pirkkalan päättäjiä vedetty narusta. Uskoivat täysin asiantuntijoiden raitiotie oy:stä ja nyssestä hatusta keksittyihin ennustajien tarot-tulkintoihin ja kohta maksetaan oikeaa hintaa näistä päätöksistä.

    • Anonyymi

      Kuntalaiset , olette päättäjänne valinneet.
      Vastustajat, teidän asunta, maat ovat varmaan väärässä paikassa. Itkette omaisuuttanne, ette muitten puolesta.
      Tosiasia on, ratikka tulee.

      • Anonyymi

        Ei tule ratikkaa Suupantorille asti. Pormestari tai joku taisi vaalien jälkeen kertoa, että ratikan tulo riippuukin nyt myös ulkoisista tekijöistä. Eli jos valtio ei anna hilloo, niin sitä ratikkaa ei jatketa Lidliltä. Tai jos tulee lama, niin ei jatketa silloinkaan.

        Parasta olisi jos ratikalla pääsisi tietty Vesilahteen. Niin heikot on yhteydet ja mieluiten Narvaan asti... kyllä sitä rahaa varmaan jossain on... kun on varaa jatkuvalla syötöllä asfaltoida ja vetää asfaltti auki... asfaltoida ja vetää asfaltti auki samoissa kohti vuodesta toiseen.

        Sellainen on Tampere ja kohta Pirkkalakin.


    • Anonyymi

      Mitä valittaa asiasta joka tulee ja on tosi, miksi?

      Tyhmä

    • Anonyymi

      Olisitte neropatit vaikuttaneet etukäteen,
      menneet vaikka politiikkaan,
      ai niin ette päässeet eikä äly riittänyt,
      ja tehneet jotain muuta,
      kuin jälkiviisautta ,
      jonka vain ja ainoastaan osaatte valittamisen lisäksi,
      mieti tätä jos yleensä pystyt miettimään valittamisen sijasta?

      • Anonyymi

        Mitäs sinä olet saanut aikaan? Nykyisen surkean tilanteen. Sunko vaikuttamisen vuoksi olemme nyt tämmöisessä tilanteessa?


    • Anonyymi

      Pirkkala! Oletteko nyt valmiina ratikkatyömaihin vuosiksi eteenpäin? Senkin jälkeen saatte kuulla aitoa ratikan kirskuntaa ja kokea täysiä ratikallisia ruuhka-aikaan niin kuin Lentävänniemessä on nyt nähty. Ja asuntojen arvo/vuokrat nousevat! Muuttakaa vielä kun voitte, Suomessa on kymmeniä kuntia, joihin ratikka ei tule. Ajatelkaa, kun pääsette ajoissa pois ennen työmaata, kirskuntaa ja muita kasvuilmiöitä.

    • Anonyymi

      Yksi huvittava piirre tässä ratikkasekoilussa on se, kun Härmälänojan ylittävän kevyenliikenteen puusillan remonttia odoteltiin ensin varmaan kymmenen vuotta. Sehän oli ennen remonttia ihan laho, kaiteet vaan helisivät, kun reilut 70 kg mies käveli sillalla. Sitten kun kauan odotettu remontti tai paremminkin kokonaan uusi silta siihen saatiin, niin kerkeskö se olla siinä kahtakaan vuotta, kun se purettiin pois tämän ratikkatyömaan takia. Ei ollu rahaa uusia siltaa, ei ollu rahaa uusia ja siksi sillan korjausta odotettiin. Mutta sitten löytyikin rahat ratikkaa ja oli varaa tehdä noin vuodeksi kahdeksi väliaikainen silta vanhan lahon tilalle. Kyllä tuo Pirkkala on semmonen vähäjärki. Torkkala.

      • Anonyymi

        Tämä on autoilijoiden kunta. Hölmöläisten hommaa koko ratikka, ennen pääs Härmälänojassa suoraan pois bussista prismaan ja nyt kävellään Pakkalankulmasta ties minkä työmaan läpi. Kaikki on asfalttia, asfalttia, asfalttia ja loppua ei näy. 14 vuotta asunut, kohta pitäisi laittaa sukset jalkaan ja lähteä täältä vähin äänin pois, kunnon vähäjärkikunta, joka tuhlaa rahaa kaiken maailman turhuuksiin. Hyvä jos ruohoa ja puuta löytää uusilta asuinalueilta, pelkkää kivimassaa ja asfalttia ja parkkiruutuja koko Pirkkala. Hävetkää.


    • Anonyymi

      Enemmän ja vähemmän tympeän näköistä maisemaa on koko Pirkkala.

    • Anonyymi

      Pirkkala ja Lempäälä täytyy yhdistää oikotiellä…….valtatiellä.
      Koko Länsi-Suomen etu !

      • Anonyymi

        Siellä on jo oikotie, pääsee jalan, juosten taikka fillarilla! Uusia oikoteitä ei tarvita.


    • Anonyymi

      Hervannan paskasakki pääsee kätevästi ratikalla Pirkkalaan "asioille" joten siitä tulee vuodessa 20 miljoonaa euroa lisätuloja asianajajille.

    • Anonyymi

      Millähän ihmeellä Pirkkalassa riittäisi rahat possujunaan ilman Puskiaisten ohitusta ja sen tuomia yritystontti yms tuloja?

      Itselle olisi ok jos ohitusta ei tulekkaan, mutta miten possujunaa kannattavat ja ohitusta vastustavat tämän yhtälön ratkaisevat, muutenkin kuin lisävelalla mutta on vähintää korkomenot maksettava ja jos korot olisi siellä plusmiinus 10 prossaa akselilla tai normi neljän prossan seudulla niin huhheijaa...

    • Anonyymi

      On se vaan mukava lukea näitä vastarannankiiskien poismuuttokommentteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      196
      14039
    2. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      49
      4918
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      66
      4505
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      226
      3755
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      106
      3542
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      114
      3464
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      75
      2054
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

      Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1405
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

      Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1129
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

      Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      293
      1097
    Aihe