Ateimin kritiikki

Anonyymi-ap

Mitä mieltä ateismin kritiikistä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_atheism

Yksi tapa kritisoida ateismia on esim. se, että mm. palsta-ateismissa, vaikka toimitetaan materiaalia keskustelun aloitukseksi. Vallitsee kuitenkin ilmapiiri, jossa todetaan, älkää antako faktojen ateismista häiritä minun uskomustani siitä tai käykö keskustelua asiasta käytävästä keskustelusta. Miksi tavaksi on valittu em. tapa toimia? Kuka ateismin kriitikoista on paras?

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Theists such as Kenneth R. Miller criticise atheism for being an unscientific position."

      Ei saatana. Meinasin tukehtua punaviiniin kun nauraa röhötin hillittömästi 🤣🤣🤣

      Sängynalusmörökölleihin uskomattomuus on epätieteellinen kannanotto 😆

    • "Oxford Professor of Mathematics John Lennox holds that atheism is an inferior world view..."

      Ei jumalauta.

      Mulukuun uskomattomuus on huonompi maailmankatsomus. Tuokaa ambulanssi, en pysty enää hengittämään. Kylkiin koskee 🤣🤣🤣

      Muluku, the creator, made the earth.

      He dug two holes; from one came a man and from the other a woman. He gave them land to cultivate along with tools, seed, and crockery. He told them to plant the seeds, to build a house, and to cook food. Instead, the man and woman chewed the raw seeds, spoiled and broke the crockery, discarded the tools, then went to the forest to hide. Muluku was annoyed. He summoned a male and female monkey, and gave them the same things he had given to the man and woman, and he gave them the same instructions. The two monkeys dug the earth, built a house, harvested the grain, and cooked it in the pots. They are the food off the plates Muluku had provided. The god was pleased. He cut off the monkeys' tails and stuck them onto the two disobedient humans, saying that they would be monkeys from now on, and the monkeys would be humans.

      https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/oi/authority.20110803100216247;jsessionid=158CEEF2B17D81FE87898D1C1191D1C8

    • Anonyymi

      Luin tuosta linkin artikkelista alkupuoliskon ja suurin osa tuosta ns. kritiikistä oli kyllä aika typerää, jopa hassua. Jos kritiikki on tuota tasoa, ateismilla ei ole hätäpäivää. En ymmärrä, mitä merkitystä on joiden apologeettojen kitisemisellä, joka on vain heidän omista lähtökohdistaan väkisin väännettyä mukakritisismiä. William Lane Craig on täyspelle ja Alvin Plantinga sekopääuskis, nämä "huippunerotko" ovat muka merkittäviä uskonnon puolestapuhujia. Kyllä on uskonpuolustus huonoissa kantimissa...

    • Anonyymi

      Olipas kerrassaan epäselvä aloitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe