Muistan ennen Sanna Marinin aikaa, kun kannatti vielä käydä 50euroa mukana ruokakaupassa.

Anonyymi-ap

Sitten ei 50eurolla saa muutaman päivän ruokia, nyt summa jo 150euroa, turha lähteä kauppaan jos ei ole tuota vertaa käteistä...

26

306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu mitä ostaa. Ja jos luottokortilla ostaa niin ei sitä huomaakkaan miten paljon kallista ruokaa sitä kärryyn kerää!
      Jos sulla on käteistä vaikka se 50, niin tasan tarkkaan sinä katsot mitä sillä rahalla saat.

      Luottokortilla sitä poimii kun luulee ettei mikäänmaksa mitään.

    • Anonyymi

      Kerroppa aloittaja mitä ostat ylipäänsä jo 50eurolla ruokia ja tekee mukamas tiukkaa muutamaksi päiväksi.Yksinasuvalla riittää 50eur ruokiin ihan helposti.Kyllähän rahaa saa haiseen menemään eihän se mikään ongelma ole. Jotkut asuntovelalliset ruokkii 4henkilöä 500eur kuukaudessa kun yksinasuva saa toimeentulotukea 550eur kk.

      • Anonyymi

        No jos ostaa ekana sen leipä paketin sitten päälliset ja perunapussin spagetin ja nakkeja jauhelihan ja maidon sekä litran mehun niin vielä jää ostaa 30€ kahvi ja sokeri sekä pullapitkon ja vielä jää....puuropaketti voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ostaa ekana sen leipä paketin sitten päälliset ja perunapussin spagetin ja nakkeja jauhelihan ja maidon sekä litran mehun niin vielä jää ostaa 30€ kahvi ja sokeri sekä pullapitkon ja vielä jää....puuropaketti voi.

        Just noin miks hitossa aina ensimmäisenä leipä,maito.....alottaa siitä mitä tekee lämpöiseksi ruoaksi.Sokeroituja mehuja ei tarvi ollenkaan eikä prosessoituja leikkeleitä,juusto riittää.Tee pulla itse.Niin millä tuloilla ylipäätänsä ostat.


    • Anonyymi

      Meillä riittää viikossa 30€ ruokaan, kun ollaan vaimon kanssa kahdestaan. Monet hinnat on myös laskeneet siitä Ukrainan sodan alkushokista!

      Aloittaja voisi tehdä selkoa, että miten muka ruoka on noussut 50€:sta 150€:n, tuo väite nimittäin olisi hintojen kolminkertaistuminen! Lukuja vaan kehiin!

      jotainrajaatrollilla

      • Anonyymi

        NYKYÄÄN hintoja voi muuttaa siihen hyllynreunan hintalappuun kaukosäädöllä.Etäältä siis.Jos sua vihataan myyjä voi nostaa hintoja hyllyssä missä seisot.Samoin laskea.Niissä on sirut hyllynreunassa hintalapussa.Ilkeydessä voi siis tehdä mitä tahansa.Suomessa muuten on Valko venäläisiä virosta tulleita venäläisiä jne lähiöissä.Jos tuntuu että tavaraa katoilee osa löytyy fidan kirppikseltä osa Sokos myy käytettyjä vaatteita tietysti ne jostain sinne tulee.Mutta perustarvike leipä maksaa euron 1€ joten jos keräät tyhjiä tölkkejä palautat ne saat nopeasti sen euron millä ostaa leivän ellet halua Pelastusarmeijan leipäjonoon.


      • Anonyymi

        Kun vähän säästää viipaloi kaikki ohueksi ei ahmi harrastaa liikuntaa voi hyvin.Puuropaketti 2€ ja maito 2€ pärjää monta päivää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NYKYÄÄN hintoja voi muuttaa siihen hyllynreunan hintalappuun kaukosäädöllä.Etäältä siis.Jos sua vihataan myyjä voi nostaa hintoja hyllyssä missä seisot.Samoin laskea.Niissä on sirut hyllynreunassa hintalapussa.Ilkeydessä voi siis tehdä mitä tahansa.Suomessa muuten on Valko venäläisiä virosta tulleita venäläisiä jne lähiöissä.Jos tuntuu että tavaraa katoilee osa löytyy fidan kirppikseltä osa Sokos myy käytettyjä vaatteita tietysti ne jostain sinne tulee.Mutta perustarvike leipä maksaa euron 1€ joten jos keräät tyhjiä tölkkejä palautat ne saat nopeasti sen euron millä ostaa leivän ellet halua Pelastusarmeijan leipäjonoon.

        Miten se hyllynreunan hintalapun muuttaminen vaikuttaisi siihen, minkä viivakoodi kassalla hinnaksi määrää?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Miten se hyllynreunan hintalapun muuttaminen vaikuttaisi siihen, minkä viivakoodi kassalla hinnaksi määrää?

        Ei se vaikutakkaan, mutta pahalla silmällä kyttäävä kassaneiti on seurannut sinua valvontakameralla koko matkan kotoa kauppaan, ja tietää hinnan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vaikutakkaan, mutta pahalla silmällä kyttäävä kassaneiti on seurannut sinua valvontakameralla koko matkan kotoa kauppaan, ja tietää hinnan

        Seli seli... Vastaa vaan kysymykseen, että miten ruoka on OIKEASTI mukamas kolminkertaistunut hinnaltaan! Siis 50€ > 150€
        Ei ne kaupoissa hinnat muutu noin vain asiakkaiden pärstän mukaan! Eikä asiakasta kytätä valvontakameralla, on niillä kassoilla muutakin homma!
        Joku kakara täällä näköjään trollaa!

        jotainrajaatrollilla


    • Anonyymi

      Jotkut elämäänsä kyllästyneet trollaa köyhyyspalstalla kuinka paljon heillä rahaa menee vaikka ruokakauppaan nooh listais edes terveellisiä ruokavalintoja. Vaikka syö esimerkiksi paljon kalaa niin tulee ostettaessa maksaan. Ei ruokaan tarvi laittaa mahdottomia rahoja vaikka esim tuo kala,tarjouksissa sillon tällön muikku,silakka,lohifilee sitten silliä purkissa.Mitä sitä kalaa tarvii kiloa syödä uosta vaan. Jos vaikka paistaa muikkua niin kylkiäiseksi perunaa,porkkanaraastetta.

    • Anonyymi

      Höpö höpö mitä liioteltua paskaa, ei se ihan noin paljoa ole noussut ja sitäpaisti -60% aleja löytää välillä oikein kivasti.

      • Anonyymi

        Minusta on hyvä että hinnat nousee, niin jää meille varakkaille enempi ostettavaa. Minusta on oikein että käyhät joutuu tinkimään asioista, se kasvattaa ihmistä Aina ei ole hyvä asia että voi ostaa mitä haluaa. Minä olen aina voinut joten olen oikea ihminen siitä puhumaan.
        Lapsena sain kaiekn mitä halusin ja aina oli mulla rahaa käytössä. Siitä oli kaverit kateellisia. Opin siihen että ei kannata rahasta huudella, se luo lisää kateutta ja pahaa oloa.

        Aikuisena en huutele enkä puhu enempää raha asioita kuin kukaan muukaan. Ystäväni tietää että olen varakas, mutta se ei ole meidän puheen aihe, Käytän rahaa ihan normaalisti, en pröystäile enkä jakele näyttääksein että minäpä voin.
        Joskus tarjoon ruokaa tai juomaa, mutten ylenmäräisesti, raha on minulle ihan tavallinen asia. Aivan kuin keskustelisi säästä. Kun se on ollut koko elämän mukana niin se sama kuin laitat takin päällesi kun lähdet ulos. Näin otan myös lompakon, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on hyvä että hinnat nousee, niin jää meille varakkaille enempi ostettavaa. Minusta on oikein että käyhät joutuu tinkimään asioista, se kasvattaa ihmistä Aina ei ole hyvä asia että voi ostaa mitä haluaa. Minä olen aina voinut joten olen oikea ihminen siitä puhumaan.
        Lapsena sain kaiekn mitä halusin ja aina oli mulla rahaa käytössä. Siitä oli kaverit kateellisia. Opin siihen että ei kannata rahasta huudella, se luo lisää kateutta ja pahaa oloa.

        Aikuisena en huutele enkä puhu enempää raha asioita kuin kukaan muukaan. Ystäväni tietää että olen varakas, mutta se ei ole meidän puheen aihe, Käytän rahaa ihan normaalisti, en pröystäile enkä jakele näyttääksein että minäpä voin.
        Joskus tarjoon ruokaa tai juomaa, mutten ylenmäräisesti, raha on minulle ihan tavallinen asia. Aivan kuin keskustelisi säästä. Kun se on ollut koko elämän mukana niin se sama kuin laitat takin päällesi kun lähdet ulos. Näin otan myös lompakon, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

        Paskatrolli, mutta jos tosijuttu, niin ei vittu teitä ihmisiä. :DD

        PS. Minun tarvinnu vähentää oikeestaa mistään, vaikka köyhä olenkin, vituttaako.
        Löytyy meidän kylillä vähänväliä -60% vaikka mitä herkkujen herkkuja tuolta marketista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskatrolli, mutta jos tosijuttu, niin ei vittu teitä ihmisiä. :DD

        PS. Minun tarvinnu vähentää oikeestaa mistään, vaikka köyhä olenkin, vituttaako.
        Löytyy meidän kylillä vähänväliä -60% vaikka mitä herkkujen herkkuja tuolta marketista.

        Ei kaikki ole trolleja vaikka siltä tuntuu.

        Ja jokaine uskoo siihen mitä haluaa uskoa.
        Joskus ne toielle tavalliset asiat voi olla kateuden tai ihmettlyn aihe, joillekin ei.

        Meillä kaikilla on omanlainen elämä, ja siihen voi osaltaan vaikuttaa hyvällä tai pahalla. Mikään kinastelun aihe ei ole toisen elämä.


    • Anonyymi

      Koita nyt tehdä tuolle kateudelle jotain kun jatkuvasti kirjoitat siitä.Yksinasuvale jo pelkästään toimeentulotuki 550eur kk ni mitä ruokaa tuolla ei saa.

      • Anonyymi

        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä ruokkii hyvin jopa koko perheen, niin miten ei mukamas yksi henkilö sillä pärjää!!
        Me ollaan vaimon kanssa kaksistaan ja meillä riittää viikossa 30€ ruokaan, syödään ihan hyvin, on broileria, kalaa ym. Mikä pakko on ostella kalliita herkkuja, kun ihan perus ruoka on halpaa ja itse voi tehdä ruokaa! Juuri tein ison satsin perunasoselaatikkoa, kun oli K-marketissa naudan jauhelihaa tarjouksessa 400g maksoi 2,70€, ostin kaksi rasiaa sitä, maksoi 5,40€. Toisesta rasiasta tein makaronilaatikkoa ison satsin ja vein siitä vielä pienessä vuoassa vanhalle äidillenikin.
        Lidlissä oli kaurahiutaleet 0,46€ 500g paketti, ostin kerralla niitä 10, joten maksoi 4,60€ ja siitä riittää monta kuukautta syödä aamupuuroa!
        Meillä on joka aterialla aina jotain salaattia, kun syödään paljon kasviksia muutenkin, ei ole nekään kalliita, salaattia voi tehdä melkein mistä vaan, kaalia, kurkkua, lanttua, porkkanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä ruokkii hyvin jopa koko perheen, niin miten ei mukamas yksi henkilö sillä pärjää!!
        Me ollaan vaimon kanssa kaksistaan ja meillä riittää viikossa 30€ ruokaan, syödään ihan hyvin, on broileria, kalaa ym. Mikä pakko on ostella kalliita herkkuja, kun ihan perus ruoka on halpaa ja itse voi tehdä ruokaa! Juuri tein ison satsin perunasoselaatikkoa, kun oli K-marketissa naudan jauhelihaa tarjouksessa 400g maksoi 2,70€, ostin kaksi rasiaa sitä, maksoi 5,40€. Toisesta rasiasta tein makaronilaatikkoa ison satsin ja vein siitä vielä pienessä vuoassa vanhalle äidillenikin.
        Lidlissä oli kaurahiutaleet 0,46€ 500g paketti, ostin kerralla niitä 10, joten maksoi 4,60€ ja siitä riittää monta kuukautta syödä aamupuuroa!
        Meillä on joka aterialla aina jotain salaattia, kun syödään paljon kasviksia muutenkin, ei ole nekään kalliita, salaattia voi tehdä melkein mistä vaan, kaalia, kurkkua, lanttua, porkkanaa!

        Kyllä ruokakaupassa pärjää edelleen ihan hyvin kun jättää ne kalliit fileet sinne
        hyllyyn ja keskittyy niiden edullisten peruselintarvikkeiden ostoon.
        Kasvikset ja juurekset ovat todella halpoja. Niitä kannattaa suosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ruokakaupassa pärjää edelleen ihan hyvin kun jättää ne kalliit fileet sinne
        hyllyyn ja keskittyy niiden edullisten peruselintarvikkeiden ostoon.
        Kasvikset ja juurekset ovat todella halpoja. Niitä kannattaa suosia.

        Raha riittää hyvin riisiin ja makarooniin, muuta ei tarvi rahalla ostaa. Ei kannata edes mennä supermarketteihin, senkun hakee työttömien yhdistykseltä, sieltä saa usein riisiä ja makaroonia ihan ilmaiseksi.

        Työttömät ei ruokaa tarvi, eikä työlliset. Jätetään ne muille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä ruokkii hyvin jopa koko perheen, niin miten ei mukamas yksi henkilö sillä pärjää!!
        Me ollaan vaimon kanssa kaksistaan ja meillä riittää viikossa 30€ ruokaan, syödään ihan hyvin, on broileria, kalaa ym. Mikä pakko on ostella kalliita herkkuja, kun ihan perus ruoka on halpaa ja itse voi tehdä ruokaa! Juuri tein ison satsin perunasoselaatikkoa, kun oli K-marketissa naudan jauhelihaa tarjouksessa 400g maksoi 2,70€, ostin kaksi rasiaa sitä, maksoi 5,40€. Toisesta rasiasta tein makaronilaatikkoa ison satsin ja vein siitä vielä pienessä vuoassa vanhalle äidillenikin.
        Lidlissä oli kaurahiutaleet 0,46€ 500g paketti, ostin kerralla niitä 10, joten maksoi 4,60€ ja siitä riittää monta kuukautta syödä aamupuuroa!
        Meillä on joka aterialla aina jotain salaattia, kun syödään paljon kasviksia muutenkin, ei ole nekään kalliita, salaattia voi tehdä melkein mistä vaan, kaalia, kurkkua, lanttua, porkkanaa!

        Minusta tuo 9 e on liian suuri raha.

        Kyllä perhe elää 50 setillä viikko, ihan reippaasti. On kauheeta kun palkat on niin suuret, veroa pitäisi reippaasti nostaa aiknakin 69 % ja kaikki etuudet pois.
        50 senttiä niin perhe elää hyvin. Jos ei elä, pitää katsoa peiliin, mihin sitä rahaa pitäisi laittaa, viinaan ja kaljaan?? huh hei, kyllä 1 dl riisiä niin siitä elää 5 henkinen perhe täysin!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä ruokkii hyvin jopa koko perheen, niin miten ei mukamas yksi henkilö sillä pärjää!!
        Me ollaan vaimon kanssa kaksistaan ja meillä riittää viikossa 30€ ruokaan, syödään ihan hyvin, on broileria, kalaa ym. Mikä pakko on ostella kalliita herkkuja, kun ihan perus ruoka on halpaa ja itse voi tehdä ruokaa! Juuri tein ison satsin perunasoselaatikkoa, kun oli K-marketissa naudan jauhelihaa tarjouksessa 400g maksoi 2,70€, ostin kaksi rasiaa sitä, maksoi 5,40€. Toisesta rasiasta tein makaronilaatikkoa ison satsin ja vein siitä vielä pienessä vuoassa vanhalle äidillenikin.
        Lidlissä oli kaurahiutaleet 0,46€ 500g paketti, ostin kerralla niitä 10, joten maksoi 4,60€ ja siitä riittää monta kuukautta syödä aamupuuroa!
        Meillä on joka aterialla aina jotain salaattia, kun syödään paljon kasviksia muutenkin, ei ole nekään kalliita, salaattia voi tehdä melkein mistä vaan, kaalia, kurkkua, lanttua, porkkanaa!

        Tosi köyhä kun menee kauppaan ni se on ensimmäisenä leipä,maito,leike. Ensin täytyisi pähkäillä onko perunoita,sitten jauheliha,broilerinkoipia itsellä ainakin menee noin. Leipää on pakastimessa ja maitoa en juurikaan juo.Aamun aloitan kauravellillä ja käytän pikakaurahiutaleita. Joskus ostin kanan fileesuikaleita mutta siirryin koipiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha riittää hyvin riisiin ja makarooniin, muuta ei tarvi rahalla ostaa. Ei kannata edes mennä supermarketteihin, senkun hakee työttömien yhdistykseltä, sieltä saa usein riisiä ja makaroonia ihan ilmaiseksi.

        Työttömät ei ruokaa tarvi, eikä työlliset. Jätetään ne muille .

        Jos rahasi ei riitä muuhun, kuin riisiin ja makaroniin, niin mihin ihmeeseen tuhlaat rahasi???
        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä kyllä pystyy ostamaan muutakin.

        Tuolla 9€ ostaa melkein 10kg kaurahiutaleita, ne maksaa 0,46€ 500g paketti! 10kg kaurahiutaleita maksa 9,20€, on edullista!

        Ostin itse tarjouksesta 800g naudanjauhelihaa, maksoi 5,40€, onko kallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rahasi ei riitä muuhun, kuin riisiin ja makaroniin, niin mihin ihmeeseen tuhlaat rahasi???
        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä kyllä pystyy ostamaan muutakin.

        Tuolla 9€ ostaa melkein 10kg kaurahiutaleita, ne maksaa 0,46€ 500g paketti! 10kg kaurahiutaleita maksa 9,20€, on edullista!

        Ostin itse tarjouksesta 800g naudanjauhelihaa, maksoi 5,40€, onko kallista!

        Ei se riitä, jos muut muuta väittää, niin he asuvat vanhempien helmoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rahasi ei riitä muuhun, kuin riisiin ja makaroniin, niin mihin ihmeeseen tuhlaat rahasi???
        Toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, sillä kyllä pystyy ostamaan muutakin.

        Tuolla 9€ ostaa melkein 10kg kaurahiutaleita, ne maksaa 0,46€ 500g paketti! 10kg kaurahiutaleita maksa 9,20€, on edullista!

        Ostin itse tarjouksesta 800g naudanjauhelihaa, maksoi 5,40€, onko kallista!

        Kun lukee näitä köyhyyspalstan juttuja niin ihmettelen sitä kun joillakin rahat ei riitä mihinkään niin mihkä ihmeeseen ne sitten menee kuin ruokaan.Yksinasuvalle toimeentulotuki on 550eur kk ja tuossa laskelmassa huomioitu ruoan osuus 9eur per päivä.Hyvin hyvin monella menee rahat alkoholiin,tupakkaan,peleihin. Ryyppää rahansa ensin sitten tyhjillä tölkeillä ostaa alennetun makkarapaketin jugoliste kun säästin.Mitään säästä kun persaukinen.


    • Anonyymi

      Meille tulee hyvin kelan tukia, kaksi aikusta saa hyvin rahaa kelasta. Koskaan ei tarvi kitkutella eikä töitä tehdä. Kivaa elämää. Tänäänkin lötköteltiin takaihalla ja tilattiin ruokaa ja käytiin uimassa. Talvarit heitetty pois tänään. Mahtavaa olla vaan. Kelan kanssa katsiiolla kavaeri.

    • Anonyymi

      Lasarus on aina seurana vaan joosefia ei aina ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2139
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1306
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1276
    Aihe