Tällöin havaitaan että Jumalia on enemmän kun lasketaan kaikki Jumalan Jumalapojat mukaan.
1.Mooseksen kirja:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
1.Mooseksen kirja:
3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
1.Mooseksen kirja:
6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
1.Mooseksen kirja:
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Job:
1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
Saatana Jeesuksen veli?
Vaadin ehdottomasti että Jumalien lukumäärä on laskettava uudestaan.
44
301
Vastaukset
Tuossa oli vain kristinuskonharhan epäjumalat!
Jumalia laskettaessa täytyy huomioida kaikki muutkin jumalat.- Anonyymi
HEMAT JA TORRET ON TAAS VÄÄRÄLLÄ SIVULLA MOSKEIJA SYNAGOGA HELLUNTAILAISET LESTAT ON ERIKSEEN SAMOIN ORTODOKSIT JEHOVAT KOITTAKAA NYT RYHDISTÄYTYÄ. KÄYTTE OIKEIN OSTAAN LENNOT EGYPTIIN FAARAOIDEN MAILLE.
Anonyymi kirjoitti:
HEMAT JA TORRET ON TAAS VÄÄRÄLLÄ SIVULLA MOSKEIJA SYNAGOGA HELLUNTAILAISET LESTAT ON ERIKSEEN SAMOIN ORTODOKSIT JEHOVAT KOITTAKAA NYT RYHDISTÄYTYÄ. KÄYTTE OIKEIN OSTAAN LENNOT EGYPTIIN FAARAOIDEN MAILLE.
Ahdistaako vai onko muumimaista ummetusta?
- Anonyymi
Kai otit huomioon, että Raamatussa myös Saatanasta käytetään Jumalan nimeä?
Tästä tulee jo kaksi Jumalaa, joille molemmille jumalille on jopa UT:ssa oma evankeliumi, eikä tarvitse juttuun edes sotkea jumalanpoikia.
Ja jos et tätä tiedä, ymmärrä, ole Raamatusta havainnut, saa koko aloituksesi vetää vessanpöntostä alas.- Anonyymi
Ja jos perehdyt Jobin tarinaan, niin hänhän uhraa uhrikulttijumalalleen, ja juuri tuo Jumala on Raamatusta Jeesuksen sanoin Saatana.
Niinpä ilmestyskirja kertoo, luku 12, että miten uskovaiset, jotka eivät tiedon perusteella, ne Luojajumalan sanat 1.Moos.3:22 - tai ateistit, joka ilmeisesti olet - erota Saatanaa Jumalasta, he laittavat ne Jobin tavoin molemmat samaan taivaaseen, kun Saatanan koti on todellisuudessa helvetissä ja Jumalan taivaassa.
On sitten ateisti tai uskovainen, mutta joka tapauksessa on tyhmä, niin molemmat puolet kyllä onnistuvat päivät pitkät herjaamaan niin Jumalaa kuin Jeesustakin juutalaisten käskystä.
Onko mitään muuta niin viisasta kuin on juutalainen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos perehdyt Jobin tarinaan, niin hänhän uhraa uhrikulttijumalalleen, ja juuri tuo Jumala on Raamatusta Jeesuksen sanoin Saatana.
Niinpä ilmestyskirja kertoo, luku 12, että miten uskovaiset, jotka eivät tiedon perusteella, ne Luojajumalan sanat 1.Moos.3:22 - tai ateistit, joka ilmeisesti olet - erota Saatanaa Jumalasta, he laittavat ne Jobin tavoin molemmat samaan taivaaseen, kun Saatanan koti on todellisuudessa helvetissä ja Jumalan taivaassa.
On sitten ateisti tai uskovainen, mutta joka tapauksessa on tyhmä, niin molemmat puolet kyllä onnistuvat päivät pitkät herjaamaan niin Jumalaa kuin Jeesustakin juutalaisten käskystä.
Onko mitään muuta niin viisasta kuin on juutalainen!Raamattu ei ole tyhmä kirja, se on viisas kirja, mutta se ei paljon auta, jos lukija ovat tyhmiä.
- Anonyymi
No Mooses parka ennusti Jeesuksen kyllä mutta kuoli siinailla !!!! Kristityt kuitenkin pysyy pojassa Jeesuksessa teidän on ihan turha vääntää täällä juutalaista saatanaa kuulkaa.Job oli juutalainen eikä kristitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ole tyhmä kirja, se on viisas kirja, mutta se ei paljon auta, jos lukija ovat tyhmiä.
Luepa nyt, aloittaja aloitusviestistäsi uudelleen 1.Moos.3:22, ja alleviivaa sana TIETÄÄ. Ja tietäminen syntyy tiedosta, jota Rasmattu tähän aiheeseen liittyen on täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa nyt, aloittaja aloitusviestistäsi uudelleen 1.Moos.3:22, ja alleviivaa sana TIETÄÄ. Ja tietäminen syntyy tiedosta, jota Rasmattu tähän aiheeseen liittyen on täynnä.
Ja tuota TIETOA hyvän ja pahan tiedon erottamiseksi Raamatusta laitan päivät pitkät, mutta kukaan ei kuule, eikä näe.
Ei voi TIETÄÄ ilman tietoa - ilman sitä luullaan ja kuvitellaan. Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ole tyhmä kirja, se on viisas kirja, mutta se ei paljon auta, jos lukija ovat tyhmiä.
Lienet lukenut aborttiohjeenkn raamatusta?
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan!
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
En minä ole uskovainen. Hankin vain tietoa, ja tutkin, että mihin käsketään uskoa. Eihän sitä ilman tietoa tiedä?! Oletpa tyhmä.
On sitä satukirjassakin juoni, eikä Noita laita uuniin Prisessa Ruususta, vaan lapset, eikä samainen Ruusunen kulje ilman vaatteita, johon tarvitaan lapsi huomauttamaan, etteihän keisarilla ole edes vaatteita.
Sinä olet uskovainen, jos suhtaudut tietoon kuvaamallasi tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole uskovainen. Hankin vain tietoa, ja tutkin, että mihin käsketään uskoa. Eihän sitä ilman tietoa tiedä?! Oletpa tyhmä.
On sitä satukirjassakin juoni, eikä Noita laita uuniin Prisessa Ruususta, vaan lapset, eikä samainen Ruusunen kulje ilman vaatteita, johon tarvitaan lapsi huomauttamaan, etteihän keisarilla ole edes vaatteita.
Sinä olet uskovainen, jos suhtaudut tietoon kuvaamallasi tavalla.Lisäystä, mutta jos olet viisas, luet mitä tietoa Raamatusta jaan, etkä suhtaudu asenteellisesti, että tiedon jakaminen Raamatusta on yhtä kuin uskovaisuus. Tekisi hyvää ateistienkin edes tietää, että mitä siellä kirjassa TODELLA sanotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä, mutta jos olet viisas, luet mitä tietoa Raamatusta jaan, etkä suhtaudu asenteellisesti, että tiedon jakaminen Raamatusta on yhtä kuin uskovaisuus. Tekisi hyvää ateistienkin edes tietää, että mitä siellä kirjassa TODELLA sanotaan.
Mutta tässä kohdin nyt tulee oikein hyvin näkyviin, että miten ateisti onkin vain uskovaisen kolikon kääntöpuoli.
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä, mutta jos olet viisas, luet mitä tietoa Raamatusta jaan, etkä suhtaudu asenteellisesti, että tiedon jakaminen Raamatusta on yhtä kuin uskovaisuus. Tekisi hyvää ateistienkin edes tietää, että mitä siellä kirjassa TODELLA sanotaan.
Silkkaa paskaa raamattu on kannesta kanteen, fiktiivistä teosta ei saa pysymään kasass koska valehtelevia kirjoittajia on aivan liikaa.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Silkkaa paskaa raamattu on kannesta kanteen, fiktiivistä teosta ei saa pysymään kasass koska valehtelevia kirjoittajia on aivan liikaa.
Minä ajattelen sinusta juuri noin.
Anonyymi kirjoitti:
Onko mitään muuta niin viisasta kuin on juutalainen!Puhut luojajumalasta kohdassa 1.Moos.3:22 siinähän luojajumala ilmoittaa nimensä joka on JHWH. Ajattele, luomiskertomuksetkin joihin vetoat, ovat selvästi puppua ja olet näköjään ollut liian toope edes huomaamaan sitä. Luet käännöstekstiä jossa JHWH väittää luoneensa koko maailman. Ei tietenkään voi olla totta!!!
Uskomasi jumala on ilmeisesti materiamöhkäle kun hän jopa asuu jossain. Israelin JHWH on henkiolento joka asuu niiden luona joilla nöyrä mieli ja särkynyt sydän.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan! Juuri niin!
Markuksen evankeliumi:
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Galatalaiskirje:
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
- Anonyymi
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."- Anonyymi
Toi onkin kirjoitusvirhe Ilmestyskirja 22 pelkkä tähti kuvaa Jeesuksen syntymää Betlehemin tähti . Kointähti oli se joka halusi itse olla Jumala joka kiusasi Jeesusta kun taas judet oli menettänyt syntiensä tähden sen niin sanotun esikoisuuden joutuneet pakkosiirtoon ja eufratille sulttaanien haaremeihin kuten myös estä kirjassa satuja kerrotaan siitä Babylon on mesopotania eufratia.Jeesus tuli kirotuksi syntiensä tähden pilkatuksi maailman edessä häpäisivät jumalansa synneillään. Niinkuin Jeesus sanoi pahuuden ja ilkeyden. Jopa veronkerääjänä oli liikaa verottanut juutalainen Sakkeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi onkin kirjoitusvirhe Ilmestyskirja 22 pelkkä tähti kuvaa Jeesuksen syntymää Betlehemin tähti . Kointähti oli se joka halusi itse olla Jumala joka kiusasi Jeesusta kun taas judet oli menettänyt syntiensä tähden sen niin sanotun esikoisuuden joutuneet pakkosiirtoon ja eufratille sulttaanien haaremeihin kuten myös estä kirjassa satuja kerrotaan siitä Babylon on mesopotania eufratia.Jeesus tuli kirotuksi syntiensä tähden pilkatuksi maailman edessä häpäisivät jumalansa synneillään. Niinkuin Jeesus sanoi pahuuden ja ilkeyden. Jopa veronkerääjänä oli liikaa verottanut juutalainen Sakkeus.
Beetlehemin tähti tulee, kuten kaste ja ehtoollinenkin Mithran kultista kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Beetlehemin tähti tulee, kuten kaste ja ehtoollinenkin Mithran kultista kristinuskoon.
Älä sovittele tätä Luciferin Kointähti -ideaa Jeesukseen, vaan hänestä tehtyyn Kristuskulttiin, eli Kristukseen, millä ei ole todellisuudessa mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, on vain hänen nimensä hyväksikäyttöä. Ensimmäinen aivotyö pitäisi ylipäätään olla se, että todella ymmärtää Jeesuksen nimen ja Kristus nimen eron. Ne eivät esiinny edes Augsburgin tunnustuksessa samalla kohtaa tai yhdessä.
Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Auringonjumalalle., Ja kristuskultin perusta on juuri zarahustralaisuuden kautta Mithran-kultissa, joka lyötiin kristinuskon kanssa päällekkäin Roomassa keisarin toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sovittele tätä Luciferin Kointähti -ideaa Jeesukseen, vaan hänestä tehtyyn Kristuskulttiin, eli Kristukseen, millä ei ole todellisuudessa mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, on vain hänen nimensä hyväksikäyttöä. Ensimmäinen aivotyö pitäisi ylipäätään olla se, että todella ymmärtää Jeesuksen nimen ja Kristus nimen eron. Ne eivät esiinny edes Augsburgin tunnustuksessa samalla kohtaa tai yhdessä.
Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Auringonjumalalle., Ja kristuskultin perusta on juuri zarahustralaisuuden kautta Mithran-kultissa, joka lyötiin kristinuskon kanssa päällekkäin Roomassa keisarin toimesta.Mutta ihmettelen myös muutamaa - kuten edelle laittamaasi ilmestyskirjan kohtaa, joilla johdetaan harhaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että vakuuttelut, ettei mitään saa muuttaa,ovatkin kuin vain alleviivaus näihin vääriin kohtiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihmettelen myös muutamaa - kuten edelle laittamaasi ilmestyskirjan kohtaa, joilla johdetaan harhaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että vakuuttelut, ettei mitään saa muuttaa,ovatkin kuin vain alleviivaus näihin vääriin kohtiin.
Toinen kohta on se joiden, joiden otsaan tai mihin nyt olikin - kirjoitettu Jeesuksen/hänen isänsä nimi eli Jeesuksen opettama Israelin Jumalan, veisaavat Mooseksen virttä, kun juuri Mooseksen kultin vastustamisesta Jeesus tapettiin. Tai sitten kohtaan sisältyy jokin niin hieno ajatus, etten sitä ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitusvirhe?
Jo vuoden 1776 käännöksessä oli tuo "käännösvirhe"!
Biblia (1776)
Ilm. 22:16 Minä Jesus lähetin minun enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Davidin juuri ja suku, se kirkas kointähti.
Ja tuo sama "kirjoitusvirhe" jopa jo vuoden 1642 käännöksessäkin!
Biblia, Se on Coco Pyhä Raamattu Suomexi (1642)
Pyhän Johannexen Theologin Ilmestys
XXII. Lucu .
Ilm 22:16 Minä Jesus lähetin minun Engelini/ todistaman näitä teille Seuracunnisa: Minä olen Dawidin juuresta ja sugusta/ kircas Cointähti.
"Kirjoitusvirhe" jo lähes 400 vuotta, eikä sitä "kirjoitusvirhettä" vieläkään ole korjattu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen kohta on se joiden, joiden otsaan tai mihin nyt olikin - kirjoitettu Jeesuksen/hänen isänsä nimi eli Jeesuksen opettama Israelin Jumalan, veisaavat Mooseksen virttä, kun juuri Mooseksen kultin vastustamisesta Jeesus tapettiin. Tai sitten kohtaan sisältyy jokin niin hieno ajatus, etten sitä ymmärrä.
"Mooseksen kultin vastustamisesta" ?
Ei vaan oletetusta vallankumouksellisesta toiminnasta roomalaisia vastaan!
Kansa piti Johannes Kastajaa ja Jeesusta molempia messiaina, joita odotettiin kahta, vapauttamaan Israel roomalaisten ikeestä.
Jeesus petti siinä israelilaisten odotukset itsestään.
Matteuksen evankeliumi:
22:17 Sano siis meille: miten arvelet? Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"
22:21 He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
Luukkaan evankeliumi:
22:36 Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.
Luukkaan evankeliumi:
22:49 Kun nyt ne, jotka olivat hänen ympärillään, näkivät, mitä oli tulossa, sanoivat he: "Herra, iskemmekö miekalla?"
Markuksen evankeliumi:
14:43 Ja heti, hänen vielä puhuessaan, Juudas, yksi niistä kahdestatoista, saapui, ja hänen mukanaan joukko ylipappien ja kirjanoppineiden ja vanhinten luota, miekat ja seipäät käsissä.
Sotilaat odottivat aseellista vastarintaa kapinoitsijoilta, joksi Jeesuksenkin laskivat.
Niin Pilatus kysyi häneltä: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?"
- Anonyymi
Voitko jo lopettaa tän luterilaisen pilkkaamisen ja Mooses jutut oikeesti. Sä voi synagogalla ja hellareissa leikkiä Siinain Egyptin Moosesta miten paljon tahansa laitat sandaalit jalkaan ja lakanan päällesi luet Moosesta älä varasta älä varasta älä varasta älä himoitse älä himoitse älä himoitse älä tee huorin älä huoraa älä huoraa uhraat pari lammasta viikossa syöt ne ja olet muuttamassa jordanille siellä on kaarneita kultakala ja voit kastautua joka päivä parannukseen älä varasta kohdan rikkomisesta....
- Anonyymi
Jeesuksen juutalaisuus päättyi ristillä. Se on tehty. Piste The end. Koko maapallo sai kuulla tämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen juutalaisuus päättyi ristillä. Se on tehty. Piste The end. Koko maapallo sai kuulla tämän.
Eikä Jeesus edes ollut juutalainen, vaan israelilainen. Juutalaiset ovat Benjaminin heimoa. VT:n mukaan Benjamin on 'raatelevainen susi, joka saalistaa aamulla ja jakaa saaliin illalla'. Paavali oli Benjaminin heimoa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Jeesus edes ollut juutalainen, vaan israelilainen. Juutalaiset ovat Benjaminin heimoa. VT:n mukaan Benjamin on 'raatelevainen susi, joka saalistaa aamulla ja jakaa saaliin illalla'. Paavali oli Benjaminin heimoa..
Tässä nyt yksi esimerkki Raamatun tiedosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä nyt yksi esimerkki Raamatun tiedosta.
Ja luterilaisuuden kuin koko kristinuskon Jumala on juuri se Mooseksen Jumala, joka ärjyen tulivuoren äänellä antoi ne kymmenen käskyä tämä Benjaminilaisen Paavalin syntiopilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja luterilaisuuden kuin koko kristinuskon Jumala on juuri se Mooseksen Jumala, joka ärjyen tulivuoren äänellä antoi ne kymmenen käskyä tämä Benjaminilaisen Paavalin syntiopilla.
Tässä Raamatusta:
5.Moos. "4:11 Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä. Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen. Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."
Tosin kristityt joutuivat tekemään uuden liitton Jeesuksen verellä, kun lähtivät seuraamaan ihmeidentekijää, jonka tämä Jahve, tulivuorenjumala, määrää surmattavaksi saman Mooseksen kirjan 13. luvun mukaan. - Anonyymi
"Sä voi synagogalla ja hellareissa leikkiä"
Minä olen luterilainen ja olen vain noudattanut kehoitusta tutkia Raamattua!
Miksi pidät Raamatun lukemista ja tutkimista noin pahana syntinä?
Eivätkö kestä siitä löytyvät totuudet päivänvaloa?
Lukisit itsekin Raamattua, etkä vain märisisi sitä kun muut sitä lukevat!
- Anonyymi
Totuuksia on vain yksi. Totuus on filosofinen käsite, sitähän me Jumalaksi kutsumme. Minua ei haittaisi jos joka elämänalueelle ja toiveille olisi oma "jumalansa". Kalastuksenharrastajan voin aivan mainiosti pyytää Ahdin antamaan antinsa, ei siitä kai kenellekään mitään haittaa koidu. Ahti on uskovaisen ja sinun Jumalsi kaltainen, mutta Totuus on se minkä tiedämme vallitsevan, mutta jota emme koskaan itse hallitse. Jumalien kanssa kannattaa olla varuillaan, sillä niiden nimissä toimiminen kadottaa järjen ja myötätunnon.
- Anonyymi
"Totuuksia on vain yksi. Totuus on filosofinen käsite, sitähän me Jumalaksi kutsumme."
Jahas, vai Jumalaksi kutsumme totuutta. Sitäkö Jumalan totuutta, joka Jeesuksen nimeen teurastetaan uhrilampaana ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että pelastumme tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaamme?
Ei ihan riitä, että totuus on yksi käsite nimellä Jumala. Ehkä Jumala nimen filosofiseen käsitteeseen tarvitaan jotakin muutakin kuin pelkkä nimi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totuuksia on vain yksi. Totuus on filosofinen käsite, sitähän me Jumalaksi kutsumme."
Jahas, vai Jumalaksi kutsumme totuutta. Sitäkö Jumalan totuutta, joka Jeesuksen nimeen teurastetaan uhrilampaana ja syödään kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, että pelastumme tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaamme?
Ei ihan riitä, että totuus on yksi käsite nimellä Jumala. Ehkä Jumala nimen filosofiseen käsitteeseen tarvitaan jotakin muutakin kuin pelkkä nimi?Jos me määrittelemme Jumalan persoonaksi ja kaikkivaltiaaksi, on hän aika pieni kun mahtuu määritelmäämme ja tekee tahtomme mukaan. Sen on toki inhimilistä, mutta vikaan menee. Kaikkivaltias kutistuu oman tahtomme kokoiseksi.
Monelle riittää se että yrittää elää totuudenmukaisesti ja yrittää olla uskomatta muuhun. Kyllähän me silti tiedämme mikä on hyvää ja oikein. Jos ei muuten, niin elämä opettaa.
- Anonyymi
Jumalia on Raamatussa paljon. Ei vain yhtä eikä kahta vaan todella useita. Sen osoittavat aloituksessa mainitut tekstilainaukset.
- Anonyymi
Kehityskulku näyttää Raamatussa etenevän monijumalaisuudesta yksijumalaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehityskulku näyttää Raamatussa etenevän monijumalaisuudesta yksijumalaisuuteen.
Ja ateismissa vielä yhden vähemmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kehityskulku näyttää Raamatussa etenevän monijumalaisuudesta yksijumalaisuuteen."
Kehityskulku on mennyt kanaanilaisesta monijumaluudesta hellenistiseen monijumaluuteen. Vanhoja jumalia hylätään ja uusia otetaan tilalle. Se on ollut jatkuva prosessi, ja kristinuskossa ekumeenisissa kirkolliskokouksissa on vielä lisäilty uusia jumalia vanhojen rinnalle.
Suomalaisiin jumaliin luetaan kuuluvaksi mm. tontut, menninkäiset ja haltiat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat
Raamatun jumalkäsitys on yhtä monijumalainen. Kristinuskossa vastaavia jumalia ovat mm. enkelit, serafit ja kerubit. Lisäksi on vielä suurempia pääjumaluuksia kuten Ihmisen Poika ja Jahve, jotka vastaavat Ilmarista ja Ukkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kehityskulku näyttää Raamatussa etenevän monijumalaisuudesta yksijumalaisuuteen."
Kehityskulku on mennyt kanaanilaisesta monijumaluudesta hellenistiseen monijumaluuteen. Vanhoja jumalia hylätään ja uusia otetaan tilalle. Se on ollut jatkuva prosessi, ja kristinuskossa ekumeenisissa kirkolliskokouksissa on vielä lisäilty uusia jumalia vanhojen rinnalle.
Suomalaisiin jumaliin luetaan kuuluvaksi mm. tontut, menninkäiset ja haltiat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat
Raamatun jumalkäsitys on yhtä monijumalainen. Kristinuskossa vastaavia jumalia ovat mm. enkelit, serafit ja kerubit. Lisäksi on vielä suurempia pääjumaluuksia kuten Ihmisen Poika ja Jahve, jotka vastaavat Ilmarista ja Ukkoa.Myös Perkeleitä taitaa olla paljon, jos riivaajat ovat niitä. Raamatussa kerrotaan että yhdessä ihmisessä voi olla legio riivaajahenkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Perkeleitä taitaa olla paljon, jos riivaajat ovat niitä. Raamatussa kerrotaan että yhdessä ihmisessä voi olla legio riivaajahenkiä.
Raamatun riivaajahenget ovat piruja, jotka ovat jumalten listalla mukana.
Perkele on balttialainen ukkosenjumala ja ylijumala. Kyseessä on sama suomalais-ugrilainen pääjumala kuin Ukko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Perkeleitä taitaa olla paljon, jos riivaajat ovat niitä. Raamatussa kerrotaan että yhdessä ihmisessä voi olla legio riivaajahenkiä.
Heprealaisessa raamatussa Perkelettä vastaa Elyon, suom. Korkein. Kyseessä on Jahveakin korkeampi ylijumala, ja samassa asemassa kuin Ukko Ylijumala.
Elyon mainitaan mm. tässä:
5 moos 32:
"8 Kun Korkein [Elyon] jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.
9 Herran [Jahve] osuus on hänen kansansa Israel,
ja Jaakob hänen perintömaansa."
- Anonyymi
Lanko-Martti vainaa sanoi sattuvasti - joutavalla aina jotain.
Kovastipa ne jälleen askarruttavat sen muutaman Lähi-idän paimentolaisheimon myyttiset tarinat, jopa niin että pitäisikö peräti joukkovoimilla koettaa josko se Ainoa Oikea vastaus löytyisi tällä kertaa ja vääräuskoiset saisivat pahan palkkionsa . .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861679Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991006Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 90776
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51744- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661