Pelko suolistosyövästä

Anonyymi-ap

Alkuun kerron, että olen menossa lääkäriin tiistaina.

Mulla on ollut enemmän tai vähemmän koko kevään ajan lisääntymään päin olevia vatsakipuja vyötärön seudulla ja alavatsassa. Eniten kipua ja epämukavaa oloa tuntuu kuitenkin vasemman käden puolella vyötäröllä, navan korkeudella suunnilleen. Kipu tuntuu aina hyvin spesifisti tässä samassa kohdassa jatkuvasti. Kivut eivät ole kovia vaan arvioiden 0-10 sanoisin että n.3-4. Olo on kuitenkin inhottava ja turvonnut.
Minulla on myös paljon ilmaa vatsassa, röytäilen paljon ja minua on myös alkanut närästämään.
Uloste on useimmiten löysää ja tosi pahanhajuista, melko vaaleaa ja välillä jopa vihertävää. Verta en ole siinä ikinä nähnyt. Silloin kun uloste on kiinteämpää, se on muodoltaan hieman litteää. Ikään kuin jokin suolessa painaisi sitä hieman kasaan :/

Ruokavaliossa ei ole tapahtunut muutosta kevään aikana, vaan oireet alkoivat helmikuussa ihan yhtäkkiä ja menevät koko ajan pahemmiksi.

Olen ihan varma, että minulla on suolistosyöpä. Olen 32-vuotias perusterve nainen, ylipainoa on, mutta olen myös laihduttanut 15kg pari vuotta sitten. Verikokeet otettiin tällä viikolla ja siellä kaikki ok. Hb 125 ja crp normaali myös.

En pysty olemaan. Murehdin jatkuvasti oireitani ja pelkään pahinta. Onko muita vaihtoehtoja tilanteessani kuin syöpä!?

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On olemassa paljon erilaisia suolistosairauksia, nekin ovat yleistymässä koko ajan.
      Ihmisillä on usein paha tapa alkaa heti ensimmäiseksi epäillä kaikkein pahinta vaihtoehtoa.
      Hyvä kuitenkin, että olet lääkäriin menossa. Hyvä asia on se, että Hb ja crp ovat kunnossa.

    • Anonyymi

      Hyvä että pääset lääkäriin. Lääkäri ehkä lähettää sinut kolonoskopiaan eli paksusuolen ptähystykseen sairaalaan. Siinä selviää peräsuolen, paksusuolen ja ehkä alun ohutsuoltakin tilanne. Näet itsekin monitorista, miltä suolen sisällä näyttää. Tähystäjä voi ottaa myös koepaloja tutkittavaksi. Tavallisesti tähystys on jokseenkin kivuton. Mutta siihen valmistautuminen vaati suolen tyhjennyksen dieetillä ja ulostusaineilla.

    • Anonyymi

      Voimia. Vaikka olisikin huonoja uutisia niin 66% on vielä hengissä viiden vuoden kuluttua. Elä täysillä ja tuhlaa kaikki. Ennen menee kameli neulan silmästä kuin rikas pääsee taivaaseen.

    • Anonyymi

      Kävin kaihileikkauksessa. Se tehtiin päiväkirurgiassa. Ajattelin että nyt stressi loppuu. Mitä vielä, nyt pitää mennä jatkotutkimuksiin epäillyn suolistosyövän vuoksi. Jumala pistää taakkaa sen verran kuin jaksaa kantaa ei yhtään enemmäm.

    • Anonyymi

      Ystävättärelläni oli myös kipuja ja meni lääkäriin ja sanoivat että on ruma suoli mutta ei mitään syöpää , oli ollut jotai fisteleitä monessa kohdassa . Sai jotain lääkkeitä ja parani,
      Hänkin pelkäsi kovasti syöpää enne kun meni ja oli niin hermona lääkärissä että oli meinannut alkaa itkemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1798
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1502
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      854
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      738
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      711
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      701
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      686
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe