Olen huomenna ostamassa autoa, joka täytyy katsastaa ennen käyttöä. Luonnollisesti auto tarvitsee myös liikennevakuutuksen. Toisaalta, jos autosta löytyy liikaa vikaa katsastuksesta, vien sen romuttamolle, enkä haluaisi turhaan maksaa vakuutuksesta silloin.
Onko kuitenkin sallittua viedä auto katsastukseen ja hankkia liikennevakuutus katsastuksen jälkeen? Vai täytyykö hankkia vakuutus ennen kuin edes menee katsastukseen?
Auto katsastukseen ilman liikennevakuutusta?
8
1115
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaisiko kysyä asiaa katsastukonttorilta ja/tai vakuutusyhtiöltä?
Voisit saada vaikka oikean vastauksen. - Anonyymi
Ilman liikennevakuutusta autolla ei saa ajaa yhtään mihinkään. Ei edes omasta tallista omalle pihalle, saati katsastukseen.
Vakuutusyhtiöiltä saa myös liikennevakuutuksen esimerkiksi vuorokaudeksi, mutta kuten jo todettu suosittelen silti kysymään autokatsastuksesta hyväksytäänkö auto, joka on vakuutettu vain siksi päiväksi. Itse sanoisin, että kyllä, mutta kannattaa silti kysyä.
- Anonyymi
Hyväksyttyyn katsastukseen vaaditaan voimassaoleva liikennevakuutus. Auto saa olla kylläkin seisontavakuutuksessa. Katsastusaika pitää olla varattuna.
- Anonyymi
Kerro lisää seisontavakuutuksesta.
- Anonyymi
Seisontavakuutus takaa seisonnan, eli jos ei seiso saa seisontavakuutuksesta jonkun korvauksen.
- Anonyymi
Naiset ainakin tykkää, jos niille kertoo että on seisontavakuutus. Muuta niille ei tarvi edes puhua, lähtevät heti mukaan😄
- Anonyymi
Jos olet ottanut vakuutukset omalla nimelläsi ja poistanut liikennekäytöstä niin silti onnistuu.
Mutta jos ostat auton ja poistat sen liikenteestä, otat nimellesi ilman vakuutusta ni sit ei onnistu. Outoo..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733