Ateimin kritiikki

Anonyymi-ap

Mitä mieltä ateismin kritiikistä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_atheism

Yksi tapa kritisoida ateismia on esim. se, että mm. palsta-ateismissa, vaikka toimitetaan materiaalia keskustelun aloitukseksi. Vallitsee kuitenkin ilmapiiri, jossa todetaan, älkää antako faktojen ateismista häiritä minun uskomustani siitä tai käykö keskustelua asiasta käytävästä keskustelusta. Miksi tavaksi on valittu em. tapa toimia? Kuka ateismin kriitikoista on paras?

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Theists such as Kenneth R. Miller criticise atheism for being an unscientific position."

      Ei saatana. Meinasin tukehtua punaviiniin kun nauraa röhötin hillittömästi 🤣🤣🤣

      Sängynalusmörökölleihin uskomattomuus on epätieteellinen kannanotto 😆

    • "Oxford Professor of Mathematics John Lennox holds that atheism is an inferior world view..."

      Ei jumalauta.

      Mulukuun uskomattomuus on huonompi maailmankatsomus. Tuokaa ambulanssi, en pysty enää hengittämään. Kylkiin koskee 🤣🤣🤣

      Muluku, the creator, made the earth.

      He dug two holes; from one came a man and from the other a woman. He gave them land to cultivate along with tools, seed, and crockery. He told them to plant the seeds, to build a house, and to cook food. Instead, the man and woman chewed the raw seeds, spoiled and broke the crockery, discarded the tools, then went to the forest to hide. Muluku was annoyed. He summoned a male and female monkey, and gave them the same things he had given to the man and woman, and he gave them the same instructions. The two monkeys dug the earth, built a house, harvested the grain, and cooked it in the pots. They are the food off the plates Muluku had provided. The god was pleased. He cut off the monkeys' tails and stuck them onto the two disobedient humans, saying that they would be monkeys from now on, and the monkeys would be humans.

      https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/oi/authority.20110803100216247;jsessionid=158CEEF2B17D81FE87898D1C1191D1C8

    • Anonyymi

      Luin tuosta linkin artikkelista alkupuoliskon ja suurin osa tuosta ns. kritiikistä oli kyllä aika typerää, jopa hassua. Jos kritiikki on tuota tasoa, ateismilla ei ole hätäpäivää. En ymmärrä, mitä merkitystä on joiden apologeettojen kitisemisellä, joka on vain heidän omista lähtökohdistaan väkisin väännettyä mukakritisismiä. William Lane Craig on täyspelle ja Alvin Plantinga sekopääuskis, nämä "huippunerotko" ovat muka merkittäviä uskonnon puolestapuhujia. Kyllä on uskonpuolustus huonoissa kantimissa...

    • Anonyymi

      Olipas kerrassaan epäselvä aloitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe